Pelastussanoman profetian laskentamalli

-jarmo-

Kaikille tiedoksi ensinnäkin se etten minä ota näitä lukuja hatustani, eikä ne ole minkään ilmestyksen tai unen tuotetta, vaan suoraa raamatun tulkintaa ja vieläpä sellaista, johon ei tunnu löytyvän edes sen laskukaavan murtajaa.
Siihen kuuluu sekä ylösoton, että Israelin rauhan laskenta joka vuosi. Ainoa ongelma on lähinnä se, ettemme koskaan tiedä mikä vuosi. Tämä on nyt yhdeksäs kerta kun sen olen laskenut. (Matteus 27:45-46)

Omerin laskennalla saadaan jokavuotinen mahdollinen ylösoton päivä selville ja se lasketaan (3. Moos. 23:15-17) mukaan 50 päivää pääsiässapatin jälkeisestä päivästä. Se osuu aina kesän kynnykselle, helluntain jälkeiselle maanantaille. Tätä tukee mm. Laulujen laulu 2:10-13 jossa kuningas Daavid kutsuu morsiantaan sanomalla selvästikin kesän kynnyksellä, "nouse sinä kaunokaiseni ja tule".

Vielä varmempi päivä voidaan laskea Israelin rauhan rikkoutumisen perusteella Tisha be Av, eli joka vuotisesta temppelinhävityksen muistopäivästä, josta taas saadaan (Matteus 24:15-20) mukaan joka vuosi laskettua Danielin 1290 päivän ja 1335 päivän luvut. Näistä voidaan laskea Jeesuksen näkyvän paluun ajankohta joka vuosi, sekä Israelin rauhan julistaminen.

Minä pidän näitä molempia laskentamalleja lähes tulkoon aukottomina.

Kaava on seuraava ensi vuodesta laskettuna:

Viimeinen vuosiviikko alkaa 20.3.2015 auringonpimennyksellä, jota seuraa 4.4.2015 pääsiäisen verikuu ennen tempausta, joka on sen 50 päivää pääsisäisestä 25.5.2015 Omer. Viiden sinetti, jota seuraa heti kuudes sinetti:

Ilm. 7:1-3 Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.

...ja ensimmäinen pasuuna, johon kaikki ikäänkuin jäätyy paikoilleen.

Tähän puolivuotiseen väliin sopii erinomaisesti seitsemäs sinetti ilm. 8:1-6 jossa mainitaan puolen hetken hiljaisuudesta Taivaassa.

Sitten syksyllä Tetrad viimeinen verikuu 28.9.2015 joka näkyy Jerusalemissa, ennen Israelin rauhan julistusta, joka puolestaan julistettaisiin laskukaavan mukaan 29.1.2016

Siitä lasketaan 3 ja puoli vuotta, eli 1290 pv on Tish'a B'Av Su 11.08.2019 jolloin rauha rikotaan ja hävityksen kauhistus asetetaan.

Siitä vielä 1290 pv jonka Jumala joutuu lyhentämään maapallon kiertokulun kasvattamisen kautta, koska muutenhan päiviä ei voisi lyhentää. Sen jälkeen tullaan Jeesuksen näkyvän paluun ajankohtaan, joka olisi 21.2.2023

Tästä menee vielä 45 päivää, eli laskukaava Daniel 12 luvun lopussa 1335 päivää siitä kun hävityksen kauhistus asetetaan, vasta alkaa tuhatvuotiskausi.

18

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+7

      Etkös sinä ole sanonut suunnilleen samaa noin kerran vuodessa? Ensi syksynä taas sama numerologinen hömppä täällä.

      • -jarmo-

        Toistelit sitten sen minkä jo sanoin. Yhdeksäs kerta siis jo... ajatteles kuinka kärsivällinen pitää kristityn elämän olla. Mutta mitäpä ei jaksais tehdä sellasen edestä mitä odottaa ja on tulossa?


      • 5+7
        -jarmo- kirjoitti:

        Toistelit sitten sen minkä jo sanoin. Yhdeksäs kerta siis jo... ajatteles kuinka kärsivällinen pitää kristityn elämän olla. Mutta mitäpä ei jaksais tehdä sellasen edestä mitä odottaa ja on tulossa?

        Olet hoksannut jotain oleellista profetoinnista. Profetia saa mennä vuosi vuodelta pieleen mutta profeetta on silti aina oikeassa.


      • Jaa kuka oikeassa?
        5+7 kirjoitti:

        Olet hoksannut jotain oleellista profetoinnista. Profetia saa mennä vuosi vuodelta pieleen mutta profeetta on silti aina oikeassa.

        Mikä näistä profeetoista on aina oikeassa? Kun jokainen: jarmo, veijone ja piho sanovat kaikki ihan eri päivämäärät!?! Eihän nyt jokainen voi olla oikeassa. Mistä nämä erottaa? Kaikkien ennustukset menevät aina pieleen, eli siitäkään ei voi erotusta tehdä. Niin ja kaikki sanovat että ne kaksi muuta ovat täysin väärässä - tämäkään ei siis auta tunnistamaan sitä oikeaa profeettaa.

        Tämä on vakava asia, koska jos uskoo väärää profeettaa, niin se oikea istuu Jumalan valtaistuimella tuomitsemaan sellaiset väärin arvanneet helvetin iankaikkiseen kidutusrangaistukseen. Aika vakavaa kun on 2/3 mahdollisuus joutua ikuisesti kidutettavaksi siksi että arvasi väärin. Mitään muuta kriteeriä kuin arvaushan ei ilmeisesti ole.


      • -jarmo-
        Jaa kuka oikeassa? kirjoitti:

        Mikä näistä profeetoista on aina oikeassa? Kun jokainen: jarmo, veijone ja piho sanovat kaikki ihan eri päivämäärät!?! Eihän nyt jokainen voi olla oikeassa. Mistä nämä erottaa? Kaikkien ennustukset menevät aina pieleen, eli siitäkään ei voi erotusta tehdä. Niin ja kaikki sanovat että ne kaksi muuta ovat täysin väärässä - tämäkään ei siis auta tunnistamaan sitä oikeaa profeettaa.

        Tämä on vakava asia, koska jos uskoo väärää profeettaa, niin se oikea istuu Jumalan valtaistuimella tuomitsemaan sellaiset väärin arvanneet helvetin iankaikkiseen kidutusrangaistukseen. Aika vakavaa kun on 2/3 mahdollisuus joutua ikuisesti kidutettavaksi siksi että arvasi väärin. Mitään muuta kriteeriä kuin arvaushan ei ilmeisesti ole.

        Jaa et arvaamalla taivaaseen ja väärästä arvauksesta helevettihin, ikuiseen kidutusrangaistukseen. Sellainenko jumalankuva sinulla on? Nyt ala opetella uudelleen minkälainen Jeesus on ja sitä kautta ymmärrät minkälainen Jumala on.

        Ensinnäkin, Raamattu kehottaa etsimään ja tutkimaan, mutta sen lisäksi se kehottaa meitä odottamaan häntä palavasti.

        Kyllä seurakunta tuomita osaa, kunhan ei tulisi itse tuomituksi.


      • Mistä tietää?
        -jarmo- kirjoitti:

        Jaa et arvaamalla taivaaseen ja väärästä arvauksesta helevettihin, ikuiseen kidutusrangaistukseen. Sellainenko jumalankuva sinulla on? Nyt ala opetella uudelleen minkälainen Jeesus on ja sitä kautta ymmärrät minkälainen Jumala on.

        Ensinnäkin, Raamattu kehottaa etsimään ja tutkimaan, mutta sen lisäksi se kehottaa meitä odottamaan häntä palavasti.

        Kyllä seurakunta tuomita osaa, kunhan ei tulisi itse tuomituksi.

        Tämä sinun neuvosi saattaa olla eksytystä, jos sinä et olekaan se oikeassa oleva profeetta vaan se onkin veijone tai piho! Eli todista ensin, että olet oikea profeetta että voimme luottaa sinun neuvoihisi. Sori nyt vaan mutta koska Șaatana on valheen ruhtinas niin tässä voi olla vale ja eksytys kyseessä ja siksi tarvitaan todisteita!


    • En lässytä

      5 7
      Pyynnöstäsi sanon sinulle jälleen: Painu helevettiin.

      • 5+7

        Hyvä. Opit kirjoittamaan jo yhden sanan melkein oikein. Kyllä se siitä. Oletkos nyt muuten taas jarmon kaveri? Eihän siitä kauaa ole kun toivottelit hänellekin samaa kuin nyt minulle. Palstakeisarinkin mieli näköjään muuttuu.


      • offi10001
        5+7 kirjoitti:

        Hyvä. Opit kirjoittamaan jo yhden sanan melkein oikein. Kyllä se siitä. Oletkos nyt muuten taas jarmon kaveri? Eihän siitä kauaa ole kun toivottelit hänellekin samaa kuin nyt minulle. Palstakeisarinkin mieli näköjään muuttuu.

        En sano sitä kenellekkään , olen kuullut sen jo riittävän usein,- se on oikein kirjoitettuna;

        PAENU HELEVETTIIN !

        Näin sanoi Raatteentien enkelin kaverit ja se enkeli oli sitten vieläkin karskimpi,- mutta minulle se ei koskaan sanonut noin, koskaan noin , saattoivat sanoa ,- saattoivat sanoa jos vieläkään pahemmin , mutta ne kaverit saattoivat sanoa jos rasavilleiksi luulivat.


    • Kun puhutaan kielillä, armolahjoissa. Se on kaunista.

    • Kuule vaikka!
    • klpo

      Vuodelle 2015 sattuu auringon ja kuun pimennykset juutalaisten suurimpien juhlien aikoihinn! Saattaa olla Jeesuksen takaisintulo jo ajankohtainen!

      • KTS (Ei kirj.)

        Me emme välitä juutalaisten pimennyksistä emmekä juhlista.


      • Terroristi 'me'
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Me emme välitä juutalaisten pimennyksistä emmekä juhlista.

        ME = hamas ja isis ja kts.


        KTS (Ei kirj.)1.9.2014 21:370 SULJE
        No sitten loppuu myös israelfanitus tasan tähän paikkaan.
        ja jos ei, niin täältä pesee edelleen!

        Jihad1.9.2014 21:400 SULJE
        Se on Raamatullinen. Ei ole muslimin päätettävissä.

        KTS (Ei kirj.)1.9.2014 21:420 SULJE
        Se on Raamatulla ratsastamista politiikan varjolla eli täältä pesee ja linkoaa!

        KTS (Ei kirj.)28.9.2014 21:140 SULJE
        Ollaan Suomessa, jonne sun lössis on tätä messiaanista paskaa ujuttamassa. Mutta se ei onnistu!


    • harri veijonen

      Jarmo kirjoittaa näinkin: "ennen Israelin rauhan julistusta, joka puolestaan julistettaisiin laskukaavan mukaan 29.1.2016". Yllättävää kyllä ajankohta on sama johon minä olen laskenut - jos Gorba tulee - en vain Israelin valerauhaa vaan myös seurakunnan ylösottoa. http://wwnet.fi/users/veijone/

      • KTS (Ei kirj.)

        KORPA TULEE!
        :O


      • -jarmo-

        En oikeen tunne laskentasi perusteita, joten en tiedä. Hienoa vaan todeta että osut samoille päiville, koska sellainen ei ole sattumaa. Nää mun laskentamallit on kyl perin yksinkertaisia ja perustuu ihan vaan Raamatussa mainittuihin "lähtöslotteihin" kuten eräs uskonveli mulle niitä nimitteli lentokentän lähtöajaituksien mukaan. Eli on joku tärkeä kiintopiste, jonka kautta lasketaan sekä lähtöä edeltävä, että tuleva aikataulu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe