Itse kannan raatolevyt kaulassa aina, koska tällä tavalla ei jää nimetön raato minnekään vaan löytyy henkilötiedot paikasta josta niitä tajuaa joku jopa etsiäkin. Mutta mitä mieltä olette, onko raatolevyn mukana kantaminen asia, joka on yleisesti hyväksytty tapa toimia vai kokeeko moni sen jotenkin offensiiviseksi jos miehellä roikkuu raatolevy kaulassa?
Luulisi muuten helpottavan myös ambulanssihenkilökunnan urakkaa kun löytävät helposti tiedon ihmisen identiteetistä eivätkä joudu viemään nimetöntä sairaalaan.
Raatolevy siviilissä kaulassa, mitä mieltä?
34
4750
Vastaukset
- Anteeksi, mutta
mikä on "raatolevy"? En ole koskaan kuullut tuollaista sanaa. Epäilen, että tarkoitat armeijan TUNTOLEVYÄ.
- Anonyymi
Raatolevy kyllä kuvaa hyvin sen tarkoitusta :D
- Anonyymi
Levyn voi helposti murtaa poikki, toinen osa tulee arkkuun.
- Miinus
Miksei täällä voi enää miinustaa eli alapeukuttaa aloitusta?
- mitä tuumitte?
Raatolevy on nimenomaan se armeijan tuntolevy. Se tunnetaan myös hieman kornilla nimityksellä "raatolevy", koska sen levyn varsinainen funktio on kuolleen ihmisen tunnistaminen.
Tuntolevy on tarpeen vasta kun ihminen on jo raato. Siksi tuo nimitys raatolevy.- että näin
Voishan sitä vähän päivittää lisäämällä siihen veriryhmä ja mahdolliset sairaudet
lääkityksineen. - vaihtoon koko levy
että näin kirjoitti:
Voishan sitä vähän päivittää lisäämällä siihen veriryhmä ja mahdolliset sairaudet
lääkityksineen.Se pitäisi vaihtaa koko levy US/NATO-versioon, johon mahtuu 5 riviä tietoja
-Nimi
-Sukunimi
-veriryhmä
-numero
-uskontokunta/uskonnottomuus
SA-intin nykyinen tuntolevy on aikansa elänyt ja teknisesti täysin vanhentunut kapistus. Pelkkä sotu vaan ei ole tarpeeksi tietoa. - ei neliö riitä
että näin kirjoitti:
lääkityksineen.Taitaa tulla melko iso levy jos tällä palstalla hääräävien sairaudet ja lääkitykset pitää siihen lisätä.
- Anonyymi
vaihtoon koko levy kirjoitti:
Se pitäisi vaihtaa koko levy US/NATO-versioon, johon mahtuu 5 riviä tietoja
-Nimi
-Sukunimi
-veriryhmä
-numero
-uskontokunta/uskonnottomuus
SA-intin nykyinen tuntolevy on aikansa elänyt ja teknisesti täysin vanhentunut kapistus. Pelkkä sotu vaan ei ole tarpeeksi tietoa.Miksi näkyvillä pitäisi olla yleensäkkään tietoa?
Eikö qr koodi ajaisi saman asian tai viivakoodi.
Itse en ole saanut armeijan levyä vaikka olen armeijan käynyt.
Häivyin ulkomaille heti kotiuduttuaan ja kun otin lähetystöön yhteyttä tehdäkseni kotiutusilmoituksen niin aurahtivat ja tuumasivat että voithan tehdä jos haluat.
En halunnut.
Kerran halusivat kertauksiin mutta mulle ei sopinut, enkä sen jälkeen ole kuulunut mitään.
Olen kylläkin työkeikoilla käynyt armeijan alueella useita kertoja. - Anonyymi
ei neliö riitä kirjoitti:
Taitaa tulla melko iso levy jos tällä palstalla hääräävien sairaudet ja lääkitykset pitää siihen lisätä.
🤣🤣🤣
- yksityisyrittäjä
SS-miehillä oli kainalossa tatuoituna ainakin veriryhmä .Saahan sitä ihmiset pitää vaikka mitä koruja ja helyjä , usein näkee noita järjettömiä lävistyksiä .
- Ei merkitystä.
Ei sillä ole mitään merkitystä. Yksikään lääkäri, ambulanssinkuljettaja tai poliisi ei välitä mitään jostain tunnistuslevystä. Se voi olla peräisin keneltä vain.
- aina oma levy
Ei kukaan kanna jonkun muun levyä, kyllä siinä oma sotu on joka miehellä. Siksi sen nimi on tuntolevy. Sen levyn toinen puoli kerätään talteen ja annetaan omaisille sotun tunnistamiseksi ja se toinen osa jää vainajalle tai naulataan arkkuun kiinni.
- E 65
Raatolevyä voi pitää siviilissä, jos laki ja säännöt ei sitä kiellä.
- pitäisi olla mukana
Jos nyt oikein pilkkua viilataan niin reserviläisen edellytetään pitävän se raatolevy kaulassaan. Siihen liittyy joukko vaatimuksia, tulisi olla mm. Ulkomailla käydessä aina kaulassa.
Lisäksi monien sairauksien kanssa elävillä on vastaavia id-tageja joissa on tieto sairaudesta ja lääkkeestä sekä ihmisen nimi ja sotu sekä ice-numero.
- ouhua
onhan se aika juntin näköistä. Antaa vähän semmösen kuvan että henkinen kehitys on jämähtänyt sinne inttiaikoihin.
- aina kaulassa
Minulla roikkuu tuntolevy kaulassa ja roikkuu viimeiseen nakkisotaan asti. Jos sattuu henki menemään vaikka maastolenkillä tai iltalenkillä niin tuntolevy antaa ruumiilleni nimen ja identiteetin.
- kerty
P.koreal. saattaa olla yrittämässä toisten valtioiden asukkaiden kaasutusta, kun on ajamassa porukkansa bunkkereihin. Lasketteleva myötätuuleen kirkkoihin kaasua!
- Hukassa on
Mul on koko raatolevy menny hukkaan, et silleen.
- tilaa uusi
Tilaa se puolustusvoimilta uudelleen tai teetä oma vaikka Varustelekalla. Jatkossa se ei katoa kun pidät sen kaulassasi.
- Anonyymi
tilaa uusi kirjoitti:
Tilaa se puolustusvoimilta uudelleen tai teetä oma vaikka Varustelekalla. Jatkossa se ei katoa kun pidät sen kaulassasi.
voihan tatsatakkin vaikka korvan nipukkaan toinen jonka saa sit leikata tarvittaessa irti .. tai hepinpäähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voihan tatsatakkin vaikka korvan nipukkaan toinen jonka saa sit leikata tarvittaessa irti .. tai hepinpäähän
hepinpäähän veriryhmä ja taudit varteen jos vartta riittää ja jos ei niin pienentää fonttia
- Anonyymi
Kyseinen "raatolevy" ajaa paikkaansa ihan hyvin.Henkilötiedot saa selville jostietää mistä kysellä.
- Anonyymi
Minä tahdon kultaisen tuntolevyn. Ketju ja levy 22 karaatin kultaa, onnistuuko, mitä maksaa?
- Anonyymi
Itse pidän myös natsoja aina mukana. Ne on mulla tuulipuvun takissa.
- Anonyymi
Tuntolevy kaulassa on hyvä brassailla beachillä Meksikossa tai Thaimaassa, ja leikkiä Navy Siiliä tai yms Irakin, Afganistanin tai Vietnamin sodan veteraania.
- Anonyymi
Sellaisia ne ovat pienimunaisten ilot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia ne ovat pienimunaisten ilot.
Ei toi liity munan kokoon eikä levyy oikeasti pidetä munien lähellä. Korkeitaan jotkut homot tekee niin.
- Anonyymi
Pian tuleva siru poistaa tuntolevyjen tarpeen ja sut voidaan lukea jo etänä,missä olet ja mikä on terveydentilasi ja ylipäätään oletko vielä hengissä.
Tekniikka taisi ajaa tuntolevyjen ohi. - Anonyymi
Näin veljellä sellaisia kullattuja tuntolevyjä, vapaaehtoisilla on sellaisia numerolaattoja.
Niitähän saa ostamalla en tiedä saako kullattuja. - Anonyymi
Kyllä minun mielestä voi tota raatolevvyy pittää siviilissäkin:D
- Anonyymi
Rattolevy pitää joka ransulla olla mukana aina kun kompastuu vaihtolavan reunaan!
- Anonyymi
Aivan turhaa ja lapsellista kuljettaa mukana.
- Anonyymi
Mulla on ajokortti aina lompsassa. Jos naama on tunnistamattomassa kunnossa, niin passin haussa olen antanut sormenjäljet. Minä todennäköisesti en joudu tilanteeseen, jossa multa irroitetaan pää ja katkotaan kädet. Jos minä katoan, niin se kyllä ilmoitetaan, koska olen osa yhteiskuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361