Mäntsälän Holding

rulla ulla rullar

Uutinen Mäntsälän Uutisissa;
"Sähkön toimitusjohtaja ei suostu jatkamaan holdingyhtiön vt. toimitusjohtajana enää ensi vuoden puolella ilman korvausta.

Tilanteen tekee ongelmalliseksi se, että tehtävää ei ehditä laittamaan julkiseen hakuun. Julkinen haku veisi toimitusjohtajan valinnan reilusti vuoden 2015 puolelle. Julkinen haku olisi ongelmallinen myös sen takia, että on kertonut, että hän ei tehtävää edes hae, mikäli se laitetaan julkiseen hakuun."

Kuinka vt. on toiminut tjnä kun ei siinä ole ollut mitään toimintaa, työtehtävä vai?
Tarvitaanko tähän toimitusjohtajaa?
Miksi ei ehditä?
Valittaisiin pätevämpi?
Kiristystä? "Sota ei yhtä miestä kaipaa"
Sähkön Tj onko pätevä siellä?
Vai hyvä kaveri systeemikö tässä on taas pyörimässä ja veronmaksajat eli kaikki kuntalaiset kustantavat tämän piirileikin verojen korotuksella.

12

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväveliverkosto

      Samat naamat punoo siellä juoniaan vanhalla sullemulle kaavalla...

    • valitettavasti

      Jo uutisoitiin,että sähkön t.johtaja olisi valittu tähän tehtävään.
      Saapa nähdä millaiset olivat ehdot.Tuskimpa niitä kerrotaan.Loputkin läpinäkyvyydestä häipyy varmasti näillä yhtiöityksillä.
      Takuusti maksamme vaikka meidän kuntalaiste siis veronmaksajien on saatava kaikki se tieto näyttää,että häntä heiluttaa koiraa.

    • istuva mölisijä

      Minä ihmettelen suuresti valtuutettujen välinpitämättömyyttä veronmaksajia kohtaan.
      Eikö veronmaksajat ole juurikin se yhteisö mikä kustantaa kunnassa tehtävät hankinnat, konsultit ym. kunnantalolle kouluille terveyskeskuksiin päiväkotiin kirjastoon jne hankittavat "tarpeelliset" tavarat.
      Kuka seuraa montako kynää kumia vihkoa klemmaria näppistä tietokonetta tulostinta tuolia pöytää mattoa puhelinta on turhaa...
      Ostellaanko konsultin apua kun itse ei osata viitsitä "keretä", missä näkyy se valvonta veronmaksajien rahojen käytöstä mihinkin.
      Haluaisin nähdä esim. konsulttien käyttökulut ja vielä toiminnoittain.
      Hieman yksityiskohtaisemmin kalliit hankinnat kuin vain talousarviossa kunkin toiminnon kohdalla loppusummana.

      • reeniolli

        Tässä hyvä teksti, pitäisi sinun laittaa tämä paikallislehteenkin.
        Olisi tärkeää muidenkin veronmaksajien tiedostaa mihin veromarkat käytetään.
        Täällä on niin vähän lukijoita kommentoijista puhumattakaan.


    • teukki1

      Oikein, kun alkoi ottaa pannuun Holding-junailu, kirjoitin 3.1.2015 Mäntsälän Uutisiin tunteeni ja mielipteeni julki. Olen sen tehnyt aiemminkin, mutta mitäpä merkitystä näillä, kun kunnan päätöksenteko on junttahommaa. Ja nyt tarkoitan päätöksiä, joiden vaikutukset kantautuvat pitkälle tulevaisuuteen. Eli aikaan jolloin päättäjät ovat jo vaihtuneet. Järjetön ulkoistaminen ulkoistamisen vuoksi johtaa siihen, ettei kuntalaisilla ole pian sanan sijaa niiden elintärkeissä asioissa. Miten toimitaan sitten jos Yantex-sähkö tuo säästöä sähkön hintaan? Holding-yhtiö ei varmaankaan ole joulupukki, joka jakaa edun kuntalaisille. Vai olenko
      väärässä? Vaikea tietää, kun päätökset eivät ole läpinäkyviä.

      • Aeyhhhhh

        Mahdolliset säästöt tulee kuntalaisten käyttöön, kunhan ollaan huolellisia myös hankintojen kustannustasosta. Siinä piilee vaaroja, kuten nyt sähköistyksen kaapeloinnissa-
        Energian hinnan maailmanmarkkinoiden kehitys ja polittiset tukipäätökset voivat aina muuttaa eri energiamuotojen edullisuutta.


    • valitettavasti

      Olen vahvasti mieltä,että meidän valisemamme pättäjätkään ei ymmärrä kaikkea.Ei näiden kanssa pärjää enää terveellä maalaisjärjellä vaan aina pitää olla joku konsultti vedättämässä ja lakimies ohjaamassa.Tähän on tultu.
      Saapa nähdä milloin ne Yandexin ylijäämät ovat käytettävissä.Mielestäni koko yritystä ei ole vielä saatu käyttökuntoon.Voin olla väärässä.
      Millaiset kulut kuntalaisille tulivat Yandexin saamiseksi Kapuliin?Millaisella edulla taas sähköä.Sitähän siellä tarvitaan jos ja kun toiminta alkaa ja jatkuu.Kallista linjaa ainakin on rakennettu tarpeen varmistamiseksi.Voipa olla,että kuuluu liike salaisuuden piikkiin.

    • valitettavasti

      Eilis iltana oli kuntalaisille keskustelu tilaisuus kunnantalolla Mäntsälän Kuntayhtiöt Oy puitteista.(menikö tuo nimi oikein)tj.hoiteli puhepuolen muut vain jos oli pakko jotain sanoa.Valtuutetut lähinnä puheenvuoroja käyttivät.
      Tuo tilaisuus valaisi kun usei kyselen vaikkapa Yandexin asioista.Kuluista,ja siitä ylijäävästä hukkalämmöstäkin.Liikesalaisuuksiahan nämä ovat.Yhtiölaki sanoo niin.
      Näyttää,että ei ole edes mahdollista antaa tietoa ns.liikesalaisuuden piiriin kuuluvista asioista.
      Siis minun joka loppujen lopuksi kaiken maksan on säkkipäässä vain ...tosi on

      • - L

        Tää on nyt sitä konsensusta, josta poliitikotkin rummuttaa pääministeriä myöden...

        Täytyy sanoa, että hyvin on juntattu hommat himaan siellä mämmilän Finlandia-talolla!


      • - L
        - L kirjoitti:

        Tää on nyt sitä konsensusta, josta poliitikotkin rummuttaa pääministeriä myöden...

        Täytyy sanoa, että hyvin on juntattu hommat himaan siellä mämmilän Finlandia-talolla!

        Vähän samanlaista politiikkaa ajetaan myös itänaapurissa. Vain pieni sisäpiiri tekee päätökset.


      • 2v tässä kunnassa ri
        - L kirjoitti:

        Vähän samanlaista politiikkaa ajetaan myös itänaapurissa. Vain pieni sisäpiiri tekee päätökset.

        Niin, meidän "Putisalo" puolustelee näitä virkamiehiä jotka käyttävät kaiken näköistä ja laatuista konsulttia asioihin joita eivät itse hallitse.
        Milloin kunnalla otetaan työhön osaavia tekijöitä eikä jonkun korkeakoulun käynyttä täysin tumpeloa käytännön asioiden taitajaa.
        Hyvä olla kunnallinen työntekijä jolla 5 v irtisanomissuoja ja rahaa tulee kunhan veroja nostetaan.


    • uskotko1

      Mäntsälänuutisten keskustelupalstoilta voit lukea avommuudesta pitkää litaniaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe