Köyhän vaatteet

Vaatteet on

En tajua, miksi aina itseään köyhänä pitävät valittavat sitä että vaatteet pitää ostaa kirpputorilta. Ja yleensä aina valitetaan siitä että vaatteita ei ole vara ostaa. Kuka ostaa vaatteita joka kuukausi? Kuka tarvitsee uusia vaatteita jatkuvasti? Kasvavat lapset ovat asia erikseen, mutta aikuinen ei tarvi uusia eikä käytettyjä vaatteita jatkuvasti. Olen työtön ja pienituloinen, mutta en ostanut vaatteita sen kummemmin silloinkaan kun olin töissä ja niihin oli varaa. Saa vapaasti vetää herneen nenään mutta moisesta valittaminen on täysin turhaa

39

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bea6

      Ketä ylipäätään kiinnostavat toisten vaatteet? Jos ne ovat ehjät ja jokseenkin puhtaat, niin niillä voi mennä minne vain. Sanot vain, että nämä ovat lempivaatteesi. Makuja on monenlaisia eikä kukaan voi tuomita vaatteiden perusteella.

    • Tosiaan turhaa...

      ..valitusta vaatteista. Vaatteita saa halvalla ja ilmaiseksi. Ei niitä vaatteita TODELLA rikkaat juuri ostele jatkuvasti. Vaatteet kestävät normaalia käyttöä varsin pitkään ja korjatakin voi. Parsintaan riittää iso hehkulamppu ja halvalla perus ompelukoneella korjaa hyvin vaatteita. Hyviä ja kestäviä vaatteita myydään mm. työvaatteina ja armeijan ylijäämänä.

    • !!!!!!!!!!!!!

      "Kasvavat lapset ovat asia erikseen, mutta aikuinen ei tarvi uusia eikä käytettyjä vaatteita jatkuvasti."

      Kyllä tarvitsee, jos lihoo tai laihtuu paljon.

      • Turhaa valitusta

      • 5+20
        Turhaa valitusta kirjoitti:

        Normaali aikuinen syö säännöllisesti ja liikkuu, joten paino pysyy stabiilina, siten vaatteetkin ovat sopivia vuodesta toiseen. Käytettyjä vaatteita myydään monessa paikassa. http://www.keltainenporssi.fi/search/search.mec?search_evt=onsearch&search_X_cat_id=11356&pob_action=search&pob_cat_id=11356
        Lapsille vaatteita saa kierrätyksestä ja lahjoitetaan osastoista eri paikoista. http://www.lahjoitetaan.fi/

        Normaalit aikuiset naiset ei siis koskaan tule raskaaksi tai jos tuleekin, niillä ei ainakaan maha kasva. Muukaan raskauskilojen kertyminen ei ole normaalia, kuten ei myöskään niiden laihduttaminen pois sen jälkeen kun lapsi on syntynyt.


      • Mummeli 66v
        Turhaa valitusta kirjoitti:

        Normaali aikuinen syö säännöllisesti ja liikkuu, joten paino pysyy stabiilina, siten vaatteetkin ovat sopivia vuodesta toiseen. Käytettyjä vaatteita myydään monessa paikassa. http://www.keltainenporssi.fi/search/search.mec?search_evt=onsearch&search_X_cat_id=11356&pob_action=search&pob_cat_id=11356
        Lapsille vaatteita saa kierrätyksestä ja lahjoitetaan osastoista eri paikoista. http://www.lahjoitetaan.fi/

        Noin on! Kiristämättä päälleni istuvat 30-vuotta sitten hankkimani asusteet.


      • nuukuus kunniaan

        Kannattaa säilyttää vaatteet ja käyttää lihavana ollessaan edellisen lihavuuskauden vaatteita ja laihana ollessaan niitä, mitä käytti ollessaan edellisen kerran laiha.


      • .........
        nuukuus kunniaan kirjoitti:

        Kannattaa säilyttää vaatteet ja käyttää lihavana ollessaan edellisen lihavuuskauden vaatteita ja laihana ollessaan niitä, mitä käytti ollessaan edellisen kerran laiha.

        Laittakaa vinonauhaa sivu- ja hihasaumaan niin paita mahtuu päälle!


    • Mummeli 66v

      Laadukasta vanhaa ja hyvin hoidettua. Ovat vaatteeeni.
      Työelämässä ollessani hankin tarpeisiini laadukasta, trendeistä riippumatonta vaatetusta jotka palvelevat tarkoitustaan vieläkin.
      Valikoima kattaa alueen yli 30-vuoden ikäisestä ateljeevalmisteisesta minkkiturkista ( paheksukaa vapaasti mutta pakkaislla se on mukava ) eri tarkoituksiin hankittuihin kangastamineisiin.

      Alusvaatteet ovat luku sinänsä mutta päällepantavia tarvitsee ostaa ehkä kerran vuodessa jonkin bleiserin tms.

      Käyttökenkiä joudun uusimaan parin, kolmen vuoden välein.

      Vaate- ja kenkähankinnoilla ei ole merkitystä talousmenoissani.
      Sama koskee koruja.
      Terveydenhuolto on suurin "ylellisyys" taloudessani.

      • ...::))))

        Kyllähän nyt eläkeläinen pärjää todella vähillä vaatehankinnoilla, ei tarvii lähteä päivittäin kauppaan, töihin eikä yhtään minnekään!!!!!


      • Anonyymi
        ...::)))) kirjoitti:

        Kyllähän nyt eläkeläinen pärjää todella vähillä vaatehankinnoilla, ei tarvii lähteä päivittäin kauppaan, töihin eikä yhtään minnekään!!!!!

        Usein noilla onkin ryysyt sitä tasoa,että kylille ei pitäis edes päästää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein noilla onkin ryysyt sitä tasoa,että kylille ei pitäis edes päästää.

        Tuo on ihan totta, pätee varsinkin miespuolisiin. Eläkeläisillä lippis hyvin yleinen päähine.


    • lkuhayriö

      Mnä olenn nin kööhä että ei ole vaatteita olenkan. olenn alasti aina

    • enosaasanoaaiheeseen

      Minä ostan uudet farkut kerran vuodessa. En osaa sanoa asiaan, ja ihan turhaan ketään kadehtia vaatteiden ostamisesta. Sitä on käyhät ja rikkaat ihan ei pysty arvioimaan ketään vaatteiden perusteella.

    • Anonyymi

      Shein ja AliExpress saa hyviä halpoja vaatteita ja temu myös.

    • Anonyymi

      Työvaatteita olen ostanut, niistä saa vielä verotukseen vähennykset. Kirpparilta jotain löytöjä joskus, löysin vuosia sitten tosi maceen nahkarotsin jostain 50-luvulta. On upea ajella vanhalla prätkällä se nahkatakki päällä.
      Alusvaatteita ja sukkia ostelen useammin, mutta muut vaatteet on kestäneet vuosia. Ei niitä vaatteita jatkuvasti tarvitse ostella!
      Tosi hyvän talvitakin sain ilmaiseksi, siinä pieni työkaluliikkeen logo, ei haittaa minua lainkaan. Mukava ulkoiluttaa koiraa talvella ja ihan hyvä kauppareissuilla.

      • Kirppareilta voi löytää erikoisuuksia. Turhan harvoin vaa. mutta ainakin materiaalia.


      • Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

        Kirppareilta voi löytää erikoisuuksia. Turhan harvoin vaa. mutta ainakin materiaalia.

        Ostin kirpparilta kolme mekkoa. Ihanan helppohoitoista kangasta kaikki, ja hihojen poistolla ja pienellä korjauksella tuli hyvä kesämekkosetti. Hiukan yli kymppi per mekko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostin kirpparilta kolme mekkoa. Ihanan helppohoitoista kangasta kaikki, ja hihojen poistolla ja pienellä korjauksella tuli hyvä kesämekkosetti. Hiukan yli kymppi per mekko.

        Se on hyvin tehty. Hmm .. hmmmmm...perinnöistä vois löytyä joku jalalla poljettava vintagemasiina ellei sitä ole hukkaan heitetty? Nostalgiaaa. Vielä pitäs ommella osata. No jollain lailla sitäkin on tullu tehtyä kun on mielenkiintoa asioita kohtaan. Pitää aivot kunnossa kuten voi.. ja käytännön taidot omien voimavarojen mukaan.


    • Anonyymi

      No ei täällä ainakaan normaalit , siistit ihmiset näemmä kirjoittele vaatteista , onneks ei oo näköratio .

      • Hankin aikoinaan hyviä vaatteita. kyllä ne ihan kuosissa on. Joten??????? Onko se joku muoti muka että perässä pitää mennä? on mullakin tyyli mutta ne vaatteet on hankittu jo aikaa sitten. Joten voin köyhäillä. Potuttaahan se köyhäly välillä mutta näin se vaan men e.


      • Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

        Hankin aikoinaan hyviä vaatteita. kyllä ne ihan kuosissa on. Joten??????? Onko se joku muoti muka että perässä pitää mennä? on mullakin tyyli mutta ne vaatteet on hankittu jo aikaa sitten. Joten voin köyhäillä. Potuttaahan se köyhäly välillä mutta näin se vaan men e.

        Ei aikuisen ihmisen tarvitse hyppiä minkään trendipellen pillin mukaan , vaan
        hän voi ostaa ihan minkälaiset kuteet haluaa. Outlet-pisteista ja poistolaareista
        löytää ne loppuerän tuotteet ja kengistä ne hajaparit, joilla pärjää ihan hyvin.
        Merkkituotteita saa ihan pilkkahintaan ja pitää olla valppaana loppuunmyynnin
        aikana niin tekee ihan hyviä kestävien tuotteiden hankintoja edullisesti.
        Sesongin aikana tuote on 30€ ,mutta sesongin mentyä sen saa kympillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikuisen ihmisen tarvitse hyppiä minkään trendipellen pillin mukaan , vaan
        hän voi ostaa ihan minkälaiset kuteet haluaa. Outlet-pisteista ja poistolaareista
        löytää ne loppuerän tuotteet ja kengistä ne hajaparit, joilla pärjää ihan hyvin.
        Merkkituotteita saa ihan pilkkahintaan ja pitää olla valppaana loppuunmyynnin
        aikana niin tekee ihan hyviä kestävien tuotteiden hankintoja edullisesti.
        Sesongin aikana tuote on 30€ ,mutta sesongin mentyä sen saa kympillä.

        Oma tyylini on tavallaan ajaton joten voin niitä samoja käyttää koko eliniän. Ei se groteskia ole. Pidä aina omasta tyylistäni kiinni. Se on mun mottokin. Tai yksi niistä monista heh.


    • Anonyymi

      Tilaan sheinilt.

    • Anonyymi

      Homouden Synti jokaisessa kirjoituksessa toistuvasti on saatanallunen haaste

    • Anonyymi

      Ei pidä ostaa,se on oma valinta. Itse käytän paljon kirppareita, ja hyvät vaatteet saan sieltä, vaikken käyhä olekkaan enkä rikaskaan, vaan ihan hyvin toimeentuleva. Kirpparilta minä saan hyvät vaatteet,, en osta mitä tahansa van hyväkuntoisia jas mistä tykkään.
      Usein sieltä saa myös merkkituotteita hyvään hintaan.
      Kaupat on hinnoitelleet vaatteet ylisuuriksi, ja jos muualta saat halvemmalla, niin miksi maksaisit samasta tuotteesta kaupassa moninkertaisesti?

      Myös huonekalut on ihania, vähän maalia pintaan niin se on kuin uusi.

      Ei kripparillakäynti merkkaa käyhää, usein se merkkaa hyvää taloudenpitoa, ja osaa raha hommat.
      Se että kertoo käyvänsä kirpparilla, ei ole herneen vetämistä nenään, vaan joillekin se on harrastus, jotkut käyvät muuten vaan, ja ihan miten kukakin sen tahtoo ilmaista.
      Älä sinäkään valita aina valittajista, tee kuin itse näet parhaaksi ja anna muidenkin tehdä niin. Jatkuva toisen asioihin puuttuminen on typerää. Nauti omasta elämästä, kyttääminen ei ole kaunista.

      Kyllä minä ruokakaupassakin katson hintaa ja ostan sieltä missä on tuote halvempaa.

      • Kirpparit on kivoja..vielä kun löytyisi niitä retrovaatteita. Ei ihan vintagee ehkä?mutta retroo. Retroo retroo.


    • Anonyymi

      Rikkaastakin voi tulla hyvin pian köyhä, jos hän ostelee ihan mitä sattuu.
      Köyhemmillä ihmisilläkin näkee aivan siistejä vaatteita, suurin osa vanhuksistakin pukeutuu siististi.
      Kirppareilta saa laadukkaita vaatteita, halvemmalla kuin kaupoista, netistä voi löytää vieläkin halvemmalla.
      Jokainen kuitenkin itse päättää, mihin rahansa laittaa, on sitä sitten enemmän tai vähemmän.

      • Anonyymi

        "Köyhemmillä ihmisilläkin näkee aivan siistejä vaatteita, suurin osa vanhuksistakin pukeutuu siististi."

        Ei muuten pukeudu, lienet vanhus itsekin kun olet tuota mieltä. Ei tarvitse olla kuin häihin, hautajaisiin tai muotinäytöksiin menossa mutta kohtuullinen tyylitaju mitä päälleen laittaa pitäisi olla. Monella eläkeläisuunolla ei tätä todellakaan ole ja asun helsingissä tulee eläkeläisiä nähtyä katukuvassa aika tarpeeksi joten otanta on suurempi kuin rautavaaran masalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Köyhemmillä ihmisilläkin näkee aivan siistejä vaatteita, suurin osa vanhuksistakin pukeutuu siististi."

        Ei muuten pukeudu, lienet vanhus itsekin kun olet tuota mieltä. Ei tarvitse olla kuin häihin, hautajaisiin tai muotinäytöksiin menossa mutta kohtuullinen tyylitaju mitä päälleen laittaa pitäisi olla. Monella eläkeläisuunolla ei tätä todellakaan ole ja asun helsingissä tulee eläkeläisiä nähtyä katukuvassa aika tarpeeksi joten otanta on suurempi kuin rautavaaran masalla.

        No onneksi en ole ihan vielä vanhus.
        Helsingissä kyllä näkee aivan laidasta laitaan porukkaa.
        Enkä tarkoittanut, että kaikki vanhukset pukeutuisivat siististi, en yleistä asioita.


    • Anonyymi

      Minä en valita.

    • Anonyymi

      Ostan toimeentulolla olutta, korkeintaan käytetyn lippahatun

      Eläkeuuno, savo. Rautavaara

    • Anonyymi

      Itse en osta kirppareilta yhtään mitään.
      Vaatteet olen jo vuosia ostanut eräästä halpakaupasta sen, mitä olen vaatetta tarvinnut ja aina vain silloin, kun olen oikeasti tarvinnut vaatetta.
      Nyt ostin yhdet farkut, kun vanhat ovat jo sen verran loppuun kuluneet.
      Nämä ostamani farkut maksoivat tarjouksessa 20€, normihinta 24,95€.
      T-paitoja ostin toissa vuonna useamman, kun niitä sai kympillä 3kpl, ovat tosi hyvässä kunnossa vieläkin, joten tuskin tarvitsee ainakaan ennen ensi vuotta ostaa uusia T-paitoja.
      En vain viitsi ostaa käytettyjä vaatteita, kun kaupasta saa melkeinpä yhtä halvalla ihan uusia vaatteita.
      Esim mainitsemani farkut olsiivat varmaankin kirpparilla maksaneet 15€ ja olisivat tosiaan olleet KÄYTETYT. Mieluummin laitan vitosen hintaa lisää ja ostan uudet.

      • Anonyymi

        Kirpputoreilla voi olla nuhrusia ja pyydetään silti hintaa.Ukkeleiden kauluskesäpaita 7eur ja nuhrunen ostin uuden ja makso 20eur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirpputoreilla voi olla nuhrusia ja pyydetään silti hintaa.Ukkeleiden kauluskesäpaita 7eur ja nuhrunen ostin uuden ja makso 20eur.

        Niinpä, senkään vuoksi en kirppareita harrasta. Mieluummin uutta kaupasta hieman kalliimmalla kuin nuhjuista vanhaa ylihinnalla.
        Monet ovat sanoneetkin, että kirpparitkin ovat ihan silkkaa bisnestä nykyään.
        Minkä vuoksi hintataso on noussut niissä hitosti, vaikka myytävien tavaroiden laatu on taas pysynyt entisen tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, senkään vuoksi en kirppareita harrasta. Mieluummin uutta kaupasta hieman kalliimmalla kuin nuhjuista vanhaa ylihinnalla.
        Monet ovat sanoneetkin, että kirpparitkin ovat ihan silkkaa bisnestä nykyään.
        Minkä vuoksi hintataso on noussut niissä hitosti, vaikka myytävien tavaroiden laatu on taas pysynyt entisen tasolla.

        Juu nuhrunen kun itse melkein sen jo heittää pois.Mitä järkeä siinä on jos jollakin menee 200eur kirpputoriostoksiin kuukaudessa.Lasten vaatteet asia erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu nuhrunen kun itse melkein sen jo heittää pois.Mitä järkeä siinä on jos jollakin menee 200eur kirpputoriostoksiin kuukaudessa.Lasten vaatteet asia erikseen.

        Niinpä, tuolla 200 eurolla saa sentään jo aika paljon uuttakin vaatetta, kun viitsii vain nähdä vaivaa.
        Itse ostin reilu pari vuotta sitten talvitakin, parit farkut, pari hyvää collegepaitaa ym ja rahaa niihin paloi kaikkinensa reilu 180€.
        Farkkuja sai kahdet 30 eurolla, talvitakki maksoi 40€ ja mitä nyt olikaan muut.
        Ja uusia tosiaan halpakaupoista.


    • Anonyymi

      Ostan toimeentulolla olutta kylän parhaasta ja ainoasta kaupasta, Salesta. En vaatteita.

      Tupauuno, rautavaara.savo

    • Anonyymi

      Viimeiseen vakituiseen työsuhteeseeni on aikaa 28 vuotta enkä silloinkaan juuri rikastuttanut vaatekauppiaita.
      Varsinkin tuon jälkeen on vaimoni ostanut minulle kaluvat vaatteet kuten T-paidat, kalsari, sukat etupäässä. Joskus, erittäin pitkin aikavälein, ilmestyy piväpeiton päälle komet surat housut saatesanoin: Noista tänne jäävät yhdet. Sinä saat päättää mitkä.
      Itse en todellakaan muista milloin olen viimeeksi ostanut jonkun vaatteen. Varman jonkin tuulipuvun.
      Päällystakin muistan. Enstekskankainen, teddyvuorinen, hupullinen pitkä takki 1982. Eräs tavarantoimittaja myi halvan tuntuisesti. 100 mk.
      Vaimoni on onneksi harkitseva ja laskutaitoinen. Hieman päälle 1000€:n eäke auttaa harkinnassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe