etsin opettajaa

pohdiskelija78

Etsin siis itselleni opettajaksi, ajatuksen vaihtajaksi henkilöä joka on syvästi miettinyt ja pohtinut uskon asioita, Jumalaa, Kristusta sekä Pyhää Henkeä, ihmetekoja, synninpäästöä etc... Sinun ei tarvitse olla kirkon työntekijä vaikka sekään ei haittaa. Toivoisin sinun olevan valaistunut, herätyksen kokenut. Mutta se mitä minä en kaipaa ovat kaiken maailman kiihkoilijat, maailmanparantajat, käännyttäjät ja sellaiset suvaitsemattomat ihmiset. Kunhan vastailet täällä ensin muutamiin kysymyksiin, niin tiedän oletko oikea. Mitään korvausta en lupaa, enkä voi tarjota/ antaa.
Itse olen 36 vuotias mies. Olen aiemmin nuoruudessani ollut kovinkin kiinnostunut Kristinuskosta ja muista uskonnoista. Sitten elämä ja synnit veivät minut. Joitan vuosia sitten uskon asiat tulivat taas ajankohtaisiksi, kun minusta isä. Olen takavuosina käynyt Suomen Lähetysseuran esikoulutuksenkin. Nyt olen harrastanut viimeaikoina kovastikin mietiskelyä, raamatuntekstien lukemista ja pohdintaa, omatoimisesti retriittejä. Olen myös jollakin asteella kokenut hengellisen herätyksen. Mutta nyt siis kaipaisin henkilöä jolla on oikeasti kosketuspintaa ja kokemusta asiasta, sellaista jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia.

13

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työsopimusitsenkanss

      Etsiminen on hyvä asenne.

      Epäilemällä löytämäsi löydät lisää epäilystä, epäilyttävää.

      Rakastamalla löytämääsi löydät rakkautta joten se mikä tuottaa iloa on lähempänä oikeaa vastausta.

      Elämä kyllä pitää huolen että tarjontaa riittää

    • pohjantähti

      Jokaisen on oltava valona itselleen, eli oltava sekäopettaja, että oppilas, kukaan toinen ei voi sitä tehdä, ainoastaan sanoa tunne itsesi niin tunnet koko maailmankaikkeuden

    • gghkkhh

      Opettaja ilmaantuu kun aika on oikea. Totuudellinen asenne on ehdoton vaade valaistumisen tielle.

    • Ymmärtäminen

      Saat opettajan kun olet valmis ymmärtämään.

    • Valmiusaste

      Jos oppilas etsiimuodollista opettajaa opettamaan muotoseikkoja ja kirjaimen asiaa, niin sellaisia maailma on tulvillaan. Preppausskursseja vaarsinaisen totuuden opiskeelemisen aloittamiseksi on saatavilla näistä kirjaviisaista. Prepata voit itsekin kirjoista.

      Kun oppilaan vastaanottokyky on valmis varsinaiselle totuudelle, niin silloin opettaja tulee. Kyse on siitä, milloin oppilas on valmis. Opettaja karsii epäkelvot ja ottaa vaikutuspiiriinsä valmiit. Opettaja ei välttämättä vaikuta fyysisesti ja näkyvästi, opettaja on sydämessä.

    • gaill to the king

      Elämä opettaa.

    • Olen. Siis elän.

      Kerron sinulle valaistuneena naisena, että
      "se kaikkein paras opettaja on hän, tai ne , joiden ajattelit viimeisenä niitä olevan"
      Ymmärsitkö?
      Valaistumiseen ei ole yhtä reittiä, ei ole kaavaa, muuta kuin se sinun oma tahto ymmärtää, tulla paremmaksi, tulla hyväksi, liki virheettömäksi Jumalassa, välttää syntejä jne. Niin paljon kuin on meitä ihmisiä maapallolla, niin yhtä monta tapaa on valaistua. Ymmärrätkö?
      Valaistuminen on pitkä prosessi, jolla tiellä varmasti oletkin jo ollut pitkään. Valaistumisen ydin on se, että epäile kaikkea ja älä usko edes Raamatun totuudellisuuteen, vaan usko siihen, että Jumala on hyvä, eikä kurita lapsiaan. Jumala ei ole ankara.
      Jumalan kehoitus meille kaikille on: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin rakastata itseäsi. Se riittää. Tee se kaikessa ja rukoile, hiljennyt, meditoi, rentoudu luonnossa, ole mahdollisimman paljon yksin. Hiljaisuudessa. Kulje tietäsi, sinun omaa, ei kenenkään muun. Älä luota mihinkään muuhun kuin itseesi ja siihen, että teet oikeat ratkaisut. Jos et tee ja teet virheitä, opi niistä ja jatka matkaasi. Tuo sinun tiesi valaistumiseen on koko elämäsi mittainen tie. Itse tiedät milloin olet valaistunut. sen vain tietää sydämessään.

      ulkopuoliset ihmiset eivät ymmärrä tietäsi, joten kätke tietosi sydämeen. Ole se neitseellinen Maria, ja ole hilljaa sinulle itsellesi tärkeästä asiasta, joka ohjaa sinua kohti tuota määränpäätä. olla Pyhä,

      Älä vähättele itseäsi, olet hyvä ja kunnioitan päätöstäsi tulla paremmaksi.
      Me emme tuomitse muita, me ymmärrämme. Kaiken. Noviisimatkasi saattaa olla raskas, ja kun luotat itseesi, jaksat.

      Löydät itsestäsi Jumaluuden vain arjessa, ole ja elä elämääsi perheen yms kanssa, mutta muista, että tällä tiellä me olemme ne, jotka tietävät mikä on oikein ja mikä ei. Olemme ne viisaimmat, meidän tulee olla. Ja viisautemme ei perustu kirjatietoon vaan sydämen viisauteen ja se sydän on Jumala.

      Onnea matkaasi. Oli kenties tarkoitettu käydä tällä palstalla, en yleensä tällaista tee. Kuuntelin hiljaisuutta ja löysin sinut. Vaikkakin olen nainen, se ei todellakaan tee minusta sinua huonompaa. Eikä sinusta miehenä minua huonompaa.
      Alentamalla itsesi muiden silmissä, nouset muiden yläpuolelle. Olemme kaikki tasavertaisia. Jotkut ovat elämän polulla kokeneempia, jotkut oppimassa.

      Hiljaisuudessa on monta vastausta. Opettele nauttimaan siitä, se on Jumalallista.

      Enempää en ehdi sinua opastaa-

      Olen perheellinen ja ammattilainen vaativalla alalla, tasapainoilukaan ei enää ole vaikeaa, mutta se on totta, että arki ja työ asettaa omat haasteensa.

      Varjellusta matkallasi ja hyvän valinnan teit. Meitä on muitakin ja et ole yksin, me olemme aina yhtä ja jotenkin me vain kohtaamme ja löydämme toisemme.

      Sinua ajatellen 20.1.15.

      Voin vakuuttaa, että kohtaamme vielä. Jossain ja jotenkin. Se on vain hyvä asia.

      Rakkautta ja voimaa.

      Toivon mukaan välitin sinulle tunteen, että olet hyvin arvokas.

    • pohjantähti

      Totuuteen ei ole olemassa tietä,sillä mielemme sisältö on sulkenut sen, ja kun ymmärrämme sen valheellisuuden joka tuon tien totuudesta luoksemme on sulkenut, niin portti avautuu ja totuus voi tulla luoksemme, ja poltaa poroksi, tuon menneisyyden valheellisuuden taakan, ja sen seurauksena kaikki kärsimyksemme päättyvät, ja voimme elää kärsimyksistä vapaata elämää, joka on uskomatonta, sillä se elämist suorassa yhteydessä kaiken lähteeseen jonka osa me olemme

    • Maailmanparantaja

      Kun oppilas on valmis, opettaja ilmaantuu,kuuluu vanha sanonta. En halua mitenkään tekeytyä opettajaksi, mutta voin toki heitellä rakennuspuita, joista itse saat kokoilla maailmankatsomuksesi. Ensiksi heittäisin esille Gautama Budhan ohjeen opetuslapsilleen. Hän sanoi että "Älkää uskoko ketään julistajaa tai opettajaa, olipa hän miten pyhä henkilö tahansa. Tutkikaa hänen julistuksensa sisältöä, koetelkaa sitä käytännössä kaiken sen nojalla, minkä elämästä tiedätte. Jos sitten havaitsette sen toimivan, sitten uskokaa, ja eläkää sen mukaisesti." Näillä elämänkatsomus markkinoilla nimittäin huuhaan kauppiaita riittää. Terve maalaisjärki on hyvä apuväline näissä maailmankatsomushommissa.
      Ensiksi pitänee käsitellä yhtä peruskysymystä, elikkä Jumala asiaa. Ajattelevalle ihmiselle lienee melko selvää että Jumala ei missään tapauksessa ole se pitkäpartainen ukko jossain pilvien päällä, eikä hän sieltäkäsin kyttäile tekemisiämme täällä maanpäällä. Sellainen Jumala on ihmistekoinen epäjumala. Minulle Jumala on maailmankaikkeuden luova energiakenttä, Logos, kuten Johanneksen evakeliumista luemme. Mahdollisesti persoonaton suunnaton, kaikenkattava energia, joka kuitenkin tulee persoonalliseksi jokaisessa ihmisessä. Olemmehan Jumalan kuvia ja kaltaisia, eritoten luovuutemme suhteen. Jumala on suuri Oleminen, läsnä kaikkialla, alfa ja oomega,alku ja loppu, tässä ja tuolla, ennen ja jälkeen,ylhäällä ja alhaalla, vasemmalla ja oikealla, ja vielä siinä välissäkin. Ei ole mtään, mitä Jumala ei olisi. Hän on näinollen salattu,suuri mysteeri. Siinäpä meille ihmisille pohdiskelua riittää. On mahdollista, että Jumala on indekroinut luomistyössä itsensä tähän systeemiin jota me sanomme elämäksi. Voi olla, että Jumala ja Elämä voidaan kirjoittaa suurella alkukirjaimella,
      Riitäköön tällä kertaa tämä. Asiaan voidaan palata, jos Luoja suo.

      • valistunut

        olet oikeassa siinä että opettaja ilmaantuu kun oppilas on valmis, ja tuo opettaja on hän itse,
        Sensijaan jumalan pohtiminen ei ole ensimmäinen kysymys, sillä buddhalaisuudessa ei ole jumalaa
        ENSIMMÄINEN KYSYMYS ON keskittyminen äärettömään meditaation avulla joka aluksi keskittyy mielen sisällön tyhjentämiseen , jolloin meditaatiossa ei ole enään meditoijaa, vaan ääretön tietoisuus

        Kun mielen sisältö tyhjenee sen mukana kaikki kärsimykset ja tuskat, ja voimme elää autuaallista elämää, jatkuvassa meditaatiotilassa.

        Maailmankaikkeus on jatkuvassa meditaatiotilassa, josta ihminen on joutunut ulos, materiasta kehityksen kautta syntyneen egon sielun takia


    • lempeästi.ohjaten

      Jaa, et ole ihan nuori enää. Ei ole niin mitätöntä ihmistä, etteikö henällä olisi jotain annattevaa, eikä niin suurta ihmistä, joka ei keneltäkään mitään tarvitsisi. Olemme kaikki toistemme opettajia ja oppilaita.

      Olen kyllä jo pari kymmentä vuotta ajatellut sellaista, että mitäs jos perustaisimme kaikille henkisille etsijöille yhteisen kerhon tai järjestön. Kyse ei ole mistään uudesta uskonnosta tai henkisestä suuntauksesta, koska ne vain rajoittavat henkisyyttä ja ovat usein hierarkisiakin. Tarkoitus on vain tarjota henkisyydestä kiinnostuneille mielenkiintoista keskusteluseuraa ja ehkä jotain mukavaa yhteistä henkisyyden lisäämiseen painottuvaa tekemistäkin. Riippumatta tietenkään uskonnosta tai elämänkatsomuksesta. Ne ovat vain välineitä matkallamme korkeampaan henkisyyteen.

      Kaikilla meillä on varmasti kaikenlaisia hyödyllisiä taitojakin joita voisimme opettaa toisillemme ilman maksua, ihan vaan tekemisen ilosta! Jos jollain olisi tarjota tarkoitukseen sopiva tilakin, niin ideaahan voisi jalostaa eteenpäin!

      Mitäs tuumaatte? ;)

      • hiljentymisentaito

        - - - - - - - - - -


      • lässyttämisen.kyky
        hiljentymisentaito kirjoitti:

        - - - - - - - - - -

        Olen vähän samaa mieltä, että porukan muodostaminen ei yleensä ole järkevää, eikä kyse oliskaan mistään hippikommuunista, vaan tarkoitus olis saada lähinnä työssä käyviä ja perheellisiäkin mukaan. Vähän siis jo kypsempää porukkaa, nuorempiakin toki, jos sopivaksi katsotaan.. Mihinkään opetuslapsitouhuiluun en lähde kyllä itse mukaan missään nimessä.

        Olen jo sen verran vanha, että en enää tarvitse itselleni kovinkaan paljon, mutta ehkä sitä vois olla jotain annettavaa näille nuoremmille etsijöille. Asiat tietenkin tapahtuvat jos niin on tarkoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe