JEESUS ON KAIKEN ALKUPERÄ !

" Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan,
vaikka, joku nousisi kuolleista." ( Luuk 16:31)
" Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta
hän on kirjoittanut." ( Joh 5:46)
" Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen,
mitä hänestä on kaikissa kirjoituksissa sanottu."
Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16)
Eli siis kuka on tämä Sana eli kreikaksi Logos = Kaiken alkuperä, järjellinen ilmaus tai
hebreaksi `Davar`= asia
Siis kuka on tämä "Jumalan kasvojen ruhtinas" , " Herran enkeli " tai oikeammin " Lähettiläs " !
niin kuin hebrea sanan käsittää...
Oliko Jeesus siis vai sittenkin vain ihminen, jolla oli suuri suu ja suuret puheet ?
Vai olisiko Jeesus ollut sittenkin Jumala, Kaikkivaltias Herra, Jumala ihmisenä ?
Tässä on monta kysymystä ja kaikille näille löytyy kannattajia ihmisistä, jotka ovat
lukeneet joskus raamattua tai kuulleet sitä jioltakin muilta ihmisiltä.
Mutta lähtekäämme nyt tutkimusmatkalle raamattuun ja sieltä kysymään uskomme
juuria ja etsimään Messiasta, Kristusta eli sitä Jumalan voideltua

35

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkuu....
      Mitä siis Jeesus tarkoitti, kun hän mainitsi, että" jos uskoisitte Moosesta, uskoisitte minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." ???
      Siis...Voiko juutalainen vielä tänäkin päivänä löytää Messiaan...Jeesuksen... ?!
      Löytyykö sieltä apostoli Paavalin mainitsema Kristuksen salaisuus, " joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista" ja " ilmoittamatta kautta
      ikuisten aikojen " ( Kol 1:26, 1Kor 2:7, Room 16:25 ) " joka tosin on edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista." (1 Piet 1:20 )
      Lähtekäämme siis hetkeksi juurillemme Juutalaiseen Messias odotukseen ja tutkimaan sitä mitä Juutalainen ajattelee Messiaansa
      olevan kirjoitusten valossa....
      Messiaan, joksi Jeesuksen ajateltiin olevan aivan liian halpa, " Joosefin poika "....
      1 Moos 32 luku kertoo meille käänteentekevän muutoksen Jaakobin elämässä, kun hän näkee `Penuelin` = "Jumalan kasvot "...
      Siis kuka oli tämä Mies, " lähettiläs ", " Herran enkeli ", tämä Penuel, josta Jaakob sanoi : " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut" ; siis kuka tämä välimies, joka on kuin Jumala, Mies, Enkeli yhtä aikaa ?
      eli (sananl. 30:4) " Kuka on noussut taivaaseen ja palannut sieltä ? Kuka koonnut käsiinsä tuulen ? Kuka pannut paikoilleen maan ääret ?
      mikä on hänen nimensä, mikä hänen poikansa nimi ? Sinä tiedät kyllä." ?!?!
      Kristityt uskovat tämän tietävät mutta tietävätkö juutalaiset Messiaansa nimen ???
      Onko meillä viisautta tuntea tätä Kristusta johon " Kaikki tiedon aarteet on kätkettynä ", tätä viisautta, jonka " herra omisti ennen kaikkea muuta luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata." (sananl 8:22)
      Riittääkö meillä ymmärrystä nähdä Jeesus Jumalan Poikana ja myös Jumalana ja ihmisenä yhtä aikaa ja ajasta aikaan...?!
      Vai onko ns." luonnollinen ihminen" vain sokea tälle kaikelle ? ja onko tämä nykypäivän liberaaleille teologeillekin " hullutusta " ?!
      Lainaan tässä hiukan Riston Santalan kirjasta Juuret 1 hebrealaisten ajatuksia Messiaasta; Santalan mukaan Messiaan olemusta ja sen salattuja piirteitä kuvataan ohimennen myös Talmudissa ja Midrash-kirjallisuudessa, mutta eniten 5 mooseksen liittyvässä " Zohar"-traditiossa !
      Juutalainen kirjallisuus käyttää Messiaasta aramealaista nimitystä Jumalan "Mimra" eli SANA ! ja Joonatanin targumin mukaan Mooseksen ylentämä vaskikäärme on Salomonin Viisauden mukaan merkinnyt " pelastuksen merkkiä ". ja näin Joonatanin targum sanookin samasta
      asiasta, että " joka suuntaa sydämensä Herran Mimran puoleen, on jäävä eloon." Myös Juutalainen kuuluisa professori Gottlieb Klein samaisti Messiaan nimen Metatronin Jahven Sanaan eli Mimraan !
      Ja näin myös juutalainen filosofi Filon, joka eli suunnilleen Jeesuksen aikoihin; Hän piti Logosta (Sanaa ) Jumalan edusmiehenä, hänen lähettinään ja enkelinään, joka " rukoilee ylimmäisenä pappina Jumalan tykönä maailman puolesta ".
      Mimra eli Sana-käsite esiintyy targumeissa 596 kertaa mutta ei kertaakaan talmudissa. Mimran puuttuminen talmudista johtunee siitä, että ensimmäiset kristityt selittivät sen tarkoittavan Kristusta. Mutta mikä tärkeää kristityn kannalta on se, että rabbien tulkinnassa targumit antavat alkuperäisimmän tiedon.
      Sana (kreik.Logos) = Mimra esiintyy targumeissa mm. näissä yhteyksissä:
      (1Moos 1:27) tulkitaan: " Ja Herran Mimra loi ihmisen "(targ.Jer) / (1Moos 16:13) Haagar puhuu " Herran Enkelin" kanssa ja " kutsuu häntä Herran Mimraksi" / (1Moos 22 luku) Aabraham keskustelee Herran Enkelin kanssa, ja tätä kutsutaan " Herran Mimraksi " ja (jae8) " Herran Mimra on katsova itselleen karitsan polttouhriksi." / (1Moos 28:20) Jaakob lupaa " Jos Herran Mimra on kanssasi...silloin Herran Mimra on oleva Jumalani." / (1Moos 20:1) Targum selittää lain antamisen yhteydessä, että "Ja Herran Mimra puhui nämä sanat."...
      Eli mitä jo näistäkin esimerkeistä voimme todeta ?
      Noh tietenkin sen, että jo muinainen rabbinistinen usko uskoi Messiaan olevan Jumalan Mimra eli Jumalan Sana !!!!
      Se että juutalaiset eivät yhditä Jeesusta Jumalan Mimraksi on sitten toinen juttu ja todellinen " luokkauskivi " !!!
      " Minä olen ollut ennen kuin teidän isänne Aabraham oli. " !!!..näinhän Jeesus toteaa...
      Mielenkiintoista on myös se, että essealaiset tunsivat samantapaisen " Sana"-teologian ja siitä todisteina meillä on Qumranin kirjakääröt joissa korostetaan, että kaikki on saanut syntynsä Jumalan aivoituksesta " ja ilman häntä ei ole tehty mitään" - " Sinun sanasi kautta on kaikki saanut syntynsä ja ilman sinua ei ole mitään tehty."
      Huomion arvoinen asia tässä on se, että Essealaisten lahko esiintyi hieman ennen kristinuskon syntyä, n.200 ekr !
      Talmud kertoo meille, että Messiaasta on käytetty myös nimeä METATRON, joka johtuu kreikan sanoista "Meta thronon" eli " Valtaistuimella istuva." Talmudin mukaan metatron istuu Kaikkein Pyhimmässä ja toimii Jumalan edusmiehenä.

• ...jatkuu...
        Juutalaisessa kirjallisuudessa Metatronia kuvataan näin: " Metatron on Jumalaa lähimpänä oleva palveleva henki, toisaalta hänen uskottunsa ja edustajansa, toisaalta Israelin edusmies Jumalan tykönä... Metatron on myös nimeltään Sar ha-paniim eli Kasvojen Ruhtinas ja hän istuu Jumalan sisismmässä huoneessa." Professori Kleinin mukaan tämä Metatron samaistetaan usein Sanaan eli Logoksen...
        Zohar-traditio kertoo myös Metatronista mielenkiintoisia puolia:
        " Metatron " on Kasvojen ruhtinas niminen Enkeli, kunnian ruhtinas Enkeli, pyhäkön ruhtinas Enkeli, kuninkaitten ruhtinas Enkeli."
        Huom. Israelilaisten tulisi esittää kaikki esirukouksensa tämän Kasvojen ruhtinaan nimissä... Mutta jälleen kerran meidän tulee muistaa se, että hebrean " Enkeli"-sana merkitsee " Lähettilästä" eikä siis välttämättä aina pelkkää enkeliä muuten Hebr 1:4 olisi ristiriitainen tämän tulkinnan kanssa: " Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi." !!!
        Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
        " Ihmeellinen neuvonanataja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
        näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
        2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Moose kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
        No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
        Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
        Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
        (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
        (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
        (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
        (17:24) " Isä mimä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
        Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!

• otakoppi kirjoitti:

...jatkuu...
        Juutalaisessa kirjallisuudessa Metatronia kuvataan näin: " Metatron on Jumalaa lähimpänä oleva palveleva henki, toisaalta hänen uskottunsa ja edustajansa, toisaalta Israelin edusmies Jumalan tykönä... Metatron on myös nimeltään Sar ha-paniim eli Kasvojen Ruhtinas ja hän istuu Jumalan sisismmässä huoneessa." Professori Kleinin mukaan tämä Metatron samaistetaan usein Sanaan eli Logoksen...
        Zohar-traditio kertoo myös Metatronista mielenkiintoisia puolia:
        " Metatron " on Kasvojen ruhtinas niminen Enkeli, kunnian ruhtinas Enkeli, pyhäkön ruhtinas Enkeli, kuninkaitten ruhtinas Enkeli."
        Huom. Israelilaisten tulisi esittää kaikki esirukouksensa tämän Kasvojen ruhtinaan nimissä... Mutta jälleen kerran meidän tulee muistaa se, että hebrean " Enkeli"-sana merkitsee " Lähettilästä" eikä siis välttämättä aina pelkkää enkeliä muuten Hebr 1:4 olisi ristiriitainen tämän tulkinnan kanssa: " Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi." !!!
        Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
        " Ihmeellinen neuvonanataja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
        näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
        2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Moose kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
        No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
        Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
        Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
        (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
        (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
        (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
        (17:24) " Isä mimä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
        Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!

jatkuu...
        " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
        Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
        Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
        päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))
        Mutta jatketaan....
        Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
        Herra ilmestyy Jobille ja kertoo asioiden todellisen laidan.
        siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
        hänen äänensä jylisee ? "
        Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
        Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
        Eli mitäpä se Jeesus nyt sanoikaan (Joh 5:46):
        " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
        Siis mitä tästä edellä tutkimastamme asiasta voimmekaan huomata.....
        Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
        Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)
        ja " Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä." (Psalmi 2:12)
        tai niin kuin aivan alussa oli ( 1 Moos 1:3)
        " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
        " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "
        Siis Totisesti = Amen.... Mitä siis voimme nähdä !!!!!!!!!

God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)

• otakoppi kirjoitti:

jatkuu...
        Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
        Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
        Mutta jatketaan....
        Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
        siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
        Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
        Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
        " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
        Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
        " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
        " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "

God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)

Ps. Lähdetiedostona olen käyttänyt tässä kirjoituksessani Raamattuni lisäksi joissakin kohdin myös Risto Santalan Juuret 1 ja Juuret 2 kirjan havaintoja.

• Kikkanen
        Kopittelija007 kirjoitti:

Ps. Lähdetiedostona olen käyttänyt tässä kirjoituksessani Raamattuni lisäksi joissakin kohdin myös Risto Santalan Juuret 1 ja Juuret 2 kirjan havaintoja.

Siis olet kopioinut tänne jonkun kirjoituksia ... kuin ne olis omiasi :))

• Kikkanen kirjoitti:

Niin olen yrittänyt osoittaa tässä itselleni ja muillekin sen tosiasian , että myös Juutalaisen perimästä voidaan löytää Jeesus, joka on Jumala ja Herra ja juuri se odotettu Messias, joka on saanut alkunsa jo hamassa iankaikkisuudessa...

Ja koska olen käyttänyt tässä kirjoituksessani Risto Santalan tutkimuksia Juutalaisuuden osalta mihin itselläni ei ole ollut mahdollisuutta kajota, niin kirjoitin lähteeni alkuperän niin kuin asiallisesti ja hyviin tapoihin kuuluvasti tulee ilmoittaa...

Mutta minun oma kirjoitukseni tämä silti on !

Tätä kirjoitusta et löydä näistä edellä mainituista kirjoista joita suosittelen sinullekin tutkittavaksi ja kirjoituksen raamatun kohdat ovat minun itse etsimiäni ja itse pähkäilen tässä juuri tuota Jumalallista ongelmaa kun toisen Herran voi nähdä mutta toista ei kuolematta....
        Se ei liity Santalan tutkimuksiin mitenkään !

Häiritseekö tämä asia sinua jotenkin vai oletko muuten vain "sivistymätön" ?

Mitä siis ajatuksia kirjoitukseni herätti sinussa... Siitä en vastauksessasi ole lukevinani mitään... :O

• Kopittelija007 kirjoitti:

Niin olen yrittänyt osoittaa tässä itselleni ja muillekin sen tosiasian , että myös Juutalaisen perimästä voidaan löytää Jeesus, joka on Jumala ja Herra ja juuri se odotettu Messias, joka on saanut alkunsa jo hamassa iankaikkisuudessa...

Ja koska olen käyttänyt tässä kirjoituksessani Risto Santalan tutkimuksia Juutalaisuuden osalta mihin itselläni ei ole ollut mahdollisuutta kajota, niin kirjoitin lähteeni alkuperän niin kuin asiallisesti ja hyviin tapoihin kuuluvasti tulee ilmoittaa...

Mutta minun oma kirjoitukseni tämä silti on !

Tätä kirjoitusta et löydä näistä edellä mainituista kirjoista joita suosittelen sinullekin tutkittavaksi ja kirjoituksen raamatun kohdat ovat minun itse etsimiäni ja itse pähkäilen tässä juuri tuota Jumalallista ongelmaa kun toisen Herran voi nähdä mutta toista ei kuolematta....
        Se ei liity Santalan tutkimuksiin mitenkään !

Häiritseekö tämä asia sinua jotenkin vai oletko muuten vain "sivistymätön" ?

Mitä siis ajatuksia kirjoitukseni herätti sinussa... Siitä en vastauksessasi ole lukevinani mitään... :O

Ps. Olen näillä sivuilla muissakin kohdin usein lainannut Risto Santalan ajatuksia hänen kirjallisuudestaan johon yhteen olen itsekin päätynyt eli Suudelma hunnun läpi kirjaan.
        Uskoni alussa kun Risto Santala toimi Joutjärven kirkkoherrana ennen eläkkeelle menoaan niin keskustelin hänen kanssaan usein minua mietityttävistä raamatun kohdista ja Risto luki myös minun lyhkäisiä kirjoitelmiani ja koska halusin hänen arvionsa niistä noin opillisesti...

Olen oppinut Ristolta paljon Juutalaisesta perinnöstämme ja heidän Messias ajattelustaan ja Raamatun alkukielestä... :)))

Ps. Olen näillä sivuilla muissakin kohdin usein lainannut Risto Santalan ajatuksia hänen kirjallisuudestaan johon yhteen olen itsekin päätynyt eli Suudelma hunnun läpi kirjaan.
        Uskoni alussa kun Risto Santala toimi Joutjärven kirkkoherrana ennen eläkkeelle menoaan niin keskustelin hänen kanssaan usein minua mietityttävistä raamatun kohdista ja Risto luki myös minun lyhkäisiä kirjoitelmiani ja koska halusin hänen arvionsa niistä noin opillisesti...

Olen oppinut Ristolta paljon Juutalaisesta perinnöstämme ja heidän Messias ajattelustaan ja Raamatun alkukielestä... :)))

Ps2. Olen tehnyt tämän kirjoituksen kun tarkistin alkuperäisen, niin
        Lahdessa 20.1.1999 eli tämä kirjoitukseni on jo 15 vuotta vanha !

Syy miksi minä tämän tänne laitoin oli "christus.victor" nimimerkki, joka näillä sivuilla keskusteluissaan kieltää Jeesuksen Jumalallisen alkuperän eli Jeesuksen Jumaluuden... :O
        Tämä siis hänelle ainakin opiksi ja jos ehken tämä avaisi jotakin hänelle ja muillekin siitä mitä minä olen löytänyt yhteiseksi iloksemme ! :)))

• Kopittelija007
        Kikkanen kirjoitti:

Kikkanen: Siis olet kopioinut tänne jonkun kirjoituksia ... kuin ne olis omiasi :))
        ___________________________-

Onkohan siis tämä kritiikkisi nyt ihan tervettä koska johan minä tuossa alkutekstissäni kerron mitä olen lainannut eli EN KIRJOITA KUIN NE OLISI OMIANI !
        Oletko sinä edes lukenut kirjoitustani ?

Mikä ihmeen "Syyttäjä" sinä olet ?

Vrt. Suora lainaus artikkelistani !
        "Lainaan tässä hiukan Riston Santalan kirjasta Juuret 1 hebrealaisten ajatuksia Messiaasta; ...."

• Näinhän se on
        otakoppi kirjoitti:

jatkuu...
        Mutta jatketaan....

God Bless You All ! ♥
        T. Jamppe (*J*)

Otakopille sanotaan Raamatussa.

´Missä on paljon sanoja, siitä ei syntiä puutu´
        t.b

• Näinhän se on kirjoitti:

Otakopille sanotaan Raamatussa.

´Missä on paljon sanoja, siitä ei syntiä puutu´
        t.b

Ja jatkuu Benkulle " ...mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava." San 10:19

• armosta osallinen

Ja jatkuu Benkulle " ...mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava." San 10:19

Kiitos, tiedän sen kyllä itsekin että olen Jumalan armosta taitava,
        siksi vältän paljon turhien sanojen kirjoittamista. t. b

Kikkanen: Siis olet kopioinut tänne jonkun kirjoituksia ... kuin ne olis omiasi :))
        ___________________________-

Onkohan siis tämä kritiikkisi nyt ihan tervettä koska johan minä tuossa alkutekstissäni kerron mitä olen lainannut eli EN KIRJOITA KUIN NE OLISI OMIANI !
        Oletko sinä edes lukenut kirjoitustani ?

Mikä ihmeen "Syyttäjä" sinä olet ?

Vrt. Suora lainaus artikkelistani !
        "Lainaan tässä hiukan Riston Santalan kirjasta Juuret 1 hebrealaisten ajatuksia Messiaasta; ...."

Mutta välillä puolin jos toisin, sillä Risto Santalakin lainasi minun yleisönosaston keskustelustani hänen kirjaansa "Suudelma hunnun läpi" ja kertoi minusta siinä henkilökohtaisia asioita kyselemättä minulta mitään... ;D

Mutta mehän saammekin ammentaa "yhteisestä perinnöstämme" ! ;)

Mutta välillä puolin jos toisin, sillä Risto Santalakin lainasi minun yleisönosaston keskustelustani hänen kirjaansa "Suudelma hunnun läpi" ja kertoi minusta siinä henkilökohtaisia asioita kyselemättä minulta mitään... ;D

Mutta mehän saammekin ammentaa "yhteisestä perinnöstämme" ! ;)

Yleisesti ottaen toisten kirjoitusten lainaaminen on loukkaus sen alkuperäiskirjoittajaa kohtaan ja siksi juuri lainauksen lähde tulee ilmoittaa !

Minulle Risto Santalan lainaaminen joissakin kohdin kirjoituksissani ei aiheuta minulle mitään omantunnon tuskia, koska tunsin Riston henkilökohtaisesti ja tiedän että hän vain iloitsee siitä, että hänen tutkimusten helmiä siirtyy yleiseen jakeluun, sillä Jeesukseen uskovillehan kaikki on tavallaan yhteistä !

Suomessa on yksi arvostettu puhuja ja vankilalähetti joka entisenä Riston oppilaana Helsingin raamattukoulusta siteeraa Ristoa puheissaan aika usein... :)

Mutta rehellisesti ja avoimesti ei tehnyt Ellen G White, joka jäi useamman kerran kiinni plagioinnista kirjoissaan ja joutui niistä myös syytteeseen koska lainasi muilta kristillisiä kirjoituksia ja laittoi niitä omiin kirjoihinsa kuin ne olisivat olleet hänen omiaan tai että "Jumala sanoi minulle..jne"

Vrt: https://www.youtube.com/watch?v=WqAV-FQvfNs

Yleisesti ottaen toisten kirjoitusten lainaaminen on loukkaus sen alkuperäiskirjoittajaa kohtaan ja siksi juuri lainauksen lähde tulee ilmoittaa !

Minulle Risto Santalan lainaaminen joissakin kohdin kirjoituksissani ei aiheuta minulle mitään omantunnon tuskia, koska tunsin Riston henkilökohtaisesti ja tiedän että hän vain iloitsee siitä, että hänen tutkimusten helmiä siirtyy yleiseen jakeluun, sillä Jeesukseen uskovillehan kaikki on tavallaan yhteistä !

Suomessa on yksi arvostettu puhuja ja vankilalähetti joka entisenä Riston oppilaana Helsingin raamattukoulusta siteeraa Ristoa puheissaan aika usein... :)

Mutta rehellisesti ja avoimesti ei tehnyt Ellen G White, joka jäi useamman kerran kiinni plagioinnista kirjoissaan ja joutui niistä myös syytteeseen koska lainasi muilta kristillisiä kirjoituksia ja laittoi niitä omiin kirjoihinsa kuin ne olisivat olleet hänen omiaan tai että "Jumala sanoi minulle..jne"

Vrt: https://www.youtube.com/watch?v=WqAV-FQvfNs

Lainaus Risto Santalalta jostain en muista...

" Tietomme on vajavaista " ( 1 Kor 13:9 )

Kreik "Ek meruus" = Vajavaista, kokoonpantu murusista tai palikoista !

Ruotsiksi " Vår kunskap är ett styckverk " = "Tietomme on palapeliä "

Minä:

Eli me kristityt olemme tavallaan "helmenpyytäjiä" ja Kristuksen ruumiiseen kuuluu monenlaisia jäseniä ja meillä on erilaisia lahjoja tehdä asioita !

Kun esim. lukee Risto Santalan juuret kirjoja ja kun nyt viimeksi sen kirjastosta lainasin, niin silmääni pisti se lista mitä kirjoja Risto oli käyttänyt lähdeaineistona siinä kirjassa (en muista oliko 1 vai 2 kirja) sillä se lista oli pitkä... taisi olla melkein sata ! :O Ja mietinkin, että kyllä Riston on täytynyt lukea tosi paljon että on tämänkin kirjasen saanut aikaiseksi ja kun on kahlannut kaikki juutalaiset lähteet lävitse... ihan vain meitä varten... :)))

Lainaus Risto Santalalta jostain en muista...

" Tietomme on vajavaista " ( 1 Kor 13:9 )

Kreik "Ek meruus" = Vajavaista, kokoonpantu murusista tai palikoista !

Ruotsiksi " Vår kunskap är ett styckverk " = "Tietomme on palapeliä "

Minä:

Eli me kristityt olemme tavallaan "helmenpyytäjiä" ja Kristuksen ruumiiseen kuuluu monenlaisia jäseniä ja meillä on erilaisia lahjoja tehdä asioita !

Kun esim. lukee Risto Santalan juuret kirjoja ja kun nyt viimeksi sen kirjastosta lainasin, niin silmääni pisti se lista mitä kirjoja Risto oli käyttänyt lähdeaineistona siinä kirjassa (en muista oliko 1 vai 2 kirja) sillä se lista oli pitkä... taisi olla melkein sata ! :O Ja mietinkin, että kyllä Riston on täytynyt lukea tosi paljon että on tämänkin kirjasen saanut aikaiseksi ja kun on kahlannut kaikki juutalaiset lähteet lävitse... ihan vain meitä varten... :)))

Lainaus kirjasta Toivon varassa / Risto Santala s.20

" Muistan, kuinka lähetyssaarnaaja August Hänninen piti "joutsensaarnansa" lähetyskirkon alasalissa kesäkuussa 1947. Ryppyinen, koukkuun painunut ja puolisokea lähetysveteraani! Jumalan rakkaudesta hän puhui ja siitä, ettemme eläisi itsellemme.
        Niin vakuuttava tuo puhe oli, että kyselin öisellä kadulla: "Mitä minä voisin antaa Jumalalle?" Ja sain selkeän vastauksen: "Anna minulle aikasi!" Se merkitsi myös opiskeluaikaa. Olin valinnut pitkän matematiikan, ettei minusta ainakaan pappia tulisi. Mutta nyt taivuin. Ja oli äärettömän hyvä olla. Kun tulin kotiin, luki isoveljeni jotain olemuksestani ja tokaisi: "Oikeastaan sinä voisit lukea papiksi!" Helppo siihen oli sanoa: "Niinhän se on jo sovittu!"

• pyh!

Kuvitteletko sinä oikeasti, että meitä kiinnostaa nämä sun jutut????

• No luitko kirjoitukseni Pyh!... ehkä tämä auttaa sinuakin ymmärtämään tätä
        "Jeesus = Jahve" ajatteluasi jota tyrkytit tuolla toisessa keskustelussa "kolminaisuusopin" kieltävälle christus.victorille !

pyh!
        4.12.2014 10:10
        Jeesuksen jumaluuden kieltäminen merkitsee Jumalan pelastussuunnitelman kieltämistä ja selkeinen Raamatun jakeiden kieltämistä, joissa sanotaan, että Jeesus on Jahve. SIksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13033605

• tiedon sanat

No luitko kirjoitukseni Pyh!... ehkä tämä auttaa sinuakin ymmärtämään tätä
        "Jeesus = Jahve" ajatteluasi jota tyrkytit tuolla toisessa keskustelussa "kolminaisuusopin" kieltävälle christus.victorille !

pyh!
        4.12.2014 10:10
        Jeesuksen jumaluuden kieltäminen merkitsee Jumalan pelastussuunnitelman kieltämistä ja selkeinen Raamatun jakeiden kieltämistä, joissa sanotaan, että Jeesus on Jahve. SIksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13033605

Jeesus enkeli, joka kestää noin 1000 astetta, onkin Jeesus
        JUmalamme

´Jumala huusi hänelle pensaasta, Mooses, Mooses 2 Moos 3. 2 4, 6, 14, 15

t. b

• tiedon sanat kirjoitti:

Jeesus enkeli, joka kestää noin 1000 astetta, onkin Jeesus
        JUmalamme

´Jumala huusi hänelle pensaasta, Mooses, Mooses 2 Moos 3. 2 4, 6, 14, 15

t. b

Benkku: Jeesus enkeli, joka kestää noin 1000 astetta, onkin Jeesus
        JUmalamme

Ei Jeesus voi olla yhtä aikaa sekä Enkeli että Jumala !

Ja Ylienkeli Mikaelin liittäminen Jeesuksen persoonaan on aivan epäraamatullista harhaoppia jota Adventistit ja Jehovan todistajat levittävät erheellisesti opeissaan !

Vrt Hebr1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        1:4 tullen ENKELEITÄ NIIN PALJOA KORKEAMMAKSI, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        1:5 Sillä KENELLE ENKELEISTÄ HÄN KOSKAAN ON SANONUT: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        1:8 mutta POJASTA: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

JUmalamme

Ja Ylienkeli Mikaelin liittäminen Jeesuksen persoonaan on aivan epäraamatullista harhaoppia jota Adventistit ja Jehovan todistajat levittävät erheellisesti opeissaan !

Vrt Hebr1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        1:4 tullen ENKELEITÄ NIIN PALJOA KORKEAMMAKSI, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        1:5 Sillä KENELLE ENKELEISTÄ HÄN KOSKAAN ON SANONUT: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        1:8 mutta POJASTA: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

JA SE MIKSI YLIENKELI MIKAEL EI VOI OLLA JEESUS NIIN SE ON SE ETTÄ YLIENKELI MIKAEL MAINITAAN RAAMATUSSA ERIKSEEN ERI PERSOONINA SAMOISSA YHTEYKSISSÄ MISSÄ KRISTUSKIN MAINITAAN !

Kuten olen täällä ennenkin osoittanut Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/13033605
        , siis että esim Dan 10 luvussa, jossa Ilmestyy Kristus Danielille ja samaan aikaan Hän puhuu "mutta katso, MIIKAEL, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni" jne...

Ja myös Juud 9 kohdassa Missä Ylienkeli ei rohkene tuomita vaan sanoi:"Rangaiskoon sinua Herra!" tarkoittaen tällä Kristusta jolla on tuomiovalta !
        (Joh 5:22)
        "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion
        Pojalle."

Ja vielä (1 Tess 4:16 )
        Sillä itse HERRA on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN äänen ja JUMALAN pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin."

http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm

Eli tässä myös Ylienkeli Mikael ja Herra Jeesus mainitaan eri persoonina Jumalan pasuunan soidessa !

RAAMATTU EI MILLÄÄN TAVOIN TUE AJATUSTA ETTÄ ERI PERSOONAT YLIENKELI MIKAEL JA JEESUS KRISTUS OLISIVAT SAMA PERSOONA !
        SE ON "ELLENILÄISTÄ" HARHAA !

JA SE MIKSI YLIENKELI MIKAEL EI VOI OLLA JEESUS NIIN SE ON SE ETTÄ YLIENKELI MIKAEL MAINITAAN RAAMATUSSA ERIKSEEN ERI PERSOONINA SAMOISSA YHTEYKSISSÄ MISSÄ KRISTUSKIN MAINITAAN !

Kuten olen täällä ennenkin osoittanut Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/13033605
        , siis että esim Dan 10 luvussa, jossa Ilmestyy Kristus Danielille ja samaan aikaan Hän puhuu "mutta katso, MIIKAEL, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni" jne...

Ja myös Juud 9 kohdassa Missä Ylienkeli ei rohkene tuomita vaan sanoi:"Rangaiskoon sinua Herra!" tarkoittaen tällä Kristusta jolla on tuomiovalta !
        (Joh 5:22)
        "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion
        Pojalle."

Ja vielä (1 Tess 4:16 )
        Sillä itse HERRA on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN äänen ja JUMALAN pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin."

http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm

Eli tässä myös Ylienkeli Mikael ja Herra Jeesus mainitaan eri persoonina Jumalan pasuunan soidessa !

RAAMATTU EI MILLÄÄN TAVOIN TUE AJATUSTA ETTÄ ERI PERSOONAT YLIENKELI MIKAEL JA JEESUS KRISTUS OLISIVAT SAMA PERSOONA !
        SE ON "ELLENILÄISTÄ" HARHAA !

Kopittelija007
        2.12.2014 09:13

Danielin 10 luvun 6 jakeessa ilmestyy aivan ilmiselvästi Jeesus Kristus !
        10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
        10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
        10:7 Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät

JA Vertaa: Joh Ilm "1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.

JA KATSO NYT !
        Ja tämä Danielin 10 luvun 13 jakeessa tämä Kristus kertoo Danielille:
        10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, MIIKAEL, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.

ELI TÄSSÄ RAAMATTU AIVAN ILMISELVÄSTI OSOITTAA ETTÄ YLIENKELI MIKAEL JA JEESUS KRISTUS OVAT KAKSI AIVAN ERI PERSOONAA !

Eli jos et vielä ymmärtänyt niin tämä Danielin kirjan 10 luvun "pellavapukuinen mies" on sama kuin se joka ilmestyy Ilmestyskirjan luvussa eli "pitkäliepeiseen viittaan puettu" eli tämä on Jeesus taivaallisessa olomuodossaan ja siinähän Dan 10 luvussa Jeesus kertoo, että "katso, MIIKAEL, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni" !
        Eli Ylienkeli Mikael on aivan eri persoona kuin Jeesus Kristus !
        Huomaa vielä siis tästä "pellavapukuisesta" puhuttaessa että Johanneksen Ilmestyskirja alkaa sanoilla:
        1:1 "Jeesuksen Kristuksen ilmestys" !!!!

• tiedon sanat

JUmalamme

Heh ´EI Jeesus voi olla yhtä aikaa enkeli että Jumala´

Itsestäsikö noin sanoit, vai onko JOKU, joka on kuolleista herännyt sinulle noin sanonut.

Olitko Jumalien neuvottelussa, ja kuulit tuollaisen todistuksen Jumalan suusta, ulkopuolella kirjoitusten., heh

Kumma kun et hoihka, ´Ei Jeesus voi olla yhtä aikaa Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, ja yhtä aikaa KULMAKIVI.

Varmaan Onnilla oli riittävät perusteet ajaa sinut pois Ilmestyskirja seminaarista,...koska miten ihmeessä me voimme olla yhtä aikaa
        Jumalan lapsia ja MYLLYNKIVI.

Etsi itse luku ja jae jossa tämä tyhmien neitsyeiden heitto mereen tapahtuu t. b

• tiedon sanat
        tiedon sanat kirjoitti:

Heh ´EI Jeesus voi olla yhtä aikaa enkeli että Jumala´

Itsestäsikö noin sanoit, vai onko JOKU, joka on kuolleista herännyt sinulle noin sanonut.

Olitko Jumalien neuvottelussa, ja kuulit tuollaisen todistuksen Jumalan suusta, ulkopuolella kirjoitusten., heh

Kumma kun et hoihka, ´Ei Jeesus voi olla yhtä aikaa Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, ja yhtä aikaa KULMAKIVI.

Varmaan Onnilla oli riittävät perusteet ajaa sinut pois Ilmestyskirja seminaarista,...koska miten ihmeessä me voimme olla yhtä aikaa
        Jumalan lapsia ja MYLLYNKIVI.

Etsi itse luku ja jae jossa tämä tyhmien neitsyeiden heitto mereen tapahtuu t. b

Miikael mainitaan jo Danielin kirjassa 12. 1 Jumalan kansan suojelijana.

Keneltä hän suojelee.

Hän johtaa enkelijoukkojaan, lohikäärmettä ja tämän enkelijoukkoja vastaan.

Mikael nimi merkitsee ´Kuka on kuin Jumala´..Johan nimen loppuosakin sen paljastaa.

Miika EL.---- ´EL, EL. miksi minut hylkäsit.

Kyseessä on apoklatyyppisessä taistelussa peitenimi..Oikeaa nimeä ei haluta
        taistelussa lusiferia vastaan paljastaa.

ON huomattava, ettei Ilmestyskirja ole poikkeus vertauskuvien käyttämisessä. ter. benkku, joka on minun peitenimeni.

En siis oikeasti ole benedi, benkku

Yleisemmin Miika EL stä käytetään nimeä Karitsa ..´Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin´

Miika EL esintyy myös Juudan Leijonana ILM 5. 5 22. jae 16

Kyse on kuvakielestä, Miika EL ei ole luotu olento

• tiedon sanat kirjoitti:

Miikael mainitaan jo Danielin kirjassa 12. 1 Jumalan kansan suojelijana.

Keneltä hän suojelee.

Hän johtaa enkelijoukkojaan, lohikäärmettä ja tämän enkelijoukkoja vastaan.

Mikael nimi merkitsee ´Kuka on kuin Jumala´..Johan nimen loppuosakin sen paljastaa.

Miika EL.---- ´EL, EL. miksi minut hylkäsit.

ON huomattava, ettei Ilmestyskirja ole poikkeus vertauskuvien käyttämisessä. ter. benkku, joka on minun peitenimeni.

En siis oikeasti ole benedi, benkku

Yleisemmin Miika EL stä käytetään nimeä Karitsa ..´Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin´

Miika EL esintyy myös Juudan Leijonana ILM 5. 5 22. jae 16

Kyse on kuvakielestä, Miika EL ei ole luotu olento

Just.... Pitäisiköhän minunkin alkaa esiintymään täällä Benedin nimellä että ymmärtäisit että Taivaassa on Ylienkeli Mikael ja Jeesus ja he juttelevat siellä keskenään ERI PERSOONINA !

• tiedon sanat

Just.... Pitäisiköhän minunkin alkaa esiintymään täällä Benedin nimellä että ymmärtäisit että Taivaassa on Ylienkeli Mikael ja Jeesus ja he juttelevat siellä keskenään ERI PERSOONINA !

Heh, olisi naurussaan pitelemistä, että enkeli riitelisi Mooseksen ruumiista, sillä enkelihän on lusiferin kaveri, ja tuttava, niiltä ajoilta, kun lusifer oli kiltti poika.

Kahden enkelin riiteleminen ei hyödytä mitään kuolleessta ruumiista,
        sillä kummallakaan heistä ei ole kuoleman ja tuonelan avaimia.

Ylienkeli Michaelilla on.

Mutta Kopittelija . ´ÄLÄ itke, katso jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa on voittanut, niin että hän voi avata Kirjan ja sen seitsemän sinettiä´Ilm. 5. 5

Ja kopittelija, joka jäi ilman Rytkosen opetusta, sanoo.. ´No voi helvata, tuo nyt meni jonain että Jeesus on Micha EL, Jumalan kaltainen, mutta nyt siunattu, benedi väittää, että Jeesus onkin Juudan jalopeura.. Eihän tässä opetuksessa ole päätä eikä häntää, vaikka jalopeuralla on kyllä häntä.

Olis minun kait sittenkin pitänyt suhtautua nöyremmin, kun Onni oli kohdalla

• NÄISSÄ JAKEISSA JUURI JEESUS OSOITTAA RAAMATUSSA JUMALLISEN ALKUPERÄNSÄ !

Joh 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
      8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

"Eimi" = I am, exist. = "Minä olen, olemassa"

Eli tässä juuri Jeesus paljastaa Jumalallisen alkuperänsä kertomalla olleensa olemassa jo ennen kuin teidän isänne Aabraham !

Samoin tässä Matteuksen kohdassa Jeesus osoittaa Jumalallisen alkuperänsä ja sen tähden juuri Jeesus ristiinnaulittiin kun Juutalaisen papiston mielestä hän silloin syyllistyi ns. "Jumalan pilkkaan" ja sen johdosta oli oikeus tuomita kuolemaan !

Vrt. Matt 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
      26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
      26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
      26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on vikapää kuolemaan".

https://www.youtube.com/watch?v=-EDnrwN9DwM

כבוד שם יהוה = Kunnioittaminen Herra nimi = Baruch Hashem Adonai

Siunattu olkoon Herran nimi = Blessed be the Name of the Lord = ברוך שמו של האדון

• Eli tässä Joh 8:58 kohdassa Jeesus juuri käyttää itsestään Jumalan lausumatonta nimeä mitä ei Juutalaisuudessa saanut sanoa ääneen eli "Minä Olen" ja tämän nojalla ihminen saatiin tuomita Jumalan pilkasta kuolemaan !

Gal :13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."

5 Moos 21:22 "Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun,
        21:23 ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä puuhun ripustettu on Jumalan kiroama. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi.

• JA HUOMATKAAMME VIELÄ MUUTAMA SEIKKA:

Kol 1:16 Sillä HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

ELI NÄMÄ JAKEET OSOITTAVAT JEESUKSEN JUMALUUTTA !

Mutta kun menemme vastaavasti esim. Jeesuksen Jumaluuden kieltävien Jehovan todistajien raamatun samaan kohtaan niin näemmekin jotain outoa:

16 sillä hänen välityksellään luotiin kaikki muu*, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olkootpa ne valtaistuimia tai herrauksia tai hallituksia tai valtoja. Kaikki muu on luotu hänen välityksellään ja häntä varten. 17 Hän on myös ennen kaikkea muuta, ja hänen välityksellään kaikki muu saatettiin olemaan,
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/kolossalaisille/1/

Eli nyt tähän Jehovien raamattuun on ilmestynyt tällainen lisäsana kuin "MUU" kahteen kertaa osoittamaan tavallaan, että Jeesus kuuluu tähän luomakuntaan ja hänen kauttaan luodaan kaikki "muu" ! Tätä "Muu" sanaa ei alkukielessä ole !
      http://biblehub.com/lexicon/colossians/1-16.htm

JA TOINEN KOHTA

Kol 2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Ja Jehovien raamattu...
      "9 sillä hänessä asuu jumalallisen ominaisuuden* koko täyteys ruumiillisesti"

Alkukielessä ei ole mitään "ominaisuuksia" tarkoittavaa sanaa vaan sana
      "theotés" joka tarkoittaa deity, Godhead, fullness of deity = jumaluus, jumaluuden, Jumaluuden koko täyteys
      http://biblehub.com/lexicon/colossians/2-9.htm

Eli tällä ominaisuudet lisäsanalla Jehovat yrittävät todistella että Jeesus olisi luotu olento eikä Jumala niin kuin alkukieli sen esittää !

Jeesus on kuitenkin Jehovan todistajista huolimatta Herra ja Jumala ja "HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI mikä taivaissa ja mikä maan päällä on" ! :O

JA KOLMANNEKSI VIELÄ SIITÄ MITÄ RUKOILLAAN JA KENELTÄ ANOTAAN !

Joh 14:14 "Jos te anotte MINULTA jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen."

ELI TULEE RUKOILLA JEESUKSEN NIMESSÄ JA PYYTÄÄ JEESUKSELTA JOLLA ON VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ! :O

Mutta mitä sanoo Jehovien raamattu
      14 Jos pyydätte* mitä tahansa minun nimessäni, niin teen sen.

Jehovat siis ovat jättäneet tämän "Minulta" sanan pois koska he rukoilevat Jehovan nimissä eikä pyydä Jeesukselta mitään !

"mou" = "Of me" = "Minulta"
      http://biblehub.com/text/john/14-14.htm

• JA SAMAA AIHEESEEN VIELÄ JUMALAN KOLMANNESTA PERSOONASTA ELI PYHÄSTÄ HENGESTÄ !

4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette JUMALAN HENGEN: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

VERTAA JEHOVIEN RAAMATTU:

4 Rakkaat, älkää uskoko jokaista henkeytettyä ilmausta,* vaan koetelkaa henkeytetyt ilmaukset* nähdäksenne, ovatko ne Jumalasta, koska monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Jumalalta tulleen henkeytetyn ilmauksen tunnette tästä: jokainen henkeytetty ilmaus, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihassa, on Jumalasta, 3 mutta yksikään henkeytetty ilmaus, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta

ELI KUTEN NÄEMME TÄMÄ JUMALASTA LÄHTEVÄ HENKI ("pneuma") NYT MUUTTUUKIN VAIN JOKSIKIN "henkeytetyksi".... :O

JA SAMAA AIHEESEEN VIELÄ JUMALAN KOLMANNESTA PERSOONASTA ELI PYHÄSTÄ HENGESTÄ !

4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette JUMALAN HENGEN: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

VERTAA JEHOVIEN RAAMATTU:

4 Rakkaat, älkää uskoko jokaista henkeytettyä ilmausta,* vaan koetelkaa henkeytetyt ilmaukset* nähdäksenne, ovatko ne Jumalasta, koska monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Jumalalta tulleen henkeytetyn ilmauksen tunnette tästä: jokainen henkeytetty ilmaus, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihassa, on Jumalasta, 3 mutta yksikään henkeytetty ilmaus, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta

ELI KUTEN NÄEMME TÄMÄ JUMALASTA LÄHTEVÄ HENKI ("pneuma") NYT MUUTTUUKIN VAIN JOKSIKIN "henkeytetyksi".... :O

JA HUOMAA VIELÄ : 1 Johanneksen kirje 4:2

" joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeKSI, on Jumalasta;"

MUTTA JEHOVAT KÄÄNTÄÄKIN NÄIN:

"joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihaSSA, on Jumalasta"

ELI HUOMAA JEHOVAN TODISTAJAT IKÄÄNKUIN MAALLISTAVAT JEESUKSEN POIS ALKUPERÄISESTÄ JUMALISESTA OMINAISUUDESTA !

KUN TAAS RAAMATTU SANOO JEESUKSEN TULLEEN JUMALALLISESTA OMINAISUUDESTA LIHAKSI !

• tiedon sanat

JA HUOMAA VIELÄ : 1 Johanneksen kirje 4:2

" joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeKSI, on Jumalasta;"

MUTTA JEHOVAT KÄÄNTÄÄKIN NÄIN:

"joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen tulleen lihaSSA, on Jumalasta"

ELI HUOMAA JEHOVAN TODISTAJAT IKÄÄNKUIN MAALLISTAVAT JEESUKSEN POIS ALKUPERÄISESTÄ JUMALISESTA OMINAISUUDESTA !

KUN TAAS RAAMATTU SANOO JEESUKSEN TULLEEN JUMALALLISESTA OMINAISUUDESTA LIHAKSI !

Jeesus oli Jumala , Koska alussa oli SANA, ja Sana oli Jumalan tykönä, kolmannessa Taivaassa, jossa on paratiisi, ja Jumalan Valtaistuin Ilm 22.1, 2

Ja Sana oli Jumala, ja Jumala on Henki.

Minä joka todistan Jehovasta, eli Jeesuksesta, ymmärrän että Henki tuli lihaksi, kun hän syntyi neitsyt Mariasta.

Se tietenkin tarkoittaa että Marian immenkalvo rikkoontui,
        kun Henki Jumala syntyi lihaksi.

Jeesus Jumala , joka oli Henki, rakensi kaikkein Pyhimmän käsittä, joka on Pääkohta siitä mistä me puhumme Heb 8. 1, 2 t. b

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      133
      3373
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2653
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2485
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      2376
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      32
      2150
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      115
      1800
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1458
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1452
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      312
      1341
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1198
    Aihe