Mitä tämä on?

hämmentynyt

Olen uudestisyntynyt kristitty.

Välillä kun mietin jotain raamatunlausetta tai Jumalaa tai uskonasioita, joku minussa saattaa ruveta esimerkiksi haukkumaan Jumalaa ja se en ole minä, siis se tietoinen ja ajatteleva persoona.

Ihan kuin minussa olisi kaksi persoonaa ja toinen on tietoinen toisesta. Eli toinen persoona (ei minä mutta joka on sisälläni) tuo jonkun todella ruman ajatuksen pyhistä asioista ja "hyvä persoona" (tietoinen minä) sitten ojentaa sitä pahaa persoonaa. Ja se paha on hirveän röyhkeä ja sitkeä, ärsyttävä. Se niinkuin möläyttelee "taustalla" asioita ja häiritsee esim raamatun lukemista.

Joidenkin asioiden kohdalla minulla on ihan hirveä taistelu siitä onko joku asia syntiä vai ei. Välillä ahdistus mahdollisesta synnistä ottaa minut niin hirveään otteeseen ettei tosikaan ja ihan sielua kouristaa, siis se tuntuu fyysisenä tukalana olona, ja jonkun ajan päästä tämä sielun kouristus(?) saattaa helpottaa ilman mitään ratkaisua niin että helpotuskin tuntuu ihan fyysisenä, yhtäkkisenä helpotuksena rinnan kohdalla, olen jo monesti siirtynyt ajattelemaan ihan muita asioita kun se "helpotus" yhtäkkiä tuntuu.

Välillä on ihan selvä taistelu kahden "äänen" välillä, mutta en tiedä kumpi niistä on Jumalan ääni ja kumpi omani, vai jonkun demonin ääni? Toinen väittää asian X (monia asioita, ja usein melko arkinen asia) olevan syntiä, ja toinen ei. Millä periusteella uskon ja kumpaa?

Muutenkin tämä uskonvaellus on ihan todella rankkaa. Tuntuu että olen täysin paha ja turmeltunut ja Jumalalle kelpaamaton ja olen jotenkin paatunut niin että en edes pysty tekemään parannusta jos sellainen pitäisi jostain tehdä. En kelpaa Jumalalle, olen kykenemätön parannukseen.

Tuntuu myös että joudun elämässäni koko ajan tilanteisiin, jossa minun pitää olla todella hankalassa paikoissa uskoni kanssa. Lisäksi olen esim. kohentanut aineellista elintasoani heikon ajan jälkeen, mutta revin siitä samalla aivan hirveät syyllisyydet (kameli neulansilmästä-vertaus). Tuntuu että en voisi omistaa oikein mitään, kaikki on turhaa, ainoa elämäni ilo minun pitäisi repiä Raamatun lukemisesta. Ja kyse ei edes ole kuin vaatteista ja muusta pienestä arkitavarasta, esim. autoa en omista ja asun vuokralla.

Vaikuttaa kyllä todella creepyltä kun näkee tämän kirjoitettuna. Olenko riivattu vai onko tämä vain oma liha? Mikä minua vaivaa? Onko muilla samaa?

32

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä tuli mieleen kun luin sun kirjoitus. ---> Jeesuxen Nimessä Jaak. 4:7
      Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

      • NouHätää

        Minulle tuli heti mieleen Liha joka taistelee Henkeä vastaan.

        Tuttu ongelma, esim. joskus rukouksessa, etenkin jos alan "kuulla" Jumalan ääntä? Silloin saattaa alkaa Liha tyrkyttämään saada omaa ääntänsä kuuluville. Sisuksista alkaa kuulua kummaa "puhetta". Sanon Jeesukselle, että anteeksi nyt, se on taas toi synti joka minussa asuu, kyllähän sä tiedät. Yritän sitten tukkia siltä ihme huutelijalta suun heti kättelyssä ja keskittyä Jumalan kanssa keskusteluun.

        Joten aloittaja: asiasi ovat hyvin, olet rehellinen.


    • Lightning Star

      Et kuulosta creepyltä, et lainkaan.

      Tuota noin.. uskon Sanan tuottamaan tehoon ja se tulee evankeliumien luvusta, siitä, että todella oppii tuntemaan Herran ja Hänen tahtonsa... Koen, että Johanneksen evankeliumi on helpointa lukea, joten lähde siitä... rukoillen... etsi ja löydä.

      Minulla ei ole tarjota mitään "kepulikonsteja", tiedän vain... että evankeliumien lukeminen voi olla todella tehokasta ja kaikenmuuttava asia, jos sen aika on, että tarvitsee elämässään syvempää Herran tuntemusta ja sen löytämistä. Siellä on "avaimet" rauhaan. Neuvo voi uskovasta tuntua hassulta ensialkuun, että tällaista apua tarjoan, mutta älä anna sen hämätä itseäsi :D

      Toivotan hyvää matkaa, toivon, että löydät rauhan sisimpääsi, se on mahdollista saada ja löytää.

      • Lightning star. Aloittajan ongelmat johtuvat uskosta, liittyvät vain uskonasiohin, ja sinä tarjoat lääkkeeksi lisää uskoa.

        Evankeliumit sisältävät paljon terveen järjen vastaista tekstiä. Ap voi olla niin heikoilla ja altis palvelemaan jumalaansa että hän ei uskalla sitä itselleen myöntää.

        Näin ollen autan häntä vaikka hän ei minua kiitä. Yritän auttaa.

        Sanon: tutki itseäsi evankeliumeita lukiessasi. Jospa se piru sisälläsi onkin sinun järkesi ääni.

        Käsi sydämmelle uskotko että Jeesus käveli vetten päällä? Vai uskotko järkesi ääntä?

        Miksi kukaan ei parane vaikka jeesus tekee evankeliumeissa ihmeen toisensa jälkeen?

        Kun epäilet hyökkääkö saatana vai onko se sinun järkesi joka ei suostu uskomaan mitä tahansa?

        Neuvo sinulle: älä ainakaan puhu enää kielillä. Siitä menee lopullisesti sekaisin.

        Lightnin star, aikeesi on kumminkin hyvä.

        Kirjoitat:"Toivotan hyvää matkaa, toivon että löydät rauhan sisimpääsi, se on mahdollista saada ja löytää."

        Minä tahdon sanoa aivan samoin, mutta avain siihen ei ole lisää jumalaa ja saatanan hyökkäyksiä. ts oma mieli on kahtiajakautunut, on piru ja jumala, jotka kumpainenkin on persoonan osia.

        Ei jumalaa...se on kova paikka, mutta lisää itsetuntemusta.

        Kehoittaisin tutustumaan itseen rohkeasti.

        Tässä on minulla opeteltavaa että miten löydän itseni menettämättä uskoa. Mutt sitä suosittelen aloittajalle että ajattele että jumala on luonut sinut.

        Ei hän halua että olet uudestisyntynyt hän haluaa että olet se terve ihminen joka olit ennen uudestisyntymää.

        Kysy vaikka niiltä viideltä miljoonalta luterilaiselta. Ei heidän oppiinsa kuulu uudestisyntymä vaan siihen kuuluu ajatus armosta ja jumalan rakkaudesta ilman että sinun pitää itsessäsi mitään muuttaa.

        Rakkaus ei ole sitä että jumala käskee että muutu kokonaan toiseksi ihmiseksi.

        Siitähän on laulukin jossa sanotaan: älä koskaan ikinä muutu, pysy aina tuollaisena kuin oot nyt.

        Se ei ole kaunis laulu mielestäni mutta sopii sinulle. Koska se kertoo rakkaudesta ja sitä sinä nyt tarvitset.


      • Lightning Star
        auroraboreallis kirjoitti:

        Lightning star. Aloittajan ongelmat johtuvat uskosta, liittyvät vain uskonasiohin, ja sinä tarjoat lääkkeeksi lisää uskoa.

        Evankeliumit sisältävät paljon terveen järjen vastaista tekstiä. Ap voi olla niin heikoilla ja altis palvelemaan jumalaansa että hän ei uskalla sitä itselleen myöntää.

        Näin ollen autan häntä vaikka hän ei minua kiitä. Yritän auttaa.

        Sanon: tutki itseäsi evankeliumeita lukiessasi. Jospa se piru sisälläsi onkin sinun järkesi ääni.

        Käsi sydämmelle uskotko että Jeesus käveli vetten päällä? Vai uskotko järkesi ääntä?

        Miksi kukaan ei parane vaikka jeesus tekee evankeliumeissa ihmeen toisensa jälkeen?

        Kun epäilet hyökkääkö saatana vai onko se sinun järkesi joka ei suostu uskomaan mitä tahansa?

        Neuvo sinulle: älä ainakaan puhu enää kielillä. Siitä menee lopullisesti sekaisin.

        Lightnin star, aikeesi on kumminkin hyvä.

        Kirjoitat:"Toivotan hyvää matkaa, toivon että löydät rauhan sisimpääsi, se on mahdollista saada ja löytää."

        Minä tahdon sanoa aivan samoin, mutta avain siihen ei ole lisää jumalaa ja saatanan hyökkäyksiä. ts oma mieli on kahtiajakautunut, on piru ja jumala, jotka kumpainenkin on persoonan osia.

        Ei jumalaa...se on kova paikka, mutta lisää itsetuntemusta.

        Kehoittaisin tutustumaan itseen rohkeasti.

        Tässä on minulla opeteltavaa että miten löydän itseni menettämättä uskoa. Mutt sitä suosittelen aloittajalle että ajattele että jumala on luonut sinut.

        Ei hän halua että olet uudestisyntynyt hän haluaa että olet se terve ihminen joka olit ennen uudestisyntymää.

        Kysy vaikka niiltä viideltä miljoonalta luterilaiselta. Ei heidän oppiinsa kuulu uudestisyntymä vaan siihen kuuluu ajatus armosta ja jumalan rakkaudesta ilman että sinun pitää itsessäsi mitään muuttaa.

        Rakkaus ei ole sitä että jumala käskee että muutu kokonaan toiseksi ihmiseksi.

        Siitähän on laulukin jossa sanotaan: älä koskaan ikinä muutu, pysy aina tuollaisena kuin oot nyt.

        Se ei ole kaunis laulu mielestäni mutta sopii sinulle. Koska se kertoo rakkaudesta ja sitä sinä nyt tarvitset.

        Rakkaus on korjaavaa ja parantavaa, se ei tuhoa... rakkaus palauttaa todellisen
        sisäisen ihmisen terveeksi, hoitamalla syvät ja tulehtuneet haavat, joita ihmisen rikkonainen sisin kantaa sisällään.

        Se ei ole kuten laittamasi laulun nainen, joka korjauttaa itse itseään ja on lopulta irvikuva kaikesta. ;D


    • Kuulostat aivan minulta, minullakin oli tuollaista silloin 15 vuotta sitten kun olin uskossa.

      Itselleni oli tärkeä se raamatunlause jossa sanotaan en enää elä minä vaan kristus elää minussa.

      Tiedän tuon tunteen: aivan kuin minussa eläisi kaksi eri persoonaa. Toinen uskoi jeesuksen rakkauteen ja toinen jumalan vihaan. Jota vastaan hyökkäsin nimittämällä sitä vihaista jumalaa sadistiksi.

      Nykyisin tiedän sen johtuneen siitä että 19-vuotiaana rukoilin kun minua oltiin pahoinpidelty syystä että petin silloista miestäni. Tuon jälkeen koin kuinka jumala tuli luokseni ja halusi etten enää petä.

      En ollut silloin vielä uskossa.

      Sinussakaan ei puhu demoni vaan olen melko varma siitä että sinullakin on jotain käsittelemättömiä asioita siellä taustalla.

      Tuon pahoinpitelyn jälkeen koin sellaista ihmeellistä rauhaa. Ajattelin että se pahoinpitely oli vain sitä että jumala kuritti minua. Koska rikoin suurinta käskyä vastaan ja petin.

      Koska en silloin saanut rakkautta siltä minua pahoinpidelleeltä mieheltä niin huolimatta jumalatunteistani jatkoin pettämistä ja pelkoni jumalaan kasvoi alitajuisesti.

      Jos nyt sanon että kokemus ei ollut jumalasta, kuvittelin vain jumalan kurittavan, ja kyse ei ollutkaan vain meistä kahdesta ihmisestä, niin samoin tein voin mitätöidä kaikki kokemukset jumalasta ja pyhästä hengestä kohdallani.

      Silloin jää jäljelle ateistinen sydän.

      Ja niin on käynytkin.

      Nykyään voin paremmin. En enää ole kahtiajakoinen.

      Koetko että jumala puhuu sinulle? Sanot olevasi uudestisyntynyt.

      Minä"juttelin"uskossaoloaikanani sille rakkauden jumalalle johon kuitenkin uskoin.

      Näin myöhemmin käsitän senkin olleen vain sitä kahtiajakautuneisuutta.

      Sinäkin olet kahtiajakautunut, kuten minäkin olin. Huom.imperfekti.

      Toisaalta ajattelet ajatuksia joihin olet itsessäsi tyytyväinen, ja jokin paha sotkee rienaamalla sinua ja jumalaa.

      Se jokin olet sinä itse.

      Sen aiheuttaa jokin alitajuntaasi jäänyt kokemus.

      Voisin melkein sanoa että kun elin siinä tilassa missä sinä olet nyt niin olin melkeimpä maanis-debressiivinen.

      Tauti on psykoosisairaus. Minä juttelin jeesukselle jota ei ollut olemassakaan. SAin vastauksia jeesukselta. Samanlaista psykoosia sairastaa lähes kaikki uskovat.

      Todellisuus oli se että juttelin itseni kanssa vaikka kuvittelin juttelevani jumalan kanssa.

      Se on psykoositasoista oireilua.

      Se vihapuhe ja pyhien asioiden rienaaminen on debressiivisyyttä, ja ne hyvät asiat, myönteiset kuvitelmasi ja ajatuksesi maanisuutta.

      Oikeastihan olet ihan yksin. Nyt psykoottisesti kuvittelet seuraksesi milloin saatanaa ja kuvittlet sen ihan sisällesi asti. Ja milloin jumalaa. Joka herättää sen saatanan taas.

      Tarvitset tuon kahtiajakautuneisuuden käsittelemiseen apua. Minä tässä koetan auttaa, mutta ateistisuuteni vuoksi en voi sinua auttaa.

      Koen nimittäin hyvin vahvasti ettet ole valmis luopumaan kuvitelmistasi. Ne on sama kuin uskosi.

      Et halua luopua uskostasi, ja minä kunnioitan sitä.

      Toiset uskovat ovat hyvinkin valmiita vahvistamaan harhojasi, siksi en suosittele sielunhoitajan pakeille menemistä.

      Terapiaan, on mun ohje.

      Tilanteeni silloin uskossaoloaikana oli kestämätön. Minä luovuin leikistä. En voinut sille mitään. Läksin työkavereitten matkaan kuppilaan ja sille tielle jäin.

      Kahtiajakoisuuteni hävisi ja tilalle tuli itsetuntemus ja todellisuudentaju.

      • KuinPahaHenki

        Tämä viesti on creepy.


    • pohjantähti

      Uudesti syntyminen on vain illuusioa joka saavutetaan joukkokokousten rukousten avulla se ei poista sitä perisyntiämme,eli psykologista perimäämme.
      Todellinen uudestisyntyminen ei tapahdu vastustamalla pahaa itsessämme , vaan ymmärtämällä tuon pahuuden juuret, jolloin ne menettävät otteensa meihin, ja perimämme hajoaa, seurausena on uudestisyntyminen, eikä siitä ole enään paluuta vanhaan, kuten tuossa illuusiossa tapahtuu.

      Noudattakaa Jeesuksen ohjetta, että älä ole pahaa vastaan, ja tarkoitti ihmisen sisäistä pahuutta eli perimää joka ego sielu on,
      vaan ymmärtäkää miksi ja minkä vuoksi se on syntynyt ja miksi se seuraa perimänä

      • Sehän se auttaakin kun aloittaja alkaa ajatella olevansa paha.


    • voi surkeaa elomää

      Laita jo korkkia tiukemmalle ja tee jotainmuutakin kuin täällä räpätät joutilaisuudessasi !

    • 14921897243875293

      "Tuntuu että olen täysin paha ja turmeltunut"

      Niinhän sinä oletkin. Niin olen minäkin, ja niin me kaikki muutkin. Eri juttu on sitten se, että kuinka halukkaita ihmiset ovat tämän myöntämään. Jotkut todella kuvittelevat tulevansa synnittömiksi, kun ovat tulleet uskoon (!), ja alkavat vaatia tätä mahdotonta kuvitelmaa myös toisilta. Sinä olet pikemminkin hyvässä asemassa, kun voit ja haluat myöntää tuon tosiasian.

      " ja Jumalalle kelpaamaton"

      Kyllä, tämäkin pitää paikkaansa. Jumalan yhteydessä ei mitään syntistä voi olla, joten yksikään meistä ei kelpaa Jumalalle. Juuri sen takia Jumala joutuikin ratkaisemaan ongelman itse, meidän puolestamme. Ks. Joh. 3:16.

      "olen jotenkin paatunut niin että en edes pysty tekemään parannusta"

      Et pystykään. Tässäkin sanot ihan oikein. Omassa voimassaan ihminen ei ikinä kykene riittämään Jumalalle, eikä myöskään parantamaan omaa elämäänsä.

      On vain yksi, joka on hyvä, turmeltumaton ja Jumalalle kelpaava: Hänen oma Poikansa, Jeesus Kristus. Hänessä Jumala itse tuli ihmiseksi, ja kärsi ja kuoli meidän puolestamme, että meidän ansaitsemamme rangaistus olisi sovitettu, ja me voisimme päästä Jumalan yhteyteen.

      Kun sinä olet uskosi kautta Jeesuksessa Kristuksessa, Hän alkaa vaikuttaa sinun elämässäsi. Hänen voimansa alkaa muuttaa sinun vaellustasi (elämäsi valintoja ja asenteita), ja Hänen voimansa on se ainoa asia, joka kerran kantaa sinut kuoleman rajan yli Jumalan luo.

      Ihmisestä ei koko maanpäällisen elämänsä aikana tule synnitöntä. Se on mahdotonta, koska synti on lihassamme, emmekä me voi sitä itsestämme erottaa. Meidän tulee kyllä kurittaa lihaamme ja pyrkiä ojentamaan sitä Jumalan tahdon mukaan, mutta koko ajan on ymmärrettävä, että synnittömiä meistä ei täällä tule, emmekä me tuolla kurittamisella ja ojentamisellakaan Jumalalta mitään voi "ansaita".

      • Lähimmäinen tässä

        Vättääkö numerointi kaveri, että uskovaiset ovat kurjia, syntisiä maanmatosia? No, eipä siitä Jeesuksen Vapahtajan roolista sitten sinulle mitään kostunut.

        Älä aloittaja usko. Usko se, että vaikka nyt kärsitkin ei se ole loputon päämäärä täällä. Usko ja koe vapatuminen tuosta vaikeasta tilasta. Se tulee ajallaan.

        Nurmeroihminen kuuluu niihin, jotka itse kurittelevat ja parantelevat itseään ja se ei johda hyvään.


      • uskonlahja on kallis
        Lähimmäinen tässä kirjoitti:

        Vättääkö numerointi kaveri, että uskovaiset ovat kurjia, syntisiä maanmatosia? No, eipä siitä Jeesuksen Vapahtajan roolista sitten sinulle mitään kostunut.

        Älä aloittaja usko. Usko se, että vaikka nyt kärsitkin ei se ole loputon päämäärä täällä. Usko ja koe vapatuminen tuosta vaikeasta tilasta. Se tulee ajallaan.

        Nurmeroihminen kuuluu niihin, jotka itse kurittelevat ja parantelevat itseään ja se ei johda hyvään.

        Yleisin opetus mitä täällä joutuu lukemaan on se, että ihminen itse on syntinen. Hän tekee syntiä puhtauden alla. Jeesus on puhdas ja ihminen likainen, syntinen ja kurja. Ei ole raamatunoppi.


      • 14921897243875293
        Lähimmäinen tässä kirjoitti:

        Vättääkö numerointi kaveri, että uskovaiset ovat kurjia, syntisiä maanmatosia? No, eipä siitä Jeesuksen Vapahtajan roolista sitten sinulle mitään kostunut.

        Älä aloittaja usko. Usko se, että vaikka nyt kärsitkin ei se ole loputon päämäärä täällä. Usko ja koe vapatuminen tuosta vaikeasta tilasta. Se tulee ajallaan.

        Nurmeroihminen kuuluu niihin, jotka itse kurittelevat ja parantelevat itseään ja se ei johda hyvään.

        Ihan tyypillinen väärinkäsitys. Uskovaiset ovat kyllä kurjia syntisiä maanmatosia, mutta se ei ole KAIKKI, mitä me olemme. JUMALAN SILMISSÄ me (siis me, jotka olemme Jeesuksessa) olemme lisäksi lunastettuja, sovitettuja, pelastettuja. Kun me olemme Jeesuksessa, Jumala ei enää katso sitä, mitä me olemme, vaan sitä, mitä Hänen Poikansa on. Juuri tämän Jeesus on meille saanut aikaan, joten väittämäsi siitä, etten olisi Jeesuksen Vapahtajan roolista mitään "kostunut", on hieman (lue: täydellisesti) virheellinen (!).

        Synti meistä ei kuitenkaan poistu, ennenkuin vasta lihamme kuollessa. Jumala ei vain enää katso sitä meidän tuomioksemme, koska Jeesuksessa se on jo saanut rangaistuksensa. Tämäkin siis Jeesuksen ansiota!

        Nimim. "hämmentynyt": sinä tunnet ihan oikein, kun tunnet itsesi syntiseksi. Sinun syntinen lihasi se sinulle mölähtelee, kun se ei tahtoisi taipua siihen totuuteen, mitä Raamatusta luet. Näin aidosti kristitty ihminen kasvaakin - tuntemaan oman kelvottomuutensa Jumalan edessä yhä syvemmin. Samalla hän myös käsittää koko ajan paremmin, miten kipeästi hän tarvitsee Jeesusta. Raamattu sanookin Jeesuksesta meissä, että "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä". Olet ihan oikealla tiellä, ole rauhassa.


      • Lightning Star
        14921897243875293 kirjoitti:

        Ihan tyypillinen väärinkäsitys. Uskovaiset ovat kyllä kurjia syntisiä maanmatosia, mutta se ei ole KAIKKI, mitä me olemme. JUMALAN SILMISSÄ me (siis me, jotka olemme Jeesuksessa) olemme lisäksi lunastettuja, sovitettuja, pelastettuja. Kun me olemme Jeesuksessa, Jumala ei enää katso sitä, mitä me olemme, vaan sitä, mitä Hänen Poikansa on. Juuri tämän Jeesus on meille saanut aikaan, joten väittämäsi siitä, etten olisi Jeesuksen Vapahtajan roolista mitään "kostunut", on hieman (lue: täydellisesti) virheellinen (!).

        Synti meistä ei kuitenkaan poistu, ennenkuin vasta lihamme kuollessa. Jumala ei vain enää katso sitä meidän tuomioksemme, koska Jeesuksessa se on jo saanut rangaistuksensa. Tämäkin siis Jeesuksen ansiota!

        Nimim. "hämmentynyt": sinä tunnet ihan oikein, kun tunnet itsesi syntiseksi. Sinun syntinen lihasi se sinulle mölähtelee, kun se ei tahtoisi taipua siihen totuuteen, mitä Raamatusta luet. Näin aidosti kristitty ihminen kasvaakin - tuntemaan oman kelvottomuutensa Jumalan edessä yhä syvemmin. Samalla hän myös käsittää koko ajan paremmin, miten kipeästi hän tarvitsee Jeesusta. Raamattu sanookin Jeesuksesta meissä, että "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä". Olet ihan oikealla tiellä, ole rauhassa.

        Sanot, "rauha, rauha, vaikka rauhaa ei ole", ei sanojesi mukaan itselläsi, etkä toisellekaan sitä soisi.

        Aloittajalle: tutki, mitä Jeesus sanoo, tutki lupauksia.


      • Et ymmärrä
        14921897243875293 kirjoitti:

        Ihan tyypillinen väärinkäsitys. Uskovaiset ovat kyllä kurjia syntisiä maanmatosia, mutta se ei ole KAIKKI, mitä me olemme. JUMALAN SILMISSÄ me (siis me, jotka olemme Jeesuksessa) olemme lisäksi lunastettuja, sovitettuja, pelastettuja. Kun me olemme Jeesuksessa, Jumala ei enää katso sitä, mitä me olemme, vaan sitä, mitä Hänen Poikansa on. Juuri tämän Jeesus on meille saanut aikaan, joten väittämäsi siitä, etten olisi Jeesuksen Vapahtajan roolista mitään "kostunut", on hieman (lue: täydellisesti) virheellinen (!).

        Synti meistä ei kuitenkaan poistu, ennenkuin vasta lihamme kuollessa. Jumala ei vain enää katso sitä meidän tuomioksemme, koska Jeesuksessa se on jo saanut rangaistuksensa. Tämäkin siis Jeesuksen ansiota!

        Nimim. "hämmentynyt": sinä tunnet ihan oikein, kun tunnet itsesi syntiseksi. Sinun syntinen lihasi se sinulle mölähtelee, kun se ei tahtoisi taipua siihen totuuteen, mitä Raamatusta luet. Näin aidosti kristitty ihminen kasvaakin - tuntemaan oman kelvottomuutensa Jumalan edessä yhä syvemmin. Samalla hän myös käsittää koko ajan paremmin, miten kipeästi hän tarvitsee Jeesusta. Raamattu sanookin Jeesuksesta meissä, että "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä". Olet ihan oikealla tiellä, ole rauhassa.

        Kristus ruumishan olisi likainen tuon opetuksen mukaan. Miten ruumis olisi puhdas ja täydellinen, jos sen jäsenet sotivat toisiaan vastaan tehden syntiä?

        Jeesus ruumiiseen pääsevät VAIN PARANNUKSEN TEHNEET ja tämän opettaa Jumala. Tuo Jumalan opetus ei ole ihmismielen mukaista opetusta. Ihminenhän haluaa puolustaa lihaa, sillä se on paljon helpompaa lihalliselle ihmiselle.


      • jatkoa...
        Et ymmärrä kirjoitti:

        Kristus ruumishan olisi likainen tuon opetuksen mukaan. Miten ruumis olisi puhdas ja täydellinen, jos sen jäsenet sotivat toisiaan vastaan tehden syntiä?

        Jeesus ruumiiseen pääsevät VAIN PARANNUKSEN TEHNEET ja tämän opettaa Jumala. Tuo Jumalan opetus ei ole ihmismielen mukaista opetusta. Ihminenhän haluaa puolustaa lihaa, sillä se on paljon helpompaa lihalliselle ihmiselle.

        Tuo et ymmärrä on tuolle numeronikille. Liha ei voi pitää Kristuksen lakia ja siksi sen on KUOLTAVA. Numeronikki luulee, että liha kuolee vasta siinä yhteydessä, kun ruumis kuolee. Se on väärää luuloa. Liha on synti ja sen pitää kuolla jo tässä ajassa. Jos ei kuole, niin ihminen jää syntiseksi ja kärsimään.


    • sitä se on

      Muista, sielunvihollinen tekee kaikkensa kylvääkseen epäuskoa ja yrittää etäännyttää Jumalasta. Jo Eedenissä se sai Eevan epäilemään, sanoiko todella Jumala niin ???

    • 11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
      12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      ( Kirje efesolaisille )


      Elkäämme lannistuko viettelyksien edessä, vaan rohkaiskaamme mielemme, sillä uskon kautta Herraan Jeesukseen me olemme Herran omia, eikä moisilla viettelyksillä ole meihin mitään valtaa. Vaikka moisia parjaavia ajatuksia mieleesi nousee, muista, että niillä ei ole mitään valtaa sillä sinä olet Herran oma.
      Elä ajattele, että moisilla ajatuksilla sinä tulisit sysätyksi pois Herran kädestä, elä moista valtaa noille ajatuksille salline, vaan niiden tullessa, nosta rohkeasti pääsi ja muista, että sinä olet Herran oma ja Hänessä on voitto yli kaiken synnin ja viettelyksen.

      Vihollinen tekee kyllä kaikkensa, nostattaakseen epäuskoa uskovien mieliin, lannistaaksen heitä ja saattaakseen heidät epätoivoon, mutta uskova on sidottu Jumalan lupaukseen ja se pysyy!

    • JonesHenry

      "Tuntuu että en voisi omistaa oikein mitään, kaikki on turhaa, ainoa elämäni ilo minun pitäisi repiä Raamatun lukemisesta."


      Toivon, että kun luet Raamattua, niin pyrit tutkimaan sekä Heprean että Kreikan ALKUKIELTÄ!


      Alkuperäinen Evankeliumi oli jokseenkin sama, mitä meillä nyt on Suomessa luettavana vuoden 1992 Raamatun käännöksessä, mutta pieniä eroja on silti olemassa.


      Kannattaa varoa lukemasta Raamattua tajuamatta erästä varsin oleellista asiaa;


      Se on viimekädessä IHMISTEN kirjoittama kirja, joka on hyväksytty useissa eri kirkolliskokouksissa. Jeesus on TIE, TOTUUS & ELÄMÄ!


      Sinun Raamattusi sen sijaan on KIRKOLLISKOKOUKSEN hyväksymä kirja ja käännös!

      http://www.inri.fi/raamattu/k/G3639.html


      Suosittelen, että suhtaudut siihen siis pienellä lähdekritiikillä. Jeesuksen puheet kannattaa myös ottaa asiayhteydessä. KENELLE hän kulloinkin puhui!
      Meidän nykyinen Raamattumme on muodostunut vuosisatojen aikana välineeksi HALLITA ihmisiä! Pääosin PELOLLA, ja kerätä heiltä sitten tuota PELKOA hyväksikäyttäen erillaisia VEROJA ja MAKSUJA ylläpitääksemme Kirkollisia INSTITUUTIOTA!

      http://m.mtv.fi/uutiset/uutiset/kotimaa/2013/01/1686979


      Joten, toivon että suhtaudut sinun Raamattuusi pienellä lähdekritiikillä. Rukoile Jumalaa ja Jeesusta, paastoa ahkerasti, anna rahaa köyhille jos voit, mutta muista tämä;Raamattu on vain kirja! Sokea joka ei sitä voi lukea, ei oikeasti jää sinua yhtään enemmän paitsi, ja minä muuten tunnen erään hyvin henkeä täynnä olevan puolisokean pastorin. Meidän nykyinen Raamattumme valitettavasti luotiin hallitsemaan ihmisiä PELOLLA!


      Jos olet kiinnostunut niin voit antaa minulle meiliä osoitteeseen jossa voit sekä keskustella tai kysellä minulta lisää näihin kysymyksiin liittyviä asioita jos haluat. Meili osoitteeni siis on [email protected]


      Näin lopuksi haluaisin antaa sinulle kuvan Jeesuksesta, jonka on tehnyt mies, joka on sekä taiteilija että pappi, joka ihan oikeasti NÄKI Jeesuksen!

      http://ndestories.org/wp-content/uploads/2013/06/howard-storm-jesus.jpg


      Hän on elävän Jumalan kuva, joka luotiin antamaan meille parempi kuva isästä! Tältä näyttää ihmisen poika!

      • en käsitä tark.

        "pelolla", miksikähän Raamatun lukemisella on ollut minulle alusta asti toinen merkitys? Se on vapauttanut pelosta.


      • kannattaa huomioida
        en käsitä tark. kirjoitti:

        "pelolla", miksikähän Raamatun lukemisella on ollut minulle alusta asti toinen merkitys? Se on vapauttanut pelosta.

        Täällä on sellaisia, jotka kieltävät Jumalan lupaukset. Toisaalta kertovat olevansa uskossa, mutta samalla kieltävät kaikki lupaukset. Siksi raamatunoppi on heille ihmisten keksimää. En käsitä miksi ihmiset teeskentelevät uskovansa. Jos joku kertoo lupasten olevan tosia ja saaneensa ne kokea, niin kymmenen tulee yhtä vastaan väittämään, että se on mahdotonta. Väittävät, että ei Jumala tee vaikka raamatunoppi niin sanookin. Väittävät jopa väärennökseksi asioita. Kymmenen yhtä vastaan, mutta tuo yksi on silti voittaja uskon kautta.


    • 14921897243875293

      Olen pahoillani puolestasi, ketjun aloittaaja, kun joudut rämpimään itsellesi vastauksia tällaisessa valheiden suossa, miksi tämä ketju ja yleisemminkin koko tämä palsta on muuttunut. Joiltakin saat asiallisia vastauksia, kun taas toisilta aivan kammottavia eksytyksiä muka synnittömäksi tulevista ihmisistä yms. Eiköhän tästäkin joku taas jotain älähdä, mutta näin se vain on.

      Parasta, mitä voit tehdä, on rukoilla apua ja vastauksia Jumalalta. Kyllä ne asiat sitten ajan kanssa selviävät siltä osin kuin selviävät - kaikkia vastauksiahan emme täällä ajassa kuitenkaan edes saa. Niiden kysymystesi kanssa joudut vain menemään Ristin juurelle, ja sanoa, että yksin sinussa, Jumala, minun pelastukseni ja apuni on, silloinkin, kun omat voimat eivät alkuunkaan riitä ymmärtämään asioita ja tapahtumia.

    • KuinPahaHenki

      Saatana kateuksissaan pyrkii leimaamaan uskovan hulluksi. Kylvää epäilyksen siementä kiusaamalla uskovaa tämän uskostaan.

    • Aloittajan kannattaisi mennä lääkäriin. Suosittelen tätä aivan vakavissani.

      • Ko kirjoitus on vuodelta 2014 ja ao henkilö tuskin on lukemassa sinun ylemmyydentuntoisia neuvoja. Kuinkahan monta uskonnon uhria sullakin on kontollasi...


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ko kirjoitus on vuodelta 2014 ja ao henkilö tuskin on lukemassa sinun ylemmyydentuntoisia neuvoja. Kuinkahan monta uskonnon uhria sullakin on kontollasi...

        Aina löydät jotain negatiivista kirjoituksesta kuin kirjoituksesta. Ihmetyttää vain.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ko kirjoitus on vuodelta 2014 ja ao henkilö tuskin on lukemassa sinun ylemmyydentuntoisia neuvoja. Kuinkahan monta uskonnon uhria sullakin on kontollasi...

        Mutta tosiaan, mietityttää kuka näitä vanhoja keskusteluja oikein nostattaa.


    • Odotetaan

      Kukahan vielä vastaa? Ja millä tavalla.

    • Talkkarinrouva
    • Ytrewq
    • Yarska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe