Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
As for God, his way is perfect: the word of the LORD is tried: he is a buckler to all those that trust in him. Ps.18
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Jumala On
31
652
Vastaukset
Aivan!
just eilen sain Herralta tämän saman sananpaikan:
"Jumalan tie on nuhteeton
Herran sana tulessa koeteltu.
Hän on kaikkien kilpi jotka häneen turvaavat.
Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra,
ja kuka muu on pelastuksen kallio
paitsi meidän Jumalamme?
se Jumala, joka on minun vahva TURVANI
ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä."
2.Sam.22:31-33
Jumala totisesti auttaa, jokaista joka sydämestään huutaa avuksi Herraa!
Jeesus on TIE Isän luo, Totuuden valkeudessa
ilman valheita, Iankaikkiseen ELÄMÄÄN.- Roberts
Itse asiassa se oli juuri eilispäivän tunnussana, käytännön syistä viiveellä.
Isä on tarkempi kuin ihmisymmärrys.
- logist
Jumala on rakkaus
Rakkaus on sokea
Ray Charles on sokea
Ray Charles on Jumala
M.O.T.- Nasse
Jumala on rakkaus.
Minä rakastan.
Olen siis Jumala. - Verna
Leikittelet sanojen eri merkityksillä. Voit tietenkin niin tehdä, mutta sillä tavalla et voi todistaa yhtään mitään, käytät vain sanoja rakkaus ja sokea kahdessa eri merkityksessä.
- evl
Nasse kirjoitti:
Jumala on rakkaus.
Minä rakastan.
Olen siis Jumala.Jumalan tunteminen on elämämme tärkein ja perustavin asia.
Jumala lähestyy meitä keskellä elämää, vaikka emme sitä aina ymmärräkään. Kohdatessaan hänet ihminen sekä pelkää että rakastaa häntä. Jumalan pyhyys herättää pelkoa, mutta Jumalan rakkaus vetää puoleensa.
Käskyissään Jumala osoittaa, miten meidän tulee elää. Samalla hän paljastaa itsekkyytemme ja pahuutemme. Ensimmäinen käsky kysyy, minkä varaan me elämämme rakennamme. Kuka tai mikä on meidän jumalamme?
Jokainen etsii jotakin, johon voi kiinnittää toivonsa. Luulemme, että raha, valta ja kunnia suojaavat meitä. Rakennamme elämämme itsemme ja omien tekojemme varaan. Se, mihin ennen muuta turvaudumme, on meidän jumalamme. Omat jumalamme ovat kuitenkin toiveidemme ja unelmiemme heijastuksia. Ne eivät voi antaa, mitä lupaavat.
Ainoa todellinen turva on Jumala, joka on luonut kaiken ja ilmoittanut olevansa kaiken Herra. Hänen lahjaansa on elämä ja kaikki hyvä, mitä meillä on.
Jos turvaudumme omatekoisiin epäjumaliin, käännymme pois Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Koska Jumala on kaiken hyvän antaja, rakkautemme kuuluu hänelle. Hän tahtoo olla ainoa Jumalamme. - se toimii
aasilla on korvat
logistilla on korvat
logist on aasi - Stingray
Rakkaus ei Jumala
Sokeus Rakkauttako?
Sokea Ray Charles hokea:
"jumalani, peilissäni"
T.O.M. b - mcBastard
Ray Charles on kuollut.
Jumala on kuollut.
... - Nasse
evl kirjoitti:
Jumalan tunteminen on elämämme tärkein ja perustavin asia.
Jumala lähestyy meitä keskellä elämää, vaikka emme sitä aina ymmärräkään. Kohdatessaan hänet ihminen sekä pelkää että rakastaa häntä. Jumalan pyhyys herättää pelkoa, mutta Jumalan rakkaus vetää puoleensa.
Käskyissään Jumala osoittaa, miten meidän tulee elää. Samalla hän paljastaa itsekkyytemme ja pahuutemme. Ensimmäinen käsky kysyy, minkä varaan me elämämme rakennamme. Kuka tai mikä on meidän jumalamme?
Jokainen etsii jotakin, johon voi kiinnittää toivonsa. Luulemme, että raha, valta ja kunnia suojaavat meitä. Rakennamme elämämme itsemme ja omien tekojemme varaan. Se, mihin ennen muuta turvaudumme, on meidän jumalamme. Omat jumalamme ovat kuitenkin toiveidemme ja unelmiemme heijastuksia. Ne eivät voi antaa, mitä lupaavat.
Ainoa todellinen turva on Jumala, joka on luonut kaiken ja ilmoittanut olevansa kaiken Herra. Hänen lahjaansa on elämä ja kaikki hyvä, mitä meillä on.
Jos turvaudumme omatekoisiin epäjumaliin, käännymme pois Jumalasta ja hänen rakkaudestaan. Koska Jumala on kaiken hyvän antaja, rakkautemme kuuluu hänelle. Hän tahtoo olla ainoa Jumalamme.ettei mitään jumalaa ole olemassa.
Vaikka eräs nainen aamulla peuhatessamme huusikin:
Oi Luoja ! - Nasse
Verna kirjoitti:
Leikittelet sanojen eri merkityksillä. Voit tietenkin niin tehdä, mutta sillä tavalla et voi todistaa yhtään mitään, käytät vain sanoja rakkaus ja sokea kahdessa eri merkityksessä.
jos et Verna huomannut. Parodiaa uskisten tyylistä:
Raamattu on Jumalan sanaa. Raamatussa sanotaan että Jumala on.
Sekä tuon perusteella vedetyistä johtopäätöksistä kuten siitä attä Jumala olisi olemassa.
Tuo on aivan vastaavaa sanojen merkityksillä leikkimistä, uskikset vain ottavat sen tosissaan. - Verna
Nasse kirjoitti:
jos et Verna huomannut. Parodiaa uskisten tyylistä:
Raamattu on Jumalan sanaa. Raamatussa sanotaan että Jumala on.
Sekä tuon perusteella vedetyistä johtopäätöksistä kuten siitä attä Jumala olisi olemassa.
Tuo on aivan vastaavaa sanojen merkityksillä leikkimistä, uskikset vain ottavat sen tosissaan.En oikein ymmärrä sinua. Tarkoitatko, että teistien pitäisi joka hetki olla varautunneita siihen, että uskomattomat vain parodioivat uskonnollisia tekstejä?
Onko se uusi asia, että Uskontopalstalle kirjoittaa myös niitä, jotka uskovat Jumalaan eivätkä erikoisemmin pidä heille pyhien asioiden parodioimisesta? Miksi sitä parodiointia ei voi harrastaa vaikkapa Ateismiplstalla? Vai onko siellä palstan sheriffi sitä vastaan? Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle hyvin tärkeitä asioita parodioitaisiin päivittäin, melkeinpä tunneittain? Onko ainoa vastauksesi teistille, että jos ei sitä kestä, niin pysyy sitten poissa? Kaikki uskontoaiheiset palstat vähitellen mirkoille ja heidän kaltaisilleen, niinkö? - asse ja moni muu
Nasse kirjoitti:
ettei mitään jumalaa ole olemassa.
Vaikka eräs nainen aamulla peuhatessamme huusikin:
Oi Luoja !kyllä sinusta välitetään paatunut juopporetku
ja helvetin ketku.
olet samanlainen syntinen sika kuin muutkin syntiset ja saat syntisi anteeksi kunhan vain pyydät ja anot sitä polvillasi.
mutta pidä huoli ettei peräreiässäsi ole toisen miehen kalua tai hieromasauvaa kun anelet. - Nasse
asse ja moni muu kirjoitti:
kyllä sinusta välitetään paatunut juopporetku
ja helvetin ketku.
olet samanlainen syntinen sika kuin muutkin syntiset ja saat syntisi anteeksi kunhan vain pyydät ja anot sitä polvillasi.
mutta pidä huoli ettei peräreiässäsi ole toisen miehen kalua tai hieromasauvaa kun anelet.kuinka sinusta huokuukaan Jumalan armo ja rakkaus :D
- Nasse
Verna kirjoitti:
En oikein ymmärrä sinua. Tarkoitatko, että teistien pitäisi joka hetki olla varautunneita siihen, että uskomattomat vain parodioivat uskonnollisia tekstejä?
Onko se uusi asia, että Uskontopalstalle kirjoittaa myös niitä, jotka uskovat Jumalaan eivätkä erikoisemmin pidä heille pyhien asioiden parodioimisesta? Miksi sitä parodiointia ei voi harrastaa vaikkapa Ateismiplstalla? Vai onko siellä palstan sheriffi sitä vastaan? Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle hyvin tärkeitä asioita parodioitaisiin päivittäin, melkeinpä tunneittain? Onko ainoa vastauksesi teistille, että jos ei sitä kestä, niin pysyy sitten poissa? Kaikki uskontoaiheiset palstat vähitellen mirkoille ja heidän kaltaisilleen, niinkö?Toisaalta itse pidät itsestäänselvyytenä että jumala on juuri kristinuskon jumala eikä esimerkiksi Allah, vai kuinka?
Kun palstan otsikkona on uskonto, se koskee silloin myös islamia, eikö vain?
Nyt jos itse pitäisit huolen ettet loukkaisi islaminuskoista, et voisi itseasiassa kirjoittaa tänne omasta jumalastasi tuohon tyyliin mitä teet.
Laput pos silmiltä Verna hyvä. - evl
Nasse kirjoitti:
Toisaalta itse pidät itsestäänselvyytenä että jumala on juuri kristinuskon jumala eikä esimerkiksi Allah, vai kuinka?
Nyt jos itse pitäisit huolen ettet loukkaisi islaminuskoista, et voisi itseasiassa kirjoittaa tänne omasta jumalastasi tuohon tyyliin mitä teet.
Laput pos silmiltä Verna hyvä.Oman mausteensa keskusteluunne tuonee havainto, että Verna ei koskaan tietoisesti pyri loukkaamaan ketään. Päinvastaisesta täällä on valitettavasti paljon esimerkkejä. Mutta ihminen toimii omalta pohjaltaan. Jokainen lausuma kuvaa ennen kaikkea lausujaansa. Olemme sitä mitä puhumme!
- Nasse
evl kirjoitti:
Oman mausteensa keskusteluunne tuonee havainto, että Verna ei koskaan tietoisesti pyri loukkaamaan ketään. Päinvastaisesta täällä on valitettavasti paljon esimerkkejä. Mutta ihminen toimii omalta pohjaltaan. Jokainen lausuma kuvaa ennen kaikkea lausujaansa. Olemme sitä mitä puhumme!
olisi helppoa kun kaikki olisivat kaikista asioista aina samaa mieltä.
Ja tietysti mielellään sitä mieltä mitä minä olen ;p - evl
Nasse kirjoitti:
Ja tietysti mielellään sitä mieltä mitä minä olen ;pEn itse tarkoittanut samaa mieltä olemista. Voimme hyvin olla eri mieltä, mutta lausumisen tapa voisi kaikilla olla korrekti, toista arvostava. Miksiköhän jotkut haluavat tietoisesti loukata sellaista ihmistä, joka on eri mieltä asioista kuin he?
- Verna
Nasse kirjoitti:
Toisaalta itse pidät itsestäänselvyytenä että jumala on juuri kristinuskon jumala eikä esimerkiksi Allah, vai kuinka?
Laput pos silmiltä Verna hyvä."Toisaalta pidät itsestäänselvyytenä että jumala on juuri kristinuskon jumala eikä esimerkiksi Allah, vai kuinka?"
En todellakaan pidä itsestään selvyytenä, sillä jumala ( pienellä alkukirjaimella ) on mikä hyvänsä jumala, vaikka yksi kreikkalaisten jumalista ( Zeus, Hera, Poseidon, Hades, Pallas Athene, Ares jne.), sen sijaan vain jos kirjoitetaan Jumala ( isolla alkukirjaimella ) on kysymys kristinuskon jumalasta.
Siis: kristinuskon jumalan nimi on Jumala, ja jos tarkoitan kristinuskon jumalaa, niin silloin kirjoitan Jumala enkä jumala. Tällä en mitenkään loukkaa islaminuskoisia.
Laput pois silmiltä, Nasse, että huomaat, milloin olen kirjoittanut Jumala ja milloin jumala.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi kirjoittaa tänne Allahista. Kirjoittakoot islaminuskoiset hänestä, minä kirjoitan Jumalasta, omasta jumalastani. - Nasse
Verna kirjoitti:
"Toisaalta pidät itsestäänselvyytenä että jumala on juuri kristinuskon jumala eikä esimerkiksi Allah, vai kuinka?"
En todellakaan pidä itsestään selvyytenä, sillä jumala ( pienellä alkukirjaimella ) on mikä hyvänsä jumala, vaikka yksi kreikkalaisten jumalista ( Zeus, Hera, Poseidon, Hades, Pallas Athene, Ares jne.), sen sijaan vain jos kirjoitetaan Jumala ( isolla alkukirjaimella ) on kysymys kristinuskon jumalasta.
Siis: kristinuskon jumalan nimi on Jumala, ja jos tarkoitan kristinuskon jumalaa, niin silloin kirjoitan Jumala enkä jumala. Tällä en mitenkään loukkaa islaminuskoisia.
Laput pois silmiltä, Nasse, että huomaat, milloin olen kirjoittanut Jumala ja milloin jumala.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi kirjoittaa tänne Allahista. Kirjoittakoot islaminuskoiset hänestä, minä kirjoitan Jumalasta, omasta jumalastani.Minun kielenkäytössäni jumala ja Jumala on sama asia.
Allah on Jumala, vai pystytkö toisin osoittamaan?
Et pysty, eikä minulla ole mitään "Allahia" vastaan, siksi en usko jumaliin tai Jumalaan. - Verna
Nasse kirjoitti:
Ja tietysti mielellään sitä mieltä mitä minä olen ;pEri mieltä voi olla a) asiallisesti tai b) toista loukkaavasti. Miksi joidenkin mielestä on vain yksi tapa olla eri mieltä: toista pilkkaavasti? Miksi asiallinen eri mieltä oleminen ei saa kannatusta?
Olen aina sanonut ja sanon taas kerran: jos kaikki olisivat samaa mieltä, ei syntyisi kunnon vuoropuhelua. - Verna
Nasse kirjoitti:
Minun kielenkäytössäni jumala ja Jumala on sama asia.
Allah on Jumala, vai pystytkö toisin osoittamaan?
Et pysty, eikä minulla ole mitään "Allahia" vastaan, siksi en usko jumaliin tai Jumalaan."Minun kielenkäytössäni jumala ja Jumala ovat sama asia. Allah on Jumala, vai pystytkö toisin osoittamaan?"
Jos sinulla on ikioma tapa käyttää suomen kieltä ja sinulla on omat kielenoppaasi ja sanakirjasi, niin kukapa siihen voi mitään sanoa.
jOs tÄnääN hAluut kirJottaa nÄin Nin kIrJota vAan& oMa oN asIAsi! hOphoP! - Nasse
Verna kirjoitti:
"Minun kielenkäytössäni jumala ja Jumala ovat sama asia. Allah on Jumala, vai pystytkö toisin osoittamaan?"
Jos sinulla on ikioma tapa käyttää suomen kieltä ja sinulla on omat kielenoppaasi ja sanakirjasi, niin kukapa siihen voi mitään sanoa.
jOs tÄnääN hAluut kirJottaa nÄin Nin kIrJota vAan& oMa oN asIAsi! hOphoP!Koska olen vapaa uskontojen harhoista, voin suhtautua kieleen kielenä.
Iso kirjainhan tarkoittaa erisnimeä, josta seuraakin ongelma.
Nimittäin uskisten mielestä heidän oma jumalansa on Jumala. Tästä syntyy konflikti, mikä jumala on Jumala? Kristuksen faija vai Allah? Oikea vastaus on, mihin "jumalaan" uskot.
Riippuu katsantokannasta, rakas Verna.
Minun tapani käyttää suomenkieltä (joka muuten on yhdyssana) on ehkä vapaampi rajoitteista kuin Sinun.
Heti kun ´Jumalasi´ tulee esiin ja muuttuu joksikin olemassaolevaksi, kutsun häntä Jumalaksi.
Jos sattuu käymään niin ettei tule, jumala on jumala, eikä ketään tunnistettavaa ole olemassa. - Y.B
Nasse kirjoitti:
Koska olen vapaa uskontojen harhoista, voin suhtautua kieleen kielenä.
Nimittäin uskisten mielestä heidän oma jumalansa on Jumala. Tästä syntyy konflikti, mikä jumala on Jumala? Kristuksen faija vai Allah? Oikea vastaus on, mihin "jumalaan" uskot.
Minun tapani käyttää suomenkieltä (joka muuten on yhdyssana) on ehkä vapaampi rajoitteista kuin Sinun.
Heti kun ´Jumalasi´ tulee esiin ja muuttuu joksikin olemassaolevaksi, kutsun häntä Jumalaksi.
Jos sattuu käymään niin ettei tule, jumala on jumala, eikä ketään tunnistettavaa ole olemassa."Minun tapani käyttää suomenkieltä (joka muuten on yhdyssana) on ehkä vapaampi rajoitteista kuin Sinun."
Eipä ole yhdyssana. Se on "suomen kieli", erikseen. - Nasse
Y.B kirjoitti:
"Minun tapani käyttää suomenkieltä (joka muuten on yhdyssana) on ehkä vapaampi rajoitteista kuin Sinun."
Eipä ole yhdyssana. Se on "suomen kieli", erikseen.et sitten ole kuullut asiayhteydestä?
No, oppia ikä kaikki - Verna
Nasse kirjoitti:
Koska olen vapaa uskontojen harhoista, voin suhtautua kieleen kielenä.
Jos sattuu käymään niin ettei tule, jumala on jumala, eikä ketään tunnistettavaa ole olemassa."Koska olen vapaa uskontojen harhoista, niin voin suhtautua kieleen kielenä."
Eipä suomen kielen opiskelijoilta kysytä, mihin he uskovat vai uskovatko mihinkään. Sitä ei myöskään kysytä peruskoulujen ja lukioiden äidinkielenopettajilta. Oppilaita ei jaeta eri ryhmiin uskomisen mukaan. Niinpä sinäkin olet saanut aivan samanlaista äidinkielen opetusta kuin kirkkoon kuulunut luokkatoverisi. Eri asia sitten on, jos et ole kuunnellut tunneilla. Siihen asiaan ei kukaan muu kuin sinä itse pysty enää vaikuttamaan, mutta jos sinulle oma suomen kielen taitosi on riittävä, niin eihän siihen ole muilla mitään sanomista. Minäkin tiedän nyt, että Nasse on Nasse ja puhuu ja kirjoittaa, niin kuin huvittaa.
Kielten nimet kirjoitetaan erikseen: ruotsin kieli, suomen kieli, englannin kieli. - Nasse
Verna kirjoitti:
"Koska olen vapaa uskontojen harhoista, niin voin suhtautua kieleen kielenä."
Eipä suomen kielen opiskelijoilta kysytä, mihin he uskovat vai uskovatko mihinkään. Sitä ei myöskään kysytä peruskoulujen ja lukioiden äidinkielenopettajilta. Oppilaita ei jaeta eri ryhmiin uskomisen mukaan. Niinpä sinäkin olet saanut aivan samanlaista äidinkielen opetusta kuin kirkkoon kuulunut luokkatoverisi. Eri asia sitten on, jos et ole kuunnellut tunneilla. Siihen asiaan ei kukaan muu kuin sinä itse pysty enää vaikuttamaan, mutta jos sinulle oma suomen kielen taitosi on riittävä, niin eihän siihen ole muilla mitään sanomista. Minäkin tiedän nyt, että Nasse on Nasse ja puhuu ja kirjoittaa, niin kuin huvittaa.
Kielten nimet kirjoitetaan erikseen: ruotsin kieli, suomen kieli, englannin kieli.ruotsinkielinen
- Y.B
Nasse kirjoitti:
ruotsinkielinen
kuten suomenkielinen tai ruotsinkielinen, kirjoitetaan sanat yhteen.
"Jumalan tie on nuhteeton..."
Ok, vähän tappamista, syrjimistä, vainoamista, varastamista sekä itsensä korottamista siihen tiehen kuuluu.
"...Herran sana tulessa koeteltu."
Palaa hyvin ja puhtaasti.
"Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat."
Älkää ymmärtäkö väärin, se on koristekilpi, joka ei suojaa ketään miltään.
"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua..."
...jos olen hyvällä tuulella. Muuten tapan sinut hitaasti ja kivuliaasti. Alan muuten olemaan todella hyvä siinä. - - Gawd
Niinpä niin...
>;)>- Verna
Oletetun jumalan voit vapaasti kuvitella, millaiseksi lystäät tai olla kokonaan olettamatta. Mitä oletetun jumalan oletettuun tiehen kuuluu, siitäkin voit esittää olettamuksia. Niin että oleta rauhassa ihan mitä vain oletettamastasi jumalasta.
- Nasse
Verna kirjoitti:
Oletetun jumalan voit vapaasti kuvitella, millaiseksi lystäät tai olla kokonaan olettamatta. Mitä oletetun jumalan oletettuun tiehen kuuluu, siitäkin voit esittää olettamuksia. Niin että oleta rauhassa ihan mitä vain oletettamastasi jumalasta.
Millaiseksi Verna on kuvitellut olettamansa jumalan?
Millaiseksi Verna on kuvitellut olettamansa Jumalan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136