Nationalismi ja patriotismi ovat Jumalan tahto

Nationalismi ja patriotismi ovat Jumalan tahto

Wikipedia määrittelee nationalismin seuraavasti: ”Nationalismi eli kansallisuusaate on aate, joka korostaa kansakuntien merkitystä kulttuurissa tai politiikassa. Johonkin kansaan kuuluvat ihmiset ilmentävät nationalistista ajattelutapaa, mikäli he välittävät kansallisesta identiteetistään tai pyrkivät saavuttamaan (tai säilyttämään) itsemääräämisoikeuden.”

Wikipedia määrittelee patriotismin seuraavasti: ”Isänmaallisuus eli patriotismi (kreikan sanasta patris) on rakkautta tai omistautumista omaa maata eli isänmaata kohtaan.”

Minusta määritelmät ovat hyvin samansuuntaisia, joten en erittele sanoja eroon toisistaan Janus Putkosen tapaan, joka kannattaa patriotismia mutta ei nationalismia. Minä kannatan kumpaakin.

Sanomattakin on selvää, että en kannata mitään äärikansallismielisyyttä enkä ääripatriotismiakaan, jos se ilmenee vääränä ylpeytenä, toisten halveksintana ja väkivaltana muunmaalaisia kohtaan.

Mutta oman kansan, kielen, kulttuurin, uskonnon, tradition ja isänmaan arvostaminen on oikein. ”Tunne oma arvosi ja anna arvo muillekin.”

Olen sitä mieltä, että eri kansat ovat Jumalan tahto ja hänen suunnitelmansa. Tästä johtuen myös nationalismi ja patriotismi ovat Jumalan tahto ja hyviä asioita.

Raamatussa puhutaan paljon eri kansoista, miten Jumala tuomitsee ne niiden pahoista teoista ja toisaalta siitä, miten eri kansat ylistävät Jumalaa. Sakarjan kirjassa (Sak. 14:16) mainitaan, miten 1000-vuotisessa valtakunnassa kaikki eri kansat tulevat vuosittain Jerusalemiin viettämään Lehtimajanjuhlaa. Myös viimeisen tuomion jälkeen luotavassa uudessa maassa asuu eri kansoja, joiden kalleudet ja ihanuudet tuodaan Jerusalemiin (Ilm. 21:26).

Jumala on luonut eri kansat ja niiden olemassaolo näyttää olevan Jumalan ikuinen suunnitelma. Vain Jumalan vastustaja, Saatana, haluaa tuhota eri kansat ja tehdä meistä kaikista yhtä Baabelin sekametelisoppaa.

25

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä jouko

      "Mutta oman kansan, kielen, kulttuurin, uskonnon"

      Kai Jouko tiedät että lähi-idän tuontiuskonto (kristinusko) survottiin suomeen miekoilla ruotsin kuninkaan toimesta kolmen eri ristiretken aikana?

      Eli eiköhän oteta Suomen aito luonnonuskonto takaisin ja potkita lähi-idän rättipäiden keksimä jumala itämereen.

      • Anonyymi

        "Rättipäitä" ei tuolloin ollu olemassa. Islam keksittiin paljon myöhemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rättipäitä" ei tuolloin ollu olemassa. Islam keksittiin paljon myöhemmin

        Aha


      • Anonyymi

        Sinä . .. lähi-idän tuontiuskonto (kristinusko) survottiin suomeen miekoilla ruotsin kuninkaan toimesta kolmen eri ristiretken aikana?

        Hassua! Minä en oikeasti tunne nykyaikana yhtään uskovaista, joka olisi tullut USKOON mainitsemillasi tavoilla. Hah!


    • "Lähi-idän tuontiuskonto" eli kristinusko saapui onneksi myös tänne Pohjolan perukoille tuomaan tietoa oikeasta Jumalasta ja pelastuksesta Jumalan Pojan uhrikuoleman kautta. Vanha pakanauskonto ei suomalaisia pelasta.

      • täyttä puppua

        Murhaamalla ja tappamalla näitä lähi-idän paimentolaisten satuilemia uskontoja (kristinusko ja islam) on tuotu suomeenkin asti. Suomen kaunis oma luonnon uskonto hävitettiin tämän barbaarisen tuontijumalan edestä.

        "Vanha pakanauskonto ei suomalaisia pelasta"

        Pelasta miltä? Ainiin, siltä paimentolaisten satuileman jumalan ikuiselta kidutukselta. Miten narsistinen, sadistisen ja psykopaattisen jumalan ne paimentolaiset keksivätkään. VT:tä voit jouko lukea miten tämä miesten keksimä jumala meni suunniltaa naisen pimpistä tulevasta verestä :D

        Eikö olekkin Jouko ihmeellistä miten kaikki nämä puolimiljoonaa ihmisen keksimää jumalaa nyt leikkivät piilosta. On se hyvä että meillä on nämä tuhansia vuosia sitten keksityt tarinat niin tiedämme että Odin, Thor, Zeus, Anubis ja kumppanit ovat ihan ihkaoikeasti olemassa :D


      • Anonyymi

        Nyt päivä laskee, pilvi peittää
        jo taivaanrannan tummuvan.
        Myös huomispäivä varjon heittää,
        se kertoo myrskyn nousevan.
        Vaan nytkin kaikkeen pelkoon, vaivaan
        on Isä luonut armotaivaan.


      • Anonyymi

        Niin ei , mutta ne nauttivat komeista parroistaan itse, kun ne näyttävät ulkonältä pakanauskonnon ukkeleilta


      • Anonyymi
        täyttä puppua kirjoitti:

        Murhaamalla ja tappamalla näitä lähi-idän paimentolaisten satuilemia uskontoja (kristinusko ja islam) on tuotu suomeenkin asti. Suomen kaunis oma luonnon uskonto hävitettiin tämän barbaarisen tuontijumalan edestä.

        "Vanha pakanauskonto ei suomalaisia pelasta"

        Pelasta miltä? Ainiin, siltä paimentolaisten satuileman jumalan ikuiselta kidutukselta. Miten narsistinen, sadistisen ja psykopaattisen jumalan ne paimentolaiset keksivätkään. VT:tä voit jouko lukea miten tämä miesten keksimä jumala meni suunniltaa naisen pimpistä tulevasta verestä :D

        Eikö olekkin Jouko ihmeellistä miten kaikki nämä puolimiljoonaa ihmisen keksimää jumalaa nyt leikkivät piilosta. On se hyvä että meillä on nämä tuhansia vuosia sitten keksityt tarinat niin tiedämme että Odin, Thor, Zeus, Anubis ja kumppanit ovat ihan ihkaoikeasti olemassa :D

        Sinä: Murhaamalla ja tappamalla näitä lähi-idän paimentolaisten satuilemia uskontoja (kristinusko ja islam) on tuotu suomeenkin asti.

        - Ei niiden hei tarvinnut ihan noin radikaaleja otteita käyttää,ainakaan yhtäaikaa ja samalla hetkellä. Lippu salossa ja ja puukot pitkillä. hei, no ei niin.


    • Anonyymi

      Höpö höpö. Kansallismielisyys ja isänmaallisuus ovat eri hengen lapsia. Kansallismielisellä on huono itsetunto ja hän korostaa itseään muiden kustannuksella. Kansallismielisessä ajattelussa on aina vähintäänkin rasismin siemen, joka on johtanut myös etnisiin puhdistuksiin. Holokaustin takana oli juuri nationalismi. Isänmaallisella on hyvä itsetunto. Hän tietää kuka on, mistä tulee ja arvostaa taustaansa, mutta antaa samalla arvon muillekin.

    • Tuolla uskollasi olet loppusijoituspaikkasi valinnut;

      "Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

      Sillä tätä Jeesuksen ilmoitusta sinä herjasit:

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

      • Anonyymi

        Kuka todistaa mitä Jeesus on sanonut ja mitä ei? Ne, jotka ovat kirjoittaneet ja Jeesus itse. Ei kaikki kultaa mikä kiilltää.


      • Anonyymi

        Teuvoko se taas, Jeesuksen kiellosta huolimatta, jakelee kadotustuomiota?
        Etkö tiennyt, että niin tehdessäsi se osuu sinuun itseesi???


      • Anonyymi

        Jouko vie sua 6-0! 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teuvoko se taas, Jeesuksen kiellosta huolimatta, jakelee kadotustuomiota?
        Etkö tiennyt, että niin tehdessäsi se osuu sinuun itseesi???

        KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI
        "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
        Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."
        Se liittyy tähän Jeesukselle annettuun tehtävään:
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
        Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakin ennustukset toteutuivat
        "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan
        Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.
        "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet. Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.
        "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
        Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
        "Te papit, teitä koskee tämä sana: .
        -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon."
        "Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
        Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.
        Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
        Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
        Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."
        Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska:
        "Palkkapaimen ei ole oikea paimen."
        Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan.
        Ilmeisesti siksi, koska tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.
        - - -
        Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:
        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
        Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
        Älkää tehkö, Älkää luulko, Älkää hokeko, Älkää ruvetko, Älkää olko, Älkää tuomitko, Älkää pelätkö, Älkää menkö, Älkää varatko jne.
        Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI
        "Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
        Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."
        Se liittyy tähän Jeesukselle annettuun tehtävään:
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
        Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakin ennustukset toteutuivat
        "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan
        Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.
        "Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet. Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
        Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.
        "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
        Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
        "Te papit, teitä koskee tämä sana: .
        -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon."
        "Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
        Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.
        Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
        Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
        Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."
        Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska:
        "Palkkapaimen ei ole oikea paimen."
        Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan.
        Ilmeisesti siksi, koska tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.
        - - -
        Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:
        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
        Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
        Älkää tehkö, Älkää luulko, Älkää hokeko, Älkää ruvetko, Älkää olko, Älkää tuomitko, Älkää pelätkö, Älkää menkö, Älkää varatko jne.
        Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.

        Olet omilla kadotustuomioillasi langettanut Sanan mukaan itsesi kadotukseen lukuisia kertoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet omilla kadotustuomioillasi langettanut Sanan mukaan itsesi kadotukseen lukuisia kertoja.

        Jostakin syystä en ole siellä riettauden virrassa sinunkin kaverinasi.

        Se syy on tässä:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Jostakin syystä en ole siellä riettauden virrassa sinunkin kaverinasi.

        Se syy on tässä:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        En tule riettaudenvirtaasi mukaan, vaikka kuinka vokottelisit.

        Tee alkuun parannus näistä synneistäsi ja UI sitten maihin:

        Sinä herjaat:
        - Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä
        - Jeesuksen sovitusverta
        - Jeesuksen apostoleja
        - Jeesuksen asettamaa uutta liittoa
        - Jeesuksen asettamaa ehtoollista
        - Jeesuksen seurakuntaa
        - Jeesuksen antamaa pyhää Ilmoitusta
        Lisäksi sinä pidät merkityksettöminä lähes kaikkia Jeesuksen käskyjä!


      • Anonyymi

        Voisitko nyt laittaa sen kivan itkevän pään, hymiösi jota täällä yleensä käytät? Sitä kun on niin kiva lainata kun vastaa vitseihin joita tänne heittelet, vaikka ne kuuluisivat oikeasti ateistien paikkaan!


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Jostakin syystä en ole siellä riettauden virrassa sinunkin kaverinasi.

        Se syy on tässä:

        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        Suomen maassa, on kai-killa evan-keliumi tiedossa, joten niitä ON JO varoitettu!!!


    • Anonyymi

      Mutta oman kansan, kielen, kulttuurin, uskonnon, tradition ja isänmaan arvostaminen on oikein. ”Tunne oma arvosi ja anna arvo muillekin.”

      Ennemminkin ota parhaat palat kaikesta, ja tee siitä parempaa.
      Ota vastaan hyödyllinen, hylkää hyödytön, ja lisää omasi.
      Kaikki kiinteät joukkomallit eivät kykene mukautumaan tai taipumaan. Totuus on kaikkien kiinteiden mallien ulkopuolella.

    • Anonyymi

      Täytyy muistaa, että Piho on tiettävästi luonteeltaan tulisika, eli hyväuskoinen. Häntä täytyy vain ymmärtää, ettei hän ohjelmoitumiselleen mitään voi, ellei päätä yksinkertaisesti astua ulos siteistään, kuten Jeesus kuulemma kehoitti tekemään.

      • Pikemminkin koira, joka palaa oksennuksilleen.

        Kuin myöskin sika, joka rypee rapakossa, koska:

        "Kenellä ei ole Kristuksen henkeä, ei ole hänen omansa."


      • Anonyymi

        Itse olet PIHO


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe