Pohdittavaa helluntailaisille

Raamatun alkulehdillä lukee:
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan."

Jos Jumala loi taivaan ja maan, niin onko helluntailaiset miettineet sitä, kuka loi Jumalan?

Toinen visanen kysymys samassa lauseessa olevasta "taivaasta".
Mitä tai mikä on taivaan takana?

25

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Jumalan loi isompi Jumala, niin kuka loi isomman Jumalan?
      Jos isompi Jumala loi Jumalan, niin kuka loi isomman Jumalan joka loi Jumalan?
      Jos Jumalan loi isompi Jumala ja isomman Jumalan loi vielä isompi Jumala, niin kuka lois vielä isomman Jumalan?
      Jos Jumalan loi isompi Jumala, jonka loi vielä isompi Jumala, jonka loi entistä isompi Jumala, niin kuka loi tämän entistä isomman Jumalan?

      Haluatko, että Pe.ku jatkan vielä pitkäänkin?

      Sinulla siis todella ON ongelma.
      Loputon sellainen.

      Mutta minulla on siihen vastaus.
      Raamatun Jumala ON ainoa ja ISOIN tosi Jumala ja Hän on ilmoittanut Sanansa ihmisille.

      • Siinäs näit.

        Aika helposti sain todistettua, ettei Jumalaa ole olemassa.

        "Taivas"-kysymykseen et vastannut ollenkaan?


      • Pe.ku kirjoitti:

        Siinäs näit.

        Aika helposti sain todistettua, ettei Jumalaa ole olemassa.

        "Taivas"-kysymykseen et vastannut ollenkaan?

        Ei, vaan sait todistettua, että sinulla on aisan suhteen ongelma, ei minulla.
        Minulla on sinulle tarjota vastaus ja se vastaus on Raamatussa.
        Sinä joko huolit sen tahi jäät ongelmasi pariin...


      • Kysymään.
        nikojt kirjoitti:

        Ei, vaan sait todistettua, että sinulla on aisan suhteen ongelma, ei minulla.
        Minulla on sinulle tarjota vastaus ja se vastaus on Raamatussa.
        Sinä joko huolit sen tahi jäät ongelmasi pariin...

        Vastaus kyllä löytyy Raamatusta. Job.12:7-9. Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle; tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on kaiken tehhyt.


      • Kysymään. kirjoitti:

        Vastaus kyllä löytyy Raamatusta. Job.12:7-9. Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle; tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on kaiken tehhyt.

        Tuo tukee vahvasti mm. maanpovesta löydettyjä jäännöksiä ihmisten ja eläinten jäänteistä ja sukupuuttoon kuolleista eläimistä sekä miljardeja vuosia kestävästä kasvi- ja eläinkunnan kehityksestä, joka on likipitäen sama sekä Raamatussa että tiedemiehillä. Ensin oli kasvikunta vedessä — eläinkunta vedessä — kasvikunta maan päällä — eläinkunta maan päällä — viimeisenä ihmiskunta — vasta kuudentena päivänä. Jumalan luonnekuvaksi tarkoitettu ihmiskunta ei ole valmis vieläkään.


      • Maria-Elisabet
        Pe.ku kirjoitti:

        Siinäs näit.

        Aika helposti sain todistettua, ettei Jumalaa ole olemassa.

        "Taivas"-kysymykseen et vastannut ollenkaan?

        Et sinä ole todistanut yhtään mitään, tai sen kylläkin ,ettet usko Raamattuun!


      • Rapanhapakko
        ekivaari kirjoitti:

        Tuo tukee vahvasti mm. maanpovesta löydettyjä jäännöksiä ihmisten ja eläinten jäänteistä ja sukupuuttoon kuolleista eläimistä sekä miljardeja vuosia kestävästä kasvi- ja eläinkunnan kehityksestä, joka on likipitäen sama sekä Raamatussa että tiedemiehillä. Ensin oli kasvikunta vedessä — eläinkunta vedessä — kasvikunta maan päällä — eläinkunta maan päällä — viimeisenä ihmiskunta — vasta kuudentena päivänä. Jumalan luonnekuvaksi tarkoitettu ihmiskunta ei ole valmis vieläkään.

        Jos ajattelet, että Genesiksen lajien ilmaantumisjärjestys ja mikä tieteen mukaan se järjestys oli."ovat likipitäen sama sekä Raamatussa että tiedemiehillä"....... et taida tuntea kumpaakaan. Eivät sinne päinkään samoja ja Genesiksen järjestys on luonnontieteen kannalta kerrassaan hölmö. Kannatat sitten kumpaa vaan,voisit vähän perehtyä ennen kuin oletat niitä samaksi asiaksi.

        Minusta kenenkään, uskovaisenkaan, ei kannata pitää Genesiskertomusta muuta kuin komeana luomismyyttinä ilman mitään salatietoa todellisuudesta.

        Sitten kun puhut miljardien vuosien "kehityksestä" saatat ehkä uskoa ns ohjattuuun evoluutioon.... eliöiden polveutumiseen mutta Jumalan ohjaamana? Monet ájattelevat niin ja sanovat että hyväksyvät evoluutioteorian,

        Taas väärin, ohjatussa evoluutiossa ei enää puhuta evoluutioteoriasta,. Tieteen mukaan kun evoluutio ei tarvitse ohjausta eikä sellaista ulkoista ohjaavaa toimintaa ole havaittavissa, missä joku "Jumalan sormi" törkkisi eteenpäin tai olisi tarvittu törkkimään.

        Myöskään evoluutiolla ei ole tavoitteita tai päämäärää. Ei tarkoitusta kehittää juuri nykylajeja eikä edes ihmistä. Mikä varmaan järkyttää uskovaisten itsetärkeyttä

        Kaiken lisäksi Raamatun kuvaama seemiläinen heimojumala, joka huolehti lähinnä uhrilihan oikeaoppisesta maustamisesta ja saako Häpy näkyä... siinä massamurhien komentamisen ohessa.... ei vaikuta riittävän fiksultakaan suunnittelemaan vaikkapa suhteellisuusteoriaa ja kvanttifysiikkaa..


      • Rapanhapakko kirjoitti:

        Jos ajattelet, että Genesiksen lajien ilmaantumisjärjestys ja mikä tieteen mukaan se järjestys oli."ovat likipitäen sama sekä Raamatussa että tiedemiehillä"....... et taida tuntea kumpaakaan. Eivät sinne päinkään samoja ja Genesiksen järjestys on luonnontieteen kannalta kerrassaan hölmö. Kannatat sitten kumpaa vaan,voisit vähän perehtyä ennen kuin oletat niitä samaksi asiaksi.

        Minusta kenenkään, uskovaisenkaan, ei kannata pitää Genesiskertomusta muuta kuin komeana luomismyyttinä ilman mitään salatietoa todellisuudesta.

        Sitten kun puhut miljardien vuosien "kehityksestä" saatat ehkä uskoa ns ohjattuuun evoluutioon.... eliöiden polveutumiseen mutta Jumalan ohjaamana? Monet ájattelevat niin ja sanovat että hyväksyvät evoluutioteorian,

        Taas väärin, ohjatussa evoluutiossa ei enää puhuta evoluutioteoriasta,. Tieteen mukaan kun evoluutio ei tarvitse ohjausta eikä sellaista ulkoista ohjaavaa toimintaa ole havaittavissa, missä joku "Jumalan sormi" törkkisi eteenpäin tai olisi tarvittu törkkimään.

        Myöskään evoluutiolla ei ole tavoitteita tai päämäärää. Ei tarkoitusta kehittää juuri nykylajeja eikä edes ihmistä. Mikä varmaan järkyttää uskovaisten itsetärkeyttä

        Kaiken lisäksi Raamatun kuvaama seemiläinen heimojumala, joka huolehti lähinnä uhrilihan oikeaoppisesta maustamisesta ja saako Häpy näkyä... siinä massamurhien komentamisen ohessa.... ei vaikuta riittävän fiksultakaan suunnittelemaan vaikkapa suhteellisuusteoriaa ja kvanttifysiikkaa..

        * Niinpä, kun evoluutio on pelkkä teoria, ei ole koskaan todistettu yhtään mitään, muuta kuin teorioita, eikä se ole olevaa totuutta, vaan arvailua ja videovisioita. MIKÄ RÄJÄHTI KUN MITÄÄN EI OLLUT ? Vastaapa siihen, tiede ei ole kyennyt siihen vastausta antamaan, eikä koskaan tule sitä tietämäänkään ! ?

        * Koko luomakunta puhuu Jumalan olemassaolon puolesta, evoluution puolesta ei ole mitään todisteita. Miksi se on pysähtynyt? Mikään ei kehity miksikään, vilja lajikkeet on ja pysyy samoina, kuin Jumala on ne luonut, samoin kasvikunta, eläimet on samoja kuin Jumalan ne luodessa, joskin risteytykisä, mutta ei se ole kehitystä, apina on apina, miksi se ei nyt kehity ihmiseksi, siksi, kun ei se ole koskaan sitä tehnytkään ? Ei hölmömpää ole, kuin evoluutio teoria, joka jääkin iäksi vain teoriaksi, joka saa voimansa Jumalan kielteisyydestä ihmisessä, ihminen haluaa kapinoida Luojaansa vastaan, ihmisen luonnollinen liha on liitossa saata-nan kanssa, siksi se on sotajalalla ja tahtois syöstä Jumalan valtaistuimelta. Siinä kuitenkaan koskaan onnistumatta !

        * Ihmisen aika käy vähiin maapallolla, ja silti se vaan uhoo Jumalaa vastaan älyttömillä teorioillaan. Jeesus Jumalan Poika on riittävä todistus Jumalan todellisuudesta ! Sen Hän todisti herättäessään Poikansa kuolleista.


      • Rapanhapakko
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Niinpä, kun evoluutio on pelkkä teoria, ei ole koskaan todistettu yhtään mitään, muuta kuin teorioita, eikä se ole olevaa totuutta, vaan arvailua ja videovisioita. MIKÄ RÄJÄHTI KUN MITÄÄN EI OLLUT ? Vastaapa siihen, tiede ei ole kyennyt siihen vastausta antamaan, eikä koskaan tule sitä tietämäänkään ! ?

        * Koko luomakunta puhuu Jumalan olemassaolon puolesta, evoluution puolesta ei ole mitään todisteita. Miksi se on pysähtynyt? Mikään ei kehity miksikään, vilja lajikkeet on ja pysyy samoina, kuin Jumala on ne luonut, samoin kasvikunta, eläimet on samoja kuin Jumalan ne luodessa, joskin risteytykisä, mutta ei se ole kehitystä, apina on apina, miksi se ei nyt kehity ihmiseksi, siksi, kun ei se ole koskaan sitä tehnytkään ? Ei hölmömpää ole, kuin evoluutio teoria, joka jääkin iäksi vain teoriaksi, joka saa voimansa Jumalan kielteisyydestä ihmisessä, ihminen haluaa kapinoida Luojaansa vastaan, ihmisen luonnollinen liha on liitossa saata-nan kanssa, siksi se on sotajalalla ja tahtois syöstä Jumalan valtaistuimelta. Siinä kuitenkaan koskaan onnistumatta !

        * Ihmisen aika käy vähiin maapallolla, ja silti se vaan uhoo Jumalaa vastaan älyttömillä teorioillaan. Jeesus Jumalan Poika on riittävä todistus Jumalan todellisuudesta ! Sen Hän todisti herättäessään Poikansa kuolleista.

        "Luomakunta" ei puju sinun seemiläisen massamurhaaja-taru-heimo"Jumalasi" puolesta" Vaikka miten pahantahtoinen ketku niin Haluat. Ei tarkoita, ettei mitään suurta tai "yluonnolista" olisi, tarkoittaa vain, ettei sinun haluamaasi "Jumalaa" ole.

        Päinvastoin kuin uskontosi sanoo, jutut siitä "Jumalastasi" ovat totta kai myös tutkimuksen kohde, ja kas, ne jutut eivät ole tosia. Aiotko nyt valehdella, että "Pyhä Henki" sinulle ne kertoilee? Valehtelisit, ja tiedät sen itsekin.

        Kysymykseesi:

        >>>* Niinpä, kun evoluutio on pelkkä teoria, ei ole koskaan todistettu yhtään mitään, muuta kuin teorioita, eikä se ole olevaa totuutta, vaan arvailua ja videovisioita. MIKÄ RÄJÄHTI KUN MITÄÄN EI OLLUT ? Vastaapa siihen, tiede ei ole kyennyt siihen vastausta antamaan, eikä koskaan tule sitä tietämäänkään ! ? >>>

        Sinä et ymmärrä, mitä tieteessä tarkoitetaan sanalla "teoria", Ei liene Pyhä Henki kertonut? :) "Teoria" on selitys, joka sopii tosimaailmaan, eri asia kuin teorioita edeltävä "hypoteesi". Joita hihhulien jutut ovat, ihan samalla tasolla mutta huonommin perustellun kuin muut hypoteesit,

        Ja jos sinusta kekkuli-vekkuli evoluutiota ei ole todistettu, se tarkoittaa vain, että sinua ei evoluutio kiinnosta, vain ketkuilu ilkeän huuhaauskonsi puolesta. Evoluutiosta ja evoluutioteorisata on valtavasti todisteita.. vaikkei sinua hihhulia kiinnosta. Eikä sinua tietenkään kiinnosta, että uskontosi olettamuksille päinvastoin on vain negatiivisia todisteita ja todisteiden puutetta.

        Jaa mikä räjähti ennen kuin mitään oli?
        Pöljä. Opiskelisit ensin mitä olet kritisoimassa.
        Ei mitään "räjähtänyt", se on vain sanonta. Ja joo, mitään ei ollut, ei varsinkaan seemiläisiä heimojumalia kuin sinun.


    • terrrve

      Se että on maata, vettä, kaloja, lintuja ei todista mitään jumalasta. Eikä se että se lukee jossain vanhassa kirjassa. Eikä edes se että samainen asia lukee raamatussa.

      • Maria- Elisabet

        Oletko koskaan miettinyt,miksi Raamattu on ainoa kirja,joka on niin vanha, ja jatkuvasti maailman ostetuin ja ehkäpä myös luetuin. "Minäkö en pitäisi sanastani huolta?!" "Maa ja taivas katoavat, mutta minun sanani pysyy."


      • Maria- Elisabet kirjoitti:

        Oletko koskaan miettinyt,miksi Raamattu on ainoa kirja,joka on niin vanha, ja jatkuvasti maailman ostetuin ja ehkäpä myös luetuin. "Minäkö en pitäisi sanastani huolta?!" "Maa ja taivas katoavat, mutta minun sanani pysyy."

        Niimpä. Ja ajateleppa, miten vielä nuoruudessani ilmoitettiin jostain asiasta; Jälkeen Kristuksen syntymän tai ennen Kristuksen syntymää. Siis koko maailma on huomioinut tapahtumien määrityksessä Jeesuksen syntymän.

        Niin, ja ihmeellistä on, miten Raamatun tapahtumiin ihminen reagoi vielä tänäkin päivänä. Esim. Kommunismi on kaunis asia, mutta jo kuoleman kielissä ja kohta ihminen on unohtanut koko ideologian.


    • Tervehdys, Pe.ku! Kun vanhempi poikamme tuli ajattelevaan ikään, hän kyseli näitä samoja asioita. Taitaa sekä tieteellä että uskovaisilla olla sama ongelma maailman-kaikkeuden laajuudesta ja Jumalan alkuperästä? "Isä, jos mennään hyvin, hyvin, hyvin kauas avaruuden taakse, niin mitä siellä on?"

      En osannut siihen muuta sanoa kuin arvailla vaan, että ehkä siellä on lisää toisia avaruuksia ja taivaita! Olen muuten huomannut että sekä tiede että Raamattu ovat yksimielisiä lukuisista taivaista:

      1. Kuninkaiden kirja 8
      27 "Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!"

      Ymmärrän että sana 'taivas' Raamatussa ei tarkoita jotakin tuolla avaruudessa olevaa, vaan siihen liittyy jotakin valtaa, voimaa, väkevyyttä ja viisautta ja tietoa:

      1. Mooseksen kirja 1
      8 "Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä."

      Tuomaan evankeliumissa Jeesus sanoi Tuomaalle, että jos taivas olisi tuolla, missä ihmiset luulevat sen olevan, linnut ja kaikki lentävät olennot siellä ennen ihmisiä.

      Raamatun luomiskertomus on vahvasti esikuvallinen, jumalallinen kertomus maailmankaikkeuden synnystä.

      • Nuo on ekivaari sellaisia spekulointeja, joista ei löydy vastausta.

        Kun uskova kristitty ei tiedä sitä, kuka loi Jumalan, todistaa että Jumalaa ei ole olemassa.

        Itse tiedän kyllä vastauksen, mutta annetaan nyt teidän vielä vähän aikaa miettiä.


      • pekun teoriaa
        Pe.ku kirjoitti:

        Nuo on ekivaari sellaisia spekulointeja, joista ei löydy vastausta.

        Kun uskova kristitty ei tiedä sitä, kuka loi Jumalan, todistaa että Jumalaa ei ole olemassa.

        Itse tiedän kyllä vastauksen, mutta annetaan nyt teidän vielä vähän aikaa miettiä.

        Vai pitää pekun todistaa ettei Jumalaa ole olemassa ja kieltää Hänen olemassa olonsa. Naurettavaa. Miksi kieltää sellaista jota ei ole olemassa. Yhtä hyvin voisi kieltää, ettei pekua ole leiassa, vaikka hän kyllä on ateistisine naurettavuuksineen. Kun oma elämä puuttuu, niin pitää tulla tänne pölöttämään mitä sylki suuhun tuo. Ajattele nyt vähän! Miksi kieltää sellaista jota ei ole olemassa. Sehän on naurettavuuden huippu. Vaan kaikki ateistithan ovatkin naurettavia ja typeriä!


    • pekun teoriaa

      Jumala on ollut alusta alkaen kauttaikuisuuksien. Häntä ei ole kukaan luonut!

      Taivaassa on taivas ja sen takana olevia asioita ei ole meille kerrottu. Peku on taas naurettavuuksineen palstalla. Ateistilla ei ole elämää, niin pitää roikkua täällä palstalla, että edes jotain luuloteltua elämää olisi. Peku Olet surkimus!

      • Siinä pähkinä.

        Näin sanoo Raamattu. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776) Ei yhtäkään Jumalaa ole minun edelläni tehty eikä kukaan tule minun jälkeeni. Ketä loi, tai teki Jumalan?


      • KTS (Ei kirj.)
        Siinä pähkinä. kirjoitti:

        Näin sanoo Raamattu. Jes.43:10. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776) Ei yhtäkään Jumalaa ole minun edelläni tehty eikä kukaan tule minun jälkeeni. Ketä loi, tai teki Jumalan?

        Tuossa kohdassa muuten viitataan "jumalan luomiseen".

        Mielenkiintoista.


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Tuossa kohdassa muuten viitataan "jumalan luomiseen".

        Mielenkiintoista.

        Todellista Jumalaa ei kukaan voi luoda eikä tehdä mutta niin sanottuja jumalia kyllä voi tehdä. Jeesus Kristus, Isän tekemä herra Kristus on Isän tekemä herra jumala; [Apt.2:36; Joh. 10:34,35]


      • ekivaari kirjoitti:

        Todellista Jumalaa ei kukaan voi luoda eikä tehdä mutta niin sanottuja jumalia kyllä voi tehdä. Jeesus Kristus, Isän tekemä herra Kristus on Isän tekemä herra jumala; [Apt.2:36; Joh. 10:34,35]

        * Älä ekivaari valehtele, kiellät Jeesusken taas ! Puhut ihan päättömiä, oikeastaan paljon tyhmempiä kuin Pe.ku, hän sentään kieltää Jumalan, mutta sinä teet Jumalasta pilkkaa ja Hänen Pojastaan surkimuksen! Ei ole omavalintainen uskosi sinua viisaammaksi tehnyt, samaa hulluutta, mutta ei suinkaan ristin hullutusta, joka on Jumalan voima, meille, jotka uskomme Häneen, sinä pilkkaat ja teet Jeesuskesta syntisen luodun olennon, joka on kuitenkin ITSE LUOJA.

        * Pekulle, taivaitten takana on iäisyys, loputon päättymättömyys, ja sieltä on Jumalakin, Hän on ikuinen, on ollut, on nyt, ja tulee aina olemaan, yhtä suuri, kuin määrätön määrättömyyskin on, siis ei ole alkua eikä loppua, niinhän Raamattu Hänet määrittää, et siis ole kuitenkaan lukenut Raamatusta, muuta kuin joitakin pätkiä sieltä täältä ! Ole huoletta Pe.ku, kyllä sinä saat kohdata Jumalan, aivan varmasti, Kun kohtaat Jeesuksen ajanrajan tuollapuolen, näet Jumalan !


    • Maria-Elisabet

      Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan. Raamattuhan sanoo, että Jumala on sama eilen , tänään ja iankaikkisesti. Sen ymmärää uskon kautta ei inhimillisen järjen.
      Sen näen sitten ja ymmärrän myös, kun pääsen sinne kotiin Jumalan luo. Luulisin kuitenkin, että taivas on yhtä rajaton ja loppumaton kuin Jumalan olemassaolo.

      • Jesaja 45
        15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."

        Tuo tarkoittaa Isää Jumalaa, joka on salattu ja näkymätön Jumala. Jeesus Kristus ei ollut salattu eikä näkymätön, niin kuin Isä on, joka puhui näkyväisen poikansa, Jeesuksen Kristuksen ja profeettojen kautta.

        Gravitaatiovoimatkin ovat näkymättömiä ja ihmisviisaudelle suureksi osaksi salattuja, selvittämättömiä ja hallitsemattomia voimia.

        Job 38
        31 "Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?"

        "Jeesus on Jumala" sanojille huomautan tässä välillä siitä asiasta, minkä Isä Jumala sanoi profeetta Jeremialle, että hänen poikansa Jeesus Kristus ei valvo Isää Jumalaa, vaan Isä valvoo sanaansa:

        Jeremia 1
        12 "Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä - v a l v o n -
        s a n a a n i - toteuttaakseni sen".


    • Kukako loi? Eihän sellaista voi luoda, joka ON. Evoluutiopsykologiselta kannalta katsoen Jumala on ME. Tätä ajatusta tukee eräs lause Raamatussa nimittäin:

      "Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."

      Toisaalta taas......ihminen loi Jumalan ja loi hänet kuvakseen ja toisaalta taas... ihminen loi myös taivaan jonne hänen on hyvä mennä, kun ei jaksa enää hajoavan ruumiinsa kanssa olla. Lohdutukseen ihminen Taivaan ja Jumalan loi.

    • >Jos Jumala loi taivaan ja maan, niin onko helluntailaiset miettineet sitä, kuka loi Jumalan?<

      Niimpä. Hyvä kysymys, johon ihmisen ymmärrys eri riitä. Vastavuoroisesti voinen kysäistä, jos evoluutioon uskot. Kuka teki olosuhteet elollisen synnylle? Siis alkutekijä, josta kaikki alkoi evoluutioteorian mukaan. Esim. kuka loi oikean lämpötilan tai hapen. Mistä nämä ilmaantui ja kuka ne kyhäsi. Jonkunhan aina tulee olla ensin, mutta kuka tuo kaiken yläpuolela / ensin on ?

      • Rapanhapakko

        Hihulihoi hilipatihippaa.

        En ole ketjun aloittaja, mutta omasta puolestani:

        "Ihmisen ymmärrys ei riitä" on tyypillstä teidän hihhulien valehtelevaa kaanaankieltä. Kun kumminkin seuraavassa lauseessa niiku ymmärrättekin. Sinäkin.

        Asiaan,että evoluutio ei ole uskonasia, mutta eihän sinua kekkulía kiinnosta kuin omat sairaat kuvitelmasi. Ja vähän eri asia kuin evoluutio, mutta miksi oletat, että "Joku" teki edellytykset elämän synnylle?

        Onhan sitä vaihtoehtoja, Joko luonnon systeemien ihan loogisella välttämättömyydellä on oltava mitä ovat. Kuten nelikulmainen pulikka ei sovi pyäreään reikään. "Luonnonlait "eivät ole lakeja vaan kuvauksia maailmasta. Ja me emme vielä tiedä niiden suhteista tarpeeksi tällä meidän suhteellisella logiikkajaolla.

        Tai toinen vahvasti todisteita kasvava hypoteesi on, että maailmankaikkeuksia on rajattomasti, toisistaan poikien, ja niistä ainakin 30 prosenttia voi kehittää elämää.

        Mutta miten sinä varmaan oletat kuin itsestäänselvyytenä, että se Raamatun heimojumala tämän duunasi? Katsos kun siitä kertovat tiedonlähteet kuten Vanha testamentti ovat nekin tutkimuskohteita siinä kuin mikä vaan muukin kirjallisuus ja kansanperinne. Ja jos ja varsinkin kun ne ainakin siitä Jumalasta kertovat tarinat eivät ole tosia, niin ihan simppelin loogisesti se tarkoittaa, ettei sitä jumalaakaan ole olemassa. Sen enemmän kuin Zeusta tai Ukko Ylijumalaa.

        Ai uskon kautta ymmärtää ja Pyhä Henki sinulle nämä kertoilee? Sinä vain HALUAT ja sille halullesi teeskentelet melken tiedon arvovaltaa.
        Sen itsekin tiedät valehtevasi, ja valehtelu on tiedätkös loukkaavaa.
        Varsinkin noin ahtaan ja julman kultin kuin sinun Halusi puolesta valehtelu.
        (Psst... kuuluuko haluusi, että minäkin joudun ja ei-hihhuli-läheiseni joutuvat uskontosi haluamaan Hellvettiin?. Pyydäpä heti nätisti anteeksi, sinä röyhkeä pahantahtoinen valehtelija)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe