Rauhaa palstalle

Rauhoitetaanpa tilanne. Ei tästä tällä hetkellä tule mitään. Sovitaanko niin, että seriffin toimista EI kirjoitella tällä palstalla, sillä tällä palstalla on tarkoitus keskustella rasismista! Jos minun toimistani on valittamista, voitte tehdä valitukset ylläpidolle, ettekä häiriköidä palstan keskustelua. Pyhitetään tämä palsta itse aiheelle, eikös niin? =)

Täällä on nyt pari vakihäirikköä, joista olen nyt tehnyt ilmoituksen ylläpidolle. Toivottavasti saamme tilanteen rauhoitettua. Edelleen kaipaan kunnon keskustelunavauksia, jotta keskustelu pääsisi vauhtiin. Kunnon avaus ei sisällä vain esim. yhtä linkkiä jossa ei ole mitään omia perusteluja... vaan omia mielipiteitä asiallisessa muodossa ja kysymyksiä herättäviä pohdintoja...Ei luulisi olevan liian vaikeata.

Elikkäs jätetään turhan P***an jauhaminen, ja keskitytään palstan aiheeseen. Kiitos ja kumarrus!

17

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Olen kyllä samaa mieltä kanssasi siitä, että palstan pitäisi pitää sisällään enemmän keskustelua ja vähemmän valituksia sheriffin toimista. Mutta mistä tämä valitusten tulva mahtaa johtua? Olisiko mahdollista, että sinun toimissasi on jotain omituista?

      Esimerkiksi vaatimus asiallisista keskustelunavauksista, jotka pitävät sisällään pohdintaa on vähintäänkin omituinen. Sinä toisin sanoen pidätät itsellesi oikeuden poistaa sellaiset avaukset, joiden et katso pitävän sisällään pohdintaa.

      Pelkkä linkkikö ei voi olla keskustelunavaus? Olen eri mieltä, linkkihän on mitä mainioin keskustelunavaus, koska se vaatii keskusteluun osallistujia tutustumaan ensin aiheeseen ja vasta sitten sanomaan mielipiteensä.


      "Elikkäs jätetään turhan P***an jauhaminen, ja keskitytään palstan aiheeseen."

      Palstan aihehan on rasismi. Miksi rasismiin liittyviä tekstejä poistetaan palstalta? Tämä vaikeuttaa asiallisen keskustelun syntymistä, estää keskustelun seuraamisen ja saa ihmiset vihaiseksi, mikä sitten purkautuu valituksina palstalle.

      • ...

        "Pelkkä linkkikö ei voi olla keskustelunavaus? Olen eri mieltä, linkkihän on mitä mainioin keskustelunavaus, koska se vaatii keskusteluun osallistujia tutustumaan ensin aiheeseen ja vasta sitten sanomaan mielipiteensä."

        Ei, ei näin. Kyllä avauksen tekijän mielestäni pitää jollakin tavalla alustaa sitä, mitä lähettämällään linkillä haluaa viestittää - luoda ikään kuin eräänlainen tulkintakehys muille keskustelijoille jotka sitten kenties ko. linkin lukevat. Pelkän linkin käyttö on ehkä verrattavissa vaikkapa siihen, että käydään kasvotusten debattia jostakin aiheesta, mutta niin että lykätään toiselle aihetta käsittelevä kirja kouraan sen kummemmin kuitenkaan selittämättä mitä tällä nyt sitten oikeastaan halutaankaan sanoa.


      • Sanaton
        ... kirjoitti:

        "Pelkkä linkkikö ei voi olla keskustelunavaus? Olen eri mieltä, linkkihän on mitä mainioin keskustelunavaus, koska se vaatii keskusteluun osallistujia tutustumaan ensin aiheeseen ja vasta sitten sanomaan mielipiteensä."

        Ei, ei näin. Kyllä avauksen tekijän mielestäni pitää jollakin tavalla alustaa sitä, mitä lähettämällään linkillä haluaa viestittää - luoda ikään kuin eräänlainen tulkintakehys muille keskustelijoille jotka sitten kenties ko. linkin lukevat. Pelkän linkin käyttö on ehkä verrattavissa vaikkapa siihen, että käydään kasvotusten debattia jostakin aiheesta, mutta niin että lykätään toiselle aihetta käsittelevä kirja kouraan sen kummemmin kuitenkaan selittämättä mitä tällä nyt sitten oikeastaan halutaankaan sanoa.

        Itse olettaisin että keskusteluun osallistuu semmosia joilla jo on joku mielipide ja hakeutuu jollekin palstalle keskusteluun siksi että on kiinnostunut aiheesta eikä vaan siksi että hortoilee siellä ja täällä häiriköimässä vaikkei ois puupennin verran kiinnostunut aiheesta.


      • Timo
        Sanaton kirjoitti:

        Itse olettaisin että keskusteluun osallistuu semmosia joilla jo on joku mielipide ja hakeutuu jollekin palstalle keskusteluun siksi että on kiinnostunut aiheesta eikä vaan siksi että hortoilee siellä ja täällä häiriköimässä vaikkei ois puupennin verran kiinnostunut aiheesta.

        Tekeekö se, että on kiinnostunut aiheesta henkilöstä pätevän keskustelemaan siitä asiapohjalta? Jos näin on niin taidan olla aika haka mm. tähtitieteessä ja kvanttifysiikassa. Mutta vakavasti, pitäähän keskustelun olla muutakin kuin väittelyä siitä ollaanko eri mieltä vai samaa mieltä. Keskustelussa pitää vaihtaa ajatuksia ja toivottavasti oppia jotain uuttakin. Siksi on ihan hyvä aloittaa keskustelu tutustumalla johonkin tieteelliseen artikkeliin aiheesta sen automaattisen "olen eri mieltä/samaa mieltä" -vastauksen sijaan.


      • Timo
        ... kirjoitti:

        "Pelkkä linkkikö ei voi olla keskustelunavaus? Olen eri mieltä, linkkihän on mitä mainioin keskustelunavaus, koska se vaatii keskusteluun osallistujia tutustumaan ensin aiheeseen ja vasta sitten sanomaan mielipiteensä."

        Ei, ei näin. Kyllä avauksen tekijän mielestäni pitää jollakin tavalla alustaa sitä, mitä lähettämällään linkillä haluaa viestittää - luoda ikään kuin eräänlainen tulkintakehys muille keskustelijoille jotka sitten kenties ko. linkin lukevat. Pelkän linkin käyttö on ehkä verrattavissa vaikkapa siihen, että käydään kasvotusten debattia jostakin aiheesta, mutta niin että lykätään toiselle aihetta käsittelevä kirja kouraan sen kummemmin kuitenkaan selittämättä mitä tällä nyt sitten oikeastaan halutaankaan sanoa.

        Olen eri mieltä tuosta viittauksesta kirjaan. Keskustelupalstallahan nimen omaan kirjoitetaan perusteltuja viestejä. Näin on ainakin tarkoitus toimia ja yhden lauseen viestit onkin syytä jättää huomiotta. Kun joku postaa palstalle linkin on tarkoituksena jakaa informaatiota jostain aiheesta. Toiveena on tällöin, että kyseinen informaatio herättäisi keskustelua. Avaaja pyrkii siis siihen, että keskustelu syntyy aiheen ympärille ja avaaja voi sen jälkeen liittyä siihen mukaan. Muussa tapauksessa on riskinä, että hyvästä aiheesta huolimatta keskustelu syntyy sen ympärille miten väärässä avaaja on ollessaan rasisti/suvaitsevainen. Avaamalla keskustelun jollain artikkelilla avaaja varmistaa sen, että avauksen alle syntyy sellaistakin keskustelua, joka koskee aihetta. Toisin sanoen joku kommentoi ensiksi artikkelia, avaaja kommentoi tätä kommenttia ja ehkä vasta sen jälkeen alkaa toisen haukkuminen.


    • JackBlack

      asiallisen vastineeni!

    • Jokuvaan

      En ole käynyt tällä palstalla aikaisemmin, muualla kylläkin. Tommosta käyttäymistä on muillakin palstoilla, ja paljon. Jotkut haluu vaan öykkäröidä eikä keskustelusta ole tietoakaan.
      Ei keskustelua ole jonkun linkin lähettäminen. Mä olettaisin että keskustelijoilla olis mielipiteitä omasta takaa. Noita linkkejähän voi katsella jokainen tykönään niin paljon kun tykkää.
      Mun tarkoitus ei ollut vielä keskustella vaan tutustua ensin millasia mielipiteitä on esitetty.
      Painettua sanaa olen lukenut ja oman mielipiteeni muodostanut, yhden monien muiden joukkoon.
      Olen huomannut että monella palstalla on häiriköitä, ja uskon että jotkut on samoja kun täälläkin? öykkäröi milloin missäkin palstalla.
      Kiva kuulla että sulla (sheriffillä) on asiallinen suhtautumistapa.

      • Daavid

        Missä niitä muka on? Annappa pari linkkiä.


      • Jokuvaan
        Daavid kirjoitti:

        Missä niitä muka on? Annappa pari linkkiä.

        Niitä keskustelufoorumeita on netissä aika monta.
        En anna linkkejä, osaathan itsekin haeskella.
        Ja pyydän anteeksi jos olen häirinnyt tätä
        ryhmää, lupaan etten tule toiste.
        Tuntui vaan että olis mielenkiintoinen aihe ja ajattelin vaan katsella mitä täällä aikaisemmin oli keskusteltu että tietäisin mitä mieltä osallistujat on. Anteeksi häiriö.
        Tarkoitukseni ei ollut tulla riitelemään vaan keskustelemaan mut se siitä. Heippa


    • Sivussa lukenut

      En edes tiedä mistä kinassanne on kysymys, mutta sen neuvon antaisin sinulle, että et vastaisi enää näihin kirjoituksiin. Saavat vain vettä myllyynsä sinun vastauksistasi.
      Anna olla.
      Viisaampi katsoo sivusta.
      Sinulla on sitäpaitsi mahdollisuus poistaa tekstit, joten olet joka tapauksessa niskan päällä.

    • Sam

      rauha? Sinun diktaattorimainen rauha vai kirjoittajien vapautta puolustava rauha?

    • JackBlack

      ...

      • pete

        sinä olet tämän palstan ainoa häirikkö!


    • Fakjuu

      on kyllä mielestäni hyvin perillä, mitä pitää poistaa ja mitä ei.

    • ---------------------------...

      Lyhyesti: itsepäisyys, ylikorostunut pätemisen tarve ja tuollainen säälittävän typerä "täällä määrään minä" -asenne ovat ominaisuuksia jotka tekevät minkä tahansa keskustelupalstan sheriffistä tehtäväänsä epäsopivan.


      Ja vielä se kaikkein oleellisin asia sheriffinä olemisesta. Sheriffin pääasiallinen tehtävä on estää keskustelupalstalla häiriköintiä, ja edistää asiallista keskustelua. Nykyinen sheriffi tekee juuri päinvastaista, eli lisää häiriköintiä ja estää asiallista keskustelua.

      • Harppa

        Olisi paras että tämä tehtäväänsä sopimaton "sheriffi" jättäisi tähtensä jonkun kunniallisesti kannettavaksi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe