Onko meikkaus syntiä? Entä jos se onkin ja silti meikkaan? Olen uskossa, mutta haluausin päättää ulkonäöstäni edes jonkun verran. En hyväksy botoxeja tms ihonmuokkausta, lävistyksiä tai tatuointeja, mutta pelkään että meikkaamalla teen syntiä Jumalan tahtoa vastaan. Jotkut sanovat, että ihminen on luotu sellaseks ku ihminen on luotu, eikä ihminen saa päättääsiitä. Tämä mietityttää minua... Olen tietyllä lailla jonkin verran samaa mieltä, mutta toisaalta olen sitä mieltä että ihminen saa päättää omasta ulkonäöstä edes jonkin verran, mutta tietyt asiat menee jo yli... Esim tuo kehonmuokkaus.
Teenkö syntiä?
50
2760
Vastaukset
- hellari...
Mielestäni ei ole syntiä. Riippuu motiveistasi, miksi meikkaat. Jos asian kokee synniksi ja silti tekee, niin en kyllä suosittele, koska loukkaat Pyhää Henkeä.
Itselleni ei kyllä kohtuullinen ehostaminen ole syntiasia. Värjään hiukset ym.- Hiusvärit ja meikit
Kun en tiedä koenko sitä syntinä... Välillä rehellisesti sanottuna koen ja aika useastikkin, mutta haluaisin silti että en kokisi sitä syntinä vaan voisin meikata ilman että miettisin teenkö oikein.
Meikkaan luonnollisesti. Käytän ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria ja värillistä huulirasvaa. Hiukset olen värjännyt luonnollisen ruskeiksi. En tykkää hiusväreistä jotka näyttää epäluonnollisilta, joista selvästi näkee että ne on värjätty. Jos hiukset on liian värjätyn näköset, ihminen näyttää luonnottomalta.
Olen ex vl ja uskon että tuo meikkauskielto vaikuttaa myös niin minuun että ajattelen että eikö normaali kristittykään saa meikata tai värjätä hiuksia. Minulle on pienestä asti opetettu että meikkaus on syntiä ja nyt haluaisin tietää mitä RAAMATTU siitä sanoo, ei rauhanyhdistys. - väärää opetusta
Hiusvärit ja meikit kirjoitti:
Kun en tiedä koenko sitä syntinä... Välillä rehellisesti sanottuna koen ja aika useastikkin, mutta haluaisin silti että en kokisi sitä syntinä vaan voisin meikata ilman että miettisin teenkö oikein.
Meikkaan luonnollisesti. Käytän ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria ja värillistä huulirasvaa. Hiukset olen värjännyt luonnollisen ruskeiksi. En tykkää hiusväreistä jotka näyttää epäluonnollisilta, joista selvästi näkee että ne on värjätty. Jos hiukset on liian värjätyn näköset, ihminen näyttää luonnottomalta.
Olen ex vl ja uskon että tuo meikkauskielto vaikuttaa myös niin minuun että ajattelen että eikö normaali kristittykään saa meikata tai värjätä hiuksia. Minulle on pienestä asti opetettu että meikkaus on syntiä ja nyt haluaisin tietää mitä RAAMATTU siitä sanoo, ei rauhanyhdistys.Oletko lestadiolainen ? Teille on vain opetettu mikä on syntiä, eli kasvatettu lainalla.
Se mitä on sydämessäsi on tärkeää, nuo vain ulkonaista.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 15
Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. - uskova nainen
Olen ex vl ja uskon että tuo meikkauskielto vaikuttaa myös niin minuun että ajattelen että eikö normaali kristittykään saa meikata tai värjätä hiuksia. Minulle on pienestä asti opetettu että meikkaus on syntiä ja nyt haluaisin tietää mitä RAAMATTU siitä sanoo, ei rauhanyhdistys."Olen ex vl ja uskon että tuo meikkauskielto"
Siinäpä se. Sinulle on opetettu jyrkkä kielto. Raamattu puhuu vastakohtina hengessä ja lihassa vaeltamisesta, tähtää siihen, että vaellat hengessä, Pyhän Hengen johdatuksessa. Hän hoitaa kasvun ja muutoksen, hän puhuu sydämellesi. Kasvu on hyvin hidas ja yksilöllinen prosessi. Se ei lähde meikeistä, vaan Jeesuksen seurassa vaeltamisesta. Uskova ei ole se, jolla on oikeanlainen ulkomuoto, vaan jolla on muuttunut sydän ja elämänarvot. - yes, I know
Olen ex vl ja uskon että tuo meikkauskielto vaikuttaa myös niin minuun että ajattelen että eikö normaali kristittykään saa meikata tai värjätä hiuksia. Minulle on pienestä asti opetettu että meikkaus on syntiä ja nyt haluaisin tietää mitä RAAMATTU siitä sanoo, ei rauhanyhdistys.Niin no meidän ajastamme on tullut tällaista keinotekoista ja koska kaikki jo värjäävät hiuksiaan, on tietysti pakko pysyä maailman menossa ettei näytä ihan 1800-luvulta tulleelta.
Kaikkea kohtuudella.
Joskus minuakin nauruttaa, sillä oma äitini oli luonnonkaunis nuorena ja ajattelen kuinka elämämme poikkeaa heistä, ja kuinka suttuisia huoria ja huoripukkeja kaikki olemmekaan ja ulkonäkö on kaiken a ja o, mitäköhän Jumala tästäkin ajattelee. Sitten vielä vanhat naisetkin änkeävät vaikka mitä pystytukkia päähänsä ja näyttävät kuin jostain haudasta tulleelta haamulta 20 cm. meikkikerros naamalla. Mutta kaipa nämä sitten on siinä sovituksessa nämäkin? Pikkuhiljaa se on tietysti muuttanut maailmaa ja lopulta ulkonäöstä tuli tärkeimpiä asioita. Siihenhän nuo epätoivoiset kauneusleikkauksetkin viittaavat, kaikki pelkäävät jäävänsä ilman rakkautta ilman ulkonäköä. Ehkä pitäisi tehdä meikkivallankumous ja aloittaa meikitön ja värjäämätön meininki ja saada siitä muoti-ilmiö, ettei näyttäisi enää värittömältä muihin verrattuna.
Kerran kyllä häiritsi liika meikki, kun katsoin jumalanpalvelusta tv:stä, ja pappi oli vetänyt 20 cm meikkiä ja tekoripset ja kirkasta huulipunaa, näytti jotenkin hassulta siinä yhteydessä. Ehkä heidän edes kannattaisi pysyä kohtuudessa? - väärä tie
yes, I know kirjoitti:
Niin no meidän ajastamme on tullut tällaista keinotekoista ja koska kaikki jo värjäävät hiuksiaan, on tietysti pakko pysyä maailman menossa ettei näytä ihan 1800-luvulta tulleelta.
Kaikkea kohtuudella.
Joskus minuakin nauruttaa, sillä oma äitini oli luonnonkaunis nuorena ja ajattelen kuinka elämämme poikkeaa heistä, ja kuinka suttuisia huoria ja huoripukkeja kaikki olemmekaan ja ulkonäkö on kaiken a ja o, mitäköhän Jumala tästäkin ajattelee. Sitten vielä vanhat naisetkin änkeävät vaikka mitä pystytukkia päähänsä ja näyttävät kuin jostain haudasta tulleelta haamulta 20 cm. meikkikerros naamalla. Mutta kaipa nämä sitten on siinä sovituksessa nämäkin? Pikkuhiljaa se on tietysti muuttanut maailmaa ja lopulta ulkonäöstä tuli tärkeimpiä asioita. Siihenhän nuo epätoivoiset kauneusleikkauksetkin viittaavat, kaikki pelkäävät jäävänsä ilman rakkautta ilman ulkonäköä. Ehkä pitäisi tehdä meikkivallankumous ja aloittaa meikitön ja värjäämätön meininki ja saada siitä muoti-ilmiö, ettei näyttäisi enää värittömältä muihin verrattuna.
Kerran kyllä häiritsi liika meikki, kun katsoin jumalanpalvelusta tv:stä, ja pappi oli vetänyt 20 cm meikkiä ja tekoripset ja kirkasta huulipunaa, näytti jotenkin hassulta siinä yhteydessä. Ehkä heidän edes kannattaisi pysyä kohtuudessa?On moni uusi elokuva jäänyt heti alkuunsa kesken, kun vanhat naiset ovat vahanaaman näköisiä ilmeettömiä barbeja annettuaan leikkauttaa kasvonsa. Ällöä on!
Opetus: älä koskaan ota kauneusleikkauksia paitsi lääketieteellisistä syistä.
Mitä Raamattu sanoo?
1. Tim. 2:9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla
Nykyäänkin monessa uskonsuunnassa julistetaan evankeliumia vielä vanhanliiton hengessä, lain hengessä.
Raamattu sanoo, että lakikin on hengellinen ja kun pitää sen mielessä, niin moni asia avautuu ihan toisella tavalla.
Raamattu onkin Hengellinen kirja, jossa opetukset on ensisijaisesti Hengellisiä. Niin on tuo naisten kaunistuskin.
Kun sä ajattelet sitä Hengellisessä mielessä, niin se ei olekkaan enää lakia.
1. Tim. 2:10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
Jeesus siis tahtoo, että se, mikä susta ensin näkyy, on se kauneus, mikä on sun sydämessäsi, Jeesus. Se uusi ihminen.
Sä voit meikata, laittaa hiuksiin väriä ym, eikä se ole yhtään väärin.
Kun sä olet Jeesuksen oma, niin se huokuu sinusta ja se kauneus näkyy ihan kasvoista ja se kyllä huomataan. Jeesus tekee meistä ihan erilaisia, kuin maailman ihmiset tai uskonnolliset ihmiset.
Se mitä sä olet nyt, olet sitä Jumalan rakkaudesta ja armosta. Et jonkun ahdistavan opin mukaan.
Ja kun sä olet kiinni Jumalan armossa ja totuudessa, niin sä et ole minkään ahdistavan lain alla, vaan sä olet vapaa. Totuus on tehnyt sinut vapaaksi.
Nyt kun sulla on vapaus, niin se ei ole yllykkeenä lihalle, niin kuin Sana sanoo.
Nyt Pyhä Henki ohjaa sua pukeutumisessa, meikkaamisessa ym.
Sulla on vapaus, mutta sä et tahdo olla yllykkeenä lihalle. Joitalkin ihmisiä, jotka on heikkoja, voi kiusata tietynlainen pukeutuminen tai meikkaus ym. Nyt sä osaat ottaa huomioon myös nämä ihmiset, koska Henki ohjaa sua tässä. Siitä tuossa Raamatun opetuksessa on kysymys. Että se kauneus, joka ensin huomataan, on Jeesus.
Raamattu ei siis kiellä sua kaunistamasta itseäsi. En mäkään yleensä tukka pystyssä lähde ihmisten ilmoille, vaan vähän yritän sitä järjestää :)- uskova nainen
Hyvin kirjoitat. Kristityssä täytyy ensin tapahtua muutos sydämessä. Vasta siitä seuraa muutos ulkonäössä Pyhän Hengen johdatuksessa.
Vahvat meikit eivät tee uskovasta kovin uskottavaa. Ole siisti, puhdas, luonnollisen kaunis. Ehosta kevyesti niin, että lopputulos on luonnollinen.
Samoin tietysti myös pukeutuminen. Uskova ei ole provosoiva, vaan asiallinen pukeutumisessaan eikä paljastele paikkojaan. Värit eivät ole syntiä. uskova nainen kirjoitti:
Hyvin kirjoitat. Kristityssä täytyy ensin tapahtua muutos sydämessä. Vasta siitä seuraa muutos ulkonäössä Pyhän Hengen johdatuksessa.
Vahvat meikit eivät tee uskovasta kovin uskottavaa. Ole siisti, puhdas, luonnollisen kaunis. Ehosta kevyesti niin, että lopputulos on luonnollinen.
Samoin tietysti myös pukeutuminen. Uskova ei ole provosoiva, vaan asiallinen pukeutumisessaan eikä paljastele paikkojaan. Värit eivät ole syntiä.Samoin. Hyvin selkeytit asian. Ei provosoiva, juuri niin.
Tuli mieleen se Raamatun kohta, josta yksi veli kerran puhui kokouksessa. Se, kun mieskin voi olla kaunis. Tätä pitää tavoitella.
Apostolien teot 6:8-15- uskova nainen
jari-pekka65 kirjoitti:
Samoin. Hyvin selkeytit asian. Ei provosoiva, juuri niin.
Tuli mieleen se Raamatun kohta, josta yksi veli kerran puhui kokouksessa. Se, kun mieskin voi olla kaunis. Tätä pitää tavoitella.
Apostolien teot 6:8-15Meikeistä uskovan yhteydessä tulee mieleen amerikkalaiset naiset paksussa meikissä. Ei mahda mitään, mutta tällainen nainen ei ole uskottava, uutena uskovana kyllä, mutta karismaattisen ryhmän johtajana ei tai syvällisenä kristittynä ei. Nuorella tulee ymmärtämättömyyden ylilyöntejä, mutta iän myötä paljot ehosteet ja värjätty tukka suorastaan rumentavat. Harmaa tukka iäkkäällä on kaunis!
Kyllä uskovan kasvu muuttaa ulkonäköä pyhien suuntaan pois lihallisuudesta hengellisyyteen. Toista ei pidä arvostella vaan arvostelun pitää aina osua omaan itseensä. Joten näin olen asian tuntenut osaltani. uskova nainen kirjoitti:
Meikeistä uskovan yhteydessä tulee mieleen amerikkalaiset naiset paksussa meikissä. Ei mahda mitään, mutta tällainen nainen ei ole uskottava, uutena uskovana kyllä, mutta karismaattisen ryhmän johtajana ei tai syvällisenä kristittynä ei. Nuorella tulee ymmärtämättömyyden ylilyöntejä, mutta iän myötä paljot ehosteet ja värjätty tukka suorastaan rumentavat. Harmaa tukka iäkkäällä on kaunis!
Kyllä uskovan kasvu muuttaa ulkonäköä pyhien suuntaan pois lihallisuudesta hengellisyyteen. Toista ei pidä arvostella vaan arvostelun pitää aina osua omaan itseensä. Joten näin olen asian tuntenut osaltani.Joo kyllä.
Uskonnollisuus aiheuttaa ylilyöntejä. Kun otit puheeksi amerkkalaiset, niin se on hyvä esimerkki maasta, josta löytyy uskonnollisuuden ääripäät ja se näkyy ihan pukeutumisessa ja käyttäytymisessä.
Toinen ääripää voi olla todella tiukka ahdasmielinen tiukkoihin sääntöihin sidottu oppi, jossa esim nainen ei saa käyttää mitään ehosteita ja vaatetus on lähinnä pitkä nilkkoihin asti ulottuva hame ja pää peitettynä liinalla ym.
Toinen ääripää voi olla täydellinen vapaus jossa pukeutuminen on hyvin provosoivaa ja nainen näyttää lähinnä joulukuuselta (anteeksi). Kokouksessa voidaan olla jopa alasti ym.
Tämä oli esimerkki uskonnollisuuden ääri ilmiöistä.
Vapaus ilman Pyhää Henkeä on ihan eri asia, kuin vapaus Pyhässä Hengessä.
Uskonnollisuus ei ota huomioon toisia ihmisiä oikealla tavalla.
Paratiisissa ensimmäiset ihmiset oli alussa alasti, eikä siinä ollut mitään ongelmia. Ei ollut vielä tietoa synnistä. Ei ollut saastaisia himoja, jotka alkaa pyöriä ajatuksissa.
Jos näin olisi yhä, niin alastomuuskaan ei olisi ongelma.
Siksi me tarvitaan Pyhä Henki ohjaamaan meidän elämäämme.
Ei me tarvita mitään opinsuuntia, jotka pitää meidät tiukasti määrätynlaisissa siteissä ja seurakuntakurissa. Tai sitten toinen ääripää, mitään kuria ei ole, vaan voi elää täydellisesti ns kuin pellossa.
Ei me tarvita kumpaakaan. Me tarvitaan Jeesus, Pyhä Henki.
Se laki, joka on kirjoitettu meidän sydämeemme. Elämän Hengen laki. Pyhä Henki ilmoittamaan meille, mikä on oikein ja mikä väärin.
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Ihminen, joka on sitoutunut uskonnollisuuteen on kuin ajelehtiva laiva, jossa ei ole peräsintä. Tuulet kuljettaa sitä sinne tänne, eikä ole tietoa, minne se päätyy. Se voi mennä karille.
Eikä arpapeleissä. Uskonnollisuudessa on aina epävarmuutta. Jokainen suunta sanoo olevansa oikeassa.
Pyhän Hengen kanssa ei ole näin. Jumala ei vaadi, että me tiedetään, tai edes valitaan vaihtoehdoista paras. Ei tämä ole mitään arpapeliä. Ei. Hän itse ilmoittaa meille, mikä on oikein ja väärin. ja jos ei tiedä, niin silloinkaan Hän ei vaadi, että me tiedetään, vaan silloin sitä pitää kysyä Herralta. Siksi me tarvitaan Jeesus ja vain Jeesus. Suhde Jumalaan pitää olla henkilökohtaisesti kunnossa ja linja auki.
Opetusta me saamme myös toisten uskovien kautta, mutta silloinkin Pyhä Henki on siinä kaikkein tärkeimmässä osassa,niin puhujalla, kuin kuulijallakin.jari-pekka65 kirjoitti:
Joo kyllä.
Uskonnollisuus aiheuttaa ylilyöntejä. Kun otit puheeksi amerkkalaiset, niin se on hyvä esimerkki maasta, josta löytyy uskonnollisuuden ääripäät ja se näkyy ihan pukeutumisessa ja käyttäytymisessä.
Toinen ääripää voi olla todella tiukka ahdasmielinen tiukkoihin sääntöihin sidottu oppi, jossa esim nainen ei saa käyttää mitään ehosteita ja vaatetus on lähinnä pitkä nilkkoihin asti ulottuva hame ja pää peitettynä liinalla ym.
Toinen ääripää voi olla täydellinen vapaus jossa pukeutuminen on hyvin provosoivaa ja nainen näyttää lähinnä joulukuuselta (anteeksi). Kokouksessa voidaan olla jopa alasti ym.
Tämä oli esimerkki uskonnollisuuden ääri ilmiöistä.
Vapaus ilman Pyhää Henkeä on ihan eri asia, kuin vapaus Pyhässä Hengessä.
Uskonnollisuus ei ota huomioon toisia ihmisiä oikealla tavalla.
Paratiisissa ensimmäiset ihmiset oli alussa alasti, eikä siinä ollut mitään ongelmia. Ei ollut vielä tietoa synnistä. Ei ollut saastaisia himoja, jotka alkaa pyöriä ajatuksissa.
Jos näin olisi yhä, niin alastomuuskaan ei olisi ongelma.
Siksi me tarvitaan Pyhä Henki ohjaamaan meidän elämäämme.
Ei me tarvita mitään opinsuuntia, jotka pitää meidät tiukasti määrätynlaisissa siteissä ja seurakuntakurissa. Tai sitten toinen ääripää, mitään kuria ei ole, vaan voi elää täydellisesti ns kuin pellossa.
Ei me tarvita kumpaakaan. Me tarvitaan Jeesus, Pyhä Henki.
Se laki, joka on kirjoitettu meidän sydämeemme. Elämän Hengen laki. Pyhä Henki ilmoittamaan meille, mikä on oikein ja mikä väärin.
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Ihminen, joka on sitoutunut uskonnollisuuteen on kuin ajelehtiva laiva, jossa ei ole peräsintä. Tuulet kuljettaa sitä sinne tänne, eikä ole tietoa, minne se päätyy. Se voi mennä karille.
Eikä arpapeleissä. Uskonnollisuudessa on aina epävarmuutta. Jokainen suunta sanoo olevansa oikeassa.
Pyhän Hengen kanssa ei ole näin. Jumala ei vaadi, että me tiedetään, tai edes valitaan vaihtoehdoista paras. Ei tämä ole mitään arpapeliä. Ei. Hän itse ilmoittaa meille, mikä on oikein ja väärin. ja jos ei tiedä, niin silloinkaan Hän ei vaadi, että me tiedetään, vaan silloin sitä pitää kysyä Herralta. Siksi me tarvitaan Jeesus ja vain Jeesus. Suhde Jumalaan pitää olla henkilökohtaisesti kunnossa ja linja auki.
Opetusta me saamme myös toisten uskovien kautta, mutta silloinkin Pyhä Henki on siinä kaikkein tärkeimmässä osassa,niin puhujalla, kuin kuulijallakin.Tämä on vielä laitettava tähän, koska se nousi esiin ja koska se sopii tähän ja tähän aikaan.
Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.
- Älä unohda!
Ravunsyöntikin on syntiä.
- sopivasti
Mielestäni itsestään huolehtiminen ja kaunistautuminen eivät ole syntiä. Kaunistautuminen meikkaamalla on sopivaa, kun se tehdään kehoa ja kasvoja kunnioittaen, siis Luojan luomusta kunnioittaen.
Hei
Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Ja tästä ihmisen asenteesta seuraavat sitten monenlaiset muut synnit: ajatukset, sanat, teot ja laiminlyönnit.
Vanha luokittelu on seitsemän kuolemansyntiä: ylpeys , kateus, viha, laiskuus, ahneus, ylensyönti ja himo.
Ajattelen kyllä , että suurimmat synnit me ihmiset teemme laiminlyömällä hyvän tekemisen. Siitä puhui myös Tuomiosunnuntain evankeliumiteksti: ”… minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa…”
On hyvä, että haluat kysellä, mikä elämässäsi on syntiä. Minä toivon, että voit meikata iloisella ja hyvällä mielellä, jos pidät siitä ja jos lopputulos ilahduttaa sinua.
Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä- liika on pahasta
Esimerkiksi näin paksusti meikattu evankelista ei saisi minua avaamaan kukkaronnyörejäni. En uskonut häneen hetkeäkään, vaikka hän vuolaasti vuodatti kyyneleitä miehensä rinnalla levitellen menestysteologiaa ja kerjäten rahaa lastenkotiin ja eläen itse leveästi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tammy_Faye_Messner
Huijarithan siinä olivat liikkeellä ja kun pastorimies joutui vankilaan, loppui vaimonkin rakkaus puolisoon ja hän löysi itselleen uuden olkapään. Ulkonäkö ei näytä muuttuneen yhtään vaatimattomammaksi. - hellari...
Juuri tuo kasvatus on saanut sinussa "tuollaisen synnintunnon" ja se ei ole aidosti Sanaan perustuvaa. Toinen saa iloa koristella kotinsa kauniisti, joku toinen taas tykkää että kotipiha on kaunis. osa ihmisiä tykkää olla nätisti puettu ja kaunistaa itseään. Jos kaunistat itseäsi syystä, että olisit toisia kauniimpi, tehdä vaikutusta toiseen sukupuoleen, ym. niin silloin meikkaaminen voi olla synnillistä.
Saakoon Kristus vapauttaa sinut Jumalan lapsen vapauteen.- Hiusvärit ja meikit
Kiitos kaikista viesteistä!
Olen samaa mieltä jari-pekan kanssa siitä, että uskonto on pahasta. Olen sen kokenut omallakin kohdalla. Ihmisten pitää muodostaa itse oma suhde Jumalaan ja uskoa "omalla tavallaan" tietenkin Raamatun Sanan mukaan, muttei niin, että uskonto luo uskon. Että uskonto opettaa uskomaan vain tietyllä tavalla.
On ollut vapauttavaa huomata, että meikkaus ja hiusten värjäys ei ole syntiä, jossen tekee oikeassa mielessä ja kohtuudella. Huomaan, että kun olen tullut uskoon ja oppinut tuntemaan Raamatun, ulkonäön merkitys ei ole enää niin suuri. Kyllä se oli "edellisessä elämässä" yks elämän tärkeimmistä asioista. Vaikka en enää pidäkkään ulkonäköä niin tärkeänä mitä ennen, haluan silti meikata ja kaunistautua sen verran, että näytän edes vähän ihmiseltä. Olen hyväksynyt itseni myös ilman meikkiä ja olen kotona yleensä ilman meikkiä.
En yritä olla muita kauniimpi tai vaikuttaa meikkauksella vastakaiseen sukupuoleen.
Ja tuo auttoi myös, että täällä ihmiset painotti sisäistä kauneutta, muttei kuitenkaan kieltäny ulkoista kauneutta. Pidän sisäistä kauneutta tärkeämpänä ja niin kaikkien pitäisikin.
- kiekkosilmä
Mun täytyy joka aamu käyttää peiteväriä silmien ympärille, koska ne ovat aina mustat, riippumatta mistään. On kuin olisi jääkiekot silminä. Peittämättä näytän kuolleelta zombilta. Toivoisin sydämestäni, ettei tarvitsisi käyttää mitään meikkiä, mutta meillä mustat silmänaluset on suvussa geeneissä.
Tässä keskustelussa on rakkautta ja armoa. Tuli ihan hyvä mieli kun luki noi jutut. Näissä asioissa ollaan monesti hirveän jyrkkiä ja negatiivisia. Ja kuitenkin sillä jyrkkyydellä pannaan huomio ensisijaisesti ulkonaiseen, kun uskovan pitäisi ennen kaikkea huolehtia sisäisestä kauneudestaan. Ulkonainen on vähemmän tärkeä. Mutta se on tärkeää, että saa olla oma itsensä ja ilmaista itseään vapaasti, meikkasi tai ei. Epäjumalanpalvelus ulkonäön suhteen on kokonaan toinen asia.
Se, mikä on sopivaa tai sopimatonta on myös paljon kulttuurista kiinni. Jenkeissä meikataan voimakkaasti. Meidän silmissä se voi näyttää joulukuusityyliltä, heidän silmissään ihan tavalliselta. Voi olla, että siellä rapakon takana meikkaamattomuus on sopimatonta ja loukkaavaa.
Minä olen sitä mieltä, että tällaisista asioista ei pidä tuntea ahdistusta tai syyllisyyttä. Uskovan sydämessä kuuluu olla rauha ja lepo, oli nenänpäässä puuteria tai ei.- 5+5=10
Kiitos hyvistä vastauksista! :)
Taas nuo asiat on nostanu päätään... Enkö koskaan voi elää rauhassa tämän asian kanssa? Välillä meikkaaminen tuntuu pahalta mutta välillä ei. Haluaisin meikata ilman että koen siitä mitään syyllisyyttä..
Olen itse sillä kannalla että meikkaus kohtuudella on kaunista, mutta liialla meikillä saa myös aikaan liian luonnottoman lopputuloksen. Ja hiusvärillä joka ei ole kovinkaan lähellä, omaa luonnollista väriä, ihminen näyttää siltä kuin olisi pessyt hiuksensa maalilla. Eli tarkoitan sitä että hiusväri näyttää monesti liian "keinotekoiselta". Mutta haluaisin nyt tietää miten pääsen eroon tuosta syyllisyydestä?? Jumalaakin olen rukoillut avuksi, mutta alkaa ketuttaa... Entä jos mun elämä onki tallasta että pitää jatkuvasti miettii onko tää ja tää syntii? Kyllähän siinä elämän maku menee. Olen jopa miettinyt luopumista uskosta. Enhän silloin kokenut mistään syyllisyyttä. En meikkaamisesta tai muustakaan ja se oli ihan normaalia eikä sitä miettiny tekeekö edes syntiä kun ei synnin olemassaoloon uskonut. - Väärä nimimerkki tuli...
5+5=10 kirjoitti:
Taas nuo asiat on nostanu päätään... Enkö koskaan voi elää rauhassa tämän asian kanssa? Välillä meikkaaminen tuntuu pahalta mutta välillä ei. Haluaisin meikata ilman että koen siitä mitään syyllisyyttä..
Olen itse sillä kannalla että meikkaus kohtuudella on kaunista, mutta liialla meikillä saa myös aikaan liian luonnottoman lopputuloksen. Ja hiusvärillä joka ei ole kovinkaan lähellä, omaa luonnollista väriä, ihminen näyttää siltä kuin olisi pessyt hiuksensa maalilla. Eli tarkoitan sitä että hiusväri näyttää monesti liian "keinotekoiselta". Mutta haluaisin nyt tietää miten pääsen eroon tuosta syyllisyydestä?? Jumalaakin olen rukoillut avuksi, mutta alkaa ketuttaa... Entä jos mun elämä onki tallasta että pitää jatkuvasti miettii onko tää ja tää syntii? Kyllähän siinä elämän maku menee. Olen jopa miettinyt luopumista uskosta. Enhän silloin kokenut mistään syyllisyyttä. En meikkaamisesta tai muustakaan ja se oli ihan normaalia eikä sitä miettiny tekeekö edes syntiä kun ei synnin olemassaoloon uskonut.Uups, väärä nimimerkki! Olen sis tämän ketjun aloittaja.
- nainen uskossa
5+5=10 kirjoitti:
Olen itse sillä kannalla että meikkaus kohtuudella on kaunista, mutta liialla meikillä saa myös aikaan liian luonnottoman lopputuloksen. Ja hiusvärillä joka ei ole kovinkaan lähellä, omaa luonnollista väriä, ihminen näyttää siltä kuin olisi pessyt hiuksensa maalilla. Eli tarkoitan sitä että hiusväri näyttää monesti liian "keinotekoiselta". Mutta haluaisin nyt tietää miten pääsen eroon tuosta syyllisyydestä?? Jumalaakin olen rukoillut avuksi, mutta alkaa ketuttaa... Entä jos mun elämä onki tallasta että pitää jatkuvasti miettii onko tää ja tää syntii? Kyllähän siinä elämän maku menee. Olen jopa miettinyt luopumista uskosta. Enhän silloin kokenut mistään syyllisyyttä. En meikkaamisesta tai muustakaan ja se oli ihan normaalia eikä sitä miettiny tekeekö edes syntiä kun ei synnin olemassaoloon uskonut.Minä naisena olen ollut aina sellainen, että en välitä ulkonäöstä. Edes ennen uskoontuloa ei kiinnostanut ulkonäkö asiat. Toiset ihmiset saavat kaunistaa itseään mielestäni niin paljon kuin haluavat.
Mutta kieltämättä joskus on tullut hieman orpo olo kirkossa tai muualla, jos kaikki muut naiset ovat kovasti meikattuja ja hienoissa vaatteissa ja itse olen harmaavarpunen. Eli hillitty kaunistaminen ottaa lähimmäiset huomioon. :) - ilo katsella kauniita
nainen uskossa kirjoitti:
Minä naisena olen ollut aina sellainen, että en välitä ulkonäöstä. Edes ennen uskoontuloa ei kiinnostanut ulkonäkö asiat. Toiset ihmiset saavat kaunistaa itseään mielestäni niin paljon kuin haluavat.
Mutta kieltämättä joskus on tullut hieman orpo olo kirkossa tai muualla, jos kaikki muut naiset ovat kovasti meikattuja ja hienoissa vaatteissa ja itse olen harmaavarpunen. Eli hillitty kaunistaminen ottaa lähimmäiset huomioon. :)Minun mielestä laittautumalla kauniiksi otat lähimmäisesi parhaiten huomioon. Ei muuta kuin meikkiä naamaan! :)
- ei kuulu uskoville
ilo katsella kauniita kirjoitti:
Minun mielestä laittautumalla kauniiksi otat lähimmäisesi parhaiten huomioon. Ei muuta kuin meikkiä naamaan! :)
Kaikilla ei ole välttämättä rahaa meikkeihin ja hienoihin vaatteisiin. Lisäksi mies puolisilla voi tulla syntejä mieleen oikein kauniista naisista, jos ovat vielä hengellisesti heikkoja.
Uskoville ei kuulu kova tälläytyminen. Tällainen tälläytyminen on myös merkki heikosta itsetunnosta, pitää piiloutua ulkokuoren taakse. Ei kelpaa sellaisena kuin on. Sama kuin miehillä hienot autot, veneet jne..
- turhamaisuuden synti
Tämä asia on mielenkiintoinen. Oma kommenttini ei liity suoraan aloittajan kysymykseen, mutta välillisesti kyllä.
Esim. minä (olen uskova nainen) pesen hiukseni ensissijaisesti aina ulkonäkösyistä, ja vasta toissijaisesti puhtaussyistä. Näin se vain on enkä voi sille mitään. En tiedä miksi koen näin, mutta tunnustan olevani jatkuvasti tällä tavoin pinnallinen, sentään pysyn totuudessa, mikä on uskossa pysymiseni ja pelastumiseni kannalta tärkeintä.
Kun olen ajatellut tätä asiaa, olen huomannut, että minulla on tästä pinnallisuudestani lievästi huono omatunto. Minun pitäisi pestä hiukseni puhtaussyistä! Niin olen pohtinut, että onko minun ainoa mahdollisuuteni säilyttää omantunnon rauha ja elää parannuksessa se, että pesen hiukseni aina vasta siinä vaiheessa, kun lika ja rasva alkaa kutittaa ja aiheuttaa näppyjä päänahkaan? Eli vain parin viikon välein pesisin hiukseni ja näin ollen kulkisin suurimman osan ajasta rasvaisella tukalla (joka kuitenkaan ei aiheuta kutinaa tms.). Niin hullulta kuin se maailman silmissä näyttääkin, niin se saattaa olla Jumalan tahto kohdallani (ei siis yleisesti, vaan ainoastaan minun kohdallani). - naturally ally
Kokeile ruisjauhoja, se vie ylimääräisen rasvan mennessään ja bim- hiukset näyttävät kuin juuri pestyiltä !
- turhamaisuuden synti
Eihän se korjaisi ongelmaa, "naturally ally", koska laittaisin ruisjauhoja ulkonäkösyistä, jolloin siinäkin tapauksessa omatuntoni syyllistäisi minua.
Kuinka oppisin pesemään hiukseni puhtaussyistä ennen kuin tulee oireita liasta? Onko se edes mahdollista? Ehkä Jumalan tahto on, että uskovat pesevät hiuksiaan vain puhtaussyistä eli likaoireiden takia ja ovat rasvaisen näköisissä hiuksissa muun ajan?
Itse asiassa tälle opille on olemassa tukeakin: Raamatun ajan naiset lähi-idässä eli alkuseurakunnassa pesivät hiuksensa vain parin viikon välein! Muu aika hiuksia pidettiin käytännöllisesti lettinutturalla. Tunnen kreikkalaisen naisen, ja hän pesee hiuksiaan korkeintaan kerran viikossa. Se on tänäkin päivänä mm. Kreikassa tapana naisilla!
Aivan varmasti Jumala ei katso hyvällä sitä, että länsimaiset naiset nykyaikana pesevät ja föönaavat ja tupeeraavat ja värjäävät ja lakkaavat hiuksiaan useita kertoja viikossa, ja tämä kaikki ulkonäkösyistä! Sehän on epäjumalanpalvomista ja Jumalan tahtoa vastaan. Onko tämä luopumusta? Siis samalla tavalla kuin homot ja lesbot elävät homosuhteissaan hyvällä omallatunnolla? - ei rasvanen letti
turhamaisuuden synti kirjoitti:
Eihän se korjaisi ongelmaa, "naturally ally", koska laittaisin ruisjauhoja ulkonäkösyistä, jolloin siinäkin tapauksessa omatuntoni syyllistäisi minua.
Kuinka oppisin pesemään hiukseni puhtaussyistä ennen kuin tulee oireita liasta? Onko se edes mahdollista? Ehkä Jumalan tahto on, että uskovat pesevät hiuksiaan vain puhtaussyistä eli likaoireiden takia ja ovat rasvaisen näköisissä hiuksissa muun ajan?
Itse asiassa tälle opille on olemassa tukeakin: Raamatun ajan naiset lähi-idässä eli alkuseurakunnassa pesivät hiuksensa vain parin viikon välein! Muu aika hiuksia pidettiin käytännöllisesti lettinutturalla. Tunnen kreikkalaisen naisen, ja hän pesee hiuksiaan korkeintaan kerran viikossa. Se on tänäkin päivänä mm. Kreikassa tapana naisilla!
Aivan varmasti Jumala ei katso hyvällä sitä, että länsimaiset naiset nykyaikana pesevät ja föönaavat ja tupeeraavat ja värjäävät ja lakkaavat hiuksiaan useita kertoja viikossa, ja tämä kaikki ulkonäkösyistä! Sehän on epäjumalanpalvomista ja Jumalan tahtoa vastaan. Onko tämä luopumusta? Siis samalla tavalla kuin homot ja lesbot elävät homosuhteissaan hyvällä omallatunnolla?Kuinka usein peset hiuksesi? Jos pesee joka päivä, ne rasvoittuvatkin nopeasti. 2-3 kertaa viikossa pitäisi olla ihan riittävä.
- Motiivit ratkaisevat
Kyllä kevyt luonnollisuutta korostava meikkaus on ihan OK. Eihän meikin tarvitse räikeä olla.
Vai oletko ajatellut, että Jumalalla on enemmän iloa ihmisestä, joka on hoitamaton ja pahan näköinen?
Sitä paitsi, kun kerran ruumiimme/kehomme on Pyhän Hengen temppeli, niin miksi emme saisi huolehtia siitä ja pitää sitä kauniina?- jotain rajaa
Pitäisi riittää miehelle ja naiselle, että käy suihkussa, pesee hampaat, kampaa hiuksensa ja laittaa puhtaat, ehjät vaatteet päälle ennen kuin menee ihmisten joukkoon. Muun vaatiminen on jo muuta kuin kristillistä. Toki saatte meikata, jos haluatte, mutta ei sellaista voida vaatia keltään, vaikka olisi kuinka ruma toisten mielestä. Olisihan meikkaava mies vähän hassu näky kirkossa...
- uskomatonta...
"luonnollisuutta korostava meikkaus"
:-D Jeesus nuhtelisi sinua tekopyhyydestä. - Jumalan kuvia olemme
"Vai oletko ajatellut, että Jumalalla on enemmän iloa ihmisestä, joka on hoitamaton ja pahan näköinen"
Onko Jumalan luomistyö sinusta pahan näköistä? - Motiivit ratkaisevat
uskomatonta... kirjoitti:
"luonnollisuutta korostava meikkaus"
:-D Jeesus nuhtelisi sinua tekopyhyydestä.Uskomatonta-nimimerkki!
Sattuu nyt olemaan niin, etten itse meikkaa lainkaan, kun en edes siedä allergiasyistä mitään voiteita, ripsivärejä enkä muutakaan, jota sinä ilmeisesti pidät "tököttinä". Joten se siitä "tekopyhyydestä"...
Kommenttini oli siinä mielessä toisten meikkauksen hyväksynnäksi tarkoitettu, että halusin sanoa seuraavaa: voi meikata siten, ettei se ole räväkkä tai räikeä, vaan hillitty, esim. meidän suomalaisten naisten vaaleutta myötäilevä "hempeä" meikkaus. Kun tämän tekee taidolla, tulos on silmäähivelevän kaunis ja henkilön omaa olemusta esiin tuova, muttei päällekäyvä tai muutoin sopimaton. Eikä tässä nyt mistään miesten viettelystä ole kyse! - Motiivit ratkaisevat
Jumalan kuvia olemme kirjoitti:
"Vai oletko ajatellut, että Jumalalla on enemmän iloa ihmisestä, joka on hoitamaton ja pahan näköinen"
Onko Jumalan luomistyö sinusta pahan näköistä?Sanoin että HOITAMATON, halooo!
- Hiusvärit ja meikit
Motiivit ratkaisevat kirjoitti:
Sanoin että HOITAMATON, halooo!
Ihan kauheeta... En jaksa enää.. Miten elämä olikaan helpompaa ku ei tarvinnu miettii tekeekö syntii.. Tää on helvettiä ku en pääse rauhaan tuosta asiasta... Oon ihan tosissani nyt miettiny uskosta luopumista! Jos mikään muu ei saa rauhaa tuosta asiasta...
- ei ole vaikeaa
Ihan kauheeta... En jaksa enää.. Miten elämä olikaan helpompaa ku ei tarvinnu miettii tekeekö syntii.. Tää on helvettiä ku en pääse rauhaan tuosta asiasta... Oon ihan tosissani nyt miettiny uskosta luopumista! Jos mikään muu ei saa rauhaa tuosta asiasta...
No älä meikkaa, kun menet kirkkoon. Muualle mennessä meikkaa. Olisiko tämä sopiva ratkaisu?
- puhdas omatunto
Motiivit ratkaisevat kirjoitti:
Uskomatonta-nimimerkki!
Sattuu nyt olemaan niin, etten itse meikkaa lainkaan, kun en edes siedä allergiasyistä mitään voiteita, ripsivärejä enkä muutakaan, jota sinä ilmeisesti pidät "tököttinä". Joten se siitä "tekopyhyydestä"...
Kommenttini oli siinä mielessä toisten meikkauksen hyväksynnäksi tarkoitettu, että halusin sanoa seuraavaa: voi meikata siten, ettei se ole räväkkä tai räikeä, vaan hillitty, esim. meidän suomalaisten naisten vaaleutta myötäilevä "hempeä" meikkaus. Kun tämän tekee taidolla, tulos on silmäähivelevän kaunis ja henkilön omaa olemusta esiin tuova, muttei päällekäyvä tai muutoin sopimaton. Eikä tässä nyt mistään miesten viettelystä ole kyse!Kyllä se on kuule niin, että parhaiten sitä luonnollisuutta korostat sillä, että jätät meikkaamati. Eihän meikki ole luonnollista. Meikki ei ole nykyään edes luonnollisista raaka-aineista valmistettu, vaan synteettisistä, jos oikein pitkälle analysoidaan.
Ei saa vääristää Herran suoria teitä. - puhdas omatunto
Nimimerkki "Hiusvärit ja meikit", älä meikkaa. Vain jos on jotain sairautta, vaikka aknea, finnejä, niin ne voit peittää, koska sairauden, visvan yms. näkyminen aiheuttaa monissa lähimmäisissä jopa pelkoja, se on geeneissämme ja tutkittu juttu.
Sinulla on toimiva omatunto. Kiitä siitä Herraa! Minäkin meikkaan jonkin verran, nykyään yhä vähemmän ja vähemmän. Tämä on ollut vuosien parannuksessa elämistä, olen niin syntinen...
Tarkoituksenani on luopua kaikesta ns. näkyvästä meikistä (kaikki muut paitsi juuri peitevoide finneille) kokonaan. En tahdo peittää Herran luomistyötä, vaan myös käytännössä tuoda sitä esille! Myös Raamatussa selkeästi neuvotaan naisia kaunistamaan itsensä sisäisesti, sydän on tärkein Herralle. Miksi noudattaa tämän maailman tahtoa ja peittää oma puhdas luotu ulkonäkö pakkelilla ja vielä värjätä tukkansa?
Ettekö yhtään ajattele Jumalan tunteita? Jumala on rakkaudella luonut meidät jokaisen sellaiseksi kuin tahtoo, keitä me saviastiat olemme sanomaan sitä rumaksi ja peittämään sen, "parantelemaan" sitä hiusväreillä jne!? Ihan itkettää tämä luopumus, ja osa kristityistäkin on lähtenyt luopumuksen tielle...
Mikä pakko sinun muka on meikata, "Hiusvärit ja meikit"? Kuuntele Jumalaa äläkä maailmaa.
Hyvä esimerkki uskovaisesta naisesta, joka ei meikkaa eikä koristaudu ulkoisesti on Patmoksen Satu Räsänen. Hänestä oikein hehkuu se, kuinka hän iloitsee Jumalan luomistyöstä eikä häpeillen ja tyytymättömänä piilottele sitä. - samaa mieltä
puhdas omatunto kirjoitti:
Nimimerkki "Hiusvärit ja meikit", älä meikkaa. Vain jos on jotain sairautta, vaikka aknea, finnejä, niin ne voit peittää, koska sairauden, visvan yms. näkyminen aiheuttaa monissa lähimmäisissä jopa pelkoja, se on geeneissämme ja tutkittu juttu.
Sinulla on toimiva omatunto. Kiitä siitä Herraa! Minäkin meikkaan jonkin verran, nykyään yhä vähemmän ja vähemmän. Tämä on ollut vuosien parannuksessa elämistä, olen niin syntinen...
Tarkoituksenani on luopua kaikesta ns. näkyvästä meikistä (kaikki muut paitsi juuri peitevoide finneille) kokonaan. En tahdo peittää Herran luomistyötä, vaan myös käytännössä tuoda sitä esille! Myös Raamatussa selkeästi neuvotaan naisia kaunistamaan itsensä sisäisesti, sydän on tärkein Herralle. Miksi noudattaa tämän maailman tahtoa ja peittää oma puhdas luotu ulkonäkö pakkelilla ja vielä värjätä tukkansa?
Ettekö yhtään ajattele Jumalan tunteita? Jumala on rakkaudella luonut meidät jokaisen sellaiseksi kuin tahtoo, keitä me saviastiat olemme sanomaan sitä rumaksi ja peittämään sen, "parantelemaan" sitä hiusväreillä jne!? Ihan itkettää tämä luopumus, ja osa kristityistäkin on lähtenyt luopumuksen tielle...
Mikä pakko sinun muka on meikata, "Hiusvärit ja meikit"? Kuuntele Jumalaa äläkä maailmaa.
Hyvä esimerkki uskovaisesta naisesta, joka ei meikkaa eikä koristaudu ulkoisesti on Patmoksen Satu Räsänen. Hänestä oikein hehkuu se, kuinka hän iloitsee Jumalan luomistyöstä eikä häpeillen ja tyytymättömänä piilottele sitä.Moni vain rumentaa itseään, kun ei osata meikata nätisti eikä värjätä hiuksia kauniisti.
- Hiusvärit ja meikit
samaa mieltä kirjoitti:
Moni vain rumentaa itseään, kun ei osata meikata nätisti eikä värjätä hiuksia kauniisti.
Ihan yhtä lailla rikot luomistyötä jos kiharrat hiuksesi! Sinullehan ei ole kiharia hiuksia luotu.. Jos näin ruetaan ajattelemaan niin mennään helposti lain alle. Jumalaa tuskin paljon kiinnostaa miltä me näytetään. Hän katsoo sydämeen. On toki totta että uskova joka meikkaa liikaa, ei ole kovin uskottava. Kohtuus kaikessa. Jos hipasee ripsiin vähä ripsarii, laittaa meikkivoiteen ja puuterin ja pikkusen huuliin jtn luonnollista huulipunaa (ei liian punasta tai tummaa) niin kyllä ihminen sillon ihan luonnolliselta näyttää. Jos taas vedät paksut mustat rajaukset silmien ympärille ja punasta huulipunaa tms niin ei ihminen kovin hyvältä näytä.
Jokainen muokkaa ulkonäköään jotenkin. Luoja on meille luonut kasvonpiirteet ja koko ihmisen, mutta me saadaan kaunistaa sitä. Ei meidän tarvi ilman meikkiä olla, kunhan muistaa sen kohtuuden. Ja toki pitää hyväksyy itsensä meikittäkin.
Botoxit ja muut kauneusleikkaukset on eri asia kuin meikkaus. Ne ei pysy ikuisesti sulla. Mutta hiusten värjäys.. Ehkä olisin värjäämättä, tosin itse olen jo väriä kerenny päähän laittaa ennenkä uskoon tulin. Ja nyt mietin pitäisikö pois ottaa....?
- Kunhan et pillua
Jaa muille niin kaikki on ok.
- Hiusvärit ja meikit
" Puhdas Omatunto" -nimimerkille: Mikä luopumus? Luopumus on sitä että luopuu SYDÄMESTÄ JOSSA ON USKO, EI OMASTA ULKONÄÖSTÄÄN. Vaikuttaako meikkaaminen jotenkin rakkauteen Jumalaa kohtaan? Tuskin.
Kieltämättä te jotka kirjoitatte että meikkaaminen on syntiä, tunnutte jotenkin todella samanlaisilta kuin lestadiolaiset. Minä itsekkin tunnen kohta olevani lesta kun rupean ajattelemaan että meikkaus on syntiä. Sitä mä pelkään.. Eikö ihmisellä on mitään päätösvaltaa itsestään? Ihminen saapäättää montako lasta hankkii, mutta ei meikata koska se on Jumalan luomistyön pilkkaamista.. Sanoisin Jumalan luomistyönpilkaksi pysyviä ulkonäöllisiä muutoksia.
- eräs meikkaava n.
Arvaa mitä teen samalla kun meikkaan ja laitan hiukset.
Kuuntelen youtubesta saarnoja tai sitten hengellistä musiikkia.
Enkä koe että tekisin syntiä itseäni laittaessa.
Uskon että Pyhä Henki ilmoittaisi jos tekisin väärin.
Mutta Juha Norolammella on hyviä saarnoja. Tykkään.
Siunausta. - Anonyymi
Ei ole syntiä, mutta olen luterilainen. Ehkä joissakin muissa kristillisissä kirkoissa asiaan suhtaudutaan tiukemmin. Minä olen kirkossa saanut sellaista opetusta, että syntiä on se mikä erottaa meidät Jumalasta. En millään voi ymmärtää, että meikkaaminen olisi sellainen asia.
- Anonyymi
Ajattelen että hillitty meikki on itsestä huolehtimista. Paha olisi ettei yhtään näkisi vaivaa ulkoasustaan. Sitä arvostaa itseään ja toisia, kun huolehtii ulkonäöstäänkin. Sisäinen on tärkeintä, että hengellinen suhde on kunnossa.
- Anonyymi
Mitä pahaa siinä on jos meikkaa ja korostaa Luojan luomaa kauneutta.
- Anonyymi
Mutta kun asiaa oikein ajattelee ja laittaa asiat tärkeysjärjestykseen - niin mitä väliä.
- Anonyymi
> Onko meikkaus syntiä? Entä jos se onkin ja silti meikkaan?
Meikkaus, tai mikä muu tahansa muodostuu synniksi, jos sen vuoksi hylkää Jumalan. Jos on Jumalalle uskollinen, ei ole syntiä.
Meikkaus ei kuitenkaan paranna kenenkään ulkonäköä. Siksi en sitä suosittele. - Anonyymi
Teet niinkuin itse hyväksi näet. Se on hyvä. Syntiä ei ole olemassakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 975989
- 2103324
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663268Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183235Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162495Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242474Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282323- 2592000
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441616- 61378