Ateisti älä lue tätä

No minähän varoitin,omapa syysi jos et uskonut.

Esitän meinaan pari teoriaa.

Minä olen oikeassa kun sanon Jeesus Kristus on ainoa tie pelastumiseen.Tällöin kun ateisti ei usko niin sillä on vakavat seuraukset.

Ateisti oikeassa ja minä väärässä.No tällöinhän me kaikki vain kuoltaisiin joskus.Enkä minä loppujen lopuksi kovinkaan paljon menettäisi vaikka sattuisinkin olemaan väärässä.Paljon enemmän menettäisi ateisti.

12

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patajan

"Enkä minä loppujen lopuksi kovinkaan paljon menettäisi vaikka sattuisinkin olemaan väärässä.Paljon enemmän menettäisi ateisti" Olen samaa mieltä kanssasi!

• Aatami

Olin utelias kuin Aatami ja Eeva siellä paratiisissa, ja haukkasin omenasta.

Paratiisi nimi tulee muuten siittä tosi-asiasta että siellä ei Aatamilla ollut lainkaan Anoppia.

Vitsi, vitsi,

Jos olet väärässä niin silloin häviät tämän ainutkertaisen elämän jossa voit ottaa vastuun itsestäsi ja omista teoistasi mitään selittelemällä ja muka tekemiäsi syntejä anteeksi pyydellen.

Eli hengitä syvään ja mieti sitä tosiasiaa että sinun dna.aasi poikkeaa vain noin 2% Apina vastaavista.

Olet siis vain nisäkäs joka syntyi ja kuolee.

Mutta nauti tästä ainut kertaisuudesta ja elä elämäsi niin että että et kadu sitä.

• vai muka vielä

Ihminen ja apina ovat erilaisia...! Missäs sullon ne välliinputtoojat? Puissako???

• Tauno -73
        vai muka vielä kirjoitti:

Ihminen ja apina ovat erilaisia...! Missäs sullon ne välliinputtoojat? Puissako???

Nyt löytyi se puuttuva lenkki. Se kirjoittaa tälle palstalle!

• Aatami
        vai muka vielä kirjoitti:

Ne väliinputoojat on pudonnut sieltä puusta aikoja sitten ja nyt ne kirjoittelee tänne palstalle.

Ps. Oletko kuullut evoluutiosta vai uskotko sinäkin että maapallo on vain 6000 vuotta vanha?

Olin muuten äskettäin Kiinassa pari viikkoa ja tiedätkö mitä siellä on reilu Miljardi ihmistä joka ei ole kuullut sen Jeesuksen ihmeteoista sanakaan.
        Ehkä onkin parenpi että ei kuulekaan muuten teillä tulee siellä Taivaassa melkoinen tunku.

• Y.B

näemmä jotkut kristityt vieläkin perustavat nuo juttunsa. "Kannattaa uskoa, muuten voit joutua helvettiin!"

Mitäköhän tuo kertoo siitä, kuinka huteralla pohjalle heidän uskonsa on?

• mutta kun

Totuus ei pala tulessakaan. Kaikki eivät kestä tottuutta vaikka se varoitukseksi puraisisi heitä persuuksiin...!!!

• TurnipsiTeppo
        mutta kun kirjoitti:

Totuus ei pala tulessakaan. Kaikki eivät kestä tottuutta vaikka se varoitukseksi puraisisi heitä persuuksiin...!!!

Osaatko antaa hyvän perustelun ja tieteellistä näyttöä siitä, että raamatun sisältö pitäisi paikkansa? Muuten siihen on aika vaikea 100% uskoa. Et vain uskalla olla uskomatta koska sinua on pienestä iästäsi asti aivopesty uskomaan asioihin, jotka eivät välttämättä ole mitään muutakuin kauan sitten eläneiden ihmisten tarinoita, joiden ainut tarkoitus oli vain saada ihmiset välittämään toisistaan ja elämään parempaa elämää sotimisen sijaan. Jos sinulle olisi pienestä pitäen kerrottu vaaleanpunaisesta elefantista joka lentää kuuhun ryyppäämään kossua ja rankaisee krapulalla niitä jotka eivät noudata hänen lakejaan niin uskoisit nytkin järkähtämättä tuohon satuun. Raamatussa on hyviäkin elämänohjeita mutta osa kertomuksista on myös pelkkiä tarinoita ja ainakin minusta hieman liioiteltua pelottelua. Lopuksi voisin kysyä klassisen kysymyksen että uskotko sinä todella että maapallo olisi syntynyt kuudessa päivässä?

• Typhon

Minusta kukaan ei tee väärin, jos elää elämäänsä niin kuin tahtoo. Uskolla tai ei, ei se ihmistä pahenna.

Tämmöiset "moon oikeessa sä väärässä tyhmä" -kinastelut ovat parasta pahinta sontaa mihin keskustelu voi ajautua.

Kun kaikilla ihmisillä on vapaus valita oma elämäntyylinsä, niin eiköhän se ole aika kornia mennä sanomaan toiselle miten kuuluisi elää? Minusta ateismi ja onnellisuus eivät ole toistensa pois-sulkevia asioita.

• TurnipsiTeppo

Minä en voi sanoa 100% uskovani Jumalaan mutten kielläkään hänen olemassaoloaan.

Mutta nyt siis asiaan. Jokainen Jumala, joka ymmärtää kohtuullista oikeudenmukaisuutta, ei lähetä kuin pahimpia paatuneita psykopaatteja ja ihmisten teurastajia helvettiin. Helvetti olisi täysin kohtuuton ja epäoikeudenmukainen rangaistus elämän pienistä iloista ja mahdollisista pikku synneistä. Jos vaikka mies panee toista miestä perseeseen ja joutuisi siitä helvettiin niin ikuinen tuska ja kärsimys olisi vähintäänkin epäoikeudenmukaista ja käsittämätön teko Jumalalta. Tuosta kuka tahansa helvettiin joutunut tekisi kirjallisen valituksen korkeimpaan oikeuteen ja vaatisi tuomion lieventämistä. Tosin korkeimman oikeuden tuomarit ovat kyllä sitä luokkaa että sieltä voi tulla takaisin mitä tahansa päätöstä... ainakin Suomen korkein oikeus on jokseenkin epäoikeudenmukainen.

Me kaikki pääsemme taivaaseen aikanaan. Pitää vain osata valita hyvä istumapaikka lentokoneesta kun matkalle lähdetään. Jumala haluaa vain hiukan patistaa meitä hyvään elämään uhkailemalla, sillä Jumalan armo on suuri eikä hän helvettiin heitä ketään joka edes vähänkin häneen uskoo ja osaa nauttia elämästä tuottamatta pahempia ongelmia tai kuolemia kenellekään.

• Micco

Ehkä sen sijaan, että pohdimme Jumalan rangaisusten oikeudenmukaisuutta (näin ihmisinä), meidän kannattaa ehkä pohtia sitä kenen puolella lopulta olet? Niinkuin raamatussakin sanotaan, olet joko Jumalaa vastaan tai hänen puolellaan. Ei siis käytännössä ole valtavasti eroa sillä teetkö syntiä vai et, ongelma piilee siinä uskotko Jumalaan, eli haluatko olla hänen kanssaan iankaikkisuudessaan vai et? Synti ja usko kun ovat käytännössäkin kaksi eri asiaa. Ideahan tässä on se, että kun tulet uskoon, niin silloin ei mielesikään tee tehdä enää syntiä

Äkkiseltään ajateltuna miehen tuomitseminen helvettiin toisen miehen perseeseen panemisesta voi kuulostaa kovalta tuomiolta, mutta tällainen tilanne voi syntyä vain jos mies ei halua olla tekemisissä Jumalan kanssa kuoleman jälkeen, siis jos mies ei usko Jumalaan. Mies siis joka tapauksessa joutuu helvettiin, mutta synnit vain tekevät hänen olostaan karmeamman siellä.

Haluan myös muistuttaa sinua TurnipsiTeppo, että me emme ole täydellisiä, siis me emme ole Jumalia. Moni synti saattaa tuntua meistä todellakin pieneltä, ja tuomitseminen sen takia helvettiin kuulostaa kovalta tuomiolta. Mutta, Jumala onkin täydellinen, ja hän ei valitettavasti salli syntisten tulla omaan valtakuntaansa. Toisaalta jos ihminen ei usko Jumalaan tarkoittaa se myös sitä, että häntä ei kiinnosta olla Jumalan seurassa taivaassa. Siis ainoa looginen vaihtoehto on, että ihminen ja Jumala sitten elävät elämäänsä toisistaan erillään.

... ja mitä tuohon synnin pienuuden tunteeseen vielä tulee, niin sehän on täysin saatanan metkuja (lukee kyllä raamatussa!) saada meidät tuntemaan synti pieneksi. Kaikki synnithän ovat raamatunkin mukaan saman arvoisia.

Siispä, älä pohdi sitä vievätkö tekosi sinut taivaaseen, se on täysin turhaa, koska vastaus lukee jo raamatussa. Tärkeämpää on pohtia sitä, haluatko olla Jumalan kanssa taivaassa vai et?

• TurnipsiTeppo
        Micco kirjoitti:

Ehkä sen sijaan, että pohdimme Jumalan rangaisusten oikeudenmukaisuutta (näin ihmisinä), meidän kannattaa ehkä pohtia sitä kenen puolella lopulta olet? Niinkuin raamatussakin sanotaan, olet joko Jumalaa vastaan tai hänen puolellaan. Ei siis käytännössä ole valtavasti eroa sillä teetkö syntiä vai et, ongelma piilee siinä uskotko Jumalaan, eli haluatko olla hänen kanssaan iankaikkisuudessaan vai et? Synti ja usko kun ovat käytännössäkin kaksi eri asiaa. Ideahan tässä on se, että kun tulet uskoon, niin silloin ei mielesikään tee tehdä enää syntiä

Äkkiseltään ajateltuna miehen tuomitseminen helvettiin toisen miehen perseeseen panemisesta voi kuulostaa kovalta tuomiolta, mutta tällainen tilanne voi syntyä vain jos mies ei halua olla tekemisissä Jumalan kanssa kuoleman jälkeen, siis jos mies ei usko Jumalaan. Mies siis joka tapauksessa joutuu helvettiin, mutta synnit vain tekevät hänen olostaan karmeamman siellä.

Haluan myös muistuttaa sinua TurnipsiTeppo, että me emme ole täydellisiä, siis me emme ole Jumalia. Moni synti saattaa tuntua meistä todellakin pieneltä, ja tuomitseminen sen takia helvettiin kuulostaa kovalta tuomiolta. Mutta, Jumala onkin täydellinen, ja hän ei valitettavasti salli syntisten tulla omaan valtakuntaansa. Toisaalta jos ihminen ei usko Jumalaan tarkoittaa se myös sitä, että häntä ei kiinnosta olla Jumalan seurassa taivaassa. Siis ainoa looginen vaihtoehto on, että ihminen ja Jumala sitten elävät elämäänsä toisistaan erillään.

... ja mitä tuohon synnin pienuuden tunteeseen vielä tulee, niin sehän on täysin saatanan metkuja (lukee kyllä raamatussa!) saada meidät tuntemaan synti pieneksi. Kaikki synnithän ovat raamatunkin mukaan saman arvoisia.

Siispä, älä pohdi sitä vievätkö tekosi sinut taivaaseen, se on täysin turhaa, koska vastaus lukee jo raamatussa. Tärkeämpää on pohtia sitä, haluatko olla Jumalan kanssa taivaassa vai et?

...uskovaisten outoja vastauksia joissa ei ole päätä eikä häntää. Uskovathan homopapitkin jumalaan vaikka ovatkin homoja. Ehkä jumala on vain kateellinen saatanalle kun niin moni ihminen menee helvettiin ja näinollen yrittää pelotella että helvetissä on kärsimystä vaikka siellä voikin olla perin leppoisaa. Vähän sama juttu kuten lomakohteiden mainostaminen: Tule tänne koska täällä on parempaa äläkä mene sinne koska siellä on ihan perseestä kaikki, vaikka todellisuudessa ei ehkä olekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5916
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3149
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      161
      2720
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      28
      2586
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82