VAADIN VASTAUKSEN

ATEISTI

Kysyn kysymyksen, johon koskaan en ole saanut vastausta näillä palstoilla enkä uskovaisilta.
Sanotaan, että Jumalalla on kaikki valta niin maan päällä kuin taivaissa. Jos rukoilet aidosti,vilpittömästi apuun uskoen, rukouksiin vastataan.

MIKSI jumala sallii kaiken tämän pahuuden maailmassa? Antaa äidin tappaa 3 lastaan siellä Rautavaaralla, sallii pedofilian, murhat ja rsiskaukset.Miksi jos sillä kerran on valta kaikkeen?

Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun, niin klassikkovastaus: tutkimattomia ovat herran tiet. Just joo, aivan!

87

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaan vaatimukseen

      Ihmisellä on se VAPAA TAHTO ja toimii sen mukaan.
      Jos haluaa tehdä pahaa, se on oma tahto, ei se ole Jumalan tahto. Elämästään vastaa ihminen itse.

      Nuo pahojen tekojen suorittajat ovat toimineet omasta tahdostaan, ei heitä ole pakotettu murhaamaan yms.

      Kyllä apua saa kun sitä vilpittömästi pyytää. Mutta pitää olla myös valpas kuulemaan mitä se apu sitten on.
      Tässä minun vastaus, ei ollut vaikea.

      • ATEISTI

        Entäs ne uhrit? Onks niilläkin vapaatahto?


      • 1+1
        ATEISTI kirjoitti:

        Entäs ne uhrit? Onks niilläkin vapaatahto?

        Jumalan suo meille pahoille ihmisille ylenpalttisesti elonpäiviä, aikaa kääntyä. Tämän ymmärtäminen auttanee sinuakin hyväksymään miten hyvän ja kaikkivoipaisen Jumalan luomassa maailmassa on niin paljon valhetta, haureutta, murhia ja kaikenlaista muutakin pahuutta.

        Raamattu kuitenkin varoittaa syyllisiä odottavasta helvetin tulesta, iankaikkisesta rangaistuksesta uloimmassa pimeydessä, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Oletko itse tuomion päivänä syyllinen? Näkeekö Jumala sinut pilkkaajana, valehtelijana, varkaana, juomarina, sydämeltään huorintekijänä ja murhaajana?

        Jos näet pahuutesi ja häpeät tekojasi käänny jo tänään Herran puoleen, jotta Hän säästäisi sinut ansaitsemaltasi iankaikkiselta tuomiolta ja siunaisi sinua perintöosalla taivasten valtakunnassa kaikkien pyhitettyjen joukossa.


      • 1+1 kirjoitti:

        Jumalan suo meille pahoille ihmisille ylenpalttisesti elonpäiviä, aikaa kääntyä. Tämän ymmärtäminen auttanee sinuakin hyväksymään miten hyvän ja kaikkivoipaisen Jumalan luomassa maailmassa on niin paljon valhetta, haureutta, murhia ja kaikenlaista muutakin pahuutta.

        Raamattu kuitenkin varoittaa syyllisiä odottavasta helvetin tulesta, iankaikkisesta rangaistuksesta uloimmassa pimeydessä, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Oletko itse tuomion päivänä syyllinen? Näkeekö Jumala sinut pilkkaajana, valehtelijana, varkaana, juomarina, sydämeltään huorintekijänä ja murhaajana?

        Jos näet pahuutesi ja häpeät tekojasi käänny jo tänään Herran puoleen, jotta Hän säästäisi sinut ansaitsemaltasi iankaikkiselta tuomiolta ja siunaisi sinua perintöosalla taivasten valtakunnassa kaikkien pyhitettyjen joukossa.

        Itse pilkkaat jumalaasi, koska rukouksessakin sanot, että "tapahtukoon hänen tahtonsa".

        Lasten tappaminen, vammaisena syntyminen ja vammautuminen on siis tuon mielikuvitusjumalanne tahto!

        Eihän mitään voi tapahtua vastoin kaikkivaltiaan tahtoa, eihän?


      • nimi.kö
        ATEISTI kirjoitti:

        Entäs ne uhrit? Onks niilläkin vapaatahto?

        Sinäpä sen sanoit. Saan ihottumaa lukiessani tuollaista paskaa, ei uhreilla ole koskaan ollut uskisten mielestä mitään arvoa, oma vikansa, kuten tässäkin huomataan heti.!!!!!
        Uskovaiset ovat pahimpia sadisteja, omahyväisiä minä itse tyyppejä.


      • KenenLAULUJAlaulat
        ATEISTI kirjoitti:

        Entäs ne uhrit? Onks niilläkin vapaatahto?

        Joo, uskovaiset ovat niitä kovimpia, kaiken ja kaikkien kivittäjiä. Kivikovia kuin kallio. Kun Jeesuksen opit taas olivat kristinuskon lähimmäisen rakkaus. Uskovat ovat kivikautiselta uskon ajaltaan.


      • HerratITSEkaikenaiheutt

        "Ihmisellä on se VAPAA TAHTO ja toimii sen mukaan.
        Jos haluaa tehdä pahaa, se on oma tahto, ei se ole Jumalan tahto. Elämästään vastaa ihminen itse.
        Nuo pahojen tekojen suorittajat ovat toimineet omasta tahdostaan, ei heitä ole pakotettu murhaamaan yms. "

        Toi yllä oleva lauserykelmän kirjoittaja, kuuleppas kaltaistesi kanssa: viime vuosikymmenen aikana on kaikki paha, kauhea ja hirvittävyydet ihan ton henkimaailman Jumal-olentojen hillumista, riehumista ja sillä tavalla sen kaiken aikaansaamista. Satun tietämään 100%:n TOTUUDEN, kysykää vaikka selvännäkijöiltä, meedioilta!


    • M. Eläjä.

      Tämä elämä on harvoin täysin onnellista yksilön kannalta katsottuna.
      Jos kaikki olisikin aineellisesti hyvin, varjostaa aina tulevaisuus ja esim. huoli omasta, omaisten ym. terveydestä.
      Paras nuoruus on todella lyhyt ja pian alkaa vanhenemiseen liittyvät murheet, johon liittyy läheisten poismeno täältä.
      Nuoria ihmisiä kuolee jatkuvasti tauteihin, onnettomuuksissa, sodissa ym. ym.

      Ei arkisia asioita Jumala pyöritä, ne hoituvat jälleensyntymien pyörään liittyvien lakien alaisuudessa.
      Ensi sijaisesti tulisi oivaltaa, ettei tämä elämä ole lopullinen, vaan paikka jossa koetaan...mm. epäoikeudenmukaisuutta ja erilaisia elämänkohtaloita.

      Tässä hieman alkua omalle näkemykselleni.

      • M. Eläjä.

        'Entäs ne uhrit?'

        Omasta puolestani vastaisin, että ne kuuluvat saumattomasti tähän kiertoon.
        Kysymys saattaa olla omasta valinnasta ennen syntymää, että kokee ennenaikaisen poismenon juuri tällä tavalla.
        Sopimuksia tehdään ja ne konkretisoituvat maallisina kokemuksina, eli sikäli vapaa tahto toteutuu, vaikka sitä on hetkessä vaikea hyväksyä.


    • Ateistille myönnän että et saa vastausta joka sinua miellyttää koska rukouksesi on

      "Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun..."
      Tällä tavoin ilmaiset tietäväsi sinulle sopivan vastauksen joka ei ole mahdollista tällä palstalla kuten itsellesi noin väität. Vieläkö väität että rukoustasi ei kuultu.

      Miksi yleisesti sinut pitäisi saada vakuuttuneeksi jostakin jota et itse halua. Olisitko sitten tyytyväinen jos sinut pakotettaisiin jonkin mielipiteen mukaiseksi.

      Lue välillä jotain muuta kuin Raamattua
      Usein toistettu ja taas sanon Tämä palsta on Jumaluudesta ei raamatuista jooko?

      • ATEISTI

        Tunnun olevan aina väärällä palstalla.Missä siis voin kysyä tämän vastauksen? Kasvoin uskovaisessa perheessä, uskoin jumalaan ja rukouksiin. Vaan enpä koskaan saanut apua seksuaaliseen hyväksikäyttööni.

        Enää en usko, en lue raamattua mutta haluaisin todellakin tietää, miksi ihmisille kerrotaan tälläisiä valheita?

        Haluaisin oikeasti, että joku saisi mieleni muuttumaan. Sellainen naiivi lapsenusko on oikeesti aika lohduttavaa, kunnes todellisuus iskee päin naamaa.


      • M. Eläjä.
        ATEISTI kirjoitti:

        Tunnun olevan aina väärällä palstalla.Missä siis voin kysyä tämän vastauksen? Kasvoin uskovaisessa perheessä, uskoin jumalaan ja rukouksiin. Vaan enpä koskaan saanut apua seksuaaliseen hyväksikäyttööni.

        Enää en usko, en lue raamattua mutta haluaisin todellakin tietää, miksi ihmisille kerrotaan tälläisiä valheita?

        Haluaisin oikeasti, että joku saisi mieleni muuttumaan. Sellainen naiivi lapsenusko on oikeesti aika lohduttavaa, kunnes todellisuus iskee päin naamaa.

        Näitäkin kokemuksia on...uskova perhe ja lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi.

        Rukous saattaa tuntua turhauttavalta, tilanteessasi viranomainen on lähin omainen.
        Jos on voimia hakea apua, pitää hakea sitä...se on oma osuus asiassa.

        Miksi kerrotaan valheita?
        Ihmisiä on hallittu ja kahlittu, pidetty kurissa juuri nykyisenkaltaisen uskon vaateen varjolla.
        Nyt ei enää suoraan sanota, ellet usko joudut hel.ettiin, mutta kauttarantain kuitenkin.


    • Minä olen lähtenyt vieraantumaan jo muinoin ev.lut käsityksestä eniten siksi että ei voi olla totta että jumala joka on ainoastaan rakkaus voi tappaa oman poikansa jotta minä pelastuisin.
      Siitä sen ajatuksen tuomasta mielettömästä syyllisyyden ja pelon ilmapiiristä jouduin päättelemään että jumala eli Luoja kaikkeuden Lähde on tietoinen myös minun tuskastani joten pitäköön huolen luodustaan niin kuin parhaaksi näkee. Ei ole mitään väliä onko hän olemassa vai olemattomassa, ainut merkitys on sillä kuinka minä opin rakastamaan, koska jokainen ajattelija pakostakin ymmärtää että niin metsä vastaa kuin huudetaan joten vain rakastamalla saan rakkautta eli hyvinvointia.... ITSELLENI

      Onhan myös UT.n todistus rakasta itseäsi, vaikka kuinka piilotellaan että vain lähimmäistä ja jumalaa????

      Ensin kuvittelin rakkaudeksi kiintymystä toiseen ihmiseen, nykyisin ymmärrän että yhtä tärkeätä on rakastaa itseä jo siksikin kun itseni kanssa elän ja "kuolen" koko elämäni. Ystävät tulee ja menee...
      Sitten oli se Voitto Viro Lauttasaaren kirkkoherra joka jo 1957 vuonna meni ruotsalaisen meedion puheille nauhurin kanssa kuulemaan mitä, muuntuneessa tietoisuuden tilassa oleva mieli eli meedio puhelee. Olen rakastanut itseäni niin paljon että olen myös kuunnellut muitakin Lähteitä kuin ev.lut tai jehovantodistajia.

      lopetan ettei lukija pitkästy. Kirjoja Vihkimys Elisabeth Haich, Sinuhe Mika Valtari sitten useita näitä uudempia kuten J.R Stone Sielu psykologia, Eileen Caddy Ovi sisimpään. jne. vain muutamia mainitakseni
      Nykyisin olen tutkimassa Ihmeiden oppikurssia.

      • M. Eläjä.

        Kaikki positiivinen ilmentää Jumaluutta, siis suuntaan johon kaikki olemme menossa.

        Kun mainitaan Raamattu, pitää katsoa sitä ihmisten kirjoituksina, joista voi poimia kaiken positiivisen itselleen hyödynnettäväksi.

        Koen tämän fyysisyyden paikkana, jossa kehitystä tapahtuu juurikin kokemuksilla.
        Henkisyydessä ei ole fyysisiä olosuhteita, joten ne pitää kokea täällä ja näin kasvattaa kollektiivista tietoisuutta.


      • tiedä mihin uskoa

        Eikös se ole ihan siinä samas käskys: Rakasta lähimmäistä niin kuin ITSEÄSI ja jumalaa yli kaiken. Olen myös aikoinaan saanut ihan pätevää kristittyä opetusta aiheesta, kyky rakastaa itseään mahdollistaa rakkauden muihin. (Kaikki rakkaus tulee tietenkin jumalasta.)


      • theonediedforme

        ..miksei minulle sitten ylhäältä vastata,kun pyydän itselleni lisää kykyä rakastaa??? Jos Paavalikin totesi,ettei ole kykenevä siihen hyvään,mitä tahtoo ja näin olen myös itsekin tuhannesti joutunut toteamaan-jos ihmisen sisäinen tuska estää olemasta rakkaudellinen itseäänkään kohtaan-kuinka siis sitten toisiakaan voi rakastaa uskostaan huolimatta? olisiko minun sen perusteella parempi päättää päiväni,hyödytön ja merkityksetön olemassaoloni ja myös jonkun muun siinä ohessa kuten vaikkapa itsemurhaiskujen tekijät toimivat? Monet ovat sellaiseen päätyneet...Mitä ja missä on rakkaus ja vastuu,kun ihminen voihuonosti,mietin vain...?Helvettiinkö siitä joutuu,jos ei enää näe ulospääsyä?


      • Ole se mikä olet. Ole oma itsesi. Onko mahdollista katsoa mikä sinun mieltäsi riepoo. Voitko kysyä mitä se tuska ja pinnistely sinulle antaa. Eikö siitä voi luopua kun näkee sen hyödyttömyyden.
        Keskity siihen mikä tuntuu hyvältä, työ, harrastukset, perhe, Se on rakkautta itseäsi kohtaan.
        Ei rakkaus mitään kummoista ole se on tavallista yksinkertaista elämää. Ota kissa hoida ja katso sitä, näet kuinka ollaan silloin kun rakastetaan itseä. Ensiapuna katso kissavideoita täältä sontaluukusta.


    • omemme matkalla sinn

      Kun ihminen lankesi syntiin, niin hän saa tehdä sitä oman mittansa täällä. Viimeisen tuomion jälkeen ja Taivasten valtakunnassa ei ole enää tilaa synnille.

    • tiedä mihin uskoa

      Esittämäsi kysymys on ehkä se vaikein. Tyhjentävää vastausta on tuskin esitetty jos sellaista onkaan olemassa. Uskon että tässäkin asiassa on mahdollista löytää rauha itsensä ja Jumalan kanssa. (Tarkoitan kysymystä miksi maailmassa on kärsimystä). Ainakin jotkut ihmiset, jotka ovat kärsineet järjettömiä vääryyksiä, jaksavat uskoa ja tuntuvat saavan uskostaan lohdutusta. Onko sit kyseessä vain jonkinlainen itsepetos, tiedä sit. Mutta uskon että vastaukset on nimenomaan henkilökohtaisia ja löytyvät henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan, luottamuksesta täydelliseen rakkauteen ja ymmärryksestä maailman ja ihmisen epätäydellisyydestä. Järjellä ymmärrettävää vastausta en ole kuullut, menee varmaan niin järjen yli. Jobin kirjasta Raamatusta jotkut ovat ilmeisesti löytäneet jotain lohtua näitä miettiessä. Toivon etää löydät avun joltain suunnalta.

      Itse olin nuorempana vahvasti kristitty. Elämän myötä, miten sen ilmaisisi, on se mihin uskon laajentunut ristin uskon ulkopuolelle.

    • Sarcisson

      Vastauksia on ainakin kaksi, riiippuu keneltä kysyy.

      Ekassa uskotaan Jumalalla olevan parempi käsitys kokonaisuudesta (isompi tavoite) kuin meillä. Tilanne on sama kuin lapselle annetaan rokotus. Sen aiheuttama kärsimys on tarpeellista, koska pidemmässä suunnitelmassa tilapäinen kärsimys on pienempi paha. Älyllisesti tämä ei tietysti ole mitenkään tyydyttävä ratkaisu, koska se jättää tuon suuren suunnitelman Jumalan kohdalla täysin arvoitukseksi, eli uskon varaan.

      Toinen perustuu filosofiaan. Sen on muotoillut kaveri nimeltä Alvin Platinga (verkosta löytyy esim. Platingan Free Will Defense). Sen perusajatus on, että koska ihmisellä on vapaa tahto, on siksi filosofisesti epäloogista yrittää asettaa Jumala vastuulliseksi ihmisten toisilleen aiheuttamasta kärsimyksestä. Tahtoo sanoa, että vapaa tahto ja maailma ilman pahuutta ovat filosofisesti toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Jos valintaan pahuuteen ei ole, ei ole vapaata tahtoa -ihmiset olisivat vain Jumalan tahtoa tottelevia robotteja, eivät ihmisiä. Tai jos ihminen valitsee vain hyviä asioita kykenemättä pahaan lainkaan sen takia, että hänen valintansa ovat etykäteen rajoitetut- hän ei ole vapaa.

      On siis epäloogista vaatia tahdonvapautta ja täysin hyvää maailmaa, ne ovat loogisesti ristiriidassa.

      Tämä koskee ns. moraalista pahuutta (ihmisten keskinäisiä tekoja). Naturalistinen pahuus (em. tulva) taas juontuu tässä versiossa syntiinlankeemuksesta.

      Jälkimmäisessä on muutamia merkittäviä ristiriitoja kristinuskon muihin uskomuksiin, mutta yksittäisenä selityksenä se on sisäisesti loogisin mitä kristinusko pystyy tarjoamaan.

    • ???

      Jos ihmisillä on vapaa tahto, miten helvetti sopii kuvaan?

      Jos vapaan tahdon käyttäminen johtaa helvettiin, niin missä se vapaa tahto silloin on? Tai jos se johtaa taivaaseen niin missä silloin on vapaa tahdo?

      Kummassakin tapauksessa valinnan vapaus on poissa.

      • M. Eläjä.

        Vapaa tahto on siinä, että toteutat ennalta laadittua keskivertoa suunnitelmaa.
        Sinulla on oma harkinta, kukaan ei sinua tuomitse.
        Jos poikkeat suunnitelmasta, uusit sen ja sillä sipuli.

        Jälleensyntymän todellisuus ei tunne tuomioita, saati helvett.jä.


      • Sarcisson

        "Jos vapaan tahdon käyttäminen johtaa helvettiin, niin missä se vapaa tahto silloin on? Tai jos se johtaa taivaaseen niin missä silloin on vapaa tahdo? "

        Tämä on vähän outo kysymyksen asettelu, enkä näe siinä ongelmaa jos verrataan kristinuskoon. Jokaisella teolla on seuraus, se seuraus on arvioitavissa (moraalisesti) jollain mittarilla. Kristinuskossa Raamattu tarjoaa tämän mittarin.

        Jos kuljen kadulla ottamassa nokkapokkaa vastaantulijan kanssa, niin todennäköisyys sille, että myös minua sattuu nenuun kasvaa koko ajan. Mutta vapaan tahdon omaavana voin toki vapaasti edelleen kerjätä verta nenästäni. Mutta jos makaan polilla nenä murtuneena, niin olen saanut täsmälleen sellaisen seurauksen kuin tekoni aiheuttavat, vapaata tahtoa mitenkään loukkaamatta.


      • hilnex
        M. Eläjä. kirjoitti:

        Vapaa tahto on siinä, että toteutat ennalta laadittua keskivertoa suunnitelmaa.
        Sinulla on oma harkinta, kukaan ei sinua tuomitse.
        Jos poikkeat suunnitelmasta, uusit sen ja sillä sipuli.

        Jälleensyntymän todellisuus ei tunne tuomioita, saati helvett.jä.

        Jos päätöksiin vaikutetaan millään lailla tahto ei ole vapaa.


      • M. Eläjä.
        hilnex kirjoitti:

        Jos päätöksiin vaikutetaan millään lailla tahto ei ole vapaa.

        'hilnex'

        Päätökset ovat vapaita, tämä näkyy maailman tilanteestakin.

        Ennen syntymää tehdään ja laaditaan 'kehykset', tulevalle maalliselle elämälle.
        Jos tämä on vapaan tahdon rajoitusta, se on sitten siinä.


      • Ap.ateisti
        M. Eläjä. kirjoitti:

        'hilnex'

        Päätökset ovat vapaita, tämä näkyy maailman tilanteestakin.

        Ennen syntymää tehdään ja laaditaan 'kehykset', tulevalle maalliselle elämälle.
        Jos tämä on vapaan tahdon rajoitusta, se on sitten siinä.

        Siis mitä hittoa? Olen siis muka ennen syntymää valinnut itselleni seksuaalisen hyväksikäytön? Ihan oikeestiko uskotte noihin juttuihin?

        Ymmärrän että pahantekijä, raiskaaja, murhaaja, pedofiili tekee oman päätöksensä toimia niin mutta en edelleenkään ymmärrä miksi jumala, jos sellainen olisi olemassa, sallii tämän. Miten jumala valitsee että tämä lapsi tässä raiskataan ja nämä 3 lasta saa äiti tappaa ajamalla bussia päin. Jaaha, mitähän kurjuutta keksisin seuraavalle lapselle, tuumii jumals.Näinkö?

        Miettikää ny oikeesti.Ihmisiä on miljardeja ja joku heppu kuulis meidät kaikki?


      • M. Eläjä.
        Ap.ateisti kirjoitti:

        Siis mitä hittoa? Olen siis muka ennen syntymää valinnut itselleni seksuaalisen hyväksikäytön? Ihan oikeestiko uskotte noihin juttuihin?

        Ymmärrän että pahantekijä, raiskaaja, murhaaja, pedofiili tekee oman päätöksensä toimia niin mutta en edelleenkään ymmärrä miksi jumala, jos sellainen olisi olemassa, sallii tämän. Miten jumala valitsee että tämä lapsi tässä raiskataan ja nämä 3 lasta saa äiti tappaa ajamalla bussia päin. Jaaha, mitähän kurjuutta keksisin seuraavalle lapselle, tuumii jumals.Näinkö?

        Miettikää ny oikeesti.Ihmisiä on miljardeja ja joku heppu kuulis meidät kaikki?

        Mistä Jumalan tähän tempasit?

        Jumalalla ei ole mitään osaa näihin mainitsemiisi tapahtumiin.

        Meidän kaikkien on erittäin vaikea tajuta tämän maailman hetkisyyttä.


      • Ap..
        M. Eläjä. kirjoitti:

        Mistä Jumalan tähän tempasit?

        Jumalalla ei ole mitään osaa näihin mainitsemiisi tapahtumiin.

        Meidän kaikkien on erittäin vaikea tajuta tämän maailman hetkisyyttä.

        Siis jumalasta mä täällä puhun.Että jos jumalalla kerran on kaikki valta,miksi jotkut joutuvat kärsimään?Eikä varmana ole kenenkään oma tahto joutua joidenkin hirmutekojen uhriksi.


      • M. Eläjä.
        Ap.. kirjoitti:

        Siis jumalasta mä täällä puhun.Että jos jumalalla kerran on kaikki valta,miksi jotkut joutuvat kärsimään?Eikä varmana ole kenenkään oma tahto joutua joidenkin hirmutekojen uhriksi.

        Jumaluuspalstahan tämä on, että sikäli.

        Maailma on täynnä kauhujuttuja ja suunnatonta kärsimystä ja papitkin kysyvät 'kuinka Jumala sallii'?

        Ymmärtämättä että sellaista erillistä jumalaa ei ole olemassa, joka sallii ja tai on sallimatta.
        Tällaista jumalaa on käytetty vuosituhansia ihmisen hallitsemiseen ja uskontojen pönkittämiseen.


      • Freeman.
        Ap.. kirjoitti:

        Siis jumalasta mä täällä puhun.Että jos jumalalla kerran on kaikki valta,miksi jotkut joutuvat kärsimään?Eikä varmana ole kenenkään oma tahto joutua joidenkin hirmutekojen uhriksi.

        Se vapaus on valinnan vapautta johonkin omaan toimintaan tai toiminnasta pidättäytymiseen. Ei se sitä ole, että "en ikinä joudu ryöstetyksi tai tapetuksi jonkun toisen taholta."

        Vaikka voihan sitäkin yrittää vältellä. Vapaus on vapautta yrittämiseen, mutta tuloksista ei ole takeita.


    • helmitaulu

      En ymmärrä kysymystä

      jos valitset tuhon ja saat sen??

      jos valitset rakkauden ja saat sen

      Mitä sinun VIELÄ pitäisi saada ollaksesi vapaa ???

    • Fyysisinä kehoina emme milloinkaan voi olla täysin vapaita Aina olen jonkun tiellä, otan tilan joka voisi olla jonkun toisen käytössä, aina syön jonkun leipää, aina hengitän jonkun ilmaa. Aina käytän jotakuta hyväkseni kuten nyt tässä. Vien lukijan aikaa jonka hän voisi käyttää hyväkseen jossain paremmin ja vapaammin sitoutumatta minun höpinääni. Mikä pahempaa suututan jonkun joka menee ja tekee tällä perusteella jotain hyödytöntä, jotain josta myöhemmin syyllistää itsensä.

      Joten vapaus on mielen tila ja sen jokainen halutessaan pystyy valitsemaan. Halusit tai et joka hetki valitset, tosin on myös mahdollisuus itkeä ja valita. Tai on mahdollista valita Rakkaudesta.
      On siis mielen vapaus ei kehojen.

      Kamalaan surmatyöhön kukaan ei tarvitse Jumalan lupaa, tai paremmin ehkä olisi ajatella että tuossakin tilanteessa osallisilla oli mahdollisuus valita ja he valitsivat.

      Sarcisson tuossa esittää ettei voi olla maailmaa ilman pahuutta joten yksi johtopäätös on: onnettomuudessa mukana olleet oli oltava jotta on mahdollista osoittaa egojen maailman mielettömyys.

      • Sarcisson

        "Sarcisson tuossa esittää ettei voi olla maailmaa ilman pahuutta joten yksi johtopäätös on: onnettomuudessa mukana olleet oli oltava jotta on mahdollista osoittaa egojen maailman mielettömyys. "

        Tarkennetaan, en esitä noin. Sanoin vain, että maailma ei voi olla ennaltamäärätty pelkästään hyväksi -muutoin vapaan tahdon kanssa tulee ongelmia. Mutta ei ole mitään loogista esteettä sille, etteikö maailma voisi olla ilman moraalista pahuutta. Teoriassa voimme kuvitella maailman, jossa ihmisen ovat moraalisesti niin korkealla tasolla ja kykeneviä tekemään jatkuvasti hyviä ratkaisuja, että pahuutta ei esiinny.


    • Meissä vaikuttaa oma lihallinen luonto, joka ei tahdo tehdä Jumalan tahtoa, ei yhtään. Se on sellainen vastustuksen henki, joka toisilla näkyy enemmän ja toisilla vähän vähemmän.

      Jumalalla on kaikki valta ja kaikessa viisaudessaan Hän antaa meidän myös rikkoa tahtoaan vastaan. Jumala on oikeudenmukainen, joten Hän tosissaan on tehnyt sanassaan selväksi, että rangaistus siitä seuraa. On erilaista rikkomista, osa rikkoo tahtomattaankin ja osa tiedon puutteesta. Mutta Jumala valmisti meille Jeesuksessa pelastuksen, että ihan tosissaan ne, jotka katuvat tekojaan ja tahtovat olla Jumalan kanssa, eivät joutuisi sinne kadotukseen. Lain mukaan käsittääkseni kaikkien olisi sinne jouduttava ja keltään ei kysyttäisi mitään. Olisi kuitenkin epäreilua, jos meidät kaikki Aadamin ja Eevan jälkeen kirouksen alaiset tuomittaisiin sen perusteella, että joskus olemme langenneet syntiin, ja emme kaikenlisäksi tahtoisi muuta kuin olla Jumalan kanssa. Siksi siis sovitus, Herraa pitää pelätä ja rakastaa. Kilvoittelu on kovaa, taistelu on kovaa, kun kaiken lisäksi maailma vihaa Jeesusta ja Jeesuksen omia niin paljon, että marttyyrikuolemiakin on. Eräskin uskova pariskunta laitettiin jossain muslimimaassa elävältä uuniin.

      Jumala on myös kärsivällinen, jos Hän ei olisi, kaikki olisi toisin. Jumala nimittäin tahtoo, että KAIKKI pelastuisivat. Arrmonaika on tarpeellista, vaikka aika meillä ihmisillä on muutenkin lyhyt.

      Uskoontullessaan ihminen käsittääkseni saa toisen tahdon, tahdon elää Jumalan tahdon mukaan ja kieltää itsensä, ettei antaudu syntiin enää. Ei siis Jumalan ilmoitus eikä Hänen vanhurskas tahtonsa ole missään vaiheessa epäreilu. Pelastukseen voi tulla kuka vain, joka tuntee vetoa, ja kaikkia kutsutaan varmasti, vaikkapa vain heränneinä kysymyksinä.

      Jos Jumalan tuntee, niin Häntä ei voi olla rakastamatta, koska Hän on armossaan suuri. Sen ymmärtää kun on saanut jotain anteeksi.

      Mutta tosiaan Jumala mm. voi laittaa uskomattomatkin joskus tekemään tahtonsa mukaan, esimerkiksi yksi ateisti mies tunsi yhtäkkiä vaiston, että hänen olisi tehtävä uukkari autollaan ja kun hän teki niin pimeässä syysillassa, hän löysi ojasta makaamassa tytön. Vau mikä apu! Toinen merkittävä juttu Jumalan puheeseen liittyen oli se, kun Anders Breivik oli ampumassa ensimmäistä laukaustaan Utöyan saarella. Hän tunsi sisimmässään valtavan vastustuksen, että hänen ei pitäisi sitä tehdä (tästä oli haastattelu), mutta hän päätti olla kuuntelematta, paadutti itsensä ja ampui, lopputuloksen tiedämmekin. Kolmeen vuoteen hän ei ole osoittanut katumuksen merkkejä.

      Sori jaarittelu...

    • M. Eläjä.

      Kaikkein tärkein asia olisi oppia rakastamaan itseänsä aidosti. Se ei tarkoita 'itserakkautta', 'itsekkyyttä', vaan aitoa ja ehdotonta itsensä hyväksyntää.

      Tämän kun saavutamme, saavutamme kaiken muunkin ja pystymme antamaan aitoa Rakkautta.

      • M. Eläjä.

        Jospa saavuttaisin 'itselleni' kaiken tämän.


      • Sarcisson
        M. Eläjä. kirjoitti:

        Jospa saavuttaisin 'itselleni' kaiken tämän.

        Mikä estää?


    • M. Eläjä.

      Sinäpä kysymyksen asetit, en oikein osaa sanoa...ehkä uskon puute itseen.

      Ihmiselle tärkein asia elämässä, pitäisi löytyä avain oman sisimpään ja aukaista lukittuina olleet portit.
      Uskon kyllä siihen perusasiaan, että muutos lähtee aina omasta itsestä.

      • Sarcisson

        Jos sanot, että tärkein asia olisi oppia rakastamaan itseään aidosti, niin ainoa estehän sille täytyy olla slloin sinussa itsessäsi. Eikö totta? Ja mikä estää rakastatamasta itseään - se ettei hyväksy itseään sellaisena kuin on. Joko uskoo olevansa jotain muuta kuin on tai haluaa tulla joksikin muuksi kuin mitä on.

        Eikö tässä ole aika suoraviivainen avain itseensä? Tunne itsesi. Tai jos et tunne itseäsi, niin voisiko olla aika tutustua itseensä? Ilman arviontia ja kritiikkiä, ilman olettamuksia ja uskomuksia, ilman toiveita ja haluja - vain siihen mikä tämä "Minä" oikeasti on.

        Kuka tai mikä minä oikeasti olen, ilman spekulaatioita vaan ihan faktapohjalta. Mitä tapahtuu minussa -kropassa ja mielessä- ja miksi? Ja mistä aloittaa? Siitä, mitä tuntee nyt, mitä ajattelee nyt. Asia kerrallaan, pikkuhiljaa, vähän kuin kuorisi sipulia...Miten muutoin sitä ymmärtäisi sisimpäänsä??? Tai tietäisi kuka tai mikä oikeastaan on???


    • Ksksksjskq

      En oo lukenut aijempia viestejä täällä, eli en tiiä onko tätä jo käsitelty. Mutta ajatellaan, että maailmassa toimii Jumalan lisäksi myös saatana, joka täällä kiusaa ja tuhoaa. Pahuusmei ole Jumalasta vaan päinvastoin saatanasta. Toki ihmiselle myös on annettu vapaa tahto ja toiminta, Jumala ei meitä manipuloi (siinä menisi koko ihmisyyden pointti ja kaiken merkitys). Lisäksi vaikka Jumala ei vartavasten rankaise, niin synnillä on kyllä seuraus, joka on aikalailla itsestään selvää. Ihmiset kylvää riitaa ja vihaa, on itsekkäitä ja ahneita ---> sodat.

    • pohjantähti

      Ei kukaan voi tehdä pahaa pahuuttaan, vaan hän luulee tekevänsä hyvää johon välttämättömyyden pakko hänet ohjaa.

      Syy ja sen seuraus on tuo pakko joka ajaa ihmisen määrättyihin tekoihin, joilla on pahat seuraukset, eikä tuo syy ole välttämättä tämän elämän aikaansaannosta, sillä olemme saattaneet saada syntymässä psykologisena perimänä , eli perisyntinä.
      Silloin me kärsimme edelisten sukupolvien teosta, jonka maksun aika on tullut tässä elämässä.
      Tuo perimä jonka syntymässä saamme on myö meidän oppaamme, ja se voi opastaa meidät perimämme mukaan joko hyvään taikka pahaan.

      Hänelläkin kesti kauan kun huomasin tuo oppaan olemassaolon
      5 vuotiaana huomasin sen ensikerran, mutta enhän minä sitä silloin ymmärtänyt, vasta kauan myöhemmin. jo kouluaikoina aloin ottamaan selvää mitä nuo tapahtumat merkitsivät, luin raamatunkin mutta en löytänyt sieltä vastausta, sillä jumal se ei voinut olla vaan
      paljon suurempi voima, eli syyn ja seurauksen laki eli elämän laki.

      Se on sisäisesti rakentuneena kok maailmankaikkeuteen, ja toimii automaattisesti pitäen luonnon järjestyksessä

      Ihmine on piokkeus uskontoineen jumsalineen ja aatteineen tuosta järjestyksestä, josta hän saa kantaa seuraukset ellei hän palaa normaaliin kehtykseen.

      Sen takia ihminen joutui henkisestä paratiisitilasta ulos, mutta kaipuu takaisi siihen jäi.
      SITÄ VARTEN uskonnot ja myöhemmin aatteet, syntyivät, mutta ajan myötä ne ovat ajautuneet kauas tuosta päämäärästaä

    • xxxxx Kysyn kysymyksen, johon koskaan en ole saanut vastausta näillä palstoilla enkä uskovaisilta.
      Sanotaan, että Jumalalla on kaikki valta niin maan päällä kuin taivaissa. Jos rukoilet aidosti,vilpittömästi apuun uskoen, rukouksiin vastataan xxxxx

      Koska olet ateisti, sinulla on jo sellainen lähtökohta, että et voi saada uskovilta sellaista vastausta, joka olisi mielestäsi oikea.
      Hakeudu ensin irti ateismista, etsi Jeesusta Kristusta elämääsi eli tule uskoon. Sen jälkeen on paljon helpompi ymmärtää, miksi maailma on sellainen kun on..

      • Ap...

        Jos olisit lukenut aiemmat viestini, tietäisit etten ole aina ollut ateisti.Kasvoin uskovaisessa perheessä ja annoin elämäni Jeesukselle 16 vuotiaana.Uskoin todellakin jumalaan ja raamattuun.
        Vuosien kuluessa heräsin huomaamaan, ettei mitään jumalaa ole.En koskaan nähnyt hänen tekojaan,vastauksia rukouksiin,en mitään. Puhuin tästä muiden uskovien kanssa ja minua syytettiin,etten ole vilpitön.Mutta kun olin.Olin todella sokea uskossani ja uskoin. Usko meni,koska tajusin ettei jumalaa ole.
        En etsi itselleni mieluista vastausta,haluaisin edes joitain vastauksia todellisilta uskovaisilta kysymyksiini. Kai teillä mielipiteitä on,vaikka kukaan ei voi asiaan yhtä ainoaa oikeaa vastausta antaa.


      • M. Eläjä.
        Ap... kirjoitti:

        Jos olisit lukenut aiemmat viestini, tietäisit etten ole aina ollut ateisti.Kasvoin uskovaisessa perheessä ja annoin elämäni Jeesukselle 16 vuotiaana.Uskoin todellakin jumalaan ja raamattuun.
        Vuosien kuluessa heräsin huomaamaan, ettei mitään jumalaa ole.En koskaan nähnyt hänen tekojaan,vastauksia rukouksiin,en mitään. Puhuin tästä muiden uskovien kanssa ja minua syytettiin,etten ole vilpitön.Mutta kun olin.Olin todella sokea uskossani ja uskoin. Usko meni,koska tajusin ettei jumalaa ole.
        En etsi itselleni mieluista vastausta,haluaisin edes joitain vastauksia todellisilta uskovaisilta kysymyksiini. Kai teillä mielipiteitä on,vaikka kukaan ei voi asiaan yhtä ainoaa oikeaa vastausta antaa.

        Et halua todellista keskustelua, se sinulle annettiin jo aiemmin.

        Katastele nyt edes omat viestisi?


    • 768

      Vanhassa testamentissa puhutaan israelin kansan vaiheista Jumalan ja israelilaisten näkökulmasta. Jos kuningas esim. sortui pahuuteen, kerrotaan myös miten rangaistus tuli.

      Toinen kuninkaiden kirja 21: Manasse pani poikansa kulkemaan tulen läpi, hän harjoitti noituutta ja ennustamista ja otti palvelukseensa henkienmanaajia ja enteidenselvittäjiä. Hän teki paljon sellaista, mikä oli väärää Herran silmissä, ja herätti näin hänen vihansa. Hän teetti Astarten patsaan ja asetti sen temppeliin.

      Sen lisäksi, että Manasse johdatti Juudan synnintekoon, tekemään sitä, mikä on väärää Herran silmissä, hän syyllistyi myös niin moneen verityöhön, että Jerusalem oli hänen aikanaan ääriään myöten täynnä viatonta verta.

      Seurauksena oli Temppelin hävitys ja Juudan heimon joutuminen pakkosiirtolaisiksi vuosikymmeniksi vieraaseen maahan.

    • hlb1

      Ja kyllä varmaan ovat tutkimattomia, ainakin sinun osaltasi.

    • valistunut

      Ei ole jumalaa joka sallisi hyvää taikka pahaa, on vain maailmankaikeudellinen syyn ja seuraksen laki joka on kaikkialle sisäisesti rakentuneena
      Kaikella on syynsä siitä seuraavat seuraukset, ja sen mukaan kaikki kehitys tapahtuu.

      Me saamme nuo syyt psykologisena perimänä eli persyntinä syntymässä, koska laki vaatii niin, että jos ihminen ei oman elämänsä aikana ole ymmärtänyt tuota lainalaisuutta, nii ne siirtyvät syntyvään lapseen joka joutuu ottamaan kannettavakseen ne

      Sen mukaan määräytyy elämämme, joten meillä ei ole vapaata tahtoa, vaan välttämättömyyden pakko toteuttaa ne, ja sitä me teemme tiedostamattamme, ellemme tietosta tuota asiaa jolloin on mahdollisuus henkisesti poistua tuo lain alaisuudesta, sillä mielemme perusta ei ole tuon lain alainen, vaan materiasta kehityksen kautta syntynyt on ajallisena joutunut se nalaisuuteen

      ja sen seurausta on tämä kaaosmainen, kärsimysten ja väkivallan täyttämä yhteiskunta

      Fyysisesti me olemme tuon lain alaisia kuten kaikki elävät olennot kaikkialla maailmankaikkeudessa.

      Eläimetkin on suorassa yhteydessä kaiken lähteeseen, mutta ihminen ei ole

      Voidakseen palata yhteyteen kaiken lähteen kanssa, on ymmärrettävä ne syyt, että miksi ja minkä takia olemme erillistyneet siitä, ja miksi se kulkee perimänä

      Ihmiset rukoilevat jumalalya apua, mutta se ei ole jumala joka auttaa, saavatki apua, mutta se apu ei tule jumalalta, vaan tulolta perimältämme, ja joudumme maksamaan siitä kalliin hinnan

      Saannin me huomaamme mutta maksua siitä emme huomaa
      vaan syytämme siitä ulkopuolista tahoa vaikka syy on meissä itsessämme.
      Olen keskustellut monen rukoilijan kanssa, ja he sanoivat saaneensa jumalalta apua, mutta miksi minua sitten rangaistiin
      määrätyillä asioilla, mutta eivät huomaa, että se oli maksua tuosta saadusta

      ITse en rukoile vaan otan vasttaan kaiken sen mikä, minkä olen tekojeni seurauksena ansainnut, ja perimänä saanut edelliseltä sukupolvelta.

      Eihän noin pinillä lapsilla voi vielä olla itse aiheuttamaansa karmaa
      ,vaan se on perimänä saatua.
      Tekijänki karma voi olla, että hän ajautuu ongelmineen sellaiseen tilantaaseen, jossa ihminen ei näe enään muuta vaihtoehtoa

      SE ON JÄRKYTTÄVÄÄ MUTTA mutta näin tapahtuu jatkuvasti

    • pieni sielu

      Olipa kerran, ennen aikaa, pieni Sielu joka sanoi Jumalalle, “Tiedän kuka olen.”
      Ja Jumala sanoi, “Sepä ihanaa! Kuka siis olet?”
      Ja Pieni Sielu huusi, “Minä olen Valo!”
      Jumala hymyili leveästi. “Aivan oikein!” Jumala huudahti. “Sinä olet Valo.”
      Pieni Sielu oli niin iloinen. “Vau,” sanoi Pieni Sielu, “tämä on todella siistiä!”
      Mutta pian, sen tietäminen kuka oli ei enää riittänyt. Pieni Sielu tunsi liikettä sisällään, ja halusi nyt olla se mitä oli.
      Ja niin Pieni Sielu meni takaisin Jumalan luo (mikä ei ole ollenkaan huono ajatus kenellekään sielulle joka haluaa tietää Ketä He Todella Ovat), ja sanoi, “Hei, Jumala! Nyt kun tiedän mikä olen, sopiiko minun olla se?”
      Ja Jumala sanoi, “Tarkoitatko että haluat olla Kuka Jo Olet?”
      “No”, aloitti Pieni Sielu, “on yksi asia tietää Kuka Olen, ja aivan toinen todella olla se. Haluan tuntea millaista on olla Valo!”
      “Mutta sinähän olet jo Valo,” Jumala vastasi, hymyillen taas.
      “Niin, mutta haluan nähdä miltä se tuntuu!” huusi Pieni Sielu.

      “No,” sanoi Jumala hykerrellen, “olisihan minun pitänyt tietää. Sinä olet aina ollut se seikkailunhaluinen.” Sitten Jumalan ilme muuttui. “Yksi juttu vain…”
      “Mikä?” kysyi Pieni Sielu.
      “No, ei ole muuta kuin Valoa. Katsohan, en luonut mitään muuta kuin mitä olet; joten ei ole helppoa tapaa kokea itseäsi sinä Mitä Olet, koska ei ole mitään mitä et ole.”
      “Siis kuinka?” sanoi Pieni Sielu, joka nyt oli hieman hämmentynyt.
      “Ajattele sitä näin,” sanoi Jumala. “Olet kuin kynttilä Auringossa. Ei sinulla siellä mitään hätää ole. Muiden miljoonien, ziljoonien toisten kynttilöiden joukossa jotka muodostavat Auringon. Eikä aurinko olisi Aurinko ilman sinua. Ei, se olisi aurinko ilman yhtä kynttiläänsä … eikä se olisi Aurinko ollenkaan, sillä se ei paistaisi yhtä kirkkaasti. Siispä. Kuinka tuntea itsensä Valona kun olet Valon keskellä – siinäpä kysymys.”
      “No”, Pieni Sielu piristyi, “sinähän olet Jumala. Keksi jotain!”
      Taas Jumala hymyili. “Keksin jo,” Jumala sanoi. “Koska et näe itseäsi Valona kun olet Valossa, ympäröimme sinut pimeydellä.”
      “Mitä on pimeys?” Pieni Sielu kysyi.
      Jumala vastasi, “Se on sitä mitä sinä et ole.”
      “Pelkäänkö minä pimeää?” huudahti Pieni Sielu. “Vain jos päätät niin,” Jumala vastasi. “Ei ole mitään pelättävää jos et päätä että on. Näetkös, me keksimme sen. Kuvittelemme.”
      “Ai,” sanoi Pieni Sielu, ja voi jo paremmin.
      Sitten Jumala selitti, että jos haluaa kokea jotain, sen täydellinen vastakohta ilmestyy. “Se on suuri lahja,” Jumala sanoi, “sillä ilman sitä et voisi tietää miltä mikään tuntuu. Et tietäisi lämmintä ilman kylmää, korkeaa ilman matalaa, nopeaa ilman hidasta. Et tietäisi vasenta ilman oikeaa, Täällä ilman tuolla, nyt ilman silloin.”
      “Joten”, Jumala lopetti, “kun olet pimeyden ympäröimä, älä pui nyrkkiä tai korota ääntäsi ja kiroa pimeyttä. Ole mieluumin Valo pimeydelle, äläkä ole kiukkuinen sille. Sitten tiedät Kuka Todella Olet, ja kaikki muutkin tietävät. Anna Valosi loistaa niin että kaikki tietävät kuinka erityinen olet!”
      “Tarkoitatko että on ok antaa muiden nähdä kuinka erityinen olen?” kysyi Pieni Sielu.
      “Tietenkin!” Jumala hykerteli. “Se on erittäin ok! Mutta muista, ‘erityinen’ ei tarkoita ‘parempi.’ Kaikki ovat erityisiä, jokainen omalla tavallaan! Kuitenkin monet muut ovat unohtaneet tämän. He huomaavat että on ok että he voivat olla erityisiä vasta sitten kun sinä näet että on ok että sinä olet erityinen.”
      “Vau,” sanoi Pieni Sielu, tanssien ja hyppien ja nauraen ja pomppien ilosta. “Voin olla niin erityinen kuin haluan!”
      “Kyllä, ja voit aloittaa heti,” sanoi Jumala, joka tanssi ja hyppi ja nauroi Pienen Sielun mukana.

      • pieni sielu

        “Minkälainen erityinen haluat olla?”
        “Minkälainen?” Pieni Sielu toisti perässä. “En ymmärrä.”
        “No,” selitti Jumala, “on erityistä olla Valo, ja erityisenä olemisessa on monta osaa. On erityistä olla ystävällinen. On erityistä olla lempeä. On erityistä olla luova. On erityistä olla kärsivällinen. Voitko keksiä muita tapoja olla erityinen?”
        Pieni Sielu istui hiljaa hetken. “Tiedän monta tapaa olla erityinen!” Pieni Sielu huudahti sitten. “On erityistä olla avulias. On erityistä olla jakava. On erityistä olla ystävällinen. On eritystä ottaa toiset huomioon!”
        “Kyllä!” oli Jumala samaa mieltä, “ja voit olla näitä kaikkia, tai mikä tahansa osa näistä minkä haluat, milloin vain. Tätä tarkoittaa se että on Valo.”
        “Tiedän mitä haluan olla, tiedän mitä haluan olla!” Pieni Sielu julisti suuresti innoissaan. “Haluan olla erityinen mallia ‘anteeksiantava’. Eikö ole erityistä olla anteeksiantava?”
        “Kyllä vain,” vakuutti Jumala Pienelle Sielulle. “Se on hyvin erityistä.”
        “Ok,” sanoi Pieni Sielu. “Sellainen haluan olla. Haluan olla anteeksiantava. Haluan kokea itseni sellaisena.”
        “Hyvä,” sanoi Jumala, “mutta on yksi asia joka sinun pitäisi tietää.”
        Pieni Sielu alkoi jo käydä kärsimättömäksi. Näytti aina siltä että oli joku mutka matkassa. “Mikä se on?” Pieni Sielu huokaisi.
        “Ei ole ketään kelle antaa anteeksi.”
        “Ei ketään?” Pieni Sielu tuskin uskoi mitä juuri oli sanottu.
        “Ei ketään!” toisti Jumala. “Kaikki minkä olen tehnyt on täydellistä. Koko luomakunnassa ei ole yhtäkään sielua joka olisi vähemmän täydellinen kuin sinä. Katso ympärillesi.”
        Silloin Pieni Sielu huomasi että suuri joukko oli kokoontunut. Sieluja oli tullut läheltä ja kaukaa – kaikkialta Kuningaskunnasta – sillä sana oli kiertänyt että Pieni Sielu kävi tätä tavatonta keskustelua Jumalan kanssa, ja kaikki halusivat kuulla mitä he sanoivat.
        Katsoessaan lukemattomia sieluja joita siihen oli kerääntynyt, Pienen Sielun oli pakko olla samaa mieltä. Kukaan ei näyttänyt olevan vähemmän ihmeellinen, vähemmän mahtava, tai vähemmän täydellinen kuin Pieni Sielu itse. Niin ihmeellisiä olivat kerääntyneet sielut, ja niin kirkas oli heidän Valonsa, että Pieni Sielu tuskin pystyi heitä katselemaan.
        “Kenelle siis antaa anteeksi?” kysyi Jumala.
        “Voi pojat, ei tämä ole ollenkaan hauskaa!” valitti Pieni Sielu. “Halusin kokea itseni Hänenä Joka Antaa Anteeksi. Halusin tietää miltä sellainen erityisyys tuntuu.”
        Ja Pieni Sielu oppi miltä tuntuu olla surullinen.
        Mutta juuri silloin Ystävällinen Sielu astui eteen joukosta.
        “Älä murehdi, Pieni Sielu,” Ystävällinen Sielu sanoi, “minä autan sinua.”
        “Autatko?” Pieni Sielu kirkastui. “Mutta mitä voit tehdä?”
        “Voin antaa sinulle jonkun jolle voit antaa anteeksi.”
        “Voitko?”
        “Varmasti!” visersi Ystävällinen Sielu. “Voin tulla seuraavaan elämääsi ja tehdä jotain jonka voit antaa anteeksi.”
        “Mutta miksi? Miksi tekisit niin?” Pieni Sielu kysyi. “Sinä, joka olet niin täydellinen Olento!


      • pieni sielu
        pieni sielu kirjoitti:

        “Minkälainen erityinen haluat olla?”
        “Minkälainen?” Pieni Sielu toisti perässä. “En ymmärrä.”
        “No,” selitti Jumala, “on erityistä olla Valo, ja erityisenä olemisessa on monta osaa. On erityistä olla ystävällinen. On erityistä olla lempeä. On erityistä olla luova. On erityistä olla kärsivällinen. Voitko keksiä muita tapoja olla erityinen?”
        Pieni Sielu istui hiljaa hetken. “Tiedän monta tapaa olla erityinen!” Pieni Sielu huudahti sitten. “On erityistä olla avulias. On erityistä olla jakava. On erityistä olla ystävällinen. On eritystä ottaa toiset huomioon!”
        “Kyllä!” oli Jumala samaa mieltä, “ja voit olla näitä kaikkia, tai mikä tahansa osa näistä minkä haluat, milloin vain. Tätä tarkoittaa se että on Valo.”
        “Tiedän mitä haluan olla, tiedän mitä haluan olla!” Pieni Sielu julisti suuresti innoissaan. “Haluan olla erityinen mallia ‘anteeksiantava’. Eikö ole erityistä olla anteeksiantava?”
        “Kyllä vain,” vakuutti Jumala Pienelle Sielulle. “Se on hyvin erityistä.”
        “Ok,” sanoi Pieni Sielu. “Sellainen haluan olla. Haluan olla anteeksiantava. Haluan kokea itseni sellaisena.”
        “Hyvä,” sanoi Jumala, “mutta on yksi asia joka sinun pitäisi tietää.”
        Pieni Sielu alkoi jo käydä kärsimättömäksi. Näytti aina siltä että oli joku mutka matkassa. “Mikä se on?” Pieni Sielu huokaisi.
        “Ei ole ketään kelle antaa anteeksi.”
        “Ei ketään?” Pieni Sielu tuskin uskoi mitä juuri oli sanottu.
        “Ei ketään!” toisti Jumala. “Kaikki minkä olen tehnyt on täydellistä. Koko luomakunnassa ei ole yhtäkään sielua joka olisi vähemmän täydellinen kuin sinä. Katso ympärillesi.”
        Silloin Pieni Sielu huomasi että suuri joukko oli kokoontunut. Sieluja oli tullut läheltä ja kaukaa – kaikkialta Kuningaskunnasta – sillä sana oli kiertänyt että Pieni Sielu kävi tätä tavatonta keskustelua Jumalan kanssa, ja kaikki halusivat kuulla mitä he sanoivat.
        Katsoessaan lukemattomia sieluja joita siihen oli kerääntynyt, Pienen Sielun oli pakko olla samaa mieltä. Kukaan ei näyttänyt olevan vähemmän ihmeellinen, vähemmän mahtava, tai vähemmän täydellinen kuin Pieni Sielu itse. Niin ihmeellisiä olivat kerääntyneet sielut, ja niin kirkas oli heidän Valonsa, että Pieni Sielu tuskin pystyi heitä katselemaan.
        “Kenelle siis antaa anteeksi?” kysyi Jumala.
        “Voi pojat, ei tämä ole ollenkaan hauskaa!” valitti Pieni Sielu. “Halusin kokea itseni Hänenä Joka Antaa Anteeksi. Halusin tietää miltä sellainen erityisyys tuntuu.”
        Ja Pieni Sielu oppi miltä tuntuu olla surullinen.
        Mutta juuri silloin Ystävällinen Sielu astui eteen joukosta.
        “Älä murehdi, Pieni Sielu,” Ystävällinen Sielu sanoi, “minä autan sinua.”
        “Autatko?” Pieni Sielu kirkastui. “Mutta mitä voit tehdä?”
        “Voin antaa sinulle jonkun jolle voit antaa anteeksi.”
        “Voitko?”
        “Varmasti!” visersi Ystävällinen Sielu. “Voin tulla seuraavaan elämääsi ja tehdä jotain jonka voit antaa anteeksi.”
        “Mutta miksi? Miksi tekisit niin?” Pieni Sielu kysyi. “Sinä, joka olet niin täydellinen Olento!

        “Mutta miksi? Miksi tekisit niin?” Pieni Sielu kysyi. “Sinä, joka olet niin täydellinen Olento
        Sinä joka värähtelet sellaisella nopeudella että se luo niin kirkkaan Valon että tuskin pystyn katsomaan sinua? Mikä voi saada sinut haluamaan hidastaa värähtelyäsi sellaiselle nopeudelle että kirkkaasta Valostasi tulee pimeä ja tiheä? Mikä voi saada sinut – joka olet niin kevyt että tanssit tähdillä ja kuljen läpi Kuningaskunnan ajatuksesi nopeudella – tulemaan elämääni ja muuttumaan niin raskaaksi että voisit tehdä tämän pahan asian?”
        “Yksinkertaista;” Ystävällinen Sielu sanoi. “Tekisin sen koska rakastan sinua.”
        Pieni Sielu vaikutti yllättyneeltä vastauksesta.
        “Älä ole niin ällistynyt,” sanoi Ystävällinen Sielu, “olet tehnyt saman minulle. Etkö muista?
        Voi, olemme tanssineet yhdessä, sinä ja minä, monia kertoja. Halki ikuisuuksien ja läpi aikakausien olemme tanssineet. Läpi kaiken ajan ja monissa paikoissa olemme leikkineet yhdessä. Et vain muista.”
        “Olemme molemmat olleet Sen Kaikki. Olemme olleet sen ylös ja alas, sen vasen ja oikea. Olemme olleet sen täällä ja tuolla, sen nyt ja silloin. Olemme olleet mies ja nainen, hyvä ja paha; t sen uhri ja sen konna.”
        “Näin olemme tulleet yhteen, sinä ja minä, monta kertaa aikaisemmin; kumpikin tuomaan toiselle täydellisen mahdollisuuden Ilmaista ja Kokea Kuka Me Todella Olemme. Joten,” Ystävällinen Sielu jatkoi, “tulen seuraavaan elämääsi ja olen ‘pahis’ tällä kertaa.
        Teen jotain todella kauheaa, ja sitten voit kokea itsesi sinä Joka Antaa Anteeksi.”
        “Mutta mitä aioit tehdä?” Pieni Sielu kysyi, hieman hermostuneesti, “mikä on niin kauheaa?”
        “Voi,” vastasi Ystävällinen Sielu tuikkien, “kyllä me jotain keksimme.”
        Sitten vaikutti että Ystävällinen Sielu muuttui vakavaksi, ja sanoi hiljaisella äänellä, “Yhdessä asiassa olet oikeassa, tiedäthän.”
        “Mikä se on?” Pieni Sielu halusi tietää.
        “Minun täytyy hidastaa värähtelyäni ja tulla hyvin raskaaksi että voin tehdä tämän ei-niin-mukavan jutun. Minun täytyy leikkiä olevani jotain joka on hyvin erilaista kuin minä itse. Niinpä haluan pyytää yhden vastapalveluksen.”
        “Mitä vain, mitä vain!” huudahti Pieni Sielu, ja alkoi tanssia ja laulaa, “pääsen olemaan anteeksiantava, pääsen olemaan anteeksiantava!”
        Silloin Pieni Sielu näki että Ystävällinen Sielu oli edelleen hyvin hiljaa.
        “Mikä nyt on?” Pieni Sielu kysyi. “Mitä voin tehdä puolestasi? Olet niin enkeli kun haluat tehdä tämän minulle!”
        “Totta kai tämä Ystävällinen Sielu on enkeli!” Jumala keskeytti. “Kaikki ovat! Muistakaa aina: olen lähettänyt teille vain enkeleitä.”
        Ja niin Pieni Sielu halusi enemmän kuin koskaan täyttää Ystävällisen Sielun pyynnön. “Mitä voin tehdä puolestasi?” Pieni Sielu kysyi uudelleen.
        “Sillä hetkellä kun lyön sinua ja sivallan sinua,” Ystävällinen Sielu vastasi, “sillä hetkellä kun teen sinulle pahimman mitä saatat kuvitella – juuri sillä hetkellä…”
        “Niin?” Pieni Sielu keskeytti, “niin…?”
        “Muista Kuka Minä Todella Olen.”
        “Voi, muistan kyllä!” huudahti Pieni Sielu, “Lupaan! Muistan aina sinut sellaisena kuin näen sinut tässä, juuri nyt!”
        “Hyvä,” sanoi Ystävällinen Sielu, “sillä, katsohan, olen silloin teeskennellyt niin kovaa, että olen itse unohtanut. Ja jos et muista minua sellaisena kuin todella olen, en ehkä pysty itse muistamaan hyvin pitkään aikaa.
        Ja jos unohdan Kuka Olen, sinäkin voit unohtaa Kuka Olet, ja eksymme kumpikin. Sitten tarvitsemme toisen sielun tulemaan mukaan muistuttamaan meitä molempia Ketä Olemme.”
        “Emme tarvitse!” Pieni Sielu lupasi taas. “Muistan sinut! Ja tulen kiittämään sinua tästä lahjasta – tilaisuudesta kokea itseni sinä Kuka Olen.”
        Ja niin sopimus tehtiin. Ja Pieni Sielu meni uuteen elämään, innoissaan olla Valo, mikä oli hyvin erityistä, ja innoissaan kun sai olla osa erityisyyttä nimeltä Anteeksianto.
        Ja Pieni Sielu odotti levottomana voidakseen kokea itsensä Anteeksiantona ja kiittää miten tahansa toinen sielu tekisi sen mahdolliseksi.
        Ja kaikkina uuden elämän hetkinä, aina kun uusi sielu ilmestyi näyttämölle, toi se sitten iloa tai surua – ja erityisesti silloin kun se toi surua – Pieni Sielu ajatteli mitä Jumala oli sanonut.
        “Muistakaa aina,” Jumala oli hymyillyt, “olen lähettänyt teille vain enkeleitä.”


      • M. Eläjä.
        pieni sielu kirjoitti:

        “Mutta miksi? Miksi tekisit niin?” Pieni Sielu kysyi. “Sinä, joka olet niin täydellinen Olento
        Sinä joka värähtelet sellaisella nopeudella että se luo niin kirkkaan Valon että tuskin pystyn katsomaan sinua? Mikä voi saada sinut haluamaan hidastaa värähtelyäsi sellaiselle nopeudelle että kirkkaasta Valostasi tulee pimeä ja tiheä? Mikä voi saada sinut – joka olet niin kevyt että tanssit tähdillä ja kuljen läpi Kuningaskunnan ajatuksesi nopeudella – tulemaan elämääni ja muuttumaan niin raskaaksi että voisit tehdä tämän pahan asian?”
        “Yksinkertaista;” Ystävällinen Sielu sanoi. “Tekisin sen koska rakastan sinua.”
        Pieni Sielu vaikutti yllättyneeltä vastauksesta.
        “Älä ole niin ällistynyt,” sanoi Ystävällinen Sielu, “olet tehnyt saman minulle. Etkö muista?
        Voi, olemme tanssineet yhdessä, sinä ja minä, monia kertoja. Halki ikuisuuksien ja läpi aikakausien olemme tanssineet. Läpi kaiken ajan ja monissa paikoissa olemme leikkineet yhdessä. Et vain muista.”
        “Olemme molemmat olleet Sen Kaikki. Olemme olleet sen ylös ja alas, sen vasen ja oikea. Olemme olleet sen täällä ja tuolla, sen nyt ja silloin. Olemme olleet mies ja nainen, hyvä ja paha; t sen uhri ja sen konna.”
        “Näin olemme tulleet yhteen, sinä ja minä, monta kertaa aikaisemmin; kumpikin tuomaan toiselle täydellisen mahdollisuuden Ilmaista ja Kokea Kuka Me Todella Olemme. Joten,” Ystävällinen Sielu jatkoi, “tulen seuraavaan elämääsi ja olen ‘pahis’ tällä kertaa.
        Teen jotain todella kauheaa, ja sitten voit kokea itsesi sinä Joka Antaa Anteeksi.”
        “Mutta mitä aioit tehdä?” Pieni Sielu kysyi, hieman hermostuneesti, “mikä on niin kauheaa?”
        “Voi,” vastasi Ystävällinen Sielu tuikkien, “kyllä me jotain keksimme.”
        Sitten vaikutti että Ystävällinen Sielu muuttui vakavaksi, ja sanoi hiljaisella äänellä, “Yhdessä asiassa olet oikeassa, tiedäthän.”
        “Mikä se on?” Pieni Sielu halusi tietää.
        “Minun täytyy hidastaa värähtelyäni ja tulla hyvin raskaaksi että voin tehdä tämän ei-niin-mukavan jutun. Minun täytyy leikkiä olevani jotain joka on hyvin erilaista kuin minä itse. Niinpä haluan pyytää yhden vastapalveluksen.”
        “Mitä vain, mitä vain!” huudahti Pieni Sielu, ja alkoi tanssia ja laulaa, “pääsen olemaan anteeksiantava, pääsen olemaan anteeksiantava!”
        Silloin Pieni Sielu näki että Ystävällinen Sielu oli edelleen hyvin hiljaa.
        “Mikä nyt on?” Pieni Sielu kysyi. “Mitä voin tehdä puolestasi? Olet niin enkeli kun haluat tehdä tämän minulle!”
        “Totta kai tämä Ystävällinen Sielu on enkeli!” Jumala keskeytti. “Kaikki ovat! Muistakaa aina: olen lähettänyt teille vain enkeleitä.”
        Ja niin Pieni Sielu halusi enemmän kuin koskaan täyttää Ystävällisen Sielun pyynnön. “Mitä voin tehdä puolestasi?” Pieni Sielu kysyi uudelleen.
        “Sillä hetkellä kun lyön sinua ja sivallan sinua,” Ystävällinen Sielu vastasi, “sillä hetkellä kun teen sinulle pahimman mitä saatat kuvitella – juuri sillä hetkellä…”
        “Niin?” Pieni Sielu keskeytti, “niin…?”
        “Muista Kuka Minä Todella Olen.”
        “Voi, muistan kyllä!” huudahti Pieni Sielu, “Lupaan! Muistan aina sinut sellaisena kuin näen sinut tässä, juuri nyt!”
        “Hyvä,” sanoi Ystävällinen Sielu, “sillä, katsohan, olen silloin teeskennellyt niin kovaa, että olen itse unohtanut. Ja jos et muista minua sellaisena kuin todella olen, en ehkä pysty itse muistamaan hyvin pitkään aikaa.
        Ja jos unohdan Kuka Olen, sinäkin voit unohtaa Kuka Olet, ja eksymme kumpikin. Sitten tarvitsemme toisen sielun tulemaan mukaan muistuttamaan meitä molempia Ketä Olemme.”
        “Emme tarvitse!” Pieni Sielu lupasi taas. “Muistan sinut! Ja tulen kiittämään sinua tästä lahjasta – tilaisuudesta kokea itseni sinä Kuka Olen.”
        Ja niin sopimus tehtiin. Ja Pieni Sielu meni uuteen elämään, innoissaan olla Valo, mikä oli hyvin erityistä, ja innoissaan kun sai olla osa erityisyyttä nimeltä Anteeksianto.
        Ja Pieni Sielu odotti levottomana voidakseen kokea itsensä Anteeksiantona ja kiittää miten tahansa toinen sielu tekisi sen mahdolliseksi.
        Ja kaikkina uuden elämän hetkinä, aina kun uusi sielu ilmestyi näyttämölle, toi se sitten iloa tai surua – ja erityisesti silloin kun se toi surua – Pieni Sielu ajatteli mitä Jumala oli sanonut.
        “Muistakaa aina,” Jumala oli hymyillyt, “olen lähettänyt teille vain enkeleitä.”

        Me olemme Valosta lähteneet ja Valo on Rakkaus.

        Edelläkuvattu 'vuoropuhelu' on totta, kuin mikä tahansa kuvaus Valosta.

        Nyt ollaan kokemassa asioitten eri puolia.


      • Pieni Sielu
        pieni sielu kirjoitti:

        “Mutta miksi? Miksi tekisit niin?” Pieni Sielu kysyi. “Sinä, joka olet niin täydellinen Olento
        Sinä joka värähtelet sellaisella nopeudella että se luo niin kirkkaan Valon että tuskin pystyn katsomaan sinua? Mikä voi saada sinut haluamaan hidastaa värähtelyäsi sellaiselle nopeudelle että kirkkaasta Valostasi tulee pimeä ja tiheä? Mikä voi saada sinut – joka olet niin kevyt että tanssit tähdillä ja kuljen läpi Kuningaskunnan ajatuksesi nopeudella – tulemaan elämääni ja muuttumaan niin raskaaksi että voisit tehdä tämän pahan asian?”
        “Yksinkertaista;” Ystävällinen Sielu sanoi. “Tekisin sen koska rakastan sinua.”
        Pieni Sielu vaikutti yllättyneeltä vastauksesta.
        “Älä ole niin ällistynyt,” sanoi Ystävällinen Sielu, “olet tehnyt saman minulle. Etkö muista?
        Voi, olemme tanssineet yhdessä, sinä ja minä, monia kertoja. Halki ikuisuuksien ja läpi aikakausien olemme tanssineet. Läpi kaiken ajan ja monissa paikoissa olemme leikkineet yhdessä. Et vain muista.”
        “Olemme molemmat olleet Sen Kaikki. Olemme olleet sen ylös ja alas, sen vasen ja oikea. Olemme olleet sen täällä ja tuolla, sen nyt ja silloin. Olemme olleet mies ja nainen, hyvä ja paha; t sen uhri ja sen konna.”
        “Näin olemme tulleet yhteen, sinä ja minä, monta kertaa aikaisemmin; kumpikin tuomaan toiselle täydellisen mahdollisuuden Ilmaista ja Kokea Kuka Me Todella Olemme. Joten,” Ystävällinen Sielu jatkoi, “tulen seuraavaan elämääsi ja olen ‘pahis’ tällä kertaa.
        Teen jotain todella kauheaa, ja sitten voit kokea itsesi sinä Joka Antaa Anteeksi.”
        “Mutta mitä aioit tehdä?” Pieni Sielu kysyi, hieman hermostuneesti, “mikä on niin kauheaa?”
        “Voi,” vastasi Ystävällinen Sielu tuikkien, “kyllä me jotain keksimme.”
        Sitten vaikutti että Ystävällinen Sielu muuttui vakavaksi, ja sanoi hiljaisella äänellä, “Yhdessä asiassa olet oikeassa, tiedäthän.”
        “Mikä se on?” Pieni Sielu halusi tietää.
        “Minun täytyy hidastaa värähtelyäni ja tulla hyvin raskaaksi että voin tehdä tämän ei-niin-mukavan jutun. Minun täytyy leikkiä olevani jotain joka on hyvin erilaista kuin minä itse. Niinpä haluan pyytää yhden vastapalveluksen.”
        “Mitä vain, mitä vain!” huudahti Pieni Sielu, ja alkoi tanssia ja laulaa, “pääsen olemaan anteeksiantava, pääsen olemaan anteeksiantava!”
        Silloin Pieni Sielu näki että Ystävällinen Sielu oli edelleen hyvin hiljaa.
        “Mikä nyt on?” Pieni Sielu kysyi. “Mitä voin tehdä puolestasi? Olet niin enkeli kun haluat tehdä tämän minulle!”
        “Totta kai tämä Ystävällinen Sielu on enkeli!” Jumala keskeytti. “Kaikki ovat! Muistakaa aina: olen lähettänyt teille vain enkeleitä.”
        Ja niin Pieni Sielu halusi enemmän kuin koskaan täyttää Ystävällisen Sielun pyynnön. “Mitä voin tehdä puolestasi?” Pieni Sielu kysyi uudelleen.
        “Sillä hetkellä kun lyön sinua ja sivallan sinua,” Ystävällinen Sielu vastasi, “sillä hetkellä kun teen sinulle pahimman mitä saatat kuvitella – juuri sillä hetkellä…”
        “Niin?” Pieni Sielu keskeytti, “niin…?”
        “Muista Kuka Minä Todella Olen.”
        “Voi, muistan kyllä!” huudahti Pieni Sielu, “Lupaan! Muistan aina sinut sellaisena kuin näen sinut tässä, juuri nyt!”
        “Hyvä,” sanoi Ystävällinen Sielu, “sillä, katsohan, olen silloin teeskennellyt niin kovaa, että olen itse unohtanut. Ja jos et muista minua sellaisena kuin todella olen, en ehkä pysty itse muistamaan hyvin pitkään aikaa.
        Ja jos unohdan Kuka Olen, sinäkin voit unohtaa Kuka Olet, ja eksymme kumpikin. Sitten tarvitsemme toisen sielun tulemaan mukaan muistuttamaan meitä molempia Ketä Olemme.”
        “Emme tarvitse!” Pieni Sielu lupasi taas. “Muistan sinut! Ja tulen kiittämään sinua tästä lahjasta – tilaisuudesta kokea itseni sinä Kuka Olen.”
        Ja niin sopimus tehtiin. Ja Pieni Sielu meni uuteen elämään, innoissaan olla Valo, mikä oli hyvin erityistä, ja innoissaan kun sai olla osa erityisyyttä nimeltä Anteeksianto.
        Ja Pieni Sielu odotti levottomana voidakseen kokea itsensä Anteeksiantona ja kiittää miten tahansa toinen sielu tekisi sen mahdolliseksi.
        Ja kaikkina uuden elämän hetkinä, aina kun uusi sielu ilmestyi näyttämölle, toi se sitten iloa tai surua – ja erityisesti silloin kun se toi surua – Pieni Sielu ajatteli mitä Jumala oli sanonut.
        “Muistakaa aina,” Jumala oli hymyillyt, “olen lähettänyt teille vain enkeleitä.”

        Kiitos kauneimmasta kertomuksesta milloinkaan!


    • kirkko on paha
    • valistunut

      Ei jumala ole kaiken tämän sallija, koska sellaista ulkopuolista olentoa
      ei ole

      ON olemassa maailmankaikkeuden sisäisenä rakenteena oleva syyn ja seurauksen laki joka luo vastavaikutuksen kaikille tapahtumille jotka ovat tuon lain alaisia.
      Olemme itse omilla valinnoillamme saaneet seurauksena kaiken mitä
      yhteiskunnassa tapahtuu.
      Sitä mitä me olemme yksilöinä on koko yhteiskunta, ja yhteiskunta
      vaikuttaa takaisin yksilöön , jotta tuo kaaosmaisuus jatkuisi.

      Joten me olemme yhteiskunta ja yhteiskunta on me
      Joten jos haluamme muuttaa yhteiskuntaa, niin mikään yhteiskunnallinen vallankumous ei voi sitä tehdä, koska kun ns. hyvä voittaa pahan , niin se valtaan päästyään muuttuu tuoksi pahaksi, ja tuo kierre jatkuu vuosituhannesta toiseen, eikä mitään todellista muutosta tapahdu
      Historia todistaa tämän.

      Yhteiskunta muuttuu vain jos yksilö muuttuu, sillä silloin muutos on todellinen, eikä se syö omia lapsiaan kuten kaikissa yhteiskunnallissa vallakumouksissa on käynyt

    • aikalainen

      tässä tulee yksi, me olemme syyn ja seurauksen alaisia, ja se seuraa iihmistä syntymästä toiseen. psykologisena perimänä, eli perisyntinä, ja se vaikuttaa meidän kohtaloomme tässä elämässä sillä sillä mitä teeme, niin sen määrää tuo laki, ja sen takia on välttämättömyyden pakko tehdä niin, ja sen me teemme tiedostamattamme

      Meillä on hyvän idea jonka mukaan haluamme elää, mutta kun reagoimme asiaan, niin teemme kuitenkin, niinkuin syyt ja seuraukset vaativat, ja siiten ihmettelemme miksi minä noin tein

      Kun kuolemme, niin meidän tekojemme seurakset eivät kuole, vaan jatkuvat perimänä uuteen sukupolveen jonka on otettava ne kannettavakseen.

      Joten kun yllättäviä tapahtumia sattuu, niin ne saattavat olla seurausta edellisestä sukupolvesta, jonka perimän me olemme syntymässä saaneet.

      Vain sen asian ymmärtäminen ja oivaltaminen, että miten ja miksi tämä perimä on menneisyydessä syntynyt ja miksi seuraa perimimänä, eli perisyntinä

      Kun ymmärrämme tämän seurausten kejun niin vapaudumme, tuosta perimästä, siten, että uutta perimää ei enään kerry, vanha on kuitenkin kärsittävä loppuun

      Tuo tapahtuma on todella ihmeelinen sillä silloin tuo menneisyyden taakka putoaa pois
      ja kärsimykset ,tuskat ja väkivaltaisuus päättyy, ja voimme elää uskomatonta elämää

      • MEläjä

        Kyllä, mutta miten voimme ymmärtää miten olemme joutuneet tähän syyn ja seurauksen jatkumoon?
        Miksi, jokin syy pitää olla?


      • Ykseydellinen.tietoisuus

        Ite oon aatellut asian jotenkin näin.

        Maailma on ikäänkuin unta, joka on syntynyt universaalissa tietoisuudessa, joka on meidän kaikkien syvin olemus. Samaan tapaan kuin omissa pienissä unissamme olevat unihenkilöt ovat pohjimmaiselta olemukseltaan me itse, niin me tässä ympärillämme havaitsemassa universaalissa unessa olemme jokainen pohjimmiltamme uneksija itse, Universaali Tietoisuus, jota voidaan kutsua myös Jumalaksi. Jokainen meistä on sama tietoisuus, olemme sama Itse, mutta uni on synnyttänyt vaikutelman useista erillisistä olennoista, mikä on vain näennäistä. Me olemme Jumala: jokainen meistä on ainoa tosi Jumala (Itse). Tietysti myös jokainen silmillä näkymätön jumalakin on ainoa tosi Jumala.

        Kun kokemuksellisesti koemme tuon todellisen olemuksemme, ykseyden joka olemme me Itse, olemme vapaita.


    • Aloittaja: "Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun, niin klassikkovastaus: tutkimattomia ovat herran tiet. Just joo, aivan!"

      Juuri niin koska kukaan ei pysty sinun johtopäätöksiäsi edeltä määräämään sinulla on lupa vedota "vastaus ei kelpaa" asenteeseen. Selvennänkö; tutkimattomia ovat Ateistin tiet

      aikalainen osuu jo lähelle: "Vain sen asian ymmärtäminen ja oivaltaminen, että miten ja miksi tämä perimä on menneisyydessä syntynyt ja miksi seuraa perimänä, eli perisyntinä
      Kun ymmärrämme tämän seurausten ketjun niin vapaudumme, tuosta perimästä, siten, että uutta perimää ei enää kerry, vanha on kuitenkin kärsittävä loppuun"

      MEläjä pääsee perille Miksi pitää löytää syyllinen?
      Syyllisyyden etsiminen LUO syyllisen Jos syytämme perimää olemme syyllisiä. Hyväksymällä sen mikä ON loppuu syyllisyyden etsimien ja sillä hetkellä loppuu syyllisyys. Jo 50- luvulla psykologiassa todettiin että mielisairaus löytyy jokaisesta kun jonkin aikaa etsitään. Jos lopetetaan nopeusrajoitusten etsiminen LOPPUU niiden näkeminen. En kuitenkaan sano että tämä on hyvä esimerkki mutta jos se yhtään valaisee? Jos sallitaan vapaa huumekauppa rikollinen huumeiden myynti loppuu??? eikö.
      Kun jatkan selitystä itselleni että olen perisynnin tulos ja uhri vailla omaa ajattelua valehtelen eniten itselleni.

      ole se mikä olen ja minussa on se joka on
      Luopumalla minusta näen sen joka on

    • kärsimyksenongelma

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/1310/karsimyksen-ongelma-jobin-kirjan-valossa
      Bergstén löytää kosketuskohtia nykyihmisen elämään ja tarjoaa tukea kärsimyksen keskellä kamppaileville, heidän ystävilleen sekä sielunhoitotyössä palveleville. Kärsimys ei ole viimeinen vihollinen vaan voi johdattaa Jumalan sanan syvyyksiin ja tuoda moninkertaisen siunauksen.

    • Jcop

      Miksi Jumala sallii pahuutta? On ehkä tänäpäivänä yleisin kysymys uskovien sekä uskomattomien keskuudessa. Itse olen tätä kysellyt myös ja saanut vastauksen, että Jumala alkujansa tekikin ihmisen kaltaisekseen. Mutta hän halusi ihmisen tiedostavan pahan pahaksi ja hyvän hyväksi. Jumala halusi, että ihminen ei olisi kuin robotti joka tekisi ja hyväksyisi jatkuvasti vain sitä hyvää, ilman minkäänlaista vapaehtoisuutta hyvään taikka pahaan. Alkujansa kaikki menikin hyvin, kunnes taivaassa syntyi kapina, jota johti enkeli Lusifer, ja se sai puolelleen sitten muita enkeleitä, jotka ryhtyivät kapinaan Jumalaa vastaan. Lusifer ja häneen liittyneet enkelit nakattiin kuitenkin taivaasta maanpäälle ja Enkeli Lusiferuksesta tuli oikein pää perkele. Maan päällä tämä langennut enkeli jatkoi kapinaansa houkuttelemalla ihmisen syntiin. Niin sitten tuli taakaksemme pahuus ja synti joka Aadamin ja Eevan kautta sai meissä jatkumon, eli perisynnin. Ihminen on siis syntinen jo syntyessään ja hänellä on suuri viettymys pahaan eli syntiin. Tähän jatkumoon löytyy kuitenkin yksilön kohdalla ratkaisu ja tämä ratkaisu on se, että ihminen antaa elämänsä Jeesuksen käsiin. Tämä ratkaisu voi olla niin hyvä, että se katkaisee pahuuden jatkumon koko siitä suvusta, siis perimänä saatu viettymys pahaan siitä suvusta katkeaa, ja ihminen tulee ns uskoon aikuisena. Hän siis syntyy uudesti Isästä Pojasta ja pyhästä hengestä. Muut ihmiset kuin hengellisesti heränneet, ovat näin ollen perkeleen lapsia ja ne, jotka on antaneet elämänsä Jeesukselle ovat Jumalan lapsia, eli he ovat hyvyyden lapsia.
      Kysymys on raamatunkin valossa niin laaja, ettei sitä voi yhdeltä istumalta selittää hyvin. Itsekkin olen tämän asian kanssa pähkäillyt yölläkin ollessani hereillä. Kompastus kiveksi on minulle muodostunut tämäkin asia, kun kaikki on alkujansa kuitenkin lähtöisin Jumalan luomana, niin myöskin Enkeli lusifer, josta myöhemmin tuli Jumalan vihollinen.
      Tahtoisin olla uskossa, mutta nämä kysymykset on myöskin koituneet minullekkin kompastukseksi. Uskova ei pähkäile näitten kysymysten kanssa, hän uskoo.

      • Brina

        Höpön-höpön-löpinää...! Niin kauan kuin uskot noihin loruihin, et pääse eteenpäin pähkäilyjesi kanssa.
        Jos olettamamme jumalaolento, kaiken Alku ja Syy (kuka mitenkin haluaa Sitä nimittää) olisi eräänlainen johtaja-pomottaja joka ykskaks päättäisikin poistaa pahuuden maailmasta niin sehän merkitsisi koko maapallon hävittämistä. Poks! ja siinä loppuisi pahuudet täältä kerta linttuulla! Mitä järkeä niillä muutamalla (vai löytyykö yhtäkään?) hyvällä ihmisellä olisi enää jatkaa täällä elämäänsä kun siellä "pyhän kirjan hyville luvatussa taivaassa" kuoleman rajan takana olisi niin ihanaa ja autuasta ikuista harpuilla soittelua ja enkelikuorossa laulelua ilman minkäänlaisia ristiriitoja ja pahuutta missään muodossa edes muistoina. Saattapa se tuollainen kertahävitys tietenkin tapahtuakin; ei tarvitse kun joku puttiini räjäyttää atomiarsenaalivarastonsa ja se on siinä! Kaiken loppu!
        Kaipa kuitenkin kaiken Alkuluoja äärettömässä ymmärryksemme ylittävässä viisaudessaan on yksinkertaisesti sallinut luomakunnalleen eli tälle maailmankaikkeudelle tai ainakin tämän planeetan asukeille mahdollisuuden kokea kaikkea elämän sallimaa kirjoa eli sitä kuuluisaa paksun kirjan "hyvän ja pahan tiedon puuta" ja siten hankkia kokemuksia joka asiasta mitä kaikkeus voi pitää sisällään.
        Itse olen sitä mieltä, että me kaikki olemme vähintään tämän maailman sallimien kokemusten kerääjiä. Olemme aloittaneet tehtävämme (eikä ko tapahtumaan ollut syynä tottelemattomuuden synti tai edes vahinko) aivan ensimmäisestä tietoisuuden hippusesta joka ilmeni "materiaalisessa" maailmassa aluksi kivikunnan "hitaissa energioissa" ja siitä se lähti vähitellen eteenpäin kehittymään (=evoluutioprosessi) käyden läpi kaikki elämäntasot. Koko evoluutioprosessi on siis oikeasti tietoisuuden kasvun prosessia "piemeydestä Valoon". Nyt olemme vielä melkolailla juntturassa ihmiselämän kuvioissa, mutta valoa alkaa pilkottaa pimeimpiikin tietoisuuden nurkkiin! Kaikki tämä tapahtuu kasvaaksemme tietoisuudessamme ja tuodaksemme jokaisesta elämästämme "helmiä" Kaikkeuden "helmivarastoon" eli Kosmiseen Tietoisuuteen. Ja niitähän ei voi saada vain ajattelemalla eikä uskomalla johonkin (by-the-way;ei meiltä uskoa tai uskontoamme kysytä kuoltuamme. Jos niin olisi, niin mitä järkeä olisi ollut luoda koko maailmaa ?...vapaata pohdintaa!),
        Tietoisuus kasvaa ainoastaan kokemisen kautta. Juuri itselleen tarvittavia kokemuksia, niin "hyviä kuin pahojakin" kukin karmansa mukaisesti saamme kehomme ja mielemme välityksellä kaikista lukemattomista maailmamme mahdollisuuksista (kaikki on oikeasti "energiaa" jota "tarkkailija/tietoisuus/ajatus" muovaa havaittavaksi "materiaksi" ...sanoo kvanttifysiikka ja ikuisessa, ajattomassa NYT-hetkessä, sanoo metafysiikka).
        Saavutamme ennenpitkää kaiken tarvitsemamme tiedon ja tarvitsemamme ja kaipaamamme tietoisuuden laajenemisen/kasvun ja lopulta ns. "valaistumisen", mutta aina itsekukin omassa tahdissaan ja ajassaan (kerrotaan siihen menevän noin tällä planeetalla km. 50000 ihmisen ajanlaskun vuotta eli siihen mahtuu monia, monia elämiä, mutta kun aikakin on harhaa, niin...), mutta se on varmaa, että jokainen "tulee perille Kotiin". Vain kasvamalla tietoisuudessa ja sen myötä alkaessamme "muistamaan", löydämme pois tästä virtuaalisesta "kadotuksesta" johon olemme eksyneet.
        Ja jos meillä näin ihmiskehossa ollessamme saisimme takaisin selvän muiston alkuperästämme (moni on jo lähellä sitä tapahtumaa) eli siitä 'henkiolennosta' joka luotiin Alkuluojansa "peilikuvaksi ja kaltaiseksi" ja joka tiedostaa olevan "yhtä Isän kanssa" kuten Jeshua-mestarimme, niin emme yksikään -tästä olen varma- haluasi enää kokea ainakaan tahallaan ja tarkoituksella mitään sellaista mikä olisi pahaa, kauheaa, hirveää, tuskaa, surua, ikävää, tylsää, epäreilua, kiusaamista jne. eikä myöskään aiheuttaa sellaista kenellekään toiselle. Tällöin alkaisimme palata jälleen siihen RAKKAUTEEN, (siihen mitä mestari Jeshuakin yritti opettaa aikoinaan) jossa pahuuden kokemisella ei olisi enää sijaa tai tarvetta missään muodossa. Näin maapallomme muuttuisi vähitellen aivan uudenlaisesten kokemusten paikaksi, ehkä kertomusten kultaisen ajanjakson "Luvatuksi maaksi" tai uudeksi paratiisiksi....?
        Tämä tässä on vain omaa pohdintaa; en siis väitä enkä pyydä uskomaan mitään ;) Jokainen uskokoon omalla tavallaan, mutta tieto lisää tuskaa (oh nou?! siis!!!)


    • Ihmisen rukous on itsekeskeistä,jos ei ole synnit anteeksi saatu sen jälkee henki rukoilee puolestamme. Jeesuksen tahdon toteutumista ei meidän omaa tatoamme.
      Saarukoilla vaikka kuinka hartaasta jos on väärä aseen ei kuule rukousia.

    • Lainaus "Sanotaan, että Jumalalla on kaikki valta niin maan päällä kuin taivaissa. Jos rukoilet aidosti,vilpittömästi apuun uskoen, rukouksiin vastataan.
      MIKSI jumala sallii kaiken tämän pahuuden maailmassa? Antaa äidin tappaa 3 lastaan siellä Rautavaaralla, sallii pedofilian, murhat ja rsiskaukset.Miksi jos sillä kerran on valta kaikkeen?"
      Ateisti hyvä sallitko ajatella mitä kysyt

      Voisitko nähdä että esimerkkitapauksessasi juuri äidin todellinen rukous muuttui hänen vapaasta tahdostaan hirvittäväksi teoksi. Ajatellaan että teollaan hän osoitti sen mikä hänen mielestään oli sillä hetkellä paras mahdollinen ratkaisu. Jos näin ei olisi Jumala olisi puuttunut äidin mielessä olevaan parhaaseen mahdolliseen ratkaisuun.
      Millä oikeudella siis Jumala sallii sinun (tai ko. äidin tai minun) elämänkatsomuksesi vaikka joidenkin mielestä sellainen ajattelumalli ei johda kaikissa tapauksissa ikuiseen hyvään -- jonkun toisen mielestä.

      kenen vapaa tahto on se oikea lopullinen hyvä
      Onko robotti oikea vastaus ja kuka ohjelmoisi sen? ja miltä tuntuisi elämä robottina

      Mielestäni toistaiseksi paras selitys on että jokaisella on mahdollisuus vapaus oppia ja löytää oikea vastaus. En ollenkaan väitä että se opetus on selkeimmillään Raamatussa.

    • Odotan -- Ateisti VAADIN VASTAUKSEN
      Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun, niin klassikkovastaus: tutkimattomia ovat herran tiet. Just joo, aivan!

    • ateistijumala

      Koska vapaa tahtomme on ehkä kaikkein pyhin asia maailmassa!

      Et säkään sais tänne kirjotella, ja olla ateisti, jos asia ei olis näin.

      Antaa lapsen leikkiä, koska Jumalaan verrattunahan me olemme vain lapsia. Onneksi ei sentään matosia kuitenkaan.

      Millasen Jumalan sä itse haluaisit?

      Ateistijumalan?

      Uskovien höpinät on sitten erikseen. Jeesus höpisi oikeita asioita, mutta ei niitäkään juuri kukaan ole edes ymmärtänyt. Varsinkaan ne jotka sitä eniten väittävät ymmärtävänsä.

    • heikki.immonen

      Jumala loi maailman. Se ei olisi maailma eikä Jumala olisi onnistunut ja kaikkivaltias, ellei siinä olisi luettelemiasi asioita. Me kehitimme todellisuuden eli käsitteet kuten julmuus, pahuus, tuska, kipu, hyvyys... Jumalan valta on täysin vapaasti käytettävissä niin hyvään kuin pahaan kuten sitä käytetäänkin. Sinä valitset kykyjesi mukaan. Ihminen on Jumalan kuva, mitä hän tekeekin. VT:ssa Jumala ei ollut tyytyväinen kuvaansa annettuaan sille omaa liikkumavaraa. Noissa sanamuodoissa on totuudellisuutensa niiden runollisuuden ansiosta.

    • Kohtalon-sanelema-juttu

      Ateisti: "MIKSI jumala sallii kaiken tämän pahuuden maailmassa? Antaa äidin tappaa 3 lastaan siellä Rautavaaralla, sallii pedofilian, murhat ja rsiskaukset.Miksi jos sillä kerran on valta kaikkeen?"

      Voisitko kuvitella, että jos olisi olemassa UT:n kuvaama kaikkivaltias ja kaikkitietävä Jumala, on Hän tiennyt näiden kauheuksien tapahtuvan jo aikojen alusta?
      Olen tästa ajatuksesta kirjoitellut muillakin keskusteluosioilla, mutta palaan tähän täällä vielä.
      Jos olisi olemassa olento, joka tietää kaiken, niin hän sitten tietää. Asiat tapahtuvat historian saatossa vääjäämättä tähän tietämykseen perustuvan tapahtumaketjun mukaisesti. Miettikää nyt: kaikki asiat mitä maailmaan ja maailmankaikkeuteen mahtuu menneisyydessä ja tulevaisuudessa, on hänelle kuin filmiä, joka tapahtuu vääjäämättä. Puuttuuko hän näiden tietämiensä asioiden kulkuun. Kun jonkin tapahtuman aika koittaa, ne tapahtuvat. Teoriassa Hänellä lienee mahdollisuus muuttaa asioita, mutta senkin Hän on tiennyt tekevänsä silloin kun tapahtuman aika koittaa.
      Asioiden kulku ei voi kuitenkaan poiketa siitä, mitä Jumala on jo tiennyt aikojen alusta. Kysymys kuuluukin: Olemmeko vapaita tekemään päätöksiä vai emme? Mielestämme me teemme päätöksiä, mutta nekin johtavat vain tähän tiedettyyn tapahtumaketjuun. Onko kysymyksessä sittenkin kohtalon usko? Tai sitten tällaista kaikkitietävää Jumalaa ei ole olemassakaan. Veikkaan viimeistä vaihtoehtoa.

      P.S. Kertokaapa, missä VT:n kirjassa puhutaan helvetistä?

      • avataara

        Niin tosiaan se on kohtalon sanelema juttu, sillä olemme saaneet syntymässä psykologisena perimänä, eli perisyntinä, sellaiset syyt ja sen seuraukset, joihin kuulluu tuo teko, välttämättömänä seuraksena.
        Välttää sen voi vain ymmärtämällä ja tajuamalla, miksi nuo seuraukset ovat menneisyydessä syntyneet, sillä ne eivät ole välttämättä tämän elämän aikana syntyneet , vaan olemme saaneet sen perimänä.

        Oman psykologisen perimänsä tunteminen ihan tuonne alkujuurille asti, jolloin vapaudumme tuosta syitten ja seurausten ketjusta, emmekä jätä tuota kauhistuttavva primää seuraavalle sukupolvelle kannettavaksi


    • Hei!

      Ihmiset kyselevät milloin pahuus loppuu, ja kuinka Jumala sallii?
      Jumalaa halutaan syylliseksi. Itsessä ei kuitenkaan haluta nähdä että pitäisi piitata Jumalasta. ?!
      Näin tavallisesti. Pyhästä Luojasta joka tahtoa että ihmiset heijastavat Jumalan tahtoa rakkaudessa, tehdä Luojasta syyllinen ihmisten synnin tekoon?

      En tarkoita tässä Sinua. Mutta näin se usein on.

      Syy miksi pahaa tapahtuu on että ihmiset tekevät syntiä. Ei syy ole tämän kummempi asia. Jos ihmiset eivät tekisi syntiä, ei mitään pahaa tapahtuisi koskaan.

      Jumala on rakkaus, eikä koskaan tee mitään muuta kuin rakkauden vaikuttimin.
      Onko maailman menossa rakkautta sitten?
      Jumala antoi rakkauden vuoksi vapauden valita tekonsa. Enkelitkin luotuina olentoina saivat mahdollisuuden valita mitä tekevät. 1/3 enkeleistä lankesi pois, ja näiden päällikkö on ns. itte piru perkele, saatana. Nämä saivat tuomion jo taivaassa, ja ovat nyt maan päällä kiusaamassa ihmisiä pahaan.
      Ihmisellä on vapaus valita vielä; 2 Piet 2:4, 3:9, Joh 3:16, Hebr 3:7-8, Ilm 1:7-8, Ilm 20 luku.

      Mitään pahaa ei tapahtuisi jos ihmiset pysyisivät Jumalan tahdossa, joka nyt yksinkertaisimmillaan ilmaistuna on se sama laki mikä hakattiin kivitauluihin ja kutsutaan 10-käskyksi. Tuo sama laki pitäisi olla ihmisen sydämessä; Hebr 8:10, 10:12-18, Luuk 16:16-17. Osalla ihmisistä tuo laki on sydämessä/tietoisuudessa ja Jeesus Kristus rakas.

      "Joka ei rakasta ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa;" 1 Joh 4:8.
      Pahuus loppuu; Room 6:22-23; Jes 65:17, Ilm 18-22.

      Blogini yläkulmassa on lisää kysymyksiä ja vastuksia; http://jarinhotelli.blogspot.com


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

    • kasvotonmuukalainen

      et täältä löydä vastauksia kysymyksiisi.vain jumala voi sinulle vastaukset antaa.kysy häneltä jos hän vastaa löydät jumalan.jos ei vastaa niin häntä ei ole.haasta hänet.

    • nää_on_näitä

      Miksi Jumala sallii aina uudestaan ja uudestaan saman kysymyksen vaikka siihen on vastattu tuhansia kertoja. Silti kysyjä pystyy väittämään ettei mitään eikä kukaan ole vastannut.
      Olisiko rehellisempää tai oikeampaa tukkia kysyjän mieli esim. noin sadannen kysymyksen jälkeen.
      Vastausta ei tule, pystyn väittämään, ei näiltä palstoilta eikä ainakaan uskomattomilta.

      Vastaan itse: Koska Jumala on ainoastaan rakkaus Hän ei tuki kenenkään mieltä.

    • pohdiskellaan

      Jospa Jumalalla ei ole enää kaikkea valtaa kun on jäänyt paholaisen kanssa alakynteen. Eikös Raamatussakin kerrota antikristuksesta joka saa vallan maan päällä. Siitä huolimatta pitäisi aina vain rukoilla ja toivoa parasta. Kun riittävän monet ihmiset rukoilevat, voivat asiat maailmassa kääntyä parempaan suuntaan.

      • Jumalalla on se valta joka sinulla on. Ihmisellä on valta nähdä asiat jumalisella tai jumalattomalla tavalla, muuta valtaa hänellä ei ole.
        Antikristusta tarvitaan jotta opittaisiin kärsimyksen tuottamisen kammotus. Kuinka moni onkaan valaistunut äärimmäisen kärsimyksen hetkellä, sillä hetkellä kun on ymmärtänyt ettei pysty enää....

        ei ole muuta voimaa kuin Rakkaus tai pelko ja pelko häviää omaan mahdottomuuteensa. Kuten Saagapolku kirjoittaa. Ei ole muuta kuin Jumala


    • Saagapolku

      Jumala kokee itseään kaikkien meidän kauttamme.
      Ei ole muuta kuin jumala.
      Rukous on pyytämist/kysymistä ja meditaatio on vastauksen kuuntelemista.

    • Iloasuuminussa

      Etsi netistä tv7, joka on kristillinen tv-kanava ja siltä 2 saarnaajaa: Joyce Mayer, Iloa arkeen sekä Andrew Wommack, Evankeliumin äärellä. Saat vastaukset etsimääsi, mutta se teettää pikkuisen opiskelua ohjelmia katsellen. Joyce Mayer kertoo mm. miten hän onnistui selviämään ja anteeksiantamaan oman vuosia jatkuneen seksuaalisen hyväksikäyttönsä lapsuudessa uskovaisena lapsena.

    • Aloittaja voisi lisätä itseymmärrystään niin halutessaan ja kysyä "kuka minussa kysyy"
      Tietenkään tämä ei vastaa hänen totuuteensa että kukaan ei vastaa..... eli mahdollinen kokemus vastauksesta ei tietenkään muuta hänen vakaumustaan että kukan ei vastaa...
      Ovat Platonista alkaen ajattelijat kysyneet "kuka minussa kyselee"

      • lisäksi pieni ajatuksen poikanen.

        Oletko aivan varma mikä on ollut "vammaisena syntyneen" syy vammaansa. Tai laajemmin mikä on ollut sinun syy syntyä sellaiseksi kuin itsesi nyt kuvittelet, tai kulkeutua elämäsi aikana sinne missä nyt olet. Miksi meitä ylipäätään on erilaisia syntymästä alkaen. Ja miksi on erilaiset vanhemmat kullakin.

        Toki kaikki on lähteestä, eikä ole mahdollista muuttaa kenenkään uskoa mihinkään ilman ajattelijan omaa tahtoa.
        Tavallaan syyllisen etsiminen on juuri Jumalan etsimistä parhaimmillaan.

        Voisimmeko oppia mitään ilman pyrkimystä pois kärsimyksestä? Voit aivan vapaasti väittää että kaikki on Jumalan syytä, tai valikoida maallisen oikeuden mukaan, se jolla on parempi asianajaja "voittaa" jolloin sekin on Jumalan syy.

        Jumala antoi maailman Pojalleen (ihmiskunta) jotta tämä löytäisi kotiin. Jos miellyttää - tuo antaminen tapahtui alkuräjähdyksessä kunnes keksitään parempi mielikuva.

        On laajaa kammoa täydellisen autuuden kokemisen puuduttavasta yksitoikkoisuudesta. Eikö juuri siihen päädytä jos kaikki ovat terveitä rikkaita kauniita täydellisiä...... (Miten muuten tietäisit täydellisyytesi ellei olisi mahdollista vertailla?)

        Jotain johdonmukaisuutta toivoisin, koska koen epätäydellisyyttä, myös näissä avauksissa.

        Minussa oleva keskeneräisyys tässä kyselee.

        Rakkaus ei kysele se ON. Rakkaus ei ota kantaa , ei esitä mielipiteitä, ei ole kenenkään puolta ½ Rakkaus ei ole puolta se on kaikki.


    • En vaadi vastausta kunhan puhelen itselleni. Miltä tuntuisi jos jokainen olisi samanlainen kuin jokainen. Siihenhän väistämättä päädytään ellei olisi mahdollisuutta tehdä yksilöllisesti jotain itselleen ja toiselle.
      Onko jokin raja tekemiselle esim. ei kukaan voisi ajaa perhettään yhteiseen itsemurhaan, sen sijaan kaikenlainen muu jäynä olisi mahdollista. Silloinko Jumala olisi täydellisen hyvä?
      Barry Lon vastasi tähän: Minä tiedän Totuuden, tai Vain pelko kuolee.
      Vastaus löytyy myös Ihmeiden Oppikurssista

    • ottaisivat.opikseen

      Minua alkoi huvittaa ketjua lukiessani maininta vapaasta tahdosta.
      Annetaan kaksi vaihtoehtoa, jos teet kuten uskontomme määrää
      pääset taivaaseen. Jos teet toisin kun uskontomme määrää joudut kärventymään iankaikkisesti helvetissä. Vapaa tahtoko on tällaista?????
      Kyllä siinä luopuu vapaasta tahdostaan jos todella uskoo moista mielettömyyttä.

      • Saattaa olla jonkun uskonnon käsitys, paremminkin se on sinun käsityksesi jostakin uskonnosta.
        Syvemmälti katsoen sitä saa mitä tilaa. Eikä se ole äänestyspäätös eikä uskontojen yksinoikeus.
        Sinulla on ainoastaan mahdollisuus valita. Käytit valintaoikeuttasi vapaasti ja kirjoitit tänne. Nyt pääset katsomaan miten valintaoikeuteesi vastataan eikä siihen ole sinulla montakaan mahdollisuutta vaikuttaa. Siis tässäkin saa sellaisen vastauksen kuten sen ITSE ymmärrät. Oma vapaa päätöksesi märittele millaisena vastauksen koet.
        Eli vastaukset on mitä on ja sinun ajattelusi NIISTÄ on jälleen sinun vapaassa valinnassasi. Tätä valintaa ET pysty välttämään. Se on vapaa tahto. Ja pakollinen, siis oma ajattelusi näistä ja mistä ikinä..... Mahdollisuuksia on loputtomiin, valinta tapahtuu sinun tahdostasi ja joka hetki.

        Aika on tässä armelias, iän myötä hahmottuu että valinta on oma päätös.
        Hävinnyt sotilas on terroristi--- voittaja on kansallissankari, mutta se koetaan vatsa häviön/voiton jälkeen eli ensin on valinta.
        Kiitos vilpittömästä viestistä


    • alfa123om2222

      Ehkä meillä kaikilla on väärä käsitys Jumalasta. Ehkä hän ei ole Kaikkivaltias. Jumala on ihmisen kaltainen ja sangen pieni ja heikko siis. Hän loi vahvoja ja voimakkaita enkeleitä avukseen, mutta suurin osa noista lankesi pois. He alkoivat esiintyä tämän maailman jumalina ja eksyttämään ihmisiä vääriin käsityksiin jumalan olemuksesta. Tämä koko maailma on pahojen langenneiden mustien enkelien temmellyskenttää ja luulenpa, että jopa Jehova ja Jeesus saattavat olla tuollaisia langenneita enkeleitä.

      Jumala on Luoja, jonka vahvat apulaiset tekivät vallankaappauksen ja alkoivat kutsua itseään Kaikkivaltiaiksi hämätäkseen ihmisiä.

    • ottaisivat.opikseen
      6.4.2016 11:38

      Kiva olisi kuulla miten koet tai ymmärrät minun esitykseni 6.4.2016 14:59 tuossa aiemmin.
      Aloittaja on päätöksensä tehnyt. Rauha hänelle

    • Hei!

      Kysymyksesi on varsin yleinen. Kuitenkin tässä tavallisessa kysymyksessä piilee sellainen asia että ihminen haluaa tehdä itsestään Luojaansa hurskaamman ja paremman.
      Jumala on rakkaus; 1 Joh 4:8; ja kaikki Jumalan teot perustuvat rakkauden vaikuttimiin.

      Jumala sallii pahuuden, mutta ei ole itse pahuutta suorittamassa.
      Jumalan kymmenen käskyn laki on aina voimassa niin kauan kun maa ja taivas ovat paikoillaan; Luuk 16.16-17, Room 3:20,31, Jaak 2:8-13, 1 Joh 2:1-6, Ilm 14:12/12:17, Matt 5:17-18. 2 Mos 20, 5 Moos 5; Tämä laki on täydellinen ja ihmisen parhaaksi annettu.
      Laissa on kaikki mitä Jumala ihmiseltä vaatii. Laki opettaa synnin.

      Jumala ei tee syntiä, vaan Jumalan kieltää siis synnin. Ihminen on synnin suorittaja, ja langenneet enkelit syntiin yllyttäjiä.
      Jumala antoi kaikille luoduilleen valinnan vapauden. Miksi?
      -Siksi koska Jumala on rakkaus, ja rakkauden on pakko olla vapaaehtoista ollakseen rakkautta. Pakkovalta sammuuttaa aina rakkauden ajan mittaan.
      -Kaikki luodut taivaan enkelit ja ihmiset saavat siis valita itse tekevätkö nämä Jumalan tahdon, vaiko jotakin muuta tahtoa edustavat.

      Raamattu on täynnä evankeliumia, jossa on kyse Jumalan rakkaudesta ja pelastavasta tahdosta. Tämä ihmisen pelastus on ikuisen elämän missio Herrassa Jeesuksessa;
      Room 6:22-23, Joh 3.16, -Raamattu kertoo elävästä Ylipapista Jeesuksesta, joka antoi kaikki eväät ihmisen pelastuksen eteen, ja on kärsivällinen tämän planeetan suhteen: 2 Piet 3:9, Ilm 1:7-8, 2:11, 3:5, 17-20 luvut.

      Tämän planeetan loppu tulee aikanaan Matt 28:18-20, ja ihmiset saavat palkkansa jokainen sen mukaan missä tilassa armon aikansa päättävät, Herrassa Jeesuksessa, vaiko jumalattomina Jumalan kieltäjinä; Ilm 20 luku kertoo tästä hyvin kahdesta erilaisesta ylösnousemuksesta, ja niiden palkasta.
      Lue Ilm 20 hyvin.

      Jumala on rakkauden ja oikeudenmukaisuuden Jumala. Jokainen ihminen joka on eläissään torjunut Jumalan rakkauden, saa kuulla Ilm 20 kuvun II- ylösnousemuksessa, että valinta on oma päätös ja oma ratkaisu ollut maan päällisessä elämässä.

      Pahuus päättyy koko kosmoksen alueella tähän.

      Vastaa Jumalan rakkauteen itse henkilökohtaisesti. Osoita rakkaus ja kiintymys Jumalaan, niin et jää ilman taivaallista rakkautta. Jumalle voi puhua niin kuin vanhalle kaverille, mutta pitää olla tosissaan ja vakavissaan. "Totuudessa ja Hengessä." Joh 4:22-24.

      http://media7.fi


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • alfa123om2222

      Kysymys vapaasta tahdosta on suuri filosofinen selitysyritys. Käytännön tasolla on niin, että uskonnot lahjovat suurilla lupauksilla ja kiristävät suurilla rangaistusuhkauksilla, joten siinä mielessä vapaata tahtoa ei ole. Mutta filosofisena kysymyksenä kyse on siitä ollaanko me maailmassa pelkkiä sätkynukkeja; vai onko joitakin valintoja mahdollista tehdä. Onko maailma deterministinen eli ennalta säädetty vai täysin vapaa. Itse olen katsonut, että maailma on deterministinen ja vailla vapaata tahtoa. Kaikki tekomme ovat ennalta suunnitellut. Emme voi tehdä mitään vapaasti. Jos joku tiedemies on vuodessa 3000 jKr esittänyt jonkin teorian ja saanut siellä Nobel palkinnon siitä; me täällä emme voi edes ajatella niitä ajatuksia, joista tuo teoria koostui.

      Tuolla Suomi24 filosofia foorumilla joku esitti, että kvanttimekaniikka sallii rinnakkaisten universiumien olemassaolon. Niin että elämme sama henkilö monessa eri ulottuvuudessa samaan aikaan. Hare Krishna liikkeen kirjassa esitettiin viittaus tai kysymys voisiko verisolujen uusitumisnopeus sekunnissa säädellä jotenkin ruumiillisen sielun elämää ajassa. Ja joka tapauksessa mikäli ruumiillinen sielu olisikin mahdollinen multiuniversiumielämään niin entä henkinen sielu? Eli täysin ongelmaton ei ole kvanttimekaaninen tulkintamalli kuitenkaan.

      Lisäksi eräät islam oppineet ovat esittäneet viitauksen tai näyn, että Herran päivänä joskus 3000 jKr - 4000 jKr. maailma koostusi seitsemästä eri braanista, joista vain yksi olisi todellinen maailma ja kuusi muuta olisivat keinotekoisia braaneja. Ne, jotka kokevat ruumiin ylösnousemuksen saattavat jopa nousta keinotekoiseen braaniin eikä tähän vanhaan "kunnon" maailmaan.

      Itse uskon, että vapaata tahtoa ei ole kovin paljoa.

      • Tuossa olet aivan oikeassa, vapaata tahtoa ei ole, sillä me olemme edellisiltä sukupolvilta, syntymässä saaneet perimän eli perisynnin, jonka mukaan meidän on tiedottomasti toimittava tässä elämässä, ja toteuttamaan sitä perinöksi saatua karmaa.

        Tuo perimä on ihmisen menneisyydessä tehtyjen valintojen tulosta, eikä voi päättyä fyysisessä kuolemassa vaan jatkettava sukupolvesta toiseen,
        niinkauan kun jossain elämässä ihminen tajuaa tuon perimänsä, että miksi ja minkä vuoksi se on syntynyt, niin hän vapautuu tuosta menneisyyden taakasta, valintijemme seuraksena syntyneestä perimästä, syitten ja seurausten ketjusta


    • 3-14

      Vapaata tahtoa ei ole. Sinun on elettävä tämä tietoisuutesi kanssa jollain tavalla, siis tavalla tai toisella. Tästä ei ole mahdollista siirtyä sivuun. Se ei myöskään pääty kehon kuolemaan.
      Sen sijaan joka hetki pystyt ja jopa teet valintoja minkä merkityksen millekin havainnollesi annat. Antamasi merkitykset koet elämäksesi ne ovat sinun vapaata valintaasi. Kukaan toinen ei pysty kokemaan eikä elämään sinun kokemuksiesi kautta. Siinä on sinun vapaa pakollisuutesi.
      On tämäkin taidettu jo tuossa aiemmin esittää joten menköön tämäkin siihen koriin... koskaan kukaan ei vastaa....

    • 3-14

      Tästä elämästä sinulla ei ole mahdollisuutta siirtyä sivuun. Voit sen kokea vastaukseksi tai vastaamattomuudeksi se on sinun vapaa valintasi. Elämäsi ei ole vapaaehtoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe