En ole henkilökohtaisesti tavannut Häntä. Voinko tuntea Jeesuksen tapaamatta ja tutustumatta Häneen?
Roottääkö Raamatun lukeminen ja sen miettiminne millainne Hän on, kuinka reagoi esim. Myrskyssä veneessä nukkuu tauhallisena ja muut pelkää kai hukkumista, ja Jeesus herää opetuslasten hälinään tai Hänet herätetään ja Hän nuhtelee tuulta ja aaltoja, jos muistan oikein, siis nuhtelee luonnonilmiöistä kahta erilaista.
Aallot ja tuulet ummärtävät puhetta vai miten se on, mainitaan että n, aallot ja tuuli tottelivat saamaansa nuhtelevaa käskyä. Tällaisia seikkoja tietämälläkö minulla katsotaan olevan henkiläkohtainen suhde Jeesukseen vai vaaditaanko jotain muutakin?
Ihminen pekastuu yksin uskosta kuulemma. Jos ja kun mitä ilmeisimmin Raamatun vertauksen 5 ja 5 uskovaa eli neitsyttä kaikki 10 kuitenkin uskovina uskovat niin miksei silloin ne 5 typerää pääse hääaterialle`? Silloin in oleva taivasten valtakunta tuonkaltainen eli tarkoittaa että uskovat maan päällä?
Onko hääaterialle pääse sama asia kuin pelastuminen helevetiltä? Siinä vertauksessa kerrotaan, että ne jotka ei pääse hääaterialle niin ne jäävät ulkopuolella, ja siellä ulkopuolella on itku ainakin mainittu. Helevetissähän mainitan olevan itkua ha hammastenkiristystä niin tuli mieleen, että hääaterialta poisjäänti olisi sama asia kuin helevettiin joutuminen?
Anteeksi etten muista ulkoa Raamatunjakeita ja miten ne hommat menivät ihan tarkalleen. Muutenkin mua ihmetyttää että yksin uskosta pelastutaan, meneekö se muka niin että:Rakastan Jeesusta ja sanon sen ääneen ja olen siinä sitten pelastunut. Jumalaa ei tarvitse totella, jotta pelastuu enää sen jälkeen? Näin ainakin selitellään, silti olen Raamatusta lukenut että tulee tehdä Isän tahto, ja jos ei tee niin on vaikeassa tilanteessa, siinä on helevettiin joutuminen todellisena vaarana ellei jopa selvästi sanottukin.
Mä en kaikkea tajua, mutta tuntuu jotenkin Raamatunsanan ja sen selittelijöiden kommentteja miettiessä että ristiriita on, joko tahatonta tai tahallista valehtelua. Minä nimittäin olen mielestäni Ramatusta löytänyt kohtia, jotka puhuvat että olisi ehtoja pelastumiselle muutakin kuin se yksin yskosta, yksin armosta.7
Mitä tarkoittaa tuntea Jeesus henkilökohtaisesti?
28
437
Vastaukset
- Risti-riita.
Kyseinen Raamatun paikka. Matt.8:26-27. Hän sanoi heille: Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita? Silloin hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven. Ja ihmiset ihmettelivät ja sanoivat: Millainen tämä on, kun tuulet että meri häntä tottelevat? Järvi muuttui hetkessä mereksi.
- Riisto Kokoomus
Järvi ja meri ovat kummatkin vettä. Ihan sama kummalla nimellä vettä kutsutaan, vettä mitä vettä.
Veikkaan käännösvirhettä.
Vähäuskoisuus on pelkuruutta.
Joo. - pistepirkko333
Jos muutama sata vuotta sitten olisi käskenyt ja nuhdellut säätä, olisi poltettu roviolla.
- liisavintiö
pistepirkko333 kirjoitti:
Jos muutama sata vuotta sitten olisi käskenyt ja nuhdellut säätä, olisi poltettu roviolla.
Eli melkein sama kohtelu kuin 2000 vuotta sitten.
Riisto Kokoomus kirjoitti:
Järvi ja meri ovat kummatkin vettä. Ihan sama kummalla nimellä vettä kutsutaan, vettä mitä vettä.
Veikkaan käännösvirhettä.
Vähäuskoisuus on pelkuruutta.
Joo.Vähäuskoisuus on pelkuruutta.
vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. 1.Joh 4:28
Opetus lapsilla oli pelkoa miten hedän käy,
- Huone talon katolla
"Jonkin ajan kuluttua kävi niin, että talon emännän poika sairastui. Hänen tautinsa yltyi niin pahaksi, ettei hänessä lopulta ollut elonmerkkiä. Leski sanoi silloin Elialle: "Pitikö sinun sekaantua minun elämääni, Jumalan mies! Pitikö sinun tulla tänne vetämään minun syntini esiin ja tappamaan poikani!"
Elia sanoi: "Anna poika minulle." Hän otti pojan lesken sylistä, kantoi hänet huoneeseensa talon katolle ja laski hänet vuoteelleen. Hän rukoili Herraa sanoen: "Herra, minun Jumalani! Tahdotko todella tuottaa onnettomuuden tälle leskelle, jonka luona asun, ja surmata hänen poikansa?" Hän ojentautui kolmesti pojan ylle ja rukoili: "Herra, minun Jumalani! Anna hengen palata tähän poikaan!"
Herra kuuli Elian pyynnön. Henki palasi poikaan, ja hän virkosi eloon. Elia nosti pojan vuoteelta ja vei hänet kattohuoneesta alas taloon. Hän antoi pojan tämän äidille ja sanoi: "Katso, poikasi elää." Nainen sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies. Se, mitä sinä puhut, on todella Herran sanaa."
1. Kuningasten kirja 17: 17-24
Jumala herätti lesken pojan Elian avittamana kuolleista, kiitos Herralle! Miten sinä tunnet äitisi ja isäsi muuta kun tunteilla. Jos tunnetaso on rikottu kahden ystävän välissä tulee välirikko ja ero. Suomenkieli on muuten Raamatussa hyvin heikko kun se välillä puhuu oikesti tuntea tunteilla ja välillä ajatuxella tulis tuntea millainen tyyppi keisari nero oli.
- nepoottinen homola
Pohjois-korean johtajat pystyvät jonni vastaavaan ,ei tavallinen taapertaja -- olenkin usein verrannut taivasten valtakuntaa Pohjois -koreaan
- dialogia Jlan kanssa
Jeesus elää Sanassaan. Kun luet Raamattua rukouksen hengellä, se alkaa "elää" ja avautua, koska se on Jumalan Sanaa, Jumalan puhetta:
Joh. 1:1
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
Henkilökohtainen suhde Jeesukseen tarkoittaa sitä, että lukee ja kuuntelee Jumalan Sanaa ja alkaa puhumaan rukouksessa Jeesukselle kuin parhaalle Ystävälleen. - +++
Ei pelastumiselle ole ehtoja, mutta JOS on pelastunut, niin se myös muut huomaavat (huom. ei itse, koska jos on pelastunut, silloin on lähellä Jeesusta, ja mitä lähempänä on Jeesusta, sitä syntisemmäksi itsensä tuntee Vapahtajan puhtauden ja pyhyyden ilmapiirissä).
Minä olen hänen sanansakautta vaikuttavakokemus kylläkin siinä riisutaan omat luulot pois. Tarkoitta sitä ettei ihimisen omilla mahdollisuuksilla olen mitään mahdollisuutta tulla pelastetuksi.
Lakia et pystytäyttämään.- Voihan vitalis.
Nää on näitä Raamatun ristiriitoja. Jaak.2:21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille. 24. Te näette, että ihminen tuulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. 25. Eikö samoin porto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettilään luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
Voihan vitalis. kirjoitti:
Nää on näitä Raamatun ristiriitoja. Jaak.2:21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille. 24. Te näette, että ihminen tuulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. 25. Eikö samoin porto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettilään luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
*Nää on näitä Raamatun ristiriitoja. Jaak.2:21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille*
22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. jaak. 2:22
Usko sai Abrahamin tuomaan Iisakin uhriksi, kun hänet pantiin koetteelle. Hän oli valmis uhraamaan ainoan poikansa, vaikka oli saanut lupaukset. Hepr. 11:17
onpa kummalinen koetus
- Herrani on turvani
Uskovan elämä on koetuksia täynnä.
Minulla alkaa puheenaiheet vähenemään sukulaisten kanssa.
Jos ei haluta kuulla minun rakkaastani, Jeesuksesta ja Häneeen liittyvistä asioista niin eipä itseänikään kiinnosta kuunnella turhuuksia. - sisar
Sinä pelastut, kun pyydät syntisi anteeksi Jumalalta ja teet parannuksen. Ei se mene niin, että kerran pyytelet sori Jumalata ja sen jälkeen kaikki on OK. Ei, uskossa oleminen tarkoittaa elämistä Jumalan yhteydessä. Tämä tapahtuu Jumalan sanaa eli Raamattua lukemalla ja rukoilemalla. Kun olet tullut uskoon, olet sillä hetkellä saanut kaikki syntisi anteeksi. Tästä huolimatta sinun tulee tuoda kaikki syntisi Jumalan eteen joka päivä, mutta voit luottaa siihen, että ne on anteeksiannettu.
Ei kukaan voi pelastua toisen uskolla. Tätä siis tarkoitetaan sillä, että sinulla täytyy olla henkilökohtainen usko. Henkilökohtainen usko taas tarkoittaa Jumalan tuntemista. Kuka tahansa voi lukea Raamattua ja päntätä sen tarinoita ja oppeja päähänsä. Mutta kun luet Raamattua uskossa, Jumalan Pyhä Henki sinussa kirkastaa sen sanaa ja puhuu sinulle sitä kautta, ja niin opit tuntemaan Jumalaa. Kun olet uskossa, haluat tehdä Jumalan tahdon mukaisesti ja oppia tuntemaan Jumalaa yhä paremmin, koska sinussa asuva Pyhä Henki vaikuttaa niin. Jos rakastat Jeesusta ja Jumalaa, toteutat Jumalan tahdon.
Raamatussa puhutaan paljon valvomisesta, sillä Jumalan valtakunta tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Pitää siis valvoa, ettei se mene ohi suun. Valvominen taas tarkoittaa tässä tapauksessa uskomista, Jumalan sanassa pitäytymistä, Jumalan tuntemista ja uskosta kiinni pitämistä. Vertauskuvan 10 tyhmää morsiusneitoa eivät valvoneet. Heiltä oli öljy loppunut lampuista, eivätkä he enää päässet häihin mukaan. He eivät ulkopuolelle, jossa kiristeltiin hampaita eli kadotukseen. 10 viisasta taas olivat varautuneet, valvoneet, ja pääsivät sisällä häihin. Hääjuhlat kuvaavat taivasta ja ylkä Jeesusta. Tälläkin vertauskuvalla on monta erilaista puolta, mutta niistä on turha puhua enempää nyt.
Mutta nämä kaikki vertauskuvat avautuvat sinulle, kun luet niitä rukoilen ja uskossa Jumalaan. Toivotan sinulle siunausta!- kuka jesus?
entäs viaton kehitysmaan ihminen?
- 1213
"Muutenkin mua ihmetyttää että yksin uskosta pelastutaan, meneekö se muka niin että:Rakastan Jeesusta ja sanon sen ääneen ja olen siinä sitten pelastunut. Jumalaa ei tarvitse totella, jotta pelastuu enää sen jälkeen"
Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
Vanhurskas ihminen haluaa tehdä Jumalan tahdon, koska ymmärtää sen olevan hyvä.
Lisäksi:
"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni."
Joh. 14:15
"Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"
Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3
Raamatun mukaan Jumalan käskyt on tässä:
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
Room. 13:8-10 - m7t44444444444444444
Lue ikuinen totuus Jeesuksesta vain tässä kirjassa.
https://kirja.elisa.fi/ekirja/sielunlaki - Uskova
Jeesuksen omaksi tullaan rukoilemalla Jeesukselle haenkilökohtaisesti. Tunnustamalla olevansa syntinen ja tarvitsevansa Jeesuksen anteeksi antoa. Tunnustamalla kaikki synnit ja jättämällä ne Jeesukselle ja pyytämällä Jeesusta elämäänsä. Pitää ymmärtää että Taivaaseen pääsee vain Jeesuksen kautta. Pyytää Jeesusta johdattamaan Elämän tiellä. Lukea Raamattua ja rukoilla. Sinun ei tarvitse mennä mihinkään kirkkoon. Usko on henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja Jumalaan. Jeesus antaa sinulle Pyhän Hengen joka opastaa sinua. Voit pyytää Häntä ohjaamaan sinua. Vain todellinen Jeesuksen seuraaja saa Pyhän Hengen ja tottelemalla 10:tä käskyä pääset Taivaaseen. Ja vaikka jopa uskovat sanovat,että kymmentä käskyä on mahdotonta noudattaa,niin ei se ole koska Pyhä Henki auttaa sinua. Kun jos teet syntiä,ja kaikkihan me teemme koska olemme syntisiä alunperin,niin Pyhä Henki puhuu omaantuntoosi ja sinun tulee pyytää sydämestäsi anteeksi kuten pyysit uskoon tullessa ja sitten voit taas jatkaa. Kuten sanoin,sinun ei tarvitse käydä kirkossa ja nyt pian alkaa Suuren Ahdistuksen aika ja saatana tulee maanpäälle ja ottaa sunnuntaikirkot omiksi palvontapäivikseen. 10 käskyä sisältää sapatti-käskyn ja nykyajan Raamatuissa ei lue enää selvästi koska sapatti eli lepopäivä on. Se on lauantai. Silloin ei tehdä mitään työtä. Se on yhdessäoloa Jumalan ja Jeesuksen kanssa. Voit pitää sen pe kl:18 - la kl:18. Tuo sama aika on Israelissa sapatti. Heille vuorokausi alkaa ja loppuu tuohon aikaan. Jeesus on juutalainen ja vietti myös sapatin. Ja sunnuntai on viikon ensimmäinen arkipäivä. Sapattikäsky on erityisen tärkeä. Sitä tullaan viettämään myös Taivaassa. Se on ikuinen säädös. Luotettavin paikka netissä,mistä voit hakea lisää tietoa,on amightywind.com
- Uskova
suomi24 siistii kaikki paholaista tarkoittavat sanat. Nuo tähdet ovat siis paholaisen nimi.
Ihminen voi rukoilla, käydä kirkossa, suorittaa kristinuskoa niinkuin muutakin uskoa ja missään ei toisaalta ole sanottu, etteikö Jeesus tunnustaisi tällaisia omikseen. Siis riippuen siitä, miten nähtään uskoontulo, jos lausuu syntisen rukouksen ja kaikki sanovat, että olet uskossa ja itse uskot niin.
Mutta itse koen, että uskossa on tärkeää myös Jeesukseen rakastuminen. Ensinnäkin se, että tietää, miten ihana Jeesus on, ja myös rakastaa häntä. On vaikea rakastaa ja olla tunteeton, toiset piilottavat tunteet sydämeensä, toiset huutavat katoilta. Kyse ei kuitenkaan ole tunteellisesta rakkaudesta vaan myös mielen päätöksestä kuin periaatteesta, tätä kait tarkoittaa määrätietoinen Jeesuksen seuraaminen.
Minusta olisi outoa ajatella olevansa uskova, jos ei koskaan esim. kuulisi Jumalan ääntä eikä Raamattu avautuisi. Koska minulle sanottiin, että kyllä, olet uskova, koska olin pyytänyt Jeesusta elämäni Herraksi ja näin pois päin.
Eri tasolla ollaan, kun Herra ilmestyi, siitä kertomatta sen enempää. Jumala nuhteli, ei kohdellut niinkuin en olisi uskova, siitä sain varmuuden. Ironista kyllä, epävarma olen toisinaan vieläkin pelastuksesta, mutta Jumalan ja Jeesuksen kaipuu on joka hetki kova. Siitä kaipuusta tiedän, että kyse on jostain suuremmasta.
"Jumala, minun Jumalani, sinua minä odotan. Sieluni janoaa sinua, ruumiini ikävöi sinua ja uupuu autiomaassa ilman vettä." (Ps. 63:1 KR92) Jotain tätä rataa. Raamatun sana on avautunut valtavasti ja siitä on tullut elävä, tämä on ihan omaa sielunelämääni.- Tarmis
Lue Raamatusta Paavalin kirje Roomalaisille 10:8-13
siinä on asia mielestäni pienessä pätkässä hyvin ja ymmärrettävästi kirjoitettu.
Rukoile, että Jeesus antaa Pyhän Henkensä opettaa sinulle Raamattua.
Käy jos mahdollista kuuntelemassa Jumalan sanaa hengellisissä tilaisuuksissa.
Hakeudu uskovien yhteyteen ja tunnusta uskosi niin saat voiman ja rohkeuden jatkaa elämääsi Jeesuksen kanssa!
Ja tärkein: meistä ei tule enkeleitä, joka päivä kiltisti Jeesuksen luo pyytämään anteeksi, ei me ressut osata elää syntiä tekemättä! Ajatuksia ainakin on mahdoton hallita ja ajatuksinkin ihminen tekee syntiä!
Sitä enemmän opit tuntemaan Jeesusta, mitä enemmän vietät Hänen kanssaan aikaa. Ajan viettäminen Jeesuksen kanssa on rukoilua, keskustelua Hänelle kuin parhaalle ystävälle! Hei-
Kerron vinkin kun satun tietämään.
Jeesuksen henkilökohtainen tunteminen merkitsee aivan suoraa yhteyttä Yliappiin.
Jos luet hebrealaiskirjeen -ja sieltä kaiken mikä koskee Ylipappia; mutta laitan tähän pari Raamatun paikkaa; Hebr 8:1-2, 2:17-18, 4:14-16 ja uuden liiton kansalaisuudesta 8:10, 10:12-18.
> Katso myös 1:14. Taivaissa ei nukuta vaan toimitaan ihmisen uskoon tulon- uskon ylläpitämisen- ja pelastuksen eteen.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- ,--
Tuntea Jeesus henkilökohtaisesti tarkoittaa mielestäni, että on elänyt Palestiinassa n. 4 eaa - 30 jaa, ja tutustunut Jeesus Nasaretilaiseen.
Itse olen ikäni itseäni kristittynä pitänyt, mutta koskaan ei ole auenneet hokemat "ottaa Jeesus henkilökohtaiseksi vapahtajakseen" tai "tuntea Jeesus henkilökohtaisesti".
Lähimmäksi tuota tuntemista ehkä pääsee, kun yrittää ymmärtää miten maanpäällisen Jeesuksen seuraajat ovat hänet kokeneet. Evankeliumit eivät ole Jeesuksen elämäkertoja. Niissä kerrotaan mm VT:n tarinoita uudelleen Jeesuksen elämään sovitettuna. Niissä kuvataan myös, kuinka se Jumalan läsnäolo, joka oli ollut todellisuutta juutalaisille vain Jerusalemin temppelissä, toteutuu nyt Jeesus Nasaretilaisen elämässä. Millainen ihminen ja opettaja on ollut kyseessä? Miten hän on muuttanut kuulijoidensa tietoisuutta? Miten kirkko on muovannut Jeesus-kuvaa? Mitä merkitystä em seikoilla voisi olla minulle? Miten minun olisi toimittava, jos haluan kutsua itseäni Jeesuksen seuraajaksi?
Jumalan valtakunta on meidän sisällämme, kuten Jeesus opetti. Kun löydämme tuon todellusuuden itsessämme, löydämme sen lähimmäisissämmekin, ja tuolloin toteutuu Jumalan valtakunta, jos se ylipäätään on toteutuakseen. Ihmisyyden syvimmällä tasolla voimme ehkä aavistaa ikuisuuden, mitä se sitten tarkoittaakaan. Jos tuollaiset kokemukset saavat persoonallisuutemme avautumaan täyteen potentiaaliinsa, tunnemme ehkä Kristuksenkin, tai kuten Paavali asian ilmaisee, meillä on se mieli joka Kristuksella Jeesuksellakin oli.
Jotenkin näin ajattelen asian. Käsitän Jeesuksen tuntemisen syvänä, henkilökohtaisena muutoksena. Mutta onko se sama asia kuin tuntea Jeesus henkilökohtaisesti? Ei, ei varmaankaan, koska mielestäni se on mahdotonta. Toisaalta, ehkä sorrun semanttiseen sanojen pyörittelyyn. Tai ehkäpä, modernisti ilmausten, Jeesuksen tunteminen on prosessi....hmmmm..... Tuntea Jeesus henkilökohtaisesti? Se ei ole inhimillistä tietoa, Raamatun opiskelua ym. Kaikki tuo on kuollutta tekoa, jos yksi puuttuu, tai se yksi ei saa sinussa sitä paikkaa, joka hänelle kuuluu.
Hepr. 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Jumala ei tahdo, että sä palvelet Jumalaa omassa voimassasi, järjen ja tunteen ja oman ymmärryksen tasolla. Hän tahtoo vapauttaa meidät kaikesta siitä inhimillisestä, siitä vanhasta ihmisestä, joka ei koskaan voi oppia tuntemaan Jumalaa.
Kaikesta siitä, joka tuottaa meille ahdistusta ja tuskaa ja pahimmassa tapauksessa loppuunpalamisen, kun sä painit vaan itsesi kanssa ja yrität itsestäsi löytää sitä uskoa.
Siksi tarvitaan Pyhä Henki. Kaiken lähtökohta on Jeesus Kristus meissä Pyhässä Hengessä. Ensin tulee siis Henki ja hän ohjaa meitä, jotta sitten voimme seurata Jeesusta myös ymmärryksen ja tunteen tasolla järjellisesti.
Pyhä Henki tarvitaan, muuten on aina epävarmuudessa ja tulee erehdyksiä ym. Koskaan ei voi olla varma mistään.
Risti. Olemme Jeesuksen kanssa ristiinnaulitut. Se vanha ihminen on ristillä Jeesuksen kanssa. Olemme siis yhteenkasvaneita kuolemassa, mutta myös elämässä. 1. Kor. 6:17
Tuntea Jeesus henkilökohtaisesti on siis sitä, että Pyhä Henki on tullut sinuun ja sä seurustelet Jeesuksen kanssa henkilökohtaisesti.
Ei puolisoakaan opi syvällisesti tuntemaan, ennekuin seurustelee hänen kanssaan henkilökohtaisesti.Tunne Jeesus henkilö kohtaiseti,tiedät että Jeesus on lunastanut minut kuolemasta,sovittanut henkilökohtisesti sintini. Siitä tietää kun henki todistaan henkenikanssa olen jumalan lapsi.
- Kunnia Herralle
Tunnemme Jeesuksen henkilökohtaisesti, kun olemme Hänen ystäviään.
Kun Hän on meissä. Kun Pyhä Henki on meissä.
Joh 15:14 "Te olette ystäviäni, kun teette sen, minkä käsken teidän tehdä." - ...........
Joka ei minua rakasta se ei pidä minun käskyjäni.
Jeesus on läsnä koko ajan, varmaan ilmaisee itsensä sinulle.
Kaikki pääsevät hääaterialle jotka hyväksyvät pelastuksen muillekin, joka laittaa rajoja pelastukselle ei tajua sitä.
Koska vain Jumala päättää siitä, meidän ainoa toivomme on alistua hyvään tahtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881541
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1141420Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras701285- 301161
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1171000Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422981Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46928- 19892
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66808- 46743