ViBilägare-lehden testotesti Ocu DSG vaihdettiin kytkin jo 24 tkm kohdalla. Eipä taida ongelmat olla hävinneet. Kulutustakin moitittiin korkeaksi.
"Inte heller långteststallets tjeckiska deltagare, Skoda Octavia, har klarat sig utan problem. Efter drygt 2 400 mil byttes kopplingen till den sjustegade automatiska DSG-lådan. Arbetet gjordes på garantin sedan ett svagt tjutande missljud uppstått vid växelbytena. Utöver det har bilen skött sig klanderfritt, utom när det gäller förbrukningen som ökat under testets gång och nu ligger 30 procent över den officiella siffran".
Ruotsista hälyyttäviä uutisia
36
1470
Vastaukset
- Utelias Nyfiken
Entäpä ne muut autot sitten? Tekstissähän lukee, että ei myöskään Skoda Octavia selvinnyt ilman ongelmia... Mitähän ne muiden testattavien autojen ongelmat olivat?
Ei löytynyt netistä kyseistä testiä.- Täältä löytyy
http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok
Skoda Octavia:
- DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
- Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen
Peugeot 308
- Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
- Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
- Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
- Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia
BMW i3 REX
- Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
- Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia
Suzuki SX4
- Kardaani vaihdettu värinöiden takia
- Torvi vaihdettu toimivaan
- Ohjaustehostimen softapäivitys
Toyota Auris HSD
- Ei vikoja - Skodan tarina
Täältä löytyy kirjoitti:
http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok
Skoda Octavia:
- DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
- Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen
Peugeot 308
- Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
- Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
- Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
- Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia
BMW i3 REX
- Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
- Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia
Suzuki SX4
- Kardaani vaihdettu värinöiden takia
- Torvi vaihdettu toimivaan
- Ohjaustehostimen softapäivitys
Toyota Auris HSD
- Ei vikojahttp://www.vibilagare.se/test/langtest/ny-koppling-i-skoda-octavia-12-tsi-dsg
- No voi
Täältä löytyy kirjoitti:
http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok
Skoda Octavia:
- DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
- Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen
Peugeot 308
- Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
- Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
- Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
- Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia
BMW i3 REX
- Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
- Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia
Suzuki SX4
- Kardaani vaihdettu värinöiden takia
- Torvi vaihdettu toimivaan
- Ohjaustehostimen softapäivitys
Toyota Auris HSD
- Ei vikojaJumankauta! Eihän tässä uskalla ostaa enää mitään autoa (en mä mitään Tojotaa halua).
- Tojotatussu
Täältä löytyy kirjoitti:
http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok
Skoda Octavia:
- DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
- Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen
Peugeot 308
- Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
- Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
- Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
- Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia
BMW i3 REX
- Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
- Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia
Suzuki SX4
- Kardaani vaihdettu värinöiden takia
- Torvi vaihdettu toimivaan
- Ohjaustehostimen softapäivitys
Toyota Auris HSD
- Ei vikojaToyota kutsuu uusia, vastavalmistettuja , ei edes kauppaan ehtineitä autojaan takaisin. Suuri osa jo myyty, eli uutuuttaan rikki, viallinen = tuotteessa on virhe siitäkin huolimatta, että Toyotan laaduntarkkailua kehutaan maailman parhaaksi= aiheetta!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/30/turvatyynyt-rajahtelevat-ennen-aikojaan-toyota-vetaa-autoja-taas-takaisin/20131648/304
http://www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/taemae-valmistaja-kutsuu-taas-yli-miljoona-autoa-korjattavaksi.html
- turbo-skoda
DSG-laatikko on siis automatisoitu manuaalivaihteisto. Montakohan kytkintä taitamattomat kuljettajat ovat polttaneet kenguru-bensoineen? Ei DSG:tä tietenkään ole edes tarkoitettu toimimaan kuten vanhat epätaloudelliset momentinmuuntimet, jotka on jo käytännössä kielletty EU-alueella.
- outoja höpiset
momenttimuuntimet kielletty?? uusia malleja löytyy edelleen noilla kestäviksi todetuilla syteemeillä.
- raakaa voimaa
1,2 TSI, ei siinä mikään kestä ;-)
- lyhytikäinen kytkin
Eihän ne kuljettajat voi automaatin kytkintä polttaa, vaan sen tekee itse volkkarin suunnittelema ohjauselektroniikka, mikä ohjailee kytkimen käyttöä.
Tärinää, nykimistä, rytkäyksiä vaihtaessa, ylämäkilähdöt surkeaa nylkytystä.
OIKEA automaatti lähtee kuin sametilla ajelisi. - Jiihhaaaaanam
Meillä vaihdettiin kaksoiskytkin 35tkm kohdalla, toivottavasti kestää (kestänyt n. 20tkm nyt). Hankittiin toiseksi autoksi pikkuauto Mitsubishi Space Start 2015, siinä on momenttiautomaatti.
- 27 club
Automatisoitu manuaali on ihan eri juttu, se on tavallinen manuaali jossa on tavallinen yksilevykytkin, ne on vain robotisoitu ja mukavuus on kehno. Kaksoiskytkinvaihteisto on mutkikkaampi mutta toimii melkein yhtä mukavasti kuin perinteinen automaatti. Mutta siltä näyttää ettei sitä ole tarkoitettu kestämään yhtä kauan.
- ei momentinmuunninta
outoja höpiset kirjoitti:
momenttimuuntimet kielletty?? uusia malleja löytyy edelleen noilla kestäviksi todetuilla syteemeillä.
Tottakai ne kielletään, kun ovat niin bensarosvoja. Ja kun on jo muutamana vuoden ajanut DSG:llä, niin en ota momentinmuunninta enää millään. On sen niin alkeellisen tuntuinen. Ja niin vielä tiedoksi: itsellä ei ole ollut DSG:ssä mitään vikaa eikä kenelläkään tutullakaan. Täällä niitä vikoja tuntuu löytyvän, kun trollit linkittävät toisten trollien höpinöihin tai yksittäisiin havaintoihin. Varmaan sen saa helpostikin rikki, jos on täysi pösilö.
- turbo-skoda
27 club kirjoitti:
Automatisoitu manuaali on ihan eri juttu, se on tavallinen manuaali jossa on tavallinen yksilevykytkin, ne on vain robotisoitu ja mukavuus on kehno. Kaksoiskytkinvaihteisto on mutkikkaampi mutta toimii melkein yhtä mukavasti kuin perinteinen automaatti. Mutta siltä näyttää ettei sitä ole tarkoitettu kestämään yhtä kauan.
Kaksoiskytkinvaihteistossa on tuplattu pääakselit siten, että toisella akselilla ovat parilliset vaihteet ja toisella parittomat. Molemmille voimalinjoille on oma kytkin. Käytännössä se on yhtä bensapihi kuin manuaalivaihteisto, ja vaihtaa yhtä pehmeästi kuin perinteinen automaatti, kunhan elektroniikka vain toimii ok. Korjatkaa, jos olen väärässä.
- paljonkohan maksaa
jos vaihto menisi omaan piikkiin, riittääköhän 2000 euroa?
- money money
Osta sit Tojo. Mitä sä märehdit muiden kustannuksia?
- ai jaa
money money kirjoitti:
Osta sit Tojo. Mitä sä märehdit muiden kustannuksia?
mutta kun se takuu on niin saakelin lyhyt.
- inssi.
ai jaa kirjoitti:
mutta kun se takuu on niin saakelin lyhyt.
Osta sit Tojo, ja tulet kyykytetyksi. Kiihdytys ja itsensä viihdytys..you know..
- ajaa ajaa
ai jaa kirjoitti:
mutta kun se takuu on niin saakelin lyhyt.
Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.
- osssss
ajaa ajaa kirjoitti:
Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.
Miksi ei valmistaja maksa isse suunnitteluvirhettä?
- Maksumieheksi!
ajaa ajaa kirjoitti:
Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.
Oletko kuullut että virhevastuu ei korvaa koko remppaa, vaan omistaja joutuu maksamaan osan korjauksista sillä perusteella, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon. Näin on kuluttaja-asiamies linjannut asian autokauppaiden painostuksesta.
- taitaa olla
ajaa ajaa kirjoitti:
Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.
jos menee ajamaan yli 20 tkm vuodessa.
- ylihinta avuksi
Maksumieheksi! kirjoitti:
Oletko kuullut että virhevastuu ei korvaa koko remppaa, vaan omistaja joutuu maksamaan osan korjauksista sillä perusteella, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon. Näin on kuluttaja-asiamies linjannut asian autokauppaiden painostuksesta.
Pistetään 3000 euron arvoisen osan hinnaksi 6000 euroa ja asiakas maksaa sitten siitä vain puolet eli 3000 euroa, asiakasystävällistä.
http://www.talouselama.fi/uutiset/nain ovelasti autojen valmistajat kiemurtelevat eroon virhevastuustaan/a2232542 - sä oot sairas
osssss kirjoitti:
Miksi ei valmistaja maksa isse suunnitteluvirhettä?
hyppää jojoo pelle.
- Diesel+manuaali
Jos pelkää DSG:tä, voi ostaa manuaalilaatikollisen. Jos pelkää TSI:tä, voi ostaa dieselin.
On tunnettua että ainakin manuaalilaatikolliset diesel-Skodat ovat varmoja pelejä ties miten monta sataa tuhatta kilsaa. Pyöränlaakereita saattaa mennä, kulutustavaraa, ei kalliita. Pyöränripustuksetkin kestävät moninkertaisen määrän kilsoja verrattuna monen premiummerkin koiranluuripusteisiin pyöriin (tai linnunluurpusteisiin). - skeidaa tyrkkää
tdi moottorit yhtä huonoja,enpä skeidaan koskisi pitkällä tikullakaan vaikka se kestäisikin.mutta näyttää kovin huonolta skeidan tulevaisuus noine moninaisien vikojen osalata
- hellitä jo hetkeksi
Sanoo moniongelmainen nuori?
- osssss
hellitä jo hetkeksi kirjoitti:
Sanoo moniongelmainen nuori?
Palstran merkki on moniongelmainen.Tai jälkimarkkinointi.
- tämä lisättävä
Maahantuojan virallisille Skoda-sivuille muiden testimenestysten hehkutusten joukkoon.
- Lisätään vaan kaikki
Oliko tässä jotain erityisen huolestuttavaa?
Nuo 308 Pösön kommentit antavat viitteitä, ettei mikään ole muuttunut sitten 90-luvun. Kyllä 306 Pösössä "pientä ja isompaa laittoa" riitti jo ensimmäisen 5 vuoden ja 50 tkm:n aikana. Ei ole Octaviassa tällaisia ongelmia ilmennyt. DSG? Manuaalilla pärjää hyvin. - kas kummaa
Lisätään vaan kaikki kirjoitti:
Oliko tässä jotain erityisen huolestuttavaa?
Nuo 308 Pösön kommentit antavat viitteitä, ettei mikään ole muuttunut sitten 90-luvun. Kyllä 306 Pösössä "pientä ja isompaa laittoa" riitti jo ensimmäisen 5 vuoden ja 50 tkm:n aikana. Ei ole Octaviassa tällaisia ongelmia ilmennyt. DSG? Manuaalilla pärjää hyvin.Se on nyt sitten manuaali se ongelman ratkaisu.
- vanhoja kaivellen
Lisätään vaan kaikki kirjoitti:
Oliko tässä jotain erityisen huolestuttavaa?
Nuo 308 Pösön kommentit antavat viitteitä, ettei mikään ole muuttunut sitten 90-luvun. Kyllä 306 Pösössä "pientä ja isompaa laittoa" riitti jo ensimmäisen 5 vuoden ja 50 tkm:n aikana. Ei ole Octaviassa tällaisia ongelmia ilmennyt. DSG? Manuaalilla pärjää hyvin.Kyllä sitä Feliciassakin riitti laittamista, jos muistat tuon mallin?
- Lisätään vaan kaikki
vanhoja kaivellen kirjoitti:
Kyllä sitä Feliciassakin riitti laittamista, jos muistat tuon mallin?
DSG:tä en kommentoi, kun ei ole kokemusta. Tosin sitähän ei täällä asiantuntijalla edes saa olla.
Felicia tuli koeajettua 90-luvulla, kun moottorit oli vielä niitä 1.3 työntötankokoneita Favoritin jäljiltä. On Skoda sen jälkeen kehittynyt ja paljon. Vaan ovatko muut automerkit edistyneet samalla tavalla....
- svenssonit herkkiä
Vähän kolisee ja ulisee, niin heti ollaan korjaamolla valittamassa. Meillä nuo menee ominaisuuksien ja kuskin virheiden piikkiin.
- varmaan hävettää
jullit nielee kaiken viallisen tuotteen ominaisuudet.
- jsmxksid
Itsellä mersu aj.76000km yksi valovika siinä kaikki
- ystävät auttaa
Kirjoittelet väärillä palstoilla ongelmistasi, jätä auto- ja ihmissuhdepalstat. Mene lääkäri vastaa palstoille avautumaan, niin sinut ohjataan sitä kautta hienotunteisesti eteen päin. Tai kerro kouluterveydenhoitajalle näitä juttujasi. Kaipa työttömille on kans oma terveydenhuolto-ohjelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5833868Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483318- 382791
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662749Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192134- 322081
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121967- 291855
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171800Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471749