Haluatteko päästä vaikuttamaan tietokirjallisuuden tulevaisuuteen? Nyt siihen on mahdollisuus.
Olemme saaneet AVEK:n CreaDemo -konseptitukea joukkorahoittamiseen ja yleensäkin joukkoistamiseen perustuvan tietokirjakustannuskonseptin kartoittamiseksi. Kyseessä on siis nimenomaisesti tietokirjallisuuden edistämishanke.
Kyselylomakkeen sähköinen muoto löytyy täältä: http://goo.gl/forms/Eq29YWsdFP (edellyttää evästeiden käyttöä selaimessa). Ensimmäisen vaiheen kyselylomakkeen dead line on 7.11.2014. Voitte vastata myös nimettömänä.
Kommentteja kyselystä tähän mennessä:
”Tietokirjan tilaaminen ammattikirjailijalta ja tekoprosessin seuraaminen ja tukeminen crowdsourcing-pohjaisesti tuntuu lupaavalta idealta.”
”Mielenkiintoista, mutta ehkä hieman liian erilaista.”
Perusajatuksena on löytää uusia tapoja rahoittaa ja toteuttaa tietokirjahankkeita siten, että itse prosessi ja tuote palvelisivat mahdollisimman hyvin kohderyhmiä; toimintatapa helpottaisi tietokirjailijoiden ja kääntäjien työtä, tekisi kustantamisesta vähemmän riskialtista ja kannattavampaa, tuottaisi laadukkaita kirjoja joille on kysyntää, innostaisi sekä nykyisiä että tulevia tietokirjojen lukijoita sekä tuottaisi mielekkään tietokirjojen ehdotus- ja palautejärjestelmän. Kehitteillä oleva konsepti ei korvaa nykyisiä tietokirjojen tuottamistapoja, vaan täydentää niitä.
Hankkeessa ei toteuteta mitään palvelua, vaan vain arvioidaan mahdollisen tai mahdollisten palvelu- ja tuotantokonseptien sisältöä ja toteuttamiskelpoisuutta. Jokaiselle prosessiin osallistuvalle toimitetaan ensisijaisesti sähköisesti hankkeen väliraportti ja loppuraportti.
http://www.nomerta.net/CreaDemoBottomUpLisatietoaHankkeesta.pdf
Haluatko päästä vaikuttamaan tietokirjallisuuden tulevaisuuteen
CreademoBU
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984