Kahvin juonnista huono olo

Ilman kahvia

Tuli tuossa otettua ehkä viides kuppi kahvia vuoden sisään ja olen siis aiemmin todennut että kahvi ei ilmeisesti sovi vatsalleni kun oli usein löysällä. No nyt ajattelin maistaa pikästä aikaa mummolassa ja nyt huono olo, närästys ja huimaus vaivaavat minua. Mistäköhän tämä voisi johtua? :( olen syönyt ja yrittänyt juoda vettä että menisi ohi, muttei ole auttanut, ehkä huono olo on hieman helpottanut.

3

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xlr_

      Yleisimmin kahvi aiheuttaa juuri närästystä, harvemmin ripulia. Vältä kahvia.

      • Ilman kahvia

        Juu välttänyt olen, nyt vain ajattelin että ehkä se yksi kupponen ei haittaa. Olo on edelleen huono, olen ottanut maitohappobakteereita,syönyt mysliä ja mustikoita, banaania, sekä pastaa.. Ei vaan mene ohi millään. Huimaus on helpottanut mutta paha olo vaivaa edelleen. Olisiko tähän mitään apua? :-( että sais ees yön nukuttua..


    • kofeiini?

      Kofeiini yliherkkyys!

      Kofeiinille voi olla yliherkkä jo syntymästä asti tai tulla sille yliherkäksi myöhemmällä iällä. Kofeiinia on eniten kahvissa ja teessä. Kofeiini on piriste, joka vaikuttaa keskushermoston toimintaa kiihdyttävästi. Kofeiini vaimentaa väsymyksen tunnetta ja lisää vireyttä sekä valppautta. Kofeiinin piristävä vaikutus on hyvin yksilöllistä ja se kestää muutamasta tunnista jopa kymmeniin tunteihin kofeiinin määrästä ja henkilön aineenvaihdunnasta riippuen. Piristävän vaikutuksensa vuoksi kofeiini voi aiheuttaa unihäiriöitä.

      Alla lista mahdollisista kofeiinin aiheuttamista yliherkkyysoireista, joita voi tulla riippuen kofeiinin määrästä.

      kiihdyttää aineenvaihduntaa
      aiheuttaa sydämentykytystä
      aiheuttaa vapinaa
      psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö
      aiheuttaa vatsavaivoja
      aiheuttaa ruuansulatusvaivoja
      lisää hikoilua
      lisää sydämen lyöntitiheyttä
      lisää virtsaamista
      lisää kuivasilmäisyysoireita

      Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini



      Kaakaotuotteet sisältävät kofeiinin kaltaista kemiallista ainetta nimeltä teobromiini.Teobromiini (3,7-dimetyyliksantiini) on alkaloidi, jota on muun muassa kaakaopuun siemenissä, eli myös suklaassa. Se luokitellaan metyyliksantiineihin yhdessä samankaltaisten kofeiinin ja teofylliinin kanssa. Teobromiinin piristävä vaikutus on paljon heikompi kuin kofeiinin. Teobromiini on kofeiinia tehokkaampi diureetti eli virtsanerityksen määrää lisäävä aine. Teobromiinia on kaakaopuun siementen lisäksi muun muassa matessa, teepensaan lehdissä, kolapähkinöissä sekä pieniä määriä arabiankahvissa.



      Energiajuomat ovat IN nuorten keskuudessa, mutta niiden käytöllä voi olla vakavat seuraukset. Ne voivat lisätä mahdollisuutta saada sydänkohtaus nostamalla nopeasti verenpainetta. Ne ovat myös hyvin tuhoisia hampaille runsaan energiamääränsä ja korkean happopitoisuutensa ansiosta.

      Rasvamaksa ei ole vain vanhojen juoppojen vaiva. Se lisääntyy myös lapsilla ja nuorilla, jotka ovat energiajuomien ja limsojen suurkuluttajia.
      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288724975738.html?pos=ksk-trm-trvs-ostu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe