Mitä jumala teki 7. päivänä?

Väitetään, että jumala loi maailmankaikkeuden kuudessa päivässä. Mitä kalenteria jumala mahtoi käyttää? Jotta voitaisiin puhua järkevästi päivistä, olisi jonkinlainen kalenteri tarpeen. Kalentereita voidaan laatia maan ja kuun suhteen tai maan ja auringon suhteen.
Mutta kun kuu ja aurinko luotiin myöhemmin kuin maa, niin on täysin selvää, että luomisen kalenteri on puppua.
Mitä kalenteria jumala noudatti?

Edelleen, mitä jumala teki seitsemäntenä päivänä? Katsoiko jumala seitsemäntenä päivänä jääkiekkoa ja joi kaljaa? Mutta kun kaljaa osattiin valmistaa jo ennen kuin jumala loi ihmisen (tämä sillä oletuksella, että jumala loi maailman noin 6000 vuotta sitten).

12

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyri

      Tyhmä.

      • "Tyhmä."

        Ja Tero täällä, morjesta vaan.


      • Jyri
        exhellari86 kirjoitti:

        "Tyhmä."

        Ja Tero täällä, morjesta vaan.

        Miten sinä Tero saat siellä Israelissa aikasi kulumaan? Pommeja väistellen vai väsäten?

        Minäkin olen siellä hiukan kulkenut ja olen vakaasti sitä mieltä että tuo siellä nyt asuva kansa on tuhansien kilometrien päässä siitä Israelista jota voisi kutsua Jumalan kansaksi.

        Ortodoksijuutalaiset, anteeksi rakkaat sukulaiseni ja esi-isäni, ovat porukan pimeintä sakkia, toreilla nuoret miehet sovittelevat torikauppiaan myymäiä erilaisia kipoja päähän ja raamatunlausekoteloita otsille ja peilailevat sitten että miltä näyttää.

        Juutalaisethan itse tyrivät etuoikeutensa olla Jumalan kansa ja se etu siirtyi kristityille jotka tyrivät sen sitten yksityisille kristityille tai hajanaisille pienryhmille.

        Mutta edelleenkin kiinnostaa hiukan tietää että mitä sinä siellä teet? Työikäinen nuori mies, jotain duunaat kaiketi, vai? Vai myytkö jotain?


      • Jyri kirjoitti:

        Miten sinä Tero saat siellä Israelissa aikasi kulumaan? Pommeja väistellen vai väsäten?

        Minäkin olen siellä hiukan kulkenut ja olen vakaasti sitä mieltä että tuo siellä nyt asuva kansa on tuhansien kilometrien päässä siitä Israelista jota voisi kutsua Jumalan kansaksi.

        Ortodoksijuutalaiset, anteeksi rakkaat sukulaiseni ja esi-isäni, ovat porukan pimeintä sakkia, toreilla nuoret miehet sovittelevat torikauppiaan myymäiä erilaisia kipoja päähän ja raamatunlausekoteloita otsille ja peilailevat sitten että miltä näyttää.

        Juutalaisethan itse tyrivät etuoikeutensa olla Jumalan kansa ja se etu siirtyi kristityille jotka tyrivät sen sitten yksityisille kristityille tai hajanaisille pienryhmille.

        Mutta edelleenkin kiinnostaa hiukan tietää että mitä sinä siellä teet? Työikäinen nuori mies, jotain duunaat kaiketi, vai? Vai myytkö jotain?

        "Miten sinä Tero saat siellä Israelissa aikasi kulumaan? Pommeja väistellen vai väsäten?"

        Kiinnostukseni, oikeastaan rakkauteni koko tätä seutua kohtaan alkoi kun olin vanhempieni mukana ensin Tiberiaksessa ja sitten Jerusalemissa 1990-luvun puolestavälistä sen lopulle. Kun aloin taloudellisesti itsenäistyä, aloin taas käymään täällä. Keväällä olen suunnitellut meneväni Australiaan mutten tiedä vielä.

        Usko tai älä, ajanvieteestä ei ole pulaa. Pelkästään jo matkusteleminen on hienoa. Ikävä vaan että alkaa taas tunteet täällä kuumenemaan kun se kiihkorabbi melkein tapettiin tuossa muutaman km:n päässä minun väliaikaisesta majapaikastani. Tapaan paljon vanhoja kavereitani jotka ovat tietysti useimmat naimisissa. Vain yksi arabi ja yksi juutalainen eivät halua tavata minua rek. parisuhteeni takia, muut ovat lähinnä uteliaita ja ehdottoman yhtävällisiä ja luontevia.

        Voin hyvin tehdä töitä täältäkin käsin, nykytekniikka sallii sen. Palaan Suomeen taas ensi viikon lopulla, koska en voi jättää bisnestä kovin pitkäksi aikaa muiden käsiin. Niin itsenäinen en valitettavasti ole. Sain muutama vuosi sitten hullunrohkealta pankinjohtajalta sen verran lainaa, että sain ostettua pikkufirman jonka kasvupotentiaalin näin. Se tuottaa nykyisin aika mukavasti. joten velat on melkein kokonaan maksettu eikä opintovelkaakaan ole.

        Kovasti on joutunut tekemään töitä mutta siitä pidän ja vielä mukavampaa kun se palkitsee.

        (Hittolainen, kaverit just ilmoittivat että sen tänään poliisin kanssa yhteenotossa kuolleen palestiinalaisen hautajaiset on kohtapuoliin Leijonaportin hautausmaalla. Siellä voi olla aikamoiset karkelot. Täällä haudankaivu alkaa vielä kun nenänpää on lämmin.)

        Huvittaa miten erimielisyyksistämme huolimatta mielipiteemme noista pingviinin näköisistä parasiiteista on hyvin samansuuntaisia. Eivät käy (vielä) armeijaa, ovat arrogantteja, eivät tee työtä, eivät edes tunnusta nyky-Israelia, lisääntyvät nopeammin kuin vanhoillislestadiolaiset... Muutaman olen nähnyt ihan lähipäivinäkin noita pieni musta kuutio otsallaan kulkevia tyhjäntoimittajia. Perusortodoksijuutalainen on työtä tekevä, aikaansaava, usein ihan asiallinen tyyppi joka antaisi arabeillekin elinmahdollisuuden (itse asiassa monien israelilaisten suvaitsevuus on suurempi kuin useimpien arabien, näin ruohonjuuritasolta täysin epätieteellisesti arvioiden).

        Jos jonkun jumalan joku omaisuuskansa olisi olemassa, se ei ainakaan olisi mikään tällä alueella olevista. Kai sillä oletetulla jumalalla sentään on joku järki ja suhteellisuudentaju.

        Oletko käynyt Umm Quai'ssa Jordaniassa ja ihaillut sieltä näkymiä Israelin ja Genesaretin järven suuntaan? Siellä notkossa on mielenkiintoinen näky... Näkyy ehkä paremmin Israelin puolelta noin 5 km:n päästä. Muistatko?

        Bass halla ana bahki fi Skype. Ma'salame.


    • jumala616

      Masturboi

    • Skippo

      Kreationistit. Ja kaikki tiedämme, että väsyneenä ei synny hyvää jälkeä. Tyhmä.

    • xxxxx Mutta kun kuu ja aurinko luotiin myöhemmin kuin maa, niin on täysin selvää, että luomisen kalenteri on puppua.
      Mitä kalenteria jumala noudatti? xxxxx

      Jumala ei tarvinnut mitään kalenteria. Jumala ei toimi kalenterin mukaan, vaan kalenteri toimii Jumalan mukaan.
      Sitä paitsi, ensimmäisillä ihmisilläkään ei varmasti ollut pitkiin aikoihin olemassa mitään kalenteria. Joku ottakoon selvää, milloin ensimmäinen kalenteri laadittiin.

      • >Joku ottakoon selvää, milloin ensimmäinen kalenteri laadittiin.

        Veikkaan, että ennen maailman luomista eli aiemmin kuin 4000 eaa.
        Voitinko?


    • Jumala nimenomaan toimi kalenterin mukaan. Jotta jumalan olisi mielekästä puhua luomispäivistä, niin tyypin tulee erottaa ensimmäinen päivä toisesta, kolmannesta jne. Jumalalla täytyi olla siis kalenteri; olkoonkin sitten vaikka alkeellinen kalenteri.
      Sitä paitsi raamattu puhuu spesifisti päivistä. Päivien välissä on yö ja tästä muodostuu alkeellinen kalenteri. Mutta kun kalenterin laatimiseen tarvitaan joko aurinko tai kuu (kalenterityypistä riippuen), niin kysymys on täysin relevantti: Mitä kalenteria jumala noudatti, jotta kykeni erottamaan luomispäivät toisistaan ja pitämään lukua niistä kun kalenterin laatimiseen tarvittavia taivaankappaleita ei oltu vielä luotu.
      Nyt Jaakobin olisi totistettava objektiivisesti ja luotettavasti, mitä ajanlaskun määrettä jumala noudatti luomistyössään. MIkäli et tähän pysty, niin kaikki sinun argumentointisi tällä palstalla ikinä nihiloituu nollaksi.

    • 768

      Alussa erotettiin valo pimeydestä. Tuli mieleen, että tähdet kestävät tietyn ajan, riippuen massasta. En tosin ole astronomi.

      • tieteenharrastaja

        Astronomiksi tulo on työlästä, mutta sen harrastajaksi pääsee lukemalla yhden suomenkielisen kirjan Tähtitieteen perusteet.

        Luomiskertomuksen kirjoittaja koki tarvetta selittää yön ja päivän vaihtelun, mutta ei tuntenut Maan pyörimisliikettä eikä osannut yhdistää Aurinkoa koko asiaan.

        Tähdet kestävät tietyn ajan, riippuen massasta ja sen määräämästä fuusioreaktionsa nopeudesta. Jälkimmäisen takia pienimassaisimmat kestävät kauimmin, jopa liki 100 miljardia vuotta.

        Alkuräjähdyksen jälkeen kesti satoja miljoonia vuosia ennenkuin ensimmäinen tähti syttyi.


    • Olutta osattiin valmistaa vuosituhansia ennen kuin raamatun jumala loi maailman. On siinä ollut ihmettelemistä nykyisen Irakin ja Egyptin alueella asuvilla kaljaa juovilla ihmisilä, kun maailma luotiin.

      Beer is one of the world's oldest prepared beverages, possibly dating back to the early Neolithic or 9500 BC, when cereal was first farmed,[11] and is recorded in the written history of ancient Iraq and ancient Egypt.[12] Archaeologists speculate that beer was instrumental in the formation of civilizations.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Beer

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe