Haluatko Jeesuksen ystäväksi?

Jeesus olisi hyvä ystävä. Häneen voisi luottaa. Miksi yksikään ihminen torjuisi hänet? Koska torjujia on, kysyisin ateistien käsityksiä torjujien motiiveista. Ollessani ateisti, en muistaakseni edes ajatellut koko asiaa. Muuten olin sitä mieltä Jeesuksen ystävistä, että he olivat luusereita, koska he eivät olleet pärjänneet omillaan. Pastoreita pidin vain kirkon työntekijöinä. Heitä en pitänyt luusereina.

82

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyky erottaa fantasia ja todellisuus toisistaan on yksi terveen mielen merkeistä. Oli minullakin mielikuvitusystäviä lapsena, mutten minä silloinkaan niitä todellisina pitänyt...

• Huomasitko, että itsekin olin ateisti? Pidin Jessen uhria halpana. Nyt on toisin. Hyvän Jessen torjunta johtuu henkimaailmasta. Jokainen tarvii kutsun voidakseen lähestyä Luojaansa ja sielunsa pelastusta. Moni torjuu kutsun. Jumala saattaa kutsua kolme kertaa. Joillekin riittää eka kerta. Jotkut vastaavat kutsuun tokalla kerralla. Jotkut saattavat torjua armotarjouksen kolmannellakin kerralla. Nämä ovat henkimaailman juttuja. Jumala on. Mistä sen voisi tajuta? Siitä ettei olemattomuus luo mitään.

• yurki1000js kirjoitti:

Huomasitko, että itsekin olin ateisti? Pidin Jessen uhria halpana. Nyt on toisin. Hyvän Jessen torjunta johtuu henkimaailmasta. Jokainen tarvii kutsun voidakseen lähestyä Luojaansa ja sielunsa pelastusta. Moni torjuu kutsun. Jumala saattaa kutsua kolme kertaa. Joillekin riittää eka kerta. Jotkut vastaavat kutsuun tokalla kerralla. Jotkut saattavat torjua armotarjouksen kolmannellakin kerralla. Nämä ovat henkimaailman juttuja. Jumala on. Mistä sen voisi tajuta? Siitä ettei olemattomuus luo mitään.

Huomasin sinun väittäneen olleesi. En uskonut, kun samalla puhuit siitä, miten "Jeesuksen kaverit" eivät mielestäsi olleet pärjänneet yksin... Eivät yksin, mutta... Kenen kanssa sitten?

Minä tunnen "Jeesuksen kavereita", jotka ovat pärjänneet yksin, ja "Jeesuksen kavereita", jotka eivät ole pärjänneet yksin. Osa heistä kuvittelee oman pärjäämisensä tai pärjäämättömyytensä tapahtuneen Jeesuksen kanssa, mutta se on vain heidän kuvitelmaansa, ei minun.

> Jumala on. Mistä sen voisi tajuta?

Niinpä. Kun mistään ei voi tajuta, niin miksi olettaa mitään tuollaista.

> Siitä ettei olemattomuus luo mitään.

Luominen on turha hypoteesi. Sinulle on tärkeää, että voit vyöryttää omat virheesi muiden kannettaviksi ja siksi sinulle on tärkeää että on jumalia. Haluat keksiä jonkun perustelun väitteillesi, niinpä kuvittelet luomisen olevan tarpeellista. Ei se ole. Petät vain itseäsi.

• The_Rat kirjoitti:

Huomasin sinun väittäneen olleesi. En uskonut, kun samalla puhuit siitä, miten "Jeesuksen kaverit" eivät mielestäsi olleet pärjänneet yksin... Eivät yksin, mutta... Kenen kanssa sitten?

Minä tunnen "Jeesuksen kavereita", jotka ovat pärjänneet yksin, ja "Jeesuksen kavereita", jotka eivät ole pärjänneet yksin. Osa heistä kuvittelee oman pärjäämisensä tai pärjäämättömyytensä tapahtuneen Jeesuksen kanssa, mutta se on vain heidän kuvitelmaansa, ei minun.

> Jumala on. Mistä sen voisi tajuta?

Niinpä. Kun mistään ei voi tajuta, niin miksi olettaa mitään tuollaista.

> Siitä ettei olemattomuus luo mitään.

Luominen on turha hypoteesi. Sinulle on tärkeää, että voit vyöryttää omat virheesi muiden kannettaviksi ja siksi sinulle on tärkeää että on jumalia. Haluat keksiä jonkun perustelun väitteillesi, niinpä kuvittelet luomisen olevan tarpeellista. Ei se ole. Petät vain itseäsi.

Rat. Usko annetaan ylhäältä. Tietäisit, jos ystäväsi olisivat todistaneet uskostaan tai jos sinä olisit kuunnellut heitä. Jokainen tarvii kutsun. Luonnonlaki. Luoja loi kaiken. Hän puhuu sekä luomakunnassaan että Raamatussa. Mihin sinä pystyt? Pystytkö luomaan edes yhtä atomia? Tai virusta? Tai bakteeria? Tai verisolua? Tai sydäntä? Tai keuhkoja? Tai munuaisia? Tai puuta tai kuuta? Vastaa kahteen helpolta vaikuttavaan kysymykseen:
        - Miten eka solu syntyi?
        - Miten kuu syntyi?

• yurki1000js kirjoitti:

Rat. Usko annetaan ylhäältä. Tietäisit, jos ystäväsi olisivat todistaneet uskostaan tai jos sinä olisit kuunnellut heitä. Jokainen tarvii kutsun. Luonnonlaki. Luoja loi kaiken. Hän puhuu sekä luomakunnassaan että Raamatussa. Mihin sinä pystyt? Pystytkö luomaan edes yhtä atomia? Tai virusta? Tai bakteeria? Tai verisolua? Tai sydäntä? Tai keuhkoja? Tai munuaisia? Tai puuta tai kuuta? Vastaa kahteen helpolta vaikuttavaan kysymykseen:
        - Miten eka solu syntyi?
        - Miten kuu syntyi?

> Rat. Usko annetaan ylhäältä. Tietäisit, jos ystäväsi olisivat
        > todistaneet uskostaan tai jos sinä olisit kuunnellut heitä.

Valitettavasti suurin osa ystävistäni on suhteellisen tervejärkisiä ja loputkin vähintäänkin älykkäitä. Toki muutama uskovainen joukkoon on eksynyt, mutta ei ketään, joka olisi jotenkin yrittänyt "todistaa" uskostaan.

Minä kun hölmö jostain kuulin, että se riittäisi, että rukoilee Jeesusta elämäänsä, tms. Mutta jos pitää oikeasti kuunnella idiootteja, niin alkaa mennä vähän vaikeaksi (se rukoilu ei sitten toimi, ihan tiedoksi vaan).

• The_Rat kirjoitti:

> Rat. Usko annetaan ylhäältä. Tietäisit, jos ystäväsi olisivat
        > todistaneet uskostaan tai jos sinä olisit kuunnellut heitä.

Valitettavasti suurin osa ystävistäni on suhteellisen tervejärkisiä ja loputkin vähintäänkin älykkäitä. Toki muutama uskovainen joukkoon on eksynyt, mutta ei ketään, joka olisi jotenkin yrittänyt "todistaa" uskostaan.

Minä kun hölmö jostain kuulin, että se riittäisi, että rukoilee Jeesusta elämäänsä, tms. Mutta jos pitää oikeasti kuunnella idiootteja, niin alkaa mennä vähän vaikeaksi (se rukoilu ei sitten toimi, ihan tiedoksi vaan).

The Rat. Raamattu elävöittää. Olitko itse aktiivinen? Raamattu on tarkoitettu jokaiselle henkiökohtaisesti. Ymmärrykseni mukaan asia on niin, että ellei "uskova" todista uskostaan, on syytä epäillä hänen uskoaan. Suomessa on seurakuntia, joissa Pyhä Henki vaikuttaa. Pyritkö löytämään sellaisia? Oma etsikkoaikani venyi useamman vuoden pituiseksi, koska Raamatun avaaminen tuntui kaikelta muulta kuin luontevalta. Herra oli pitkämielinen ja odotti. Lopulta aloin tutkia Raamattua ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
        Jukka Norvantoa voi kuunnella milloin itselle sopii.
        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat

• yurki1000js kirjoitti:

The Rat. Raamattu elävöittää. Olitko itse aktiivinen? Raamattu on tarkoitettu jokaiselle henkiökohtaisesti. Ymmärrykseni mukaan asia on niin, että ellei "uskova" todista uskostaan, on syytä epäillä hänen uskoaan. Suomessa on seurakuntia, joissa Pyhä Henki vaikuttaa. Pyritkö löytämään sellaisia? Oma etsikkoaikani venyi useamman vuoden pituiseksi, koska Raamatun avaaminen tuntui kaikelta muulta kuin luontevalta. Herra oli pitkämielinen ja odotti. Lopulta aloin tutkia Raamattua ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi.
        Jukka Norvantoa voi kuunnella milloin itselle sopii.

1. Luin Raamatun läpi ala-asteella. Huvittava, mutta ei sitä vakavasti voinut ottaa.
        2. Pyhän Hengen vaikutusta olen joskus seurannut, lähinnä toki television välityksellä. Oma suosikkini on Veli Saarikalle.

En jaksa nyt noita linkkejä availla...

• The_Rat kirjoitti:

1. Luin Raamatun läpi ala-asteella. Huvittava, mutta ei sitä vakavasti voinut ottaa.
        2. Pyhän Hengen vaikutusta olen joskus seurannut, lähinnä toki television välityksellä. Oma suosikkini on Veli Saarikalle.

En jaksa nyt noita linkkejä availla...

Rat. Raamattu ei muutu. Uskon tempauksen tulevan 3 vuoden sisällä. Uskon maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä. Ellet tule temmatuksi, älä ota "merkkiä" oikeaan käteesi tai otsaasi.

Ilm:
        13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.13.html

Ilm:
        14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Ap.t. 16:31
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Ilm. 3:20
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

• yurki1000js kirjoitti:

Rat. Raamattu ei muutu. Uskon tempauksen tulevan 3 vuoden sisällä. Uskon maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä. Ellet tule temmatuksi, älä ota "merkkiä" oikeaan käteesi tai otsaasi.

Ilm:
        13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.13.html

Ilm:
        14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        14:10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        14:11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Ap.t. 16:31
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Ilm. 3:20
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

1. Raamattu on muuttunut useasti sen jälkeen, kun se Nikealaiskokouksessa kasattiin. Jokainen käännös on uusi muunnos.

2. Usko pois. Erinäköisiin tempauksiin uskovia on ollut olemassa noin 2000 vuotta. Suurin osa muuttaa päivämäärää, kun tempausta ei tulekaan. Kunnes kuolevat. Muistatko kun viimeksi ennustit tempausta (en tiedä oletko sitä tehnyt, mutta veikkaan että olet — ja nyt jo päiväystä siirtänyt).

3. Ei ole tullut merkkejä otettua. Ehkä jatkossa tulee, jos on jokin hyvä syy.

• The_Rat kirjoitti:

1. Raamattu on muuttunut useasti sen jälkeen, kun se Nikealaiskokouksessa kasattiin. Jokainen käännös on uusi muunnos.

2. Usko pois. Erinäköisiin tempauksiin uskovia on ollut olemassa noin 2000 vuotta. Suurin osa muuttaa päivämäärää, kun tempausta ei tulekaan. Kunnes kuolevat. Muistatko kun viimeksi ennustit tempausta (en tiedä oletko sitä tehnyt, mutta veikkaan että olet — ja nyt jo päiväystä siirtänyt).

3. Ei ole tullut merkkejä otettua. Ehkä jatkossa tulee, jos on jokin hyvä syy.

Rat. Herra varjelee sanaansa. Ei kai muuten olisi yhtään Herraan luottavaa ihmistä. Ei kai muuten olisi vainoakaan. Nämä ovat henkimaailman juttuja. Siksi sinä vastustat Hyvää Sanomaa. Automaattisesti. Niin jokainen tekee. Niin kauan kunnes ymmärtää nöyrtyä Luojansa armon alle ja vastaanottaa kuolemattomuuden. Ilmaiseksi. Maailman syntivelka lunastettiin Golgatalla.

- Tuska oli täysin kestämätöntä, ja luultavasti myös jotkut käden osat lamaantuivat, mikä johti supistumisiin. Ne pakottivat esiin melkein kynnen kaltaisen käden asennon. Tämän käsittelyn jälkeen Jeesus nostettiin ylös ja hänen kätensä olivat tiukasti naulattu poikkipuuhun, mikä sai aikaan sen, että käsivarret ojentuivat ulospäin ja pitenivät noin 15 cm, Tämä toisin sanoen tarkoitti sitä, että molemmat hartiat menivät pois sijoiltaan. Mikä on erittäin mielenkiintoista tässä yhteydessä on se, että vanhatestamentillinen profetia ennakoi ristiinnaulitsemisen useita satoja vuosia ennen kuin se tapahtui. Raamatussa sanotaan:" kaikki minun jäseneni (suomalaisessa Raamatussa on luuni) on eroteltu ja löydät sen Psalmissa 22:15.
        Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

• yurki1000js kirjoitti:

Rat. Herra varjelee sanaansa. Ei kai muuten olisi yhtään Herraan luottavaa ihmistä. Ei kai muuten olisi vainoakaan. Nämä ovat henkimaailman juttuja. Siksi sinä vastustat Hyvää Sanomaa. Automaattisesti. Niin jokainen tekee. Niin kauan kunnes ymmärtää nöyrtyä Luojansa armon alle ja vastaanottaa kuolemattomuuden. Ilmaiseksi. Maailman syntivelka lunastettiin Golgatalla.

- Tuska oli täysin kestämätöntä, ja luultavasti myös jotkut käden osat lamaantuivat, mikä johti supistumisiin. Ne pakottivat esiin melkein kynnen kaltaisen käden asennon. Tämän käsittelyn jälkeen Jeesus nostettiin ylös ja hänen kätensä olivat tiukasti naulattu poikkipuuhun, mikä sai aikaan sen, että käsivarret ojentuivat ulospäin ja pitenivät noin 15 cm, Tämä toisin sanoen tarkoitti sitä, että molemmat hartiat menivät pois sijoiltaan. Mikä on erittäin mielenkiintoista tässä yhteydessä on se, että vanhatestamentillinen profetia ennakoi ristiinnaulitsemisen useita satoja vuosia ennen kuin se tapahtui. Raamatussa sanotaan:" kaikki minun jäseneni (suomalaisessa Raamatussa on luuni) on eroteltu ja löydät sen Psalmissa 22:15.
        Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.

Herraa ei voi paeta. Kaikki tulevat viimeiselle tuomiolle. Autan sinua. Maailmassa kaikki on katoavaa. Älä kiinnitä sydäntäsi mihinkään katoavaan. Jos saat kutsun, älä torju sitä. Se voi olla viimeinen.

• yurki1000js kirjoitti:

> Rat. Herra varjelee sanaansa. Ei kai muuten
        > olisi yhtään Herraan luottavaa ihmistä.

Ei, tuo luottamus kyllä selittyy ihan peruspsykologialla. Ei Raamatun oletetulla muuttumattomuudella ole asian kanssa yhtään mitään tekemistä.

> Ei kai muuten olisi vainoakaan.

Erilaisia vainotaan aina. Sekulaareissa yhteisöissä yleensä vähän vähemmän ja sivistyneemmin kuin uskonnollisissa...

> Nämä ovat henkimaailman juttuja. Siksi sinä vastustat Hyvää Sanomaa.

Tuota... Ei? Minä en usko, siksi että ne ovat noita henkimaailman juttuja (=satuja). Syy siihen että vastustan uskonnollisuutta on paljon karumpi: uskonnot ovat vaarallisia ja ihmistä alistavia.

En viitsinyt lukea loppuviestiäsi. Meni uskonnolliseksi julistamiseksi, eli turhaksi suunpieksennäksi.

• kaikkea sitä
        The_Rat kirjoitti:

Ei, tuo luottamus kyllä selittyy ihan peruspsykologialla. Ei Raamatun oletetulla muuttumattomuudella ole asian kanssa yhtään mitään tekemistä.

Erilaisia vainotaan aina. Sekulaareissa yhteisöissä yleensä vähän vähemmän ja sivistyneemmin kuin uskonnollisissa...

Tuota... Ei? Minä en usko, siksi että ne ovat noita henkimaailman juttuja (=satuja). Syy siihen että vastustan uskonnollisuutta on paljon karumpi: uskonnot ovat vaarallisia ja ihmistä alistavia.

En viitsinyt lukea loppuviestiäsi. Meni uskonnolliseksi julistamiseksi, eli turhaksi suunpieksennäksi.

Katastellaan tuleeko yurki1000j ässälle tempaus 3 vuoden sisällä. Katastellaan, ja palataan sitten uudestaan asiaan.

• kaikkea sitä kirjoitti:

Katastellaan tuleeko yurki1000j ässälle tempaus 3 vuoden sisällä. Katastellaan, ja palataan sitten uudestaan asiaan.

Kaikkea. Mikä on elämä?

• The_Rat kirjoitti:

The Rat. Mieti. Olemattomuus ei luo. Miten selität maailman hulluuden?

• yurki1000js kirjoitti:

The Rat. Mieti. Olemattomuus ei luo. Miten selität maailman hulluuden?

1. Mistä päättelit, ettei "olemattomuus luo"? Kuulostaa kivalta, mutta onko tuon taustalla mitään logiikkaa? Jos olemattomuus ei luo, mikä loi jumalasi? Jos jumala on ollut aina olemassa, miksei sama pätisi yhtä hyvin maailmankaikkeuteen?

2. Maailman hulluus? Ei maailma ole hullu. Jotkut ihmiset ovat. Suurin osa heistä uskovaisia.

• The_Rat kirjoitti:

1. Mistä päättelit, ettei "olemattomuus luo"? Kuulostaa kivalta, mutta onko tuon taustalla mitään logiikkaa? Jos olemattomuus ei luo, mikä loi jumalasi? Jos jumala on ollut aina olemassa, miksei sama pätisi yhtä hyvin maailmankaikkeuteen?

2. Maailman hulluus? Ei maailma ole hullu. Jotkut ihmiset ovat. Suurin osa heistä uskovaisia.

The Rat. Jos kaiken lähtökohta olisi olemattomuus, niin mitään ei voisi olla. "Nothing creates nothing."
        http://www.everystudent.com/journeys/nothing.html

Minulle maailmankaikkeus on mysteeri, koska en ole sitä luonut. Jumala/Luoja: "Minä olen."

2.Moos:
        3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
        3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
        3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
        http://www.gotquestions.org/I-AM.html

Jeesus sanoi: "Minä olen." Sitten Hänet naulattiin ristille. Taakoitettujen ihmisten onneksi.

Matt. 11:28
        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

• yurki1000js kirjoitti:

The Rat. Jos kaiken lähtökohta olisi olemattomuus, niin mitään ei voisi olla. "Nothing creates nothing."
        http://www.everystudent.com/journeys/nothing.html

Minulle maailmankaikkeus on mysteeri, koska en ole sitä luonut. Jumala/Luoja: "Minä olen."

2.Moos:
        3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
        3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
        3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
        http://www.gotquestions.org/I-AM.html

Jeesus sanoi: "Minä olen." Sitten Hänet naulattiin ristille. Taakoitettujen ihmisten onneksi.

Matt. 11:28
        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

> The Rat. Jos kaiken lähtökohta olisi olemattomuus,
        > niin mitään ei voisi olla. "Nothing creates nothing."

Edelleen tuo kuulostaa hyvältä, mutta jotenkin luulen ettet ole miettinyt tuota loppuun asti. Toistatko vain uskollisesti kuulemaasi mantraa? "Tyhjästä" syntyy hiukkasia jatkuvasti, olkoonkin että niiden syntymiseen tarvittava energia tulee jostakin. Nimittäin niistä itsestään. Analogiana maailmankaikkeus olisi voinut "luoda" itsensä. Jos välttämättä haluat käyttää syvästi värittynyttä ja harhaanjohtavaa luomis-sanaa.

Lopussa viestistäsi ohitit tyylikkäästi sen vaihtoehdon, että maailmankaikkeus olisi ollut aina olemassa. Ja unohdit vastata peruskysymykseen: mikä loi jumalan. Lainasit Raamattua, jotka kohdat ohitin lukematta, toivottavasti ei ollut mitään olellista (yleensä ei ole).

Yritä nyt ymmärtää, että jumalat luojina eivät ratkaise mitään. Ne vain lisäävät mysteeriin yhden kerroksen. Koska jumalista ei ole havaintoja, eikä niitä mihinkään tarvita, niin miksi olettaa niitä olevan?

• The_Rat kirjoitti:

> The Rat. Jos kaiken lähtökohta olisi olemattomuus,
        > niin mitään ei voisi olla. "Nothing creates nothing."

Edelleen tuo kuulostaa hyvältä, mutta jotenkin luulen ettet ole miettinyt tuota loppuun asti. Toistatko vain uskollisesti kuulemaasi mantraa? "Tyhjästä" syntyy hiukkasia jatkuvasti, olkoonkin että niiden syntymiseen tarvittava energia tulee jostakin. Nimittäin niistä itsestään. Analogiana maailmankaikkeus olisi voinut "luoda" itsensä. Jos välttämättä haluat käyttää syvästi värittynyttä ja harhaanjohtavaa luomis-sanaa.

Lopussa viestistäsi ohitit tyylikkäästi sen vaihtoehdon, että maailmankaikkeus olisi ollut aina olemassa. Ja unohdit vastata peruskysymykseen: mikä loi jumalan. Lainasit Raamattua, jotka kohdat ohitin lukematta, toivottavasti ei ollut mitään olellista (yleensä ei ole).

Yritä nyt ymmärtää, että jumalat luojina eivät ratkaise mitään. Ne vain lisäävät mysteeriin yhden kerroksen. Koska jumalista ei ole havaintoja, eikä niitä mihinkään tarvita, niin miksi olettaa niitä olevan?

Rat. Mistä tyhjä?

• yurki1000js kirjoitti:

Rat. Mistä tyhjä?

Edelleen. Langennut maailma tarvitsee kutsun. Sodat ovat kutsuja. Maailmansodat ovat laajoja kutsuja. Monen mielestä WTC-isku vuonna 2001 aloitti WW3:n.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ww3&tbm=vid

• kommari/atte

Kyllähän Jesse varmaan kiva kaveri voisi olla... aatevelihän tuo selvästi ainakin on.

• lähetä terkkuja

"Haluatko Jeesuksen ystäväksi?"

Jeesus on kuollut. Ja jos ei ole, hän on aina tervetullut muuttamaan vettäni viiniksi. Voimme sitten istua iltaa yhdessä juopotellen. Pyydä hänet pistäytymään!

• Lähetä... Miksi juot? Pakenetko todellisuutta? Oletko jo kyllästynyt turhaan rahanmenoon ja kankkusiin? Hyvä homma. Sinulla saattaa olla etsikko päällä. Paras ystävämme on näin lähellä. Tässä on todistukseni.

Toki olet täällä vain pilkkaamassa. Koska Luojaamme ei voi kumota, tiedät Hänen tietävän kaikki ajatuksesi. Jokaisella on salaisuuksia, joita ei forumeilla kerrota. Luojamme tietää nekin. Ymmärtänet, ettei olemattomuus luo. Siispä Jumala on. Hyvä homma. Meillä on auttaja.

Ps. Vaikutat uudelta täällä. Ellet ole uusi, kertoisitko millä nimimerkillä olet keskustellut kanssani aiemmin?

• Mikä teitä vaivaa? Minä puhun historiallisesta Nasaretin Jeesuksesta. Kuka on päässyt sumuttamaan teitä? Kenties yliopisto? Kumma homma. Eihän yliopisto voi olla noteeraamatta historiaa.

• Tuo oli Ratille.

• lähetä terkkuja

"Mikä teitä vaivaa?"

Minua vaivaa juopotteluseuran puute ja ilmainen alkoholi.

• Historiallinen Nasaretin Jeesus on kuollut jo pari tuhatta vuotta sitten. Sikäli mikäli koko tyyppiä oli edes olemassa. Ilmeisesti kyseessä on ollut aikamoinen liuta tyyppejä tietysti vanhat legendat päälle.... :)

En halua olla sen paremmin kuolleiden kuin mielikuvitustyyppienkään ystävä erityisesti.

• The_Rat kirjoitti:

Historiallinen Nasaretin Jeesus on kuollut jo pari tuhatta vuotta sitten. Sikäli mikäli koko tyyppiä oli edes olemassa. Ilmeisesti kyseessä on ollut aikamoinen liuta tyyppejä tietysti vanhat legendat päälle.... :)

En halua olla sen paremmin kuolleiden kuin mielikuvitustyyppienkään ystävä erityisesti.

Se kutsu.

> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17: 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3:16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. <

• Mirka ....

Mitään historiallista Nasarettilaista Jeesusta ei ole koskaan ollut edes olemassa.
        Missä on sivistyksesi?

• No juu ei

Sorry vaan, mutta minulla on ystävinä vain eläviä ihmisiä.

Ei kuolleita eikä mytologisia taruhahmoja.

• - Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä.
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

- The Tanach. Prophecies Fulfilled in the Brith Chadasha or New Covenant by Yeshua HaMashiach (Jesus the Christ) the only true Messiah
        http://oneinmessiah.net/333Prophecies.htm

Jeesuksen torjunta johtuu henkimaailmasta. Ellei noteeraa henkimaailmaa, ei voi ymmärtää elämää. Ja eksyy.

• No juu ei
        yurki1000js kirjoitti:

- Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä.
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

- The Tanach. Prophecies Fulfilled in the Brith Chadasha or New Covenant by Yeshua HaMashiach (Jesus the Christ) the only true Messiah
        http://oneinmessiah.net/333Prophecies.htm

Jeesuksen torjunta johtuu henkimaailmasta. Ellei noteeraa henkimaailmaa, ei voi ymmärtää elämää. Ja eksyy.

Se että minulla on ystävinä vain eläviä ihmisiä, eikä kuolleita eikä mytologisia taruhahmoja, johtuu ihan vain normaalista terveestä järjestä.

Siis juuri siitä joka sinulta niin kristallinkirkkaan selkeästi puuttuu.

Viestiesi pohjaton typeryys on jopa hihhulipiireissä omaa luokkaansa ja laittaa aina ihmettelemään, että missä laitoksessa olet hoidokkina, vai oletko avohoitopotilas.

• No juu ei kirjoitti:

Se että minulla on ystävinä vain eläviä ihmisiä, eikä kuolleita eikä mytologisia taruhahmoja, johtuu ihan vain normaalista terveestä järjestä.

Siis juuri siitä joka sinulta niin kristallinkirkkaan selkeästi puuttuu.

Viestiesi pohjaton typeryys on jopa hihhulipiireissä omaa luokkaansa ja laittaa aina ihmettelemään, että missä laitoksessa olet hoidokkina, vai oletko avohoitopotilas.

No... Kutsu on tarpeen. Niin aina. Maailmansota on käynnissä. Kutsu lähestyy Suomea. Oletko valmis? Miksei mikään kiinnosta sinua, paitsi oma napasi?

• Minä halusin aikoinaan. Jätin homman kuitenkin, kun mitään ei ikinä tapahtunut. Minun kriteerini ystävyyssuhteelle on, että se on vastavuoroinen ja tuottaa molemmille osapuolille iloa.

Minusta on ymmärrettävää että ihminen sosiaalisena eläimenä hakee seuraa kaltaisistaan. Miksi ilkkuisin muita, kun itselläkin on samat tarpeet? Joillekin tämän tarpeen nyt vain täyttää uskonnollinen ryhmä, jossa toisten läheisyyden lisäksi voimaa antaa ajatus kaikkivaltiaan olennon läsnäolosta.

Pastorithan ovat kirkon työntekijöitä. Toiset heistä uskovat opetuksiinsa, toiset eivät.

• Keretti. Saitko kutsun ennen kuin halusit tutustua Jeesukseen?
        Oliko sinulla silloin Herraan luottavia ystäviä?
        Saitko hengellistä opetusta?
        Luitko Raamattua totisen etsijän asenteella?

• yurki1000js kirjoitti:

Keretti. Saitko kutsun ennen kuin halusit tutustua Jeesukseen?

1. En saanut. Pitää varmaan sitten odottaa vielä kuten tähänkin asti :)
        2. Oli.
        3. Sain.
        4. Luin.

• Jumala on rakkaus
        yurki1000js kirjoitti:

Keretti. Saitko kutsun ennen kuin halusit tutustua Jeesukseen?

On lohduttavaa, että on olemassa joku joka ei koskaan häviä. Maanpäälliset himot, (esim raha), on katoavaista, mutta Jeesus ei.

Tässä elämässä ehkä voit juosta pakoon Jumalaa, mutta kuolemanjälkeisessä elämässä on sitten ikuinen ero Jumalasta, jos Jumalaa pakoilee maanpäällisessä elämässä. Voit torjua Jumalan kutsun, tai ottaa sen vastaan. Jumalan kanssa on rakkaus. Erossa Jumalasta ihmisen päällä on Jumalan viha, sillä syntinen ihminen, joka ei ole ottanut vastaan Jumalaa, on saanut synnistä palkan.

Ateisteilla voi olla moniakin syitä, miksi he eivät ota Jumalaa vastaan. Esteenä voi olla jokin synti mistä ihminen haluaa pitää kiinni, (tosin siitä pääsisi varmaan rukouksella pois, jos Jumala sen on niin tarkoittanut.) Mieltymys ja rakkaus syntiin vie ihmisiä kauemmas Jumalasta. Mutta niin minäkin ennen rakastin syntiä, mutta tein parannuksen. Ja synti jäi taakse. Toki teemme kaikki syntisiä ja olemme syntisiä, mutta Jeesuksen veri puhdistaa uskovat kaikesta synnistä.
        Syitä siihen että ei ota Jumalaa vastaan, on monia.

• Jumala on rakkaus kirjoitti:

On lohduttavaa, että on olemassa joku joka ei koskaan häviä. Maanpäälliset himot, (esim raha), on katoavaista, mutta Jeesus ei.

Tässä elämässä ehkä voit juosta pakoon Jumalaa, mutta kuolemanjälkeisessä elämässä on sitten ikuinen ero Jumalasta, jos Jumalaa pakoilee maanpäällisessä elämässä. Voit torjua Jumalan kutsun, tai ottaa sen vastaan. Jumalan kanssa on rakkaus. Erossa Jumalasta ihmisen päällä on Jumalan viha, sillä syntinen ihminen, joka ei ole ottanut vastaan Jumalaa, on saanut synnistä palkan.

Ateisteilla voi olla moniakin syitä, miksi he eivät ota Jumalaa vastaan. Esteenä voi olla jokin synti mistä ihminen haluaa pitää kiinni, (tosin siitä pääsisi varmaan rukouksella pois, jos Jumala sen on niin tarkoittanut.) Mieltymys ja rakkaus syntiin vie ihmisiä kauemmas Jumalasta. Mutta niin minäkin ennen rakastin syntiä, mutta tein parannuksen. Ja synti jäi taakse. Toki teemme kaikki syntisiä ja olemme syntisiä, mutta Jeesuksen veri puhdistaa uskovat kaikesta synnistä.

Amen.

• kerettitytto kirjoitti:

1. En saanut. Pitää varmaan sitten odottaa vielä kuten tähänkin asti :)
        2. Oli.
        3. Sain.
        4. Luin.

Keretti. Jos tunnet uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, käänny heidän puoleensa.

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Jumala siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Apt:
        16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

• Jumala on rakkaus kirjoitti:

On se jännä :) Jos puhuu uskovaisuudesta vähänkään neutraaliin sävyyn niin heti alkaa käännytystyö. Sympatiat sinulle ja yurkille jos olette minust huolissani. Mutta olen saanut mielenrauhan uskonnoista, ja tällä linjalla haluan näillä näkymin jatkaa.

"On lohduttavaa, että on olemassa joku joka ei koskaan häviä."

Uskon :)

"Ateisteilla voi olla moniakin syitä, miksi he eivät ota Jumalaa vastaan."

Tai syy voi olla jumalassakin, kuten yurkin listasta kävi ilmi.

On se jännä :) Jos puhuu uskovaisuudesta vähänkään neutraaliin sävyyn niin heti alkaa käännytystyö. Sympatiat sinulle ja yurkille jos olette minust huolissani. Mutta olen saanut mielenrauhan uskonnoista, ja tällä linjalla haluan näillä näkymin jatkaa.

* jos olette minusta huolissanne.

Ok Keretti. Miksi Jumalan lapset puhuvat?

Ps. 116:10
        Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.

Luonnonlaki tämäkin: Kukaan ihminen ei pysty kääntämään ketään. Kääntäminen on Jumalan homma.

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Jumalan lapset ovat kylvöhommissa. Sanat putoavat erilaisiin maaperiin. Tärkeää noteerata ennenkuin aletaan puhua "kristityistä".

Mark:
        4:3 "Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään.
        4:4 Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen.
        4:5 Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata.
        4:6 Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui.
        4:7 Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
        4:8 Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti."
        4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.4.html

Pyyntöni. Lukekaa Raamattua ennenkuin lausutte mielipiteenne Raamatusta.

* jos olette minusta huolissanne.

Suomi on hyvässä asemassa. Meillä on runsaasti tiedottajia. Googlekin auttaa etsinnässä. Hakusanoja oppii löytämään ja käyttämään. Ellei jaksa mennä kokouksiin tai lukea Raamattua, voi valita itselleen sopivat aiheet ja kuunteluajat. Jukka Norvanto opettaa kiintoisasti ja monipuolisesti. On muitakin. Nettitarjonta lisääntyy.

• yurki1000js kirjoitti:

Suomi on hyvässä asemassa. Meillä on runsaasti tiedottajia. Googlekin auttaa etsinnässä. Hakusanoja oppii löytämään ja käyttämään. Ellei jaksa mennä kokouksiin tai lukea Raamattua, voi valita itselleen sopivat aiheet ja kuunteluajat. Jukka Norvanto opettaa kiintoisasti ja monipuolisesti. On muitakin. Nettitarjonta lisääntyy.

Näköjään ei ymmärrettävä kirjoitus tänään onnistu :D

"Mutta olen saanut mielenrauhan uskonnoista, ja tällä linjalla haluan näillä näkymin jatkaa."

Eli olen saanut rauhan elämään kun en tukeudu uskontoihin, "saanut uskonnoista rauhan". Jokainen tietysti uskoo miten haluaa, mutta minä en koe teististä elämää tällä hetkellä omakseni.

Näköjään ei ymmärrettävä kirjoitus tänään onnistu :D

"Mutta olen saanut mielenrauhan uskonnoista, ja tällä linjalla haluan näillä näkymin jatkaa."

Eli olen saanut rauhan elämään kun en tukeudu uskontoihin, "saanut uskonnoista rauhan". Jokainen tietysti uskoo miten haluaa, mutta minä en koe teististä elämää tällä hetkellä omakseni.

Ok Keretti. Jeesus on Luoja. Elämä on Hänessä. Elämää ei ole Hänen ulkopuolellaan.

Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• tatur

Haluaako Jeesus sinut ystäväkseen? Jos haluaa, eikö silloin pitäisi tehdä jotain sellaista , mitä hän toivoi ihmisen tekevän toiselle ihmiselle? Ei pelkkää hurraahuutoja hänelle vaan jotain konkreettista mistä hän puhui.

Uskovien enemmistö ei minun mielestäni täytä noita vaatimuksia, melkein voi sanoa että ateistit täyttävät ne paremmin.

• Tatur. Kun katsoin ihmisiin, suutuin. Mutta kun katsoin Voideltuun Vapahtajaan, muutuin. Me olemme Adamin jälkeläisiä. Liha on synti. Kukaan ihminen ei ole täydellinen. Jokainen lankeaa. Luonnonlaki. Raamattu on ainoa toivon ja tulevaisuuden antaja. Uskon 1000 vuotta kestävän maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä. Silloin lohikäärme on sidottuna.

Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Langennut maailma eksyy ja eksyttää. Koulu ja valtamedia eksyttävät. Miksi? Koska Suomi luopui. "Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin."
        http://opsti.japo.fi/nwo.htm

Älä velkaannu (liikaa).

> Muualla kuin Raamatussa velanottoa vastustetaan harvoin. Velan oton vastustus ei ole poliittisesti korrektia. Verotuksessakin velanottoa suositaan säästämisen kustannuksella. Jos moni ei kiinnittänyt huomiota APU-lehdessä 03.03.1995 julkaistuun artikkeliin "Kuka on nukkunut sängyssäni" ei siis ole mikään ihme, sillä niin harvoin asiasta puhutaan. Nekin kaksi Yhdysvaltain presidenttiä, jotka velanottoa yrittivät vastustaa, tapettiin. Samoin kävi sille Romanian presidentille, jonka aikana Romania maksoi pois ulkomaiset lainansa.

Velasta maksetaan korkoa. Korkotuloista muodostuvat ne pääomatulot, joilla maailmantaloutta pyöritetään. Pääomilla käydään sotia, ja ostetaan sieluja ja sanomalehtiä sekä kaadetaan hallituksia. Muutkin, kuin Rotschildit ovat todenneet, että hälläväliä, mikä puolue on vallassa, kunhan raha pysyy meillä. Rahan edessä kaikki pakanat ovat polvillaan.

Pakanoille raha on Jumala, sillä he eivät usko Jeesuksen sanaan, jonka mukaan etsimällä ensin Jumalan valtakuntaa kaikki hyvä tulee perässä ihan kuin Manulle illallinen. Raamatun kirjoittajat varoittavat ahneudesta, kts. Lk 12:15. Ahneus on epäjumalanpalvelusta ja se rinnastetaan murhiin, huoruuteen ja muihin vastaaviin ominaisuuksiin, kts. Mark 7:21-23 ja Kol 3:5. Ahneista ihmisistä sanotaan, etteivät he peri Jumalan valtakuntaa, kts. Ef 5:5 ja 1.Kor 6:10. Ehtoollisyhteyttä ahneitten kanssa ei tule harjoittaa, kts. 1.Kor 5:10-11. <
        http://opsti.japo.fi/nwo/velkaa.htm

(Yli)velkainen kansa ei ole itsenäinen kansa.

- Keväällä 2009 Suomen valtion velka oli 53 miljardia euroa. Muutos on ollut dramaattinen. Ylivelkaantunut valtio menettää vähitellen itsenäisyytensä. Sen menoista päättävät muut ja sen tulot valuvat muille. Haluaako tai pystyykö Suomi katkaisemaan velkakierteensä? Ne poliitikot, jotka velkaantumisesta päättävät, eivät ole enää vastaamassa, kun velat on maksettava. Sillä aikaa kun luit tämän, noin minuutissa, Suomen velka kasvoi noin 12 400 eurolla.
        http://velkakello.fi/

• tatur
        yurki1000js kirjoitti:

Tatur. Kun katsoin ihmisiin, suutuin. Mutta kun katsoin Voideltuun Vapahtajaan, muutuin. Me olemme Adamin jälkeläisiä. Liha on synti. Kukaan ihminen ei ole täydellinen. Jokainen lankeaa. Luonnonlaki. Raamattu on ainoa toivon ja tulevaisuuden antaja. Uskon 1000 vuotta kestävän maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä. Silloin lohikäärme on sidottuna.

Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Langennut maailma eksyy ja eksyttää. Koulu ja valtamedia eksyttävät. Miksi? Koska Suomi luopui. "Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin."
        http://opsti.japo.fi/nwo.htm

Älä velkaannu (liikaa).

> Muualla kuin Raamatussa velanottoa vastustetaan harvoin. Velan oton vastustus ei ole poliittisesti korrektia. Verotuksessakin velanottoa suositaan säästämisen kustannuksella. Jos moni ei kiinnittänyt huomiota APU-lehdessä 03.03.1995 julkaistuun artikkeliin "Kuka on nukkunut sängyssäni" ei siis ole mikään ihme, sillä niin harvoin asiasta puhutaan. Nekin kaksi Yhdysvaltain presidenttiä, jotka velanottoa yrittivät vastustaa, tapettiin. Samoin kävi sille Romanian presidentille, jonka aikana Romania maksoi pois ulkomaiset lainansa.

Velasta maksetaan korkoa. Korkotuloista muodostuvat ne pääomatulot, joilla maailmantaloutta pyöritetään. Pääomilla käydään sotia, ja ostetaan sieluja ja sanomalehtiä sekä kaadetaan hallituksia. Muutkin, kuin Rotschildit ovat todenneet, että hälläväliä, mikä puolue on vallassa, kunhan raha pysyy meillä. Rahan edessä kaikki pakanat ovat polvillaan.

Pakanoille raha on Jumala, sillä he eivät usko Jeesuksen sanaan, jonka mukaan etsimällä ensin Jumalan valtakuntaa kaikki hyvä tulee perässä ihan kuin Manulle illallinen. Raamatun kirjoittajat varoittavat ahneudesta, kts. Lk 12:15. Ahneus on epäjumalanpalvelusta ja se rinnastetaan murhiin, huoruuteen ja muihin vastaaviin ominaisuuksiin, kts. Mark 7:21-23 ja Kol 3:5. Ahneista ihmisistä sanotaan, etteivät he peri Jumalan valtakuntaa, kts. Ef 5:5 ja 1.Kor 6:10. Ehtoollisyhteyttä ahneitten kanssa ei tule harjoittaa, kts. 1.Kor 5:10-11. <
        http://opsti.japo.fi/nwo/velkaa.htm

(Yli)velkainen kansa ei ole itsenäinen kansa.

- Keväällä 2009 Suomen valtion velka oli 53 miljardia euroa. Muutos on ollut dramaattinen. Ylivelkaantunut valtio menettää vähitellen itsenäisyytensä. Sen menoista päättävät muut ja sen tulot valuvat muille. Haluaako tai pystyykö Suomi katkaisemaan velkakierteensä? Ne poliitikot, jotka velkaantumisesta päättävät, eivät ole enää vastaamassa, kun velat on maksettava. Sillä aikaa kun luit tämän, noin minuutissa, Suomen velka kasvoi noin 12 400 eurolla.

Minusta Jeesuksen sanomiset, kun niistä riisutaan yliluonnolliset ja selvästi legendaariset tarinat ovat muitten idän viisaitten filosofien lailla syvää viisautta ja todella toteuttamisen arvoisia. Mutta ovatko ne sinulle ja muille uskoville? Eivät taida olla. Ilmestyskirjat ja muut käsittämättömät sekasotkut ovat niitä jakeita joita luetellaan päivät päästään eikä mitään tolkkua mihinkään tule.

• tatur kirjoitti:

Minusta Jeesuksen sanomiset, kun niistä riisutaan yliluonnolliset ja selvästi legendaariset tarinat ovat muitten idän viisaitten filosofien lailla syvää viisautta ja todella toteuttamisen arvoisia. Mutta ovatko ne sinulle ja muille uskoville? Eivät taida olla. Ilmestyskirjat ja muut käsittämättömät sekasotkut ovat niitä jakeita joita luetellaan päivät päästään eikä mitään tolkkua mihinkään tule.

Tatur. Uskon armolahja annetaan ylhäältä. Oletko miettinyt miksi Jeesuksen piti kärsiä ja antaa henkensä?

Oletko miettinyt miksi Jeesuksen hauta on tyhjä?
        http://saarna.1g.fi/saarnat//Kalevi_Lehtinen_18.mp3

Oletko miettinyt mikä estää ihmisiä kieltämästä Herraansa, vaikka kuolema uhkaisi?

> Kidutetut kristityt kertoivat roomalaisten janoamia tarinoita insestistä, orgioista ja ihmissyönnistä, ja väkijoukko riemuitsi. Kristittyjä ruoskittiin ja kidutettiin mitä kamalimmilla tavoilla ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Kirkkohistorioitsija Eusebius kertoo, miten kristittyä pappia poltettiin punahehkuisilla metallilaatoilla ja miten yli 90-vuotias mies piestiin kuoliaaksi. Jotkut sidotiin rautahäkkyrään liekkien ylle ja käristettiin hitaasti hengiltä.

Palaneen lihan haju leijui areenan yllä. Eusebius kertoo myös orjattaresta, joka sidottiin paaluun ja jätettiin verenhimoisten petojen armoille. Kun pedot eivät kuitenkaan koskeneet häneen, häntä kidutettiin ja lopulta käärittiin verkkoon ja viskattiin raivoisan härän eteen. Härkä heitteli sarvissaan orjatarta pitkin areenaa, ja yleisö ulvoi ja taputti. Lopulta joku armelias sielu lopetti naisen kärsimykset tikarilla. <
        http://historianet.fi/kristittyjen-kidutukset-olivat-kansanhuvia

Vaino jatkuu.
        http://www.stefanus.fi/

Vaino näkyy.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#tbm=vid&q=christian persecution

Henkimaailma on todellinen
        http://www.youtube.com/results?search_query=demon possessed

Miksi media ei kerro meille? Niin, miksi?

• tatur
        yurki1000js kirjoitti:

Tatur. Uskon armolahja annetaan ylhäältä. Oletko miettinyt miksi Jeesuksen piti kärsiä ja antaa henkensä?

Oletko miettinyt miksi Jeesuksen hauta on tyhjä?
        http://saarna.1g.fi/saarnat//Kalevi_Lehtinen_18.mp3

Oletko miettinyt mikä estää ihmisiä kieltämästä Herraansa, vaikka kuolema uhkaisi?

> Kidutetut kristityt kertoivat roomalaisten janoamia tarinoita insestistä, orgioista ja ihmissyönnistä, ja väkijoukko riemuitsi. Kristittyjä ruoskittiin ja kidutettiin mitä kamalimmilla tavoilla ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Kirkkohistorioitsija Eusebius kertoo, miten kristittyä pappia poltettiin punahehkuisilla metallilaatoilla ja miten yli 90-vuotias mies piestiin kuoliaaksi. Jotkut sidotiin rautahäkkyrään liekkien ylle ja käristettiin hitaasti hengiltä.

Palaneen lihan haju leijui areenan yllä. Eusebius kertoo myös orjattaresta, joka sidottiin paaluun ja jätettiin verenhimoisten petojen armoille. Kun pedot eivät kuitenkaan koskeneet häneen, häntä kidutettiin ja lopulta käärittiin verkkoon ja viskattiin raivoisan härän eteen. Härkä heitteli sarvissaan orjatarta pitkin areenaa, ja yleisö ulvoi ja taputti. Lopulta joku armelias sielu lopetti naisen kärsimykset tikarilla. <

Vaino jatkuu.

Vaino näkyy.

Henkimaailma on todellinen
        http://www.youtube.com/results?search_query=demon possessed

Miksi media ei kerro meille? Niin, miksi?

Legendoja on turha lähteä selvittelemään. Olen edelleen sitä mieltä että Jeesus ei useimmalle uskovalle ole muuta kuin uhri ja hänen sanansa lähimmäisistä unohdetaan koska ne ovat vaikeita ahneen ihmisen edes pieneltä osin toteuttaa.

Kun kirjoitit kristittyjen kärsimyksistä niin yksi näistä ihmisistä joka heitä roomalaisten käsiin toimitti oli Paavali joka nykyisin on kristikunnan arvostetuin ihminen ajatuksiltaan, ei Jeesus.

• tatur kirjoitti:

Legendoja on turha lähteä selvittelemään. Olen edelleen sitä mieltä että Jeesus ei useimmalle uskovalle ole muuta kuin uhri ja hänen sanansa lähimmäisistä unohdetaan koska ne ovat vaikeita ahneen ihmisen edes pieneltä osin toteuttaa.

Kun kirjoitit kristittyjen kärsimyksistä niin yksi näistä ihmisistä joka heitä roomalaisten käsiin toimitti oli Paavali joka nykyisin on kristikunnan arvostetuin ihminen ajatuksiltaan, ei Jeesus.

Tatur. Kovat ajat ovat Jumalan kutsuja eli etsikkoaikoja. Uskoni mukaan tempaus tulee aloittamaan 7-vuotisen vaivanajan. Ellet tule temmatuksi, älä ota merkkiä oikeaan käteesi tai otsaasi. Raamattu elävöittää. That's it.

• Vaino johtuu henkimaailmasta. Evoluutiota ei ole. Nyt jopa maallistuneet tutkijat alkavat puhua ääneen. Kiinnostaako tiede? Osaatko googlettaa?

http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=impossible evolution

- Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiede­yhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan. Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

• fda

Miten todistat henkimaailman olevan totta?

• fda kirjoitti:

Miten todistat henkimaailman olevan totta?

Fda. Luoja on henki. Ilman Häntä ei olisi mitään.

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

Fda. Luoja on henki. Ilman Häntä ei olisi mitään.

Unohdit tärkeän fda:n vaatiman osan, "todistat". Katsos, ymmärrän hyvin että teihin hihhuleihin uppoaa melkein mikä vaan, ja olette tottuneet nielemään/nielettämään pureksimatta. Se ei taas toimi meihin loogisesti ajatteleviin lainkaan.

Uusi yritys?

• free-witch kirjoitti:

Unohdit tärkeän fda:n vaatiman osan, "todistat". Katsos, ymmärrän hyvin että teihin hihhuleihin uppoaa melkein mikä vaan, ja olette tottuneet nielemään/nielettämään pureksimatta. Se ei taas toimi meihin loogisesti ajatteleviin lainkaan.

Uusi yritys?

Free. Älä huoli. Kaikki on kunnossa :D
        http://www.youtube.com/watch?v=siMFORx8uO8

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

Free. Mikset pidä entisiä hinduja, muslimeja, buddhisteja ja ateisteja ihmisinä?
        Vaino jatkuu.
        Vaino näkyy.

Ja taas tämä meni tähän. Et vastaa kysymyksiini lainkaan, linkität random-biisin, selität aivan muuta, vääristelet/laitat suuhuni sanoja, ja väität että te suvaitsemattomat kristityt muka olette vainon kohteena, vaikka itse vainoatte mm. homoja ynnä muita "syntisiä".

" Mikset pidä entisiä hinduja, muslimeja, buddhisteja ja ateisteja ihmisinä?"
        Ikinä en ole sanonut, etten pitäisi.

Surkein esitys pitkään aikaan. Liikkuuko päässäsi mitään raamatunjakeiden lisäksi?

• free-witch kirjoitti:

Ja taas tämä meni tähän. Et vastaa kysymyksiini lainkaan, linkität random-biisin, selität aivan muuta, vääristelet/laitat suuhuni sanoja, ja väität että te suvaitsemattomat kristityt muka olette vainon kohteena, vaikka itse vainoatte mm. homoja ynnä muita "syntisiä".

" Mikset pidä entisiä hinduja, muslimeja, buddhisteja ja ateisteja ihmisinä?"
        Ikinä en ole sanonut, etten pitäisi.

Surkein esitys pitkään aikaan. Liikkuuko päässäsi mitään raamatunjakeiden lisäksi?

Free. Perustan oletukseni/väitteeni ilmeiseen välinpitämättömyyteesi. Nämä ovat henkimaailman asioita. Langennut maailma pysyy sokeana, ellei Jumala kutsu ja ellei kutsua oteta vastaan.

Matt:
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        http://www.martyredchurch.net/fi
        http://www.persecution.com/

• yurki1000js kirjoitti:

Free. Perustan oletukseni/väitteeni ilmeiseen välinpitämättömyyteesi. Nämä ovat henkimaailman asioita. Langennut maailma pysyy sokeana, ellei Jumala kutsu ja ellei kutsua oteta vastaan.

Matt:
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Oleellista ajassa

2.Kor:
        5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        http://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

Matt:

Eli että jos joku suhtautuu johonkuhun toiseen välinpitämättömästi, niin ei pidä toista ihmisenä? Jestas, olen eläinten ympäröimä! :O

"Nämä ovat henkimaailman asioita."

*piiitkä huokaus* Eivät ole. Vaan ihmisen aivokemian, psykologian ja/tai huonon kasvatuksen/aivopesun surullisia tuloksia, ihmisestä riippuen.
        Osannet sinäkin englantia? Tässä: http://bibviz.com/
        Siinä näkyy hyvin kaikenlaiset ristiriidat, mitä siitä kirotusta kirjasta löytyy. Enemmän tosin kiroan koraania...

• free-witch kirjoitti:

Eli että jos joku suhtautuu johonkuhun toiseen välinpitämättömästi, niin ei pidä toista ihmisenä? Jestas, olen eläinten ympäröimä! :O

"Nämä ovat henkimaailman asioita."

*piiitkä huokaus* Eivät ole. Vaan ihmisen aivokemian, psykologian ja/tai huonon kasvatuksen/aivopesun surullisia tuloksia, ihmisestä riippuen.
        Osannet sinäkin englantia? Tässä: http://bibviz.com/
        Siinä näkyy hyvin kaikenlaiset ristiriidat, mitä siitä kirotusta kirjasta löytyy. Enemmän tosin kiroan koraania...

Free. Sano mielipiteesi abortista.

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

Free. Sano mielipiteesi abortista.

Tehdäänpäs nyt yksi asia selväksi (jos et ole liian sekaisin siihen): Jos SINÄ kysyt jotain (aloitus), ja odotat saavasi siihen vastauksia, ja kunnollisia sellaisia, niin on myöskin vähintään reilua odottaa että kun SINULTA KYSYTÄÄN JOTAIN, sinäkin VASTAAT etkä ala kysellä jotain aivan muuta.

Abortista? Heti kun sinä olet vastannut noihin ristiriitoihin. Tässä suurinpiirtein sama suomeksi: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

• free-witch kirjoitti:

Tehdäänpäs nyt yksi asia selväksi (jos et ole liian sekaisin siihen): Jos SINÄ kysyt jotain (aloitus), ja odotat saavasi siihen vastauksia, ja kunnollisia sellaisia, niin on myöskin vähintään reilua odottaa että kun SINULTA KYSYTÄÄN JOTAIN, sinäkin VASTAAT etkä ala kysellä jotain aivan muuta.

Abortista? Heti kun sinä olet vastannut noihin ristiriitoihin. Tässä suurinpiirtein sama suomeksi: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

Free. Väistät vakavaa kysymystä. Ymmärrän, ettei langennut maailma ymmärrä Luojamme luoman elämän pyhyyttä. Mieti. Olemattomuus ei luo. Miksi maailmassa on termi "pyhä"?

• yurki1000js kirjoitti:

Free. Väistät vakavaa kysymystä. Ymmärrän, ettei langennut maailma ymmärrä Luojamme luoman elämän pyhyyttä. Mieti. Olemattomuus ei luo. Miksi maailmassa on termi "pyhä"?

Parempi on lähteä liikkeelle alusta, koska kaikella on kronologiansa. Nykyisyyttä ei voi ymmärtää, ellei tunne menneisyyttä. Ihmiskunnan ainoa ongelma on synti. Siihen tautiin maailma ei tarjoa lääkettä.

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

"Väistät vakavaa kysymystä."

Hahahahaa! Ai MINÄ vai? Entäs itse sitten?

"Olemattomuus ei luo."

Ei niin, mutta synnyttää. Tuliko kenties joillekin lähi-itäläisille kompleksi siitä, kun naisia palvottiin jumalattarina kun voivat synnyttää, ja sitten siitä on tullut tuo "luominen"? ;)

"Miksi maailmassa on termi "pyhä"?"

Koska ihmisiä ei osattu kasvattaa tai opettaa ennen, piti olla keppi ja porkkana. Nykyään on tarpeeksi tietoa, että saataisiin kunnon ihmisiä aikaan ilman mitään uskontoja.

• free-witch kirjoitti:

"Väistät vakavaa kysymystä."

Hahahahaa! Ai MINÄ vai? Entäs itse sitten?

"Olemattomuus ei luo."

Ei niin, mutta synnyttää. Tuliko kenties joillekin lähi-itäläisille kompleksi siitä, kun naisia palvottiin jumalattarina kun voivat synnyttää, ja sitten siitä on tullut tuo "luominen"? ;)

"Miksi maailmassa on termi "pyhä"?"

Koska ihmisiä ei osattu kasvattaa tai opettaa ennen, piti olla keppi ja porkkana. Nykyään on tarpeeksi tietoa, että saataisiin kunnon ihmisiä aikaan ilman mitään uskontoja.

Free. Herää. Miten maailma pelastuu? Eliitti tietää, ettei väestöä voi vähentää demokratian säännöillä.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=nwo kills

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

Free. Herää. Miten maailma pelastuu? Eliitti tietää, ettei väestöä voi vähentää demokratian säännöillä.

Zzzz... mhäh? XD

Ne kysymykset odottaa edelleen, niitä odotellessa nukahdin. Mikä on vastauksesi noihin ristiriitoihin?

NWO... olet siis kaiken muun hulluuden lisäksi salaliittoteoreetikko. Hohhoi... -_- Ykskin linkki väitti että aikovat tuhota ihmiset sikainfluenssarokotteella. HEI HALOO!!!

• free-witch kirjoitti:

Zzzz... mhäh? XD

Ne kysymykset odottaa edelleen, niitä odotellessa nukahdin. Mikä on vastauksesi noihin ristiriitoihin?

NWO... olet siis kaiken muun hulluuden lisäksi salaliittoteoreetikko. Hohhoi... -_- Ykskin linkki väitti että aikovat tuhota ihmiset sikainfluenssarokotteella. HEI HALOO!!!

Free. Ymmärrän pelkosi. Pelko tuli maailmaan lankeemuksen myötä. Samoin teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä). Samoin syyllisyyden ulkoistaminen.

1.Moos:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

"Ei mitään uutta auringon alla." Muinaiset Baabelin asukkaat olivat saavuttaneet tietotason, jota ei ollut sopivaa ylittää. Historia varoittaa, mutta ihminen ei opi historiasta.

1.Mooseksen kirja:
        11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
        11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
        11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
        11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
        11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
        11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
        11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
        11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.

Kielten historia
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/226

• yurki1000js kirjoitti:

Free. Ymmärrän pelkosi. Pelko tuli maailmaan lankeemuksen myötä. Samoin teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä). Samoin syyllisyyden ulkoistaminen.

1.Moos:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

"Ei mitään uutta auringon alla." Muinaiset Baabelin asukkaat olivat saavuttaneet tietotason, jota ei ollut sopivaa ylittää. Historia varoittaa, mutta ihminen ei opi historiasta.

1.Mooseksen kirja:
        11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
        11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
        11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
        11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
        11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
        11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
        11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
        11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.

Kielten historia

Free. Miten maailma pelastuu sinun mielestäsi? Ei mitenkään. Lohdutonta. Eliitti omistaa rahan. Eliitti hallitsee kansoja velalla.

Eliitti tietää, ettei väkeä voi vähentää demokratian säännöillä.

• yurki1000js kirjoitti:

Free. Miten maailma pelastuu sinun mielestäsi? Ei mitenkään. Lohdutonta. Eliitti omistaa rahan. Eliitti hallitsee kansoja velalla.

Pian alkavan kontrolliyhteiskunnan hallinta- ja tappovälineet odottavat käyttöönottoa.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=chipped people&tbm=vid
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines

En pelottele, vaan olen realisti. Raamattu tietää kaiken meistä ja maailman menneisyydestä ja tulevaisuudesta. Mun homma on kertoa, että toivoa on. Jos saat kutsun, ota kutsu vastaan.

Ellet mahdollisen kutsun saatuasi nöyrry Jumalan pelastavan armon alle ja saat elää vaivanaikaan saakka, älä suostu ottamaan "merkkiä" oikeaan käteesi tai otsaasi.

Ilm:

Ilm. 16:2
        Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

1.Moos:

1.Mooseksen kirja:

Kielten historia

"Ymmärrän pelkosi."
        Kuten sanoin: olet hullu. Minä en pelkää kuolemaa, en jumalia, enkä varsinkaan hihhuleita. Auttaako se pitäytymään uskossasi, kun keksit omasta päästäsi sellaisen "todellisuuden" kuin haluat? Helpottaako?

"Samoin syyllisyyden ulkoistaminen."
        Senhän te kristityt osaatte.

"Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        Kas, tuohan kuulostaa siltä kuin jumala olis TAHTONUT heidän syövän siitä... "Etkö". Etkö jo syönyt? Vauhtia nyt jumalauta, että pääsen teitä kurittamaan!

"Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi."
        Niin läpinäkyvää pashaa etten viitsi tämän enempää huomiota sille antaa. Pienet oli vuohipaimenten piirit silloin.

• free-witch
        yurki1000js kirjoitti:

"Miten maailma pelastuu sinun mielestäsi? Ei mitenkään."
        Tiesitkö ettei sanojen pistäminen toisten suuhun ole kovinkaan uskottavaa?

"Pian alkavan"
        Kuinka pian, tarkalleen? Anna nyt jumalan mies meille tarkka päivämäärä! ;)

"Raamattu tietää kaiken meistä"
        Miksi meillä on häntäluu? ;D

" älä suostu ottamaan "merkkiä" oikeaan käteesi tai otsaasi."
        Totta helvetissä otan!

• free-witch kirjoitti:

"Miten maailma pelastuu sinun mielestäsi? Ei mitenkään."
        Tiesitkö ettei sanojen pistäminen toisten suuhun ole kovinkaan uskottavaa?

"Pian alkavan"
        Kuinka pian, tarkalleen? Anna nyt jumalan mies meille tarkka päivämäärä! ;)

"Raamattu tietää kaiken meistä"
        Miksi meillä on häntäluu? ;D

" älä suostu ottamaan "merkkiä" oikeaan käteesi tai otsaasi."
        Totta helvetissä otan!

Jeesus on hyvä. Hän kannattaa elintoimintojasi. Miksi vihaat häntä? Ellet osaa sanoa, Raamattu osaa. Nämä ovat henkimaailman juttuja.

• free-witch kirjoitti:

"Ymmärrän pelkosi."
        Kuten sanoin: olet hullu. Minä en pelkää kuolemaa, en jumalia, enkä varsinkaan hihhuleita. Auttaako se pitäytymään uskossasi, kun keksit omasta päästäsi sellaisen "todellisuuden" kuin haluat? Helpottaako?

"Samoin syyllisyyden ulkoistaminen."
        Senhän te kristityt osaatte.

"Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        Kas, tuohan kuulostaa siltä kuin jumala olis TAHTONUT heidän syövän siitä... "Etkö". Etkö jo syönyt? Vauhtia nyt jumalauta, että pääsen teitä kurittamaan!

"Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi."
        Niin läpinäkyvää pashaa etten viitsi tämän enempää huomiota sille antaa. Pienet oli vuohipaimenten piirit silloin.

Herran pelko poistaa ihmispelon. On ymmärrettävää, että maailman sekavuus ja sodan uhka pelottavat. Herrassa ei ole pelkoa. Kutsu on tarpeen. Uskon maailmanlaajuisen kutsun alkavan pian tapahtuvan tempauksen jälkeen. Olen puhunut näistä usein. Harvoja kiinnostaa. Toistan, jotta asiat jäisivät mieleen. Siten on helpompi turvautua Jumalaan tempauksen jälkeen.

Laskukaava tempauksen takarajavuodeksi: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021. On hyvä ottaa huomioon, että olemme jo kolmannessa päivässä/vuosituhannessa. Joten tempaukselle ei ole ajallista estettä. Ajanmerkkeihin vedoten uskon tempauksen tapahtuvan 3 vuoden sisällä ja 1000-vuotisen maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä.

• yurki1000js kirjoitti:

Jeesus on hyvä. Hän kannattaa elintoimintojasi. Miksi vihaat häntä? Ellet osaa sanoa, Raamattu osaa. Nämä ovat henkimaailman juttuja.

"Miksi häntäluu?" Miksei häntäluu? Jumala koodasi muodot DNA:han. Makroevoluutiota ei ole. Olemattomuus ei luo. Oletettu evoluutio on skitsofreninen. Se loi olennon, joka vastustaa evoluutiota.

• Mirka ......

Sä et ole ollut ateisti kuin syli vauvana.

Jeesus on ihan yhtä totta kuin Mustanaamio.

• Frans II

"Haluatko Jeesuksen ystäväksi?"

Tarinoiden mukaan Jeesus kuljeskeli ison miesjoukon kanssa pitkin Öljymäkeä töitä tekemättä ja eläen muiden kustannuksella. Ei kiitos.

• Frans. Et tunne historiaa.

Ps. Mikä on sinun (hyvä) missiosi ja motiivisi toimia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1093
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      464
    Aihe