LOTR- trilogia arvostelu:)

OmPPuLiiNuNeN

Omat arvosteluni:

Sormuksen ritarit:

Ehdottomasti paras leffoista. Sopivan pituinen, jaksaa katsoa samalla
heitolla, eikä tarvii tyhmästi pätkiä about tunnin katsomisiin...
Roolihenkilöt ovat uusia ja heistä ei ole ilmaantunut niitä ärsyttäviä
piirteitä, joita ilmestyy kahdessa muussa leffassa... Musiikki on
tooooosi hienoa! Se Moria kohta on tosi upee!!
Arvosana: 10

Kaksi tornia

Tänkin viel suhtkoht kattoo. Sotaa on niin hirveesti eikä se oo kovin
mielenkiintosta ja vaihtelevaa katottavaa. Aragorn on aika isossa osassa
tässä, mut mua ärsyttää SUURESTI sen vehtailut sen sen yhen muijan
kaa..... Murr! Aragorn kuuluu Arwénille ja sillä siisti!!!!!
Arvosana 10-

Kuninkaan paluu

Tosi upeetatietokone animaatiota! Paljon parempaa ku muilla ja eihän
niissä sitä oikeestaan ookkaan paljo yhtään.... Ne taistelu fantit ja ne
ihme sarvikuonot on tosi hienosti tehtyjä...
Tää on mun mielestä kaikista paras nyt kun ajattelee elokuvaa :)
Arvosana: 10

Sitten teijän vuoro !

6

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      'Kuninkaan paluu
      Tosi upeetatietokone animaatiota! Paljon parempaa ku muilla ja eihän niissä sitä oikeestaan ookkaan paljo yhtään....'

      Jaa, ei ollut juuri yhtään vai? Luuletko Morian goblineiden olleen oikeita näytelijöitä? Entä Balrogin? Morian portaikossa juoksu? Entä sotajoukot Torneissa, kaikki nyttelijöitä vai? Entit? jne, jne

      • Legöviel

        Olihan niissä animaatioita, mutta minun mielestä ne ei ollu niin hyvin tehty kuin Kuninkaan paluussa.
        Siinä Morian portaikkossa juoksusta minulle tuli automaattisesti mieleen ne jotkut vahanukkse animaatiot. Se kohta ei oltu tehty mitenkään hyvin.

        Tämä oli vaan minun mielipide.


    • Leme

      Ensin muuten kysymys, kuinka parhaaksi sanomasi elokuva saa sinulta 10 mutta silti toinen saa 10 ...Asteikko vähän erikoinen:)

      Jotenkin kun itse muisti kirjojen tapahtumat aikanaan elokuvateatterissa kaikki leffat itse kun kävi katsomassa niin hiukkasen ehkä katseli eri silmällä.

      Ensinnäkin Sormusten ritareista 2 tuntia tuntui pelkältä pohjustukselta jotenkin ja vähän jäi sellainen hyppimisen maku enemmän kuin muissa elokuvissa. Tottakai kirjassa olevia oleellisiakin juttuja on pakko pudottaa pois elokuvasta aina mutta esim. Tom Bombadilin kokonaan puuttuminen oli aika silmiinpistävä juttu.

      Muutenkin vähän sellainen että hyppi kohdasta toiseen aika nopeasti ja esim. tuttu joka ei ollut kirjoja koskaan lukenut oli aika pihalla mistä missäkin jutussa nyt on kyse. Vielä kun tehosteita ja toimintaa oli aikalailla vähän niin hiukan puuduttava leffana, ei mahda mitään.

      Kaksi tornia taas oli parempi, siinä kuitenkin tarina edennyt ja enemmän tehosteita yms. Tosin ehkä kirjanakin vähän sellainen suvantovaihe jonka kyllä näki elokuvassakin. Juonta vietiin eteenpäin mutta käytännössä ennen loppua ei ihmeitä tapahtumia ollut. Jokainen vain tahoillaan meni loppuhuipentumaa kohti ja oikeastaan komeata elokuvassa oli vain rautapihan hävitys lopussa. Olihan kaikkea muutakin tehostetta mutta hiukan sellaista hidastempoista.

      Kuninkaan paluu taas jotenkin sitten oli jo helmi, ehkäpä juuri siksi että siinä tiesi jo katsomaan mennessä että tapahtuu paljon ja VARMASTI on komeita efektejä kun muisti rautapihan kakkosen lopusta. Se sitten oli kyllä tosiaan niiden 11 oscarin arvoinen. En ole niin komeasta tehosteleffaa vielä nähnytkään kuin se ja juonikin nidottiin siinä kirjasta aika paljon paremmin yhteen mielestäni kuin esim. Sormuksen ritareissa. Meni jotenkin paljon joustavammin ja lineaarisemmin.

      En sitten tiedä vaikuttaako katseluympäristö jotenkin mutta tuossa sitten kun joku aika sitten ostin sen paketin jossa on kaikki 3 elokuvaa niin kotona katsellen ja kerran nähneenä kun ajankuluksi elokuvia laitoin kerran pyörimään niin esim. sormuksen ritaritkin on sellainen että ihan viihdyttävä. Ei tarvitse kiinnittää huomiota juoneen yms. kun aikaisemmin katsonut. Huomasi elokuvissa paljon sellaista pientä hienoutta jota ei leffassa huomannut, juuri pitkälle sen takia että osan elokuvista kun koki aika puuduttavaksi. Odotteli vain että jotain alkaa tapahtumaan.

      Makukysymyksiä tietenkin mutta itsellä näin.

    • elokuvadiggari

      Oliko toi arvostelu vitsi?

      Muahh hah hhaa. Ainakin itse sain hyvät naurut siitä irti.

      Miten voit antaa elokuvalle 10- kun se mielestäsi "viel suhtkoht kattoo`"?

      Jätä elokuvien arvostelu osaavammille tai perustele edes mielipiteesi.

    • mersu & pepsi :D

      mä arvostelen kaikki lyhyesti ja ytimekkäästi:
      sormuksen ritarit/the fellowship of the ring
      10 on ihuna :) (mulla 3:na)
      kaksi tornia/the two towers
      10 ihuna ;) (mulla 2:na)
      kuninkaan paluu/the return of the king
      10 IHUNA ;) (mulla 1:nä)

    • hohhoh

      Sormusten ritarit: 7 , oli sentään lyhin elokuvista, Kaksi tornia: 5, sitä samaa mitä ykkösessä, Kuninkaan paluu: 6 aivan liian pitkä ja sitä samaa jälleen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe