Takuupalkka kuskeille

? euroo/tunti

Kaiken tämän taksien vero- ja lupa säätämisen lisäksi myös taksikuskeille on tulossa takuupalkka pakko. Nyt esimerkiksi suurinosa ammattiliitoista, AKT ja PAM mukaan luettuna, aikovat liittyä yhdeksi suureksi liitoksi, jolloin niillä on yhdessä oikeasti voimaa vaatia kaikille aloille oikeat työehto säännöt, myös taksiin, olkootpa isännät työnantajaliitossa tai eivät. Saksan ammattiliitoilta lähtöisin oleva takuupalkka/minimipalkka vaatimus on myös harmaan talouden vastustamista.
Die Welt lehden mukaan Saksalaisen taksikuskin proviisiopalkka on pudonnut jo niin alas, ettei kukaan enään usko alalla toimittavan rehellisesti. Saksassa kuskien liiton ja myös muutaman suuren taksiyhtiön aloitteena on ollut proviisiopalkkaisellekkin minimiansio 8,5e/tunti. Saksalaisten taksiyhtiöiden ongelmaksi on tullut kuljettajapula, koska pelkkä proviisioansio ei ole ollut kuljettajille riittävä. Jotain tällaista voisi kuvitella tapahtuvan myös Suomessa, jos eduskunta alkaa vapauttamaan esimerkiksi vaikka vain esteettömiä taksilupia, jolloin yksittäisten taksien tuotto heikkenee ja kuskien proviisiopohjaiset palkat pienenee. Palkkatulojen vähetessä myös pimeänä tehdyn työn määrä lisääntyisi ennestään, jolloin myös valtio menettäisi tuloja.

93

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervetuloo yrittäjäx

      Suomessahan (jos Kansallinen Sekoomuspuolue saa päättää), koko hoito tulee vapaaksi, jolloin luultavasti ei enää ole kuljettajia, vaan jokainen ajaa omaa autoaan, jolloin sitä minimipalkkaa voi kysellä ihan peilin edessä itseltään...tai vaikka yyperiltä:)

      • Hyvää sosiaalipäivää

        Jos takuupalkka on riittävän alhainen että kuljettajalle jää motivaatio parantaa toimeentuloaan olemalla ahkera,niin ok.Jos taas takuupalkka on liian korkea,niin kuljettajia ei enää käytetä.Jos muutama vuoro menee miinukselle,tai nollatuloksella,sen kestää,mutta jos kuski istuu kahvilla 10€/tunti,ei ole vaihtoehtoja.


      • lopeta jos et osaa
        Hyvää sosiaalipäivää kirjoitti:

        Jos takuupalkka on riittävän alhainen että kuljettajalle jää motivaatio parantaa toimeentuloaan olemalla ahkera,niin ok.Jos taas takuupalkka on liian korkea,niin kuljettajia ei enää käytetä.Jos muutama vuoro menee miinukselle,tai nollatuloksella,sen kestää,mutta jos kuski istuu kahvilla 10€/tunti,ei ole vaihtoehtoja.

        Kerro yksikin kuljettaja joka istuu kahvilla lakisääteisiä pidempään nykyisin? Mistä noita isäntiä kasvaa, jotka kuvittelevat, että kuljettaja ei ole kiinnostunut toimeentulostaan. Lyö tiskiin ajojesi kassat niin verrataan oletko paskanjauhaja vai pesetkö kasssani? Helv... marisija!


      • Prole relaa
        Hyvää sosiaalipäivää kirjoitti:

        Jos takuupalkka on riittävän alhainen että kuljettajalle jää motivaatio parantaa toimeentuloaan olemalla ahkera,niin ok.Jos taas takuupalkka on liian korkea,niin kuljettajia ei enää käytetä.Jos muutama vuoro menee miinukselle,tai nollatuloksella,sen kestää,mutta jos kuski istuu kahvilla 10€/tunti,ei ole vaihtoehtoja.

        Mitenkäs tuo tuntipalkka toimii muilla aloilla? No tietenkin erittäin hyvin. Eihän ne muutkaan istu työaikana kahvilla. Kaikki nämä "kuski istuu kahvilla 10/tunti" on vain autoilijoiden synnyttämiä kauhukuvia. Taksilupien haltijat ovat vain kauhuissaan siitä, että kuskille eli työntekijälle täytyisikin oikeasti alkaa maksamaan yrittäjän riskillä jopa palkkaa ja voisi alkaa kutsumaan itseään oikeaksi yrittäjäksi.


      • yrittäjäkuljettaja
        Prole relaa kirjoitti:

        Mitenkäs tuo tuntipalkka toimii muilla aloilla? No tietenkin erittäin hyvin. Eihän ne muutkaan istu työaikana kahvilla. Kaikki nämä "kuski istuu kahvilla 10/tunti" on vain autoilijoiden synnyttämiä kauhukuvia. Taksilupien haltijat ovat vain kauhuissaan siitä, että kuskille eli työntekijälle täytyisikin oikeasti alkaa maksamaan yrittäjän riskillä jopa palkkaa ja voisi alkaa kutsumaan itseään oikeaksi yrittäjäksi.

        Työnantaja ja työkalun lainaaja on kaksi eri asiaa. Tätä ei taksi-isäntä ymmärrä. Ei sellainen voi olla työnantaja joka ei maksa palkkaa. Kuljettaja tienaa itse palkkansa ja siinä sivussa isännälle työkalun lainasta vielä suuremman osan.


      • dfgdjhkyuil
        lopeta jos et osaa kirjoitti:

        Kerro yksikin kuljettaja joka istuu kahvilla lakisääteisiä pidempään nykyisin? Mistä noita isäntiä kasvaa, jotka kuvittelevat, että kuljettaja ei ole kiinnostunut toimeentulostaan. Lyö tiskiin ajojesi kassat niin verrataan oletko paskanjauhaja vai pesetkö kasssani? Helv... marisija!

        En ole edellinen kirjoittaja mutta vastaan silti.

        Kysyt näin:

        "Kerro yksikin kuljettaja joka istuu kahvilla lakisääteisiä pidempään nykyisin? "

        Nykyisin ei istukkaan koska provisiopalkka pitää huolen että kahvitauot ei veny liian pitkiksi.

        Olen itse maksanut takuutuntipalkkaa jo vuodesta 1999 siten että tuntipalkka on aina taattu, mutta jos kassa on sen verran iso että provikka ylittää tuntipalkan, maksetaan silloin provikan mukaan.

        Suurin osa tämän 15 vuoden ainana ajaneista kuljettajista ei ole käyttänyt tilannetta väärin vaan on tuntipalkasta huolimatta ajanut ihan normaalisti. Joukkoon on kuitenkin mahtunut pari sellaista viikaria jotka on selkeästi tyytynyt minimipalkkaan. Tällaisesta tyypistä on vaikea päästä eroon kun ensin pitää todistaa laiskuus. Omissa tapauksissa todistaminen oli helppoa kun kyseiset kuljettajat ei tyytynyt velttoilemaan kaupungilla vaan menivät kotiin nukkumaan ja jättivät laitteet autoon päälle. Datalta sitten selvisi että auto oli seissyt samassa osoitteessa 8 tuntia putkeen. Kuski totesi autoa tuodessaan että olihan pirun hiljainen vuoro.

        Niin kuin edellä sanoinkin, suurin osa kuskeista on kuitenkin ajanut normaalisti takuupalkasta huolimatta.

        Ehkä parempi vaihtoehto olisikin siirtyä kokonaan tuntipalkkaan. Omilla kuljettajillani keskituntiansio on noin 15€/tunti, mutta TES tuntipalkka on 11,93€, siinä saattaisi jopa säästää kun varustaa auton samalla reaaliaikaisella seurantajärjestelmällä.

        Jos provisio poistuu kokonaan on seuranta välttämätöntä, koska taksityön luonne on sellainen. Jossain normaalissa työpaikassa on paikalla työnjohto pitämässä huolen että töissä myös tapahtuu jotain. Taksissa sellaista ei ole, provisio palkka on toiminut työnjohtajana.


      • Tee itse
        dfgdjhkyuil kirjoitti:

        En ole edellinen kirjoittaja mutta vastaan silti.

        Kysyt näin:

        "Kerro yksikin kuljettaja joka istuu kahvilla lakisääteisiä pidempään nykyisin? "

        Nykyisin ei istukkaan koska provisiopalkka pitää huolen että kahvitauot ei veny liian pitkiksi.

        Olen itse maksanut takuutuntipalkkaa jo vuodesta 1999 siten että tuntipalkka on aina taattu, mutta jos kassa on sen verran iso että provikka ylittää tuntipalkan, maksetaan silloin provikan mukaan.

        Suurin osa tämän 15 vuoden ainana ajaneista kuljettajista ei ole käyttänyt tilannetta väärin vaan on tuntipalkasta huolimatta ajanut ihan normaalisti. Joukkoon on kuitenkin mahtunut pari sellaista viikaria jotka on selkeästi tyytynyt minimipalkkaan. Tällaisesta tyypistä on vaikea päästä eroon kun ensin pitää todistaa laiskuus. Omissa tapauksissa todistaminen oli helppoa kun kyseiset kuljettajat ei tyytynyt velttoilemaan kaupungilla vaan menivät kotiin nukkumaan ja jättivät laitteet autoon päälle. Datalta sitten selvisi että auto oli seissyt samassa osoitteessa 8 tuntia putkeen. Kuski totesi autoa tuodessaan että olihan pirun hiljainen vuoro.

        Niin kuin edellä sanoinkin, suurin osa kuskeista on kuitenkin ajanut normaalisti takuupalkasta huolimatta.

        Ehkä parempi vaihtoehto olisikin siirtyä kokonaan tuntipalkkaan. Omilla kuljettajillani keskituntiansio on noin 15€/tunti, mutta TES tuntipalkka on 11,93€, siinä saattaisi jopa säästää kun varustaa auton samalla reaaliaikaisella seurantajärjestelmällä.

        Jos provisio poistuu kokonaan on seuranta välttämätöntä, koska taksityön luonne on sellainen. Jossain normaalissa työpaikassa on paikalla työnjohto pitämässä huolen että töissä myös tapahtuu jotain. Taksissa sellaista ei ole, provisio palkka on toiminut työnjohtajana.

        Ei tuntipalkkaisilla rekkakuskeillakaan ole koskaan ollut ketään vahtimassa, mutta silti hommat on aina hoitunut vuosikymmeniä niin kuin on työnantajan kanssa sovittu. Piirturit kyllä kertoo miten mennään, mutta niinhän siellä taksissakin on aikaa ja paljon muuta mittaavat taksamittarit joihin napsuttelemalla ainakin joissakin mittareissa olevan taukokoodin 29e voi seurata taukojen aikaa. Sieltähän se näkyisi, että lorvaileeko kuski. Jos autoilija käskee kuskinsa käyttämään sitä, niin ehkäpä se saa vainoharhaisimmatkin taksiautoilijat rauhoittumaan. Myös kyselemällä toisten autojen kuskien tuloksia voi saada suuntaa antavaa keskiarvoa. No vainoharhaisimmilla taksiautoilijoilla on tietenkin laiska rosvokuski jos jollakin muulla kuskilla on euronkin parempi tulos/vuoro. Autoihin saa myös edullisen Gps pohjaisen seuranta laitteen jos mielenvikaisuus painaa vieläkin enemmän.


      • ghjykuirty
        Tee itse kirjoitti:

        Ei tuntipalkkaisilla rekkakuskeillakaan ole koskaan ollut ketään vahtimassa, mutta silti hommat on aina hoitunut vuosikymmeniä niin kuin on työnantajan kanssa sovittu. Piirturit kyllä kertoo miten mennään, mutta niinhän siellä taksissakin on aikaa ja paljon muuta mittaavat taksamittarit joihin napsuttelemalla ainakin joissakin mittareissa olevan taukokoodin 29e voi seurata taukojen aikaa. Sieltähän se näkyisi, että lorvaileeko kuski. Jos autoilija käskee kuskinsa käyttämään sitä, niin ehkäpä se saa vainoharhaisimmatkin taksiautoilijat rauhoittumaan. Myös kyselemällä toisten autojen kuskien tuloksia voi saada suuntaa antavaa keskiarvoa. No vainoharhaisimmilla taksiautoilijoilla on tietenkin laiska rosvokuski jos jollakin muulla kuskilla on euronkin parempi tulos/vuoro. Autoihin saa myös edullisen Gps pohjaisen seuranta laitteen jos mielenvikaisuus painaa vieläkin enemmän.

        Rekkakuskilla on kuitenkin se mälli päällä jota poka odottaa. Se ei haahuile pitkin kylää joko keikkaa etsimässä / välttelemässä.


    • Pro premiun

      Jos takuupalkka olisi esimerkiksi 10e/t, niin kyllähän jokainen haluaisi vielä parantaa lisäprovisiolla palkkaansa, eikä jäädä kahvilaan hönöttämään. Voisivathan autoilijat edelleenkin vertailla kuljettajiensa tuloksia ja valita siten autoihinsa vain hyvää tulosta tekeviä ahkeria kuskeja, jolloin vätykset karsiutuisivat kokonaan alalta.

      • fdegrthyju7

        "jokainen haluaisi vielä parantaa lisäprovisiolla palkkaansa"

        Ei kaikki halua. Mulla on ollut takuupalkka käytössä ja pari kuljettajaa on yllätetty kotoa nukkumasta.

        "valita siten autoihinsa vain hyvää tulosta tekeviä ahkeria kuskeja"

        Alalle ei ole niin paljoa tulijoita että voisi harrastaa valikointia. Itselläni ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta että olisi ollut esim kaksi kuljettajaa samaan aikaan hakemassa työpaikkaa. Sehän on vanha totuus että taksiin pääsee kaikki töihin jotka vain haluavat, mitään karsintaa ei tapahdu koska ei ole mistä karsia. Eihän työttömätkään halua taksiin töihin.


      • 13+15

        Koko ongelma on ns. keksitty kuten tässäkin ketjussa on jo tuotu ilmi. Yhtä hyvin kirjanpitäjä voi jättää kirjanpidon tekemättä kun kerran saa tuntipalkkaa. Mutta onko joku kuullut kirjanpitäjästä, joka vain menisi toimistoonsa istumaan ja sitten kuun lopussa tilitoimiston omistaja katsoisi järjestelmän lokimerkinnät ja huomaisi, ettei työntekijä ollutkaan kirjannut yhtään laskua tai tehnyt yhtään muistiota. Eipä tällaisia juuri ole tai jos on, niin kenkäähän se kirjanpitäjä saa. Tai jos jossain on varastomies, joka menee vain taukohuoneeseen juomaan kahvia. Kyllä se siitä kiinni jää ja saa kenkää ja se on sitä yrittäjän riskiä, että välillä tulee laiskoja mulkkuja duuniin, mutta turha kuvitella että niitä laiskoja mulkkuja olisi enemmistönä työntekijöiden joukossa. Yleensä ihmiset kyllä hyväksyvät sen, että palkkansa eteen tekevät työtä sen mitä on sovittu ja kohtuudella voidaan vaatia.


      • fdegrthyju7 kirjoitti:

        "jokainen haluaisi vielä parantaa lisäprovisiolla palkkaansa"

        Ei kaikki halua. Mulla on ollut takuupalkka käytössä ja pari kuljettajaa on yllätetty kotoa nukkumasta.

        "valita siten autoihinsa vain hyvää tulosta tekeviä ahkeria kuskeja"

        Alalle ei ole niin paljoa tulijoita että voisi harrastaa valikointia. Itselläni ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta että olisi ollut esim kaksi kuljettajaa samaan aikaan hakemassa työpaikkaa. Sehän on vanha totuus että taksiin pääsee kaikki töihin jotka vain haluavat, mitään karsintaa ei tapahdu koska ei ole mistä karsia. Eihän työttömätkään halua taksiin töihin.

        Totuus:

        Työttömiä taksikuskeja vaikka kuinka, jos laitat avoimeen hakuun, niin tulee kymmeniä hakijoita joista voi valita sopivimman


      • asdfgtjhykui
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Totuus:

        Työttömiä taksikuskeja vaikka kuinka, jos laitat avoimeen hakuun, niin tulee kymmeniä hakijoita joista voi valita sopivimman

        Pelkästään MOL:in sivuilta löytyi 42 avointa taksinkuljettajan paikkaa PK-seudulta. Miten olisi mahdollista että kortistossa olisi samaan aikaan työttömiä taksinkuljettajia?

        Jokainen tietää että työkkärissä on vain jäävuoren huippu, todellisuudessa vapaita paikkoja on satoja. Tilanne on itse asiassa ollut samanlainen viimeiset 15 vuotta. Pahin tilanne oli vuosituhannen taitteessa jolloin oli Mollissakin satoja vapaita paikkoja HTD:n ja Lähitaksin alueilla.

        Kortistossa ei voi olla työtöntä taksinkuljettajaa. Jokainen alalla ollut tietää että töitä saa koska vain parilla puhelinsoitolla jopa niin että tarvittaessa tunnin sisällä on jo ajossa. Näin se vain on.


      • asdfgtjhykui kirjoitti:

        Pelkästään MOL:in sivuilta löytyi 42 avointa taksinkuljettajan paikkaa PK-seudulta. Miten olisi mahdollista että kortistossa olisi samaan aikaan työttömiä taksinkuljettajia?

        Jokainen tietää että työkkärissä on vain jäävuoren huippu, todellisuudessa vapaita paikkoja on satoja. Tilanne on itse asiassa ollut samanlainen viimeiset 15 vuotta. Pahin tilanne oli vuosituhannen taitteessa jolloin oli Mollissakin satoja vapaita paikkoja HTD:n ja Lähitaksin alueilla.

        Kortistossa ei voi olla työtöntä taksinkuljettajaa. Jokainen alalla ollut tietää että töitä saa koska vain parilla puhelinsoitolla jopa niin että tarvittaessa tunnin sisällä on jo ajossa. Näin se vain on.

        Varsinais-suomen alueella löytyy 1 vapaa tuuraajan paikka

        http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8533207_fi.htm

        Turha valittaa työvoimapulasta jos odottaa sitä "avointa hakemusta" tai että kaverin kaveri tulee töihin....


      • Takuupalkka 10e/t
        asdfgtjhykui kirjoitti:

        Pelkästään MOL:in sivuilta löytyi 42 avointa taksinkuljettajan paikkaa PK-seudulta. Miten olisi mahdollista että kortistossa olisi samaan aikaan työttömiä taksinkuljettajia?

        Jokainen tietää että työkkärissä on vain jäävuoren huippu, todellisuudessa vapaita paikkoja on satoja. Tilanne on itse asiassa ollut samanlainen viimeiset 15 vuotta. Pahin tilanne oli vuosituhannen taitteessa jolloin oli Mollissakin satoja vapaita paikkoja HTD:n ja Lähitaksin alueilla.

        Kortistossa ei voi olla työtöntä taksinkuljettajaa. Jokainen alalla ollut tietää että töitä saa koska vain parilla puhelinsoitolla jopa niin että tarvittaessa tunnin sisällä on jo ajossa. Näin se vain on.

        Laita työpaikkailmoitukseen, että 10e/t takuupalkka, niin jopas on tulijoita.


      • Takuupalkka 10e/t kirjoitti:

        Laita työpaikkailmoitukseen, että 10e/t takuupalkka, niin jopas on tulijoita.

        Viimeisin lupaus taisi olla 13,05€/h eli sama mikä yli 5v ajanut kuorma-auton kuljettaja


      • Esale töitä!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Viimeisin lupaus taisi olla 13,05€/h eli sama mikä yli 5v ajanut kuorma-auton kuljettaja

        Rekkakuskeilla,kuorma-autokuskeilla ja muilla on yleensä sovitut ajot jotka hoidetaan.Taksikuski on itse vastuussa tuloksesta.Tässä tuloksen tekemisessä on todella rajuja eroja,ainakin Stadissa.Sitten löytyy vielä näitä kovia kassakoneita joiden jäljiltä autossa ei ole yhtään suoraa peltiä.Eli,kun löytyy se kohtuullista tulosta tekevä,huolellinen,kuljettaja,myös yrittäjä hyötyy.Todennäköisesti tämä pankkiautomaatti olisi juuri tälläinen loistava ja luotettava kuski,vaikka ei näköjään saa töitä edes Varsinaissuomesta.Muuta ihmeessä Stadiin,työpaikka on taattu.Voin antaa parikin numeroa taloihin jonne pääset kyllä töihin.ja koska oletkin jo tehnyt tarkat laskelmat,olet varakas mies/nainen hetkessä.


      • retro esa
        Esale töitä! kirjoitti:

        Rekkakuskeilla,kuorma-autokuskeilla ja muilla on yleensä sovitut ajot jotka hoidetaan.Taksikuski on itse vastuussa tuloksesta.Tässä tuloksen tekemisessä on todella rajuja eroja,ainakin Stadissa.Sitten löytyy vielä näitä kovia kassakoneita joiden jäljiltä autossa ei ole yhtään suoraa peltiä.Eli,kun löytyy se kohtuullista tulosta tekevä,huolellinen,kuljettaja,myös yrittäjä hyötyy.Todennäköisesti tämä pankkiautomaatti olisi juuri tälläinen loistava ja luotettava kuski,vaikka ei näköjään saa töitä edes Varsinaissuomesta.Muuta ihmeessä Stadiin,työpaikka on taattu.Voin antaa parikin numeroa taloihin jonne pääset kyllä töihin.ja koska oletkin jo tehnyt tarkat laskelmat,olet varakas mies/nainen hetkessä.

        Esale töitä? Toivottavasti lukeminen onnistuu paremmin. No mutta jos esim. Raskaan kaluston yrittäjät saisivat ajattaa kuskeja prosentti palkalla voisi siitä yrittäjälle jotain käteen toisin kun tällä hetkellä kun auto seisoo niin palkka juoksee kuskilla koko ajan. Ihmettelen vaan miten ei olla puututtu tähän takseissa. Kyllä suht riskitöntä yrittämistä on jos ei tarvitse maksaa kun aina sama prosentti tuloista ja jos keikkaa ei ole niin kulut on todella pienet. Ja turha tulla nillittämään että kulut juoksee koko ajan koska ei se auto 24/7 paikallaan ole ja juoksee ne raskaalla puolellakin plus siinä joutuu maksamaan vielä kuskille koko ajan.


      • tuskin maksan takuup
        13+15 kirjoitti:

        Koko ongelma on ns. keksitty kuten tässäkin ketjussa on jo tuotu ilmi. Yhtä hyvin kirjanpitäjä voi jättää kirjanpidon tekemättä kun kerran saa tuntipalkkaa. Mutta onko joku kuullut kirjanpitäjästä, joka vain menisi toimistoonsa istumaan ja sitten kuun lopussa tilitoimiston omistaja katsoisi järjestelmän lokimerkinnät ja huomaisi, ettei työntekijä ollutkaan kirjannut yhtään laskua tai tehnyt yhtään muistiota. Eipä tällaisia juuri ole tai jos on, niin kenkäähän se kirjanpitäjä saa. Tai jos jossain on varastomies, joka menee vain taukohuoneeseen juomaan kahvia. Kyllä se siitä kiinni jää ja saa kenkää ja se on sitä yrittäjän riskiä, että välillä tulee laiskoja mulkkuja duuniin, mutta turha kuvitella että niitä laiskoja mulkkuja olisi enemmistönä työntekijöiden joukossa. Yleensä ihmiset kyllä hyväksyvät sen, että palkkansa eteen tekevät työtä sen mitä on sovittu ja kohtuudella voidaan vaatia.

        Kirjanpitäjälle on työnantaja järjestänyt ne työt hankkimalla asiakkaita, samoin kun sille varastomiehelle varaston omistaja on hankkinut toimeksiantoja, jotka tuottaa työtä joka pitää tehdä, ja sitä työtähän on sitten todella helppo valvoa.
        Jos mun kuski lähtee yöksi töihin, ei mulla ole mitään mahdollisuutta seurata, mitä se puuhaa siellä, vai meinaatko, että valvon koko yön jonkun seurantalaitteen kanssa sitä, ja sit lähden itse klo 7:00 tekemään 10 tunnin päivän.
        Typeriä vertauksia suoltamalla tää asia ei etene tästä mihinkään.
        Taksialalla se takuupalkka on ennen tullut siitä, että oli ajovuorolistat joita noudatettiin, eli saatoit huoletta lähteä Maanantaiyöksi töihin, ja tiesit saavasi sieltä palkkasi, koska autoja oli liikenteessä vain tarvittava määrä.
        Nyt Ma iltana voi stadissa olla mitä tahansa 100-1400 auton välillä liikenteessä, eli ei mitään takuuta ,että saa palkkansa, saati että olis autoilijalle kannattavaa , varsinkaan, jos vielä10/eur tunti maksais kuskille, kun auton brutto pyörii siellä 15-20 eurossa.


      • Esale töitä! kirjoitti:

        Rekkakuskeilla,kuorma-autokuskeilla ja muilla on yleensä sovitut ajot jotka hoidetaan.Taksikuski on itse vastuussa tuloksesta.Tässä tuloksen tekemisessä on todella rajuja eroja,ainakin Stadissa.Sitten löytyy vielä näitä kovia kassakoneita joiden jäljiltä autossa ei ole yhtään suoraa peltiä.Eli,kun löytyy se kohtuullista tulosta tekevä,huolellinen,kuljettaja,myös yrittäjä hyötyy.Todennäköisesti tämä pankkiautomaatti olisi juuri tälläinen loistava ja luotettava kuski,vaikka ei näköjään saa töitä edes Varsinaissuomesta.Muuta ihmeessä Stadiin,työpaikka on taattu.Voin antaa parikin numeroa taloihin jonne pääset kyllä töihin.ja koska oletkin jo tehnyt tarkat laskelmat,olet varakas mies/nainen hetkessä.

        Tosi paljon töitä onkin tarjolla... Varsinais-Suomessa (ei siis vain turussa) jopa YKSI paikka avoimessa haussa, jopa yksi tuuraajan paikka


      • 11+12
        tuskin maksan takuup kirjoitti:

        Kirjanpitäjälle on työnantaja järjestänyt ne työt hankkimalla asiakkaita, samoin kun sille varastomiehelle varaston omistaja on hankkinut toimeksiantoja, jotka tuottaa työtä joka pitää tehdä, ja sitä työtähän on sitten todella helppo valvoa.
        Jos mun kuski lähtee yöksi töihin, ei mulla ole mitään mahdollisuutta seurata, mitä se puuhaa siellä, vai meinaatko, että valvon koko yön jonkun seurantalaitteen kanssa sitä, ja sit lähden itse klo 7:00 tekemään 10 tunnin päivän.
        Typeriä vertauksia suoltamalla tää asia ei etene tästä mihinkään.
        Taksialalla se takuupalkka on ennen tullut siitä, että oli ajovuorolistat joita noudatettiin, eli saatoit huoletta lähteä Maanantaiyöksi töihin, ja tiesit saavasi sieltä palkkasi, koska autoja oli liikenteessä vain tarvittava määrä.
        Nyt Ma iltana voi stadissa olla mitä tahansa 100-1400 auton välillä liikenteessä, eli ei mitään takuuta ,että saa palkkansa, saati että olis autoilijalle kannattavaa , varsinkaan, jos vielä10/eur tunti maksais kuskille, kun auton brutto pyörii siellä 15-20 eurossa.

        Kyllähän sä tiedät kuinka paljon asiakkaita siellä normaalisti on ja jos jonkun kuljettajan tulos jää oleellisesti keskiarvosta, niin sitten sille voi antaa ihan laillisesti potkut. Sitä paitsi ne valvontalaitteet nauhoittaa sen auton koko vuoron ja arkistoi sen ja sieltä voit jälkeenpäin katsoa vaikka pikakelauksella miten se auto on liikkunut. Ei tarvitse kytätä, mutta jos yksi kuljettaja ajaa jatkuvasti 30 % huonompaa kassaa kuin muut, niin sieltä löytyy arkistosta todisteet ihan laillisen irtisanomisen tueksi.


      • orjatyö
        asdfgtjhykui kirjoitti:

        Pelkästään MOL:in sivuilta löytyi 42 avointa taksinkuljettajan paikkaa PK-seudulta. Miten olisi mahdollista että kortistossa olisi samaan aikaan työttömiä taksinkuljettajia?

        Jokainen tietää että työkkärissä on vain jäävuoren huippu, todellisuudessa vapaita paikkoja on satoja. Tilanne on itse asiassa ollut samanlainen viimeiset 15 vuotta. Pahin tilanne oli vuosituhannen taitteessa jolloin oli Mollissakin satoja vapaita paikkoja HTD:n ja Lähitaksin alueilla.

        Kortistossa ei voi olla työtöntä taksinkuljettajaa. Jokainen alalla ollut tietää että töitä saa koska vain parilla puhelinsoitolla jopa niin että tarvittaessa tunnin sisällä on jo ajossa. Näin se vain on.

        Niin. tarjolla muutama vuoro hiljaisempina aikoina. Vai ihan avoimia työpaikkoja?


      • fghjykulioöp
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Varsinais-suomen alueella löytyy 1 vapaa tuuraajan paikka

        http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8533207_fi.htm

        Turha valittaa työvoimapulasta jos odottaa sitä "avointa hakemusta" tai että kaverin kaveri tulee töihin....

        Varsinaissuomea ei lasketa, se on Suomen perseenreikä.


      • dfgtjhykluio
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tosi paljon töitä onkin tarjolla... Varsinais-Suomessa (ei siis vain turussa) jopa YKSI paikka avoimessa haussa, jopa yksi tuuraajan paikka

        PK-seudulla vapaita paikkoja on abaut pari sataa. Sellaista se on että taloudellinen toimeliaisuus keskittyy sinne missä on ihmisiä ja yrityksiä. Ei siellä varsinais suomessa ole muitakaan työpaikkoja samalla tavalla tarjolla.

        Jos varsinais suomen riutuvalla ja kuihtuvalla syrjäkylällä ei ole kuin yksi vapaa taksinkuljettajan paikka niin ei se sitä tarkoita ettei niitä olisi muualla suomassa tarjolla. Ihmiset liikkuu työn perässä muutenkin tänä päivänä. Paikallistuntemuskoe on suht helppo, eli ei tuota ulkopaikkakuntalaisellekkaan pienellä lukemisella suurtakaan ongelmaa. Toinen vaihtoehto on lähteä ajamaan joukkaria, niihin kun ei tarvita paikallistuntemuskoetta. Joukkarikuskien paikkoja on myös avoimena kymmeniä.

        Kasvukeskusten ulkopuolella on myös taksilupia runsaasti vapaana. Olet tällä palstalla rummuttanut kaikkitietävästi taksiliikenteen kulurakennetta ja tehnyt laskelmia kuinka pärjäisit hienosti 1€/km veloituksella.
        Miksi et hakisi omaa liikennelupaa sieltä mistä se on saatavissa ja alkaisit tekemään laskelmiesi mukaista bisnestä? Sitten kun sinulla on oma taksi voit tehdä humaanin teon ja palkata jonkun työttömän taksinkuljettajan itsellesi töihin.


      • dfgtjhykluio kirjoitti:

        PK-seudulla vapaita paikkoja on abaut pari sataa. Sellaista se on että taloudellinen toimeliaisuus keskittyy sinne missä on ihmisiä ja yrityksiä. Ei siellä varsinais suomessa ole muitakaan työpaikkoja samalla tavalla tarjolla.

        Jos varsinais suomen riutuvalla ja kuihtuvalla syrjäkylällä ei ole kuin yksi vapaa taksinkuljettajan paikka niin ei se sitä tarkoita ettei niitä olisi muualla suomassa tarjolla. Ihmiset liikkuu työn perässä muutenkin tänä päivänä. Paikallistuntemuskoe on suht helppo, eli ei tuota ulkopaikkakuntalaisellekkaan pienellä lukemisella suurtakaan ongelmaa. Toinen vaihtoehto on lähteä ajamaan joukkaria, niihin kun ei tarvita paikallistuntemuskoetta. Joukkarikuskien paikkoja on myös avoimena kymmeniä.

        Kasvukeskusten ulkopuolella on myös taksilupia runsaasti vapaana. Olet tällä palstalla rummuttanut kaikkitietävästi taksiliikenteen kulurakennetta ja tehnyt laskelmia kuinka pärjäisit hienosti 1€/km veloituksella.
        Miksi et hakisi omaa liikennelupaa sieltä mistä se on saatavissa ja alkaisit tekemään laskelmiesi mukaista bisnestä? Sitten kun sinulla on oma taksi voit tehdä humaanin teon ja palkata jonkun työttömän taksinkuljettajan itsellesi töihin.

        "Tarkistaa tilanteen netistä" Edelleen se yksi vapaa paikka, ja vieläpä samassa firmassa.

        Ja jos OIKEASTI on pulaa kuskeista, niin silloin ei odotella että joku lähettää avoimen hakemuksen tai että joku kaveri, tai kaverin kaveri tulee hommiin.

        Ja jos saisin ajaa omalla autolla henkilöiden kuljetusta, tuo 1,1€/km riittäisi hyvään tuntipalkkaan


      • sdfgtjhyulkio
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        "Tarkistaa tilanteen netistä" Edelleen se yksi vapaa paikka, ja vieläpä samassa firmassa.

        Ja jos OIKEASTI on pulaa kuskeista, niin silloin ei odotella että joku lähettää avoimen hakemuksen tai että joku kaveri, tai kaverin kaveri tulee hommiin.

        Ja jos saisin ajaa omalla autolla henkilöiden kuljetusta, tuo 1,1€/km riittäisi hyvään tuntipalkkaan

        "Edelleen se yksi vapaa paikka,"

        Edelleen Mollissa 42 avointa taksinkuljettajan paikkaa PK seudulla, eikä siinä ole kun osa todellisista avoimista paikoista.

        Jos itse katselet jonkun Perniön avoimia paikkoja niin sieltä saattaa se yksi löytyäkin. Miksi muuten sitä yhtä paikkaa ei ole täytetty jos kerran taksinkuljettajia on mielestäsi paljonkin työttömänä?

        "Ja jos saisin ajaa omalla autolla henkilöiden kuljetusta, tuo 1,1€/km riittäisi hyvään tuntipalkkaan "

        Miksi et hae lupaa jostain Perniöstä tai muusta vastaavasta kehyskunnasta ja ala harjoittaa liikennettä 1,1€/km? Pimeenäkö pitäisi saada ajaa, hä?

        Mä olen itse alan vapauttamisen vankkumaton kannattaja. Olen ollut sitä jo vuosia ja silloinkin kun itse alalla vielä olin. Nyt olen jo vuosia ollut muualla töissä. Mun mielestä homma vapaaksi vain ja kysynnän, tarjonnan ja hinnan saisi määrittää markkinat.

        Tuota sinun jatkuvaa kitinää ja narinaa joka toisessa ketjussa en kuitenkaan ymmärrä? Tee itsellesi jotain. Hommaa auto ja ala ajamaan äläkä koko ajan vain valita. Joukkariluvallisia autoja saa vaikka kymmenen kerralla, ei sen taksiluvalla tarvitse välttämättä olla että pääset tekemään tiliä. Niitä taksilupiakin on vapaana muutaman kymmenen kilomertin päässä kasvukeskuksista. Esimerkiksi Espoolainen Kajon oy on hakenut taksilupia ympäri suomea. Kajonilla onkin aika kattavasti lupia etelästä pohjoiseen. Tiettävästi niillä on lupia Espoon lisäksi Keravalla, Järvenpäässä, Mäntsälässä, Lahden ympäristössä, Nilsiässä ja ties missä muualla.

        Mikä siis mättää? Oletko koskaan ajanut taksia, ymmärrätkö alasta ylensäkkään mitään vai oletko vain tyhjänpuhuja? Sanoista tekoihin, ei tämä maailma suuta pieksemällä paremmaksi muutu.


      • sdfgtjhyulkio kirjoitti:

        "Edelleen se yksi vapaa paikka,"

        Edelleen Mollissa 42 avointa taksinkuljettajan paikkaa PK seudulla, eikä siinä ole kun osa todellisista avoimista paikoista.

        Jos itse katselet jonkun Perniön avoimia paikkoja niin sieltä saattaa se yksi löytyäkin. Miksi muuten sitä yhtä paikkaa ei ole täytetty jos kerran taksinkuljettajia on mielestäsi paljonkin työttömänä?

        "Ja jos saisin ajaa omalla autolla henkilöiden kuljetusta, tuo 1,1€/km riittäisi hyvään tuntipalkkaan "

        Miksi et hae lupaa jostain Perniöstä tai muusta vastaavasta kehyskunnasta ja ala harjoittaa liikennettä 1,1€/km? Pimeenäkö pitäisi saada ajaa, hä?

        Mä olen itse alan vapauttamisen vankkumaton kannattaja. Olen ollut sitä jo vuosia ja silloinkin kun itse alalla vielä olin. Nyt olen jo vuosia ollut muualla töissä. Mun mielestä homma vapaaksi vain ja kysynnän, tarjonnan ja hinnan saisi määrittää markkinat.

        Tuota sinun jatkuvaa kitinää ja narinaa joka toisessa ketjussa en kuitenkaan ymmärrä? Tee itsellesi jotain. Hommaa auto ja ala ajamaan äläkä koko ajan vain valita. Joukkariluvallisia autoja saa vaikka kymmenen kerralla, ei sen taksiluvalla tarvitse välttämättä olla että pääset tekemään tiliä. Niitä taksilupiakin on vapaana muutaman kymmenen kilomertin päässä kasvukeskuksista. Esimerkiksi Espoolainen Kajon oy on hakenut taksilupia ympäri suomea. Kajonilla onkin aika kattavasti lupia etelästä pohjoiseen. Tiettävästi niillä on lupia Espoon lisäksi Keravalla, Järvenpäässä, Mäntsälässä, Lahden ympäristössä, Nilsiässä ja ties missä muualla.

        Mikä siis mättää? Oletko koskaan ajanut taksia, ymmärrätkö alasta ylensäkkään mitään vai oletko vain tyhjänpuhuja? Sanoista tekoihin, ei tämä maailma suuta pieksemällä paremmaksi muutu.

        "Tarkistaa tilanteen netistä" Edelleen se yksi vapaa paikka, ja vieläpä samassa firmassa tuuraajana. tämä siis KOKO varsinais-suomen alueella

        Ja johan olen antanut laskemat tuosta 1,1€/km... Olen eritellyt ALV:n, eläkemaksut, ryhmähenkivakuutukset, auton kulut yms...

        Ja auto on jo, mutta jos lähden sillä kyyditsemään ihmisiä 1.1€/km, niin sakkoahan siitä pukkaa, huono neuvo


    • Uberalles

      Sehän on hauskaa että kaikki kuljettajat jotka tänne kirjoittavat ovat niitä ahkeria,ja tunnollisia.Arvostan.Itselläni on ollut useita kuljettajia,ja voin taata että osa heistä ei todellakaan viitsisi miettiä kassan kertymistä jos riittävä tuntipalkka napsahtaisi joka tapauksessa.Tarkoitinkin että takuupalkka on ok,jos se jättää teille ahkerille mahdollisuuden parantaa ansioita omalla panoksella.Mutta kai Te kuljettajatkin ymmärrätte että mikään yritys ei voi toimia siten että palkkakulut syövät sen viimeisenkin katteen?Mulle ihan sama,nyt on hyvä kuljettaja töissä hyvällä provisiolla.Hän on tyytyväinen,minä olen tyytyväinen.Se että taksien tuotto on niin onneton,ja sitä kautta palkat,ei ole yksittäisen autoilijan syytä.

      • älä yritä

        Minua kun ei kiinnosta paskan vertaa muu kuin se, että maksatko sinä lakisääteisen palkan vai joudunko olemaan orjasi ilman pyhätyölisiä ym.? Ellei yrittämisesi kata kuluja ei se ole minun vika! Pitkät kirjoitukset on selittelyä.


      • yritänpäs
        älä yritä kirjoitti:

        Minua kun ei kiinnosta paskan vertaa muu kuin se, että maksatko sinä lakisääteisen palkan vai joudunko olemaan orjasi ilman pyhätyölisiä ym.? Ellei yrittämisesi kata kuluja ei se ole minun vika! Pitkät kirjoitukset on selittelyä.

        Joo, voihan sen noinkin sanoa
        .Kuskit, joita ei muu kiinosta, ovatkin yhtenä syynä siihen ettei tuotot kata kuluja.


      • höpähöpö

        No ei 10€/h ole kellekään ainakaan perheelliselle riittävä ansio.


    • ajantasainen seuraaj

      Takuupalkka joo. Taksissa on jonkin verran käytössä Route-Tracker laitteita. Tiedän netin yli ajantasaisen tiedon, missä autoni kulkee ja kuinka lujaa kulkee. Näin sitten tuntipalkkainen kuski on jatkuvan seurannan alla ja jakelen kotoa käsin jatkuvasti ohjeita, minne ON PAKKO MENNÄ. Siihen rinnalle vielä Semelin vuoro.net palvelu, kyllä minä mielelläni tuntipalkalla ajatan. Seurantalaitteita on jonkin verran, näistä ei juuri haluta puhua, laitteet on piilotettu, kuskeilta... Volvolla on nykyisin Volvocall palvelu, vastaava kuin Route-Tracker. Tällä menetelmällä saan varmasti kassatkin parannettua nykyisestä, eli tervetuloa vaan tuntiliksalle. Kuskit saavatkin nykyisin prossalla liikaa liksaa, omien kusieni tuntipalkka on n. 15 euroa per tunti.

      Tykkääkö kuskit sitten jatkuvasta ohjauksesta, tätähän tapahtuu jo esim. Kovasella.

      • ajantasainenseuraaja

        " ..omien kusieni tuntipalkka on n. 15 euroa per tunti. "

        Tarkoitin tietysti kuskejani... ;)


      • riistäjä

        Luulet itsestäsi liikaa ja siksi sinä kaadut.


      • riistetty
        riistäjä kirjoitti:

        Luulet itsestäsi liikaa ja siksi sinä kaadut.

        Ketä sinä riistät? Kuka kaatuu ja miksi, kerrohan "riistäjä".


    • näitä riittää

      Höpöhöpö. 15,-/h. En usko. Et usko itsekkään. Jos olisi tuo niin pitäisi ajaa normaalissa 10 tunnin vuoroissa tasaisesti 412,50 verollista kassaa per jokainen vuoro. Tuntituotto tasaisesti 41,25 jokaisena tuntina. Ei ole mahdollista. Niin ja sun pitää maksaa 40 % liksaa verottomasta kassasta.

      Turha selittää että joskus ajavat isompia kassoja. Normi tunneilla ja listan mukaisilla vuoroilla suollat sontaa.

      Et ole isäntä. Olet trolli. Häpeä.

      • Ajantasainen seuraaj

        Ihmettelen, miten saatte autonne tuottamaan alle reilun neljänkympin tuntituotolla? Olette te aika fakiireja. Maksatteko edes 40%? Ajatatte kuskejanne liian halvalla, aivan liian halvalla.

        Dorkat


      • Tulos tai ulos

        Tulos tai ulos. Repikää siitä taulapäät!


    • Kattia kans

      Joo soopaa toi 15,-/h

    • Hyvä esa

      Yli 40/h. on mahdollista vain hetkittäin.Jos kuljettajasi ajaa Stadissa vain ne muutamat kiivaat tunnit,niin kyllä.En tosin ole kuullut että joku ajaisi vain pe ja la 02-05 ?
      Käy ensin kurssi ja sitten vaan taksin rattiin.Pari vuotta ajettuasi voidaan palata asiaan.

      • ajantasainenseuraaja

        Höpö ja höpö. Kuulehan nuorimies. Olen tehnyt jo elämäntyöni taksin ratissa ja jo eläkkeellä. Ajatan kuitenkin vielä kuskeilla reilun vuoden, se on sitten siinä. Te nuoret olette aika neropatteja, luulette tietävänne kaiken. Sinä et vielä edes paska a taputellut, heiluit vielä faijas puntissa, kun minä ajoin taksia. No, eipä tälle paskapalstalle taida kannattaa mitään kirjoittaa, ettehän te usko kuitenkaan. Lisään kuitenkin, ei tolppa-ajoina tuollaista tienaakkaan enää, koska tolpat pursuavat autoja vuorojen vapautuksen jälkeen. Mahdoitkohan itse ajaa, silloin kun vielä oli tiukasti vuorot säänneltyjä? Mahdatko edes tietää aikoja, kun taksissa teki vielä tiliä ja ammatti oli hyvin arvostettu? Nyt paskakuskikin tienaa paremmin. :(


    • apina apina

      Ajantasainen seuraaja. Sähän varsinainen pelle olet. Kuvastaa hyvin älykkyytäsi kertomuksesi faijani puntista. Tollaiseksi tolppaapinaksi sitä tulee kun elämässä ei ole muuta sisältöä kuin kiiltoperseily.

      Häpeä apina.

      • heh heh

        Sulla on erittäin osuva nimimerkki "apina apina", siis tupla-apina. :D Erittäin osuva nimimerkki! :D

        Kirjoitustaitosi on hukassa. Tolppa-apinakin väärin kirjoitettu? Koulut käymättä? Ehkäpä, koska äikän tunnit jääneet käymättä.


    • ffnfnfnnfnfnfnfnfn

      Ekaks tää apina kirjottaa et maksaa kuskeilleen 15,-/h keskinmäärin ja sitten kun todetaan se mahdottomaksi niin vetää herneet nenään ja kertoo olevansa kaikkitietävä pitkänlinjan eläkkeellä oleva taksimies. Trolli mikä trolli. Mikkihiiri huutelee tyhjällä päällään.

      • Ajantasainenseuraaja

        Kuten sanoin, olette vääräsä talossa töissä, jos ette tienää edes vähäistä 15€ tunnilta. Katsokaas pellet, olen pikkasen kokeneempi ja ennenkaikkea reilu omille kuskeilleni. Teille mulla ei olis mitään käyttöä. Jääkäähän väittelemään ja jauhamaan pask aa!


      • Täystyöllistetty

        "Ekaks tää apina kirjottaa et maksaa kuskeilleen 15,-/h keskinmäärin ja sitten kun todetaan se mahdottomaksi "

        Sinäkö sen totesit mahdottomaksi? No, ei sitä pelkällä tolppa-ajolla ehkä ihan saavutakkaan. Vakiasiaiakkaat, se on tänä päivänä kova sana. Sinun notkuessa siellä täysissä taksijonoissa, osaava kuski ajaa hankkimiaan vakioasiakkaista niska limassa. Stadi on muuten helvetin huono taksikaupunki....


      • ikhv
        Täystyöllistetty kirjoitti:

        "Ekaks tää apina kirjottaa et maksaa kuskeilleen 15,-/h keskinmäärin ja sitten kun todetaan se mahdottomaksi "

        Sinäkö sen totesit mahdottomaksi? No, ei sitä pelkällä tolppa-ajolla ehkä ihan saavutakkaan. Vakiasiaiakkaat, se on tänä päivänä kova sana. Sinun notkuessa siellä täysissä taksijonoissa, osaava kuski ajaa hankkimiaan vakioasiakkaista niska limassa. Stadi on muuten helvetin huono taksikaupunki....

        Ja vastailet asiakkaiden soittoihin vapaa-ajallasikin. Jos sinulla vapaa-aikaa edes on raukka parka. Mutta saathan tuon 15 euroa tunnissa. On se kova liksa.


    • Wrrooom

      Maksakoot nyt mitä maksaa, mutta kun takuupalkka tulee pakolliseksi jokaiseen autoon, niin niitä maksajia ei sitten löydykkään mistään. Omituista jo nyt etukäteen.

      • Tervetuloo tuntiliks

        Sanoisin, että on omituista, kun pyydän tuntipalkalla duuniin, kaikki haluaa prossapalkan, koska sillä pystyt kasvattamaan ansioitasi parhaiten.

        Kannattaa muistaa että tuntipalkkalaisena olet työnantajan ohjauksen alla. Vapautta lintsailuun ei jää. Tulkoon ah, tuntipalkka. Sitä on kiva maksaa. Prosalla maksan enemmän.


    • joooooooooooooo87

      Hei ajantaisainenseuraaja. Mä tienaan 49,-/h ajamalla taksia. Olen sua kokeneempi ja parempi kuljettaja. Silloin kun sä lapioit paskaa suuhusi hiekkalaatikolla mä ajoin jo taksia. Mä olen paras kuski ja mä maksan mun kuskeille 78,-/h keskinmäärin. Ne ajaa tolppaa ja tilauksia ja vakioasiakkaita ja välillä sua. Tykkäät siitä niin paljon. Silloin ne saa 157,-/min koska olet niin kuvottava ja vastenmielinen ilmestys. Mä olen paras. Kukaan muu ei tiedä mistään mitään. Kukaan muu ei osaa. kaikki muut on junioreita. Minä, minä, minä. Ime sinä velttoos vehjettäsi ajantasainenseuraaja. Minä tiedän kaiken.

      • Heko heko

        Sulla järki loistaa, voi vee?? :D


    • Ajantasainensueraaja

      Pahoittelut. Olen entinen kuljettaja. Humalassa tänne tulee kirjoitettua kaikenlaista. En ole isäntä. Minulla ei ole kuljettajia. Elän sosiaaliavustuksilla. Minulla ei ole muuta sisältöäelämässäni kuin tämä palsta. Pyydän anteeksi kielenkäyttöäni. Alkoholi ei sovi minulle.

      • Ajantasainenseuraaja

        Aika huonoksi on tämän palstan jutut menneet. Säälin sinua. Tulet muka pyytelemään toisen nimissä anteeksi ja selittelemään.

        Olet säälittävä surkimus.


      • Minä
        Ajantasainenseuraaja kirjoitti:

        Aika huonoksi on tämän palstan jutut menneet. Säälin sinua. Tulet muka pyytelemään toisen nimissä anteeksi ja selittelemään.

        Olet säälittävä surkimus.

        Eipä täällä juuri muita olekaan. Surkeuden ruhtinaita, mitään sanomatonta roskaväkeä. Jos tänne joku asiallisempi joskus eksyy, poistuu kyllä pian.


    • kkvanvav ,ä,ÖCM

      Täystyöllistetty, onko sisälukutaitosi hukassa?

      ajantasan kommentti

      Lisään kuitenkin, ei tolppa-ajoina tuollaista tienaakkaan enää,

      Hyvä että sinäkin olet osaava kuski. Niin minäkin.

    • Ajantasainenseuraaja

      Kuka täällä kopioi minua. Pyysin anteeksi. Joten asia on osaltani käsitelty.

      Kopioija olet itse sukimus. Häpeä ja hanki elämä.

    • Kassaaaaaaaa!

      Näitä 40€ tunnissa juttuja kuulee jatkuvasti esimerkiksi Metsälän Nesteellä.Melko säälittävää elämää jos pitää puhua p skaa omista kassoista,mutta joillekin tästä kai tulee hyvä mieli ja luulevat saavansa kovan kassakoneen mainetta.Kaikki kuulijat kuitenkin tietävät totuuden,joten pellen mainehan siitä seuraa.

      • Kassurin isäntä

        Ei kunnon kuskit istu Metsälän Nesteellä. Ne ajaa kassoja, ei istu kahvilla. Tässä ero teihin valittajiin.


      • Pasilan asema
        Kassurin isäntä kirjoitti:

        Ei kunnon kuskit istu Metsälän Nesteellä. Ne ajaa kassoja, ei istu kahvilla. Tässä ero teihin valittajiin.

        Joo, 80€/tunti 24/7.


    • zxcvbvbfgd

      Monta kertaa olen yön hiljaisina tunteina kelannu tätä tuntipalkka hommaa mielessäni ja olen itse tullut siihen tulokseen että ainoat asiat mitkä muuttuisi sen myötä olisi ajonopeuden lasku ja jättäisin tietyt räkälät väliin. Muuten työnteko jatkuisi samanlaisena.

      • cccppccc

        Mä uskon, että tuntipalkkalaisena te vasta kiireisiä olisitte. Kuten kaikkialla kuljetusalalla, kuljetuspäällikkö tai aikataulut on niskassanne. Ette enää ajelisi vapaasti, kuten nyt. Vai luuletteko muuta?


      • Puolin ja toisin.

        Tai sitten päinvastoin, tulisi käytyä rohkeammin näiden tiettyjen räkälöiden keikoilla. Nyt jullikkavaara on liikaa ja asiakkaiden 500m siirtymiseen kuluu aivan liikaa aikaa, vaivaa ja sössötystä. Tuntipalkkalaisena ei olisi niin väliä, vaan voisi palvella loppuun asti myös sen heikomman pokan.


    • ilonpilaaja

      Kuten olen ennenkin todennut, tuo kuskien valitus loppuu alan vapauttamisen kautta: Jokainen saa sen oman liikenneluvan, ja voi sitten maksaa itselleen ihan millä perusteella vaaan sitä "palkkaa".
      Useita kymmenien autojen yhtiöitäkin perustetaan, ja niihin töihin menijöille maksetaan kk/tuntipalkkaa, mutta ajot onkin sitten valmiiksi sovittuja, eli lusmuilun varaa ei ole. Sori vaan, mut näin se käy.

    • Timo ajaa taksia

      Höpöhöpö. Luvat eivät tule vapautumaan. Näitä puheita on riittänyt jo vuosia. Aina sama jauhanta. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu.Keskittykää oleelliseen.

      • ilonpilaaja 2

        Ei luvat todellakaan mihinkään "vapaudu". Luvat tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa. Lupien SÄÄNNÖSTELY tulee vapautumaan. Toisin sanoen jokaikinen halukas KRITEERIT täyttävä saa luvan, kiintiöitä ei enää jatkossa tule olemaan. Jos alalle määrätään tuntipalkkaus, tietää se sitä, että autoihin laitetaan seurantalaitteet (niitä on jo, minullakin) ja isäntä/kuljetuspåäällikkö ohjeistaa kaiken aikaa minne mennään ja koska SAA mennä kahville. Oiskos se sit kivaa?


    • juu juu

      Joo..viimeks ne vapautu säännöstelystä (varma tieto) vissiin 2005 taksilain uudistuksen myötä D

      • Varmaa tietoa

        Itse vapaudun säännöstellystä taksista 31.12.2014 siirtyessäni eläkkeelle. Omasta puolestani toivotan säännöstelijöille ja vapauttajille onnea ja menestystä tuleville taksivuosille. Niinhän se on, kuten edellinen jo totesi, varmaa tietoa vielä varmemmasta tiedosta on tarjoiltu koko ajan. Todistetusti varma tirto on se, että taksiala on mennyt alas, paljon alemmas ei enää pääse.


      • alasjavauhdilla
        Varmaa tietoa kirjoitti:

        Itse vapaudun säännöstellystä taksista 31.12.2014 siirtyessäni eläkkeelle. Omasta puolestani toivotan säännöstelijöille ja vapauttajille onnea ja menestystä tuleville taksivuosille. Niinhän se on, kuten edellinen jo totesi, varmaa tietoa vielä varmemmasta tiedosta on tarjoiltu koko ajan. Todistetusti varma tirto on se, että taksiala on mennyt alas, paljon alemmas ei enää pääse.

        Kyllä ja kiitos siitä liitolle ja keskuksille, kulut kasvaa ja kyydit vähenee.


    • Hanuri hommia

      Työnnä sä seurantalaittees hanuriin.

      • ???

        Miksi?


      • ilonpilaaja 2

        Miksei sinua saa seurata ollessasi toisen palveluksessa duunissa? Olethan ollut seurannan alla jo siitä asti, kun autoosi asennettiin nykyiset datat? Eikö isäntä saa seurata liikkeitäsi? Hämärää hommaako harjoitat? ;)


    • eurokuski

      Tutustukaapas kuljettajan työaikalakiin, niin huomaatte, että siellä tauoille mennään ja ollaankin sitten melko ahkerasti kelloa seuraten ja pakolla. Rekkakuskitkin ovat aivan kypsiä tuohon typerään työaikojen pakkonoudattamiseen. Tauolle ei pääse silloin kun se olisi oikeasti tarpeen ja sitten tauolle mennään silloin kun ei tarvitsisi. ELÄKÖÖN EU:n SÄÄNNÖT JA SUOMEN BYROKRAATIT.
      Toivon todellakin, että nuo yrittämisen rajoittamiset ja säännöstelyt kohdistuisivat juuri näihin ongelmiin.

    • Juu, eihän ne nykyjään ne kuskit näillä taksoilla todellakaan saa mitään 20€ tuntipalkkaa... Ei lähellekään, hyvä jos saa 10€ tunnissa kuskien kertomana ja siihen sisältyy lomarahat jne....

      Pitäisikö siis vielä palkkoja nostaa :D

      • Tojokuski

        Taksoja pitäisi nostaa.


    • Takuut

      Maksan takuupalkan kuskeille mikäli hän suostuu ajamaan takuukassan minulle. Mielelläni maksan....

    • ei renki

      ja mitens pienillä paikkakunilla jossa luvanhaltijat ajavat itse,pitäiskö heillekkin saada takuu palkka? Viellä on paljon kuntia tässä maassa missä on päivystys pakko mutta ei keikkaa.

      • Jos ei ole keikkaa, niin voi ihan katsoa peiliin... Lähden tänään illalla laivalle ja tulen huomenna takas... Menet matkat bussilla tai omalla autolla... Jos kyydit olisi kohtuu hintaisia, menisin taksilla


      • Hyvä juttu
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Jos ei ole keikkaa, niin voi ihan katsoa peiliin... Lähden tänään illalla laivalle ja tulen huomenna takas... Menet matkat bussilla tai omalla autolla... Jos kyydit olisi kohtuu hintaisia, menisin taksilla

        Harmi että olet noin köyhä.Mutta siitä voit syyttää ihan vain itseäsi.Kun ei osaa,niin ei osaa...


      • Hyvä juttu kirjoitti:

        Harmi että olet noin köyhä.Mutta siitä voit syyttää ihan vain itseäsi.Kun ei osaa,niin ei osaa...

        Kuka sanoi että se on rahasta kiinni :) Olisi mulla varaa maksaa tuopistakin 6,5€... silti käyn paikoissa joissa se maksaa maks. 5€


      • Trollimaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kuka sanoi että se on rahasta kiinni :) Olisi mulla varaa maksaa tuopistakin 6,5€... silti käyn paikoissa joissa se maksaa maks. 5€

        Hyvä että teille köyhilekin löytyy paikkoja.Sen tuopin voisi kyllä myydä eurolla


      • Trollimaatti kirjoitti:

        Hyvä että teille köyhilekin löytyy paikkoja.Sen tuopin voisi kyllä myydä eurolla

        Voisi tuopin antaa vaikka ilmaiseksi... ´mutta sitten on firma konkurssissa kohta


    • Trollimaatti

      Tuopinkin voisi myydä eurolla,olen laskenut sentilleen.Mutta ravintolitsijat ovat niin ahneita että eivät myy.

      • Totta, tuoppeja saa tukusta alle 10 centillä... siis hyvin voi myydä eurolla ja saa vielä hyvin voittoa...

        Mutta jos myydään tuoppi jossa on 0,5 litraa olutta niin minimihinta on 1,6€ ja tällöin ravintola saa vain omat takas....

        Eli 2-3 eurolla voi olutta myydä, mutta 6,5€ tuopin hinta on vähän kuin taksikuskeilla, eli törkeät voitot


      • Trollimaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Totta, tuoppeja saa tukusta alle 10 centillä... siis hyvin voi myydä eurolla ja saa vielä hyvin voittoa...

        Mutta jos myydään tuoppi jossa on 0,5 litraa olutta niin minimihinta on 1,6€ ja tällöin ravintola saa vain omat takas....

        Eli 2-3 eurolla voi olutta myydä, mutta 6,5€ tuopin hinta on vähän kuin taksikuskeilla, eli törkeät voitot

        Tuopin sisältöineen voi myydä eurolla.Olen laskenut sentilleen.Kannattaa varmasti,mutta ahneuksissaan myyvät kalliimmala.


      • Trollimaatti kirjoitti:

        Tuopin sisältöineen voi myydä eurolla.Olen laskenut sentilleen.Kannattaa varmasti,mutta ahneuksissaan myyvät kalliimmala.

        Totta, jos roudaa juomat virosta, ja ei maksa veroja jne... jää euron tuopista oikein hyvin voitolle :)


      • Trollimaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Totta, jos roudaa juomat virosta, ja ei maksa veroja jne... jää euron tuopista oikein hyvin voitolle :)

        Tuopin olutta voi myydä aivan rehellisesti toimien ja verot maksaen eurolla.Katetta jää vielä ihan riittävästi.Olen laskenut sentilleen.


      • werted
        Trollimaatti kirjoitti:

        Tuopin olutta voi myydä aivan rehellisesti toimien ja verot maksaen eurolla.Katetta jää vielä ihan riittävästi.Olen laskenut sentilleen.

        Laittaisitko laskemat... minä voin laittaa laskemat miten tehdään kannatavaa työtä ajamalla 1,2 eurolla kilsa, nyt on sun vuoro... mut eihän tommonen pentu siihen pysty


      • reppanaaaaaaaa
        werted kirjoitti:

        Laittaisitko laskemat... minä voin laittaa laskemat miten tehdään kannatavaa työtä ajamalla 1,2 eurolla kilsa, nyt on sun vuoro... mut eihän tommonen pentu siihen pysty

        No laita laskelmat.Tällä kertaa oikeisiin asioihin perustuvat,ei itse keksimäsi..Ei taida oikein onnistua?Aloita vaikka faktoilla jotka sinulle on esitety kulurakenteesta....Vai onko mukavampaa muuttaa kannattamaton kannattavaksi omilla ihquilla provoilla?Arvaammekin mitä on tulossa.....


    • Takuupalkka=tuntipalkka???

      Sama on käytössä joka kuskilla paitsi Suomi24:ssä

      Toki kuljetusalalla on käytössä sellainen takuupalkka että kahteen viikkoon maksetaan 80 tuntia, vaikka töitä olisi vain 5 tuntia... No se on työnantajan vika kun ei anna täysiä tunteja

      • jijiji

        Ja taas! Tiedätkö mitä tarkoittaa huono trolli?Lue Hesarin artikkeli aiheesta.Hyvällä trollilla on joku idea,sinulla vain tyhmyyden toistoa louttomiin.Tehotonta,mutta kieltämättä tulee kyllä spontaaneja naurahduksia kun näkee kuinka tyhmä ihminen voi olla.Kerropas nyt omin sanoin taas joku itse miettimäsi ajatus.Odotan innolla.


      • jijiji kirjoitti:

        Ja taas! Tiedätkö mitä tarkoittaa huono trolli?Lue Hesarin artikkeli aiheesta.Hyvällä trollilla on joku idea,sinulla vain tyhmyyden toistoa louttomiin.Tehotonta,mutta kieltämättä tulee kyllä spontaaneja naurahduksia kun näkee kuinka tyhmä ihminen voi olla.Kerropas nyt omin sanoin taas joku itse miettimäsi ajatus.Odotan innolla.

        "Tiedätkö mitä tarkoittaa huono trolli?"

        Se että kuskit jauhaa vuosikausia paskaa prosenttipalkastaan... Sitä... Vitsi on kiva kerran-kaks ei vuosikaudet


    • pihhg

      15 euroa tunti? Sehän on lääkärin palkka.

    • kikkioliina

      Seurantalaitteet takseihin ja isännille foliohatut päähän-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe