Voiko uskovainen toimia mallina?

Pojken

Mitä mieltä olette? Pahentuisitteko te jos esim. joku uskovainen toimisi mallina.
( Tarkoitan tavallista mainosmallia /vaatemallia enkä mitään alusvaatemallia)

21

2101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx vl

Pahentuisin.

• pikkunen

No itselleni on ainakin ihan sama onko malli uskovainen vai ei, kunhan ei ala tuputtamaan elämänarvojaan meille "vähemmän uskovaisille" tai tunge itseään otsikoihin "alas homot ja lesbot" -kommenteillaan :) Enkä nyt siis halua yleistää että kaikki uskovaiset olisivat tuollaisia, mutta löytyyhän noitakin...

• vl-tyttö

siin helposti on kaikennäkösii vaaroi eessä...

• vl.

niin sehän olisi minun henk.koht. ongelma. Uskon kannalta en tiedä, onko tuossa ongelmaa, jos vain pystyy välttämään synnillisiä asioita. Mutta jos vain käy mallina jossakin kuvauksissa, niin mikä ettei.

Säädyttömät asut jne. eivät tietysti ole uskovaiselle suositeltavia.

• vl-tyttö

niin, siinä herää sit kysymys, että mitkä on ne motiivit malliksi menenmisessä?????
        esim. "olen niin hyvännäköinen, että haluan päästä esille", tulee jotenkin väistämättä mieleen....................

• vl.
        vl-tyttö kirjoitti:

niin, siinä herää sit kysymys, että mitkä on ne motiivit malliksi menenmisessä?????
        esim. "olen niin hyvännäköinen, että haluan päästä esille", tulee jotenkin väistämättä mieleen....................

että oman ulkonäön palvonta olisi "lähellä", mikä tietysti poikkeuksellisen kauniilla/komeilla ihmisillä on lähellä helposti muutenkin. Toisaalta, ehkä luonnollisen kaunista ja sopivaa ihmistä kysytään malliksi ja se on keino ansaita elantoa? Eli ei malli välttämättä ole sen itserakkaampi kuin muutkaan...?

• vl-tyttö
        vl. kirjoitti:

että oman ulkonäön palvonta olisi "lähellä", mikä tietysti poikkeuksellisen kauniilla/komeilla ihmisillä on lähellä helposti muutenkin. Toisaalta, ehkä luonnollisen kaunista ja sopivaa ihmistä kysytään malliksi ja se on keino ansaita elantoa? Eli ei malli välttämättä ole sen itserakkaampi kuin muutkaan...?

mut jos ihan tosi tarkasti rupee miettimään, niin onhan siin niin paljon vaaroja, et kannattaako ryhtyä? kyllä mä tiedän joitain meikäläisii jotka on ollu jossain mainoksessa mallina, ei kylläkään vaatemainoksessa...et ei se nyt varmaan niin hirveen kauhee asia sillee olis, mut siin on niin paljo sit kuitenki kaikkee sälää mukana, mikä uskovaisen omatunnolle vois olla pahentavaa, et mun ehdotus olis, et eiköhän niitä töitä ja elannonhankintakeinoja kannattas ensisijaisesti lähteä jostain muualta hankkimaan, kun mallimaailmasta...?...??...!!

• pikkunen
        vl-tyttö kirjoitti:

No ei se kyllä aina ihan noinkaan mene...ja mitähän ovat sitten vanhoillislestadiolaisuuteen sopivat ammatit? Minä en menisi moralisoimaan malliksi haluavia, kun maailma on täynnä pappeja, jotka raiskaavat pappiskokelaita jne. (tätähän esiintyy joka uskonnossa). Ei mallin työ minustakaan ole se "tärkein" ammatti, ja on aika sairasta, että mallit tienaavat niin paljon enemmän kuin esim: lääkärit, mutta eivät kaikki mallit välttämättä mitään tyrkkyjäkään ole :)

• Pojken
        vl-tyttö kirjoitti:

Voihan motiivina olla helppo raha!

• vanh.lest
        pikkunen kirjoitti:

No ei se kyllä aina ihan noinkaan mene...ja mitähän ovat sitten vanhoillislestadiolaisuuteen sopivat ammatit? Minä en menisi moralisoimaan malliksi haluavia, kun maailma on täynnä pappeja, jotka raiskaavat pappiskokelaita jne. (tätähän esiintyy joka uskonnossa). Ei mallin työ minustakaan ole se "tärkein" ammatti, ja on aika sairasta, että mallit tienaavat niin paljon enemmän kuin esim: lääkärit, mutta eivät kaikki mallit välttämättä mitään tyrkkyjäkään ole :)

Kysymys oli mallina olemisesta uskovaisena, siis vl:nä. Ei muusta. Mitä turhaa kärjistämään asioita.

• eskoseni

mutta maailma muuttuu

• vl.

ei välttämättä ole sama kuin seurakunnan näkemys

• kaija

eiköhän se oo työtä, ihan niinku joku muukin!

• vl-tyttö

suomessa ei kyllä mallin rahoilla paljon kerskuta, hyvä että edes suomen huippumallit tulevat toimeen....että eipä sitä ainakaan rahan takia tehä.

• lähihoitaja
        vl-tyttö kirjoitti:

suomessa ei kyllä mallin rahoilla paljon kerskuta, hyvä että edes suomen huippumallit tulevat toimeen....että eipä sitä ainakaan rahan takia tehä.

en minäkään rahan takia töitä tee

• velikulta

Ainahan meidän pitää valvoa, koska elämässä on koko ajan kaikenlaisia vaaroja.

Sitä en ymmärrä alkuunkaan, että sivulliset menevät pahentumaan jostain asiasa itse lukkoon lyömiensä motiivitulkintojen perusteella. Silloin kannattaa pahentujan katsoa syvälle peiliin.

Tässä tapauksessa pahennuttaisiin siitä, että mallipojan motiivi voi olla itserakkaus. Meitähän on käsketty rakastamaan itseämme, joka samalla olkoon mittapuu lähimmäisen rakastamiselle. "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi"

Samalla tavalla on ollut tapana erinäisten taiteenharjoittajien motiivien arvuuttelu.

Toisekseen on aivan samantekevää poseeraako ihminen edistääkseen vaatteiden tai ikkunoiden myyntiä. Ja ketä siitä saa syyttää, että mainoksiin halutaan kauniita ihmisiä? Ja kukas ne kauniit ihmiset loi?

Eli kehottaisin jokaista pahentujaa miettimään omia motiivejaan ja samalla jäsentämään omaa pahennustaan. Tavan vuoksi pahentumalla saamme tehdyksi yhteisöstämme juuri niin ahtaan kuin haluamme. Millainen henki sitä haluaa?

• velikulta

Tuli edellisessä kommentissa hieman väärin tulkittua rakkauden käskyä.

Meitä kehotetaan rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistä, ei välttämättä itseä.

• vanh.lest
        velikulta kirjoitti:

Tuli edellisessä kommentissa hieman väärin tulkittua rakkauden käskyä.

Meitä kehotetaan rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistä, ei välttämättä itseä.

Itsestäkin saa pitää kohtuullisesti.

• Ei minusta ole sopivaa siihen alkaa. Mallit kyllä esittelee vaatteita, mutta toisaalta mallit esittelee itseäänkin. Mallin pitää olla jollain tapaa kaunis tai ainakin siedettävän näköinen. Jos ei ole siistin näköinen malli, niin vaatekaan ei välttämättä mene niin hyvin kaupaksi. Kyllähän se saattaa houkutella lisäansioihin. Itselleni joskus lukioaikana joku ehdotti, että pärjäisin siinä.. Mikä tietysti oli ihan positiivistä, mutta itse ajattelin, ettei ole sopivaa. Malliksi jos lähtis, niin lisäksi varmaan meikattaisiin, jos ilman meikkiä sinne omana itsenään menisi.

• vanh.lest

Työnantaja kai se määrää miten mallin täytyy olla.
        Ja varmaan määrää myös punaset huulet ym. värit kasvoihin...Sehän on tämän maailman trendi...

• vanh.lest
        vanh.lest kirjoitti:

Työnantaja kai se määrää miten mallin täytyy olla.
        Ja varmaan määrää myös punaset huulet ym. värit kasvoihin...Sehän on tämän maailman trendi...

Se on sama tänään ja huomenna ja iankaikkisesti...
        Eikö se näin ole...
        Vaikka maailmassa kaikki muuttuu, ja synti tulee enemmän ja enemmän luvalliseksi, niin uskovaisilla ei ole vara matkia tätä maailmaa väärissä asioissa.
        Vaikka lakikin antaisi johonkin asiaan luvan, mutta joka sotii Raamattua vastaan, uskovainen haluaa kuunnelle enemmän Jumalaa kuin ihmistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      157
      1972
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1906
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1333
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1322
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      430
      1183
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      856
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      221
      731
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      336
      698
    Aihe