Vihaan

vihantunteesta

Erästä ihmistä. Joskus tulee niin voimakas vihantunne, että toivon jopa kuolemaa tälle ihmiselle.
Ja pahinta on,että mun on pakko olla tekemisissä sen kanssa.
Jos voisin, pakenisin toiselle puolen suomee ja unohtaisin sen koko olemassa olon.
En pääse tästä

13

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma valinta.

      Oman sisimpäsi myrkytät katkeruudella, jos pidät vihaa yllä ja ruokit sitä, jopa toivomalla kuolemaa toiselle.
      Miten se sananlasku sanoikaan; joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.
      Toisinsanoen, entäpä jos toivot toiselle kuolemaa, kuoletkin itse?
      Jeesus opetti siunaamaan ihmisiä ja kielsi kiroamasta. Sekä antamaan anteeksi, jos joku teki väärin toista kohtaan. "Rakkaus peittää rikkomukset kaikki".
      Itsellesi teet pahaa, jos elät toisia vihaten.
      Se on oma valinta.

    • vihantunteesta

      Tiedän. Odotan että se tunne menee ohi ja muutun välinpitämättömäks.Toivon että musta tulee tunteeton sitä kohtaan.
      Mutta jos ei enää ikinä tarvis nähä sitä, voisin lakata vihaamasta.

    • Joskus on hyvä

      myöntää olleensa elämässään väärässä, ja näin Jumala parannuksen kautta voi hyvää vaikuttaa jälleen ihmisen elämään, ja parasta myös, kun sitä anoo Jeesuksessa. Tässä on hyvä toivomme aina.

    • Tietysti myös

      oikein tehneenä maailmassa voidaan ihmisinä joutua kärsimään paljon syyttä. Vain Jumala tietää nämä asiat totuudellisesti ja Jeesuksen nimessä on toivomme aina.

    • Viha varmuudella

      vihoviimeistä ja rakkaus parasta, mutta ei pelkkä tieto tässä auta vaan Isä Jumala Jeesuksen nimessä vaikuttaa sen mitä tahtoo meissä jokaisessa, näin uskon.

    • Toki ihmisenä olemme

      se ongelmamme kaikissa ja sydämemme on moninaisesti heikko ja huonoon myös taipuvainen monessa, ja tässä ongelmamme aina tässä maailmassa ja Jumala ja vastustajansa pyrkivät tekemään sitä mitä tekevät meissäkin.

    • vihantunteesta

      Niin. Tiedän että ilman Jumalaa en pääse noista tunteista. On joskus liianki helppo vaan sanoa jollekkin, että lopeta se vihaaminen. Jos itsellään menee loistavasti eikä tarvi olla "paskojen" kanssa tekemisissä...
      Ja kyllä. se tunne syö ja myrkyttää mielen ja koko elämän..
      Tänään katoin pitkästä aikaa tv seiskaa...tuli pieni toivonpilkahdus että ehkä sittenki....

    • rukousta suositan

      nimim. vihantunteesta

      Rupea rukoilemaan sen vihaamasi henkilön puolesta. Kokeile ja katso mitä tapahtuu.

      • -----------

        Tee viha tyhjäksi. Kenellekään ei voi sanoa, älä vihaa.
        Tai että rakkaudessa pettynyt ei ainakaan voi ikinä antaa anteeksi, kyllä voi kun puhuu totta, miksi vihata säälittävää ihmistä?
        Vihan voi joko ottaa tai hylätä.


      • Rukoukset nimenomaan

        hyvää toivoen sekä toiselle että itselle, tässä on se hyvä siunauksen tie ja Jeesus opetti näin meitä jokaista ihmistä tekemään ja myös meitä vihaavia kohtaan.


    • Manaaja :-)

      Olet Demonien vallassa. Käänny manaajien puoleen.

    • ****

      Vihainen saa olla jos siihen on syytä. Sehän on luonnollinen tunne jos kokee että on joutunut kärsimään vääryyttä.
      Kun on estottomasti vihainen niin viha vähitellen polttaa itse itsensä loppuun ja tilalle tulee välinpitämättömyys.
      Miksi ihan luonnollista rektiota noin kamalasti pelätään?

    • Rakkaus Jumalasta

      Hylkää viha kokonaan Jeesuksen nimessä ja ano hyvää rakkautta. Sinun tahto on keskeistä tässä asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe