Tilattiin paikalliselta firmalta taloyhtiöön ilmanvaihtokanavien puhdistus ja säätö.
Jäin kaipaamaan dokumenttia poisto-ja tuloilmaventtiilien ilmamääristä. Pitäisikö urakoitsijan toimittaa ko. ilmamäärät kirjallisena?
Ilmanvaihtokanavien puhdistus
13
3106
Vastaukset
- 22855
Koitappa kysyä sieltä firmasta, ei varmaan niitä tänne toimita
- sellasta se selavii
Riippuu miltä virmalta otit. Täältäkin, löytyy eräs puoskarifirma, joka vain ottaa rahat pois tyhmiltä. Ei ne venttiilejä kunnolla säädä, ja putsauskin on vähän sinne päin. Pöytäkirjoista puhumattakaan. Voi ne tekaista sulle jotkin keksityt pöytäkirjat jos sä niitä tarttet. Mutta mitään totuuspohjaa niiden pöytäkirjoilla ei todellakaan ole. Niiden toiminta perustuu kuule rahastukseen. Sitäpaitsi ne on tottuneet siihen, ettei kukaan kyseenalaista niiden touhua. Ne voi jopa hämmästyä tuollaisesta oudosta kyselystä, kun kerran rahatkin on jo saatu.
Toki samanlainen rahastus näkyy läpi rakennusalan. Vain raha kiinnostaa, ja sitten raha, mahdollinen lisätyö ja siitä raha. Hommat sitten tehdään jotenkin läpi, mistä aita matalin.- sellasta se selavii
Ja siis täähän johtuu siitä, että nykyään on niin paljon uusavuttomia asiakkaita, jotka ei ymmärrä mistään mitään, vaan maksavat kaiken kiltisti, kyseenalaistamatta mitään. Rakennusala yms toimijat ovat tottuneet siihen, että asiakas maksaa aina, eikä huomaa oikomisia ja virheitä. Uusavuttomuudesta tämä johtuu. Miettikää miten paljon ihmiset maksavat turhista palveluista, koska eivät ymmärrä edes mistä maksavat, kunhan maksavat.
- lamanmaksajat
sellasta se selavii kirjoitti:
Ja siis täähän johtuu siitä, että nykyään on niin paljon uusavuttomia asiakkaita, jotka ei ymmärrä mistään mitään, vaan maksavat kaiken kiltisti, kyseenalaistamatta mitään. Rakennusala yms toimijat ovat tottuneet siihen, että asiakas maksaa aina, eikä huomaa oikomisia ja virheitä. Uusavuttomuudesta tämä johtuu. Miettikää miten paljon ihmiset maksavat turhista palveluista, koska eivät ymmärrä edes mistä maksavat, kunhan maksavat.
Eläkeläisiä rokotetaan kans surutta. Kaikki kyllä huijaavat, hammaslääkäreistä lähtien.
- Kotkapoika
Kyllä tuollainen dokumentti on saatava. Minä teetin omakotitalooni puhdistuksen vuosi sitten. Tuli dokumentti kyselemättä. En voi mennä tietenkään takuuseen, oliko ilmamäärät oikein, kyllä miehet jonkinlaista mittaria käyttivät ja lukuja toisilleen luettelivat. Mittari oli vähän älykännykän näköinen.
Saatan uusavuton, mutta ilmanvaihto parani huomattavasti ja kanavat tulivat puhtaiksi, rahaakin meni, mutta sain kotitalousvähennykseen kaikki kulut, koska homma oli pelkkää työtä.- huijjaari
Aikoinaan kerrostalossamme piti ilmanvaihtokanavat puhdistaa.Imuri oli autossa koko ajan. Venttiilit pesi harjalla ,putken puhdisti niin pitkältä kuin käsi ylettyi. Ei osannut edes iv laitetta sammuttaa, piti soittaa sähkömies. Paikallinen huijari se oli, lasku piti kuitenkin maksaa.
- rassia
Nonii, sit niitä nimiä pöytään, ettei tarvi kaikkka koijareiksi epäillä! Luulisi nyt jonkun tekevän tuollaisenkin ammattitaitoisesti.
- big69
kaikki putki tyypit kuksii toisiaan. eli homojen hommaa
- Iv-puhdistaja
Kyllä puhdistuksesta sekä mittauksesta ja säädöistä tulisi aina toimittaa pöytäkirjat ja dokumentit. Ihan pelastuslakiin on kirjattu puhdistusta koskeva raportointi. Itse mittaus menee sitten lvi-työselitysten sekä hyvien ja laadukkaiden työtapojen piiriin. Oudolta kuulosta jos et kyseisiä dokumentteja ole saanut.
- Huijareita
Tilasin iv-kanavien puhdistuksen, sekä ilmastoinnin säädön eräältä paikallisesta firmalta. No sovittiin että työmiehet ovat maanantaina klo 07.30 paikalla, eipä näkynyt minun piti lähteä klo 8 töihin joten vaimoni jäi sitten odottamaan heitä. 08.30 soi puhelin jossa he ovat kuulemma tulossa paikalle soittaja oli erittäin krapulaisen kuuloinen. Puhe oli että urakka kestää yhden työpäivän (8h) no siinä meni kaksi päivää. Kaksi työmiestä ramppasivat tupakalla, pesivät venttiilejä lavuaarit jätettiin likaiseen kuntoon, tavaroita ei siirretty takaisin. Putsauksessa käytetty vaijeri heilui sinne tänne hyvä ettei mennyt tavaraa rikki. Ruokatunnin venyivät 1,5h mittaisiksi. No kun he saivat ilmastoinnin ”säädettyä” he lähtivät. Ilalla olohuoneessa istuessani ihmettelin edelleen heikkoa sisäilmaa, otin poistokanavan venttiilin irti, laitoin käden kanavaan ja kappas käsi ihan pölyinen eli ei oltu putsattu. Epäilykseni heräsivät myös iv kone oli jätetty likaiseksi vähän oli yritetty putsata sieltä täältä, suodatin oli myös jätetty vaihtamatta. No seuraavana päivänä firman johtoportaaseen asiani kerrottuani luvattiin tulla putsaamaan uudestaan. Sanoin ”ei” vaadin rahat takaisin ja tilasin uuden firman jossa työmiehet tulivat paikalle olivat asiallisia siivosivat jälkensä ja raportti tuli työn jälkeen heti käteen, eli mitä olivat tehneet yms. Olin heihin erittäin tyytyväinen.
- Icecube
Mikä firma?
- Alalla.ollut
Putsatkaa itse ne kanavanne . Siitä on aivan turha maksaa kenellekkään mitään. Huijausta koko ala
- Anonyymi
Mikä firma hoitaa täällä Seinäjoen ympäristössä ilmastoinnin ja kanavien puhdistuksen niin kuin pitäisi oikein hoitaa....nimiä ja kokemuksia !
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740