Mark Levengood: "Suomalaiset miehet näyttävät tuhkakupeilta"...

Kärjistys mutta ok?

http://www.hs.fi/tyyli/a1305896416314
Suomalaiset miehet näyttävät tuhkakupeilta, sanoo Mark Levengood

Tyyli 11.11.2014 10:52 Päivitetty 11.11.2014 18:57
Suomalaiset miehet ajattelevat väärällä tavalla pukeutumisesta, väittää televisiojuontaja ja kirjailija Mark Levengood.

Levengoodin mukaan suomalaismiehet uskovat näyttävänsä hyvältä, jos heillä on yllään harmaata. Mutta silloin:

”Sä olet tuhkakupin näköinen”, Levengood sanoo HSTV:n Minun tyylilläni -ohjelmassa.

”Mitä kivaa siinä on.”

Levengoodia on kutsuttu Ruotsin suosituimmaksi suomalaiseksi ja hänet on valittu Ruotsin parhaiten pukeutuvaksi mieheksi.

”En ymmärrä, mitä suomalaiset naiset näkevät suomalaisissa miehissä. Jos ne ovat alasti, silloin ymmärrän.”

Levengood itse oli nimenomaan alasti tavatessaan ensi kerran tulevan puolisonsa, koomikko ja kirjailija Jonas Gardellin. Kohtaaminen tapahtui tukholmalaisessa saunassa, kun kummallakaan ei tuohon aikaan ollut suihkua kotonaan.

Levengood vieraili äskettäin Helsingissä kirjamessuilla, sillä hänen viimeisin kirjansa Miljoona ruusua on käännetty suomeksi. Levengood käyttää usein esiintyessään itse suunnittelemiaan vaatteita, jotka hän teettää Lontoossa tai Bangkokissa. Kirjamessuilla hänellä oli 1920-luvun tyylinen puku.

Messuilla näkemiensä miespuolisille kirjailijakollegoiden tyyli oli hänestä alle arvoasteikon.

Levengood epäileekin, että suomalaiset miehet pelkäävät muuttuvansa naisellisiksi, jos he pukeutuvat niin, että näyttävät hyvältä.

No millainen on sitten komea mies?

Levengood nostaa esimerkeiksi jalkapalloilija Christiano Ronaldon ja Dalai Laman, sekä Urho Kekkosen, joka muistutti hänen mielestään oluttölkkiä.
”Hän oli komea, vaikka hän ei ollut komea.”

Mark Levengoodin ja Jonas Gardellin julkinen suhde on Ruotsissa vaikuttanut mahdollisesti jopa tasa-arvoisen avioliittolain läpimenoon parlamentissa. Suomessa he eivät olisi voineet mennä naimisiin.

”Suomi on oikeasti aika moderni maa”, Levengood sanoo ja muistuttaa, että suomalaiset naiset saivat äänioikeuden yhtenä ensimmäisistä maista maailmassa.

”Mitä nopeammin saamme tuon lain läpi, sitä ylpeämpiä tulemme olemaan tulevaisuudessa.”

Levengoodista on tärkeää, että Suomi näyttää, että täällä tasa-arvoasiat otetaan vakavasti ja kaikki saavat rakastaa ketä haluavat.

Mutta vaikka Levengoodilla on kuuluisuutta, hieno ura, onnellinen parisuhde, ja kaksi lasta, hänenkään elämänsä ei aina ole ollut juhlaa. Vuonna 2000 kaksi uusnatsia pahoinpiteli Levengoodin.

”Aika monta asiaa meni rikki ja poikki”, Levengood muistelee.
Pahoinpitelijät saivat vankeustuomiot, toinen neljä ja toinen kaksi vuotta, mutta Levengoodin maailma romahti ja toipuminen kesti pitkään.

”Suurin avain oli se, kun tuomari sanoi, että se oli väärin tehty. Jollakin tavalla siinä mun matka takaisin alkoi.”

Levengood sanoo, että hänellä on pahoinpitelystäkin huolimatta ollut niin onnellinen elämä, että tulee kuollessaan kaipaamaan elämäänsä Markina.
”Kun se on ollut niin mielenkiintoista. Hirveän mielenkiintoista on ollut olla minä.”

Toimittaja Sami Sykön juontamassa Minun tyylilläni -ohjelmassa puhutaan tunnettujen ihmisten kanssa heidän tyylistään ja vaatteistaan, mutta myös heidän elämästään ja aatteistaan. Ohjelman uudet jaksot ilmestyvät HSTV:ssä tiistaisin.

26

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katso videoklippi HS

# " Ruotsin suosituin suomalainen ei ymmärrä, mitä suomalaiset naiset näkevät miehissään. ”Jos ne ovat alasti, silloin ymmärrän”, HSTV:n Minun tyylilläni ohjelmassa vieraillut televisiojuontaja ja kirjailija Mark Levengood sanoo. Levengoodin mukaan suomalaismiesten ulkoinen olemus muistuttaa useimmiten "tuhkakuppia". Toimittaja Sami Sykön juontamassa Minun tyylilläni -ohjelmassa puhutaan tunnettujen ihmisten kanssa heidän tyylistään ja vaatteistaan, mutta myös heidän elämästään ja aatteistaan."

• bööö-öö

Kärjistys mutta ok?
      11.11.2014 21:12
      1
      http://www.hs.fi/tyyli/a1305896416314
      Suomalaiset miehet näyttävät tuhkakupeilta, sanoo Mark Levengood

Tyyli 11.11.2014 10:52 Päivitetty 11.11.2014 18:57
      Suomalaiset miehet ajattelevat väärällä tavalla pukeutumisesta, väittää televisiojuontaja ja kirjailija Mark Levengood.

Levengoodin mukaan suomalaismiehet uskovat näyttävänsä hyvältä, jos heillä on yllään harmaata. Mutta silloin:

”Sä olet tuhkakupin näköinen”, Levengood sanoo HSTV:n Minun tyylilläni -ohjelmassa.

”Mitä kivaa siinä on.”

Levengoodia on kutsuttu Ruotsin suosituimmaksi suomalaiseksi ja hänet on valittu Ruotsin parhaiten pukeutuvaksi mieheksi.

”En ymmärrä, mitä suomalaiset naiset näkevät suomalaisissa miehissä. Jos ne ovat alasti, silloin ymmärrän.”

Levengood itse oli nimenomaan alasti tavatessaan ensi kerran tulevan puolisonsa, koomikko ja kirjailija Jonas Gardellin. Kohtaaminen tapahtui tukholmalaisessa saunassa, kun kummallakaan ei tuohon aikaan ollut suihkua kotonaan.

Levengood vieraili äskettäin Helsingissä kirjamessuilla, sillä hänen viimeisin kirjansa Miljoona ruusua on käännetty suomeksi. Levengood käyttää usein esiintyessään itse suunnittelemiaan vaatteita, jotka hän teettää Lontoossa tai Bangkokissa. Kirjamessuilla hänellä oli 1920-luvun tyylinen puku.

Messuilla näkemiensä miespuolisille kirjailijakollegoiden tyyli oli hänestä alle arvoasteikon.

Levengood epäileekin, että suomalaiset miehet pelkäävät muuttuvansa naisellisiksi, jos he pukeutuvat niin, että näyttävät hyvältä.

No millainen on sitten komea mies?

Levengood nostaa esimerkeiksi jalkapalloilija Christiano Ronaldon ja Dalai Laman, sekä Urho Kekkosen, joka muistutti hänen mielestään oluttölkkiä.
      ”Hän oli komea, vaikka hän ei ollut komea.”

Mark Levengoodin ja Jonas Gardellin julkinen suhde on Ruotsissa vaikuttanut mahdollisesti jopa tasa-arvoisen avioliittolain läpimenoon parlamentissa. Suomessa he eivät olisi voineet mennä naimisiin.

”Suomi on oikeasti aika moderni maa”, Levengood sanoo ja muistuttaa, että suomalaiset naiset saivat äänioikeuden yhtenä ensimmäisistä maista maailmassa.

”Mitä nopeammin saamme tuon lain läpi, sitä ylpeämpiä tulemme olemaan tulevaisuudessa.”

Levengoodista on tärkeää, että Suomi näyttää, että täällä tasa-arvoasiat otetaan vakavasti ja kaikki saavat rakastaa ketä haluavat.

Mutta vaikka Levengoodilla on kuuluisuutta, hieno ura, onnellinen parisuhde, ja kaksi lasta, hänenkään elämänsä ei aina ole ollut juhlaa. Vuonna 2000 kaksi uusnatsia pahoinpiteli Levengoodin.

”Aika monta asiaa meni rikki ja poikki”, Levengood muistelee.
      Pahoinpitelijät saivat vankeustuomiot, toinen neljä ja toinen kaksi vuotta, mutta Levengoodin maailma romahti ja toipuminen kesti pitkään.

”Suurin avain oli se, kun tuomari sanoi, että se oli väärin tehty. Jollakin tavalla siinä mun matka takaisin alkoi.”

Levengood sanoo, että hänellä on pahoinpitelystäkin huolimatta ollut niin onnellinen elämä, että tulee kuollessaan kaipaamaan elämäänsä Markina.
      ”Kun se on ollut niin mielenkiintoista. Hirveän mielenkiintoista on ollut olla minä.”

Toimittaja Sami Sykön juontamassa Minun tyylilläni -ohjelmassa puhutaan tunnettujen ihmisten kanssa heidän tyylistään ja vaatteistaan, mutta myös heidän elämästään ja aatteistaan. Ohjelman uudet jaksot ilmestyvät HSTV:ssä tiistaisin.

• Gruber

Levengood Juden yrittäää saada suomineitoja murjaanien syleihin.

• einari pullonkaula

Mikähän se on näissä homopiireissä vialla kun se mantra on melkein yli
      rajojen samaa, suomalainen mies sitä ja suomalainen mies tätä.

Täälläkin nämä kostoretkilepakot on hokeneet samaa pas.kaa 20 vuotta sitten jo, sama virsi vaan jatkuu ja jatkuu, nysse on vaan siirtyny rajan
      yli sikäläisiin homokerhoihin.

• tavan duunari

Ei suomalainen tosi mies välitä mitä joku homo vinkuu ulkonäöstä. Jos nainen huomauttaa minun pukeutumisesta, voin vähän nostaa housuja. Mutta, annetaan homojen stressata.
      Uskon ja tiedän, että tulee aika jolloin homot laitetaan takaisin kaappeihin. Ja se aika on hyvin lähellä. Tiedättenhän mitä " kaappi" tarkoittaa ? Niitä on paljon hautuumaalla.

• kakjasjjjjjjjjjj

Opettelis se sönköttävä ja änkyttävä homo edes puhumaan.

• Tuhkakuppi-look on ok

Minusta Mark näyttää ihan vaan homolta.

• pilleritmaistuu .. .
    • jaah ah

Minä kun luulin että suosituin oli Ola Toivonen varmistettuaan Ruotsille tasapelin ryssän kanssa. Onko siellä homot tärkeämpiä. Mitä jos Putinei päättää joskus tulla testaamaan homoja.

• Homot rulaa!

Nyt suosituin on Jani Toivola.

• homot on ihqui

Levengood on hyväsydäminen ihminen.

• Anonyymi

Onko jo valkaissut peräaukkonsa?

• Oikein sanoi

Aivan totta puhui. Minne on kadonnut suomalaisten tyylitaju? Katsokaa vaikka valokuvia 70-luvulta ja sitä ennen ja verratkaa nykyiseen. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

• munaa persereikään

Voisi tuokin hinuri suksia suolle.

• pysy Ruotsissa!

Tuo tyyppi on siis haiseva homo. Yäk!

• ne on ilmaa

Homppeleiden mielipiteistä en ole ennenkään välittänyt.

• Late Lapista.

Itse tuo homo on sen näköinen kuin olisi kolmekertaa kuollut, ja jokakerta olisivat swännit taputtaneet idolinsa haudasta ylös!

Late Lapista. SSSS Ry!

• oli rauhaisaa

Sinähän sen palstan päähomona tiedät.

Muuten pitikö taas tulla täänne mölisemään, oli niin rauhaisaa ilman sinun Somalin mölinöitä.

• tämä tästä

Meitä on moneksi, kaikki ei olla onneksi samasta puusta veistetty.

• pikkunenhiiri

Mulla ei ole homoja mitään vastaa jos ne ei puhu mulle mutta mitä levengoodia olen joskus nähnyt tv.stä niin voi hyvä ihmetys miten voi joku puhua niin ärsyttävällä aksentilla, siis ihan kauheeta!

• itsestään puhuu

Rumat ne vaatteillaan koreilee ja tuo pariskunta tosiaan tarvitsee komeita vaatteita, ei ole edes tukkaa millä koreilla. Kovinpa harmaata tai mustaa näyttää itselläänkin olevan eneimmäkseen ja puoliso kulkee suorastaan rääsyissä kun kuvahaulla katsoo.

Suomesa kylläkin akat valittaa heti jos miehellä vähänkin värikkäämmät vaatteet. Itse pukeudun miten haluan ja toisessa kiinnitän huomion kasvoihin, en niinkään vaatteisiin.

• tämä tästä

Mitä on vaatteiden alla on tärkeämpää, tietenkin pitäisi osata pukeutua tilanten mukaan.

• Anonyymi

Mark Levengood hoi! Jos luet tämän viestin, niin haluan sinun tietävän olevasi limainen hinttari jonka pitäisi pysyä homolandiassa tai ihan missä tahansa muualla kuin Suomessa. Kaikkien puolesta: täällä ei vain tarvita sinunlaisia valittavia paskakasoja. Älä edes esiinny tv:ssä sillä joku voi nähdä omahyväisen naamasi sitä kautta.

Poistu elämästämme senkin hinaaja!

• Anonyymi

Mark näkee suomalaisen miehen tuhkakuppina johon hän varmasti mielellään tumppaisi tupakkansa jos voisi. Siihen on syitä miksi me ei pukeuduta mihinkään homohoukuttimiin. Yksi syy on se, että me halutaan pitää tuollaiset Levengoodit kaukana, vaikka Ruotsissa. Toisekseen pitää olla joku tuollainen Levengood että yleensä kiinnostaa jotkut tekstiilit.

• Anonyymi

Pukeudu tässä nyt sitten tyylikkäästi kun joutuu töissä painamaan pitkää päivää ulkona välillä sateessa ja välillä pakkasessa. Tuollaiset homppelit eivät tiedä ruumiillisesta työstä yhtään mitään. Eikä ylipäätään mistään työstä. Hiplaavat vain sifonkia kuin akat.

• Anonyymi

Ruotsalaiset miehet näyttää ihan homoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe