miksi

jabu

"pojat ovat homoja ku ne pukeutuu tollai" on melkein yleisin lause täällä. Siis pojat leimataan homoiksi... ...miksi? Eihän ne itse valitse tyyliään? Eihän kukaan niistä ihmistä, jotka esimerkiksi täällä sanovat poikia homoiksi sano tyttöjä huoriksi, vaikka tytöistäkin yritetään tehdä sellaisia, että kiinnostaisivat vastakkaista sukupuolta. Ei. Tytöt on vaan kuumia pakkauksia, joiden kans vois kuka vaan mennä koska vaan sänkyyn. Eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta yritäs tehdä sama pojille. Heti tulee jätkät joilla ei ole mitään mahiksia saada iskettyä naista ja yrittävät pönkittää olematonta itsetuntoaan teilaamalle homoksi. Ja sitten vielä kuvitellaan että olisivat itse jollain tapaa parempia. Minkä takia ne edes kattovat poikia sillä silmällä että huomaavat ne homoiksi? Taitaa olla perinteinen "kattokaa! Tuolla menee homo! Menkää hakkaamaan se, ettei teidän tartte mua hakata" -meininki.

Mutta vakavasti ottaen (siis jos tämän voisi ottaa vakavasti) suomalaiseen kulttuuriin kuuluu negatiivisten asioiden etsiskely, suurentelu ja tarvittaessa keksiminen. Vähän aikaa sittenhän olikin jonkinmoinen maininta (oiken lehteen asti päässeenä) kun suomalaiset vähättelivä tätä kilpailukykytutkimuksessa pärjäämistä, että ei me oikeesti noin korkeella voida olla, tossa on pakko olla jokin vika, tai sitten laskentatapa on vääristävä. Mutta annas olla heti kun tulee tutkimus, että ollaan euroopan huonoimminpalkattuja, niin kyllä kaikki nyökyttelee että joo joo noinhan asia on. Toivottavasti ei vaan jouduta siihen mihin usassa on menty, eli kun valitaan johtajaa, tärkeämpää on kertoa äänestäjille että toiset ehdokkaat on perseestä kuin että kertoisi itse olevansa hyvä.

Toinen huomattava piirre on matkiminen. Siitähän ei pääse mihinkää, että ihminen on laumaeläin samalla tavalla kuin paviaanikin. Yksi keksii, että nyt on hienoa pukeutua mustaan, niin heti on seuraajia. Joku toinen keksii, että on hienoa hypätä sillalta pää edellä kivikkoon kuminarun varassa, ja vaikka terve järki väittää kuinka vastaan, niin silti on pakko tehdä niin. Muutenhan olisi pelkuri, ja mikä pahinta erottuisi joukosta. Onneksi luonto karsii tyhmimmät ennen kuin pääsevä likaa lisääntymään.

Matkimisesta seuraakin kolmas ongelmamme: perustelemattomuus. Siis onko mitään tyhmempää syytä tehdä jotain, kuin "no kun toi toinenkin teki niin"??? Ainoa mikä pääsee lähellekään tuota tasoa on "no ku me ollaan tehty näin aina ennenkin".

Minä haluaisinkin, että joku kertoo (jos pystyy) minulle mikä tekee pojista homoja. Ja lisäksi miksi se on paha asia? Onko se edes paha asia? Kaikki vaan sanovat että ne ovat (tai anakin näyttävät) homoilta. Mutta miksi se sitten on paha? Luulis että jätkät olisivat ilosia kun pojat eivät sitten kilpaile naisista. Olis niilläkin jätkillä edes joitain mahiksia.

5

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviskä

      Lainaus viestistäsi:
      >>
      Eihän kukaan niistä ihmistä, jotka esimerkiksi täällä sanovat poikia homoiksi sano tyttöjä huoriksi, vaikka tytöistäkin yritetään tehdä sellaisia, että kiinnostaisivat vastakkaista sukupuolta.

      • jabu

        Mutta: Mielestäni tuossa ei ole vikaa. Jos luet tekstin tarkemmin, niin siitä pitäisi ilmetä, että tarkoituksena on kiinnittää huomio siihen seikkaan, että poikia sanotaan homoiksi (yleisin miehestä käytetty sana), mutta tyttöjä ei haukuta huoriksi (mikä taas on yleisin naisesta käytetty sana) pelkän pukeutumisen takia. Vaikka lesbo ja homo vastaisivat toisiaan parhaiten sanan varsinaisen merkityksen mukaan, tässä tapauksessa huora vastaa paremmin homoa, koska tarkoituksena on kiinnittää huomio sanan käyttötiheyteen.


      • tuota
        jabu kirjoitti:

        Mutta: Mielestäni tuossa ei ole vikaa. Jos luet tekstin tarkemmin, niin siitä pitäisi ilmetä, että tarkoituksena on kiinnittää huomio siihen seikkaan, että poikia sanotaan homoiksi (yleisin miehestä käytetty sana), mutta tyttöjä ei haukuta huoriksi (mikä taas on yleisin naisesta käytetty sana) pelkän pukeutumisen takia. Vaikka lesbo ja homo vastaisivat toisiaan parhaiten sanan varsinaisen merkityksen mukaan, tässä tapauksessa huora vastaa paremmin homoa, koska tarkoituksena on kiinnittää huomio sanan käyttötiheyteen.

        Nythän on aika pitkälti niin että homoseksuaalisia miehiä pidetään tyylitajuisina ja hienostuneina ja herkkinä yms. Ottamatta mitenkään kantaa ihmisten sukupuolikäyttäytymisiin olisin itse taipuvainen sanomaan että tyylit ynnä muut triviaaliasiat ovatpi pelkkää ajanvirrassa haihtuvaa pintakuohua, jonka merkitys pitkällä tähtäimellä lienee todellisuuteen nähden lähes olematon.
        Sitäpaitsi homoseksuaalisten miesten tyylitaju ei ole liiemmälti yleistettävissä oleva totuudenkaltainen seikka vaan ainoastaan median luoma harhaluulo.


      • Hyviskä
        jabu kirjoitti:

        Mutta: Mielestäni tuossa ei ole vikaa. Jos luet tekstin tarkemmin, niin siitä pitäisi ilmetä, että tarkoituksena on kiinnittää huomio siihen seikkaan, että poikia sanotaan homoiksi (yleisin miehestä käytetty sana), mutta tyttöjä ei haukuta huoriksi (mikä taas on yleisin naisesta käytetty sana) pelkän pukeutumisen takia. Vaikka lesbo ja homo vastaisivat toisiaan parhaiten sanan varsinaisen merkityksen mukaan, tässä tapauksessa huora vastaa paremmin homoa, koska tarkoituksena on kiinnittää huomio sanan käyttötiheyteen.

        Miksi tyttöjä pitäisi haukkua huoriksi? Tasapuolisuuden vuoksiko?

        Pojat pukeutuvat(tai heidät puetaan) tietyllä tyylillä. Siksi heitä nimitellään. Pitäisikö tyttöjä muka sitten ruveta haukkumaan vain tasapuolisuuden vuoksi, että kaikki nimiteltäisiin yhtä paljon? Eihän kenenkään nimitteleminen ole oikein, eikä poikien haukkuminen tee aiheelliseksi tyttöjen haukkumista.

        Omasta mielestäni poikia ei ole edes haukuttu homoiksi. Ainoastaan heidän tyyliään on moitittu homomaiseksi. Tyttöjen tyylissä ei ole havaittu mitään vikaa, joten siksi sitä ei ole moitittukaan.


      • Jabu
        Hyviskä kirjoitti:

        Miksi tyttöjä pitäisi haukkua huoriksi? Tasapuolisuuden vuoksiko?

        Pojat pukeutuvat(tai heidät puetaan) tietyllä tyylillä. Siksi heitä nimitellään. Pitäisikö tyttöjä muka sitten ruveta haukkumaan vain tasapuolisuuden vuoksi, että kaikki nimiteltäisiin yhtä paljon? Eihän kenenkään nimitteleminen ole oikein, eikä poikien haukkuminen tee aiheelliseksi tyttöjen haukkumista.

        Omasta mielestäni poikia ei ole edes haukuttu homoiksi. Ainoastaan heidän tyyliään on moitittu homomaiseksi. Tyttöjen tyylissä ei ole havaittu mitään vikaa, joten siksi sitä ei ole moitittukaan.

        En minä sanonut, että tyttöjä pitäisi haukkua. Minä haluan tietää minkä takia poikia haukutaan. Onko jollain oikeasti perustelut miksi poikia pitää joka käänteessä sanoa homoiksi. Onko se vain niin, että suomalainen heteromies ei saa näyttää tyylikkäältä, vaan saa pukeutua ainoastaan sellaisiin housuihin mistä näkyy persvako. Mitä taas tulee tyttöjen pukeutumiseen... Ainoa asia mitä miehet heissä katsoo on tissit ja perse. Ei kukaan katso sitä mitä heillä on päällä. Ainakaan niin kauan kun heillä on edes jotain päällä.

        Nyt siis ollaan päästy siihen, että poikien homottelu johtuu heidän pukeutumistyylistään.
        Mutta... Minä en ymmärrä miksi se olisi homomainen. Minun mielestäni se on sellainen millä tavalla kuka tahansa itseään kunnioittava heteromies voisi pukeutua lähtuessään pokaamaan naista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe