Jeesuksen ja Muhammedin erot?

Tutustu asiaan

Julkaistu 11.2.2013

Tutkitaan Raamattua ja koraania todeten että Jeesus on Herra ja Jumala. Jos olet muslimi tai muuten vaan erossa Jumalasta.
Nyt tänään kannattaa antaa elämä Jumalan Pojalle Herralle Jeesukselle ja lähde seuraamaan Häntä.

http://www.youtube.com/watch?v=d7K-RdinWsA

5

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhä Järjestys

Ehkäpä tämän keskustelun aloittajan - samoin kuin niiden, jotka jakavat hänen kanssa näitä virheellisä oppeja, - olisi syytä mitä pikimmin perehtyä siihen aiheeseen, mistä kirjoittaa, ettei leimautuisi enää eksyttäjäksi ja vääräksi opettajaksi Jumalan ja Kristuksen edessä.

Koraani ei ilmoita profeetta Muhammadia Kristukseksi eli Messiaaksi, vaan se ilmoittaa Kristukseksi (Messiaaksi) juuri saman henkilön, Aadamin lihaan tullen Jumalan Sanan kuin Raamatun Pyhät Ilmoituksetkin. Joten miksi ja mistä syystä joku vertailee Kristusta (Messiasta) ja profeetta Muhammadia? Samoinhan voidaan vertailla sitten myös Kristusta (Messiasta) ja Moosesta.

Mihin tällaisilla vertailuilla siis pyritään? Eksyttämiseen ja sotkemiseen, eikö niin?

Alla on joitakin tärkeitä Koraanin ilmoituksia Jahushua (Jeesuksesta) Kristuksesta (Messiaasta), joista voi vaikkapa aloittaa tutkiskelun:

3:54 Ja Jumala sanoi:
      " Isa (Jeesus), katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka.
      Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte."

3:44 Ja katso, enkelit sanoivat:
      "Maria, Jumala ilmoittaa sinulle hyvän sanoman, että Hänen Sanansa tulee sinulle. Hänen nimensä on oleva Messias, Isa (Jeesus), Marian poika, hän on kuuluisa tässä ja tulevassa elämässä, yksi niistä, jotka korotetaan Jumalan läheisyyteen."

3:51 Ja kun Isa (Jeesus) havaitsi heissä epäuskoa, sanoi hän:
      "Ketkä haluavat olla minun seuraajiani Jumalan työssä?"
      Opetuslapset vastasivat:
      "Me olemme Jumalan seuraajia, me uskomme Jumalaan; todista, että olemme Hänen tahtoonsa ja johtoonsa alistuneet."

4:171 "Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta.
      Messias, Isa (Jeesus), Marian poika, on yksinomaan/nimenomaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: "Kolminaisuus!"
      Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

43:63 Kun Isa (Jeesus) tuli selvin todistuksin, hän sanoi:
      "Olen tullut luoksenne ja tuonut teille viisauden selvittääkseni teille osan siitä, mistä olette eri mieltä. Pitäkää siis huoli velvollisuudestanne Jumalaa kohtaan ja totelkaa minua."

61:14 Te uskovaiset, tukekaa Jumalan asiaa, niinkuin Isa (Jeesus), Marian poika, sanoi opetuslapsilleen:
      "Ketkä tahtovat olla auttajiani Jumalan asiassa?"
      Opetuslapset vastasivat: "Me olemme Jumalan auttajia."
      Ja osa Israelin lapsista uskoi, mutta osa ei uskonut; silloin Me autoimme uskovia heidän vihollisiaan vastaan, niin että he pääsivät voitolle.

5:46 Ja Me lähetimme profeettain jälkeen Isan (Jeesuksen), Marian pojan, vahvistaen sen, mikä ennen Häntä oli sanottu Toorassa; Hänelle Me annoimme evankeliumin, joka sisälsi johdatuksen ja valkeuden sekä varmensi sen, mikä edellä oli sanottu Toorassa, - ollen myös johdatukseksi ja kehoitukseksi niille, jotka karttavat pahaa.

5:110 Kun Jumala sanoo: »Oi, Isa (Jeesus), Marian poika! Muistatko Minun suosiotani sinua ja äitiäsi kohtaan, kun minä vahvistin (sinua) pyhällä ilmestyksellä; (niin että sinä puhuit) ihmisille sekä kehdossa että vanhempana; kun Minä opetin sinulle Kirjoitukset ja viisauden, joka on Toorassa ja evankeliumissa ja kun sinä (muovailit) savea linnun näköiseksi - minun luvallani, ja sinä puhalsit hengen siihen ja minä sallin sen tulla linnuksi; ja kun sinä paransit sokeita ja spitaalisia minun luvallani, ja kun minä hillitsin Israelin lapset sinun tullessasi heidän luokseen selvin todistein, jolloin epäuskoiset heidän joukossaan sanoivat: »Eihän tämä ole muuta kuin ilmeistä noituutta.»

• Krislam

Kristinusko ja islam ovat sama asia. Jeesus ja Muhammed ovat sama henkilö.

• Allah on kuujumala eli ei jumala ollenkaan. Allahin palvojat ovat Jumalan vastustajia.
        "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

1.Kun 18:
        21. Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
        22. Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
        23. Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
        24. Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä".
        25. Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta".
        26. Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
        27. Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".
        28. Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
        29. Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
        30. Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni". Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
        31. Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi".
        32. Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
        33. Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
        34. Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle". Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta". Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta". Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
        35. Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
        36. Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
        37. Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
        38. Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
        39. Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

• erttkkl

Kyllä Raaamatussa on erot julistettu! Toinen evankeliumi on kirottua Apostolien julistuksen mukaan!!!
      Raamattu Galatttaiskirje 1. lukua:
      1 LUKU

I. Paavali, tervehdittyänsä Galatalaisia, nuhtelee heidän huikentelevaisuuttansa opissa ja kiroo vääriä opettajia; II. Osoittaa oikian evankeliumin opin hänelle ilmoitetuksi Jumalalta ja ei ihmisiltä.
      "I. Paavali, apostoli, (ei ihmisiltä eikä ihmisten kautta, vaan Jesuksen Kristuksen kautta* ja Isän Jumalan, joka hänen kuolleista herättänyt on ,)
      2. Ja kaikki veljet, jotka minun kanssani ovat, Galatian seurakunnille:
      3. Armo olkoon teille ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Herralta Jesukselta Kristukselta!
      4. Joka itsensä meidän synteimme edestä antanut on*, että hän meitä vapahtais tästä nykyisestä pahasta maailmasta, Jumalan ja meidän Isämme tahdon jälkeen,
      5. Jolle olkoon kiitos ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen!
      6. Minä ihmettelen, että te niin pian annatte teitänne kääntää pois siitä, joka teitä Kristuksen armoon kutsunut on, toiseen evankeliumiin,
      7. Joka ei muuta ole, vaan että muutamat eksyttävät teitä* ja tahtovat Kristuksen evankeliumia toisin kääntää.
      8. Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!
      9. Niinkuin me ennen sanoimme, niin minä vielä sanon: jos joku teille toisin saarnaa evankeliumia, kuin te ottaneet olette*, olkoon kirottu!
      10. Saarnaanko minä nyt ihmisten eli Jumalan mielen jälkeen? eli pyydänkö minä ihmiselle kelvata? Sillä jos minä tähän asti olisin tahtonut ihmisille kelvata, niin en minä olisi Kristuksen palvelia.
      11. II. Mutta minä teen teille tiettäväksi, rakkaat veljet, ettei se evankeliumi, joka minulta saarnattu on, ole ihmisen jälkeen.
      12. Sillä en minä ole sitä ihmiseltä saanut enkä oppinut, vaan Jesuksen Kristuksen ilmoituksesta."
      Ensimmäinen Evankeliumi tuli Jeesuksen aikoihin!!! Toiset evaankeliumit vuosisatojakin myöhemmin!

• Pyhä Järjestys

Oletteko nyt aivan varmasti harkinnut, mitä oikein kirjoitatte?.

Väitätte viestissänne seuraavasti:

"Ensimmäinen Evankeliumi tuli Jeesuksen aikoihin!!! Toiset evaankeliumit vuosisatojakin myöhemmin!"

Siis mitkä evankeliumit tulivat vuosisatoja myöhemmin?

Ymmärtääkseni niin profeetta Muhammad kuin monet muutkin Jumalan kuningaskunnan evankeliumin eli ilosanoman julistajat julistivat ihan samaa evankeliumia, mutta kukin ajallisesti omana aikanaan.

Väitteenne johtopäätöksenä esimerkiksi kaikki tänä päivänä evankeliumia julistavat julistavat toista ja samalla kirottua evankeliumia, koska heidän julistuksensa on myöhäisempää perua kuin se ihkaensimmäinen evankeliumin julistaminen.

SItäpaitsi ensimmäiset evankeliumitkaan ei kirjoitettu ihan samaan aikaan, joten ne myöhäisemmät ovat siis toista evankeliumia eli kirottuja? Niinkö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1207
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1193
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      876
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      656
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      100
      653
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      41
      564
    Aihe