Eikö "omaelämäkerta" kirjoiteta itse?

Tunkki ei tajua

Mia Mari Johanna Tukiainen
8 t ·
WANTED: ketään ammattitaitoista omaelämäkertakirjan kirjoittajaa mulle??? Ottakaa yhteyttä asap: [email protected]
TykkääTykkää · · Jaa

13

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukunaisia

      Johanna haluaisi, että joku kirjoittaisi hänelle oman elämäkertakirjansa.
      Tahtoisi ilmeisesti lukea jonkun taviksen tavallisesta elämästä taviksen omin sanoin.

      • Suutari ja lesti

        Aika harvapa niitä taitaa itse kirjoittaa, sitä varten kun on alan ammattilaisia; kirjailijoita ja toimittajia. Äkkiseltään tulee mieleen äskettäin ilmestynyt Teemu Selänteen elämäkerta, eipä tainnut kirjoittaa itse. Jokainen tehköön sitä, missä on parhaimmillaan.


    • Herätyksen paikka

      Kyllä siihen voi ulkopuolista käyttää, jos taidot eivät riitä ja rahaa löytyy. Tuksulta ei vaan taida sitä rahaa löytyä. Elämäkerran kohde tarkistaa kirjoituksen mieleisekseen ja sopimuksesta riippuen se saatetaan julkaistakin kohteen nimissä. Vai luuleko joku, että ne jotkut maailmalliset tissijulkkikset ovat itse rustanneet kaiken nimissään julkaistavan?

      • ndidosnevsh

        Aivan, haamukirjoittajiksihan näitä kutsutaan. Missään ei lue oikean kirjoittajan nimeä (paitsi kustantajan salaisessa sopimuksessa), kannessa näkyy julkkiksen nimi, raha vaihtaa omistajaa ja kirja myy kuin häkä.


    • ignor antti

      Haha :D Aloittajahan on täysi pölkkypää!! Tietysti haamukirjoittajia käytetään elämäkertoja ja muistelmia kirjoitettaessa. Elämäkerran kirjoittajalla tietysti on viime kädessä oikeus muuttaa mitä tahansa haastattelujen ym. materiaalin perusteella on kirjoitettu. Mutta miten aloittaja kuvittelee esim. Lipposen uutuusteoksen Muistelmat 1 syntyneen, jos ei taustamateriaalin pohjalta??? Lipposella menee jo suullisen ulosannin tuottamiseen niin kauan, että kirjoitettu teos olisi valmistunut vasta ensi vuosisadalla!!!

    • Eduskunta

      Älä sekoita Lipposta umpityhmään kassialmaan. Lippon on kirjoittanut kaikki kirjansa itse.

      • julkisuuskuva

        Niinhän ne kaikki väittää!! :D


    • 1metallimuija

      Vai vielä omaelämäkertakirjan kirjoittajaa Madame etsii? Mitä uutta olisi eepoksessa? Ja kysyntä olisi varmaan melkoinen?
      Eiköhän Madame ole itse voimakkaasti liioitellen kertonut elämänsä vauhdikkaista vaiheista.

    • kkkkkkkkk

      Mun käsittääkseni nimenomaan ei kirjoiteta itse, vaan olet vain se "tarinan kertoja" ja kirjoittaja kuuntelee, haastattelee, tekee muistiinpanoja ja lopulta kirjoittaa sen kaiken kirjaksi.

    • Hehheeeeeeeee

      Muistatteko sen Jullesta tehdyn jutun?
      Tuksuhan korjasi senkin uuteen uskoon :)
      Oli vallan riemastuttavaa lukemista......ei jossu tarvii kirjoittajaa, on vain niin muodikasta pummia sellaista.
      Jossullahan on tarinankertominen hanskassa......

      • Hahhhaaaaaa
        Hervoton stoori :) kirjoitti:

        http://www.city.fi/ilmiot/julia tukiainen ja viinapaivakirja/3879

        Haastattelun tuksuversio


        Lopussa Johanna Tukiaisen versio haastattelusta!
        Teksti: Johanna Tukiainen
        Johanna Tukiainen ei pitänyt siskostaan (!) kirjoitetusta jutusta, sillä se oli hänen mielestään vääristelevä. Toimituksen sähköpostiin tuli sunnuntaiyönä 1:53 Johannan uudelleen kirjoittama versio, jota hän vaati julkaistavaksi. "Kirjoittihan hän laudaturin äidinkielestä", perustelee Julia.


    • puliukko puistosta

      Tuksu voisi lahjoittaa vitussa olleen tamponin nimmarilla .nuuhkisin sitä himona.ja nukkuisin sen kanssa jokayö.samoin itse pissittyä pissiä.sivelisin sitä kehooni.deudorantin puutteessa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe