VAROKAA AURINKOPALLO:COM

HUOOOH

Tämä en varmaan jo käsitelty täällä aiakisemminkin, mutta itse menin lankaan viime kuussa!
Olen ( kai ) saanut tekstiviestin puhelimeeni, jossa tietämättäni tai lukematta loppuun osallistunut kilpailuun ja samalla sitoutunut maksamaan osallistumisestani 5 e viikossa!!!
" . Palvelun tarjoaa Funtastix Services OÜ. Palvelulla ei ole peruuttamisoikeutta. Tilaus laskutetaan viiden euron erissä viikottain matkapuhelinlaskussa. Palvelulla on neljän viikon minimitilausaika joka laskutetaan tilausvahvistuksen yhteydessä".

Olen nyt siis maksanut kuukaudesta 20 e!!! Onneksi vihdoin huomasin sen laskustani ja sain peruttua " tekemäni (?!!!) tilauksen" :
Tämä on kyllä niin törkeää!
Miten Suomen kuluttajaviranomaiset voivat hyväksyä tällaisen!!
Aika paljon varmaan ko. nimestä päätellen virolainen yritys , on saanut kerättyä rahaa, kun tilauksesta joutuu aina vähintään tuon 20 e maksamaan!!!

35

1885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kataonna

      OU ei ole suomalainen yritys eikä Suomen kuluttajasuojalla ole asian kanssa mitään tekemistä.

      • Hori

        Täh en ole kuullukkaan


    • kaalamo1

      Miten sait peruttua laskusi?
      Itse en onnistunut sitä monista yrityksistä huolimatta tekemään ( useita viestejä firmalle ). Todella törkeää rahastusta!!

    • LOMAKUUME 4

      Itselleni kävi juuri samoin. Osallistuin kerran Vantaan paikallislehdessä olevaan matka-arvonta kisaan tekstiviestillä, jossa ei kerrottu, että kysymyksessä on jatkuva maksullinen palvelu 5 euroa viikossa. Rupesin ihmettelemään kun joka viikko rupesi puhelinsaldosta häviämään rahaa, vaikka en ole soitellutkaan tai viestejä lähetellyt. Joka viikko rupesi tulemaan tekstiviesti katso aurinkopallo.com jne. ja kun viestin katsoo palaa rahaa 5 euroa ja jatkossa joka viikko 5 euroa. Onneksi nyt älysin mennä katsomaan ko. palveluntarjoajan nettisivuilta tietosuojakäytännöt ja toivon mukaan niiden ohjeitten mukaan sain peruutettua tilauksen ja maksut.
      Ihmettelen miten paikallislehdessä voidaan tälläistä toimintaa sallia. Mainos näytti ulospäin asialliselta, mutta maksuista ei ollut mainintaa. Kyllä olisi kuluttaja-asiamiesten tehtävä vähän selvittää asiaa.

      IHMISET VAROKAA AURINKOPALLO:COM

      • LOMAKUUME 5

        Ilmeisesti aurinkopallo.com on sama firma kuin vuosi aikaisemmin näillä sivuilla puhuttanut matkapallo.net. Ainakin viestit tulee asmasta puhelin numerosta 17121.


    • Miten sait peruttua laskusi? Onko se mahdollista perua ennenkuin 4 viikkoa on mennyt?

      • Lomakuume 4

        aurinkopallo.com:in tietosuojasivuilla on ohjeet palvelun peruuttamiselle. Voi lähettää tekstiviestin numeroon 17205 pallo stop. Lisäksi kannattaa laittaa vielä menemään saman tien markkinointikielto viesti samaan numeroon pallo esto

        Olisi kiva tietää miten muut ovat tälläisen huijauspalvelun piiriin joutuneet; olisin laittamassa tästä asiaa kuningaskuluttajaohjelmaan, jos löytyisi todiste lehtimainoksesta. Itse en enään löydä lehtimainosta johon vastasin, koska aurinkopallo.com väittää että olen osallistunut heiden nettisivujensa kautta, jota todellakaan en ole tehnyt.


      • Lomakuume 5
        Lomakuume 4 kirjoitti:

        aurinkopallo.com:in tietosuojasivuilla on ohjeet palvelun peruuttamiselle. Voi lähettää tekstiviestin numeroon 17205 pallo stop. Lisäksi kannattaa laittaa vielä menemään saman tien markkinointikielto viesti samaan numeroon pallo esto

        Olisi kiva tietää miten muut ovat tälläisen huijauspalvelun piiriin joutuneet; olisin laittamassa tästä asiaa kuningaskuluttajaohjelmaan, jos löytyisi todiste lehtimainoksesta. Itse en enään löydä lehtimainosta johon vastasin, koska aurinkopallo.com väittää että olen osallistunut heiden nettisivujensa kautta, jota todellakaan en ole tehnyt.

        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/226384-matkasivusto-latkii-maksullisia-tiedotteita-puhelimeen-osa-kuluttajista-luullut

        Ohessa linkki Länsiväylän artikkeliin koskien matkapallo.net:in toimintaa.

        Matkapallo.netin toimijaksi mainittu artikkelissa Funtastix Services OU, joka on sama kuin nyt toimiva aurinkopallo.com

        Huijaus sen kun jatkuu

        Oikeasti kuningaskuluttaja ohjelmassa olisi hyvä antaa ohjeita siitä miten toimia jos epäilee joutuneensa mobiilihuijauksen uhriksi.


      • huijattu100
        Lomakuume 5 kirjoitti:

        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/226384-matkasivusto-latkii-maksullisia-tiedotteita-puhelimeen-osa-kuluttajista-luullut

        Ohessa linkki Länsiväylän artikkeliin koskien matkapallo.net:in toimintaa.

        Matkapallo.netin toimijaksi mainittu artikkelissa Funtastix Services OU, joka on sama kuin nyt toimiva aurinkopallo.com

        Huijaus sen kun jatkuu

        Oikeasti kuningaskuluttaja ohjelmassa olisi hyvä antaa ohjeita siitä miten toimia jos epäilee joutuneensa mobiilihuijauksen uhriksi.

        Minullekin on tullut juuri 2 puhelinlaskua Funtainment-nimiseltä firmalta (=rantapallo.com) ja Elisa pyysi minua selvittämään sotkun firman kanssa ja jouduin maksamaan itse laskun. Nyt kyseinen firma ei anna periksi, että en ole tilannut heiltä mitään vaan pyytää kotona "selvittämään selkeät puhelimen käytön säännöt". En ole saanut mitään tuotetta tuota 5€/viikko vastaan.En myöskään löydä mitään lähetettyjä viestejä, esim. viestiä "Pallo ok", jolla olisin muka vahvistanut tilaukseni.
        Törkeää huijausta! Käännyn poliisin ja kuluttaja-asiamiehen puoleen. Selvä huijaus, jota moni ei heti huomaakaan vaan maksaa kiltisti laskut. Minä hankin puhelinoperaattorin kautta eston omaan puhelimeeni, niin ei ainakaan tule enää laskua.


    • Tillontaara

      Jaahas aloin tutkia mikä mulle lähettelee viestejä niin joku aurinko rantapallo vaikka ihan on roskapostia.

    • Tallinnantytöt
      • Tallinnantytöt

    • 20late15

      apua en saa poistettua tuota . vaikka monta kertaa olle yrittännyt ei olle vasta kuin 10 euroa vienyt mutta se kova raha eläkeläiselle!!

      • 15aamu15

        www.mapel.fi. Sitä kautta voi saada rahat takaisin se on markkinointi tekstiviestien lautakunta. Olen itsekkin joutunut aurinkopallon huijauksen kohteeksi. Soitto omalle operaattorille niin minä ainakin sain eston että siitä numerosta ei pystytä enää lähettämään minulle viestejä. Samoin pallon omalla sivulla on tekstiviestinumero, johon saa lähetettyä lopetusviestin. Sanovat ainakin että se viesti on ilmainen, joten siihen on kai luottaminen. Käsittämätöntä ryöstämistä tuollainen touhu!


    • harmistunut

      Osallistuin arvontaan mutta en vahvistanut pyydetyllä tekstillä, eli PALLO OK. Nyt luen seuraavan puhelinlaskun huolella...

    • hölmöt

      no voi syyttää ihan itteensä jos ei osaa lukea ton vertaa

    • Laicca

      Et oo ainoa! Mulle sama juttu! Enkä edes avannut tekstiviestejä! Silti puh. laskussa oli €20 ylimääräistä! En ole kyseisen "firman palveluita" koskaan käyttänyt, mutta silti laskutetaan! Ainakin minä laitoin eston ja poiston kys. firman palveluihin. Saas nähdä paljon sekin sit maksaa??? Mun puh. laskussa lukee kyl "Feeltainment OY" ja numero 17121. Osoite on Helsingin punavuoressa ja yllä yhteystietona c/o Laakso. Kohta väsään rikosilmoituksen poliisille. Ei siis ole kysymys siitä, että olisimme "holmöjä" ja ettemme muka osaisi käyttää puhelinta, vaan siitä, että toihan on rikollista toimintaa! Tiedoksi vaan siis sinullekin joka kirjoitit "hölmöt"!

      • jenniina1

        Miksi väsäät kohta rikosilmoituksen? Mikset heti netissä? Tuo on selvä rikos ja siksi rikosilmoitus. Tehkää kaikki huijatut perässä.


    • pirumaurinperikoon

      https://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2166921&kielikoodi=1&tarkiste=98308B13ED8C0EC548CC0B25DE3D9FDE7D6A1CA3&path=1547;1631;1678

      http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/feeltainment oy/22317447
      Toimitusjohtaja Mauri Antero Laakso

      Minulle on myös hämärän peitossa miten olen onnistunut pääsemään Avoisan Herran tekstarilistalle. Toivon tämän Mauri-herran saavan vielä tässä elämässä maistaa omaa lääkettään.

      Seuraavaksi http://www.mapel.fi/ tekemään ilmoitusta.
      Tsemppiä kuikille huijatuksi tulleille.... Laitetaan joukkovoima jylläämään....

    • 015

      Hei! Minä erehdyksissäni myös vastasin Aurinkopallo-com 21.6.2015--- mitä nyt voin tehdä????

    • aivalo

      Itse katkaisin lähettämällä sähköpostia 1§7121 [email protected].
      En myöskään tiennyt että olisin hyväksynyt mitään viikko maksuja enkä
      saanut mitään rahan vastineeksi, vain viestejä jotka tulkittiin tilatuksi. Sain
      lupauksen että laskutus loppuu.

    • Höynäytetty

      On uskomatonta ettei kuluttajavirasto tai poliisi tee yhtään mitään vaan facebookin ja googlen sivuilla riehuvat nettihuijarit voivat rahastaa "meitä" suomihölmöjö miten tahtovat. Yksi sellainen on jobform! pysykää poissa heidän ilais tarjouksistaan!

    • ähvätti

      Olen kuullut, että jos vastaat ulkolaiseen numeroon, se on samalla tilausvahvistus. Eli tilaat palvelun X hintaan Y kesto Z.

    • kryssikoplous

      Olisi kiva kuulla miten sinulla "harmistunut" 25.4.2015 14:35 kävi, saitko koskaan laskua? Jos sait, miten pääsit pallostasi eroon? Ise lankesin arvonta-ansaan pari päivää sitten.

    • sa5

      Miten saan palvelun katkaistua

    • sa5

      Miten sait funtastix laskun peruttu

    • EiAutomaattiVeloituksia

      Nämä pitäisi lailla kieltää! Samoin myös Visa-kortin kohdalla, ettei mitään jatkuvia sitoumuksia hyväksyttäisi. Minä inhoan kaikkea automaattista veloitusta, eikä minulla ole mitään tämän laatuista. Minä osaan maksaa laskuni itse.

    • Verkkokauppa

      Minä sanoisin VAROKAA Verkkokauppaa, joka järjestää rajattuja myyntejä. Todellisuudessa asiakkaille ei ole myytävänä montakaan laitetta. Kaikki on varattu etukäteen. Itse kokeilin asiaa, kun kaveri kertoi siitä minulle. Nettikaupan avauduttua olin klikannut 0,01 sekunttia avautumisen jälkeen. Kaikki tavarat oli myyty!!!!!!!!!! ... eli todellisuudessa ne oli varattu jälleenmyyjille, kuten kerrotaan. Asiakkaat osatta vain sikakalliita normaalihintaisia tuotteita. Kannatan reilua ja oikeudenmukaista kaupankäyntiä, joten haen tarvitsemani muista kaupoista. VAROKAA VERKKOKAUPPAA!!!!!!!!!

    • Menettänyt

      Hei, miten sait peruutettua tilauksen?
      Kysyy paljon rahaa menettänyt

    • huijattuhölmö

      Minäkin typerys höynähin samaan! Kyllä otti pattiin kun puphelinlaskusta lähti 20€ niille huijareiile. Mitään et voi tehdä saadaksesi rahojasi takaisin. "Laillista" ryöstöä!
      Toivottavsti joku karma kostaa näille paskiaisille!!!

    • sk590

      Sama juttu, jotain olen tehnyt titämättäni. Kuluttajaviranomaisiin pitäisi ottaa yhteys. En pysty maksamaan, olen työtön.

    • VoiKristus

      Minulle tuli tuollainen viesti.. mitä tehdä.? En ole vastannut mitään.. Katsoin tuota nettisivua.. tosi kiero sivu, joku muu on laittanut minun puhelinnumeron ja tullut viesti minulle??
      LUKEE VIESTISSÄ: Asiakaspalvelu, [email protected]. Palvelun sulkeminen: PALLO sulje.
      Tilaus viisi euroa/vko. Säilytä nämä viestit.
      KOHTA TULI TOINEN VIESTI: Jos olet saanut tämän viestin aiheetta, Sinun ei tarvi tehdä mitään.

      Vahvista vastaamalla PALLO OK

      En ole laittanut mitään viestiä.. Pitää varmaan olla huomenna yhteydessä omaan puhelin operaattoriin!

      • nilkit

        Olen menettänyt aika ison summan kun en ole tajunnut seurata. Onkohan rikosilmoitusta yritetty? Laitan heti huomenna.


    • Anonyymi

      Rikosilmoitus poliisille, viestit tulee jostai lähteistä niitä ei voi jäljittää. Tuli noin 20 viestiä poistin kaikki sit luin että jos et ole tilannut mitään lähetä ok. Sen jälkeen tulee laskut, onneks operaattori poisti laskut kun lähetin tämän viestin heille. Ei uskalla aurinkopallo kitistä harhauttavista viesteistä kun lähettää sellaisia.

    • Anonyymi

      Mulle tuli sama scammi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe