Putin tekee näyttäviä taktisia kuvioita, jotka ihastuttavat venäläisiä - ja tämän palstan russofiilejä. Hänestä on hienoa, kun voidaan vallata joku niemi sisämerestä, saada naapurimaahan epävakautta venäläisperäistä väestönosaa kiihottamalla, katsella uusia sotalaivoja, hävittäjäkoneita, panssareita ja koipi suorana marssivia sotilasrivistöjä. Dobra dobra!
Mutta hänen näkökulmansa on tyypillinen esiupseerin - everstiluutnantin - kapea ja ohut sihti. Hän ei ymmärrä, että kaikki, ja tarkoitan KAIKKI yhteiskunnassa tapahtuva lepää niin arkisen asian kuin t a l o u s varassa. Sotalelut ja miljoona-armeijat ovat kalliita ylläpidettäviä. Talous on ikäänkuin betonilaatta jolle talo on rakennettu; jos se on halki, talo romahtaa.
Rasputin (tallinnalaisen taksikuskin ilmaisu viime viikolta) tekee kaikkensa raunioittaakseen maansa talouden. Talouden, joka alun alkaenkin on heikoissa kantimissa - se nojaa tyypilliseen kehitysmaatalouden tapaan raaka-aineiden vientituloihin. Se tie on kansantalouden mittakaavassa äkkiä kuljettu loppuun ja sen päässä on odotettavissa kylmiä tuulia Venäjän kansalle. Ja Putinille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_bruttokansantuotteen_mukaan
Putinin grundi on halki!
1
<50
Vastaukset
- samizdat
"grundi on halki" - mikä helekatin sanonta tuo oli???????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706