Tästä saattaa tulla vuosisatamme merkittävin sunnuntai

Hyvä homma tämä

Käännekohtana kirkon häpeälliselle lopunalulle, ja eroamiset senkun kiihtyvät !

9

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 13

Toivottavasti lisääntyvät myös liittymiset vakavammin otettaviin kirrkokuntiin.

Vaikka aloittaja ei tarkoitakaan samaa kuin minä, parhaimmillaan tästä kehkeytyy uusi uskonpuhdistus.

• utti

Kirkollahan on lopulta aika vähän tekemistä uskon kanssa. 75% väestä kuuluu siihen ja lähinnä vain siksi että heidät on pakkoliitetty ennenkuin osaavat itse sanoa sanaakaan. Osa ei vanhempanakaan edes tiedä kuuluvansa kirkkoon. Merkittävä osa tuon uskonnolliseksi mielletyn yhteisön jäsenistä ei usko oikein mihinkään, eikä kirkkokaan pysty edes määrittelemään kunnolla mihin se uskoo, saati mihin jäsentensä pitäisi uskoa. Päinvastoin se pyrkii välttelemään noita kysymyksiä.

Olisihan se melkoinen edistysaskel ihan kaikille jos tuollainen epämääräinen valtion jatke katoaisi ja uskovat kuuluisivat oikeasti uskonnollisiin yhteisöihin ja he jotka eivät usko eivät kuuluisi. Aika uskomatonta ettei asia ole jo noin.

• pysäytys

Ainakin laittaa ajattelemaan.
      Muitakin kuin arkkipiispaa

• piispalle piiskaa

Oivallinen ajankohta,minä ainakin jätän väliin joulunajan kirkolliset tapahtumat.
      Joissa ennen olen käynnyt.
      Varmaan saa pappi puhua tyhjille joulukirkossa,tätä menoa.
      Terv.entinen seurakuntalainen

• jouluna muistetaan.oivallinen ajankohta.

• Itsemurhat vähenevät

Onhan se helppoa ortodoksien ja vapaiden suuntien istua toisten housuilla tulee. Luterilaisten on pakko pysyä kehityksessä mukama, jos ajatellaan että kirkko toimii tässä maailmassa. Espanjassa ynnä muualla jopa katolinen kirkko on kehityksen kyydissä ja meitä edellä.

On aivan sana mitä ortodoksit sanovat, juna menee kuitenkin, että aivan turhaan ortodoksien piispat hurskastelevat. Yksityinen ortodoksi on varmaan yhtä liberaali kuin luterilainenkin, eli yli 50 % sukupuolineutraalin puolella.

• Vapauta itsesi

Monet näistä ns. uskovaisista muistuttavat islamilaisia. Yritetään vaikka millä konsteilla saada ihmiset uskomaan niin kuin itse uskotaan. Voitko sinä tosiaan pistää taivasosuutesi pantiksi, että jos joku kumartelee sinun ohjeidesi mukaan, niin hän pääsee taivaaseen.

Mitä enemmän olen kuunnellut näitä tosiuskovaisia sen vähemmän olen uskonut. Taivaskin on kadonnut jo vuosia sitten. Suosittelen sinua elämään nyt, sillä kuoleman jälkeen se ei ole mahdollista. Kiskaise itsesi orjuuttajien kynsistä vapaaksi, liity kirkkoon, jos se sinusta on välttämätöntä. Kirkko tekee sentään jotain hyvääkin saamillaan verorahoilla toisin kuin kaiken maailman lahkosaarnaajat.

• kerro-lisää

Mikä on syynä? Miksi nyt ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      225
      4033
    2. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      133
      3487
    3. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      295
      2822
    4. Kesäaika on normaaliaika...

...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul
      Maailman menoa
      262
      2344
    5. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      1986
    6. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      43
      1689
    7. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      51
      1686
    8. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      53
      1407
    9. Tulen hulluksi hänestä

Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu
      Ikävä
      70
      1328
    10. Ensimmäinen kuukausi palkatatta

Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty
      Kansallinen Kokoomus
      109
      1158
    Aihe