Älä turhaan lausu Jeesuksen, sinun Jumalasi, nimeä.

,,,...

2. Moos. 20:7 Älä turhaan lausu Jeesuksen, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Jeesus ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

5. Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Jeesuksen, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Jeesus ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

3

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jejejejje jeesus

helluntaiseurakunnassa lausutaan satojakertoja herran nimeä turhaan.

• TOINEN KÄSKY:
        ”Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä”.
        ---
        Kaikissa asioissamme saamme kääntyä Jumalan puoleen. Jumala kuulee meitä, kun kutsumme häntä luottavaisesti nimeltä. Käytämme hänen nimeään oikein, kun tunnustamme hänet ainoaksi Jumalaksemme ja rukoilemme häntä kunnioittaen ja kiittäen.

Jumalan nimi on pyhä.
        Isä meidän-rukouksessa mainitaan, että Jumala on Isämme ja heti sen jälkeen ”pyhitetty olkoon hänen nimensä”.

Meidän tulee välttää Jumalan nimen väärinkäyttöä. Meidän ei tule ajaa omia etujamme tai alistaa toisia Jumalan nimessä.
        Väärinkäyttäessämme Jumalan nimeä syyllistymme kielen synteihin. Jumalan nimi on lausuttava vakavasti ja vilpittömästi.

Jumalan nimen väärinkäyttössä on kyse vakavasta asiasta. Liittyyhän siihen uhkaus: ”Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään”.
        Meidän on kerran tehtävä tiliä jokaisesta turhasta sanasta, joka huuliltamme lähtee (Matt.12:36). Rukoillessamme meidän ei tulisi hokea Jumala- tai Jeesus-nimeä (Matt.6:7).

Elämässä käy hyvin niille, jotka pitävät käskyt!

• ,,,...

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan minun, joka olen minut itseni lähettänyt.

38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan minun tahtoani, joka olen minut itseni lähettänyt.

49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan minä, joka olen minut itseni lähettänyt, olen itse antanut minulle itselleni käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Jeesus, Jeesus, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jeesus, Jeesus, miksi minut hylkäsit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66