Etsin siis itselleni opettajaksi, ajatuksen vaihtajaksi henkilöä joka on syvästi miettinyt ja pohtinut uskon asioita, Jumalaa, Kristusta sekä Pyhää Henkeä, ihmetekoja, synninpäästöä etc... Sinun ei tarvitse olla kirkon työntekijä vaikka sekään ei haittaa. Toivoisin sinun olevan valaistunut, herätyksen kokenut. Mutta se mitä minä en kaipaa ovat kaiken maailman kiihkoilijat, maailmanparantajat, käännyttäjät ja sellaiset suvaitsemattomat ihmiset. Kunhan vastailet täällä ensin muutamiin kysymyksiin, niin tiedän oletko oikea. Mitään korvausta en lupaa, enkä voi tarjota/ antaa.
Itse olen 36 vuotias mies. Olen aiemmin nuoruudessani ollut kovinkin kiinnostunut Kristinuskosta ja muista uskonnoista. Sitten elämä ja synnit veivät minut. Joitan vuosia sitten uskon asiat tulivat taas ajankohtaisiksi, kun minusta isä. Olen takavuosina käynyt Suomen Lähetysseuran esikoulutuksenkin. Nyt olen harrastanut viimeaikoina kovastikin mietiskelyä, raamatuntekstien lukemista ja pohdintaa, omatoimisesti retriittejä. Olen myös jollakin asteella kokenut hengellisen herätyksen. Mutta nyt siis kaipaisin henkilöä jolla on oikeasti kosketuspintaa ja kokemusta asiasta, sellaista jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia.
Etsin opettajaa.
2
70
Vastaukset
- = höpötys
Viisi viisasta ja viisi tyhmää ylkäänsä odotti.
Ylkä saapui ja viisaat menivät häihin.
Tyhmät alkoivat ryskyttämään häätalon ovea ja huusivat sanoen. Herra avaa ovi,
Ylkä vastaa:
Menkää pois te vääryyden tekijät, sillä minä en tunne teitä.
Herra. Herra sinun nimessäsihän me profetoimme HERÄTYSTÄ ,
rukoilimme sairaiden puolesta,
yritimme ajaa jopa riivaajia ulos.
Mutta harva sairas parantui,
eikä riivaajatkaan totelleet vaikka kuinka yritimme.
Kyllähän sinä nyt meidät tunnet, avaa nyt ovi. Hei!
Kiva, että kristinusko kiinnostaa. Varmaan voisi olisi paras mennä jonkin kristillisen kirkon työntekijän juttusille. Jos haluat netissä keskustella, niin sähköpostitsekin voi ottaa yhteyttä. Usein löytää yhteystiedot seurakuntien ja liikkeitten kotisivuilta.
Olet ilmeisesti luterilainen, niin mietin olisikohan oman paikkakuntasi seurakunnassa sopivaa henkilöä? Tai jos ottaisit yhteyttä johonkin kirkon järjestöön tai herätysliikkeeseen?
Uskoisin, että ilahtuvat yhteydenotosta. Suomessa luterilaisen kirkon jäseniä eroaa ja moni ei sitoudu kirkon uskoon. Varmasti mielellään opettavat motivoitunutta aikuista kristinuskon tuntemiseen.
Toivon hyvää jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti41941392Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199934Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316310Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös225178Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623965Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta563939Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783588- 403077
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192518Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212358