Eli mulla oli vuokraaja hevosella joka lopetti sitten vuokraamisen...sopimuksessa lukee että irtisanomisaika on 1kk ja että vuokralainen maksaa siis vielä irtisanomis kuukaudesta vuokran vaikka ei kävisikään käyntejänsä(mutta siis saa käydä jos haluaa)
Nyt vuokraaja ilmoitti että ei suostu maksamaan(en tiedä miksi..ei kerro) olen rahoja pyytänyt jo monta kertaa jopa hieman ehkä tylyyn sävyynkin....nyt sitten vuokraaja haastaa jo oikeuteen(ei hajuakaan tosin miks :D) mutta mitä voin tehdä jotta saisin vuokraajan maksamaan vuokransa? Summa on kuitenkin suht iso mulle kun olen opiskelija.....
vuokraaja ei maksa!
3
189
Vastaukset
- rauha maassa
Hankala tilanne, mutta jos hän tosiaan allekirjoitti sopimuksen että maksaa siltä niin se on pysyvä lupaus. Kysymys on että onko tämä paperi tallessa sinulla? Käy se mukanasi äkkiä poliisilla ja pyydä sovittelua ja kysele että kannattaako hänelle maksaa osa vuokrasta takaisin ny kumminkin. Jos alkaa haastamaan sinua oikeuteen niin sinäkin joutuisit maksamaan sitten kumminkin, että pätevä ihminen pääsee sinua auttamaan tässä?
- turpaan
Vai oikeuteen... uhkaa Sinä sitten sopimusrikkomuksella, ulosottomiehellä ja luottotietojen menetyksellä.
Rahat sinulta jää joka tapauksessa saamatta.
Mutta puskaradion kautta voit varoittaa muita ko. henkilöstä... mietiköön sitten, mitä tuli tehtyä... tosin ei tuonkaltaiset kuspäät sitä ymmärrä. - ----
http://www.ratsastus.fi/lakineuvonta
Jos kuulut suomenratsastajainliittoon, niin saat ilmeisesti ilmaiseksi lakineuvontaa. Sieltä kannattaa tietysti kysellä.
Ja toki poliisiltakin asiaaa voi kysyä.-
Mutta yleisesti ottaen tuota asiaa on turha lähteä viemään eteenpäin. Rikosilmoituksen voi toki tehdä, mutta todennäköisesti asiaa ei eteenpäin viedä, ksoka eipä ketään tuollaiset pikkujutut taida kiinnostaa... Tietysti uhkaus rikosilmoituksesta saattaa herättää tämän vuokralaisenkin.
Mutta valitettavasti taitaa käydä niin että joudut unohtamaan tuon rahasumman.