Ennenkuin lähdetään liikenteeseen niin pitää tuntea auton hallintalaitteet eli opetella käyttämään niitä oikein, näinhän asia ei aina kuitenkaan ole, esim ylettömän paljon on sumuvaloilla ajavia, seisontavaloilla ajavia, sekä täysin valottomia, myös vilkun käytön osaamattomuutta ilmenee liian paljon, näitten oikea käyttö kuuluu auton hallintalaitteiden tuntemukseen, miksi näin ei kuitenkaan ole.
Hallintalaitteiden tuntemus
8
113
Vastaukset
- Tärkein asia elämässä
Tärkeä on osata laittaa sumuvalot päälle ennen ajoon lähtöä.
- rgv3w4etr
Poljinjärjestys pitää myös tietää, vasemmalta oikealle lukien : Käsijarrun poljin, lepuutuspoljin, kytkin, kaasu, jarru, lepuutuspoljin. Myös valojenvaihdin voi olla polkimissa.
- 60-70 lukua?
melkoinen historia auto sulla?
yksi kuitenkin puuttui, valojen vaihto ja pissapojan poljin.
tuo lepuutuspoljin ei ole mulle tuttu?
- Redneck Baboons
Ei liene pelkkä opettelukysymys vaan myös unohtamisasia. Monissa autoissa ei ole ajovaloautomatiikkaa ollenkaan. Itselläni on sellainen auto myös. Siksi valot saattavat jäädä kytkemättä varsinkin päiväsaikaan. Eniten ihmetyttää pimeällä vastaan tulevat valottomat kulkineet. Eilen yksi tuli vastaan parkit päällä pimeällä ja märällä moottoritiellä.
Eikä liene ihan tavatonta sekään että ajovalot lakkaavat toimimasta kokonaan, koska polttimoita ei osata eikä edes tajuta vaihtaa. - oppia nololle
Jälleen yksi joka ei tunne jo vuosia käytössä olevia päiväajovaloja ja uusia määräyksiä.
Valoja ei tulkita hallintalaitteiksi!!!- opetelkaa ensin
Kyllä valojen valitsinta sanotaan hallintalaitteeksi, edelleen, mutta sinun Plasto-Volvossa ei ole valoja lainkaan.
Omassa autossani on automaattiset päivä/ajovalot, mutta niitten toimintaan pystyy itse vaikuttamaan siihen tarkoitetulla hallintalaitteella, valokytkimellä. - ,,,.,,,
Näissä vanhempien autojen päiväajovaloissa on se hyvä puoli, että palaa myöskin takavalot ja niitä voi käyttää pimeälläkin :D
Itse en käytä ajovaloja päivällä, joten ruuvasin led huomiovalot...
- ---
Joskus esim. jättää auton parkit päällä kun harjaa lumet pois tuulilasista.. niin eihän niitä muista sytyttää kun kaikki mittarivalot kuitenkin toimii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927