Vakava kysymys .

Rehellisyys = A ja O

Kuinka moni teistä helluntailaisista loppujen lopuksi pelastuu ? Mitä sanotte ?

Kysyn ihan tosi mielessä - sillä kun luen näitä niin usein erittäin sekoilevia kirjoituksia joita helluntailaisuuteen uskovat kirjoittavat, en voi kuin ihan rehellisesti sanoen IHMETELLÄ.

Kuka teidän päänne on kääntänyt ? Olisiko niin että liika kirjoittelu ei ole hyväksi - että parempi ensin miettiä mitä kirjoittaa ettei kirjoita mitä ehkä ensin ajattelee ..

Älkää hyvät ystävät olettako että teillä olisi jokin oikeus puhua mitä sattuu - sillä muistattehan että meidät tuomitaan jokaisesta sanasta ... ja että se koskee myös salaisen nimimerkin takaa kirjoitettuja viestejä..

23

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskis 21v

Kyllä täällä on kaikenlaisia kirjoittajia, pääasiassa provoilevia luopioita mutta asia kirjoittajiakin esiintyy.

Tuskin pelastettujen joukko koostuu meistä Hellareista ollenkaan, sitä rataa nyt mennään että ihan näin vanhempaakin uskovaa hirvittää ja varmaan monia muitakin?

Mitä itse Raamattua olen ymmärtänyt niin puolet maailman uskovista on mukana ylösotossa ja puolet jäisi vaivanaikaan (vrt viisaista ja tyhmistä 50/50)

Lopun aikaa nyt mennään ja itse olen useasti rukoillut että saisin olla mukana Jeesuksen valittujen ylöstempaamisessa, siis seurakunnan ylösotossa.Siinä joukossa ei siis katsota sinun mahdollista jäsenyyttä missään vaan sydämmen tilaa, sinun uskoasi Jeesukseen.

• ei hellari

En usko, että Jeesus tarkoitti lukumääriä puhuessaan tyhmistä ja viisaista neitsyistä Matt 25:ssä. Tässä on samanlainen tapaus kuin myöhemmissä sanoissa: kaksi jauhaa viljaa, toinen otetaan, toinen jätetään, kaksi makaa vuoteella, toinen otetaan, toinen jätetään, jne. Ei tässäkään tarkoiteta 50 % jostakin ihmisryhmästä tai kaikista ihmisistä. Jeesus kertoo yksinkertaisesti sen, että joku pelastuu, mutta joku toinen ei. Yhteinen vuode tai ammatti ei takaa pelastusta vaan se, että joku seuraa Jeesusta ja on "kristuksen oma"...

Vuorisaarnassa Jeesus sanoi, että vain harvat pelastuvat. Tähän meidän on uskominen, mutta lukumääriä me emme tiedä, herran omien sanojen mukaan.

• kerettiläinen

• Uskis 21v
        kerettiläinen kirjoitti:

Oppi salaisesta ylöstempaamisesta on täyttä huuhaata ja eksytystä. Lue alla olevan linkin kirjoitus, niin ymmärrät sen.

http://www.arvioikaa.com/temp.html

En lue, mulle riittää Raamatun lukeminen ja sen ymmärtäminen.

• Uskis 21v kirjoitti:

En lue, mulle riittää Raamatun lukeminen ja sen ymmärtäminen.

* Samoin minulle, en tartte kenenkään ei uskovaisen tukea siihen, miten Raamatun ymmärrän, Pyhä Henki kun avaa Sanan, emme ole kenenkään opetuksen tarpeessa, kyllä Sana on Auktoriteetti, kaiken muun sanomisen yläpuolella. Ja jokainen voi saada viisauden, kunhan nöyrtyy , mitä Sana opettaa, ilman että alkaa itse mielelssään selittää Sanaa. . Minä ihmettelen noita kummallisia sanojia, " Koko tempaus salassa oppi on huuhaata"!, Sitten on koko Raamattu huuhaata ? Mutta kun niin ei ole, ei myöskään salassa tapahtuva ylösotto, miksi TE ette voi ymmärtää Sanaa, ettekä voi uskoa sitä, joka ymmärtää ja antaa muilekin tietonsa, jonka on saanut Jumalalta? Olaanko niin kateellisia ja omahyväisiä, kun tuo " tuollainen" muka tietää, sehän sitä ja tätä ! Jumala antaa lapsenmielisille, jotka uskovat mitä on kirjoitettu , jotka rakastavat Jeesusta ja Jumalan Sanaa, jotka ovat nöyriä Sanan edessä, uskovat kyselemättä niin kuin on Kirjoitettu, niin kuin nyt siinä, koska ja miten Jeesus tulee, ! Omavalintaiset selitykset vie ainoastaan harhaan, ja saa aikaan närää ja väittelyjä, sensijaan, että , ensinnäkin luettaisiin Raamattua tosissaan, eikä vain poimita omasta miellestä omaan ymmärykseen sopivia lauseita ja sanontoja.? Joka ei ole edes kertaakaan lukenut Raamattua kannesta kanteen, ei ole missään tapauksessa vielä mikään opettaja ja Sanan ymmärtävä. Itse olen lukenut toista sataa kertaa, eikä sekään ole vielä paljon mitään, mutta jotain sentään, vain Raamattua lukemalla optaan tuntemaan Jumalaa, ja salaisuutta, joka on kätkettynä Jeesuksessa Kristuksessa. . .

• ei hellari

Täällä on paljon muitakin kuin helluntailaisia kirjoittajia. Vain muutamat helluntailaiset kirjoittavat täällä. Helluntailaisia on Suomessa kymmeniä tuhansia, joten tämän palstan otos on hyvin pieni, eivätkä palstan helluntailaiset edusta välttämättä parasta osaa helluntailaisuutta - pikemmin päinvastoin.

Voihan se silti olla, että vain murto-osa tosi hellareistakaan pelastuu.

• -..-.-

"Voihan se silti olla, että vain murto-osa tosi hellareistakaan pelastuu. "

Ei helluntailaisuus ketään pelasta, kuten mikään muuukaan uskonsuunta. Vastaan sinulle , kuten Jeesus uteliaalle opetuslapselleen:

22. Jeesus sanoi hänelle: "..... mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."

Voit kyllä julistaa hyvää sanomaa, mutta et voi pelastaa kuin itsesi, pidä huoli, että sinä pelastut.

• ei hellari
        -..-.- kirjoitti:

"Voihan se silti olla, että vain murto-osa tosi hellareistakaan pelastuu. "

Ei helluntailaisuus ketään pelasta, kuten mikään muuukaan uskonsuunta. Vastaan sinulle , kuten Jeesus uteliaalle opetuslapselleen:

22. Jeesus sanoi hänelle: "..... mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."

Voit kyllä julistaa hyvää sanomaa, mutta et voi pelastaa kuin itsesi, pidä huoli, että sinä pelastut.

Helluntailaisuus ei ketään pelasta, siinä olet oikeassa. Voisi jopa ajatella niin, että Jumala johdattaa aidot opetuslapset lopulta pois helluntailaisuudesta...

• ei hellari kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ketään pelasta, siinä olet oikeassa. Voisi jopa ajatella niin, että Jumala johdattaa aidot opetuslapset lopulta pois helluntailaisuudesta...

* Tuo on viha puhetta, miksi juuri vihaat helluntailaisia? Vaikka niinhän on aina ollut. 60-70-80 luvuilla helluntailaiset oli suorastaan vihattuja, varsinkin luterilaisen kirkon johtajien taholta, perua varmaan paavin kirkosta peritynyt lutterin mukana , joka oli kerettiläisten pahoinpitelijäkin ! Ja samaa kaunaa hehkui tuon mainitun ajan kirkon piispat ja papisto, lähes kaikki. Malvivaara oli armollisempi, ja ymmärti, että helluntaiseurakunta on Jumalan seurakunta, silloin oli kirkkokin vielä Kristuksen opin mukaisessa opissa, vauvakakstetta lukuun ottamatta !

• "Kuinka moni teistä helluntailaisista loppujen lopuksi pelastuu ? Mitä sanotte?"

Ketjun avaajan kysymys on aiheellinen, mutta samalla mahdoton vastattavaksi. Ihminen näkee vain ulkokuoren, mutta vain Jumala näkee sydämen. Meidät pelastaa Raamatun ilmoittama Jeesus, Raamatun ilmoittama evankeliumi - Paavali puhui väärästä, "toisenlaisesta evankelimista", jota tarjosivat mm. Korintin johtoon ja julistajiksi nousseet "valheveljet". Onko niin, että nykyhelluntailaisuudessa äärikarismaattisuus, voimaevankeliointi ja Jeesuksen äänekäs komentelu ovat väärää evankeliumia, joka ei kirkasta ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Vapahtajaamme? Kuinka paljon helluntailaisuudessa kuullaan oppia, jonka keskiössä ja punaisena lankana ei ole Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus - kuinka paljon on väärää oppia, joka ei pelasta?

• valheveljistä

Väärää evenkeliumi on kaikki se, joka tekee ihmisen ilkeän, pahansuovan ja paatuneen. Helluntailaisten joukossa sellasia on todella paljon. Heidän ilonsa on alentaa muita ihmisiä. Varsinkin niitä, jotka eivät tunnusta helluntailaisuus uskoa.
        Nyt koulukiusaaminen on tapetilla, joten on aika nostaa esille helluntailaiskiusaajatkin.
        Onkohan missään niin paljon kiusaajia mitä on helluntailaisten joukossa?

• seurannut asiaa
        valheveljistä kirjoitti:

Väärää evenkeliumi on kaikki se, joka tekee ihmisen ilkeän, pahansuovan ja paatuneen. Helluntailaisten joukossa sellasia on todella paljon. Heidän ilonsa on alentaa muita ihmisiä. Varsinkin niitä, jotka eivät tunnusta helluntailaisuus uskoa.
        Nyt koulukiusaaminen on tapetilla, joten on aika nostaa esille helluntailaiskiusaajatkin.
        Onkohan missään niin paljon kiusaajia mitä on helluntailaisten joukossa?

Mutta puolustavatko ns. paremmat helluntalaiset ketään noilta kiusaajilta? Eivät näkemykseni mukaan, vaan niitä puolustajia näyttää ilmaantuvan niiden joukosta, jotka eivät kuulu helluntailaisuuteen. Helluntailaiset vaikenemalla siunaavat kiusaajia. Näkevät kyllä kamalat valheet ja vääristelyt, mutta eivät mitenkään puutu asiaan. Tuo onkin saanut epäilemaan sitä asiaa, että onko helluntailaisuus usko, vai lahko.

• seurannut asiaa
        seurannut asiaa kirjoitti:

Mutta puolustavatko ns. paremmat helluntalaiset ketään noilta kiusaajilta? Eivät näkemykseni mukaan, vaan niitä puolustajia näyttää ilmaantuvan niiden joukosta, jotka eivät kuulu helluntailaisuuteen. Helluntailaiset vaikenemalla siunaavat kiusaajia. Näkevät kyllä kamalat valheet ja vääristelyt, mutta eivät mitenkään puutu asiaan. Tuo onkin saanut epäilemaan sitä asiaa, että onko helluntailaisuus usko, vai lahko.

Sama asia se, kun opettajat ja koulukaverit ummistavat silmänsä rääkätyiltä koulutovereilta. Joskus pakon edessä saattavat jonkin sanasen sanoa kiusaajille, mutta suurin osa pelkää kiusaajia. Sellainen kurittomuus nyt on ottanut vallan. Täällä kirjoittaa vanhojakin helluntailaisia, eivätkä sanallakaan puutuu muiden kiusaamisiin. Heistä ei taida olemaan kurin pitämiseen omassa yhteisössä, kun pelkäävät mitä kaveri ajattelee heistä. Jos heillä olisi oikeudenmukaisuudentaju, eivät he katsoisi kuka mihinkin puolueeseen kuuluu, vaan kieltäisivät kiusaamiset. Niin, onhan noissa vanhoissa sellaisiakin jotka itse kiusaavat. Ovat kyllä ajautuneet sellaiseen kurjuuteen, että eivät enää edes ymmärrä mikä on oikein.
        EI OLE OIKEIN ANTAA KETÄÄN KIUSATA. olkoon kiusattu pakana, tai uskovainen.

• hellari...

Minä en kuule ole sydänten tuntija ja tuomari (vaikka hellari olenkin) ja et kyllä sinäkään. Ei sinultakaan viimeisellä suoralla kysellä miten paljon hellareita pelastuu vaan olet vastuussa vain omista sanoista ja valinnoistasi.
      Palstalla on hyvin vähän helluntailaisia juuri tästä syystä, kun täällä kirjoitellaan vain soopaa.

• hellari...

Minä en yleensä edes lue noiden vakiorienaajien viestejä.

Jos helluntailaisuus kiinnostaa niin paras on kääntyä UskoTV:n, NettiTV:n ja NettMission on hyvä palsta keskusteluun.

• Itse asiassa Isää Jumalaa kuulleena hänen sanansa vakuuttaa, ettei kukaan pelastu kokonaisena, vaan kun Jumala on ensin sulattanut, pessyt ja puhdistanut, meistä kaikista pelastuu vain JÄÄNNÖS, sulatusten, pesujen ja puhdistusten jälkeen!

Roomalaiskirje 9
      22 "Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
      23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
      24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, - ei - a i n o a s t a a n
      j u u t a l a i s i s t a, - vaan - m y ö s - p a k a n o i s t a,
      25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva
      k a n s a k s e n i - sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
      26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
      27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin - p e l a s t u u - h e i s t ä - v a i n - j ä ä n n ö s."

Tämä jäännös on todellinen puhdassydäminen Israel, joka muodostuu kaikista puhdassydämisistä ihmisistä — sekä 'pakanakansoista' että juutalaisista!

Jesaja 10
      21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö."

Johannes 1
      47 "Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"

• * Ekivaari kirjoittaa, " Itse asiassa Isää Jumalaa kuulleena hänen sanansa vakuuttaa, ettei kukaan pelastu kokonaisena, vaan kun Jumala on ensin sulattanut, pessyt ja puhdistanut, meistä kaikista pelastuu vain JÄÄNNÖS, sulatusten, pesujen ja puhdistusten jälkeen! " ?

* Väärin ekivaari, ei Raamattu tuollaista opeta. Kristuksen tullessa yläilmoihin, Hän herättää kuolleet uskovat, ja sitten meidät, jotka olemme elossa, Hän muuttaa meidät oman kuvansa kaltasikesi, ihan kokonaisena, ruummiimme muuttuu lunastuksen perusteell samalaiseksi, kuin Jeesuskellakin on, ja jos joku, Hän on kyllä kokonainen. , Itseasiassa, ekivaarin ei saisi opettaa Raamattua lainkaan, hän vaan on ei ole koskaan kohdannut Vapahtajaa henkohtaisesti, että Jeesus olisi voinut antaa synnit anteeksi, sen uskon kautta, jonka Hän vaikuttaa syntisen sisimmässä, antaen Pyhän Hengen sisimpään, joka todistaa , että olen Jumalan lapsi. Tämä on ekivaarin omien kommenttien mukaan hänen tillansa , siihen asti, kunnes ymmärtää, että on syntinen ihminen ja tarvitsee pelalstusta. !

• Peruskysymys on se, uskovatko KAIKKI helluntailaiset järjestön oppiin? Mikäli näin on, silloin taitaa käydä niin, että kaikki hellarit joutuvat kadotukseen. Syy on se, että he eivät ukso Jeesusta vaikka niin väittävät. Esimerkiksi kelpaa salainen tempaus oppi, koska se on täysin Raamatun vastainen. Muitakin löytyy, mutta tuo kelpaa esimerkiksi, koska se on järjestön yleiseti opettama oppi. Joka siihen uskoo, heille käy näin.

Matt. 25:12
      Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

• * Peruskysymys on se, että on henkohtaisessa uskossa Jeesuskeen, ja taidanpa tuntea helluntaiseurakunnan paremmin kuin sinä, joka et koskaan ole edes uskkaltanut antaa elämääsi Jeesuskelle. Oli sitten helluntailaisnen tai joku muu -lainen, peruskysymys on, että on kohdannut Jeesusken henkohtaisesti, saanut Häneltä synnit anteeksi, Hänen vaikuttaman uskon kautta, oma usko ei pelasta ketään, vaan sydämenusko, jonka Jeesus vaikuttaa, ja suun tunnustus, upotuskasteen kautta, alkaa uskonelämä, jossa uskovien kaste on lähtökohta, siinä tunnustaudutaan, kasteen ja suun tunnustuksen kautta Kristuksen seuraajaksi ! Miten on lappix, onko Kristus Jeesus saanut sinun sydämesi jo antamallaan uskolla uudestisynnyttää , elävään uskoon ! ?

• On se

Tuo on kyllä niin vakava kysymys, että eipä taida vastata hetikään kaikki tuohon kysymykseen.

• On se

Vastaus vakavuuteen on aloittajalle.

• surulliseksi mennyt

Oletko huomioinut sitä, että nuo, jotka kirjoittavat toisista mitä sattuu, tarkkaavat kaiken aikaa sitä, että jos joku käy oikaisemassa heidän mitä sattuu, tai sanoisko suoraan, että valheellista kirjoitussoopaa, niin he poistattavat nopeasti viestiketjut?

Pelkäävät mitä heistä muut ihmiset ajattelevat, mutta eivät ymmärrä pelätä Jumalaa.

• Mitä sattuu????

Matt. 25:12
      Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

Onko tuokin mitä sattuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4316
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2479
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      24
      1211
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1177
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      885
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      106
      880
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      820
    Aihe