Lääkäri sanoi että joko 6kk selibaatti tai E-pillerit kun aloitan roa-kuurin.
Miten te olette järjestäneet asian..eikö pelkkä kondomi riitä.Koska minä en tahtoisi pillereitä.Eikös ne ole tässätapauksessa vain raskauden ehkäisyyn?
Roaccutan ja ehkäisy
11
5144
Vastaukset
- -SH-
koska kondomi ei ole yhtä varma ehkäisyteholtaan kuin e-pilleri,ja ROA-KUURIN AIKANA EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA TULLA RASKAAKSI!!
Roa aiheuttaa sikiölle vakavia vaurioita!
Ehkäisyn ON oltava kunnossa mikäli Roaa käyttää,lääkärisi on ollut aivan oikeassa! - annukka
Itselläni akne on aina liittynyt jotenkin näihin hormonaalisiin ehkäisytuotteisiin, enkä muutenkaan ole koskaan pitänyt pillereiden tuomasta olotilasta. Ne eivät sovi minulle, enkä halua sotkea kehoani niillä. Ne sotkivat jo sen verran, että lopulta jouduin syömään Roaccutan kuurin 6 kk.
Se on jokaisen omalla vastuulla loppujen lopuksi mitä tekee, mutta tärkeintä on, että SITÄ VASTUUTA OTTAA.
Itse vakuutin lääkärille, että en ole suhteessa enkä tarvitse ehkäisypillereitä vaikka olen todellisuudessa vakaassa suhteessa. Ja vaikka olisin saanutkin pillerireseptin niin en olisi koskaan käyttänyt niitä.
Tämä tietenkin vaati meiltä niiden useiden kuukausien ajan erityistä huolellisuutta ja supertarkkaa kondomin käyttöä. Lisäksi vielä tarkkailin ns. todennäköisiä raskaaksitulopäiviä jne. Minun kohdallani tämä oli aika helppoa, koska olimme jo aikaisemmin siirtyneet käyttämään vain kondomia ja olemme huolellisia. Poikaystäväni myös ymmärsi tilanteen täydellisesti: Ensinnäkin, hän ei halunnut että käytän pillereitä, koska ne eivät ole terveellisiä minulle. Ja toiseksi, että on erittäin vaarallista tulla raskaaksi.
Tietenkin todellisuudessa myös kauhistutti, ja henkisesti myös preppasin itseni siihen mahdollisuuteen, että joudun tekemään raskaudenkeskeytyksen jos jotain käy... Toisaalta olimme kyllä jo aikaisemminkin onnistuneet välttämään ei-toivotun raskauden, niin miksi olisin sitten juuri Roaccutanin aikana tullut raskaaksi?- Minna
Juu mäkin käytin kuurin aikana vaan kondomia. Olin vasta seurustellu muutaman kuukauden ja en halunnu ehkäsykeinoksi vielä pillereitä. Kyllähän kondomi oikein käytettynä varma ehkäisykeino on, itellä ainakin hyviä kokemuksia.
- asdfasdfadade
Vaikutat fiksulta aikuiselta. Hormoonalista ehkäisyä suositellaan nimenomaan siksi, että jotkut sohivat miten sattuu kondomien kanssa (en sano etteikö pillereiden kanssa voisi myös pelleillä).
Oma lääkärini ilmoitti, että minun pitäisi kahden vuoden kierukan käytön jälkeen ottaa ehkäisyyn mukaan vielä kondomit. Olen vähän kahden vaiheilla noudatanko kyseistä ohjetta. Ehkäpä paketin verran kokeilun nimissä, että onko tässä nyt mukavaa olla vai ei.
Lapsia en halua, siksi kierukka minulla on, ja abortti on ollut aina oletusarvoista parisuhteessamme jos raskaus jostain syystä alkaisi.
- tabletti
Raskauden ehkäisy Roaccutan kuurin aikana on ehdottoman tärkeää ja siihen tulisi suhtautua vakavasti, mikäli harrastaa seksiä. Jos sattuu tulemaan raskaaksi kuurin aikana, on abortti ainoa ratkaisu, sillä lääke aiheuttaa vakavia sikiövaurioita.
Itse en luottaisi pelkkään kondomiin. - Acnetar
Olen käynyt aknen takia neljällä eri lääkärillä. Vain yksi näistä ei ole määrännyt minulle Roaa vaikka en syö pillereitä. Muut ovat vain muistuttaneet ehkäisyn tärkeydestä ja suositelleet pillereitä.
Itse en aio syödä e-pillereitä enää ikinä. Jos joku lääkäri vielä joskus ei suostu määräämään minulle roaa ilman pillereitä, hommaan pillerireseptin mutten hae pillereitä apteekista tai menen seuraavalle lääkärille ja valehtelen syöväni pillereitä. Olen käyttänyt vuosia kumia ja koskaan ei ole vahinkoa sattunut. Oikein käytettynä kumi on turvallinen ehkäisykeino. Ja ei ne pilleritkään sataprosenttisen varmat ole, joskin hyvin lähelle sitä. Tähän mennessä kaikki muut paitsi tuo yksi lääkäri on kunnioittanut valintaani ja määrännyt minulle roaa siitä huolimatta, ilmeisesti huomattuaan, että kannan silti vastuuni.
Jos vahinko sattuu (se voi sattua myös pillereitten kanssa), kannan itse vastuuni. Abortti on Suomessa laillinen eikä minun tarvitse tuntea häpeää vaikka siihen joutuisinkin turvautumaan. Toki toivon etten joutuisi, ja koskaan en aborttia tekisi muusta kuin lääketieteellisestä syystä (eli siis jos en olisi kuurilla ja tulisin raskaaksi synnyttäisin lapsen. Jos olisin kuurilla, en kokisi tekeväni väärin kun tekisin abortin).- ykspoekavaan
siis käytät kumia? mimmosta? en oo kuullukkaa et naisetki käyttää kumia :-/ kuis se sit toimii? se siis vaan laitetaan sisään? mut eiks se irtoo sit sieltä? hmm.. omituista
- Acnetar
ykspoekavaan kirjoitti:
siis käytät kumia? mimmosta? en oo kuullukkaa et naisetki käyttää kumia :-/ kuis se sit toimii? se siis vaan laitetaan sisään? mut eiks se irtoo sit sieltä? hmm.. omituista
Juu, minä käytän kumia harrastaessani seksiä. Tosin kumia ei laiteta minuun vaan mieheen joka kanssani seksiä harrastaa. Yhtä lailla minä kuitenkin mielestäni sitä käytän kuin mieskin.
Ja on muuten olemassa sellaisiakin kumeja, jotka laitetaan naisen emättimeen eikä miehen siittimeen. Tosin mulla ei ole niistä kokemusta. - öalskfaed
ykspoekavaan kirjoitti:
Ja vaikka normaalisti kumia käyttää mies, on olemassa myös naisten kondomeja. Näsäviisaus ei nyt vakuuttanut.
- Anonyymi
Jos ei ole lasta suunnitteilla, käyttää aina kumia ja aikoo kumminkin varmuudella tehdä jälkiehkäisyn tai viimekädessä abortin jos raskautuu, niin mitä väliä on sikiövauriolla. Ei-toivottu raskaushan voi mennä jopa paremmin kesken.
Kun luin Roaccutanin lääkeinfon, siinä luki että PAKKO olla ehkäisy tai tuplaehkäisy vaikkei olisi suhteessa tai edes harrastaisi segsiä, ja on PAKKO suostua käymään VARALTA raskaustesteissä kuurin aikana. Jopa silloin jos ei harrasta yhdyntöjä. Pyhästä hengestäkö he pelkäävät naispotilaan raskautuvan. - Anonyymi
Lääkäri muuten näkee oletko hakenut pillerit apteekista eli resepti käytetty. Joudut hakemaan ne näön vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4463839Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181652- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441049
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047