Köyhät maksamaan vanhusten ja vammaisten hoidot!

yhteiskunnan jäte

Vaiettu asia ja mitä ei tavallista rivikansalaista kovinkaan kiinnosta jos ei itse joudu tämän asian uhriksi.

Itse olen vuosien saatossa saanut kuulla ne kaikki halveksunnat jotka työtön voi saada. Menneisyydestäni näkee että olen tosissani yrittänyt tässä yhteiskunnassa pärjätä ja maksaa veroni, olen opiskellut ja ottanut kaikki työt joita saanut vastaan, kunnes sain lapsen ja minusta tuli yksinhuoltaja.

Yksinhuoltajan haasteellisuus selvisi nopeasti ja hyvistä yrityksistä huolimatta, en saanut pidettyä samaa pätkätöiden saamista yllä ( pysyvää paikkaa ei vaan löytynyt ). Markkinoilla kun on runsaasti lapsettomia työttömiä.

Sitten minusta tuli omaishoitaja lapselleni ja todellinen taistelu alkoi, harvasta työpaikasta sai enää edes vastausta, kiitos mutta ei kiitos.

Nyt olen kotona, saan elatustukea, lapsilisää, vammaistukea, asumistukea, työttömyyskorvausta, omaishoitaja tukea ja kaiken tämän lisäksi toimeentulotukea. Koska nämä edellä mainitut tuet ei riitä edes normaaliin toimeentulotukeen.

Olen siis työtön luuseri, joka hoitaa vammaista lasta 24/7 yksin.

Työttömällä ei ole varaa ylimääräisiin, omaishoitajalla ei ole vapaita eikä varaa. Ruhtinaalliset 3vrk/kk ja sekin aika kotona.
Ei oikeutta edes omaan huoneeseen, sen halutessa pitää maksaa tämä ylellisyys itse.

Ei sosiaalista elämää, kuka nyt haluaa olla tekemisissä sellaisen kanssa joka ei pääse mihinkään eikä ole varallisuutta edes huoltoaseman kahvikuppiin?

Ja miksi näin, vaikka omaishoitajatuki on n. 400€ bruttona?
Tämä ruhtinaallinen palkkio vähentää bruttona asumistukea, nettona toimeentulotukea. Työttömyysturva on harkinnan varainen, saat sen jos pystyt todistamaan että saat lapsen hoitoon tai ylensäkin hoidettavasi.

Kunnat ovat valmiita työttömyysturvan menetyksestä katkaisemaan omaishoitajatuen, koska työttömyysturva on isompi.

kouluikäiselle ja sitä vanhemmalle on todella haasteellista löytää hoitopaikkaa, koska on täysin avustettava ja tavallinen hoitaja ei käy. Kunnan pitäisi auttaa, kokeilin ja 3 työpäivää ennen koulun alkua en saanut lapselle hoitopaikkaa, luovutin siis paikkani toiselle.

Rakastan lastani ja siksi teen tätä, mutta tästä hyvinvointivaltiolta eikä muiltakaan tahoilta kiitosta heru. Olen työtön luuseri ja elätän vammaista lastani köyhyysrajan alapuolella. Teen kaikki samat jotka vaaditaan normaalilta työttömältä ja hoidan kodin, lapseni ja hänen asiat, koulun, terapiat, kuljetukset, lääkäri käynnit. Minut on teljetty kotiini ja tämä on vankilani. Minua rangaistaan omaishoitajuudesta ja vammaisesta lapsesta.
Tämä tapahtui tahtomattani ja minulla ei ole vaihto-ehtoja. Mutta toivon että kunnes asioihin tulee muutosta, jokainen miettii että onko valmis elämään köyhyysrajan alapuolella, tehdä työtä 24/7 ja palkaksi saa ihmisten ja yleisesti yhteiskunnan halveksuntaa.

2

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynyt...

      Kokemusta on, olin ruokajonossa, olen siis omaishoitaja ja yksinhuoltaja itsekin, en saa edes työttömyysturvaa, joten toimeentulotuki ainut mahdollinen. Asiaan, siinä seistessäni eräs nainen haukkui työttömät maan rakoon ja sylkäisi päälleni. Itku siinä tuli ja lähtö kotiin ilman ruokaa. Kysellyt monelta miten aikovat helpottaa tilannetta, vastaus on ollut verohelppotus. Mutta verohelpotukset eivät tule auttamaan asiaa. Tulot katsotaan bruttona, kela ottaa vähintään 20% vaikka oma verotus olisikin 10%. nettona se katsotaan toimeentulotukeen, joten ei helpota sitäkään kautta, vähentää vain toimeentulotukea. Omaishoitajuus on raskasta ja tuesta huolimatta, jäävät tulot samalle arvolle kuin ilman omaishoitajuutta tai sen palkkiota. Joten suosittelen myös miettimään vapaa-ehtoista omaishoitajuutta kun on työikäinen. Vapaa-aikaa ei enää ole ja arvosi omaishoitajana on samaa luokkaa kuin työttömilläkin. kunnat rikkovat lakia ja luvatut avut eivät enää toteudu. Voimia sinne, vaikka ei se paljon lohdutakkaan!

    • Tyhmät maksaa ja käy

      duunissa :) Mä en oo koskaan opiskellu mitään enkä ollu koskaan missään duunissa.. Mä oon eläny Espoon sossun rahoilla koko ikäni, kuten mun omatki vanhempani. Espoon sossu maksaa mun kaikki domain-nimetkin netissä, joita mulla on jo yli 20 kpl. Mul on 6 tietskaa, 7 kameraa ja 4 digitaalista sanelinta.

      Mä oon 50 vuotias enkä aio eläessäni mennäkään mihinkään toihin.
      Mä saan pienten lasten alastonkuvien myynnistä yli 5000 egee / kk. Puhtaana.
      Repikää siit köyhät!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe