Minulla ei ole itselläni lapsia mutta olen lukenut juttuja että nykyisin lapsia kiusataan jos ei ole kallista älypuhelinta,hienoja vaatteita..
Onko tämä totta että köyhien perheiden lapset kokevat kiusaamista tässä nykymaailmassa?
Vai miten koette köyhät lapsiperheet?
Miten köyhä perhe pärjää nykymaailmassa?
51
596
Vastaukset
- wertyuiopxcvbnml.
Kannattaa antaa lapselle hyvä itsetunto uusimman kännykän sijasta, niin mahdollinen kiusaaminen ei kosketa lasta.
- muy ft
vaikka olen aikuinen, ollut jo kymmeniä vuosia, niin ei silti ole 'uusinta' kännykkää tms. vaan se on jostain 90-luvulta, ei edes kameraa, mutta mulla onkin sitten oikea kamera kaikilla herkuilla.Mitä sillä kännykällä on muuta virkaa kuin että voi soittaa ja siihen voi soittaa.Jos sikseen on, niin voinhan vaikka kullalla maalata sen, jos joku siitä onnelliseksi tulee... minun onnellisuuteeni se ei vaikuta tuontaivaallista.
Varaa olisi vaikka mihin, mutta kun en turhuuksia harrasta. Mistähän johtuukin jotta mitä vähemmän on rahaa, sitä kipeämmin jotkin täysin turhat jutut viehättää ja on 'pakko' saada. - KKHS
Taitaa olla alueellisia ongelmia köyhyydestä kiousaamiset - Tai sitten koulujen diivaklikkien juttuja. Poikani on kertonut että koulussaan kaikki pitää ihan ääliönä perheensä elintasolla kerskailevia lapsia. Kiusaajat on sitten nistivanhempien hylkäämiä rassukoita.
Omassa lapsuudessa ei ollut käsitystä toisten sijoittumisesta proletaari - porvari - roskajoukkokolmikantaan.
Olisikohan käsitys köyhyydestä kiusaamisesta syntynyt jostain yksittäistapauksiin liittyneestä uutisesta. Jos lapset eivät olisi köyhiä, ne kiusaajat kiusaisi niitä jostain muusta syystä. - KKHS
Köyhien perheiden pärjääminen on täysin riippuvaista alueesta. Suomessa köyhä perhe pärjää ihan hyvin (ei luettaisi köyhäksi kovin isossa osassa maailmaa), Algeriassa yhtä huonosti kuin aina ennenkin
- läheltä nähnyt
Kiusaamisesta en tiedä mutta köyhien vanhempien lapset alkavat ensin vihata laiskoja vanhempiaan ja lopuksi inhota. Aivan tueha kaunistella.
- Aina verrataan
Suomen köyhiä ja afrikan köyhiä. Olisiko suomen rikkailla SITTEN siis hyvä olla jos täälläkin olisi köyhät yhtä köyhiä kuin maailman köyhimmissä maissa? Miksi ette vertaa asiaa niihin maihin joissa on köyhillä paremmat oltavat kuin täällä, kuten Saksassa? Miksi aina verrataan siis siihen huonoimpaan mahdolliseen, aika "ovelaa". Minä kyllä tajuan tuon "oveluuden" jota rikkaat harrastavat. Miksi suomessakin ei tehdä parasta, että ei olisi köyhiä? Sen sijaan, että punotaan juonia miten saisi köyhän pienen ihmisen vielä enemmän kyykkyyn! Kyllä myös monessa maassa asiat on PAREMMIN kuin suomessa! Ihan aivopesua tuollainen läppä, että "suomi on maailman paras maa" jne. Täällä ei edes uskonnonvapaus ole mitenkään erityisen hyvä, kuten on viimeaikoina saanut huomata. Milloin hyökätään median toimesta kenenkin kimppuun. Viimeksi hyökättiin Jehovan Todistajien kimppuun kun uskottiin muutaman ENTISEN katkeroituneen valehtelijavääristelijän juttuja ja asiaa ei kysytty taas jälleen kerran niiltä joilla on ko. uskonnossa hyvä olla. Ei tietenkään kysytty, asiahan ei olisi enää lainkaan jännä siinä vaiheessa kun loput 7 miljoona ko. uskonnon jäsentä kertoisi, että ei tässä mitään, kaikki on hyvin jne. Amerikassa on uskonnonvapaus, täällä ei, ainakaan niin hyvä. Olet vähintäänkin toisen luokan kansalainen jos kuulut johonkin vähemmistö uskontoon. Suomalaiset kuvittelevat olevansa kuten Euroopassa ollaan tai Yhdysvalloissa, mutta totuus on ihan toista. Täällä takapajulassa vainotaan milloin ketäkin, ulkomaalaisia myös. Jenkeissä hekin saavat olla rauhassa, ja Euroopassa yleensäkin kuten Saksa, ruotsi, sveitsi jne. Mutta täällä ei. Kumma juttu. Mutta on se kiva silti, että tämä on maailman paras maa. Olen erimieltä, vaikka ihan hyvä maa onkin omalla tavallaan, mutta parantamisen varaa kyllä löytyy!
- KKHS
Vertailu 4/5 ihmisistä on mielekkäämpää kuin vertailu 1/5. Köyhin suomalainen kuuluu maailman rikkaimpaan viidennekseen. Köyhällä Suomalaisella menee siis erittäin hyvin. Tämä on varsin ilmeistä kun huomioidaan että kyse on nykyajan köyhistä, jotka tienaavat alimmalla työttömyyskorvauksella saman minkä täydellä työpäivällä tienasi keskimäärin 40 vuotta sitten. Miljonäärinkin elämä on aika kurjaa jos sitä vertaa mijardööriin
- 16+11
KKHS kirjoitti:
Vertailu 4/5 ihmisistä on mielekkäämpää kuin vertailu 1/5. Köyhin suomalainen kuuluu maailman rikkaimpaan viidennekseen. Köyhällä Suomalaisella menee siis erittäin hyvin. Tämä on varsin ilmeistä kun huomioidaan että kyse on nykyajan köyhistä, jotka tienaavat alimmalla työttömyyskorvauksella saman minkä täydellä työpäivällä tienasi keskimäärin 40 vuotta sitten. Miljonäärinkin elämä on aika kurjaa jos sitä vertaa mijardööriin
Sulle herjaava anonyymi: Miten kuulun mielestäsi maailman rikkaimpaan viidennekseen, kun Suomen yhteiskunnan mielestä minun olisi saamieni yhteiskunnan tukien valossa pitänyt elää kuukausi summalla yhteensä = alle 150 euroa euroa asumislisä hieman alle 198 euroa, josta maksetaan kaikki yhteiskunnan Suomi mielestä kuukauden ajalta, eli kansalaisen Suomi vuokramenot, ruoka, pakollinen matkustaminen julkisissa liikennevälineissä = bussi (koska olen köyhä eli minulla ei tietenkään ole autoa tai ajokorttia), jne, kaikki hygieniamenot ja toki puhelinkustannukset jne. minimimenot, miten kuvittelet että tuo summa riittäisi? Siinä valossa alkaa kuule pikkusen ärsyttää kohta sadalletuhannelle virolaisille Suomesta maksetut kaksisataa euroa lapsilisiäkin kuukaudessa, kun on suurempi summa sekin, mitä minä Suomen kansalainen itse saisin hädässä omalta maaltani Suomi Suomessa ikäni asuneena kunnollisena tai se, että jostakin ambomaalta tänne änkäisee merkkivaatteissa sossutoimistoon uusimpien älypuhelimien kanssa porukkaa hakemaan "toimeentulotukea". Ja hei: en ole rasisti, vaan suurin mahdollinen rasismin vastustaja, mutta jos koskaan istunut toimeentulotukea anomassa, tietäisi myös sen faktan, että mamuja niistä on suurin osa. Se ei ole oikein, mutta eipä ole oikein sekään, että kunnolinen veronmaksaja ei saa hätätilanteessa edes minimisosiaaliturvaa. Suomen rikkaimmatkin ovat nauttineet kuukausittain suurempia ilmaissosiaalitukia, mitä minä olen koskaan saanut. Tilanne jos on se, että joku itkisi onnesta, jos ruokaan jäisi laskujen jälkeen edes kaksisataa euroa, niin ehkä on väärin, että joku kouluja käymätön rikostaustainen tai mau nyhtää tätä maata.
Ja täällä ei kenellekään kuulu kuka tai mitä olen. Olen kirjoittanut nimettömiä mielipiteitäni vain siksi tänne Suomi24:n keskustelupalstoille, että PITÄÄ TIETÄÄ niidenkin, jotka luulevbat kaikkien suomalaisten olevan niin rikkaita, että muka keskiluokkainen elintaso voitais tästä maasta sossutuilla kenellekään taata, että se ei pidä paikkaansa, koska keskiluokkkaisen kantasuomalaisen kakara jos sossuun joutuu turvautumaan, elää nälkärajalla. Itse en sossuasiakkuuteni aikana kuollut tai menettänyt tai menetä luottotietojani siksi, että mulla on kunnollinen tausta ja olen kunnollinen ihminen. Niillä tuilla olisin kuitenkin tänä päivänä jo kuollut, mitä Suomen yhteiskunta mulle hädässä myönsi, oikeasti nälkään kuollut. Ja kun en ole mikään paskakikkare, ei kävis päässäkään muuttaa niin kalliiseen vuokra- asuntoon, että yhteiskunnan Suomi äärimmäisen vähäisillä saamillani tuilla vielä pitäis hakea sossusta normivajetta. En voi edes kuvitella, millaiset voi valittaa Suomen työttömyyskorvausten määristä. Verrattuna opintolainansa ottaneeseen ja opintoeuet käyttäneen opiskelijan asemaan, on aivan toista, jos saa anomatta muutamankin kuukauden yhteiskunnan tukia, jos on perheetön, kun lapsia omaaville tää Suomi jakaa vastikeettomia avustuksia ihan ulkomaita myöten. - KKHS
16+11 kirjoitti:
Sulle herjaava anonyymi: Miten kuulun mielestäsi maailman rikkaimpaan viidennekseen, kun Suomen yhteiskunnan mielestä minun olisi saamieni yhteiskunnan tukien valossa pitänyt elää kuukausi summalla yhteensä = alle 150 euroa euroa asumislisä hieman alle 198 euroa, josta maksetaan kaikki yhteiskunnan Suomi mielestä kuukauden ajalta, eli kansalaisen Suomi vuokramenot, ruoka, pakollinen matkustaminen julkisissa liikennevälineissä = bussi (koska olen köyhä eli minulla ei tietenkään ole autoa tai ajokorttia), jne, kaikki hygieniamenot ja toki puhelinkustannukset jne. minimimenot, miten kuvittelet että tuo summa riittäisi? Siinä valossa alkaa kuule pikkusen ärsyttää kohta sadalletuhannelle virolaisille Suomesta maksetut kaksisataa euroa lapsilisiäkin kuukaudessa, kun on suurempi summa sekin, mitä minä Suomen kansalainen itse saisin hädässä omalta maaltani Suomi Suomessa ikäni asuneena kunnollisena tai se, että jostakin ambomaalta tänne änkäisee merkkivaatteissa sossutoimistoon uusimpien älypuhelimien kanssa porukkaa hakemaan "toimeentulotukea". Ja hei: en ole rasisti, vaan suurin mahdollinen rasismin vastustaja, mutta jos koskaan istunut toimeentulotukea anomassa, tietäisi myös sen faktan, että mamuja niistä on suurin osa. Se ei ole oikein, mutta eipä ole oikein sekään, että kunnolinen veronmaksaja ei saa hätätilanteessa edes minimisosiaaliturvaa. Suomen rikkaimmatkin ovat nauttineet kuukausittain suurempia ilmaissosiaalitukia, mitä minä olen koskaan saanut. Tilanne jos on se, että joku itkisi onnesta, jos ruokaan jäisi laskujen jälkeen edes kaksisataa euroa, niin ehkä on väärin, että joku kouluja käymätön rikostaustainen tai mau nyhtää tätä maata.
Ja täällä ei kenellekään kuulu kuka tai mitä olen. Olen kirjoittanut nimettömiä mielipiteitäni vain siksi tänne Suomi24:n keskustelupalstoille, että PITÄÄ TIETÄÄ niidenkin, jotka luulevbat kaikkien suomalaisten olevan niin rikkaita, että muka keskiluokkainen elintaso voitais tästä maasta sossutuilla kenellekään taata, että se ei pidä paikkaansa, koska keskiluokkkaisen kantasuomalaisen kakara jos sossuun joutuu turvautumaan, elää nälkärajalla. Itse en sossuasiakkuuteni aikana kuollut tai menettänyt tai menetä luottotietojani siksi, että mulla on kunnollinen tausta ja olen kunnollinen ihminen. Niillä tuilla olisin kuitenkin tänä päivänä jo kuollut, mitä Suomen yhteiskunta mulle hädässä myönsi, oikeasti nälkään kuollut. Ja kun en ole mikään paskakikkare, ei kävis päässäkään muuttaa niin kalliiseen vuokra- asuntoon, että yhteiskunnan Suomi äärimmäisen vähäisillä saamillani tuilla vielä pitäis hakea sossusta normivajetta. En voi edes kuvitella, millaiset voi valittaa Suomen työttömyyskorvausten määristä. Verrattuna opintolainansa ottaneeseen ja opintoeuet käyttäneen opiskelijan asemaan, on aivan toista, jos saa anomatta muutamankin kuukauden yhteiskunnan tukia, jos on perheetön, kun lapsia omaaville tää Suomi jakaa vastikeettomia avustuksia ihan ulkomaita myöten.Montakos tuntia teet töitä että käteen jää 6x summa jota pienemmällä puolet ihmisistä joutuu tulemaan toimeen ja joka tienataan 16 tunnin töillä joka päivä?
- ei onnistu
16+11 kirjoitti:
Ja täällä ei kenellekään kuulu kuka tai mitä olen. Olen kirjoittanut nimettömiä mielipiteitäni vain siksi tänne Suomi24:n keskustelupalstoille, että PITÄÄ TIETÄÄ niidenkin, jotka luulevbat kaikkien suomalaisten olevan niin rikkaita, että muka keskiluokkainen elintaso voitais tästä maasta sossutuilla kenellekään taata, että se ei pidä paikkaansa, koska keskiluokkkaisen kantasuomalaisen kakara jos sossuun joutuu turvautumaan, elää nälkärajalla. Itse en sossuasiakkuuteni aikana kuollut tai menettänyt tai menetä luottotietojani siksi, että mulla on kunnollinen tausta ja olen kunnollinen ihminen. Niillä tuilla olisin kuitenkin tänä päivänä jo kuollut, mitä Suomen yhteiskunta mulle hädässä myönsi, oikeasti nälkään kuollut. Ja kun en ole mikään paskakikkare, ei kävis päässäkään muuttaa niin kalliiseen vuokra- asuntoon, että yhteiskunnan Suomi äärimmäisen vähäisillä saamillani tuilla vielä pitäis hakea sossusta normivajetta. En voi edes kuvitella, millaiset voi valittaa Suomen työttömyyskorvausten määristä. Verrattuna opintolainansa ottaneeseen ja opintoeuet käyttäneen opiskelijan asemaan, on aivan toista, jos saa anomatta muutamankin kuukauden yhteiskunnan tukia, jos on perheetön, kun lapsia omaaville tää Suomi jakaa vastikeettomia avustuksia ihan ulkomaita myöten."Pakollinen matkustaminen julkisissa liikennevälineissä"
Ei minulla ainakaan olisi varaa maksaa 90€ kuussa bussista, varsinkin kun
täällä missä asun, ei todellakaan pääse julkisilla ilta ja yöaikaan yhtään mihinkään.
Lapsia täytyy kuljettaa ja itse vuorotöissä joten ihan utopiaa joku bussiliikenne...
Oma auto on välttämätön, oli köyhä tai ei.... - Näin se vain on
"Miksi ette vertaa asiaa niihin maihin joissa on köyhillä paremmat oltavat kuin täällä, kuten Saksassa?"
Saksassa köyhien asema ei ole parempi kuin Suomessa. Ottaisit asiasta selvää niin et tuollaisia väittäisi. - 16+18
KKHS kirjoitti:
Montakos tuntia teet töitä että käteen jää 6x summa jota pienemmällä puolet ihmisistä joutuu tulemaan toimeen ja joka tienataan 16 tunnin töillä joka päivä?
Et sä oikeasti osaa(?!?) kommentoida tekstiä? Mitä mun työntekemiset täällä v*ttu sulle anonyymille tai kenelleään muillekaan tän foorumin naamattomille ja nimettömille (joiden kanssa ainoastaan olen keskustellut) kuuluu, mä en kirjoittanut tekstissäni tuollaisesta asiasta... Pitääkö vääntää rautalangasta tyhmälle asia, että jos sinä kommentoit kirjoitusta, kommentoi tekstin sisältöä, eikä kirjoittajaa. Etenkään kun ette osaa muuta kuin herjata, näemmä...
Suorastaan noloa, että täällä julkisella palstalla "sossupummitellaan" teksteissä minua, v*ttu tyhmien tollasten mulle tyystin kirjoittajahenkilöistä tietämättömän taholta, jotka eivät edes sitä tajua, että mun tekstit tässä Suomi24- palstoilla ovat kaikki YLEISTÄ YHTESKUNTAKRITIIKKIÄ, joihin teksteihin voi esittää MIELIPIDEVASTINEITA, mutta ei länkyttää herjauksia mun persoonasta, jota ette edes tunne. Eiks suomalaisissa peruskouluissa nykyisin enää opeteta, että mielipidekirjoitus keskustelupalstalla nimimerkin takaa kirjoitettuna edellyttää kykyä ilmaista mielipide?
Minä olen ollut ja sitä mieltä, että joidenkin tässä yhteiskunnassa Suomi pitäisi puolustaa toimeentulotukiasiakkaidenkin asemaa ja ihmisarvoa, koska niillä ihmisillä joiden ammatiksi on muodostunut tukien hakeminen tahtomattaan, ei niillä ole voimaa edes kertoa kurjuudestaan. Itsekin sain sen verran maistaa aikoinaan toimeentulotukiasiakkuuden todellisuutta, että voin rehellisesti sanoa, että olisin menettänyt koko itsetuntoni ja lopulta varmaan toimintakykynikin, jos se helvetti olisi jatkunut yhtään kauempaa... Minä en köyhiä ihmisiä kulje pilkkaamassa, enkä ole siinä määrin tukihyysättykään, että riittäis omahyväisyys tavisten kadehtimiseen ja nettikeskustelupalstoilla pilkkaamiseen. Mulla käy aidosti sääli tänne Suomi24- köyhyys- palstoille kirjoittavia, vaikka en todelakaan teistä pidäkään. Mahtais olla hirveää, jos olisi niin itsekunnoituksensa menettänyt, että oikeasti katsoisi ettei ole mitään menetettävää ja lähtisi pilkkaamaan anonyymina köyhiä palstoille... Tai hyvätuloisia taviksia, jotka ei kenellekään mitään ole tehneet, eivätkä edes lue teidän anonyymien vihajorinoita.
Jos mulla olisi valtaa, kaikki sosiaalitoimistot lakkautettaisiin Suomesta ja siitä ihmisten nöyryyttämisestä tehtäisiin täydellisesti loppu, että jotkut joutuvat anomaan toiselta ihmiseltä viranhaltijalta yhteiskunnassa itselleen kuuluvaa vähimmäissosiaalietuutta sossutoimistosta. Se on _hirveää_. Minua ei se kiinnosta, että miten pienellä summalla jotkut elää vaikka Intiassa tai Afrikassa tai missä tahansa, koska tää maa on Suomi ja suomalaisten vika se ei ole, että jos muissa maissa on köyhistä välitetty vielä vähemmän kuin ehkä Suomessa. Ulkkareita ja aahanmuuttajia vastaan ei tietenkään ole mitään, mutta en mä kyllä siitäkään tykkää, että jos porukka pamppaloi tänne Suomeen ja sitten kääntyy kantaväestöä vastaan virheluulosssaan, että muka suomalaiset olis saaneet kaiken kultatarjottimella ja ilman mitään työtä, että mikä sosiaaliturva tässä maassa on. Tympäsee sekin, että tässä maassa jotkut mamut väittää kaiken olevan muka rasismia, että jos eivät saa suurempia sosiaalitukia ja muuta, vaikka tietysti juntithan nekin on provosoineet, ne jotka on alkanut joitakin mamu- kantaväestö- vastakkainasetteluhommaforumeita tyhmyydessään perustella nettiin.
Anna mun olla rauhassa, kun kerran et osaa tekstiin kommentoida. Outoa ylipäätään, että joku kehtaa vastata pitkään tekstiin yhdellä lyhyellä törkykysymyksellä ja vielä anonyymina. Ette oikein taida olla niitä, joiden vuoksi kukaan viittis tätäkään ääliöfoorumia Suomi24- lukea, te anonyymit...
Outoa, että toi aloituksen kysysmys näyttää ihan tavalliselta, ja lopputulemana rikolliset kirjoittelee ja höiriköi. Onko kivaa pilata keskustelupalstoja, anonyymi, onko? - 17+11
Näin se vain on kirjoitti:
"Miksi ette vertaa asiaa niihin maihin joissa on köyhillä paremmat oltavat kuin täällä, kuten Saksassa?"
Saksassa köyhien asema ei ole parempi kuin Suomessa. Ottaisit asiasta selvää niin et tuollaisia väittäisi.Sori vaan, mutta eri mieltä tollasenkin sortin anonyymijorinan kanssa... En tosin löydä ketjusta viestiä, johon kommentoit, mutta yleinen tyylihän täällä näkyy olevan kirjoitella mitä vain, nimettömästi kun voitte ja kehtaatte. Saksassa köyhien asema _on_ parempi kuin Suomessa, koska toisin kuin Suomessa, vuoden- 2014 Saksassa on vahvemmat ammatiliitot kuin Suomessa ja siten Saksassa ei esimerkiksi työntekijöitä pystytä laittamaan kilometritehtaalle mukamas tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja siinä määrin siten, kuin tässä pelle- semi- Amerikka- mini- Amerikka- nyky- Suomessa. Suomi taas on jo tippunut pois muiden Pohjoismaiden hyvinvointitasosta, tilastoja en hae tai perustele mitään, koska tää ei ole akateeminen foorumi vaan typerä päänaukojien länkytys- ja vihafoorumi tää Suomi24, mutta jos haluat perehtyä, asia on siten. Suomessa on ihannoitu jotakin köyhä-Viroa ja tyhmimmät haluais maan vielä Naton jäseneksi, Suomen veronmaksajien budjetista toki.
Suomen sosiaaliturva taas on tasoltaan verraten alhainen, hyvinkin alhainen alimpien sosiaalitukien osalta jopa eurooppalaisessa vertailussa. Muun muassa Ruotsissa työttömyysturva- ja ehdot ovat täysin toista luokkaa kuin Suomessa. Kansäinvälisisessä verrannossa Suomen sosiaaliturva alimpien sosiaalitukien osalta rinnastuu pikemminkin Bulgariaan jne. sen sortin maihin. Suomen viimeisen kahdenkymmenen vuoden kehitys osoittaa tuloerojen kärjistymistä rikkaimpien ja köyhimpien välillä, ja keskiluokka määrällisesti kaventuu. Se on surullista sikäli, että koko Suomen menestys on aina perustunut pieniin tuloeroihin. Jotkut urpot haluais tehdä tästä maasta Amerikan. Muuttais itse sinne, jos ei hyvinvoiminut hyvinvointivaltio kelpaa. Kohta Suomi on periferia, jonne ei tule yrityksiäkään paitsi nyhtämään tukia veronmaksajien selänahasta, rikkaat oleskelee ja makselee veronsa veroparatiiseihin ja yllätys yllätys, kaikki sivistystaso maassa menee alaspäin kuin lehmän häntä...Eikä siitä ole syttäminen mamuja eikä pettyneitä ihmisiä, joille luvataan muuta kuin annetaan. Sitä vaan veikkaan, että harvempi uskoo enää poliitikkojen juhlapuheita siitä, että tämä olisi tasa-arvoinen maa, jos kehitys massa näin jatkuu kuin nyt.
Halusin vaan sanoa. - rakkaudella
16+11 kirjoitti:
Ja täällä ei kenellekään kuulu kuka tai mitä olen. Olen kirjoittanut nimettömiä mielipiteitäni vain siksi tänne Suomi24:n keskustelupalstoille, että PITÄÄ TIETÄÄ niidenkin, jotka luulevbat kaikkien suomalaisten olevan niin rikkaita, että muka keskiluokkainen elintaso voitais tästä maasta sossutuilla kenellekään taata, että se ei pidä paikkaansa, koska keskiluokkkaisen kantasuomalaisen kakara jos sossuun joutuu turvautumaan, elää nälkärajalla. Itse en sossuasiakkuuteni aikana kuollut tai menettänyt tai menetä luottotietojani siksi, että mulla on kunnollinen tausta ja olen kunnollinen ihminen. Niillä tuilla olisin kuitenkin tänä päivänä jo kuollut, mitä Suomen yhteiskunta mulle hädässä myönsi, oikeasti nälkään kuollut. Ja kun en ole mikään paskakikkare, ei kävis päässäkään muuttaa niin kalliiseen vuokra- asuntoon, että yhteiskunnan Suomi äärimmäisen vähäisillä saamillani tuilla vielä pitäis hakea sossusta normivajetta. En voi edes kuvitella, millaiset voi valittaa Suomen työttömyyskorvausten määristä. Verrattuna opintolainansa ottaneeseen ja opintoeuet käyttäneen opiskelijan asemaan, on aivan toista, jos saa anomatta muutamankin kuukauden yhteiskunnan tukia, jos on perheetön, kun lapsia omaaville tää Suomi jakaa vastikeettomia avustuksia ihan ulkomaita myöten.Kerrotko vielä, miksi "keskiluokkainen elintaso" pitäisi kaikkien kaltaistesi työtä tekemättömien pummien saada, tekemättä mitään? Suurin osa opiskelijoistakin elää velaksi, opintolainalla, mikä pitää maksaa takaisin.
Voisit hakeutua vaikkapa vapaaehtoistyöhön itseäsi kiinnostavaan kohteeseen?
Myös liikunta tekee hyvää mielenterveydelle.
Älä katkeroidu! - KKHS
16+18 kirjoitti:
Et sä oikeasti osaa(?!?) kommentoida tekstiä? Mitä mun työntekemiset täällä v*ttu sulle anonyymille tai kenelleään muillekaan tän foorumin naamattomille ja nimettömille (joiden kanssa ainoastaan olen keskustellut) kuuluu, mä en kirjoittanut tekstissäni tuollaisesta asiasta... Pitääkö vääntää rautalangasta tyhmälle asia, että jos sinä kommentoit kirjoitusta, kommentoi tekstin sisältöä, eikä kirjoittajaa. Etenkään kun ette osaa muuta kuin herjata, näemmä...
Suorastaan noloa, että täällä julkisella palstalla "sossupummitellaan" teksteissä minua, v*ttu tyhmien tollasten mulle tyystin kirjoittajahenkilöistä tietämättömän taholta, jotka eivät edes sitä tajua, että mun tekstit tässä Suomi24- palstoilla ovat kaikki YLEISTÄ YHTESKUNTAKRITIIKKIÄ, joihin teksteihin voi esittää MIELIPIDEVASTINEITA, mutta ei länkyttää herjauksia mun persoonasta, jota ette edes tunne. Eiks suomalaisissa peruskouluissa nykyisin enää opeteta, että mielipidekirjoitus keskustelupalstalla nimimerkin takaa kirjoitettuna edellyttää kykyä ilmaista mielipide?
Minä olen ollut ja sitä mieltä, että joidenkin tässä yhteiskunnassa Suomi pitäisi puolustaa toimeentulotukiasiakkaidenkin asemaa ja ihmisarvoa, koska niillä ihmisillä joiden ammatiksi on muodostunut tukien hakeminen tahtomattaan, ei niillä ole voimaa edes kertoa kurjuudestaan. Itsekin sain sen verran maistaa aikoinaan toimeentulotukiasiakkuuden todellisuutta, että voin rehellisesti sanoa, että olisin menettänyt koko itsetuntoni ja lopulta varmaan toimintakykynikin, jos se helvetti olisi jatkunut yhtään kauempaa... Minä en köyhiä ihmisiä kulje pilkkaamassa, enkä ole siinä määrin tukihyysättykään, että riittäis omahyväisyys tavisten kadehtimiseen ja nettikeskustelupalstoilla pilkkaamiseen. Mulla käy aidosti sääli tänne Suomi24- köyhyys- palstoille kirjoittavia, vaikka en todelakaan teistä pidäkään. Mahtais olla hirveää, jos olisi niin itsekunnoituksensa menettänyt, että oikeasti katsoisi ettei ole mitään menetettävää ja lähtisi pilkkaamaan anonyymina köyhiä palstoille... Tai hyvätuloisia taviksia, jotka ei kenellekään mitään ole tehneet, eivätkä edes lue teidän anonyymien vihajorinoita.
Jos mulla olisi valtaa, kaikki sosiaalitoimistot lakkautettaisiin Suomesta ja siitä ihmisten nöyryyttämisestä tehtäisiin täydellisesti loppu, että jotkut joutuvat anomaan toiselta ihmiseltä viranhaltijalta yhteiskunnassa itselleen kuuluvaa vähimmäissosiaalietuutta sossutoimistosta. Se on _hirveää_. Minua ei se kiinnosta, että miten pienellä summalla jotkut elää vaikka Intiassa tai Afrikassa tai missä tahansa, koska tää maa on Suomi ja suomalaisten vika se ei ole, että jos muissa maissa on köyhistä välitetty vielä vähemmän kuin ehkä Suomessa. Ulkkareita ja aahanmuuttajia vastaan ei tietenkään ole mitään, mutta en mä kyllä siitäkään tykkää, että jos porukka pamppaloi tänne Suomeen ja sitten kääntyy kantaväestöä vastaan virheluulosssaan, että muka suomalaiset olis saaneet kaiken kultatarjottimella ja ilman mitään työtä, että mikä sosiaaliturva tässä maassa on. Tympäsee sekin, että tässä maassa jotkut mamut väittää kaiken olevan muka rasismia, että jos eivät saa suurempia sosiaalitukia ja muuta, vaikka tietysti juntithan nekin on provosoineet, ne jotka on alkanut joitakin mamu- kantaväestö- vastakkainasetteluhommaforumeita tyhmyydessään perustella nettiin.
Anna mun olla rauhassa, kun kerran et osaa tekstiin kommentoida. Outoa ylipäätään, että joku kehtaa vastata pitkään tekstiin yhdellä lyhyellä törkykysymyksellä ja vielä anonyymina. Ette oikein taida olla niitä, joiden vuoksi kukaan viittis tätäkään ääliöfoorumia Suomi24- lukea, te anonyymit...
Outoa, että toi aloituksen kysysmys näyttää ihan tavalliselta, ja lopputulemana rikolliset kirjoittelee ja höiriköi. Onko kivaa pilata keskustelupalstoja, anonyymi, onko?Miten se on herjaamista jos kysyn millaisen työn takana jotkut tulot ovat?
- Anonyymi
16+11 kirjoitti:
Ja täällä ei kenellekään kuulu kuka tai mitä olen. Olen kirjoittanut nimettömiä mielipiteitäni vain siksi tänne Suomi24:n keskustelupalstoille, että PITÄÄ TIETÄÄ niidenkin, jotka luulevbat kaikkien suomalaisten olevan niin rikkaita, että muka keskiluokkainen elintaso voitais tästä maasta sossutuilla kenellekään taata, että se ei pidä paikkaansa, koska keskiluokkkaisen kantasuomalaisen kakara jos sossuun joutuu turvautumaan, elää nälkärajalla. Itse en sossuasiakkuuteni aikana kuollut tai menettänyt tai menetä luottotietojani siksi, että mulla on kunnollinen tausta ja olen kunnollinen ihminen. Niillä tuilla olisin kuitenkin tänä päivänä jo kuollut, mitä Suomen yhteiskunta mulle hädässä myönsi, oikeasti nälkään kuollut. Ja kun en ole mikään paskakikkare, ei kävis päässäkään muuttaa niin kalliiseen vuokra- asuntoon, että yhteiskunnan Suomi äärimmäisen vähäisillä saamillani tuilla vielä pitäis hakea sossusta normivajetta. En voi edes kuvitella, millaiset voi valittaa Suomen työttömyyskorvausten määristä. Verrattuna opintolainansa ottaneeseen ja opintoeuet käyttäneen opiskelijan asemaan, on aivan toista, jos saa anomatta muutamankin kuukauden yhteiskunnan tukia, jos on perheetön, kun lapsia omaaville tää Suomi jakaa vastikeettomia avustuksia ihan ulkomaita myöten.Kirjoitat asiaa. Minunkaan henkilöllisyys ei kuulu kellekkään tai minun tuet. Ne on minun oikeutus saada. Ottipa se kupoliin ketä veronmaksajaa hyvänsä!
- Anonyymi
ei onnistu kirjoitti:
"Pakollinen matkustaminen julkisissa liikennevälineissä"
Ei minulla ainakaan olisi varaa maksaa 90€ kuussa bussista, varsinkin kun
täällä missä asun, ei todellakaan pääse julkisilla ilta ja yöaikaan yhtään mihinkään.
Lapsia täytyy kuljettaa ja itse vuorotöissä joten ihan utopiaa joku bussiliikenne...
Oma auto on välttämätön, oli köyhä tai ei....No eipä ole oma auto välttämätön.
- Anonyymi
16+18 kirjoitti:
Outoa, että toi aloituksen kysysmys näyttää ihan tavalliselta, ja lopputulemana rikolliset kirjoittelee ja höiriköi. Onko kivaa pilata keskustelupalstoja, anonyymi, onko?Mulle päi naamaa tultu virnuilee. Sanon vaa että oon pummi sit. Mukavampaa olla ku kireä työläinen.
- 7+6
Enpä tiedä sanoa, mutta minä luulen köyhien lapsiperheiden elämän nyky- Suomessa olevan lähinnä taistelua ruoan riittämisestä. Jos ihminen on köyhä, ihminen on tyytyväinen jo vain siitä, että jos kaapissa on tarpeeksi ruokaa ja että saa laskunsa maksettua, eikä siinä mietitä uusimpia älypuhelimia tai materiaalisia asioita. Niukkuudessa ei ole mitään jalostavaa sinänsä varmaan kenellekään, mutta siihen minä uskon, että köyhyyttä kokeneet ovat empaattisempia, kuin ikänsä yltäkylläisyydessä eläneet. Toki on niitäkin, joiden elämänarvot rakentuvat vain materiaalisille asioille, mutta niitä käy ainoastaan sääli, koska ajatusmaailmaltaan sellainen ihminen ei koskaan olisi tyytyväinen, vaikka omistaisi mitä.
Minä uskon, että harva aikuisena kokee traumoja muiden lasten aiheuttamasta koulukiusaamisesta menneisyydessä. Pikemminkin köyhien perheiden lapsiin kohdistuu Suomessa mielestäni rakenteellista taloudellista väkivaltaa, ja siihen eivät ole syypäitä lapset eivätkä nuoret, jotka kiusaavat kateuttaan. Eipä se kai helppoa ole nykyajan köyhien perheiden muksuillakaan, kun luin yhdenkin artikkelin kerran, missä jopa koulussa opettaja oli moittinut jotakin lasta, kun lapsi ei voinut tehdä koulutehtävää, joka olisi vaatinut älypuhelinta ja lapsella ei sellaista ollut, koska vanhemmillaan ei ollut varaa lapselleen sellaista ostaa.
"Itsensä toteuttaminen" , henkilökohtaisen lahjakkuutensa toteuttaminen ammatillisesti ja muutoin, on se asia, joka on helpompaa varakkaille. Köyhä jonka vatsa kurnii nälästä ja joka joutuu joka kuukausi pelkäämään, että saako loppukuusta edes syödäkseen ja joka ei edes normaalia terveellistä ruokaa riittävästi pysty ostamaan, ei kukaan sellainen varmasti mieti mitään muuta, kuin seuraavaa ateriaansa. Köyhien elämä on selviytymistä, köyhä ei koskaan voi "chillailla". Köyhät ihmiset eivät, tietenkään eivät, ole tyhmempiä kuin varakkaammat, mutta on sekin totta, että jos jokin lapsi tulee hyvin köyhästä perheestä, lapsen on oltava ehkä kaksi kertaa älykkäämpi ja ahkerampi menestyäkseen elämässään yhtä hyvin, kuin sellaisen lapsen tai nuoren, joka saa kaiken taloudellisessa mielessä eteensä valmiina.
En koskaan ole miettinyt tai arvottanut ihmisiä varallisuuden perusteella, en osaa. "Hienoilla vaatteillakaan" ei ole muuta arvoa kuin se, että valitettavasti sellaisia ihmisiä jotka näyttävät ulospäinkin hyvin miellyttäviltä pukeutumisensa jne. perusteella, helposti kuunnellaan enemmän ja saatetaan pitää jopa älykkäämpinä, kuin ihmisiä joilla ei ole varaa merkkivaatteisiin pukeutua. Aiheesta on joitakin tutkimuksiakin, että jotakin köyhää resupekkaa arvostetaan vähemmän, vaikka tyyppi puhuisi kuinka fiksuja. Toisaalta kuitenkin myös rikas voi olla tyhmä: ei rikkaitakaan kuunnella sen enempää, jos rikas ihminen on moukkamainen.
Itsetunnosta ja elämänarvoista se on kiinni, miten ihmisiin suhtautuu. En ole koskaan pitänyt siitä ilmiöstä, että Suomen maassa yritetäänkin ns. pitää köyhät köyhinä. Kaikenlaisia mahdollisia konkrollitoimia yhteiskunnassa kohdistetaan pääosin köyhiin ja ne taas joilla on paljon rahaa, saavat tässä maassa tehdä melkein mitä tahansa.
Yhdenkään ihmisen ei pitäisi joutua elämään tilanteessa, että esimerkiksi raataa työssä puolet huonommalla palkalla, kuin joku toinen joka saa samasta työstä ihan toisen tason parempaa palkkaa. Eikä yhdenkään ihmisen pitäisi joutua anomaan ruokarahojaan esimerkiksi sosiaalitoimistosta. Sellainen elämänfilosofia minulla on ja minulle kasvatuksessa opetettu.
Täällä on usein syytelty köyhiä ihmisiä kateellisiksi. Varmaan se tottakin on osin, mutta mietityttää, kun itse tiedän pienituloisuudesta sen verran, että ei köyhien ihmisten elämä ole sellaista, että siinä vertailtaisiin materiaalisesti sitä mitä itsellä on, siihen mitä toisilla on. Tietysti tämä onkin nimetön Suomi24- palsta. Täällähän kaikki lukemani mielipiteet ovat täysin toista kuin missään, noin niinkuin muualla.- niin totta
Tähän kohtaan sopii mainiosti sanalasku; Kaikki köyhät eivät ole tyhmiä, mutta kaikki tyhmät ovat köyhiä.
- 13+19
niin totta kirjoitti:
Tähän kohtaan sopii mainiosti sanalasku; Kaikki köyhät eivät ole tyhmiä, mutta kaikki tyhmät ovat köyhiä.
Pistit viestis väärään kohtaan. Arvaas, mistä voi päätellä, onko ihminen tyhmä vaiko fiksu? Vinkkinä, että ei varallisuuden määrästä, vaan:
- sivistystasosta, eli siitä millaisia ihmisiä tuntee ja miten elää elämäänsä, häiriten ihmisiä vaiko ei: tyhmien kaverit ovat esimerkiksi rikostaustaisia, älykkäiden ei, ja rikostaustaisuudella tarkoitan sitä, että tyhmän koko elämänpiirin ihmiset ovat rikollisia, älykkäällä ei yhtäkään epäeettistä kaveria ole
- älykäs ei kirjoittele vihajuttuja Suomi24-palstoilla, tyhmät kirjoittelevat
- älykäs ei koe venyvän moraalin käsitettä, eli että ihmisiä arvostettaisiin sillä perusteella, kuka ajattelee samalla tavalla
- älykäs ei ole rasisti ja älykkäällä on ainakin yksi tutkinto jostakin koulusta
- jos älykäs tekee lapsia, älykäs pitää huolen siitä, että lapsensa myös käyvät peruskoulun kunnolla, ettei käy siten, että lapsi päätyisi tyhmien joukkoon, jotka haukkuvat jopa köyhyydestä tällaisilla alatyylin Suomi24- keskustelupalstoilla
- älykäs ei kuulu netin vihayhteisöihin, tyhmä kuuluu, koska netissä tyhmäkin voi päteä ja vaikka tyhmä olisi umpijurpo, jonka vihamieliselle tyhmyydelle nauraisivat kaikki, tyhmä voi netissä leikkiä itseään älykkäämmille pilkkajuttuja ja pelotella kadehtimiaan
- esimerkkejä tyhmistä ihmisistä: saastainen lähihoitajapariskunta, joka kavalsi taannoin vanhuksen Salossa ja vielä myrkytti ja ylipääätään kaikki rikolliset ihmiset, netin viha-alakulttuureihin kuuluvat hörhöt, kaikki ihmisten vainoajat, kaikki porsaat jotka pilaavat keskusteluapalstat...
- Älykäs on ihminen joka pyrkii empatian keinoin parantamaan maailmaa, tyhmä on ihminen, joa pyrkii vahingoittamaan ihmisten onnellisuutta.
Köyhyydellä tai rikkaudella ei siis ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että kuka on tyhmä ja kuka ei.
Jättäisittekö minulle kommemtoinnin? Olen niin paljon älykkäämpi kuin ne, joiden kanssa täällä Suomi24-palstoillla keskustelen, että koen häpeää, miten täällä edes kehdataan kirjoittaa minun viesteihini.
Oikeastaan voisi sanoa, että tyhmä ihminen on kiteytetysti ahne ihminen. Lisäksi tyhmillä ihmisillä puuttuu päästään empatiaksi kutsuttu palikka, mistä syystä pitäisikin tutkia sitä asiaa, että onko tyhmyys todella riippuvaista siitä, että että sosiaalisesti tyhmät eivät pääse tyhmyydestään missään.
Oksennan tämän keskustelupalstan sisällölle... Että edes kehtaattekin pelotella minua Suomi24-palstoja lukevaa. Ei ole tainnut äiti opettaa, miten tuntemattomien ihmisten kanssa keskustellaan, niinkö? En itsekään ole aina niin nätti suustani, mutta en ikinä vajoasi sille tasolle, missä valtaosa Suomi24-palstoille kirjoittavista on...
Kun täällä länkytetään töissä käynnistä, niin eipä taida neljän aikaan öisin herjaamassa Suomi24-palstoill käyvä kriminaalikaan olla suuremmin yhteiskunnan aisankannattajiin kuuluva? Aina öisin noita pahimpia anonyymiherjauksia tulee... Kehtaattekin pelotella tavisväestöä, luuletteks te, että kukaan normaali ei näitä palstoja ikinä lue, te anonyymit?
- eioköyh
Suomessa ei ole köyhiä lapsiperheitä. Joka lapsiperhe valellaan melkein kullalla. Jollakulla lapsella, jos on oikein kelvottomat vanhemmat perheessä, voi olla vähän tiukempaa saada joka vuosi uusi älykänny ja tabletti viimeistä huutoa.
- JK JK
NIINKÖ ?
- Köyhän perheen äiti
On tärkeää että lapsilla on kunnon kännyt, koska tietoyhteiskunta taidot ei muuten kehity. Ollaan me ainakin yritetty antaa lpsille hyvät lähtökohdat elämään, ja siihen kuuluu että osaa käyttää älypuhelinta. Sitä ei opi, jos ei ole puhelintakaan. Myös yhtydenpito kevereihin tapahtuu puhelimen sovellusten kautta, ja jos ei ole puhelimia, joissa ne toimii, niin jää verkostojen ulkopuolelle. Sitten ei kehity verkkososiaaliset taidot eikä pääse mukaan myöskään kasvokkaisiin verkostoihin.
Me ollaan pystytty säästämään kunnon kännyt niin, että kun koululaiset on koulussa, olen ottanut nuorimmaisen vaunuihin ja käynyt ruokajonossa "shoppailemassa" meille ruokaa. On tullut halvaksi, kun ilmaiseksi saa. Mistäpä muusta köyhä voi säästää kuin ruoka menoista?
Ja jos joku nyt moralisoi että on väärin, niin tiedoksi vaan että ruokajonossa osa on selvästi juonut rahansa, osa on polttanut sen pilvenä tai savuna ilmaan, joten jos meidän rahat on menneet lasten puhelimiin niin siinä nyt ei vielä mitään moralisoitavaa edes ole.- TÖIHIN MENE!1111111
Aikuinen ihminen, häpeä!!111111
MENE HETI TÖIHIN! Ja lopeta se vammastelu nytt heti olet aikuinen ihminen ja menet töihin sosiaalitukien kusetus on RIKOS KUULIKKO RIKOS??????? - Köyhän perheen äiti
TÖIHIN MENE!1111111 kirjoitti:
MENE HETI TÖIHIN! Ja lopeta se vammastelu nytt heti olet aikuinen ihminen ja menet töihin sosiaalitukien kusetus on RIKOS KUULIKKO RIKOS???????Olen äitiyslomalla. Menen töihin sitten kun on lomat pidetty. Näin on lapsille parempi. Töihin meneminen ei kyllä kuitenkaan meidän perheen tuloja kasvata, palkka on niin pieni.
- Anonyymi
TÖIHIN MENE!1111111 kirjoitti:
MENE HETI TÖIHIN! Ja lopeta se vammastelu nytt heti olet aikuinen ihminen ja menet töihin sosiaalitukien kusetus on RIKOS KUULIKKO RIKOS???????En mene.
- Nälkäkurkiainen
Köyhyys on kovaa työtä. Se on ehkä eräs kaikkein vaikeimmista ja kovimmista töistä, jonka ihminen voi saada osakseen. Siihen ei kuulu lomapäiviä, eikä työaikaa eikä työsuojelulakeja jne.
Myös köyhyyden pilkkaaminen on, jos mahdollista vielä enemmän raaistunut. Ihmiset elävät elämäänsä entistä enemmän tavaroiden kautta. Myös miestenkin joukoissa tunteellisuus on kasvanut ja ajatellaan, että joku tavara merkitsee jotain.
Köyhäinjärjestelmä ei mahdollista kaikille valtion kansalaisille ja veronmaksajile riittävän ravinnonhankinnan mahdollisuutta. Laadukkaan proteiinin hankinta on yleinen ongelma.
Ja omatarveviljelijöillä ei ole hevosia, joilla voisi ravintokierron varmistaa tekemällä työt sillä. Koska muutoin joutuu kylvämään sekä keräämään sadon ihmistä itseään työkoneena käyttäen. Ja muutoinkin ihmiset joutuvat ostamaan kalliilla hinnalla ruokatuotantomaata tai vuokraamaan sen kalliilla.
Silti köyhyydessäkin on mahdollista pärjätä. On vain oltava kieli keskellä suuta. Ja tarkkailtava ravintovirtoja, sekä tehtävä niitä toimenpiteitä, joilla ravintovirrat voidaan pitää yllä.
Eräs uudistus ihmisten omatoimiseen ravinto-oikeudenmukaisuuden totettamiseen voisi olla kansalaistyö, jota vastaan ihminen voisi saada elintarvikkeita tai ostokortteja esim. erilaisille laadukkaan proteiinin välittäjille.- Ennemmin kansalaispalkka
Sinä se jaksat jankuttaa alvariinsa tuosta "kansalaistyöstä"..
- jjjjjblk NL h
Joo,näin on ehkä että tunteellisuus on lisääntynyt.Ajelisin mielummin uudella bemarilla mutta köyhän pitää tyytyä 5 v vanhaan Golfiin :(
- rahaa,karkkia ja mäs
Ei tässä maassa ole köyhiä. Sossusta saa viimeistään sen rahan mitä tarvitaan kunnon elämiseen.
Miten sitten pärjätään? Jos yhdellä on edes kunnon työ, niin ihmettelen miksei pärjätä.
Jos taas perheessä lutrataan alkoholilla/päihteillä niin ei sillä tyylillä pärjää edes työssäkäyvät ...
....
Omassa lapsuudessa kaikki kaverit oli tasaviivalla, oli sitten kuinka erinomaisia vanhempia tahansa. Se mitä kukin sai vanhemmiltaan rahaa/lelula ei ollut se oleellisin asia, oleellisin asia oli se että joukolla touhuttiin, leluja jaettiin, kavereiden kanssa ulkona leikittiin :)
Muistaakseni ei ystävä joukossa ollut ketään varsinaisesti köyhä :)
Mut niin ne ajat muuttuvat. Onko se tervettä että pienestä asti jäädään kaikesta 'muka' paitsi? Rahalla sisältöä elämään? Jos niin on, niin lisää rahaa sitten vaan.
Köyhyydessä on se etu että näet turhamaisuuden läpi. Toisaalta se että eletään yltäkylläisyydessä luo tahdon käyttää varoja toisten hemmotteluun. Mutta entä sitten? Lapsena emme miettineet rahaa. Jos se olisi mielessä kaiken aikaa, olisimme tehneet töitä, keränneet pulloja, käyneet kalassa , myyneet kalaa jne. Mutta lapsuus meni muiden lasten kanssa leikkiessä, ei rahoja laskiessa.
Nyky köyhät on samassa veneessä. Sisältöä elämään voi saada harrastuksista. Usein jopa ne joilla ei ole rahaa, tulevat harrastuksissaan merkittävän lahjakkaiksi, koska ei tarvitse olla kaikkea. :)
Rikkaus voi olla kirous, liikaa touhua tavaroiden parissa.
Rikkaus voi olla piilossa yksinkertaisissa asioissa. Ei siinä mitä omistat, vaan siinä minkä pidät arvossa.- 14+13
Ai sossusta saa sen rahan, mitä tarvitsee elämiseen?:D Arvaa v*tuttaako lukea tollasta, kun hain laillisesti ja rehellisesti vailla säännöllisiä tuloja tulottomana sossusta tukea, ja jouduin MAKSAMAAN TYÖTTÖMYYSKORVAUKSESTANI sossulle... Kaks kuukautta olis pitänyt elää rahatta ja kuolla käytännnössä _nälkään_, Suomessa. Ja eipä se tietysti joidenkin mielestä suuri summa ole se vähän alle kolmesataa euroa, mitä sossu nyhti työttömyyskorvauksistani, mitä vaan muutaman kanelipullan tai työntekijöiden hupaisan virkistysillan sillä ehkä ovat kuitanneet, mutta minä olisin nähnyt NÄLKÄÄ JA KUOLLUT nälkään niiden päätösten vuoksi, JOS en olisi hengissä omien sukulaisteni avun ansiosta. Oksettaa vieläkin ajatella, koska vaikka arvostankin sosiaalityöntekijöiden vaativaa työtä sinänsä, on kohtuutonta saattaa joku tilanteeseen,missä elämä sotkeutuu kuukausiksi sossupäätösten vuoksi. No minä en tässä elämässäni enää sossuun jalallanikaan astu, tuli selväksi, että rehellisistä sellaiset puljut yrittää vaan hyötyä, jopa nälkärajalla elävistä köyhistä, jessus nyky- Suomessa. Ne mitään sosiaalityötä muutenkaan tee, varmaan virkailijoiden tahdon vastaisesti vaan kyykyttävät parkoja, jotka on pakotettuja niiden asiakkaiksi, yäk...
Ja oli sellaisiakin sosiaalitukipäätöksiä mulle aikonaan, missä vakavan fyysisen sairauden jälkeen sain kerrankin yhteensä 13,99 euroa koko kuukauden menoihin.Ja tulot oli pelkkä asumislisä. Eli ei mitään tuloja Kelasta, eikä palkkatuloja eikä mitään. Hyh, hyh... Siten sitä köyhille Suomen maassa opetetaan asioita ihmisarvosta. Että älä hae tukia, et ole mitään, jos joudut hakemaan sosiaalitukia, edes lait eivät koske sinua, siten minulle sossukokemus opetti. Enkä lähtenyt valittamaan, koska mikäs siinä, jos sossuvirkilijat mässää vähän parempaa kahvipullaa mun rahoilla. En tosin nauti asiasta. Olisin saanut paremmin syödäkseni, jos eivät olisi nylvänneet multa lähemmäs kolmeasataa euroa, jonka perusteena oli se, että olin OMALTA perheeltäni saanut hätätilanteessa avustusta tililleni.
Tukipelleillä koskaan työssä käymättömillä varmaan menee tässä maassa hyvin. Jos tiliote näyttää nollaa jatkuvasti, ei sitä karmeaa kohtelua saa sossuilta, mitä minä sain joka oikeasti köyhyydestä ja nälästä kärsinyt yhteiksunnan tukien valossa ja sosiaalituen tarpeessa. Sossujen mielestä on väärin, että ihminen maksaa laskunsa ja että on elänyt pääosin oman perheensä avustuksilla tuevatumatta yhteiskuntaan suuremmin, joista vielä maksettu verot ihan täysin sukulaisiltani saamistani henkeni pelastsneista rahoista. Pitäis varmaan olla joku luottotiedoton rikollinen tai joku muu luuseri, että ei kyykytyksen kohteeksi tässä maassa joutuisi. Rikollisia kun hyysätään eniten. Varmaan se Romppainen- tappajakin selviää jollakin pikkumielenterveyshoidolla, kun pitäähän sitä nyt sellaisiin yhteiskunnan joidenkin mielestä laittaa rahaa, sellaisten linnassa hyysäämiseen, eikä auttaa rehellisiä edes hädässä. Oma mielipiteeni on, että kokoomusnuori- Romppaiselle ja kaltaisilleen kakskyt- vuotta valokoppihoitoa vankilassa, missä ei koskaan sammuteta valoja, näkkileipää ovenluukusta, yksi ainoa kirja luettavaksi joka on tuhatsivuinen ja jossa on peräjälkeen ainoastaan yhtä samaa lausetta "olen kusipää", ja sitten vapautuksen vankilasta jälkeen viistoista vuotta pakkohoitoa mielisairaalassa ja sen jälkeen maasta karkoitus. Sama tuomio mieluiten myös salolaislähihoitajahuijareille ja kaikille epäsisiiöille, jotka ovat rikollisuudessa. Eikö olisi hyvä?
- Vanhat hyvät ajat
Joo, on se hirveätä nykyajan köyhien lapsiperheiden elämä. Toista se oli 1860-luvulla kun Suomessa oli suuret nälkävuodet. Ihmisiä kuoli kuin kärpäsiä. Suhteutettuna nykyiseen väkilukuun se tarkoittaisi satojen tuhansien kuolemaa. Lapset kuolivat ensimmäisinä...
- 8408
niin se väki väheni ja maapallo säästyi liikakansoitukselta...toisin kuin nykyään.
- Sinkola
Liikakansoitus on pahimpia ongelmia, johon pitäisi puuttua.
- Tyytyväinen köyhä
Meidän perhe on köyhäksi luokiteltu (tulojen perusteella), mutta pärjäämme tosi hyvin, vaikka saamma vain lapsilisät normaalien yhteiskunnan tarjoamien ilmaisten palveluiden lisäksi. Molemmat olemme ansiotyössä ja lapset käyvät paikallista ala-astetta.
Meillä on halvalla ostettu oma ns. rintamamiestalo isolla tontilla. Tontilta tulee paljon ruokaa, kasvimaa puskee syötävää, perunaa, porkkanaa, punajuurta ym. Omenoita ja kirsikoita tulee, marjapensaita on.
Kalastetaan ja sillä tulee ruokaa pöytään. marjastetaan koko perhe ja on mukavaa liikkua luonnossa ja tulee syötävää talven varalle. Pari pakastinta on joihin säilötään, kunnon kellari on lisäksi.
Vanha käytetty auto on, jolla ajetaan työmatkoja, vaimo saa työnantajalta verottomana kilometrikorvaukset ja minä puolestani saan vähentää verotuksessa työajot, joten käytännössä meidän autoilu ei maksa mitään, kun verottajan kilometrikorvaukset on sen verran reilut, että ne kattaa vanhalla autoolla kaikki menot.
Halpoja matkoja tehdään koko perheen kanssa, osataan kyttäillä halpoja lentoja, omatoimisesti matkataan halpoihin maihin talvella. Veronpalautuksilla maksetaan halvat lennnot. Talo on peruslämmöillä talvella, eikä lumitöitäkään tarvitse tehdä. Ulkomailla elää pitkälti Suomessa säästyneillä kuluilla.
Harrastetaan paljon kaikenlaista, kirjastoa käytetään ahkerasti, luistellaan, hiihdetään, polkupyöräillään ja uidaan. Välineitä hankitaan kierrätyksestä ja kirppareilta ja huuto.net ja tori.fi palstoilta netistä. Lapsia viedään porukalla kerhoihin ja partioon. Vanhin tyttö käy ratsastamassa läheisellä tallilla, tunteja vaihdetaan työllä ja vaimo oli yhdellä leirillä laittamassa ruokaa, viedään perunoita leirille, kun perunaa jää monasti kesälle ylimääräistä.
Ruokaa ostellaa tarjouksista ja tehdään ruokaa itse. Lapsetkin oppii tekemään ruokaa.
Me ainakin ollaan tyytyväisiä, rahat riittää vaikka sitä ei liikaa olekaan.- 2+3
Ootko sitä mieltä, että lapsilisiä pitäisi kustantaa myös lapsettomien köyhien pienpalkkaisten? Että jos vaikka köyhä lapseton perheetön käy pienpalkkatöissä jossakin pätkätyössä, pitäiskö alle tonnin kuukaudessa käteen tienaavien veroprosentin olla siinä kahdessakympissä, että sinä saisit lapsilisiä siksi, että sinulla on pienet lapset? Toki köyhille jokainen normaalijärkinen haluaakin veroissa maksaa lapsilisät lapsettomatkin tottakai, mutta onko minun pakkko jos menen töihin, maksaa esimerkiksi miljardööreille liliukset- wahlroosit puolen vuoden ajalta yhteensä reippaasti alle viiden tuhannen euron nettopalkasta käytännössä kokoaikatyöstä lapsilisiä - Suomen yhteiskunnan mielestä on pakko, koska siten olen joutunut toimimaan... Ja ei mitään köyhiä yrityksiä vastaan, mutta kyllä sekin joskus v*tuttaa se asia, että ensin hyväsydämisyyttään ja ahkeruutensa todistaakseen tekee tunteja ja taas tunteja ilmaistyötä yksityisen sektorin yritykselle ahertaen kuin apina ja valittamatta palasta koskaan (en kerro mikä yritys kyseessä), ja sitten kun olis aika työttömyyden edessä saada sitä ansiosidonnaista, niin roikkuu ehkä jopa ansiosidonnainenkin siitä, että yritys maksoi alipalkkaa ja siksi r*nkanneet työtuntien määriä todellisuudesta täysin törkyisesti alaspäin. Noloa minusta. Mutta minkäs teet, täällä Suomessa ei ole juurikaan yrityksiä, jotka ilman työssä käyvien palkansaajien verovaroista kustannettuja tukia elättäis itsensä itse, ainakaan suomalaisia yrityksiä jotka maksais veronsa kotimaahan. Minua hävettää työnantajien puolesta, jotka eivät maksa kunnollista palkkaa. Siinä ei paljoa auta lämmin käsi, eli muuten hyvä työtodistus. Mutta se siitä.
- mene itseesti
Eli on kiva elää kuin kivikaudella metsästäjä keräilijä kulttuuria ja kaikki muittenkin pitäisi muuttaa maalle metsästämään ja kasvattamaan kaaleja kun muuten kärsii ravinnonpuutteesta?
Te olette töissä molemmat ja nähtävästi haette moraalittomasti tukia mitä ette edes tarvi. - Tyytyväinen köyhä
mene itseesti kirjoitti:
Eli on kiva elää kuin kivikaudella metsästäjä keräilijä kulttuuria ja kaikki muittenkin pitäisi muuttaa maalle metsästämään ja kasvattamaan kaaleja kun muuten kärsii ravinnonpuutteesta?
Te olette töissä molemmat ja nähtävästi haette moraalittomasti tukia mitä ette edes tarvi.Nyt käsitit täysin väärin kirjoitukseni, me EMME nimen omaan HAE mitään tukia yhteikunnalta. lapsilisä on ainoa yhteiskunnan tuki minkä saamme, muutenkin käytämme vain jokaiselle suomalaiselle tarjolla olevia ilmaisia yhteiskunnan tarjoamia palveluja.
Emme elä kivikaudella, kodissamme on ihan nykyaikainen varustus tietokoneet, telkkarit ym. kaikki normaaliin nykyaikaiseen elämiseen tarvittavat asiat.
Olemme kumpikin ansiotyössä, mutta saisimme paljon enemmän rahaa, jos emme olisi töissä ja hakisimme toimeentulomme yhteiskunnan tuilla. Tosin se edellyttäisi, että muuttaisimme johonkin vuokra-asuntoon... - ja tämä on totta
Tyytyväinen köyhä kirjoitti:
Nyt käsitit täysin väärin kirjoitukseni, me EMME nimen omaan HAE mitään tukia yhteikunnalta. lapsilisä on ainoa yhteiskunnan tuki minkä saamme, muutenkin käytämme vain jokaiselle suomalaiselle tarjolla olevia ilmaisia yhteiskunnan tarjoamia palveluja.
Emme elä kivikaudella, kodissamme on ihan nykyaikainen varustus tietokoneet, telkkarit ym. kaikki normaaliin nykyaikaiseen elämiseen tarvittavat asiat.
Olemme kumpikin ansiotyössä, mutta saisimme paljon enemmän rahaa, jos emme olisi töissä ja hakisimme toimeentulomme yhteiskunnan tuilla. Tosin se edellyttäisi, että muuttaisimme johonkin vuokra-asuntoon...Vastaan edellisille;
on kaksi aikuista, mies pienipalkkainen työssäkäyvä, minä nyt irtisanottu työtön duunari kaksi opiskelevaa lasta.
Asumme pienessä vuokra-asunnossa ja elämme kivikaudella(???), koska meillä ei ole esim. tiskikonetta , pyykkikonetta (mikä kyllä löytyy taloyhtiöstä), ei telkkaria, (yksi vanha tietokone nettiyhteyksillä on ja kaikilla halpis-kännykät)), ei mikrouunia, ei autoa, ei kesämökkiä yms.
Mitään sosiaaliapuja emme ole toistaiseksi tarvinneet. Kelalta lapsilisää saimme aikoinaan, nyt lapset opintotukea ja -lainaa.
Pitäisikö lähteä leipäjonoon, tai muuttaa kreikkaan, budjetti vähän paukkuu?
- Älypuhelin hahahah
Onko olemassa edes muita puhelimia kuin älypuhelimia? Huomaa kyllä miksi olet köyhä. Jokaisella on taskussa älypuhelin tai jos ei ole et ole kyllä tässä elämässä mukana. Kaikkee sitä kuulee.
- no laps
Minulla ei myöskään ole lapsia ja se onkin lottovoitto, eikä varsinkaan tähän kylmään ja pahaan maailmaan kannata tehdä lapsia kärvistelemään.
- Anonyymi
Totta. En aikoinaan ajatellut:(
- Anonyymi
Kouluun ei saa viedä puhelinta niin missä ne kiusaa siitä. Vapaa ajalla lapseni ei jaksa kavereita. Alennuksesta ostan merkkivaatteita eikä ole kiusattu.
- Anonyymi
Köyhille pakollinen sterilisointi.
- Anonyymi
Rutiköyhä maahanmuuttajaperhe on varsin rikas.
Jo kymmenen vuotta sitten paljastui, että Etiopiasta Suomeen muuttanut nainen ja hänen kaksi lastaan saivat 22 kuukauden aikana erilaisina avustuksina yhteensä lähes 56 000 euroa.
"Verotonta tuloa kertyi kuukaudessa keskimäärin 2 500 euroa. Se vastaa suomalaisen akateemisesti koulutetun naisen nettopalkkaa", uutinen kertoi.
Nämä tiedot tulivat julki Korkeimman oikeuden päätöksestä ja pöytäkirjasta..
Yksi maahanmuuttaja, joka ei hanki itse palkka-tai yrittäjätuloa, nostaa työssäkäyvien suomalaisten taskusta 20.000 - 30.000 euroa vuodessa. Sairaudet ja muuntokoulutukset nostavat tätä laskua merkittävästi. - Anonyymi
Lapsenteko kielto ehdottomasti köyhille.
- Anonyymi
Miten niin nykyisin? Aina se on niin ollut.
- Anonyymi
Tuo on totta ja taitaa pitää aikuistenkin kohdalla paikkaansa. Eli aikusiten maailmassakin esim työpaikoilla nälvitään ja kuittaillaan, jos joku ei pysty tai halua ostaa aina niitä hienoimpia älylaitteita yms krääsää.
Mutta lapsiakin kiusataan samoista syistä, ennen oli ehkä vaatteet ym, mistä kiusattiin, nykyään juurikin laitteet.
Itse olen myös lapseton henkilö, mutta tiedän näistä kiusaamisista.
Ja olen itse nykyäänkin aika pienituloinen, kenellä ei ole varaa ostella mitään tuhannen euron puhelimia tai esim 50000€ hintaista Mersua autoksi edes rahoituksella.
Mutta muuten pärjään kyllä ihan kohtuullisesti, että sen verran kuitenkin tienaan että saan laskut maksettua ja raha riittää ruokaankin ym juttuihin mitä nyt tarvitseekin.
Vaatteet ostan halpakaupoista vallan, kirppareita en käytä.
Ruuat tarjouksista ja mahdollisimman monipuolisesti kuitenkin.
Auto mulla on yli 20v vanha japanilainen auto, mikä on kuitenkin iästään huolimatta hyvässä kunnossa.
Ruosteeton, tekniikka on hyvässä kunnossa ja ajettukin vasta 190tkm, eli aika vähän näin vanhaksi autoksi. Eli ajelen tuolla varmaan vielä aika huoletta jonkun vuoden, nnen kuin täytyy alkaa suunnittelemaan vaihtoa. Siihen mennessä olen luultavasti saanut tienattua tarpeeksi rahaa jemmaan toisen auton ostoon.
Asun pienellä paikkakunnalla, mistä on kuitenkin aika hyvät yhteydet isompaan kaupunkiin, missä käyn töissäkin, työmatka on noin 15km suuntaansa.
Asunto on edullinen kt-kaksio 90-luvulla rakennetussa taloyhtiössä, vuokra on 310€/kk+sähkö+vesi. Tällainen asunto maksaisi melkeinpä missä tahansa muualla 400-700€/kk+s+v.
Silti muakin haukutaan joskus, kun olen nyt kuitenkin köyhä.- Anonyymi
Olet oivaltanut asian hyvin. Ei rikkaaksi tule suurilla tuloilla vaan pienillä menoilla.
Se on erinomainen ohje että kuristaa asuntomenot ja muut käyttömenot pieniksi,
niin jää vähätuloisellakin rahaa ruokaan ja muihin tarpeellisiin hankintoihin.
Voi jopa tehdä lomareissun, kun etsiskelee edullisen paikan mihin mennä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oivaltanut asian hyvin. Ei rikkaaksi tule suurilla tuloilla vaan pienillä menoilla.
Se on erinomainen ohje että kuristaa asuntomenot ja muut käyttömenot pieniksi,
niin jää vähätuloisellakin rahaa ruokaan ja muihin tarpeellisiin hankintoihin.
Voi jopa tehdä lomareissun, kun etsiskelee edullisen paikan mihin mennä.Juu, onni eikä sujuva arki tule kalliista asioista.
Syksyllä ostin just uuden toppatakin 20 eurolla eräästä halpakaupasta ja talvikengät sittarin tarjouksesta 40 eurolla. Ihan esimerkkinä ja hyvin noilla olen pärjännyt, en usko että joku 200€ helly hansen-takki tai 300€ xxl-ketjun kengät olisi olleet ainakaan mainittavasti paremmat päällä.
Se kirveli vähän, kun vaihdoin asuntoa. Ihan sillä, kun edellinen oli samankokoinen rt-kämppä kivalla paikalla ja maksoi 360€/kk+s+v.
Siis sillä, kun melkeinpä rakastin asua siellä, mutta olihan tämä rahallisesti järkevämpi ratkaisu. Työmatka lyheni reilu 10km ja asumiskulut on hieman halvemmat.
Mä en niin piittaa reissaamisesta enää, olin aikanaan reppuhommissa ja olen muutenkin asustellut eri puolella Suomea monella paikkakunnalla. Toki joskus on kiva viettää joku pieni kylpyläloma tai vuokrata mökki jostain viikonlopuksi. Senkin mun vuokraa vaikka syyskuussa, niin on halvempi kuin kesäkuukausinaja kelit on silti vielä hyvät.
Mutta rahaa tosiaan jää tuloista huolimatta jemmaan ja ylipäätään muuhunkin kuin peruselämiseen. Niin on kiva, kun pärjää aika hyvin ja rahaa on jemmassakin. Enkä mä oikein ole ikinä ymmärtänyt sitä muutenkaan, että pitää elää kalliimman mukaan..
Toki joudun olosuhteidenkin pakosta olemaan pirun tarkka rahankäytöstä, mutta silti.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673468- 152136
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371131
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471004
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411000