Kävin itse armeijan, tuntui siltä että kovinkaan monia ei se armeija kovin paljoa kiinnostanut, vain pientä osaa. Oikein kukaan olisi halunnut jatkaa peruskoulutusta pidemmälle vaan suorittaa vain se pakollinen määrä armeijaa.
Työelämässä, jokainen sivari joka on ollut työllistettynä, sijaisena yms, niin tuntuu että heillä paljon suurempi itseluottamus, saa vaikutelman että fiksumpaa porukkaa tuonne sivari puolelle menee.
Mutta ei nyt yleistetä, totta kai sivariksi menee sellaisia jotka pelkää ja jännittää armeijaa liikaa että mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi. Tältä pohjalta voisi suositella monelle armeijaankin menevälle että olisit mennyt sivariksi enemmin, olisi yhteiskunnalle paljon suurempi hyöty.
Sivari vs armeijan käyvä
15
223
Vastaukset
- eet
koko laitoksen olemassa olosta ei ole mitään hyötyä ja se pitäisi lakkauttaa haitallisena valtiontaloudelle.Lama syvenee, kun joudutaan ottamaan velkaa uutta kalustoa varten.
- Läpinäkyvää
Mehän sen kustannamme. Sinä olet jo valmiiksi saamapuolella.
- nappisilmä
Kuinka paljon liikevoittoa valtiolle tulee kaltaisistasi sosiaalipummeista?
- Lopeta valehtelu
Läpinäkyvää kirjoitti:
Mehän sen kustannamme. Sinä olet jo valmiiksi saamapuolella.
Et ole nettoveronmaksaja, koska olet töissä puolustusvoimilla. Eli työsi on nimenomaan loisimista veronmaksajien rahoilla. Kansantaloudesta te vormupellet ette tajua mitään. Osaatte juoda viinaa ja käyttää poikia saunassa hyväksi.
- krtrtttr
Väärin, en mennyt sivariin, sen takia, että olisin pelännyt, vaan tunnen vihaa armeijaa, el sitä typerää junttimaisuutta kohtaa, sitäpaitsi olen muutenkin hyvä käsitteleen aseita, en tosin pidä niistä,ja nyrkit on kunnossa tarvittaessa.
- dbhb2d
Sodan tullen oletkin sitten sellaisessa asemassa jota ei kunnioiteta, lomilla olevat sotilaat voi hieman kurmoottaa sivareita. Toiset henkensä uhalla puolustaa maata ja perhettään ja muita ja sinä lymyilet siviilinä.
- pohnis1
dbhb2d kirjoitti:
Sodan tullen oletkin sitten sellaisessa asemassa jota ei kunnioiteta, lomilla olevat sotilaat voi hieman kurmoottaa sivareita. Toiset henkensä uhalla puolustaa maata ja perhettään ja muita ja sinä lymyilet siviilinä.
Inttiläisillä onkin tunnetusti vihanhallinta ongelmia. Tosin, jos se kuuluisa Punakone jyrää rajan ylitse niin eipä jää kyllä jäljelle niitä lomille tulevia sotilaita.
- turpakiinnipelle
Sodan tullen te olette Iskandereiden muokkaamia jauhelihapihvejä Kymenlaakson rintamalohkolla. Ette koskaan palaa kotiin ja kokonaiset joukko-osastot antautuisivat tai ryhtyisivät ryöstelemään siviilejä. Parhaimmillaankin hengissä selvinneet palaisivat kotiin 10 vuoden kuluttua Siperiasta.
- karpaazi
Kyllä siinä saakin olla vihan hallinta ongelma ja pahakin jo iipot alkaa suomeen tulla ja siinä voi sivareillekin tulla kiire löytää suojapaikka, itkevät tietysti että tulkaa auttamaan!
- pohnis1
Noniin, mene hakkamaan nyrkkeilysäkkiä. Et sinä ketään pelota.
- Reservin jehu
Sivarilaitos on lakkautettava. Tarpeelliset julkisen sektorin tehtävät on täytettävä palkkatyöntekijöillä, muut on lakkautettava.
- 15+20
Jos sivarilaitos lakkautetaan, niin kuka silloin pyyhkii pyllysi?
- Reservin jehu
15+20 kirjoitti:
Jos sivarilaitos lakkautetaan, niin kuka silloin pyyhkii pyllysi?
Minä itse, tai lähihoitaja, jos niin onnettomasti käy.
- pohnis1
Reservin jehu kirjoitti:
Minä itse, tai lähihoitaja, jos niin onnettomasti käy.
Se lähihoitaja voi olla sivari. TAN TAN TAAAAA! Siinäpähän sitten olet nolona sivarin hoidettavana.
- Nepka
Sehän on ollut oikeastaan siviilipalvelusjärjestelmän luomisesta asti todistettua ja selkeä fakta, että sivariin menee järjestään huomattavasti älykkäämpiä ihmisiä kuin armeijaan. Mutta mitä sitten? Milä sillä älyllä armeijassa tekisi? Armeijaan ei edes haluta älykkäitä ihmisiä, sillä tosipaikan tullen äly on vain tiellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992