Hyvä verkkopankki ulkomailla pitkään matkustavalle?

Maailman Matti

Onko kokemuksia mikä verkkopankki tiedottaa tärkeistä asioista järkevällä tavalla heti suoraan sisään kirjautuessa? Eikä vain lähetä postia kotiosoitteeseen ja vetoa siihen että kyllä sinua on informoitu, kärsi tappiot ja murheesi vaan itse.

Nääs nykyisen pankin (Nordea) kanssa on tullut jo liian monta ylläriä
1. piti tehdä tärkeä nettimaksu, ja tunnuslukutaulukko olikin vanhentunut. Kotona kyllä odotti uusi. Verkkopankkiin pitäisi tulla ilmoitus että uusi on lähetetty ja entinen vanhenee päivänä xx.xx. Ja vielä parempi että itse voisi vaikuttaa milloin taulukko vaihtuu.
2. Toimenpiteitä vaativista osakeanneista tulee vain kirje kotiin, ei mitään vinkkiä verkkopankissa. Joissakin tapauksissa voi menettää huomattavia summia.
3. Ja nyt Visa-kortti oli yllätys yllätys mitätöity ja vaihdettu Masteriin, joka on kuulemma kotona odottamassa, olipa kiva olla Visalla hotellia maksamassa. Kyllä siitäkin voisi kertoa verkkopankin etusivulla että huom Visasi mitätöidään ennen aikojaan.

Nykyään monet matkustavat paljon ja ovat kuukausia pois kotoa, eikä kaikilla ole luottohenkilöä pankkipostia kotona lukemassa. Verkkopankin kautta olisi niin helppo lähettää tärkeitä yksilöllisiä tiedotteita.

10

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dhgf

      1. kotiin tulevassa uudessa taulukossa on päivämäärä, jolloin viimeistään edellinen taulukko vanhenee. Voit kuitenkin ottaa uuden taulukon käyttöön koska tahansa sitä ennenkin, ja vanha taulukko poistuu käytöstä sillä hetkellä kun käytät uutta ensimmäisen kerran. Tuo vanhenemispäivämäärä on yleensä yli kuukauden päässä saapumispäivämäärästä. Ja yleensä se taulukko saapuu siinä vaiheessa kun vanhalla listalla on parikymmentä käyttämätöntä numeroa.

      2. Nordea nyt ei muutenkaan ole maailman paras vaihtoehto osakesijoituksiin. Katso Nordnet / Lynx / IB sijoituskohteista ja omista toiveista riippuen (noista Nordnet kallein mutta toimittaa tiedot verottajalle suunnilleen oikein)

      3. Visa-korttien muuttamisesta Mastereiksi on kyllä tiedotettu, jopa minä olen asian huomannut vaikkei minulla Nordean Visaa olekaan.

      Nordean verkkopankin oikeassa laidassa on paikka tiedotteille. Ehkä osakejuttuja lukuun ottamatta (niistä en tiedä kun en käytä) siinä on kyllä ilmoitettu kaikeasta oleellisesta. Ja osakeanneistahan sinun pitäisi tietää, jos yhtään seuraat omistuksiasi?

      Taulukon vanheneminen on toki jonkinlainen ongelma. Säästöpankilla oli joskus muinoin pysyvä taulukko, miten lie nykyään?

      • Maailman Matti

        1. Mutta kun en ole kotona kuukausiin, ei paljon lohduta että taulukko on ilmoittamatta sinne lähetetty. Kait siitä taulukon lähetyksestä voisi verkkopankissa ilmoittaa. Ja taulukon vaihto olisi parempi tehdä milloin itse haluaa.

        2. Osakeannit tapahtuu joskus aika lyhyellä varoitusajalla, en minä niitä joka päivä ole vahtaamassa. Jos olet toisella puolella maapalloa, niin ei välttämättä edes aina niin tule seurattua Suomen tapahtumia. Näistäkin asioista olisi niin helppo informoida verkkopankin etusivulla heti kirjautumisen jälkeen.

        3. Joo kyllä joskus helmikuussa on tiedotettu että vaihdetaan v2014 aikana, minun kortti olisi ollut voimiassa v2014 loppuun. Eipä nyt tullut mieleen että yks kaks yllättäen kortti voitaisiin mitätöidä kesken voimassaoloajan. Kait siitäkin voisi helpolla verkkopankissa huomauttaa "Huom Visa-korttisi mitätöidään 30.11!"


      • mikä ongelma oli
        Maailman Matti kirjoitti:

        1. Mutta kun en ole kotona kuukausiin, ei paljon lohduta että taulukko on ilmoittamatta sinne lähetetty. Kait siitä taulukon lähetyksestä voisi verkkopankissa ilmoittaa. Ja taulukon vaihto olisi parempi tehdä milloin itse haluaa.

        2. Osakeannit tapahtuu joskus aika lyhyellä varoitusajalla, en minä niitä joka päivä ole vahtaamassa. Jos olet toisella puolella maapalloa, niin ei välttämättä edes aina niin tule seurattua Suomen tapahtumia. Näistäkin asioista olisi niin helppo informoida verkkopankin etusivulla heti kirjautumisen jälkeen.

        3. Joo kyllä joskus helmikuussa on tiedotettu että vaihdetaan v2014 aikana, minun kortti olisi ollut voimiassa v2014 loppuun. Eipä nyt tullut mieleen että yks kaks yllättäen kortti voitaisiin mitätöidä kesken voimassaoloajan. Kait siitäkin voisi helpolla verkkopankissa huomauttaa "Huom Visa-korttisi mitätöidään 30.11!"

        No hommaa joku naapuri, tuttava, ystävä, joka käy vaikka kerran parissa viikossa kämpässäsi katsomassa postit.
        Väität ihan vakavalla naamalla, että sulla ei ole ketään, joka niin voisi tehdä?
        Eikä koskaan matkalle kannata lähteä vain yhden kortin varassa, aina pitää olla varatili, varakortti, vakuutukset, jne.


      • M M
        mikä ongelma oli kirjoitti:

        No hommaa joku naapuri, tuttava, ystävä, joka käy vaikka kerran parissa viikossa kämpässäsi katsomassa postit.
        Väität ihan vakavalla naamalla, että sulla ei ole ketään, joka niin voisi tehdä?
        Eikä koskaan matkalle kannata lähteä vain yhden kortin varassa, aina pitää olla varatili, varakortti, vakuutukset, jne.

        No eipä tällä kertaa ollut, ja alunperin oli aikomus olla vain kuukausi ulkomailla mutta usein keikat venyyyyyy.

        Ja kuka on sanonut ettei ole varakorttia, varatiliä, vakuutuksia,...

        Siis kysymys oli, että onko jollakin pankilla paremmin hoidettu verkkopankin tiedotukset, esim kaikki kotiin menevät kirjeet tulisivat myös verkkopankkiin.


      • asiakas3
        M M kirjoitti:

        No eipä tällä kertaa ollut, ja alunperin oli aikomus olla vain kuukausi ulkomailla mutta usein keikat venyyyyyy.

        Ja kuka on sanonut ettei ole varakorttia, varatiliä, vakuutuksia,...

        Siis kysymys oli, että onko jollakin pankilla paremmin hoidettu verkkopankin tiedotukset, esim kaikki kotiin menevät kirjeet tulisivat myös verkkopankkiin.

        Pankkien tulee palvella asiakkaita verkkopankki tunnuksien lähetylest tiedottamalla. Postiin ei todell Suomessa voi kuaan luottaa iitä minulla paljon kokemuksia kuten tärkeiden kirjeiden katoamisista, Itella Postin kirjeitteni kadottamis tilanteista. Olen joutunut turhien kalliiden lasku"viivästys" maksujen maksajaksi, k.o. syystä JOTKA POSTIN PAVELUN ANSIOSTA LÄHETETTIIN TOKI SUORAAN 1 VIIKON VIIVÄSTYMISMAKSUN VUOKSI SUORAAN INTRUM JUSTITIAAN, JOKA UHKAILI KARMEILLA PERINTÄSUMMILLA RANGAISTAVAA ASIAKASTA, JOKA JUTTU OLI HUIKEA HUIJAUS.
        Sen teki lehtiyhtiö jolta tilasin lehden, mutta joka lähetti lehden ensin osoitteeseeni (eli tiesi kyllä osoitteen), mutta koska en tiennyt postin harjoittavan kohdallani näinkin räikeää huijausta, en tiennyt että sieltä pelleiltäisiin osoitteien vaihtamisella jotta Intrumille tehtäisiin rangaistuumaksuilla tuottoisaa businestä ,
        Lehtiyhtiöt tekevät tällaista myös, eikä Posti pistä ainakaan tietoja ja reittejä suoremmaksi, koska minulta on postin ansiosta hukattu useita tärkeitä kirjeitä.
        Pankkitunnuksista voi hyvin ilmoittaa milloin ne vanhenevat pankkisivulla, koska rahaasioita asioita sotketaan, liian vähällä infolla.

        Sitäpaitsi Posti on kohdallani syyllistynyt asiakkaan "uhkailuun", koska todistajien läsnäollessa on postinjakelijat ihan liian usein, potkineet rajusti oveen (niin että seiniä yritettiin kaataa, rymistys ovea päin sellaisella voimalla) jopa koettanut rynnistää sisälle, jonka toinen henkilö oli kokemassa ja näki, että hän oli onnistunut avamaan jopa välioven, jota pidän aina kiinni ja avaimella lukittuna.

        Sen verran usein kadonneita kirjeitä olen kaivannut, että tiedän ettei mikään suomessa toimi rehellisesti. Viranomaiset mieluummin vainoavat jos heille kerrot, esim. miksi tarvitsit Poste Restante osoitetta, ja epäilevät sinua välittömästi asiakkaana jota kohtaan kokevat "oikeutetuksi" tehdä vihakampanjaansa tunnetuksi.
        Senkin vuoksi asioitani olen muutaman vuoden hoitanutkin Poste Restante osoitteella, mutta koska se ei enää toiminutkaan kunnolla, jätin sen.

        Tuloksena oli jälleen pankkitunnuksieni katoaminen, ja jatkuvasti vihaiset postinjalkelijat, jotka pitävät minua asiakkaanaan vain vihattavana rangaistuskohteena ja yksilönä, koska olen uskaltanut valittaa heidän tavasta hoitaa "tehtäväänsä".

        Nämä tällaiset eepävarmat toimitus"asiat" pestään huolellisesti virkailijoiden puolustusjoukkojen selän taakse piiloon, mutta todellista totta ne ovat kohdallani olleet toistajien kuulemana näkemänä.


    • adfsafdsa

      Danske ainakin siirtänyt paljon tiedottamista verkkopankkiin. On varmaan sähköisissä palveluissa edistynein pankki, tosin konttoreita sitten suljetaan kun koko pankki siirtyy verkkoon :D

    • ei mee läpi trollaus

      Mulle ainakin tuli Nordea verkkopankkiin 2-3 postia siitä, että visat muuttuu mastereiksi. Et tainnut nähdä omaasi? Aika outoa.

      • M M

        No ei tullut kuin yksi helmikuussa. Kait sitten dementia vaivaa kun ei marraskuussa muistunut moinen asia mieleen, ja Visa olisi ollut vielä vain joulukuun voimassa, oliko se pakko mitätöidä kuukautta aikaisemmin. Miksei nykypäivänä pankki voisi lähettää kaikki kotiin tulevat kirjeet myös verkkopankin postiin, ehkä jopa asiakas voisi itse valita haluaako niin tehtävän.


      • asiakas3

        Minullekaan sellaista kirjettä ei ole saapunut.
        Mainoskirjeenä pidin sitä jonka sain joka mainosti Masterin käyttöä. Täytyy käydä pankissa ja tarkistaa mikä muutos se on.


    • Kierrä OP kaukaa

      Niin säästyt harmeilta ja saat nukuttua yösi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      104
      2384
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2142
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe