elämä on ihan turhaa

miksi edes yrittää

Mitä tehdä kun ei enää jaksa ja ajattelee toistuvasti vain kuolemaa. Olen ollut jo monta vuotta ahdistunut ja tämän takia myös masentunut. Nämä kaksi olotilaa kulkevat käsikädessa ja pysyvt minussa kuin liimattuna. Terapiaan ei tarvitse kehottaa sillä sitäkin on harrasteettu jo muutamia vuosia. Lääkityskin on mutten sitten tiedä onko se ihan kohdallaan sillä mitään hyötyä siitä ei ole. Minullakin nämä tällä palstalla kuuluisuuteen nousseet ssri lääkkeet käytössä muttai lmat mitään vaikutusta. Lääkkeet eivät kuitenkaan ole aiheuttaneet tätä henkistä paskaa mitä koen vaan tämä on ollut jo kauan ennen lääkkeiden aloittamista. Lääkkeistä ei vain ole minkään näköistä hyötyä.
En ole syrjäytynyt taikka sivussa työelämästä. Itseasiassa opiskelen ja teen osapäiväisesti töitä. Joku masentunut voi ajatella miten jaksan mutta en ole antanut itselleni muuta mahdollisuutta. Minuun on aikoinan istutettu häpeän tunne niin syvälle että pakotan itseni suorituksiin kunhan mun ei vain tarvitse hävetä, eli en kehtaa olla masentunut. Ahdistus ottaa joskus niskalenkin jolloin hakeudun sairaslomalle tjtn mutta totuutta en kerro. Mun ahdistus on hyvin usein ollut selän hajoaminen, viruskuume joka ei helpota, norovirus, influenssa jne... lista on pitkä en vain voi sanoa että mua ahdistaa. Tiedän kuitenkin itse mikä minua ahdistaa ja se on yksinkertaistettuna muut ihmiset. Pelkään sitä että musta puhutaan pahaa tai ajatellaan negatiivisesti. Tiedän että jokaisesta joskus puhutaan mutten osaa suhtautua siihen että olen itse puheiden kohde en sitten millään.

Lisäksi olen omasta mielestäni liian älykäs. Haluaisin olla tyhmempi niin etten edes kykenisi ajattelmaan asioita joita nyt kykenen. Muutama tuttuni ei ilmeisesti kykene samaan ajatteluun kuin itse ja heillä on huomattavasti helpompaa. Välillä tuntuu että ajatteluni menee sellaisiin sfääreihin että huhhu... ja olo on ihan tuskaisen ahdistunut. Ja tästä tunne älykkyydestä, en itse ikinä koskaan milloikaan tuomitse tai kyseenalaista ketään mutta miksi teen näin aina omalla kohdalla. Mua ei kiinnosta sitten pätkääkään jos joku ns. tyhmempi tuttuni ns nolaa itsensä, mutta miksi helvetissä se on minulle itselle omalla kohdalla maailman loppu......

ja kyllä ajattelen liikaa ja koko ajan. Muiden on helppo sanoa että lopeta, voin sanoa sen jopa itse... aivan yhtä turhaa. Sama ahdistuneisuuden kanssa. Ajatuksethan ne ovat juuri niitä jotka laukaisevat myös ahdistuneisuuden.

Jos lopotomia olisi laillinen ja niitä saisi pimeiltä markkinoilta voisin ostaa sellaisen.... ei tarvitsisi harkita sen enempää mitään muuta lopullista


Muutenki elämän asenteeni ja ajatukseni ovat niin negatiivisia kuin voivat ihmisellä olla. Välillä tulee näitä plan kummi juttuja yms. ryhdy kummiksi ja pelasta elämä. Minä ajattelen että tuonkin lapsen olisi parempi kuolla kuin jäädä tähän paskan blaneettaan elämään. Itse syyllistyn ajatukseen elämästä niin kurjissa oloissa että saisin ns kongreettisen syyn elämäni lopettamiseen

5

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+8

      Jos olisit edes vähän viisaampi, niin huomaisit, ettei turhan murehtinen mitän auta. Siitä kun ei kukaan maksa mitään. Keksi parempi harrastus.

    • Hei,

      tässä sinulle linkki Suomen Mielenterveysseuran palveluihin.

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus

      Valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää tälläkin hetkellä. Toivottamalta tuntuvissa tilanteissa voi keskustelu ulkopuolisen kanssa auttaa joko löytämään uusia näkökulmia tai kestämään sietämättömältäkin tuntuvan olon kanssa.

      Lämpimin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    • hyvä vielä tulee

      Kannat sisimmässä valtavaa taakkaa ja se syö energiaa salatessasi ja varjellessasi sitä häpeän möykkyä. Ei terapiasta ole sanottavaa hyötyä, jos ei voi avautua ja pureutua todelliseen ongelmaan. Sinun kannattaisi alkaa käsittelemään tuota häpeää. Onko asia ja tunne niin vaikea, ettet pysty sitä edes itselles paperille kirjoittamaan.
      Tee harjoitus: ala kirjoittamaan noita todellisia häpeäsi juuria ja aiheita muistiin pikku hiljaa, opettele kohtaamaan ne ja pukemaan sanoiksi.
      Kerta on ensimmäinen. Nyt ainakin tällä palstalla rohkenit ottaa ongelmasi juuren esille. Se on ensimmäinen askel. Siitä se lähtee.

    • 6+9

      " Pelkään sitä että musta puhutaan pahaa tai ajatellaan negatiivisesti. Tiedän että jokaisesta joskus puhutaan mutten osaa suhtautua siihen että olen itse puheiden kohde en sitten millään. "

      Mutta tämähän ihan tavallista suomessa, näin ajattelee lähes jokainen ihminen. Aina on toisesta helppo vikaa löytää ja puska radio toimii. Et millään pysty olemaan kaikkien ihmisten mieliksi, sillä jokaisella on omat ajatukset hyvästä ja pahasta.

      Joko hyväksyt tosi asian tai syöt pillereitä hyvin pitkään.

    • Muista-katsoa

      sopiva hautapaikka ja maksaa se niin saat sen varmemmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe