Hedelmät

Oletko ajatellut miksi Rakkaus on ensimmäinen
Hengen hedelmä?
Gal.5:22

En kyllästy puhumaan rakkaudesta,
vaikka jonkun mielestä se voikin olla
"imelää" ja "aina tota samaa jorinaa"
ja ehkäpä kahden ihmisen välinen rakkaus voi sitä ollakin, mutta Jumalan Agape-rakkaus ei koskaan, sillä ilman sitä, olisi kuin "helisevä vaski ja kilisevä kulkunen."

Ensimmäinen Hengen hedelmistä on Rakkaus!

Olisiko niin, että kun Rakkaus virtaa taivaasta
ja täyttää sydämen kaipuun, niin silloin myös muut hedelmät alkavat kypsyä saavat "rakkauden substraalia"
ja askel askeleelta voimme elää ja vaeltaa Hengessä, ei itsekkyydestä, vaan nöyryydessä
pitäen toista parempana kuin itseämme,
suloisen Jeesuksen askelissa.

Jeesus sanoo: "Jos etsit minua löydät minut
ja jos lähestyt minua, minä lähestyn sinua.
Vasta kun etsit uskoa rakastaaksesi,
voin uskoa sinulle voimaani.
Usko toimii Rakkaudesta ja Minun Sanani on VOIMA joka ylläpitää kaiken."

8

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tämäkin hyvin raamatullinen. En ole itse analysoinut asiaa, mutta muistelen joskus vuosikymmeiä sitten kuulleeni erään Herran palvelijan puheen, jossa hän oletti Jumalan rakkauden olevan ikään kuin hedelmäkokonaisuus, jossa osalohkoina ovat: ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, kärsivällisyys, pitkämielisyys jne., samaan tapaan kuin lohkot appelsiinihedelmissä.

Rohkeutta sinulle, runotyttö!

• Kiitos, samoin sinulle ekivaari
        iloa ja rauhaa elämääsi!

ja tiedätkö missä Onni Usko asuu?

Onni Usko asuu, pienessä räihnäisessä mökissä,
        kalaisan järven rannalla, parta ajamatta,
        paljaat varpaat rantaveden pikkukivien seassa
        pää pilvissä ja sydän taivaassa ;)

• Yö-Hoitsu

On yksi hedelmä.

• tea

Olet kirjoittanut vallan kauniita runoja, minä kiitän ja kumarran Herraa!
      Mutta, muistathan että VOIMA tulee vain ja ainoastaan RISTILTÄ, JEESUKSEN MAAHAN VUOTANEESTA SOVINTOVERESTÄ.

Veressään on valtava voima, voima rakkauden! - sanotaan laulussakin.

• Amen!

Siunausta ja rauhaa sinulle, siskoni.

• luterilainen

Minä jaksan aina ihailla uskoasi, jonka olet saanut lahjaksi. olet jotenkin käsittänyt tuon Jeesuksen sanoman niin kovin kauniilla tavalla.
      Kirjoituksistasi huokuu aina tuo rakkauden henki lähimmäistä ja kiitos henki Jumalaa kohtaan.

Olet saanut Jumalata lahjaksi jotain niin suunnattoman kaunista ja ihmeellistä, että se huokuu rakkautta kaikkea kohtaan.
      Sinä olet todella löytänyt rauhan ja armon.

"Heidän hedelmistäänte heidät tunnette", sanotaan, ja sinut tunnistaa todelliseski Jumalan lapseksi asenteestasi elämää ja lähimmäisiä kohtaan.

Kiitos sinulle runotyttö, että annat tuon Jumalan rakkauden vaikuttaa kauttasi näin meihinkin , jotka monet meistä olemme "katkeria" ja "vihaisia" ja "pahanoloisia" vaikka elämme Herran kartoittamaa tietä. Jokin vain meiltä "kiukkuisilta" uskovaisilta puuttu, jonka sinä olet löytänyt. Rauha ja rakkaus kaikkea ja kaikkia kohtaan.

Siunattua syksyn jatkoa...)))))

• Ritva

Oli ihana lukea kirjoituksesi. Tuntui kuin rakkautta olisi tulvinut minunkin sydämeeni, kun sitä luin. Sitä kaipaa niin, että voisi tuntea rakkautta, mutta sitten huomaa itsessään olevan kaikkea muuta kuin rakkautta. Mutta onneksi sitä voi pyytää Jumalalta. Ja se oma rakkaus ei kovin pitkälle viekään. Jossain vaiheessa, kun joku oikein raapasee, lopahtaa koko rakkaus.

Mutta Jumalan rakkaus, se on ihmeellinen voima, sitä voi rakastaa sellaistakin, joka vihaa. Sitten välillä ajattelee, miksi minä juuri sain tuntea Jumalan rakkautta, jonka sydän oli jäänyt niin vähälle rakkaudelle. Mutta Jumala haluaa antaa kaikille rakkauttaan, jotka sitä haluavat. Voi kunpa me ihmiset janoaisimmekin Hänen rakkauttaan, että voisimme loistaa tässä pimenevässä ajassa.

Siunausta sinulle ja jatka rakkauden viemistä runojesi kautta. Niistä voi moni ammentaa voimia elämiseen. Joku voi niistä löytää Jumalan rakkauden Jeesuksessa Kristuksessa. Kiitos vieläkin ihanista runoista, jotka viestittävät Jumalan rakkautta luotujansa kohtaan.

• Kaunis kiitos teille molemmille rohkaisusta :))
        ja rohkaisua me toisiltamme tänä päivänä tarvitaan, sillä olemmehan yhtä ja kun olemme yhtä, silloin meissä vaikuttaa Rakkauden Henki
        jonka pää on Kristus, samaa ruumista ja jos yksi
        ruumiin jäsen rohkaisee ja voi hyvin, niin silloin, myös toiset jäsene´t saavat siitä voimaa.

ja vaikka jäsenet, jotka eivät voi hyvin,tai ovat pettyneitä itseensä ja toisiinsa, niin myös silloin meillä on Puolustaja=Totuuden Henki,
        joka puhuu miljoonin kauniin sanoin, hoitaen ja
        eheyttäen haavat mitkä tulevat paranemaan,
        vaikka vain Hänen viittansa liepeen kosketuksesta, Rakkaudesta.
        Sillä, Hän ON Herra, sinun Parantajasi!

Siksi on niin äärettömän tärkeää se, että pidämme myös toisistamme huolen ja rohkaisemme,
        sillä olemmehan kaikki, jotka suloisen Jeesuksen
        askelissa kuljemme, arvokkaita ja tärkeitä
        koska Jumala itse sanoo niin:

"Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi
        sankari, joka AUTTAA.
        Hän ilolla iloitsee sinusta,
        hän on ääneti, sillä hän RAKASTAA sinua,
        hän sinusta riemulla riemuitsee."
        Sef.3:17

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe