http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111218830825_uu.shtml
Siis eikö nuo hyysärit ole mitään oppineet ammoisesta kieltolaista ja eivätkö ole käyneet missään ulkomailla katselemassa vapaampaa alkoholipolitiikkaa? Tuolla Kaakkois-Aasiassa näkyy niin viina-, kuin olutmainoksiakin, mutta päihtyneitä aniharvoin kaduilla, eikä kuppiloissakaan usein. Lapsetkin saavat ostaa vaikka väkeviä ja tupakkaa, mutta eivät he niitä itse käytä, vaan hakevat näköjään mielihyvin jollekin vanhemmalle henkilölle. Baarissakin saa vaikka nukkua ja vaikka koko yön, jos väsyttää ja baari on auki 24/7, kukaan ei tule häiritsemään. Jos herää ja janottaa, niin tilaa lisää juomaa ja jatkaa unia, ei mitään ongelmaa. Suomessahan tarjoilun kuuluisi loppua jo heti, kun hieman haukottelee ja silmäluomia "puolitankoon" räpsäyttää, nukkumista ei sallita lainkaan. Ei sitten ihme, jos moinen hyysäys pistää joskus ottamaan hieman ylimääräistäkin.
Lähestytäänkö kieltolakia?
3
60
Vastaukset
- tympääntynyt
se on katsos silleen että kun suomalaiseen kulttuuriperimään kuuluu kateus, kontrollointi, tuomitseminen, kiihkoilu. juoruilu, hulluus.
kateus.
jos naapurilla menee hyvin ja itsellä huonosti niin silloin häntä tulee rankaista siitä koska yhteiskunnassamme kaikilla pitää mennä yhtälailla.
kontrollointi
yksilön käytöstä tulee aina valppaana tarkkailla ja tarvittaessa puututtava hänen tekemisiinsä vähintään voimakeinoin koska minun on siihen oikeus. aka. ravitsemusliikkeet. myöskin vapaampi ravintolassa käyskentely junttilassa on viellä 50-60 luvun kengissä. ja jos sinä saat halvemmalla laivalta niin siihen pitää puuttua. katso kohta ykkönen.
tuomitseminen.
minun on oikeus tuomita sinun tekemisiäsi milloin ja mistä tahansa koska minä olen oikeassa ja sinä väärässä, vaikka siitä ei olisi harmiakaan. aka. ex alkkikset, kukkahattutädit, uskovaiset, viranomaiset. tärähtäneet aviosiipat.
kiihkoilu.
jos missä niin suomessa voi saada aikaan myrskyn vesilasissa, tehdä kärpäsestä härkäsen melkein mistä tahansa ja perinteisin näistä on kuningas alkoholi.
juoruilu.
miksi yleensä suomessa ollaan estyneitä, ärtyneitä tuppisuita. tämä johtuu siitä että naapurustossa, työpaikoilla, erillaisissa tilaisuuksissa niin ukot ja kanat jotka ovat luoneet oman piirin tykkäävät juoruta toisistaan koska heidän elämänsä on niin köyhää ja tylsää jotta on pakko päästä nokkimaan muita verukkeella että "olen huolehtivainen" vaikka pitäis huolen vaan omista asioistaan. ja kiusaamistilaisuutta käytetään aina hyväkseen koska minulla on oikeus. tarvittaessa jopa lyömäaseena.
hulluus.
hektisenä ja kiireisessä suoritusyhteiskunnassamme jossa kilpajuoksu tulevaisuutta varten alkaa jo ala asteella ja jossa YKSILOLLISYYS on kaikki kaikessa huomioimatta muuta kun oman edun kaikessa elämän tilanteissa on ihme että junttilassa ollaan edes tämän vertaa järjissään. - Tosi on
Kielletty maistuu makeammalta. Että silleen.
- tympääntyny
toisaalla yhteiskunnassa suitsutetaan omaa valintaa ja valinnan vapautta mutta sitten pyritään kaikin mahdollisin keinoin yksilön valintaa sekä toimintaa kaikin keinoin syyllistämällä, tuomitsemalla koska ahtaaseen näkemykseen ei suvaitsevaisuus kuulu. alkon monopoli on yksi näistä esimerkeistä samoin kuin veikkaus. toisaalta pyritään keräämään tuloja valtiolle, puolueille sun muille mutta sitten sosiaali ja terveysvirasto tuomitsee ja pyrkii kontrolloimaan. sitten tämä vapaan liikkuvuuden eu mahdollisuus. pyritään kontrolloimaan yksiloiden tuontia koska se nakertaa valtiolle tulevaa tuloa veroissa. ollaan ainoa saamarin valtio varmaan eussa jossa kansalaisia tulli tutkii rajalla että paljonko toit alkoholia ja mihin tarkoitukseen. hyysäri byrokraatti eurostoliitto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 771075
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723