Mitä syrjäytyminen todella on?

Syrjäytyminen

Mulla ei oikeen oo kamuja koulussa. Melkeen kaikki mun luokkalaiset välttelee muo ja ne puhuu musta selän takana! Ne sanoo vihaavansa muo ja naureskelee välillä. Jos vaikka meen jääkiekkomatsiin kukaan ei haluu tulla mun kanssa. Menin viime kerrallakin yksin. Jos oon saanu rahaa vaikka heseen ni meen tietty iskän tai siskon kaa sinne...eks tämmäset jutut PITÄIS tehä aikuisten kaa On mul ny kamui mut ei ne mun kaa mitää kivaa tee. jNE.

Luulen että syrjaytyminen on " asteen" vakavampi asia kun mun tilanteeni! Haluisin kuitenkin varmistaa. Jos mun tilanne ei oo lähelläkään syrjäytymistä voisiko joku selittää mitä se todella on. Olen toki kuullut mutta en oikein vakuuttunut niistä TEORIOISTA.

7

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti1

Jos sanoo vihaavansa sua, on tilanne kyllä jo kiusan puolella. Juttele koulun terveydenhoitajan kanssa, opettajat ei usein osaa, kokeile toki sitäkin.

Hakeudu harrastukseen, joka on mielestäsi kiva ja tee siitä pitkäaikainen harrastus. Niistä saa uusia kavereita. Jokin sosiaalinen harrastus, joukkue, partio, spr:n nuorisotoiminta jne. Koulu ei saisikaan olla ainoa paikka, josta saa kavereita.

Olethan ystävällinen muille? Lue paljon kirjoja, joiden aihe kiinnostaa. Niistä saa mallia elmän eri tilanteisiin. Älä ole liikaa tietokoneella, mutta älä jää poiskaan. Se vain latistaa tunteet ja on vaikea käyttäytyä oikeassa elämässä. Olen huomannut omista lapsista tällaista, valitettavasti. Ei me aikuisetkaan aina osata käyttäytä tai kasvattaa. Oppia ikä kaikki.

Et ole syrjäytynyt, mutta jotain kiusaa ympärilläsi on, se pitää saada loppumaan. Voit sanoa, jos joku sanoo vihaavansa sinua, että "anteeksi, mitä olen tehnyt väärin tms." Jos sulla on kamuja, pyydä joskus johonkin yleisesti pidettyyn juttuun mukaan, leffaan, kirjastoon, kotiisi, nuorisotalolle, uimaan tms.

• Anonyymi

Onko tilanne jo olennaisesti parantunut ?

• Anonyymi

Ei suinkaan, vaan jumikuulien määrä on lisääntynyt huimaa vauhtia niin, että
        tehdyissä tutkimuksissakin ollaan jo huolissaan siitä, että työkyvyttömien
        nuorten määrä on lisääntynyt räjähdysmäisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suinkaan, vaan jumikuulien määrä on lisääntynyt huimaa vauhtia niin, että
        tehdyissä tutkimuksissakin ollaan jo huolissaan siitä, että työkyvyttömien
        nuorten määrä on lisääntynyt räjähdysmäisesti.

Mistä löytyy tulevaisuuden vastuunottajat.

• Anonyymi

Vaikutat fiksulta tyypiltä, ja oletkin saanut ihan hyviä neuvoja. Tsemppiä vaan ja pidän peukkuja, että asiat lopulta kääntyvät itseäsi tyydyttävään tulokseen.

• Anonyymi

Oppisopimus koulutus on hyvä ja tärkeä oppimismuoto. Ammattikoulut pois ja tilalle oppisopimuskoulutus!

• Anonyymi

Kosiko kukaan karkauspäivänä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9317
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      58
      4833
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      56
      2851
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1566
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      44
      1254
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1164
    Aihe