Koska joku on alkanut kirjoitella minun nimissäni..

alex.kasi

niin ilmoitan että aina kun minä kirjoitan teen sen tällä kirjatulla > alex.kasi < nimimerkillä.

Mielestäni sellaiset kirjoittelijat jotka aivan selvästi valheellisesti yrittävät esiintyä toisten nimissä pitäisi panna porttikieltoon oppimaan tapoja .. :)

Se on minun mielipiteeni.

alex :)

7

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen samaa mieltä, että tahallinen nimimerkillä harhauttaminen pitäisi olla peruste radikaaliin moderointiin eli viestin poistamiseen.

• katsellut

Alexi puhuu täällä monella eri nimimerkillä.

• Sinä puhut monella nimimerkillä, jos minä kirjoitan rekiteröidyllä nimimerkillä olen se minä joka kirjoitan - jos joku toinen kirjoittaa minun nimissäni silloin se on joku toinen joka kirjoittaa .. kukaan ei voi kirjoittaa minun rekisteröidyllä nimimerkilläni koska vain minä tiedän tunnussanan ..

Siksi kun joku kirjoittaa minun tai jonkun toisen nimissä on se aika raukkamaista - jokainen saa kirjoitella vaikka kuinka monella nimimerkillä jos haluaa, mutta se on aika heikko esitys kirjoitella puuta heinää toisten nimissä. Minun mielestäni sellaiset kirjoittajat pitäisi panna jäähylle .. Jari voisi katsoa kenen IP se on joka sellaista tekee ..

alex

• katsellut
        alex.kasi kirjoitti:

Sinä puhut monella nimimerkillä, jos minä kirjoitan rekiteröidyllä nimimerkillä olen se minä joka kirjoitan - jos joku toinen kirjoittaa minun nimissäni silloin se on joku toinen joka kirjoittaa .. kukaan ei voi kirjoittaa minun rekisteröidyllä nimimerkilläni koska vain minä tiedän tunnussanan ..

Siksi kun joku kirjoittaa minun tai jonkun toisen nimissä on se aika raukkamaista - jokainen saa kirjoitella vaikka kuinka monella nimimerkillä jos haluaa, mutta se on aika heikko esitys kirjoitella puuta heinää toisten nimissä. Minun mielestäni sellaiset kirjoittajat pitäisi panna jäähylle .. Jari voisi katsoa kenen IP se on joka sellaista tekee ..

alex

Jos kirjoittaa mokkulalla niin IP-osoite vaihtuu joka kerta kun kirjautuu uudelleen. Kyllähän sinä sen tiedät.

• katsellut kirjoitti:

Jos kirjoittaa mokkulalla niin IP-osoite vaihtuu joka kerta kun kirjautuu uudelleen. Kyllähän sinä sen tiedät.

Millä mokkulalla ? Mikä se mokkula on?

Oletko sinä sellainen ihminen joka käyttää aikaansa muiden mollaamiseen - ja eikö sinulle riitä se että kirjoittelet palstalle pusikosta, nytkö piilottelet itseäsi erilaisten keinojen avulla.

Miksi??

No. jos teet niin älä kuitenkaan oleta että muut ovat samanlaisia - en minä ainakaan - mitä itua sellaisessa olisi? Jokainen joka on ollut palstalla vähänkin kauemmin tietää aika hyvin miten minä ajattelen uskon asioista ja elämästä muutenkin.

Olitko se sinä joka kirjoittelit minun nimissäni huuhaata?

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Millä mokkulalla ? Mikä se mokkula on?

Oletko sinä sellainen ihminen joka käyttää aikaansa muiden mollaamiseen - ja eikö sinulle riitä se että kirjoittelet palstalle pusikosta, nytkö piilottelet itseäsi erilaisten keinojen avulla.

Miksi??

No. jos teet niin älä kuitenkaan oleta että muut ovat samanlaisia - en minä ainakaan - mitä itua sellaisessa olisi? Jokainen joka on ollut palstalla vähänkin kauemmin tietää aika hyvin miten minä ajattelen uskon asioista ja elämästä muutenkin.

Olitko se sinä joka kirjoittelit minun nimissäni huuhaata?

alex

Alex, älä hermostu.

Tuo nimimerkki "katsellut" sanoi ihan asiallisen jutun eikä mollaa ketään.

Mokkula tarkoittaa tässä pientä tietokoneen lisälaitetta, jolla muodostetaan langaton yhteys Internetiin. Siinä IP-osoite hankitaan jokaiselle yhteydenotolle erikseen.

Koska käytäntö on varsin tavallinen, IP-osoitteen tunnistaminen tai blokkaaminen ei ole erityisen tehokasta.

• alex.kasi kirjoitti:

Sinä puhut monella nimimerkillä, jos minä kirjoitan rekiteröidyllä nimimerkillä olen se minä joka kirjoitan - jos joku toinen kirjoittaa minun nimissäni silloin se on joku toinen joka kirjoittaa .. kukaan ei voi kirjoittaa minun rekisteröidyllä nimimerkilläni koska vain minä tiedän tunnussanan ..

alex

Hei-

Näissä foorumin palstoissa ei pääse lähettäjän jäljille. Yksilöä koskevat tietosuojat estävät sen siis lailla säädetty: Isot operaattoritkin tekeväöt sopimukset asiakkaan kanssa että voivat ohjelmissaan käyttää osoitetta evästeiden toimittamiseen.
        'Ihmisten IP- osoitteet eivät ole julkisia.

Jos on jotakin vakavaa poliisi voi tutkia. Periaatteessa minun ymmärtääkseni tunnistettavaan henkilöön kohdistunut herjaus on aina tietenkin kunnian loukkaamista ja ihmisten kunnian loukkaaminen on aina kriminalisoitu riippumatta kenenkään tavoista.

Ihmiset eivät aina sitä ymmärrä että yksikin herjaava sana voi maksaa tuhansia euroja raastuvassa jos joku nostaa syytteen väärästä sanasta. Aikana jolloin ihmisten ilkeät nimittelyt ovat tavallisia ihmisten suussa voi kuitenkin yksikin väärä sana olla kallis jos joku syytteen nostaa.
        '>>>>>>>>>> Mutta foorumeilla nimimerkkien takana ei ihmiset toki ole niin herkkiä koska ovat suojassa nimimerkkien takana.

Luotsi poistaa kaikenlaiset henkilökohtaisuuksiin menevät arvostelut ja solvaamisen kun ihmisten nimiä käytetään. Saatetaan aloittaa joku viestiketju haukkumalla joku henkilö taikka viestiketussa käydä ihmisistä pahaa puhetta.,
        >>> Mutta ylläpidän apulaisten silmä ei yllä joka paikkaan, eli sellaisia lyhyitä kamalia herjauksia on ollut täälläkin jotka ovat siksi että ovat jääneet huomaamatta.

>>>>>>>>>> Mutta Ip- osoitteet eivät ole edes ylläpidolle julkisia. Suomi24 ei ole tehnyt sellaisista sopimuksia- Näin itse ymmärrän, en ole asiaa kysellyt.
        Ip osoitteiden toimittamisesta pitää olla sopimukset- tiedäthän kun rekisteröidyt jonnekin joudut lukemaan sopimusehdot ja niissä lukee yksityisyyden suojan ehdot aina, eikä tällä foorumille sellaisia sopimuksia ole kirjoittajien kanssa.

Siunauksia
        Jari Laurila

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8892
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3328
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      18
      1801
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1156
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      995
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65