Tarvisin n 3500-6000€ lainan lähiaikoina. Mitähän kautta olisi järkevin eli suomeksi sanottuna edullisin ottaa? Pankista vai joitain noita mainospostin mukana tulleita lainamainoksia?
Mistä järkevin ottaa n.5000€ laina?
12
422
Vastaukset
- 13+15
Yleensä pankki on edullisin. Tommonen summa menee jonain joustoluottona, tai sitten luottokortti.
- qwerfgrew
S-Visa, kokonaiskorko tällä hetkellä karvan yli 6 %, ei tilinhoitomaksua.
- vielä ilmainen
Kesällä tosin on tulossa se tilinhoitomaksukin, 2 € per lasku. 24 € vuodessa on tietenkin edelleen edullisempi kuin useimmat muut luottokortit. Ja tilinhoitomaksu menee vain jos luottoa käyttää.
- 309hik9
En ottaisi kulutusluottoa muualta kuin pankista, sillä muut kuin pankit perivät kiskurikorkoja, jotkut jopa 100 prosentin nimelliskorkoa, jonka naamioivat kuukausikoroksi.
- Lainaaja laine
Vakuudellinen pankkilaina. Korko reilu 3 % plus lainan perustamismaksu
- korota
mulla on OP visa korotettu 6 000 euroon.....helppo juttu,....
- Taloudenpito?
Jos on erittäin tärkeä meno, niin ottaisin pankkitililtä tai muista sijoituksista. Onhan sinulla puskurirahasto, onhan? Vaiko saldo nolla ja kulutusluottoa vielä tarvitaan päälle?
- 9+8
Taloudenpito? kirjoitti:
Jos on erittäin tärkeä meno, niin ottaisin pankkitililtä tai muista sijoituksista. Onhan sinulla puskurirahasto, onhan? Vaiko saldo nolla ja kulutusluottoa vielä tarvitaan päälle?
3500 - 6000 euron puskurirahasto on kyllä monelle epärealistisen suuri tavoite, vaikka hoitaisi talouttaan hyvinkin.
- Pitopöytä
9+8 kirjoitti:
3500 - 6000 euron puskurirahasto on kyllä monelle epärealistisen suuri tavoite, vaikka hoitaisi talouttaan hyvinkin.
Mielestäni tuo olisi erittäin pieni puskurirahasto, mutta taidat olla oikeassa. Monelle varmaan tosi epärealistista. Sitten ollaan pienenkin vastoinkäymisen kohdatessa lirissä. Monella onkin miinusmerkkinen puskurirahasto jo valmiina.
Itse pidän noin puolen vuoden tuloja vastaavan summan helposti rahaksi muutettavassa muodossa. Varsinaiset sijoitukset ovat sitten erikseen, osakkeissa ja kiinteistöissä. JA MUUTEN olen aivan keskituloinen, enkä mikään kultalusikka per*eessä syntynyt.
Suosittelen kuitenkin jokaiselle puskurirahastoa, vaikka sitten huonotuloisena pienempää sellaista. Pikkuisen joka kuussa sivuun vaikka vähästäkin. Nukuttaa huomattavasti paremmin. - korota
Taloudenpito? kirjoitti:
Onhan sinulla puskurirahasto, onhan?
- Juu kyllähän mulla puskurirahhoo löytyy tililtä heti.....ett mäkin sen pikku puskurirahan otan tililtä....visa on vaan pakko olla kun tulee ulkomailla matkusteltua
Vaiko saldo nolla ja kulutusluottoa vielä tarvitaan päälle?
- saldo just tällä hetkellä 33 100 euroo ja ei yhtää lainaa tai luottoo....eiku visaa oon vinguttanut 258 euron verran (hotellimajoituksen maksu, kun varattu ulkomailta)
- .äp
Vai että oikein ottaa... Otat sieltä mistä ANNETAAN, jos saat.
- Laine lainaaja
Ei lainat ole tarkoitettu köyhille ja pienituloisille. Viimestään siinä vaiheessa kun epäilee saako lainaa niin pitää miettiä tarkkaan todella tarkkaan mihin on ryhtymässä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839