Halpaa tuulivoimaa

ilmaista energiaa

7

74

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täyttä sumutusta

      Ei lainkaan yllättänyt. Kun hanke laitetaan vireille vain tukiaisia ahnehtimalla, niin tässä sitä ollaan. Näitä tukiaisten takia vireille laitettuja propellipuistoja on Eurooppa täynnä. Kyllä ihminen on ahne.

    • noin siinä käy
    • vanhempi mylläri

      Maanomistajille jää hajonneet myllyt torneineen riesaksi jos tuulimyllyfirma vedetään konkurssiin. Se on viimeaikoina ollut muualla maailmassa yleinen käytäntö, että kun tuulivoimalan käyttöikä täyttyy tai se ei enää tuota riitävästi niin firma pannaan konkkaan ja tuulimyllyjen purku jää maanomistajien piikkiin.

    • järjetöntä touhua

      http://www.taloussanomat.fi/energia/2014/11/20/sahkoa-ilmaiseksi-luvassa-yha-useammin/201416149/12

      " Jos kysyntä sattuu muuten olemaan pientä ja tuuliolosuhteet hyvät, hinta voi laskea jopa miinukselle. Silloin sähköä saa ilmaiseksi, tai kulutuksen kasvattamisesta voidaan jopa maksaa sähkön käyttäjälle.

      Hurjin Partasen tietämä esimerkki on Saksasta viime jouluna. Kulutus oli pientä koska teollisuuden tuotantolaitokset olivat kiinni ja sää oli lämmin, tuulinen ja aurinkoinen. Sähkön hinta romahti hetkellisesti -3000 euroon megawattitunnilta, kun normaali hinta on noin 3 euroa."

      nimimerkki EnergiaTeknInssi kommentoi juttua:

      Selväkielellä ilmaisten tuulivoima kuormittaa verkkoa satunnaisesti ja tarvitsee rinnalleen vastaavan määrän säätövoimaa joka on yleensä hiilivoimaa tai kaasua.

      Saksa on hyvä esimerkki viherhelvetitsä jossa energiewende-kampanjan takia talvisin tapahtuu sähkökatkoja ja kesällä verkot meinaavat sulaa naapurimaissakin tuotantopiikkien takia.

      Koko tämä pelleily maksatetaan tukiaisten muodossa kuluttajalla ja yrityksillä joten ei kannata ihmetellä miksi yritykset karkaavat pois euroopasta ja kansalaisten elintaso laskee.
      Viherkusettaja syyllistää ja syö pöydässäsi. Nämä on pahempia kuin demarit.

    • Mikä tässä POLIISIEN ONGELMA?

      Tekstissähän SELKEÄSTI sanotaan, että paikka ja sen tuotto on HYVÄ!

      Lisäksi tuulivoimalat alueella jatkavat tämän LOISTAVAN ilmaisenergian tuotantoa!

      Jos EIVÄT olisi jatkaneet olisin ITSE ensimmäisten joukossa ottamassa noin ERINOMAISEN paikan tuulivoimaloille rakentamista.)

    • tosi halpaa

      Tuulivoima on halpaa kun veronmaksajat maksaa sen "syöttötariffin". Näin se tuulivoimasähkön tuottaja ja maansa luovuttanut ´rikastuu ja sähkönkuluttaja maksaa koko lystin.

      • Tukiaisenergiaa

        Se on sponsorin osa veronmaksajalle langennut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe