Onko luultu ylpeäksi?

4+6

Ihan mielenkiinnosta kysyisin että onko muut pitäneet teitä ylpeänä vaikka oikeasti on kyse ujoudesta? Oletteko kuulleet kommentteja?

16

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alakulo

      Varsin usein.. Yhdistä tähän vielä masennus ja luulo siitä ettet ole yhtään kiinnostava henkilö, tai olet jopa ruma mielestäsi, vaikket sitä todellisuudessa olekaan, niin syntyy aika isoja solmuja ihmisten ilmoilla.

    • 4+6

      Mulla tuo on ehkä jonkinlainen defenssi että yritän näyttää ulkoisesti kovalta koska yritän peittää ujouttani/herkkyyttäni.
      Yleensä muut ei ollenkaan ymmärrä hiljaisuuttani ja jopa tuntuvat loukkaantuvan siitä.
      Helposti aletaan puhua selän takana ja haukkumaan, vain koska olen hiljainen, ilmeisesti he luulevat että en halua olla heidän kanssaan tekemisissä ja kostavat sen.

    • itsetunto mennyt

      Mulle on mm. huudettu etten puhu mitään eikä kukaan halua mun seuraa. Tiedän monia hiljaisia ihmisiä enkä ole koskaan nähnyt muille oltavan näin ilkeitä. En tiedä miksi juuri mun hiljaisuus on niin hirveä asia. Tietysti kaikki ei suhtaudu noin agressiivisesti, mutta olen huomannut että ihmiset saattaa käyttäytyä kylmästi mua kohtaan. Uskon että ujous sekoitetaan helposti ylpeyteen.

      • 4+6

        Joo, tuo on kyllä kumma juttu miksi hiljaisille tiuskitaan ja ollaan ilkeitä vaikka se hiljainen ihminen ei käyttäydy huonosti eikä varmasti halua kenellekään mitään pahaa.

        Puheliaiden ekstroverttien on niin vaikea asettua ujojen hiljaisten asemaan että tulkitsevat hiljaisuuden varmaankin siten että toinen pitää itseään parempana mikä on ihan järjetöntä koska tosiasiassa se tilanne on päinvastainen eli se hiljainen ujo henkilö ei ehkä pidä itseään tarpeeksi hyvänä hakeutuakseen toisten seuraan tai ei vain uskalla.

        Pitäisikö jokaisessa uudessa työpaikassa tai koulussa aluksi painottaa kaikille että olen sitten todella ujo ja hiljainen enkä tarkoita sillä mitään pahaa? En kyllä tiedä onnistuisiko sekään..


    • hypoglykemia

      Monesti en itse yksinkertaisesti osaa sanoa mitään keskusteluun joten ehkä musta saa kuvan ettei mua kiinnostaisi edes osallistua keskusteluun.
      Tätä voisi jo sanoa lose-lose -tilanteeksi, jos kerrot että olet ujo ja et tiedä mitä sanoisi niin sua pidetään epäsosiaalisena friikkinä mutta jos pysyttelet vain hiljaa niin sua silti pidetään epäsosiaalisena friikkinä :S

    • piimä:D

      en tiedä. Ehkä pidettäisiin jos olsin aina vakavan näköinen, mutta olen aina peitellyt ujoutta hymyllä.
      Vanhemiten olen yrittänyt olla korostuneen avoin, ystävällinen, puhelias ja iloinen, mutta katson kadehdien niitä jotka sädehtien itsevarmasti ovat tilanteessa kuin tialnteessa.
      Mun ujos on muotoutunut hieman hassuksi, sukuperintö, josta taistelen ulos. Silti punastuminen, esitelmät ovat maailman loppu ja silloin tunnen saavani sydärin. Mutta on hassua että hiljaisuuutta pidetään ujoutena :D näin aina kun ei ole koko ajan äänessä, vaikka ei edes ujostuttais.

      • sdfhdgbfngmfmh

        Millainen on ihminen, joka "sädehtii kaikissa tilanteissa"? Narsistiko, joka itse luulee olevansa sellainen? Sekö ei joita sinä kirjoittaja pilkkaat? Nimimerkkinä jos on sana "piimä", eiköhän liene tarkoituksena kirjoitella epämiellyttävästi epäasiallisia... Ärsyttävää, että joku kirjoittaja ei tiedä tieteestä mitään, raivostuttavinta on jos joku ei tiedä edes sitä, että ei mikään ujous ole periytyvä ominaisuus. Ihmiset on yksilöitä, mutta mistäs häiriintyneet Suomi24- trollit vihakirjoittajat sitä tietäisi...


        Minä taas olen vanhemmiten päättänyt, että en hymyile jos ei hymyilytä. Nuorena luulin ( taidat olla aika nuori), että ihmisiä pitäisi koko ajan miellyttää kasvonilmeitä myöten. Tyyliin että pitäisi hymyillä vittumaisillekin ihmisille, joilla on arjessa huonot käytöstavat. Sitten kun itsetunto kasvaa, ei tarvitse enää. Hymy tulee luonnostaan silloin, jos ihminen kokee jonkun asian positiivisena, ei kait sitä kukaan muuten hymyile. (Eri asia tietysti se, että jos hymyilystä saa palkkaa: varmaan joidenkin kaupankassojen on vaikea olla hymyilemättä, tai se itseasissa olisikin epäkohteliaasta jos eivät yhtään hymyile asiakkaille.) Tää kulttuuri ei ole mikään Aasia Kiina Jenkkilä tms., missä olisi pakko pitää hymyä naamalla koko ajan ( ai niin mutta japanilaiset eivät hymyile, kiinalaiset yleensä hymyilee koko ajan).

        Ja minua on sitten ihan turha leimata mihinkään mielenterveysporukoihin. Se että jos kirjoittelen foorumilla jossa on paljon outoja, ei tarkoita että minä olisin. Ujous on luonteenpiirre, joka ei tee ihmisestä yhtään huonompaa.


    • möö

      Olen kuullut kyllä joidenkin ihmisten pitävän minua ylpeänä ja töykeänä, vaikka kaikki johtuu vain ujoudesta..

      • ylimielinenflirtti

        Mulla on yhtäkkiä mennyt käytös aivan toiseen ääripäähän. Ennen välttelin vieraiden ihmisten seuraa, en tykännyt small talkista ja jopa joissain tilanteissa pelkäsin väkijoukkoja ja ihmismassoja, ja minua luultiin sen vuoksi ylpeäksi. Ihmiset, joihin olen tutustunut, ovat paljastaneet, että vaikutin siltä että olen itsenäinen enkä kaipaa seuraa/uusia ystäviä.

        Nykyään yritän peitellä epävarmuuttani olemalla ylisosiaalinen ja puhumalla hirveästi satunnaisissa ihmiskohtaamisissa, joissa pitää väkisin small talkata. Koitan osoittaa hyväntahtoisuuttani olemalla korostetun iloinen ja hymyilevä, ja olen huomaavinani että nykyään musta luullaan että flirttailen kaikille. Mä en edes tiedä miten flirttaillaan.

        En vain osaa olla normaali ja neutraalin mukava, vaan olen nähtävästi aina joko tyly ja ylimielinen tai isken kaikkia. Hankalaa, varsinkin jos vahingossa saa jonkun kiinnostumaan tahattomasti, sitä on siis tapahtunut kerran-pari ja se on toooooosi vaivaannuttavaa.


    • ValitutSanat

      Estynyt persoonallisuus(häiriö), tarkemmin sanottuna häpeän kahlitsema persoonallisuus. Taustalla monesti myös (vaikka vain tunnetason) hylkäämiskokemukset lapsuudessa. Varmasti Suomessakin alidiagnosoitu ongelma, ajatellen sodanjälkeistä kasvatusilmapiiriä, sekä näiden ongelmien siirtyvyyttä sukupolvelta toiselle!

      • tyhjyyttä

        Joo, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.


    • Mua on sanottu itsekeskeiseksi ujouden ja epävarmuuden takia. Pitää se aika paljolti paikkaansa, koska ajattelen liikaa itseäni. Se on kuitenkin sanottu negatiivisessa merkityksessä, että muka olisin narsisti tai jotakin sinne päin.

    • ksdufhrughtyghtught

      Joo. Teininä. En osannut käyttää sellaista sivistymätöntä kieltä jota jotkut teinit käytti puheissaan ja se yhdistettynä kohtuullisen taviskauniiseen ulkomuotoon ja verraten hyvään koulumenestykseen ja ikäistään aikuisempaan aikuismaiseen käytökseen, niin... Ylpeäksihän siinä sanottiin. Kyllähän minä tietysti olenkin ylpeä, että ei siinä mitään. Olen ylpeä ihan siitä, että olen rehellinen ihminen jonka ei koskaan ole tarvinnut ketään kadehtia eikä kenenkään elämää vaikeuttaa. Siinä onkin riittävästi syytä ylpeyteen. Samaten siinä, että en osaa keskustella sivistymättömien ihmisten kanssa. Naurettavinta on, jos tyhmä ihminen pitää minua tyhmänä siksi, ettei ymmärrä mitä puhun. Mikäs olisi hyvä esimerkkitilanne... No vaikka jos joku tuntematon jossakin tokaisee, että no onpas vaikea tämä Euroopan taloustilanne. Minä siihen, että no miten kun oikeasti bkt- velkaisimpien maiden talous nousee kohisten, mikä on vaikeaa. Tyyppi jää tuijottamaan, EI TAJUA että puhun filosofisesti. Seuraavaks sanoo jotakin, että nökö kökö päläpälä kyllä mutta etkö sinä tiedä että Iltasanomissa juuri luki kuinka Saksa on mallimaa... Siinä vaiheessa keskustelua tyhmä yrittää opettaa viisaampaansa. Noin yleissivistyksestä jos puhutaan.

      Olen tosi mielelläni ylpeän näköinen, jos sillä vältän idioottien seuran. Tavallisissa ihmisissä eikä mitenkään ihmisissä ole mitään vikaa, mutta pitää olla normaalin tasoisella tavalla yleissivistynyt.

      • Ilo-Sofisti

        Ei kaikilla riitä enerkiaa ja mielenkiintoa lueskella taloustieteellisiä deologioita ja iteologioita summuita kirjanpidollisia pilkun panijoita. Toivottavasti et ole mikään ope ja valtasuhteessa sivistymättöminä pitämiisi ihmisiin, voi olla että olet väärällä alalla bedakoogisen motiivin puutteessasi ja tuhoisa sillai.


    • Ruffles

      On luultu. Tosin kohdallani on ollut kyse suunnattoman kärsimyksen säilömisestä niin, ettei kukaan vaan väsy, säikähdä, tule kanssamyrkytetyksi, yms.

    • Varma_tapa

      Kyllä luullaan vaikka mitä. Totuus tulee kuitenkin aikanaan ilmi, mutta silloin on jo aivan liian myöhäistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe